| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 23:05
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Saus?!! Hoort op je macaroni |
Wil jij dan LICHTBLAUWE saus op je macaroni??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 23:16
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | jij bent zo galant vervoer tussen het station en het restaurant te willen verzorgen voor de treinreizig(st)ers, begrijp ik, pieter? |
Ik had het al begrepen Hannah. En Pieter ook al een berichtje gestuurd. Ik vind het geweldig hoe bereidwillig jullie zijn. Jij, Hannah, die alles wil regelen, Maritime, Roulande die me zelf aanbood met de fiets te halen. en Pieter natuurlijk. Maar echt het is TOP!!!!! (hoort eigenlijk op de knuffeltopic)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 00:02
|
|
|
|
Het is november. Koud, donker, nat en grijs. Ik hou niet van november. Kaarsjes aan en de kachel lekker hoog dan maar.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 00:07
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Nee, dat zou te makkelijk zijn, dat werkt niet zo in de Nederlandse ambtenarij.
Afgelopen vrijdag had ik het slechtste moment van de dag (beter gezegd, van de hele week) Vrijdagmiddag tijd om naar huis te gaan, ik werk in Amersfoort en woon in Zwolle, en reis met de trein, ik werk 5 minuten lopen vanaf het station in Amersfoort. Dus 's middags met de trein naar huis, en de trein stopt net voorbij 't Harde, blijkt er tussen 't Harde en Zwolle een stroomstoring te zijn, en de trein moest terug naar Amersfoort, En we moesten dan via Deventer reizen. Toen we terug waren in Amersfoort en in de trein zaten naar Deventer werd er omgeroepen in de trein dat die ook niet ging rijden omdat de internationale trein naar Duitsland tussen Amersfoort en Apeldoorn in brand stond. Het was inmiddels al ruim 6 uur geweest, en omdat ik wist dat het wel even ging duren ben ik eerst maar eens gaan eten bij de Burger King, en de treinen gingen weer rijden na 8 uur. Uiteindelijk was ik om 20:50 in Zwolle ipv 17:15. |
Van het Harde met de bus naar Zwolle was volgens mij sneller geweest. Dat is maar een paar kilometer.
Thomas, zelfs de OV-fiets was sneller.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 06:34
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Wil jij dan LICHTBLAUWE saus op je macaroni??  |
Kan makkelijk, beetje bosbessap. Heb jij nooit knalblauwe ananasdrinkyoghurt gehad? Ikke wel..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 06:43
|
|
|
|
Vanmiddag/vanavond 1500 griepvaccinaties geven met artsen en doktersassistenten.
gewoon even lekker prikken, dus!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 07:05
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Ja Thomas helaas moet ik je gelijk geven. Pastoraat en nazorg is niet het sterkste punt van sommige evangelie gemeente. Er wordt denk vaak te simpel gedacht dat door gebed dingen opgelost worden. Ben zelf hierom v=naar een andere evangelie gemeente gegaan. Waar pastoraat wel hoog in het vaandel staat. En professionele zorg niet gemeden wordt |
Ik kreeg een keer te horen van een voorganger: psychologie is geen evangelie... Wat een argument. Nee alles binnen houden en eigen wijsheid er op los laten als zijnde Gods wijsheid... ben je dan klaar. Over de mensen die jarenlang bleven voortslepen met hun bagage werd meewarig gebeden: weest toch met die stumperds...
Een goed pastoraal team ziet om en steunt, kennis van Gods woord en een inzicht in psychologie/psychiatrie/enige sociale inzichten gaan samen en er is geen vrees om samen te werken met de seculiere hulpverlening. Maar ja... als je alles in zwart/wit ziet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 07:18
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Ja Thomas helaas moet ik je gelijk geven. Pastoraat en nazorg is niet het sterkste punt van sommige evangelie gemeente. Er wordt denk vaak te simpel gedacht dat door gebed dingen opgelost worden. Ben zelf hierom v=naar een andere evangelie gemeente gegaan. Waar pastoraat wel hoog in het vaandel staat. En professionele zorg niet gemeden wordt |
Ik heb al verschillende malen gemerkt dat bij verschillende evangelische kerken het meer gaat om het verkondigen. Soms gewoon eindeloos door ratelen zonder stil te staan bij de werkelijke psychische of lichamelijke toestand van een hulpbehoevende.
Als je bij de katholieke instanties aan het werk wilt gaan als pastoraalwerker dan moet je echt enkele jaren zware studies doorworstelen. Tevens dien je stages te doen en natuurlijk word je beoordeelt. In die studies zit een heel pakket van psychologie, theologie, filosofie maar ook gesprekstechnieken en dergelijke aanverwanten. Het gaat daar helemaal niet om het verkondigen maar wel om je trachten in te leven in de hulpbehoevende en daarmee dan aan de slag te gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN146
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 07:23
|
|
|
|
Een theologie moet op zoveel mogelijk bijbelteksten worden onderbouwd. Wat Paulus hoorde mocht niet gedeeld worden. Maar Johannes is ook 'behoorlijk ver' in de hemel geweest. Keer op keer werd hij er aan herinnderd dat hij alles moest opschrijven (voor ons). De 7 donderslagen mocht hij als enige uitzondering niet noteren.
Mijn conclusie: er zijn natuurlijk predikers die met hemelervaringen aan de haal zouden gaan, maar zoals met meer dingen: we kunnen leren van misstanden, maar dat is iets anders dan je te laten leiden door misstanden. Dat zou hetzelfde zijn als mensen die weigeren iets aan ELKE armenzorg te doen, omdat er soms sprake is van fraude binnen instellingen.
Wat voor mij (ook) buiten kijf staat is dat elke geestesuiting NOOIT in tegenspraak mag zijn met de bijbel. Door de geestesuitingen kunnen zaken in de bijbel bevestigd worden, of er kunnen onderbelichte zaken uit de bijbel voor het voetlicht worden gehaald. Maar er mogen NOOIT leerstellingen uit geestesuitingen worden gehaald, die niet vanuit het Woord kunnen worden bevestigd.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIAN146
|
op donderdag 1 november 2012, 11:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 08:31
|
|
|
|
En het babyfantje is geboren 
http://youtu.be/mZebmhaLIzU
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op donderdag 1 november 2012, 09:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 09:34
|
|
|
|
Sorry, foutje...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op donderdag 1 november 2012, 09:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 10:22
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Vanmiddag/vanavond 1500 griepvaccinaties geven met artsen en doktersassistenten.
gewoon even lekker prikken, dus! |
Sadist hihi ik vond het ook altijd leuk hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 10:23
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het is november. Koud, donker, nat en grijs. Ik hou niet van november. Kaarsjes aan en de kachel lekker hoog dan maar.
Thomas |
Yes!!! IK hou van de herfst!!!
Kleur bladeren vallen koud en nat kachel en kaarsen aan GEZELLIG
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 10:28
|
|
|
|
| INGE721 schreef: | Jarig zijn en 54 roze rozen van mijn lief gekregen  |
Gefeliciteerd meid Zei die er gelijk bij lieverd voorlopig krijg je niks ben nu platzak
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 11:00
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Gefeliciteerd meid Zei die er gelijk bij lieverd voorlopig krijg je niks ben nu platzak  |
Haha hij zei het niet maar ik ga er maar van uit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 11:02
|
|
|
|
Na anderhalve week zonder wasmachine gezeten te hebben, hij deed nix meer, komt vanmorgen de monteur: sorry mevrouw, maar het ligt aan de watertoevoer, u moet de loodgieter bellen...... De loodgieter, die 3 weken geleden deze kraan gemonteerd heeft..... Kosten : 73 eurootjes voor de wasmachinemonteur en Tja....??? nog een aantal eurootjes voor de loodgieter? (ik bennieboos, ikbennieboos, ikbennieboos, ik bennieboos, een heeeeeeel klein beetje maar!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 11:04
|
|
|
|
| MAMY994 schreef: | Yes!!! IK hou van de herfst!!!
Kleur bladeren vallen koud en nat kachel en kaarsen aan GEZELLIG |
Ik ben ook geen zomermens, als het warm is kan je niks meer uit trekken op een gegeven moment maar nu zet je zelf de kachel een graadje hoger of je trekt een vest aan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 11:04
|
|
|
|
| INGE721 schreef: | Nee hoor, het is domweg mijn verjaardag en mijn ouders waren niet creatief genoeg om me Maartje te noemen
 |
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik de naam Inge wel veeeeel mooier en vlotter vind klinken dan Maartje hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 11:06
|
|
|
|
| INGE721 schreef: | Ik ben ook geen zomermens, als het warm is kan je niks meer uit trekken op een gegeven moment maar nu zet je zelf de kachel een graadje hoger of je trekt een vest aan  |
T is een grof schandaal, maar ik bezit niet eens een vest! Ga ik vanmiddag nog wat aan doen, op naar de shop!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 11:12
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | Bij een scheiding zijn er altijd 2 schuldigen.... zij en haar moeder |
Je vergist je................Hij en zijn moeder
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 11:14
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Wat een laag bij de grondse opmerking!!! BAH!!!! |
Is gewoon een weergave van feiten hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 11:19
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Inderdaad... je zou toch je ogen uit je hoofd generen als je de werkelijke achtergronden zou horen van iemands situatie en dan zo'n "lage opmerking" gezegd hebbende ... |
Dit is nog altijd internet he: iedereen kan daar van alles op beweren zonder enige vorm van bewijs. Als Wmijn het zo moeilijk heeft kan ze net als ieder ander gebed vragen op het daarvoor bestemde topic zonder hier en hele discussie aan te wijden.
Ik zou mn ogen uit mn kop schamen als mijn verdriet zo op een forum breed werd uitgemeten werd door een soort van promotieteam. Bah bah.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 11:43
|
|
|
|
He wat leuk, ja ik had nog niks door toen ik de film keek van je. Ik dacht zelfs ja die grote is de babyolifant. Valt er inene zo'n kleintje naar beneden, ik schrok wel. Wat leuk, ze kan al lopen. Hoe laat was dat?
Ja, dat gebeurt niet zo vaak he, in dierentuinene heb ik gehoord.
Ja, leuk joh, om te zien, bedankt voor het delen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 12:03
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Dit is nog altijd internet he: iedereen kan daar van alles op beweren zonder enige vorm van bewijs. Als Wmijn het zo moeilijk heeft kan ze net als ieder ander gebed vragen op het daarvoor bestemde topic zonder hier en hele discussie aan te wijden.
Ik zou mn ogen uit mn kop schamen als mijn verdriet zo op een forum breed werd uitgemeten werd door een soort van promotieteam. Bah bah. |
Carmen, het is duidelijk dat jij (en dat was al zo toen je nog onder een andere naam lid was) en Willemijn niet kunnen opschieten met elkaar. Dat hoeft ook niet. Je kan niet met iedereen te vriend zijn.
Een promotieteam die ziektes in de belangstelling zet zie ik hier helemaal niet. Je insinuatie dat Willemijn zomaar een ziekte zou voorliegen slaat wel alle records. Het is nagenoeg de domste opmerking die ik hoorde...om jou te citeren: 'Bah bah'.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 12:33
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Carmen, het is duidelijk dat jij (en dat was al zo toen je nog onder een andere naam lid was) en Willemijn niet kunnen opschieten met elkaar. Dat hoeft ook niet. Je kan niet met iedereen te vriend zijn.
Een promotieteam die ziektes in de belangstelling zet zie ik hier helemaal niet. Je insinuatie dat Willemijn zomaar een ziekte zou voorliegen slaat wel alle records. Het is nagenoeg de domste opmerking die ik hoorde...om jou te citeren: 'Bah bah'. |
Maak je er niet druk om Frank, Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.....luidt het spreekwoord..... Niet op reageren, zonde van je tijd..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 12:33
|
|
|
|
laat maar!!!
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op donderdag 1 november 2012, 12:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 12:40
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Helaas wil je willens en wetens geen enkel begrip op brengen wat er in de Bijbel staat, Jij gaat op stoel van God zitten te veroordelen, wees daar heel voorzichtig mee, je hoeft aan ons geen verantwoording af te leggen maar wel aan Jezus.
Het is Jezus die bepaald wie er "fout " bezig is, niet jij.
Nogmaals bezint er gij begint. al zou Jezus zelf zeggen dat het wel goed zit met de Ouweneels, dan nog zal jij vertellen dat ze fout zijn. |
Ik heb het uit alle kranten, actualiteiten en sites.
En God gaf me hersens. Er was al een hele grote groep die klaar was met de Ouweneels, en ja, dan komen er zulke dingen in het nieuws, in álle kranten. oa Liegen over genezingen, liegen over feiten over índrukwekkende studie's'. En dan worden er wat mensen boos, erg boos, kijk maar op oa GG. En ja, we leven in een gebroken wereld, dus die mensen zul je altijd houden, die zullen ook altijd mensen achter zich krijgen.
Ik hoorde deze verhalen 22 jaar geleden weer over anderen, maar ja, het interesseerde me toen niet, ik luisterde als het ware niet.
Alleen ja, ik heb boeken gekocht van deze gasten: 'oa 'domein van de slang'. Achteraf denk ik bij mezelf, wie gaat er nu, als christen een boek lezen met zo'n titel, werd er ook er naar van. andere titels weet ik niet meer. tis al tien jaar geleden dat ik ze niet meer serieus neem. Radio luister ik nooit om tijden dat ze erop waren. Dat hoorde ik van een vriend die toevallig ook in die tijd even wat ging vertellen dat ze überhaupt op de radio waren. Evangelische tijdschriften las ik niet meer. Ik had echt letterlijk me hele leven de rug toegekeert naar dat wereldje. Dus, ja, ik was hogelijk verblijd zeg maar, dat ik hier ergens las, dat Otto de Bruin een boek, 'ooit Evangelisch' heeft geschreven. Was ik niet de enige. Ja, dat wist ik natuurlijk wel dat ik niet de enige was, ik bedoel, officieel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 12:53
|
|
|
|
|
Thank you, ja, tis zo erg als je ineens hoort dat iemand die je graag mag toch wel heel erg ziek is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 12:57
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Dit is nog altijd internet he: iedereen kan daar van alles op beweren zonder enige vorm van bewijs. Als Wmijn het zo moeilijk heeft kan ze net als ieder ander gebed vragen op het daarvoor bestemde topic zonder hier en hele discussie aan te wijden.
Ik zou mn ogen uit mn kop schamen als mijn verdriet zo op een forum breed werd uitgemeten werd door een soort van promotieteam. Bah bah. |
.... Welk bewijs waarvan wil je hebben? Welke discussie en zette Willemijn die in...?? .... ach laat ook maar inderdaad...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 1 november 2012, 12:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 13:04
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik heb het uit alle kranten, actualiteiten en sites.
En God gaf me hersens. Er was al een hele grote groep die klaar was met de Ouweneels, en ja, dan komen er zulke dingen in het nieuws, in álle kranten. oa Liegen over genezingen, liegen over feiten over índrukwekkende studie's'. En dan worden er wat mensen boos, erg boos, kijk maar op oa GG. En ja, we leven in een gebroken wereld, dus die mensen zul je altijd houden, die zullen ook altijd mensen achter zich krijgen.
Ik hoorde deze verhalen 22 jaar geleden weer over anderen, maar ja, het interesseerde me toen niet, ik luisterde als het ware niet.
Alleen ja, ik heb boeken gekocht van deze gasten: 'oa 'domein van de slang'. Achteraf denk ik bij mezelf, wie gaat er nu, als christen een boek lezen met zo'n titel, werd er ook er naar van. andere titels weet ik niet meer. tis al tien jaar geleden dat ik ze niet meer serieus neem. Radio luister ik nooit om tijden dat ze erop waren. Dat hoorde ik van een vriend die toevallig ook in die tijd even wat ging vertellen dat ze überhaupt op de radio waren. Evangelische tijdschriften las ik niet meer. Ik had echt letterlijk me hele leven de rug toegekeert naar dat wereldje. Dus, ja, ik was hogelijk verblijd zeg maar, dat ik hier ergens las, dat Otto de Bruin een boek, 'ooit Evangelisch' heeft geschreven. Was ik niet de enige. Ja, dat wist ik natuurlijk wel dat ik niet de enige was, ik bedoel, officieel. |
Een ieder zo het zijne, Otto de Bruine is, voor zover ik weet, ook een goed christen. Ik heb bij de Opwekkingsconferentie een een verkoniging van hem gehoord, het was luisteren vanaf het begin ondanks de ongemakklijk zit daar.
Waar ik met mijn reacties hier geprobeerd heb is, om een eider inn zijn/haar waarde telaten. Wij bepalen niet wie goed of fout is , gelijk al eerder agegeven. Ga geniet van mense gelijk Otto of, ik mag graag Kees Goedhart horen, in plaats van zo negatief.
Als je een topic zou open over Otto , wat zou je dat een heel ander uitstraling krijgen omdat je dan,wat je zelfbetreft ook goed bezig bent.
Het is goed om in forums van gedachten te wisselen, ga zo door, weesje zelf, al komt het soms wat te ....... over. Ikweet eigenlijk nietwat ik op de stipplelijn moet zetten, er kunne vele woorden staan, maar beslist niet negatief bedoelde woorden.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |