ChristianMatch

Forum

Betr. nieuws vanuit Twente
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4765 4766 4767 4768 4769 4770 4771 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 07:37

Je kan niet iemand helpen die depressief is.

Ik ben het ermee eens, daar moet je profesioneel voor zijn, en niet gewoon een beetje van dingen weten ommdat je nu en dan es iets las.

Ik heb gezien hoe ze in de ggz jaren geleden(nu is het geloof ik anders), jonge vrouwen en meisje zaten te pressen om abortus te laten doen, want: 'ze konden er niet voor zorgen'.

Nu zijn ze erachter dat een kind juist een depressie helpt verdwijnen, een kind van jezelf, om voor te zorgen, de sociale contacten die dat met zich meebrengt. Liefde die je aan je kind geeft etc.

Ik ken iemand ja die is er slecht aan toen, na een abortus, opgelegd door de ggz, en ja nog een kind wou haar vriend niet, ze kon er immers niet voor zorgen zeiden ze bij de ggz. 'dát, een ander kind had haar pijn weg kunnen halen voor een groot deel. Ze wilde ook (nog) een kind, want het was er opgelegt die abortus, ze wou het eigenlijk niet die abortus, maar ja, moest wel want, ze kon er niet voor zorgen

Nee hoor, ze zeiden nog: het wás een meisje.

En dan nog een paar fijne filmpjes tegen abortus gezien bij de evangeliegemeente over afgerukte hoofdjes, afgesneden beentjes en armpjes, en ja, zij wordt nooit meer beter, ze is al 10 jaar! elke dag angstig depressief.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 11:29

VISSER278 schreef:
Nou ja zeg , als je daar al op afknapt..... Huilende smiley, smiley in tranen

Daarom zit jij nog steeds goed vissertje begrijp dat dan Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 11:30

STEENTJE178 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley

Ik geloof echt dat ze maar eens moeten gaan dinerdaten Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 11:32

jippie
boodschappen doen
na drie dagen
met pijn op bed
dankbaarheid!!

maar
niet klagen
valt verder mee
vallen, opstaan en doorgaan
realiteit Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 12:17

ERIKA129 schreef:
Ik knap af op mannen die oeverloze verhalen schrijven
die lees ik niet is veeeeeeeeel te veeeeeeeeeeel

Jol: Zulke lappen tekst zijn inderdaad niet zo uitnodigend om te lezen ... sorry... staat vast vol met wijsheden opgedaan in dit ondermaanse leven... maar toch.

Vind ik ook(ook al gebeurd het mij ook per ongeluk)
Maar dan volgens mij niet zooo lang, en dat vind ik jammer.
Misschien kan iemand proberen een groot stuk, kleiner te maken, net als dat we vroeger op school een uittreksel moesten maken.

Want Laverde maakt het nu echt te lang, ja, en dan lees ik na een tijd niet meer, want dan kan ik er een uurtje voor uittrekken om daar alleen al op te reageren.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 12:42

ERIKA129 schreef:
jippie
boodschappen doen
na drie dagen
met pijn op bed
dankbaarheid!!

maar
niet klagen
valt verder mee
vallen, opstaan en doorgaan
realiteit Knipoog smiley

Zie
je nu
ben ik niet
de enige hier met
Pijn.

Bij
mij is
de pijn meer
psychisch maar ook lichamelijk
Logisch
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN146

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 12:50

JEFFREY984 schreef:
Nette reactie broer,

Ik kan mij deels in je reactie vinden. Het Nieuwe Testament kent drie verslagen van mensen die een blik in de hemel mochten werpen. Stefanus die werdt gedood en een blik mocht werpen alvorens hij ontsliep, Paulus die expliciet niets mocht zeggen en Johannes die moest schrijven. Het is ook best verwarrend als je niet toetst. Maar als ik de Bijbel als leidraad en het ultieme Woord neem, wat ook onze opdracht is, kan ik al deze 'ervaringen' gewoon niet rijmen met de Bijbel. Ik laat mij overigens niet leiden door dit soort misstanden. Ik probeer mensen juist te laten toetsen, zoals het hoort. (Hand.17:11)

God's zegen

Toetsen is heel belangrijk en dat gebeurt te weinig en bij toetsen valt heel veel af. Wat ik soms ook zie is dat mensen toetsen vanuit de denominatie-leer, of dogma's. Dan heb je feitelijk gewoon een dogmatische discussie en niet perse toetsing.

In het oude testament waren de grootste profeten ONDERDEEL van het woord van God. Jesaja, Daniel etc., in het Nieuwe Testament staan profeten ONDER het Woord van God. Bijvoorbeeld Agabus. Agabus profeteerde over een hongersnood, zodat gemeenten daar rekening mee konden houden (overeenkomst met Jozef, de zoon van Jakob). Over Timotheus waren profetieen uitgesproken (ongetwijfeld getoetst door de oudsten van de gemeente). Paulus vermaande hem daar rekening mee te houden. Zie brieven aan Thimotheus, met name de laatste hoofststukken.

Als ik profetieen beoordeel dan kijk ik naast het bijbels zijn van de profetie of de profeet of profetes in kwestie al eerder accuraat en TOETSBAAR correct heeft geprofeteerd. Dan valt heel veel af, waarbij ik niet te hard wil zijn voor mensen die zich nog aan het oefenen zijn in profetie.

Laatst aangepast door
CHRISTIAN146
op donderdag 8 november 2012, 12:51
Naar boven

Auteur Bericht
JOCHEBED148

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 13:09

Ik ga vandaag voor Grieks: choriatiki, tzatziki, keftedes, gyros, van die verrukkelijke kalamata-olijfjes erbij....kortom....smulleeeeeeeee! Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOCHEBED148

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 13:18

MARITIME853 schreef:
Heb moeite met de woorden van "jij in jou klein hoekje, en ik in het mijn!!)....

Nou Maritime, al is dat hoekje nou nog zo klein....zolang jouw lampje blijft schijnen dan zit het wel goed hoor!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 14:10

Vanavond bij moeders aanschuiven Lachende smiley lekker boerenkool eten Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 14:33

Aan het eind van het jaar leg ik alle rekeningen op een rijtje en ga ik shoppen(bellen dus)voor korting ........
Het lukt niet bij alles maar vandaag heb ik korting op energie gescoord,op mijn belabo en op een bril voor dochter,ben er toch weer happy mee.Scheelt me zo'n 400 euro(op jaarbasis)dus echt de moeite waard Lachende smiley met blinkend witte tanden

Brutalen hebben een dikkere portemonnee Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 15:40

Waarom zou iemand mij uit Londen bellen, engels sprekend met een gebrekkig accentje. Namens Windows en weet ik veel vertelt ie dat mijn compu op elk moment kan instorten en staat niet open voor mijn "tik in de plaat": "Ik heb niet gevraagd om dit telefoontje en ik wil iemand spreken die fatsoenlijk Nederlands spreekt (maar eigenlijk niet)". Kon ook al niet, gek hé?

@stelletje sukkels/oplichters Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 15:43

Sint Maarten, da's toch een eiland? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 15:43

We organiseren in "De Plek" onze eerste bikerchurch / op een clubhouse niveau.
Ieder die iets heeft met bikers Coole smiley met zonnebril is welkom op die avond.
om 18.00 hebben we samen diner en later op de avond hebben we dan getuigenissen, muziek en een Woord voor aanwezigen.
Verder lekker blijven hangen in gezelligheid

je kan contact opnemen zowel bij
Xabia794 als rob554
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 16:35

wat een liefde :D hihihihihihi
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 16:52

JOL252 schreef:
Waarom zou iemand mij uit Londen bellen, engels sprekend met een gebrekkig accentje. Namens Windows en weet ik veel vertelt ie dat mijn compu op elk moment kan instorten en staat niet open voor mijn "tik in de plaat": "Ik heb niet gevraagd om dit telefoontje en ik wil iemand spreken die fatsoenlijk Nederlands spreekt (maar eigenlijk niet)". Kon ook al niet, gek hé?

@stelletje sukkels/oplichters Boze smiley

tja duidelijk he om uwes op te lichten!!Zulke zieke mensen lopen er op deze aardbol rond!
Zoek gewoon een baan zou ik zeggen Gefrustreerde smiley jammer voor hun dat jij te slim bent Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 17:17

Groei in een tijd van afval deel 1 - De titel geeft aan dat er hier gesproken wordt van een ernstige tijd.

Pastoor Kidwell geeft dan ook een overzicht wat de profeten voor onze tijd hebben doorgegeven.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NjOz6f9uEG8
=================================================
Alleen oprechte zoekers naar de waarheid zullen de koninkrijk Gods beërven. Zij die menen dat zondagse preken genoeg zijn en verder geen ernstige studie hoeven te doen zullen sowieso misleidt worden en daarmee de dwaalgeest ontvangen, let wel God stuurt zelf de leugen Geest naar degenen die niet bereid zijn oprecht te zoeken naar de waarheid.

Er word gesproken over een lauwe gemeente Laodicea, en dat is het laatste tijdperk waarin de gelovigen zeer lauw zijn geworden, gemakzuchtig, liefdeloos, trouweloos naar het Woord toe. Ook timotheus waarschuwt ervoor dat er mensen zullen zijn die een tal van leraars bijeen zullen halen die spreken naar hun begeerte, oftewel; naar het vlees.

Vandaag de dag is het zo erg geworden dat mensen liever naar predikers luisteren die een zoetsappig evangelie verkondigen dat gemaakt is naar de begeerte des vlezes. Maar over ware bekering wil niemand luisteren. Men wil wel in Jezus zijn maar niet in Zijn Woord. Men wil wel elke zondag even naar de kerk voor een leuke gezang en bijeenkomst dat enerzijds ook nog wel een lekker gevoel geeft op ons vlees en emoties. Maar ware diepgang in het Woord, elke dag, zit er niet meer bij onder ons volk. En dat is nou de tijdperk van Laodicea, waarin men lauw is geworden, waarin men niet meer zo nauw neemt met het Woord Gods. Laten we een stukje van de wereld in de kerk brengen en een stukje godsdienst, zo word er vandaag de dag veel gedacht. Muziek word zodanig in de kerken gevormd dat het mensen zelfs in een bepaalde ritme moet brengen. Zie je? Het draait niet meer om de diepgang van het Woord maar om het vlees. Timotheüs heeft er voor gewaarschuwd. Want in de Bijbel word begeerte als ons vlees omschreven. En als Timotheüs zegt dat mensen leraren zoeken die spreken naar hun begeerte betekend het gewoon dat mensen leraren zoeken die spreken naar hun vlees, waarin gevoel en emoties vooral in worden geraakt.

Toen ik een afrikaanse studie heb beluisterd dat de titel draagt "Die vals priesterdom: vrymeselary in kerke" schrok ik enorm. Want misleiding en vervorming van het evangelie is niet van het laatste enkele jaren maar al eeuwen lang.

De ziel van de mensen word in vele kerken wel gevoed, het gevoel en emotie word gevoed, maar niet de geest word gevoed. En daar zat het verschil wat ik eerst niet zag. Satan komt altijd met de waarheid in combinatie met leugen. Hij brengt jou eerst een waarheid dat voor 95 procent waar is, als je daar al vatbaar voor bent, komt hij vervolgens met een waarheid dat nog maar voor 90 procent waar is, en zo gaat dat maar door.

Het is goed om de misleidingen goed te onderkennen. Want je moet de tactieken van je vijand goed onderkennen. Mensen worden vandaag vooral in kerken gevuld met filosofie, psychologie en theologie, met deze drie combinaties word er een ander evangelie gebracht waarvoor Paulus ons al voor gewaarschuwd heeft.

Satan bediend ook het Woord Gods waar weinigen blijkbaar niet bij stil staan. De misleiding van satan begint en komt vanuit het Woord Gods door de dingen die daarin staan te verdraaien, en satan is goed om de dingen te verdraaien naar de begeerte van mensen. Je kunt de mens het beste misleiden door ze een evangelie te brengen dat druipt van de liefde, waarin vooral gesproken word naar de begeerte van mensen. En zo werkt satan dus.

Als je die eeuwen oude misleidingen niet door hebt zul je heel gauw misleidt worden. Gemakzucht van dat alles wel mee valt zorgt er voor dat je heel snel afdwaalt. Je moet vurig blijven vanbinnen, vurig van het Woord van God. Je moet niet vurig zijn waarin men de rituelen van boeddhisme in gebruiken, zoals vallen in de geest(achter over vallen wat puur satanisch is, vlaggengezwaai etc.).

Je moet vol vuur wezen over het Woord van God, je moet vol vuur wezen om het Woord Gods te willen bestuderen. Alleen de Heilige Geest kan ons daarbij helpen, Hij alleen kan ons weer vervullen met verlangen om het Woord Gods weer te gaan bestuderen. Maar ons volk wil gemakzuchtigheid, willen liever alleen maar zondags naar een preek gaan en meer niet dan dat. Dat is dus traditie en geen waarlijk overtuiging van de waarheid uit Gods Heilige Schrift, Mozes, de profeten, psalmen en de apostelen.

Jezus zegt: die Ik lief heb vermaan ik. Daarom is het soms nodig dat wij ons zelf een schop onder de kont geven en hup ons zelf erop toewijzen dat wij weer vervuld mogen worden van Gods Heilige Geest. Daarom is discipline in het geloof zo belangrijk.

Laatst aangepast door
LAVERDE524
op donderdag 8 november 2012, 17:17
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 17:29

Juist en daar zit nou het probleem ;). Daarom zijn velen niet bereid meer om Gods Woord waarlijk te bestuderen, omdat het teveel lezen en onderzoek kost.... Men zou schrikken als ze onze website zouden lezen waarop duizenden artikelen aan studies zijn geplaatst die je nergens in Nederland kunt krijgen. Oh ja, we hebben ook mp3/audio preken en videos erop te staan.

Mensen die geen moeite doen om te lezen omdat gemakzucht de hand heeft overgenomen zullen ook weinig tot niet bereid zijn om waarlijk het Woord Gods te bestuderen. Ziet toch naar de apostelen, hoe zij Mozes en de profeten bestudeerden, en wij zitten te klagen dat het soms nogal teveel kost, omdat het voor ons teveel werk is.

Jammer dat ons hollandse volk zo ver is afgedwaald, heel jammer. Ik had anders veel dingen om met hun te delen. Maar goed... het is een ieders eigen keuze. Aan alle keuzes zitten ook gevolgen vast.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJE803

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 17:32

LAVERDE524 schreef:
Juist en daar zit nou het probleem ;). Daarom zijn velen niet bereid meer om Gods Woord waarlijk te bestuderen, omdat het teveel lezen en onderzoek kost.... Men zou schrikken als ze onze website zouden lezen waarop duizenden artikelen aan studies zijn geplaatst die je nergens in Nederland kunt krijgen. Oh ja, we hebben ook mp3/audio preken en videos erop te staan.

Mensen die geen moeite doen om te lezen omdat gemakzucht de hand heeft overgenomen zullen ook weinig tot niet bereid zijn om waarlijk het Woord Gods te bestuderen. Ziet toch naar de apostelen, hoe zij Mozes en de profeten bestudeerden, en wij zitten te klagen dat het soms nogal teveel kost, omdat het voor ons teveel werk is.

Jammer dat ons hollandse volk zo ver is afgedwaald, heel jammer. Ik had anders veel dingen om met hun te delen. Maar goed... het is een ieders eigen keuze. Aan alle keuzes zitten ook gevolgen vast.

Ik denk dat het in dit topic meer is dat het een lekker informeel, gewoon-voor-de-leuk-topic is, en dat zo'n filosofieboek niet echt op de goede plaats staat. Bovendien vind ik het een beetje kort door de bocht om te concluderen dat, omdat mensen hier jouw stuk niet willen lezen, ze dan ook vast Gods woord niet bestuderen
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 17:36

Ja ik spreek niet zo zeer over filosofie, want daar hou ik niet van om eerlijk te wezen. Maar wat je zegt marije, dat kan het ook wezen...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJE803

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 17:41

LAVERDE524 schreef:
Ja ik spreek niet zo zeer over filosofie, want daar hou ik niet van om eerlijk te wezen. Maar wat je zegt marije, dat kan het ook wezen...

Dan vervang je 'filosofieboek' door 'lap tekst', maar dat laatste vond ik zo'n negatieve klank hebben en daardoor niet helemaal gepast
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 17:43

heheheehhe Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt oke. is goed :-D
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 18:07

ERIKA129 schreef:
Ik knap af op mannen die oeverloze verhalen schrijven Zieke smiley
die lees ik niet is veeeeeeeeel te veeeeeeeeeeel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Nou is er een een man die 'praat" is het weer niet goed

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 18:15

LAVERDE524 schreef:

Verraste, verbaasde smiley Pardon? U zegt? Dat is nogal wat! Weet je nog waarom je op CM zit? Ik niet om ellenlange studies en reacties te lezen en dan als ik daar me niet toe uitgedaagd voel ook nog es te horen dat ik '
- gemakzuchtig ben
- niet bereid Gods woord te lezen (hoe weet je dat? Alleen omdat jouw stukken niet gelezen worden?)
- afgedwaald ben
- blijkbaar gevolgen moet gaan dragen (die dreigingen worden hier vaker geuit als men zich niet serieus genomen voelt en gebracht als oordeel van God).

Hold your horses... Knipoog smiley

Ik vermoedde al zoiets... Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 8 november 2012, 18:19
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 18:27

Nee daar was het niet zo op gebaseerd van wat ik bedoel Knipoog smiley. Ik bedoel meer in het algemeen dat mensen in het algemeen al niks vinden ellen lange stukken te lezen, vooral als het met Gods Heilige Woord te maken heeft. Al ben ik geen boeklezer, ik bestudeer zo ontzettend graag de Bijbel, er zijn zoveel bijzondere dingen erover te vertellen, alleen kost het ellen lange studies en stukken om het te kunnen uitleggen.

Als mensen mijn geschreven stukken te lang of niks vinden, maakt mij niet zoveel uit op zich. Waar het mij meer om ging is dat mensen in het algemeen gezien steeds gemakzuchtiger zijn geworden, qua het bestuderen van de Bijbel. Dat is wat ik er mee probeer te zeggen, en ik zag dat stukje over dat er mensen zijn die mijn stukken ellen lang vinden, een goed voorbeeld om dat als een stukje voorbeeld te laten zien over hoe het zit in het algemene... Maar goed, dat was mijn doel op zich. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 18:36

LAVERDE524 schreef:

Mijn keuze om jouw stukken(hoezo zijn die Gods woord Smiley die vol vragen zit ) niet te lezen maken dat ik tijd heb voor mijn kinderen,mijn huishouden,mijn werk,het lezen van de Bijbel,eens een ander helpen etc........

Tip:houd het wat korter,daarmee maak je het leesbaar voor anderen en krijg je positievere reacties.

1 Johannes 3
Kinderen, we moeten niet liefhebben met de mond, met woorden, maar waarachtig, met daden.Dan weten we dat we voortkomen uit de waarheid en kunnen we met een gerust hart voor God staan.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJE803

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 18:42

LEANNE226 schreef:
Mijn keuze om jouw stukken(hoezo zijn die Gods woord Smiley die vol vragen zit ) niet te lezen maken dat ik tijd heb voor mijn kinderen,mijn huishouden,mijn werk,het lezen van de Bijbel,eens een ander helpen etc........

Tip:houd het wat korter,daarmee maak je het leesbaar voor anderen en krijg je positievere reacties.

1 Johannes 3
Kinderen, we moeten niet liefhebben met de mond, met woorden, maar waarachtig, met daden.Dan weten we dat we voortkomen uit de waarheid en kunnen we met een gerust hart voor God staan.

Knipoog smiley

Mee eens, hoewel mensen ook gewoon niet of neutraal kunnen reageren in plaats van uitgesproken negatief. Dat Johannes het daar over liefhebben met daden heeft, wil niet zeggen dat onze woorden dan niet liefhebbend hoeven te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 19:08

De wet is enkel geschreven in een hart van een bekeerde Adamiet/Israëliet. Degenen die nog niet bekeerd zijn hebben de wet niet in hun hart maar is enkel nog geschreven op een stuk papier.

Ezechiël 36:27 "Mijn Geest zal Ik in uw binnenste geven en maken, dat gij naar mijn inzettingen wandelt en naarstig mijn verordeningen onderhoudt."

Jesaja 51:7 "Hoort naar Mij, gij die de gerechtigheid kent, gij volk, in welks hart mijn wet is. Vreest niet voor de smaad van stervelingen, wordt niet verschrikt vanwege hun beschimpingen."

2 Corinthiërs 3:2-3 "Onze brief zijt gij, geschreven in onze harten, kenbaar en leesbaar voor alle mensen(adamieten), daar gij toont een brief van Christus te zijn, door onze dienst opgesteld, niet met inkt geschreven, maar met de Geest van de levende God, niet op tafelen van steen, maar op tafelen van vlees in de harten."

Romeinen 2:13-15 "want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen,"

Zodra de Here, onze God van YIsraël ons de wet/woorden in ons harten heeft geschreven zal de Heilige Geest ons leiden door elke waarheid dat gesproken is, door Mozes, de profeten en apostelen, en dit tot de dag wanneer we samen met de Here zullen zijn, want dan pas zullen we alwetend zijn/worden.

Efeziërs 5:9 "want de vrucht des lichts bestaat in louter goedheid en gerechtigheid en waarheid"

Galaten 5:22-23 "Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. Tegen zodanige mensen is de wet niet."

Dus wanneer wij de vruchten van de Heilige Geest uitdragen en ook doen, hebben wij al reeds de wet vervuld. En let wel; wij moeten zelf wel de vruchten produceren, ze komen ons niet aanwaaien. En daarvoor is doorzettingsvermogen en sterke wil nodig.

1 Johannes 5:3 "Want dit is de liefde Gods, dat wij zijn geboden bewaren. En zijn geboden zijn niet zwaar"
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 19:15

Hoi Laverde,

Mooi dat je al die stukjes plaatst hoor, maar een kleine raad van mijn kant, plaats niet te snel achtereen te veel stukjes.

Groetjes,

Rolf
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 19:17

Hihihihihihi, pure enthousiasme denk ik. Ja ik zal er om denken vriend. Dank u mijn vriend.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4765 4766 4767 4768 4769 4770 4771 ... 6194 Volgende
Pagina 4768 van 6194