| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 20:43
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | | Lol, dat niet woest en aantrekkelijk is..... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VORDIS244
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 21:06
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Ben ik met je eens. Wat is nu waarheid??? Doordat iemand niks zegt..... zoals de Heer (maakt juist deel uit een grote geheel) ook zweeg en zegt "vraagt het hun?"...  |
Nou, makkelijk toch? Vanuit de bijbel. En daarnaast indien bij de kerk gewenst een gezamenlijk soortement convenant die strookt met de bijbel, en waar alle kerkleden/voorgangers/kerkleiders in de gemeente/kerkgemeenschap voor stemt.
Daarmee kun je elke voorganger/kerkleider/gemeentelid met wat hij/zij zegt op aanspreken.
Op die manier kerk zijn laat ook zien aan iedereen dat niemand (ook voorgangers) meer is dan een ander in de kerk, en dat je rekening hebt te houden met elkaar, je bent samen kerk, niet individueel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 21:23
|
|
|
|
|
Dat laatste beeld was zo grappig, Bert en Henrike in de theekopjes van Disneyland.....de romantiek spetterde er weer af!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 21:26
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Dat laatste beeld was zo grappig, Bert en Henrike in de theekopjes van Disneyland.....de romantiek spetterde er weer af! |
Nou, dat gaat hem niet worden denk ik....romantiek wat is dat?
Ik vond Klaas ook nog niet zo enthousiast of leek dat zo?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE972
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 21:31
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Nou, dat gaat hem niet worden denk ik....romantiek wat is dat?
Ik vond Klaas ook nog niet zo enthousiast of leek dat zo? |
Ik vond ze er best wel als vrienden uitzien. Niet echt meer ofzo. Maar Klaas en Willem volg ik eigenlijk niet zo. Ik vond Jeanet er ook niet bijster verliefd uitzien trouwens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 21:39
|
|
|
|
| LIELIE972 schreef: | Ik vond ze er best wel als vrienden uitzien. Niet echt meer ofzo. Maar Klaas en Willem volg ik eigenlijk niet zo. Ik vond Jeanet er ook niet bijster verliefd uitzien trouwens |
Volg je Klaas en Willem niet omdat het homo's zijn? Nee toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 21:39
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Ja he mn jongste kleindochter |
wat een snoepie!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE972
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 21:49
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Volg je Klaas en Willem niet omdat het homo's zijn? Nee toch? |
Eigenlijk is het wel de reden. Ik zie ze wel zo nu en dan maar meestal speel ik die momenten met mijn mobiel. Ik merk dat ik ze heel schattig vind samen maar ik ben het er niet mee eens. Dus het is er toch een beetje afstand van proberen te houden. Snapje Willemijn?
Het is heel leuk en fijn voor die mensen om het taboe te doorbreken maar als ik in mijn bijbel lees kom ik toch echt wel een groot taboe erop tegen. Dan heb ik het over praktiserende natuurlijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 21:54
|
|
|
|
| LIELIE972 schreef: | Eigenlijk is het wel de reden. Ik zie ze wel zo nu en dan maar meestal speel ik die momenten met mijn mobiel. Ik merk dat ik ze heel schattig vind samen maar ik ben het er niet mee eens. Dus het is er toch een beetje afstand van proberen te houden. Snapje Willemijn?
Het is heel leuk en fijn voor die mensen om het taboe te doorbreken maar als ik in mijn bijbel lees kom ik toch echt wel een groot taboe erop tegen. Dan heb ik het over praktiserende natuurlijk. |
Klopt hoor, maar zou dat dan voor de gescheiden mensen ook niet gelden? Daar staan ook duidelijke dingen over in de bijbel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 21:55
|
|
|
|
| LIELIE972 schreef: | Eigenlijk is het wel de reden. Ik zie ze wel zo nu en dan maar meestal speel ik die momenten met mijn mobiel. Ik merk dat ik ze heel schattig vind samen maar ik ben het er niet mee eens. Dus het is er toch een beetje afstand van proberen te houden. Snapje Willemijn?
Het is heel leuk en fijn voor die mensen om het taboe te doorbreken maar als ik in mijn bijbel lees kom ik toch echt wel een groot taboe erop tegen. Dan heb ik het over praktiserende natuurlijk. |
Zijn ze al zo ver dat ze praktiseren????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JEFFREY984
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 21:57
|
|
|
|
| CHRISTIAN146 schreef: | Een theologie moet op zoveel mogelijk bijbelteksten worden onderbouwd. Wat Paulus hoorde mocht niet gedeeld worden. Maar Johannes is ook 'behoorlijk ver' in de hemel geweest. Keer op keer werd hij er aan herinnderd dat hij alles moest opschrijven (voor ons). De 7 donderslagen mocht hij als enige uitzondering niet noteren.
Mijn conclusie: er zijn natuurlijk predikers die met hemelervaringen aan de haal zouden gaan, maar zoals met meer dingen: we kunnen leren van misstanden, maar dat is iets anders dan je te laten leiden door misstanden. Dat zou hetzelfde zijn als mensen die weigeren iets aan ELKE armenzorg te doen, omdat er soms sprake is van fraude binnen instellingen.
Wat voor mij (ook) buiten kijf staat is dat elke geestesuiting NOOIT in tegenspraak mag zijn met de bijbel. Door de geestesuitingen kunnen zaken in de bijbel bevestigd worden, of er kunnen onderbelichte zaken uit de bijbel voor het voetlicht worden gehaald. Maar er mogen NOOIT leerstellingen uit geestesuitingen worden gehaald, die niet vanuit het Woord kunnen worden bevestigd. |
Nette reactie broer,
Ik kan mij deels in je reactie vinden. Het Nieuwe Testament kent drie verslagen van mensen die een blik in de hemel mochten werpen. Stefanus die werdt gedood en een blik mocht werpen alvorens hij ontsliep, Paulus die expliciet niets mocht zeggen en Johannes die moest schrijven. Het is ook best verwarrend als je niet toetst. Maar als ik de Bijbel als leidraad en het ultieme Woord neem, wat ook onze opdracht is, kan ik al deze 'ervaringen' gewoon niet rijmen met de Bijbel. Ik laat mij overigens niet leiden door dit soort misstanden. Ik probeer mensen juist te laten toetsen, zoals het hoort. (Hand.17:11)
God's zegen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 22:06
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Zijn ze al zo ver dat ze praktiseren???? |
ik vond het ontroerend dat Willem vertelde dat hij als kind veel gebeden heeft om dat homo-zijn kwijt te raken, maar dat onzelieveHeer hem prima vond zoals hij was...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 22:07
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | ik vond het ontroerend dat Willem vertelde dat hij als kind veel gebeden heeft om dat homo-zijn kwijt te raken, maar dat onzelieveHeer hem prima vond zoals hij was... |
Ja, dat was een mooi moment.....dat je mag zijn zoals je bent.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 22:10
|
|
|
|
|
Mooi nummer Vordis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 22:12
|
|
|
|
Nou.........verrassende aflevering........Swaen.....ah gossie,haar stem brak en toch blijven roepen dat ze het allemaal heel goed vond Ik hoop dat ze een man vindt die een flinke muur kan slopen........Wilma en Martin zijn een leuk koppel maar ik kan me niet voorstellen dat het echt zo happy is om een relatie op te bouwen met 8 pubers om je heen!
Henk en....hoeheetzeeigenlijk? past goed denk ik......Willem......tja,ik vond Jurjen ook stukken leuker
Henrieke en Bert zagen er echt boers uit in Parijs,geen liefde,geen handjes.
Aad die deed zowaar pogingen om haar liefde te winnen waarop hij de reactie kreeg "ik vind jou ook wel leuk......."
Valt het jullie ook op dat ze aaaaaaaaaaltijd eten in bzv?Dat ze allemaal picknicktafels hebben en oh zo stralen?Kweeniehoor........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 22:13
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Je schrijft het gelukkig nog bij het mooiste moment.......  |
Tuurlijk,geld is maar betrekkelijk he en ik praat vanuit een luxe positie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 22:35
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Woest aantrekkelijk aan een man: dat ie een kopje senseo koffie voor je zet  |
En dan vooral met een niet zelf, net-gerepareerd Senseoapparaat (over anderhalve week dan), Anna??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANS092
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 22:37
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Het is gewoon zo, de een heeft het makkelijker dan de ander.
De een heeft een alles voor mekaar, wordt inene ziek.
De ander heeft ook alles voor mekaar, maar ja, wordt ineens eenzaam. En da's k@#, als je naar de AH gaat zodat je iig nog wat mensen ziet.
Depressie.
Wat mij helpt, is om altijd te kijken: 'kon ik hier iets aan doen', moet je(in het algemeen) eens kijken hoevaak mensen dan denken, ja, tis per ongeluk gegaan, wát dan ook.
Kijk, ik was vroeger nog al eens agressief, als iemand wat zei wat me niet beviel, vóór mijn bekering, ja, dan gooide ik gewoon met het eerste voorwerp, hard, richting diegene uit.
En nu, ja, als ik iets, per ongeluk laat vallen, ja, zonde, eigenlijk jammer, zonde is iets heel anders, denk ik, nou ja, jammer dan kon er niets aan doen kan gebeuren hoor, en dat voorkomt weer, die denkwijze, dat ik veels te lang erbij ga stilstaan van 'zooonde, jammmeeeeer oid.
Of als ik reacties heb, waarvan ik weet komt door dit en dat, dan ga ik mild zijn voor mezelf en denk ik, kan ik niets aan doen, komt door dit en dat.
Maar ja, ik heb natuurlijk wel de grenzen nu: geen geweld, niet met dingen gooien, ook verbaal, niet over grenzen gaan.
En verder, ja, iedereen maakt weleens een fout, per ongeluk, iedereen zegt weleens iets wat ie anders bedoelt, per ongeluk en iedereen laat weleens iets vallen, per ongeluk, wat dan ook.
Ik vind wel, ja dat hoor ik weleens, ja niet op dit forum hoor, ergens anders, dat mensen eenzaam zijn. en depressief. Dat vind ik dan zo verdrietig om te horen, ook en juist omdat er zulke goede therapieeén voor zijn tegenwoordig.
Ja, die mensen kunnen in een impasse komen, niet met anderen durven inlaten, doordat ze zo depri en eenzaam zijn(en bang voor fouten), en daarom, omdat ze zo weinig contact hebben nog eenzamer.
Wat mij opvalt in een site zoals hier, als mannen horen dat je met exen omgaat, knappen ze af, naahjah. En dat terwijl ze zelf vaak wel met veel vrouwen contacten onderhouden.
Neehee, dát vind ik niet fair.@#$%^%& |
men ik heb gelzen en het is supper watje hier neer zet hup ongedwonen en recht door zee hou der wel van ,eigeluk zo alsje je bent en wilt zijn .ik hoop dat er naar jouw meer gaan opstaan bless frans
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 22:41
|
|
|
|
Wat te denken van de dominees die helemaal niet geloven of in een opgestane Heer, en wel met mooie praatjes de kerkgangers zand in de ogen strooien. We hebben in omringende plaatsen er dire van die figuren gehad, gelijk Klaas Hendriks.
Men zou bij benoemingen oa als verplichting moeten stellen, dat men een bewust belijdend christen is, geen schoolmeester die een lesje geeft op zondagmorgen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 22:48
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | visser heeft niet eens zeeuws spek, willemijn; hij blijft eten; maar ja.......  |
Yep .... naast vissen , één van de mooiste hobby's .
Vooral proeven is zo leuk , vooal 'sa vonds om 22.47 en dan er achrter komen dat de hamlappen écht botermals zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 22:49
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Spareribs.
 |
Woooooouuuuuuuuuwwwwwwwwwwwwwwwww.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 23:09
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Nou.........verrassende aflevering........Swaen.....ah gossie,haar stem brak en toch blijven roepen dat ze het allemaal heel goed vond Ik hoop dat ze een man vindt die een flinke muur kan slopen........Wilma en Martin zijn een leuk koppel maar ik kan me niet voorstellen dat het echt zo happy is om een relatie op te bouwen met 8 pubers om je heen!
Henk en....hoeheetzeeigenlijk? past goed denk ik......Willem......tja,ik vond Jurjen ook stukken leuker
Henrieke en Bert zagen er echt boers uit in Parijs,geen liefde,geen handjes.
Aad die deed zowaar pogingen om haar liefde te winnen waarop hij de reactie kreeg "ik vind jou ook wel leuk......."
Valt het jullie ook op dat ze aaaaaaaaaaltijd eten in bzv?Dat ze allemaal picknicktafels hebben en oh zo stralen?Kweeniehoor........ |
Ik heb heel het programma vanavond helaas niet kunnen volgen . Wilma ken ik al heel lang....maar ik heb swaen op facebook ook leren kennen als een ongelooflijk lieve schat......wat is dat moeilijk dan he.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SIMSIM368
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 23:21
|
|
|
|
| INEKE155 schreef: | | hALLO allemaal,het was de vorige keer heel leuk! Wie komen er nog meer? |
Heey Ineneke
Was de vorige keer ook helemaal super. Dit keer komen er weer oude bekenden alleen niet allemaal via CM. We gaan er weer een leuk weekend van maken. Ik heb er weer zin an en Barman ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE972
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 00:03
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Klopt hoor, maar zou dat dan voor de gescheiden mensen ook niet gelden? Daar staan ook duidelijke dingen over in de bijbel. |
Annette, dat vind ik heel moeilijk te zeggen. Ik kan geen oordeel vellen. Op dit moment in mijn leven weet ik er nog onvoldoende vanaf dus ga ik geen uitspraken doen. Ik probeer God erin te vertrouwen. Hij bied uitkomst! En misschien is het wel een zaak tussen God en die persoon zelf.
Maar ik probeer me er nu wel op een afstand van te houden (willem). Een stukje zelfbescherming voor de wereld. We zijn tenslotte apart gezet. Ik weet dat het vaak genoeg nog op mijn pad komt hoor maar om dit nou als entertainment te gaan zien gaat voor mij te ver.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE972
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 00:07
|
|
|
|
| JOCHEBED148 schreef: | Ik heb heel het programma vanavond helaas niet kunnen volgen . Wilma ken ik al heel lang....maar ik heb swaen op facebook ook leren kennen als een ongelooflijk lieve schat......wat is dat moeilijk dan he.....  |
Ja ik vond het toch ook wel een beetje zielig voor Swaen. Ga je het nog wel kijken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 06:44
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Nah dit topic wordt een heeeeeel lang klaagmuuruurtje... Net zoals klagen niet per se negatief hoeft te zijn (daar kwam de start van het topic ook vandaan) hoeft ziektewinst óók niet gelijk negatief te zijn...
ik heb het woordenboek op google even aangeklikt:Betekenis van: ziektewinst
(psych.) bewust of onbewust beleefd voordeel, verbonden aan het ziek zijn; primaire , ziektewinst waarbij angstwekkende of onaanvaardbare impulsen, wensen, gedachten en dergelijke leiden tot een ziekmakend symptoom, zodat aan de oorspronkelijke angst en conflictspanning wordt ontsnapt; secundaire , ziektewinst die optreedt doordat een gebrek wordt aangewend als middel om zich aan onplezierige verplichtingen te onttrekken; syn. neurotische ziektewinst. |
Jahaa, dus als ik het goed begrijp: ziektewinst waarbij angstwekkende of onaanvaardbare impulsen, wensen, gedachten en dergelijke leiden tot een ziekmakend symptoom, zodat aan de oorspronkelijke angst en conflictspanning wordt ontsnapt=iemand wordt ziek, en hoeft daarom niet aan andere dingen te denken en met dingen te dealen die nog minder leuk of veel erger zijn.
Secundaire ziektewinst: is natuurlijk gewoon de zaak neppen.
Jahaa, ik snap het nu ook al, ik heb 20 jaar geleden het een en ander geleerd, en In de dsm-iii is er nog sprake van het psychologische mechanisme secondary gain naast het psychologische mechanisme primary gain. Primary gain: Als het gaat om een onbewust conflict dat aan de ziekte ten grondslag ligt, noemt men dat ‘primaire ziektewinst’. Secondary gain wordt in de dsm-iii gedefinieerd als een pathologisch mechanisme waarbij de patiënt activiteiten vermijdt die hij om innerlijke redenen als schadelijk beschouwt, en ondersteuning zoekt voor zijn neurotische symptomen, bijvoorbeeld conversieverschijnselen.(een psychische aandoening waarbij onderbewuste frustraties en conflicten in lichamelijke klachten omgezet worden. In nog specifiekere zin gaat het dan om uitval van functies; verlamming, doofheid, blindheid. De storing of uitval kan een symbolisch verband hebben met de psychische oorzaak.) Zozo, behoorlijk ernstig, ja voor mij dan ff goed om me daar bewust van te zijn.Ja, zo als het hierboven staat heb ik het geleerd, met erbij, dat het ook kan zijn dat iemand tot rust komt na jaren werken doordat hij moet liggen en ook verzorgd wordt.
In de dsm-iv wordt secundaire ziektewinst in het geheel niet meer gedefinieerd als psychologisch verschijnsel, maar uitsluitend als externe beloning.
Trouwens, in de definitie die jij opschreef en de definite die ik opschreef worden primaire en secundaire ziektewinst met elkaar verwisseld.
Jou opgeschreven definitie: Primaire ziektewinst: primaire , ziektewinst waarbij angstwekkende of onaanvaardbare impulsen, wensen, gedachten en dergelijke leiden tot een ziekmakend symptoom, zodat aan de oorspronkelijke angst en conflictspanning wordt ontsnapt;
Mijne: Primary gain: Als het gaat om een onbewust conflict dat aan de ziekte ten grondslag ligt, noemt men dat ‘primaire ziektewinst’.
Jou opgeschreven definitie secundaire ziektewinst: secundaire , ziektewinst die optreedt doordat een gebrek wordt aangewend als middel om zich aan onplezierige verplichtingen te onttrekken; syn. neurotische ziektewinst.
Mijn opgeschreven definitie: Secondary gain: wordt in de dsm-iii gedefinieerd als een pathologisch mechanisme waarbij de patiënt activiteiten vermijdt die hij om innerlijke redenen als schadelijk beschouwt, en ondersteuning zoekt voor zijn neurotische symptomen, bijvoorbeeld conversieverschijnselen=precies hetzelfde als jou opgeschreven definitie primaire ziektewinst, namelijk: ziektewinst waarbij angstwekkende of onaanvaardbare impulsen, wensen, gedachten en dergelijke leiden tot een ziekmakend symptoom, zodat aan de oorspronkelijke angst en conflictspanning wordt ontsnapt;
Nou, dan is het gewoon verwisseld, maakt verder niet uit, viel me op.
Misschien Zie ik het wel verkeerd, anders, zo vroeg in de morgen, kan ook.
Fijne Dag JOL!!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 5 november 2012, 07:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 06:55
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | En dan vooral met een niet zelf, net-gerepareerd Senseoapparaat (over anderhalve week dan), Anna??  |
Niet woest aantrekkelijk: een man die zelf z'n Senseo apparaat repareert. Kan niet goed gaan namelijk..
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |