Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 13:21
|
|
|
Ik begrijp jullie vrouwen niet. Zie je niet dat de vrouwen hier in een kwetsbare positie neergezet worden? Iedereen hunkert naar de liefde van de man en de man krijgt mag kiezen. Dit zou toch in moeten gaan tegen alle emancipatie? Wat is het verschil met een harem? Ik krijg associaties met de film: Raise the Red Lantern, waar elke nacht een vrouw mocht hopen geroepen te worden door de man.....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 18 september 2012, 13:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 14:43
|
|
|
Straks...met mijn zoon...naar...DE GRIEK!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 14:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik begrijp jullie vrouwen niet. Zie je niet dat de vrouwen hier in een kwetsbare positie neergezet worden? Iedereen hunkert naar de liefde van de man en de man krijgt mag kiezen. Dit zou toch in moeten gaan tegen alle emancipatie? Wat is het verschil met een harem? Ik krijg associaties met de film: Raise the Red Lantern, waar elke nacht een vrouw mocht hopen geroepen te worden door de man..... |
Als dit het eerste stapje zou zijn, zou het idd niet heel emancipatielievend zijn. Maar vergeet niet dat de mánnen zich eerst opgeven (of dat dat voor hen gedaan wordt), de mannen door het programma voorgeselecteerd worden, vervolgens de mánnen zichzelf bloot geven in een presentatiefilmpje, en vervolgens kiezen de vrouwen of ze wel of niet kiezen. Lijkt me toch best wel pijnlijk voor een man dat als je kijkt dat Nederland 2,3 mensen single zijn, er wel even zoveel mensen naar de eerste uitzending van Bzv kijkt, waaronder een groot percentage singles, en dat een boer dan vervolgens maar een handjevol reacties krijgt. Alleen hebben al die mensen geen gezicht op tv.
Tsja, je weet waarvoor je kiest, als je meedoet aan Bzv. Je weet dus ook dat je, zowel de boeren als de briefschrijvers/briefschrijfsters, afgewezen kunt worden, terwijl half Nederland toekijkt..
Ik begrijp je reactie, maar het is de eigen keuze van zowel de boer als de reactanten,en zij moeten rekening houden met een eventuele afwijzing. Tenslotte weet je aan het begin van het programma dat je hooguit 10% kans hebt om uiteindelijk de boer voor je te winnen.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 15:06
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Straks...met mijn zoon...naar...DE GRIEK!!!!!!!!! |
Oei, lekker Zeeland. Geniet ze!
Hier lekker Hollands: Sucadelapje, gek.aardappeltjes met bloemkool met kaassaus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 15:09
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Als dit het eerste stapje zou zijn, zou het idd niet heel emancipatielievend zijn. Maar vergeet niet dat de mánnen zich eerst opgeven (of dat dat voor hen gedaan wordt), de mannen door het programma voorgeselecteerd worden, vervolgens de mánnen zichzelf bloot geven in een presentatiefilmpje, en vervolgens kiezen de vrouwen of ze wel of niet kiezen. Lijkt me toch best wel pijnlijk voor een man dat als je kijkt dat Nederland 2,3 mensen single zijn, er wel even zoveel mensen naar de eerste uitzending van Bzv kijkt, waaronder een groot percentage singles, en dat een boer dan vervolgens maar een handjevol reacties krijgt. Alleen hebben al die mensen geen gezicht op tv.
Tsja, je weet waarvoor je kiest, als je meedoet aan Bzv. Je weet dus ook dat je, zowel de boeren als de briefschrijvers/briefschrijfsters, afgewezen kunt worden, terwijl half Nederland toekijkt..
Ik begrijp je reactie, maar het is de eigen keuze van zowel de boer als de reactanten,en zij moeten rekening houden met een eventuele afwijzing. Tenslotte weet je aan het begin van het programma dat je hooguit 10% kans hebt om uiteindelijk de boer voor je te winnen....... | Twee punten: het lijkt alsof de vrouwen zich alles laten aanleunen/ Is er geen enkele vrouw, die bij de eerste ontmoeting denkt van: da's um niet...
2: zou het niet zo zijn, dat ondanks de emancipatie de vrouw toch niet veel veranderd is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 15:15
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Twee punten: het lijkt alsof de vrouwen zich alles laten aanleunen/ Is er geen enkele vrouw, die bij de eerste ontmoeting denkt van: da's um niet...
2: zou het niet zo zijn, dat ondanks de emancipatie de vrouw toch niet veel veranderd is?[/quote]
Ahum... had de emancipatie dan een verandering van de vrouw op het oog?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 15:30
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Twee punten: het lijkt alsof de vrouwen zich alles laten aanleunen/ Is er geen enkele vrouw, die bij de eerste ontmoeting denkt van: da's um niet...
2: zou het niet zo zijn, dat ondanks de emancipatie de vrouw toch niet veel veranderd is? |
1. Die vrouwen zullen niet zo gauw reageren na het zien van het introductiefilmpje, lijkt me. En als het tijdens de 5 minuten-date pas blijkt, kan ze dat alsnog aan de boer aangeven. Dan merk je toch wel of er wel/niet de klik is.......
2. Als het goed is, is de vrouw niets veranderd na "de emancipatie". De emancipatie heeft meer te maken met de positie en rechten van de vrouw ten opzichte van de man........... Vervolgens is het aan de vrouw zelf hoever ze gaat w.b. emancipatie. Er zijn vrouwen die zich nu eenmaal prettig voelen in een "onderdanige/dienende" rol, terwijl andere vrouwen graag de touwtjes in handen nemen, carriére ambiëren, vechten voor eigen rechten etc. en alles wat er tussen die 2 uitersten zit. Het prototype "vrouw", al dan niet geëmancipeerd, bestaat nu eenmaal niet, en zal ook niet gaan ontstaan.............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 15:37
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Twee punten: het lijkt alsof de vrouwen zich alles laten aanleunen/ Is er geen enkele vrouw, die bij de eerste ontmoeting denkt van: da's um niet...
2: zou het niet zo zijn, dat ondanks de emancipatie de vrouw toch niet veel veranderd is? |
Punt 1: Ik hoop dat die vrouwen van te voren daarover nagedacht hebben. En ik hoop dat de boeren er ook over nadenken wie ze kiezen. Je kunt als vrouw er ook voor kiezen om er voor te zorgen dat je niet gekozen wordt. Voor wat betreft punt 2: Door de emancipatie hoeft de vrouw niet te veranderen, ze mag zijn wie ze is. Als door de emancipatie de omstandigheden voor de vrouw maar veranderen zodat ze een gelijkwaardige plaats in de samenleving in kan nemen. Of ze daar vervolgens gebruikt van maakt is haar keuze. Alleen al het hebben van die keuze is dankzij de emancipatie mogelijk, vroeger zou ze die keuze namelijk niet gehad hebben.
Mijn zoon heeft gisteren 5 overhemden hier achtergelaten, omdat ik zo goed strijken! (zegt hij) Voel ik me nu achtergesteld? Nee, hoor! Hij mag mijn fietsband weer plakken!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 18 september 2012, 16:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 17:03
|
|
|
JANS221 schreef: | Punt 1: Ik hoop dat die vrouwen van te voren daarover nagedacht hebben. En ik hoop dat de boeren er ook over nadenken wie ze kiezen. Je kunt als vrouw er ook voor kiezen om er voor te zorgen dat je niet gekozen wordt. Voor wat betreft punt 2: Door de emancipatie hoeft de vrouw niet te veranderen, ze mag zijn wie ze is. Als door de emancipatie de omstandigheden voor de vrouw maar veranderen zodat ze een gelijkwaardige plaats in de samenleving in kan nemen. Of ze daar vervolgens gebruikt van maakt is haar keuze. Alleen al het hebben van die keuze is dankzij de emancipatie mogelijk, vroeger zou ze die keuze namelijk niet gehad hebben.
Mijn zoon heeft gisteren 5 overhemden hier achtergelaten, omdat ik zo goed strijken! (zegt hij) Voel ik me nu achtergesteld? Nee, hoor! Hij mag mijn fietsband weer plakken! | Maar vind je het eigenlijk geen vrouwonvriendelijk programma. Het lijkt wel alsof hij het voor het zeggen heeft en de dames gewillig daar naar luisteren...Het lijkt me wel leuk hoor, laat de dames het maar uitvechten via een moddergevecht. Gaan de kijkcijfers meteen een stuk omhoog.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 18 september 2012, 17:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 17:17
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Jane,
Ook na het verbouwen van je link lukt het niet, ik denk dat je hem even opnieuw moet kopiëren. Jouw link kan nooit werken.
Bedankt Thoma`s
Thomas. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 17:34
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Maar vind je het eigenlijk geen vrouwonvriendelijk programma. Het lijkt wel alsof hij het voor het zeggen heeft en de dames gewillig daar naar luisteren...Het lijkt me wel leuk hoor, laat de dames het maar uitvechten via een moddergevecht. Gaan de kijkcijfers meteen een stuk omhoog. |
Niet alles is wat het lijkt. En zolang de vrouwen vrijwillig meedoen en gewillig naar de man luisteren en hem het voor het zeggen laten hebben, zullen ze daar beiden wel tevreden mee zijn. Wel komt boer Aad op mij vrouwonvriendelijk over! Maar ik hoop voor de vrouwen dat dat ook niet is wat het lijkt.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 18 september 2012, 17:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 17:48
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Jane,
Ook na het verbouwen van je link lukt het niet, ik denk dat je hem even opnieuw moet kopiëren. Jouw link kan nooit werken.
Thomas. |
Dan moet dit hem zijn, denk ik......... http://www.youtube.com/user/ShiraChadasha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 18:06
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hádden we die dan wel??  |
Hoe ziet dat eruit een regering
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLORA018
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 18:09
|
|
|
Hey, ja het was heel gezellig, ongedwongen en we hebben leuk gebabbeld en veel gelachen! Zeker voor herhaling vatbaar. Groetjes!
Laatst aangepast door
|
FLORA018
|
op dinsdag 18 september 2012, 18:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 18:11
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hoe ziet dat eruit een regering  |
Volgens mij, zo'n club mensen die af en toe bij de koningin op visite gaan, met haar op de trap poseren voor een stel fotografen, vervolgens in Den Haag met elkaar gaan praten, ruzie krijgen, en vervolgens weer demissionair heten.......... Volgens mij had het daar iets mee te maken...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 18:31
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Straks...met mijn zoon...naar...DE GRIEK!!!!!!!!! |
Je hebt een zwaar leven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 18:35
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Tjonge, vijf dames om je heen. en je hebt ze voor het uitkiezen...zat te denken, welke vijf dames van CM zou ik hiertoe kunnen overhalen??? |
Chat toch,je hebt hier een hele website vol vrouwen!Schrijf ze een mailtje,verzamel de geinteresseerde vrouwen,organiseer een superdate en wacht af of er eentje overblijft........
je enige probleem is dat de vrouwen op cm ook een ruime keuze hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 18:38
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ja gezellie! Zoeken de leukste eruit en die krijgen een proeflidmaatschap op CM  |
We zijn ooit eens met een groepje cm-vrouwen op stap geweest,we kwamen in een cafeetje terecht waar de barmannen lederhosen droegen Ik vond die dingen altijd foeilelijk maar die avond besefte ik dat het niet ligt aan de broek maar aan wie/wat er in zit ..........wow
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 18:38
|
|
|
JANS221 schreef: | Niet alles is wat het lijkt. En zolang de vrouwen vrijwillig meedoen en gewillig naar de man luisteren en hem het voor het zeggen laten hebben, zullen ze daar beiden wel tevreden mee zijn. Wel komt boer Aad op mij vrouwonvriendelijk over! Maar ik hoop voor de vrouwen dat dat ook niet is wat het lijkt. |
Ik vind boer Aad ook wel wat op zichzelf gericht maar we zullen het beleven! Zal hij weleens eerder drie vrouwen in huis hebben gehad?
En hoe zal het de mannen bij de boerin vergaan en de mannen bij boer Willem.......spannende laag complexe tijden........heerlijk met een kop koffie en even whatsappen met vriendinnen over het overhemd van boer Aad en het shirt van Willem..... Genieten dus.......Visser weet niet wat hij mist als hij in slaap valt....... En Jans, ik ben het met jee eens. Niet alles is wat het lijkt, gaat er juist om wat je niet ziet he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 18:40
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Volgens mij hebben de katholieken dit begrip 'geleend' uit de mythologie en getracht het te onderbouwen met bijbelteksten. |
Zou zo maar kunnen, maat het ging mij meer even om het begrip......en katholieken onderbouwen nu eenmaal niet alles met Bijbelteksten......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 18:43
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ik wist dat er ergens een duidelijke tekst moest staan in de bijbel hierover en heb het even opgezocht. Lees leviticus 18:22, Gods Woord is er duidelijk genoeg in dat dit niet bijbels is, desalniettemin geloof ik wel dat er veel mensen, ook christenen mee worstelen! |
Dan mag er wel meer niet denk ik wat nu heel normaal is......
Het is net als met homosexualiteit, mensen moeten daar zelf een weg in vinden.....zij moeten zich verantwoorden voor God, niet jij en ik..... Wij moeten niet denken voor God om de simpele reden dat we dat niet kunnen......en ook niet moeten willen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 18:53
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dan mag er wel meer niet denk ik wat nu heel normaal is......
Het is net als met homosexualiteit, mensen moeten daar zelf een weg in vinden.....zij moeten zich verantwoorden voor God, niet jij en ik..... Wij moeten niet denken voor God om de simpele reden dat we dat niet kunnen......en ook niet moeten willen..... |
Het gaat hier niet om denken voor God, Willemijn, maar om wat de bijbel ons er van zegt, en dat hoort toch ons uitgangspunt te zijn als christen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 18:56
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dan mag er wel meer niet denk ik wat nu heel normaal is......
Het is net als met homosexualiteit, mensen moeten daar zelf een weg in vinden.....zij moeten zich verantwoorden voor God, niet jij en ik..... Wij moeten niet denken voor God om de simpele reden dat we dat niet kunnen......en ook niet moeten willen..... |
Er zijn inderdaad veel dingen nu normaal, maar omdat het allemaal normaal is, wil dat dan ook automatisch zeggen dat het geen zonde is? Dan hoeven we nergens geen verantwoording voor God meer af tr leggen, het is immers in deze tijd, en normaal dus?
Een christen hoort volgens mij zich te onderscheiden van de rest van de wereld, we zijn hiermee niet beter, maar we weten wel beter!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 18:58
|
|
|
Sonja vroeg in dit topic waarschijnlijk naar onze mening, daarom heeft zij waarschijnlijk deze topic geopent, hiermee geef ik dus mijn mening, en die kan afwijken van de rest, maar ik grond mijn mening op teksten uit de bijbel....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 19:06
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Sonja vroeg in dit topic waarschijnlijk naar onze mening, daarom heeft zij waarschijnlijk deze topic geopent, hiermee geef ik dus mijn mening, en die kan afwijken van de rest, maar ik grond mijn mening op teksten uit de bijbel.... | en dat is het belangrijkste, de bijbel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 19:33
|
|
|
SONJA105 schreef: | Ik vindt dat het kan, ik val namelijk zelf op vrouwen |
Ik zelf val ook op vrouwen, naar mijn mening gaat het er uiteindelijk om wat je er mee doet. Indiezin, is het Geloof een persoonlijke zaak.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 20:01
|
|
|
Dinsdag 18 september, Psalm 107: 33-43; Wie wijs is.
‘Je bent niet wijs!’, zeggen wij, als iemand iets doms zegt of iets doms doet. De psalm vertelt wie wél wij is. Je bent wijs als je in acht neemt wat in dit lied is geleerd. En wat is ons in dit lied geleerd? Dit: dat God kan maken en breken. Rivieren worden een woestijn, vruchtbaar land wordt een zoutzee. Maar evengoed tovert Hij een woestijn om in een waterland – een woest gebied wordt een groen paradijs! Degenen die zich tegen Hem keren, leert Hij een lesje. Maar wie op Hem hopen en wandelen op zijn wegen, leidt Hij naar het beloofde land. Is het werkelijk zo keurig verdeeld in het leven? Is dat te controleren? Soms krijg je de indruk dat het tegenovergestelde war is: mensen die met God noch gebod rekening houden, wonen in een paleis. En zij die ernstig zijn regels in acht nemen, worden gedumpt en moeten genoegen nemen met een krot. Je bent niet wijs als je gelooft in de sprookjes van de Bijbel. Niet wijs? Nee, je bent inderdaad niet wijs als je gelooft dat de Eeuwige binnen de kortste keren orde op zaken stelt. Je bent niet wijs als je gelooft dat Hij de tijd heeft. God heeft de eeuwigheid! Hij zal doen wat in de psalm geschreven staat. Soms maar op slag, in één generatie. Soms na lange tijd, na vele, vele jaren. Je bent niet wijs als je alleen maar rekent met een korte termijn. Gods termijnen duren meestal langer. Gezegend wie zó wijs is en zich dat goed voor ogen houdt.
Wie wijs is, zal den Here zijn goedertierenheid toezingen en vereren de God die ons bevrijdt. Want wie zijn hulp verlangt, Hem aanroept in gebeden, Verlost Hij uit de angst en leidt Hij tot den vrede.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 21:35
|
|
|
maar voel je dan helemaal niks voor mannen sonja?
m.a.w. het is dus onmogelijk dat je van een man zou kunnen gaan houden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 21:36
|
|
|
LEANNE226 schreef: | We zijn ooit eens met een groepje cm-vrouwen op stap geweest,we kwamen in een cafeetje terecht waar de barmannen lederhosen droegen Ik vond die dingen altijd foeilelijk maar die avond besefte ik dat het niet ligt aan de broek maar aan wie/wat er in zit ..........wow  |
Zou het cafeetje nog bestaan?..... Misschien is er inmiddels een nieuwe lichting barmannen....
Maar eerlijk is eerlijk.....DE lederhosen blijft in trek!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 21:48
|
|
|
BERT168 schreef: | maar voel je dan helemaal niks voor mannen sonja?
m.a.w. het is dus onmogelijk dat je van een man zou kunnen gaan houden? |
Je kunt het ook omdraaien, Bert: Het is dus onmogelijk dat jij, Bert dus, van een man zou kunnen houden? Maar voel je dan helemaal niks voor mannen, Bert?
Er van uitgaande dat je hetero bent, stel ik je dan toch ook wel een wat moeilijke vraag? Ik hoef geen antwoord, het gaat me er om dat je toch moeilijk van iemand kunt houden als het tegen je geaardheid ingaat...En als jij niet van mannen kunt houden, weet je dus nu ook waarom Sonja dat ook niet kan omdat dat ook tegen haar gevoel of geaardheid ingaat.
Thomas, vult het mogelijk voor Sonja in.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 18 september 2012, 21:59
|
|
Naar boven |
|
|