ChristianMatch

Forum

politieke discussies
Ga naar pagina Vorige 1 ... 452 453 454 455 456 457 458 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 23:19

ARJAN007 schreef:
Goed dat het een stelling is, en niet de werkelijkheid......
Ik denk dat een kabinet met de PVV binnen 4 jaar valt. Vanwege het feit dat de PVV nogal onvoorspelbaar zal reageren op politieke onderwerpen.

We moeten ook voorzichtig zijn met àl te rigoreus bezuinigen. Het moet niet zo zijn dat er maatschappelijke ongelukken gebeuren doordat er geen geld meer is..... Monumenten moeten gewoon gerestaureerd kunnen worden en je wilt toch wel dat ons land trots kan blijven op het Concertgebouw-orkest???

Misschien is het wel goed als de regering zich tijdelijk bemoeit met de bestuurslagen in de zorg. Het zou me niets verbazen als met goede reorganisaties een heleboel dure managers kunnen afvloeien. Maar daarvoor moet de regering wel tijdelijk de regie van zorginstellingen overnemen, anders gaat het nóóóit lukken om overbodige managers de laan uit te sturen......

Met vereenvoudiging van regelgeving en procedures kan men ook ambtenaren uitsparen. Maar we zitten nu eenmaal in een complexe samenleving, we kunnen niet meer terug naar de tijd waarin elke gemeente met enkele ambtenaren kon volstaan.

Het is dus èrg makkelijk om te roepen dat een regering van cda-vvd-pvv ons land goed kan leiden, men zal onherroepelijk op grenzen terechtkomen..... niet alles kan wat men wil.
Het is meer een aftreksom van wat de beste mogelijkheden zijn. CDA en PvdA zie ik niet zo snel terug keren in een gezamenlijk kabinet. Een helemaal links kabinet zal nog meer macht aan de regering geven en zal nog alles opgaan in procedures en ambtenarij. Een regering waar we allemaal mee uit de voeten zouden kunnen zou het voorgestelde kabinet zijn. PVV en VVD staan wel dicht bij elkaar wat betreft economische visie. En als de PVV tussen CDA en VVD zitten zou het net zo'n sterke vuist kunnen maken als de CU in dit kabinet. Niet dus......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 23:24

HANNAH810 schreef:
soms hebben kinderen van die uitspraken, die je op zou willen schrijven voor later; heb jij dat ook?
schrijf ze hier, dan genieten wij mee!!

mijn pleegdochtertje ging vanmorgen luid zingend door het huis.
dat doen we wel vaker; is de ene song uit, dan beginnen we een volgende. afijn, ze had een mooi lied in haar hoofd;

als je bidt, dan moet je eten,
als je klopt op de deur, dan moet je opendoen,
als je zoekt dan zul je t vinden, halleluja.......

wat een heerlijke zegen toch, zo'n kleutertje, zingend door t huis!!

Wat vind je van het volgende lied: (gezongen door kind van ca. 3 jaar)

Hoe kwam Mozes door de Roosvicee?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 23:41

CHATULIEM619 schreef:
Het is meer een aftreksom van wat de beste mogelijkheden zijn. CDA en PvdA zie ik niet zo snel terug keren in een gezamenlijk kabinet. Een helemaal links kabinet zal nog meer macht aan de regering geven en zal nog alles opgaan in procedures en ambtenarij. Een regering waar we allemaal mee uit de voeten zouden kunnen zou het voorgestelde kabinet zijn. PVV en VVD staan wel dicht bij elkaar wat betreft economische visie. En als de PVV tussen CDA en VVD zitten zou het net zo'n sterke vuist kunnen maken als de CU in dit kabinet. Niet dus......

ik zie wel wat zitten in een kabinet met cda -- vvd -- pvv, maar dan meer als rariteitenkabinet Clown smiley Gefrustreerde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 00:01

ROBBEDOES873 schreef:
Liefde is....

http://www.weddinz.nl/index.php?option=com_hello&token=SVMVIGOV&task=viewWidget

Wat ik wil lukt niet dan maar zo... Knipoog smiley

heeeeey gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk

groetjes inka en anneke
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 00:14

weetje wat laplap of jinejappelap was voor mijn zoontje? ... sinasappelsap

dit vergeet dit je nooit

Laatst aangepast door
INKA401
op woensdag 21 april 2010, 00:15
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 00:55

verwijdert door mezelf

Laatst aangepast door
ANITA324
op maandag 29 november 2010, 00:34
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 06:51

GRACE585 schreef:
je hoort mij niet zeggen van het gaat wel weer over als een dooddoener sus,ik heb enkel meegedeeld waar ik mij aan vastklamp als zo'n situatie zich voordoet.
en dat was mijns inziens ook imre's vraag nl hij vroeg hoe gaan jullie met zoiets om .
nou dit is dus mijn manier
die hoeft niet voor een ander zo te gelden maar zou evt. wel kunnen

Oke, als dat jouw manier is dan is dat zo.
Had niet begrepen dat je het voor jezelf zei.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 07:06

THOMAS968 schreef:
Nou Jonathan, die aftrek is bij wet toegestaan, daarmee is het niet rechtvaardig. Ik voer mijn giften ook op hoor maar zou het rechtvaardig vinden dat dat belastingvoordeel dan ook naar de kerk ging, tenzij je dat bij de bepaling van de hoogte van je gift al hebt gedaan.

Toen ik mijn moeder indertijd vertelde dat ik de kerkelijke bijdrage aftrok van de belasting was ze eigenlijk kwaad. Ze zei: "Een offer is pas echt een offer als het pijn doet." Wat dat betreft heb ik wel respect voor die kerkleden die daadwerkelijk de tienden geven maar ik wantrouw kerken die dat vragen - vaak kerken met hele charismatische leiders - ook een beetje.

Thomas, die moet kunnen schrijven en rekenen.

Wat maakt het nou uit ? een gift is toch een gift ?
Ik weet wel dat deze opmerking niet aan mij bedoeld is, maar ik snap gewoon soms de discussie niet hier... je geeft toch ? waarom zou het niet rechtvaardig zijn dan ? Waar staat dat trouwens wat rechtvaardig is ?
Als je uiteindelijk niks zou geven... tja dan zou je een punt hebben, maar verder blijf ik er bij... een gift is een gift.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 21 april 2010, 07:09
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 08:08

VISSER278 schreef:
Nee, is geen oplossing. Vis in de westerschelde, veel te groot. Loopt van Vlissingen tot Antwerpen volgens mij. Is een km. of 50 denk ik , gemiddeld 6 km. breed. Moet dan 3oo km2 gaan zoeken naar dat stopje . Snellere oplossing lijkt me dan om een gat in de bodem te steken.

pas hoorde ik van iemand die frikandellen aan t haakje stak, is dat misschien een idee, visser? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 08:22

Rond deze tijd is er op school weer volop aandacht voor de tweede wereldoorlog.Toen mijn dochter nog klein was sprak ze er veel over met opa en oma die de oorlog bewust mee hebben gemaakt.Na zo'n gesprek kwam ze thuis met de vraag : memmie,hoe oud was jij in de tweede wereldoorlog? Geschokte, onthutste smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 08:26

Nog een hot item,de vulkaanuitbarsting in Ijsland.
Dochter kijkt naar buiten,het begint te sputteren,zegt ze; dit noemt men nu asvalt........

Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 08:45

Koffie en peuk.
Daarna rondje hondje.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 08:57

Hoi Anita,

Dat er menings verschillen zijn op het gebied van geloof
heeft te maken dat een ieder bepaalde teksten op zijn/haar manier uitlegd.
En sommigen willen de ander overtuigen van zijn/haar gelijk.
Als je daar moeite mee hebt, is het soms verstandig
om te zwijgen.
Ook op het gebied van als er grappen, of als er humoristische dingen gezegd worden, en je begrijpt het niet helemaal, kan je ook beter zwijgen.
Dat is vaak best moeilijk.
Het is een ieder zijn/haar verantwoordelijkheid hoe ze met
het Woord van God omgaan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 09:05

Wat voor weer word het op 30-4-2010?
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 09:07

CROSSROAD317 schreef:
ik zie wel wat zitten in een kabinet met cda -- vvd -- pvv, maar dan meer als rariteitenkabinet Clown smiley Gefrustreerde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Precies, want die Wilders is een ongeleid projectiel. Zoals de wind waait, waait z'n jasje. Het gaan alleen om de macht en niet om het beleid.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 09:08

ANITA324 schreef:
Zonet was ik begint boos te worden ik hou der niet van als er door een bepaalde grapje of gespot word door het woord daar kan ik mij echt aan ergeren Woedende smiley en doet mij ook ozo verdrietig mee Huilende smiley, smiley in tranen Tja ik ben van nature heel serrieus in alle dingen en snap ook lang niet alle grapjes maar hou het wel netjes en als er meningverschillen zijn in geloof van ieder christenen maak daar alsjebliefd daar geen strijd over maken in de wereld is daar genoeg oorlog over.
Laat het hier niet tot een oorlog worden om de mening verschillen neej laat vooral de Here Jezus meer spreken door onze Vader Zijn Heilige Schrift de Bijbel.
Want dat is ozo kostbaar en zuiver laten we ons niet misleiden door satan.
Trek je Wapenrusting aan en hou je af van de leugen, bedrog en twijfel.
Dat we door Geloof, Zaligheid, Gerechtigheid, Waarheid van het Evangelie door Gods Woord blijven aantrekken want door Hem staan wij sterker. Lachende smiley

Hartelijke groet,

Anita

Ik denk dat het ook een stukje onwetenheid van sommige mensen is Anita,zovele kerken,zovele gebruiken en gewoontes.........ik kom zelf uit de refo-hoek(dat weten veel mensen niet Knipoog smiley,ik kom anders over,ik kerk tegenwoordig in een PKN gemeente)dus zulke opmerkingen raken mij ook wel maar ik kan er overheen kijken.....
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 09:09

CHATULIEM619 schreef:

Jij vertrouwt er op dat CDA en VVD Wilders kunnen inkapselen? Ga je schoolgeld terug halen, Chat! Dat dachten de Duitse conservatieven over Hitler ook: Von Papen zou hem wel in het rechtse spoor houden. Nou, dat hebben we geweten!

Laatst aangepast door
IMRE695
op woensdag 21 april 2010, 09:09
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 09:11

Sorry jongens maar........het zonnetje schijnt hier weer Lachende smiley Coole smiley met zonnebril

De dag is voor mij ondertussen 2,5 uur oud,ben weer aan koffie toe!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 09:12

ARJAN007 schreef:
Punt 11: behoud van kunst en cultuur
Punt 12: investeren in openbaar vervoer; treinen in de randstad
6x per uur per richting laten rijden
Punt 13: genieten van het feit dat degenen die niks om het milieu
geven een prachtig lesje van de natuur krijgen. Zodat ook de
klimaatzondaars beseffen dat het zondigen tegen het
klimaat niet zonder gevolgen blijft......

Knipoog smiley

(wat mij betreft mag de regen nog zeker 2 maanden wegblijven, zodat ook de klimaatsceptici eindelijk snappen dat ze de veranderingen in het klimaat niet kunnen negeren.......)

PARDON! Jij bent voor nog meer droogte in Nederland en West-Europa. Intussen fikken de natuurgebieden per strekkende hectare af! En er is ook nog zoiets als de voedselvoorziening. Of dacht je dat het brood nog steeds uit de lucht komt vallen en dat melk gewoon in de supermarkt gebrouwen wordt!

Wel erg kort door de bocht: je eigen gelijk willen behalen ten koste van de boeren en van de natuur.

Plensbuien moeten we hebben!!!
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 09:14

MARISKA601 schreef:
Koffie en peuk.
Daarna rondje hondje.

Gelukkig. Alles is weer bij het oude! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 09:20

In de serie 'Landleven': dank U wel dat ik op het platteland mag wonen:

http://www.youtube.com/watch?v=kzldLJcorbo

Laatst aangepast door
IMRE695
op woensdag 21 april 2010, 09:20
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 09:27

IMRE695 schreef:
PARDON! Jij bent voor nog meer droogte in Nederland en West-Europa. Intussen fikken de natuurgebieden per strekkende hectare af! En er is ook nog zoiets als de voedselvoorziening. Of dacht je dat het brood nog steeds uit de lucht komt vallen en dat melk gewoon in de supermarkt gebrouwen wordt!

Wel erg kort door de bocht: je eigen gelijk willen behalen ten koste van de boeren en van de natuur.

Plensbuien moeten we hebben!!!

Idd het liefst snachts regen.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 09:28

Totale hartsverduisteringen! Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=7Ujmb3jQAJE
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 09:28

frisjes buiten.. veel bewolking..
ik wil zon ...
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 09:33

MARISKA601 schreef:
frisjes buiten.. veel bewolking..
ik wil zon ...

Het wordt erg overschat: zonnig weer. Maarre... in Saudi-Arabië schijnt elke dag de zon. En ook in Zeeland en in Den Helder is het vaker zonnig dan in het oosten van het land.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 09:38

IMRE695 schreef:
Het wordt erg overschat: zonnig weer. Maarre... in Saudi-Arabië schijnt elke dag de zon. En ook in Zeeland en in Den Helder is het vaker zonnig dan in het oosten van het land.

In Saudi-Arabië moet ik in een burka lopen, Gefrustreerde smiley
das mij te warm. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 09:41

heb net mijn abo verlengd Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 10:15

de rooie kwam weer langs....
weet niet met welk vervoer middel...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 10:46

IMRE695 schreef:
Jij vertrouwt er op dat CDA en VVD Wilders kunnen inkapselen? Ga je schoolgeld terug halen, Chat! Dat dachten de Duitse conservatieven over Hitler ook: Von Papen zou hem wel in het rechtse spoor houden. Nou, dat hebben we geweten!
Hoewel ik het totaal niet eens ben met de PVV, vind ik de vergelijking met Hitler gewoon te ver gaan. Het maatschappelijk netwerk wat hij voordat hij aan de macht kwam aangelegd had was veel groter. Intimidatie was al eerder aan de gang voordat Hitler aan de macht was. Bovendien wist iedereen wat H. wilde, omdat hij dat al beschreven had in zijn boek Mein Kampf.
Wilders heeft extreme ideëen, maar die zijn niet raciaal gericht. Veel meer cultureel. In de definitie van racist past hij niet. Hitler was immers geïnspireerd door de Übermensch theorie, waarbij er onderscheid gemaakt werd tussen rassen van mensen.
Verder is een stem op de PVV een stem tegen het establishment in de politiek. Maar hij heeft ook heel normale uitgangspunten. En die uitgangspunten worden door meerdere mensen gedragen. Het zou eens zin hebben na te denken over de oorzaken van deze proteststemmen. Het heeft daarom geen enkele zin partijen te demoniseren. Daar moeten we aan beide kanten aan werken. Daarom vind ik je reactie schadelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 10:51

Weer maken we slachtoffers in deze wereld. Net zoals bij Sreb. leveren we de plaatselijke bevolking over aan de vijand. Maar dit keer kunnen we ons niet meer verschuilen achter de vijand. We geven jonge meisjes over aan de verkracters van Taliban en eigenlijk staan we in NL te applaudisseren om het gebeuren. Wat de internationale politiek overhoudt van dit schaamteloos gedrag is, dat ze weten dat NL niet betrouwbaar en betrokken is bij de nood van de wereld. Als het politiek niet uitkomt, laten we mensen vallen. En dan maakt het niet uit of het 8000 mannen zijn of jonge meisjes en vrouwen. Het ergste vind ik dat we dit met een gewoon van triomf doen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 452 453 454 455 456 457 458 ... 6194 Volgende
Pagina 455 van 6194