| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 18:02
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | ik ga eten en daarna verder relativeren. |
ik denk dat ik er zelf relatief moe van zou worden!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 18:05
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Deu 22:22 Wanneer een mangevonden zal worden, liggende bij eens mans getrouwde vrouw, zo zullen zij ook beiden sterven, de man, die bij de vrouw gelegen heeft, en de vrouw; zo zult gij het boze uit Israel wegdoen. Deu 22:23 Wanneer er een jonge dochter zal zijn, die een maagd is, ondertrouwd aan een man, en een man haar in de stad zal gevonden, en bij haar gelegen hebben; Deu 22:24 Zo zult gij ze beiden uitbrengen tot de poort derzelver stad, en gij zult hen met stenen stenigen, dat zij sterven; de jonge dochter, ter oorzake, dat zij niet geroepen heeft in de stad, en den man, ter oorzake dat hij zijns naasten vrouw vernederd heeft; zo zult gij het boze uit het midden van u wegdoen. |
Laten we maar blij zijn dat onze wetgeving dit barbaarse gedoe als moord beschouwt en dat Christus al ingreep bij de overspelige vrouw. Hij gaf daarmee aan dat Hij hogere wetten aan mensen leerde dan wat hier staat
Thomas, die Johannes 8 een mooi bijbelgedeelte vindt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 18:18
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik kreeg vandaag een mail binnrn met de volgende inhoud:
Sag Mariska,
Als je de bijbel leest, dan zou je kunnen weten dat je helemaal niet gedoopt bent. Kindertjes besprenkelen leert ons de bijbel niet! Dat hebben de zg Theologen verzonnen. De noodzaak om zich te bekeren ziet men dan niet meer, helaas! Handelingen 2:38 is duidelijk: "Bekeert u, laat u dopen, en gij zult de gave van de Heilige Geest ontvangen." Een mens kan de Here God nooit meer plezier doen dan zich bekeren! Zich laten dopen hoort er gewoon bij.
(hier laat ik nu een stuk weg).
Mijn ouders hadden mij ook laten besprenkelen. Die wisten ook niet anders. Dat was hun ook altijd geleerd. Ik neem hen het niet kwalijk. Maar wel die dominees die maar blijven voortgaan met die dwaling. En nooit iemand oproepen om zich te bekeren. De Heer God wil dat wij zelf de bijbel onderzoeken, en zelf de keus maken. Dan pas krijg je ook die zekerheid dat je behouden bent. Niet om eigen verdienste, maar omdat je ingegaan bent op het aanbod van Gods genade die de Here Jezus voor ons heeft volbracht aan het kruis van Golgotha. Maar ik moest dit nog even kwijt. Ik heb het allerbeste voor met al die kerkmensen waarvan de meesten onbekeerd zijn, zelfs de dominees. Ik heb ze meegemaakt dat ze geen zekerheid hadden of ze wel behouden zijn. Nee, dat kan ook niet zonder bekering.
groetjes N.N.
Wat kunnen andere mensen het toch allemaal beter weten. Ik heb geen toestemming gevraagd om de inhoud op het forum neer te zetten. Maar ik wilde dit gewoon even kwijt. Ik vraag me af hoe om te gaan met mensen die denken het allemaal beter te weten? Moet ik nu gaan geloven dat ik onbekeerd ben ?
Ik ben vorig jaar de weg ingeslagen die ik jaren daarvoor verlaten had. Ik ben christelijk opvoed. Heb op latere leeftijd belijdenis gedaan. Ik ben van Gods weg afgedwaald. Nu wil ik weer op die weg wandelen, de weg die vrede en rust brengt. Maar ik laat me niet zeggen dat ik onbekeerd ben. En dat ik een dwaalleer aanhang. |
De Heere God levert maatwerk. Hij heeft voor ieder van ons zo Zijn eigen methode om van ons kinderen van die Ene God te maken. Laat je daarom niet van de wijs brengen, Mariska, door de h.h. theologen en andere Draufgängers, die ook eens een boek hebben gelezen.
God kent jou, ziet jou liefdevol aan en weet wat jij nodig hebt. Zijn genade! All the rest are manmade little systems.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 18:21
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | heren, nodig eens eens een aantal van jullie vrouwelijke contacten uit!! de dames zijn in de minderheid!! |
Dat is toch leuk voor de dames: kunnen ze kiezen!
En verder: heb je al een evenementenvergunning aangevraagd bij de gemeente Ede? Toestemming van de brandweer? Verkeersregelaars?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 18:25
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | ik denk dat ik er zelf relatief moe van zou worden!! |
We hebben niet allemaal van de Schepper een overdosis energie ontvangen, Hannah!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 18:27
|
|
|
|
Euhhh....nog steeds Hannah?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 18:29
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Dat is toch leuk voor de dames: kunnen ze kiezen!
En verder: heb je al een evenementenvergunning aangevraagd bij de gemeente Ede? Toestemming van de brandweer? Verkeersregelaars?
 |
even voor de goede orde imre; we gaan niet daten, hoor!! we gaan met de kinderen picknicken als single-parent-gezinnetjes en er gaan ook single-parents-without-children mee. we houden de sfeer gewoon kind-vriendelijk......
vergunningen gunnen we onszelf niet, toestemming vragen ligt me niet, en t verkeer regelt zich naar verwachting van zelf; zo niet, dan toch.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 18:56
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Exo 20:14 Thou shalt not commit adultery.
adultery:
na?'aph naw-af' A primitive root; to commit adultery; figuratively to apostatize: - adulterer (-ess), commit (-ing) adultery, woman that breaketh wedlock.
Vraag over het voorbeeld van David en Batseba: Wie pleegde nou echtbreuk? Was het David of was het Batseba of alle beide. Wat zegt het 7e gebod. |
Het is wel opvallend dat in deze vertaling alleen de vrouw aanduidt als iemand die overspel kan plegen. Veelzeggend voor de tijdgeest waarin deze vertaling is gedaan en over de vertaler maar niet te spreken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 19:15
|
|
|
|
in jouw plaats zou ik óf niet antwoorden, óf een korte reactie terugsturen dat je blij bent dat deze persoon t goede met zijn/haar medemensen voorheeft. en het daarbij laten.
de bijbel is duidelijk mariska; je bent ofwel in christus, ofwel buiten christus. dus óf je vertrouwt je aan Hem toe, óf niet..... that simple.....
houd het bij wat de bijbel zegt, ook al is de uitleg wel eens verschillend. in de brieven van johannes aan de gemeenten kun je voldoende kenmerken vinden om je aan te toetsen of je daadwerkelijk een gelovige bent. er staan veel uitspraken in de zin van; die God liefheeft die........... en dan volgt er een kenmerk; - heeft de broeders lief - bewaart Zijn woord etc....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 19:16
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | lees ook maar het laatste wat ik bij de kinderdoop neerzette. |
Heb ik net gedaan en realiseer je je goed dat dat een mening van èèn iemand is........ Wat meer in jezelf geloven Mariska!
Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 19:31
|
|
|
|
[quote=HANNAH810]even voor de goede orde imre; we gaan niet daten, hoor!! Wat jammer nou zeg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 19:31
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | Vraag over het voorbeeld van David en Batseba: Wie pleegde nou echtbreuk? Was het David of was het Batseba of alle beide. Wat zegt het 7e gebod.
als vrouw had bathseba niets te vertellen wanneer de koning haar liet halen, dus ik denk zelf dat david schuldig is. hoewel ik me wel eens afvraag waarom ze op het open dak ging staan om zich te wassen.... vrouwen kennende zal ze vast niet over t hoofd gezien hebben dat ze daar goed zichtbaar was voor koning david; een man die er goed uit zag, en met aanzien... en ze wist waarschijnlijk ook wel drommels goed dat zij zelf niet onaantrekkelijk was. t is inderdaad een aanname, maar ik lees nergens dat zij het vreeslijk vond, om door david te worden gehaald. |
Ook al zou ze het vreselijk hebben gevonden, dat werd niet opgeschreven want dat was niet belangrijk in die tijd. De koning wilde iets van je/met je.. je moest van goede huize komen om daar tegen in te gaan. Koningin Vasthi deed het en werd oneervol ontslagen!! Lees maar in het bijbelboek Esther.
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op vrijdag 23 april 2010, 19:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 19:54
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Heb ik net gedaan en realiseer je je goed dat dat een mening van èèn iemand is........ Wat meer in jezelf geloven Mariska!
Willemijn |
Ik word gewoon doodmoe van mensen die denken dat ze het beter weten dan ik. Al die verwijten...grrrrrrrrr
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 20:14
|
|
|
|
hannah je hebt walenka689 niet meer op je lijst staan maar ze wil nog steeds mee hoor waarschijnlijk zonder kids
dus je hebt 1 vrouw erbij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 20:22
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Wat maakt het nou uit ? een gift is toch een gift ? Ik weet wel dat deze opmerking niet aan mij bedoeld is, maar ik snap gewoon soms de discussie niet hier... je geeft toch ? waarom zou het niet rechtvaardig zijn dan ? Waar staat dat trouwens wat rechtvaardig is ? Als je uiteindelijk niks zou geven... tja dan zou je een punt hebben, maar verder blijf ik er bij... een gift is een gift. |
Dat is niet wat ik bedoel, Suus. Ik denk dat Jonathan de term rechtvaardig gebruikte, terwijl hij bedoelde dat het wettig gezien is toegestaan aftrekposten op te voeren. Ik vind dan het woord rechtvaardig niet goed gebruikt. Iets wat niet verboden is dan wel toegestaan, is daarmee nog niet rechtvaardig. Ik vraag me zelfs af of het toestaan van aftrekposten voor kerkelijke bijdrage rechtvaardig is. De belastingopbrengst moet er toch komen, door de aftrekpost voor giften komt er minder binnen en dat moet toch ergens worden opgebracht en dus ook door mensen die niks met de kerk hebben. Is dat rechtvaardig? Ik denk het niet, maar ja deze wetgeving komt mij en de kerk wel goed uit.....Ik ben het gewoon met je eens verder hoor en zie het pragmatisch. De kerk ontvangt door deze regeling waarschijnlijk meer dan anders en dat lijkt me prima.
Thomas, wiens moeder dit anders zag.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 23 april 2010, 20:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 20:40
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Is er ook Thee?
Want koffie is slecht voor mijn maag krijg der een knoop in.
Nieuwtje !!!!!!!!!!!
Jaja gisteren werd ik gevraagd door een bekende vriend van mij we hadden al 2 jaar een hele goede vriendschap en kennen elkaar door dik en dun. Had voor die tijd ook 3 maanden verkering met hem gehad maar tja ik maakte het toen op dat moment uit hij was daar helemaal kapot van dat snap je dan ook wel. Maar door de 2 jaren heen altijd naar elkaar toe gegaan op verjaardagen en af en toe naar elkaar toegaan dan repareerde hij mijn laptop en maakte ik bij hem de huis schoon of ging voor hem koken maar naar gisteren is de fonk gesprongen en zijn we weer stapel verliefd opelkaar. We zijn er beide ook echt aan toe en hoop ik dat het zich in iets mooies mag uit bloeien. Maareh ik blijf voorlopig hier nog wel hoor om goede vriendschap als broeder en zuster te verbreeden. Want als broerder en zuster mag je voor elkaar een hand en een voet zijn.
Hartelijke groet,
Anita |
Van harte meid, em geniet er maar lekker van dat verliefd zijn het is je van harte gegunt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 21:11
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Het is wel opvallend dat in deze vertaling alleen de vrouw aanduidt als iemand die overspel kan plegen. Veelzeggend voor de tijdgeest waarin deze vertaling is gedaan en over de vertaler maar niet te spreken. |
De vertaler is de KJV.
De uitleg van het woord is het hebreeuws, dus geen vertaling. Er staat ook duidelijk dat figuurlijk religieus gezien wordt. De tijdgeest zegt niks. Wij zijn de tijdgeest die telkens veranderen van opvattingen. God niet.
Het zevende gebod beschermd God de heiligheid van het huwelijk. Dat zegt tegenwoordig de tijdgeest ook niet veel meer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 21:11
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Dat is niet wat ik bedoel, Suus. Ik denk dat Jonathan de term rechtvaardig gebruikte, terwijl hij bedoelde dat het wettig gezien is toegestaan aftrekposten op te voeren. Ik vind dan het woord rechtvaardig niet goed gebruikt. Iets wat niet verboden is dan wel toegestaan, is daarmee nog niet rechtvaardig. Ik vraag me zelfs af of het toestaan van aftrekposten voor kerkelijke bijdrage rechtvaardig is. De belastingopbrengst moet er toch komen, door de aftrekpost voor giften komt er minder binnen en dat moet toch ergens worden opgebracht en dus ook door mensen die niks met de kerk hebben. Is dat rechtvaardig? Ik denk het niet, maar ja deze wetgeving komt mij en de kerk wel goed uit.....Ik ben het gewoon met je eens verder hoor en zie het pragmatisch. De kerk ontvangt door deze regeling waarschijnlijk meer dan anders en dat lijkt me prima.
Thomas, wiens moeder dit anders zag. |
Je uitleg vind ik helder, Thomas. Wat ik me afvraag: wordt belasting geheven over het door de kerk verkregen geld? Dan wordt het alsnog belast en niet door anderen dan de ontvanger...... Weet je hoe dat zit?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 21:17
|
|
|
|
Wordt hier nou nog steeds over sex gepráát?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 21:20
|
|
|
|
Dáár wil ik naar toe! En wel metéén!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 21:23
|
|
|
|
[quote=CARIEN982]
Er mag toch nog wel gepraat worden, hopelijk....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 21:24
|
|
|
|
Het klinkt vroeg en dat is het ook, maar ik ga
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op vrijdag 23 april 2010, 21:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 21:34
|
|
|
|
[quote=IMRE695]
Ik zou dan wel mn mondkapje mee nemen Imre, jij komt ook uit het schapenland en wie weet met die qkoorts, breng je met praten misschien wel iets over, dus allemaal het kapje voor zou ik zeggen.
Hannah kan misschien wel voor kapjes zorgen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 21:34
|
|
|
|
[quote=IMRE695]
ja imre, maar eerst een vergunning vragen; en relativeren kom je die dag niet aan toe hoor!! dan sturen we een paar kleintjes op je af met een bekertje water (of bij gebrek daaraan limonade)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 21:40
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Het klinkt vroeg en dat is het ook, maar ik ga  |
trusten imre zacht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 21:43
|
|
|
|
ik heb weer knipperlichtjes gezien in de lucht. zouden dat knipoogjes zijn geweest van de marsmannetjes?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 21:47
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 20:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 21:59
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Het aandeel allochtone leerlingen hoger? Ik denk dat je bedoelt: autochtoon?
Het is vrij kort door de bocht wat ik nu ga schrijven, maar in grove lijnen wel waar denk ik... Er was rust en overzicht in de tijd dat men zich conformeerde aan dat wat gebruikelijk was. Vroeger dus, maar vroeger was niet alles beter... De laatste tientallen jaren zijn mensen zich steeds meer gaan onderscheiden van elkaar. Het eigen ik heeft het wij-gevoel van vroeger vervangen.
Ik denk dat de drijfveren voor emancipathie, de secularisatie en de individualisering van onze samenleving wel wat sterk onderbelicht worden op deze manier, dat geef je al wel aan. Je reactie roept bij de behoefte op die te nuanceren, zonder er aan af te willen doen. Het laten gelden van het eigen ik was volgens mij een reactie op de sterke onderdrukking van de ontwikkeling van individuen. Het is onnatuurlijk om je niet te ontwikkelen. Zo zit de schepping in elkaar. De onderdrukking van de vrouw en de verstikkende sociale controle en de donderpreken in de kerken in de perioden van vóór de zestiger jaren (grofweg, geschiedenis en jaartallen zijn niet mijn sterkste punt) frustreerden de mogelijkheden van de menselijke psyche, geest, ziel en lichaam zich in vrijheid - uiteraard binnen beschermende kaders - te ontwikkelen. Daardoor konden mensen - ook de mannen - niet tot hun recht komen, tot hun bestemming - lees vervulling en vermeerderen van roeping en benutten van talenten - (immers vergeven door het bloed van Christus) wat op zich een zonde is.
Individualisering en secularisatie zijn doorgeschoten, gezonde sociale controle is nodig, hard nodig. We zien de resultaten in de samenleving van het ontbreken ervan: geen respect voor gezagsdragers, spullen van anderen, moraalverval in het algemeen, excessief drankgebruik van jonge mensen. Een mens is een sociaal dier en niet voor niets. Mensen hebben elkaar nodig voor het intermenselijk reageren op elkaar (aanmoedigen en bemoedigen en ook begrenzen en bijsturen) en daarmee worden wie we mogen zijn, zoals God ons heeft bedoeld. Een mens alleen is incompleet. |
[[i]i]Mensen zijn geschapen om samen te leven, ook om zich veilig te voelen, te beschermen en beschermd te worden.
Gelukkig komen we en masse terug van de doorgeschoten 'individuele ontwikkeling' en geven we toe aan een diepmenselijke behoefte samen te leven. Niet terug naar vóór de zestiger jaren maar dóór de zestiger jaren en erna naar het hier en nu.[/i][/i]
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op zaterdag 24 april 2010, 20:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 21:59
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Dank jullie allen voor de felicitatie`s
Neej Cross, hij plaagde mij niet hoor maar we gaven elkaar wel een
Wat is het vandaag toch prachtig weer zeg de warme zon kom je tegemoet en mijn buik vol met vlinders en mijn hartje bonkt tekeer Morgen middag dan zie ik hem weer zwijmel zwijmel zwijmel kan haast niet wachten. Ben zo erg verliefd zucht.
Hartelijke groet,
Anita |
Super anita gefeliciteerd
|
|
| Naar boven |
|
|