Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 17:31
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat is nu net het lastige Roelande.....De God die rechtvaardig oordeelt spreekt vaak via mensen die denken dat ze rechtvaardig en in de lijn van de Bijbel denken.... Ik vraag me af of je bij ieder naar iets(denk ik even aan Erika in bovenstaand verhaal) of je wel altijd moet vergeven...Ja, als iemand bij je komt en oprecht spijt heeft maar als dat niet het geval is? Dan mag je al heel blij zijn als je het zelf een plekje kan geven..... |
Ik ben in dat geval al blij als je geen haatgevoel naar zo n persoon toe voelt. Haat heb je enkel jezelf mee, daar voelt de ander niets van. Maar vergeven is me een stap te ver zonder dat daar om gevraagd wordt.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op zaterdag 15 september 2012, 18:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 17:32
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wilde de deur lekker openhebben maar dan word ik helemaal m'n huis uitgedenderd Leuk Fuzz in het park of te wel gisteravond van 19.00 - 01.00 uur Nederlandse zangers en vanavond kaboem kaboem hardrock en weet ik wat nog meer Ik haat de gemeente die dit toestaat, laat ze het op onbewoond gebied doen lekker buiten het centrum dus  |
Ik herken het wel een beetje Erika...ik heb er normaliter geen last van maar Frans Bauer trad een keer op en toen heb ik mijn raam toch maar dichtgedaan, dat kon ik niet aan...... En de kermis heeft maar een bandje met klassiekers, bij de eerste keer denk je wat leuk, na één week denk je.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 15 september 2012, 17:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMA135
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 17:39
|
|
|
HARALD940 schreef: | Cortazar, zouden mensen die overspel plegen ook nog gestenigd moeten worden volgens de regels door God opgesteld in het OT? |
Ik denk dat de consequentie voor overspel nu nog veel erger is, harald. In het O.T. bezaten de mannen de Heilige Geest nog niet die overtuigt van zonde, oordeel en gerechtigheid. De man die was genodigd tot het bruiloftsfeest van Jezus (m.i. met Zijn Gemeente, Zijn bruid) had de juiste kleding niet. Hij werd in de buitenste duisternis geworpen waar het geween is en het tandengeknars. Vraag is...wat is het als je de juiste kleding niet hebt?
Laatst aangepast door
|
HERMA135
|
op zaterdag 15 september 2012, 17:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 17:40
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Ik denk dat alles met elkaar is geligeerd , verbonden.
Overspel / Ontucht komt voort uit begeerte, verlangen of verwaarloosde behoeften.
En uiteraard niemand zal opzettelijk zijn of haar partner bedriegen. Dat is ook niet waar het mij omgaat. Waar het omgaat is of Overspel een zonde is , die ernstig is en wanneer er sprake is van overspel.
Kijk , de gangbare opvatting en voorstelling is, dat overspel binnen het huwelijk plaatsvindt. Daar zijn we het denk ik overeens. Maar wat is overspel als het huwelijk niet als zodanig door de overheid wordt gezien of door de algemeen heersende opinie.
Ik denk dat Overspel of Ontucht een begrip is waarvan wij de werkelijke omvang niet goed voor ogen hebben. Is een relatie zonder voor de wereld kenbare vormen , zoals ring en receptie en kerke en stadhuis , wel of geen huwelijk.
Als een vrijblijvende relatie zoals de LAT relatie , geen huwelijk is , maar er is wel seksueel contact......... dan is er geen overspel als dit wordt beeindigd en men zijns weegs gaat en weer een nieuwe LAT , WOP of wat voor relatie dan ook aanknoopt.
Dan is er geen centje pijn en God vindt het ok.
Maar wat is dan overspel ? alleen als je in een huwelijk gesloten op de wereldse voorwaarden zoals boven geschetst , buiten de deur eet ?
Dan is het niet trouwen met de hele santekraam erbij , een vrijbrief om er maar van te genieten ?
Dus de slimme strateeg trouwt niet voor de mensen , blijft alleen , maar kan toch .....
En God gaat dat goedkeuren ? Geen probleem ?
Dat is wat mij intrigeert.
Op basis van Gen 2: 24 is een huwelijk het een vlees worden van man en vrouw. Daar staat niets over ringen en wat dies meer zij. |
Ik denk dat er verwarring ontstaat omdat niet helemaal duidelijk is welke kant jij nu op wil met deze topic.
Overspel is het hebben van een intieme relatie met iemand anders dan je vaste partner. En zoals ik Leanne begrijp bedoelt zij niet met genieten het plegen van overspel. Ik denk dat iedereen het er wel mee eens is dat dit niet bevorderlijk is voor je relatie.
Zoals Leanne ook aangeeft trouwde men vroeger met iemand die men nauwelijks kende. Tegenwoordig ligt dit gelukkig anders, men neemt ruim de tijd om de ander te leren kennen, en niemand heeft daar problemen mee, niemand hoor je zeggen, dat het beter is zoals het vroeger ging. Dat is dus algemeen geaccepteerd. Zou voor het beleven van seksualiteit dan een uitzondering gemaakt moeten worden? Dat is pas iets wat je mag beleven, waar je van mag genieten als je getrouwd ben? Waarom het een wel accepteren en het ander niet? Jezelf bloot geven voor de ander zonder uit de kleren te gaan is wel toegestaan?
God weet inderdaad wat goed voor ons is en heeft zijn 10 Woorden gegeven. Wij mensen mogen wel veranderen. Gelukkig hoeven wij nu geen overspelers meer te stenigen. God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf blijft met veranderende opvattingen gewoon overeind staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 17:58
|
|
|
ANNA415 schreef: | Tja dat is een goede vraag. Ben ik een verwijfde man Of een manwijf
Even checken Ben vrouw. OK dat staan dan in ieder geval vast.
Ik kan schilderijtjes ophangen, olie bijvullen van de auto, lampen verwisselen, durf met een slijptol te werken, kan timmeren, behangen, verven, stopcontact reparen, boren, weet hoe een kitspuit werkt, weet wt buitenspel is en rijd meestal te hard.
In ieder geval ben ik handig. Maar ben ik dan een man? Nee ik denk dat ik zelfstandig ben.
O ik weet het al. Ik ben een zelfstandige, handige dame
en een lekker ding, al zeg ik het zelf  |
Afgekeurd voor man ....... Had je er maar bij moeten zetten dat je ook kon barbequen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 18:14
|
|
|
ik ben een liefhebber van aquarellen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 18:35
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat is nu net het lastige Roelande.....De God die rechtvaardig oordeelt spreekt vaak via mensen die denken dat ze rechtvaardig en in de lijn van de Bijbel denken....
Hoe bedoel je dit precies? Spreekt God Zijn rechtvaardig oordeel via mensen die DENKEN dat ze rechtvaardig zijn naar iemand die onrecht aan gedaan is? Dat geloof ik niet
Ik vraag me af of je bij ieder naar iets(denk ik even aan Erika in bovenstaand verhaal) of je wel altijd moet vergeven...Ja, als iemand bij je komt en oprecht spijt heeft maar als dat niet het geval is? Dan mag je al heel blij zijn als je het zelf een plekje kan geven..... |
Ja ik denk dat je gelijk hebt je kunt iemand alleen vergeven als hij ergens spijt van heeft. En wat jij noemt het zelf een plekje geven is denk wat ik noem het overgeven aan God.Ik bid er dan voor en zeg zoiets als Heer ik vind dit zo oneerlijk maar ik geef dit aan U want ik kan er niets mee U bent de rechtvaardige Rechter. En dan laat ik het los hoe moeilijk het soms is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 18:39
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik heb een baaldag.....de haricot verts blijven in het potje en ik ga wel ff iets te eten halen. |
Hier geen baaldag maar een vismiddag. Dat liep echter een beetje uit. Half zes thuis , en dat terwijl ik eigenlijk om half zes in veenendaal moest zijn voor een barbeque. Heb mn zus daarom maar gebeld dat ze mij maar niet meer moesten verwachten. Een pizza shoarma is eigenlijk ook best wel lekker hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 18:45
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat is nu net het lastige Roelande.....De God die rechtvaardig oordeelt spreekt vaak via mensen die denken dat ze rechtvaardig en in de lijn van de Bijbel denken.... Ik vraag me af of je bij ieder naar iets(denk ik even aan Erika in bovenstaand verhaal) of je wel altijd moet vergeven...Ja, als iemand bij je komt en oprecht spijt heeft maar als dat niet het geval is? Dan mag je al heel blij zijn als je het zelf een plekje kan geven..... |
Ik denk ook dat je niet moet vergeven, wel denk ik dat je altijd voor vergeving open moet staan. En dat kan al heel erg moeilijk zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 18:47
|
|
|
ANNA415 schreef: | lekker naar de kapper geweest  |
oei, arme kapper, wat moet je daar van maken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 19:24
|
|
|
Het verschil tussen leven onder de wet of leven door genade wordt heel goed uitgelegd in de Romeinenbrief. (k Heb er een studie over van 24 cd's maar die zal ik maar niet uittypen hier
Duidelijke tekst hierover vind ik Romeinen 7: 4 "Bijgevolg, mijn broeders, zijt ook gij dood voor de wet door het lichaam van Christus om het eigendom te worden van een ander, van Hem, die uit de doden opgewekt is, opdat wij Gode vrucht zouden dragen."
Wij waren ahw gehuwd met de wet en die bintenis kan alleen door de dood worden verbroken. Als wij Jezus aannemen dan sterven wij in Hem en heeft de wet zijn recht op ons verloren. En wij staan op in een nieuw leven met een nieuwe Echtgenoot: Jezus Christus. Dan leven wij door Hem en uit genade.
Als we niet meer onder de wet leven heeft zonde ook minder vat op ons volgens hetzelfde bijbelgedeelte "toen echter het gebod kwam, begon de zonde te leven, maar ik begon te sterven, " Dus hoe tegenstrijdig het ook klinkt; als je probeert de wet te houden zul je meer last hebben van de zuigkracht van zonde, dan wanneer je uit genade leeft.
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op zaterdag 15 september 2012, 19:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 19:36
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Maar ik heb er denk ik wel een andere opvatting over wat genieten is.
|
Ik heb alweer spijt van mijn reactie,zoals vaker op dit forum.Je legt hier een aanname neer die uitermate beledigend is,aannames zijn dodelijk in een discussie en vooral als het zo'n giftige is.
Veel succes met je "discussie"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 19:43
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Zwarte krullen nu blonde stekels??  |
Nee heb foto toegevoegd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 19:43
|
|
|
VISSER278 schreef: | Hier geen baaldag maar een vismiddag. Dat liep echter een beetje uit. Half zes thuis , en dat terwijl ik eigenlijk om half zes in veenendaal moest zijn voor een barbeque. Heb mn zus daarom maar gebeld dat ze mij maar niet meer moesten verwachten. Een pizza shoarma is eigenlijk ook best wel lekker hoor.  |
Die hebben we hier niet, dus ik heb döner gehaald
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 19:45
|
|
|
GERRIT603 schreef: | veel in de kroeg/disco geweest? |
nee moest EHBO-en op evenement
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMA135
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 19:47
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb alweer spijt van mijn reactie,zoals vaker op dit forum.Je legt hier een aanname neer die uitermate beledigend is,aannames zijn dodelijk in een discussie en vooral als het zo'n giftige is.
Veel succes met je "discussie" |
Leanne, wat bedoel je met aanname?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 19:48
|
|
|
GERRIT603 schreef: | ik vraag me af hoe zwarte anna piet alle cm-ers van pepernoten gaat voorzien  |
Ja en chocoladeletterz??
Krijgen we dan de letter van ons pseudoniem of van onze echte voornaam?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 19:48
|
|
|
VISSER278 schreef: | Afgekeurd voor man ....... Had je er maar bij moeten zetten dat je ook kon barbequen.  |
ik ben al afgekeurd door een man (of heet dat afgeserveerd) en nu wordt ik ook nog afgekeurd voor man
s kan best goed bbq-en en houtkachel aansteken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 19:50
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ja en chocoladeletterz??
Krijgen we dan de letter van ons pseudoniem of van onze echte voornaam? |
Daar gaat Sinterklaas over: of jullie lief zijn geweest of niet. Wij zijn van de levering
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 19:51
|
|
|
Euh... heb je wel gezien wie dat topic gestart is?
Zelfs dat kunnen ze niet zonder ons...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 19:53
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ja en chocoladeletterz??
Krijgen we dan de letter van ons pseudoniem of van onze echte voornaam? |
Ik wil graag van mijn hele naam in letters Piet-Anna,dat zijn er dus 28.......wel met nootjes aub dank u
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 19:54
|
|
|
Inkt van een balpen,krijg je dat nog uit je was?
Aub geen vragen over het hoe en waarom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 19:56
|
|
|
ANNA415 schreef: | ik ben al afgekeurd door een man(of heet dat afgeserveerd) |
Nee dat heet dumpen,dus je bent gedumpt.......er zit maar 1 ding op meid......op naar de volgende.........NEXT!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 19:58
|
|
|
HARALD940 schreef: | Cortazar, zouden mensen die overspel plegen ook nog gestenigd moeten worden volgens de regels door God opgesteld in het OT? | even een opmerking. Het is wel zo, dat het haast onmogelijk gemaakt werd om mensen te betrappen op overspel. Het was zeker niet de praktijk van alle dag dat mensen gestenigd werden. En de beste manier om geen geslachtsziekten te krijgen is om gewoon monogaam te blijven. Dat God meerdere seksuele contacten verbiedt is ook voor onze eigen lichamelijke bescherming.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 20:01
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik wil graag van mijn hele naam in letters Piet-Anna,dat zijn er dus 28.......wel met nootjes aub dank u  |
Haha, goed plan Leanne, dan zit ik goed met mn 3 doopnamen en 2 achternamen, ik heb er 39!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 20:04
|
|
|
Zou ik m'n profiel moeten aanpassen?
Pietin zoek Piet of Kameleon vrouwtje zoekt stoere hagedis of Me, myselff and I zoeken multifunctionele man
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 20:04
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Haha, goed plan Leanne, dan zit ik goed met mn 3 doopnamen en 2 achternamen, ik heb er 39! |
Zie je wel,trouwen heeft veel meer voordelen dan we denken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 20:05
|
|
|
ANNA415 schreef: | Daar gaat Sinterklaas over: of jullie lief zijn geweest of niet. Wij zijn van de levering  |
Spannund!
Ik ben niesso moeilijk hoor Piet-Anna; maakt mij niet uit welke letters ik krijg. Als het er maar een paar 100 zijn. Om uit te delen aan de arme kindertjuz...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 20:08
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Inkt van een balpen,krijg je dat nog uit je was?
Aub geen vragen over het hoe en waarom  |
Daar zijn speciale zeepsoorten voor toch. Maar soms wil shampoo og afwasmiddel op de vlek en dan in de was ook helpen.
Anna is eigenlijk wel nieuwsgierig hoe dat dan weer komt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 20:09
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Nee dat heet dumpen,dus je bent gedumpt.......er zit maar 1 ding op meid......op naar de volgende.........NEXT!  |
O daarom zit ik hier
|
|
Naar boven |
|
|