ChristianMatch

Forum

bewegingssport.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4795 4796 4797 4798 4799 4800 4801 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 18:46

PIETER649 schreef:
en daarna zul je ze moeten troosten met hun verdriet....
hoop voor je dat ze zondag de uitslag alweer vergeten zijn!

van Heerenveen naar Amsterdam om n pak slaag te krijgen.... Gefrustreerde smiley

Morgen vermijden ze mij vast de hele dag...........life's beautifull! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 18:48

ERIKA129 schreef:
Zuurkool schotel zal mij benieuwen ben geen zuurkool fan maar wil het toch eens proberen..
Kenne ze nie zeggen wat een boer nie kent .... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En hoe heb je het gemaakt en vond je het lekker?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 19:04

Die vistaart van Jamie is lekker het is meer een visschotel
Aardappels koken 5 grote en 2 eieren meekoken. 2 flinke handen vol spinazie even blancheren boven de stoom. Spinazie wat doorsnijden en 500gr witvis in repen in ovenschaal doen. uitje bakken met een geraspte wortel 300ml room erbij en sap van 1 citroen + flinke hand gerasptekaas peper en zout dit over de spinzie en vis gieten. Puree maken van de aardappels en dan erover verdelen en half uurtje in de oven . lekker
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 19:29

SHANITA130 schreef:
Vanavond toch AJAX-VVV Venlo? 19.45 uur?

Dezelfde tijd sc Heerenveen-RKC Waalwijk...

Of zie ik iets over het hoofd?

nee, jij niet... dat was ik Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 19:33

JANS221 schreef:
Weer zonder toezicht op het forum aan het schrijven?

neuh... ik had een onverwacht (zeer zeldzaam) moment van aardigheid Gefrustreerde smiley
overbodig ook, dr benne vast wel genoeg dozen in je omgeving Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 19:50

Cynical realism is the intelligent man's best excuse for doing nothing in an intolerable situation.
~Aldous Huxley
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 20:07

Wij willen vaak alleen datgene uit de bijbel plukken van wat ons uit komt, van wat in onze oren positief klinkt. Maar men vergeet dat God ook een toornige kant heeft, een rechtvaardige kant wel te verstaan.

Het probleem wat vandaag de dag is, dat men geen onderscheid meer kent tussen het oude en nieuwe verbond.

Wil je de gaven van de Geest kennen? Dan zul je ook moeten weten door hoe en wat de Heilige Geest spreekt. De Heilige Geest zal nooit buiten het Woord(wet) van God om werken. Daarin ligt al het bewijs dat wij het niet enkel moeten zoeken in het nieuwe testament. Gods Geest werd vroeger al in het oude testament op dat moment uitgestort waar het nodig was. Dit word vaak vergeten.

De Heilige Geest van God is niet veranderd. Hij is ten hede dage dezelfde gebleven. De Heilige Geest Troost en Helpt vanuit de wet(woord van God). Waarom vergeten wij dit soort dingen vaak? De Heilige Geest overtreed namelijk de wet van God niet.
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 20:17

@shanita - Juist net wat jij zegt. Je verdeeld de taken. En dat is er vandaag de dag niet meer bij. Dan is de huis op de prairie nog een film met een beetje extra opgemaakt. Maar de realiteit is inderdaad anders. Mannen kennen hun plaats niet meer. Ze verwaarlozen hun gezin, niet verwonderlijk dat vrouwen scheiden.

Als de taken binnen een huisgezin niet worden verdeeld krijg je chaos waardoor er uiteindelijk ook ellende uit ontstaat.

Een man is misschien biologisch wel sterk, zoals jij zegt shanita. Maar inderdaad, verstandelijk zijn zij zwak. Want zij menen dat zij het allemaal wel alleen af kunnen.

Is het niet zo dat God onze almachtige Vader, man en vrouw heeft geschapen? Een man is er niet om alleen te zijn, en een vrouw is er niet om alleen te zijn. Een man vandaag de dag word meer vervuld met zijn gevoel dan met de wijsheid dat hem gegeven is.

Op werk maak ik vaak grapjes net zoals deze: Het zou net andersom moeten zijn geweest met mannen, de ballen wat kleiner en het verstand wat groter.

Deze uitspraak klinkt misschien grof maar is wel de werkelijkheid. Mannen hebben hun vrouw niet omdat hun harten zijn overtuigd maar dat hun gevoel enkel is overtuigd. En let wel; gevoel in verliefdheid is vandaag de dag gebaseerd op lust en bevrediging. Het klinkt misschien hard, maar dat is wel het probleem waarin we momenteel leven. Ware liefde is niet gebaseerd op gevoel maar op de wijsheid dat je ontvangt. Liefde en verliefd zijn zit een groot verschil in.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 20:19

PIETER649 schreef:
hoeveel?
wanneer?
waar?
Verliefde smiley

Duhs! Wat een gemuts ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 17 november 2012, 20:20
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 20:40

ROELANDE345 schreef:
Ergens gehoord:vragen om gebed dat zouden meer mensen moeten doen

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 20:56

Quote:
De Heilige Geest overtreed namelijk de wet van God niet.

Zoist!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJE803

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 21:25

ROLF230 schreef:
Cynical realism is the intelligent man's best excuse for doing nothing in an intolerable situation.
~Aldous Huxley

Goeie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VORDIS244

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 21:58

THOMAS968 schreef:
Een aardige aftrap voor een discussie:

http://www.eo.nl/tv/devijfdedag/reportage/reformatorisch-opgevoed-bevrijding-of-belasting/

Het gaat over mensen die om uiteenlopende redenen de refokerken hebben verlaten.

Hoe lang hebt u nagedacht over het woord ‘Refoorbij’?
“Over ‘Refoorbij’ heb ik niet lang nagedacht. In een gesprek met een andere post-refo probeerden we verschillende manieren uit om ons aan te duiden. Oud-refo’s? Post-refo’s? Ex-refo’s? In ieder geval waren we allemaal refo voorbij. Ik zocht een neutrale omschrijving. Het zijn ‘post-refo’s’ geworden. En ‘refoorbij’ was als aanduiding voor de ontmoetingsdagen in het kielzog geboren, net zo simpel als het hier beschreven staat.”

Wat hebt u met de Reformatorische traditie? Bent u zelf ook een post-refo?
“Ik ben zelf een post-refo. Christelijke gereformeerd geboren en getogen. Het was een kleine wereld waarin de kerk een grote plaats had. Ik ben er uit gestapt maar raakte daarmee ook een vertrouwde sociale omgeving kwijt. In mijn studententijd kwam ik meer post-refo’s tegen, al noemde ik die toen nog niet zo. Sommigen zijn tot op de dag van vandaag mijn beste vrienden. Ik gun iedere post-refo de mogelijkheid om met mensen te reflecteren op zijn of haar reformatorische wortels.”

Thomas, de citaten komen van het Internet en zijn dus niet van mij.

Reformatorisch opgevoed: bevrijding of belasting?
De rapportage laat zien dat een reformatorische opvoeding zowel een bevrijding als een belasting kan zijn.
We zien Ingrid die zich bevrijdt van haar belastende refro opvoeding en feestend tot leven komt. En Pieter die juist vindt dat de refro kerk/gemeenschap hoop en toost biedt.
Mensen reageren dus heel verschillend op hun opvoeding.
Het doet me een beetje aan de Amish (een gesloten geloofsgemeenschap in Amerika die zich bewust buiten de moderne wereld plaatst) denken. Men leeft volgens vaste eigen regels, de groep bepaalt hoe er geleefd wordt en het individu moet zich aanpassen.
Maar…zo rond het 16e levensjaar krijgen jonge mensen de kans om een jaar als ‘gewone’ Amerikanen te leven. Zodat ze daarna een bewuste keuze maken óf voor de Amish gemeenschap óf voor het andere leven. Sommige jongeren gaan dan helemaal los maar het grootste gedeelte gaat terug.
Ieder mens moet zelf de keuze maken of hij in het spoor van zijn opvoeding door wil gaan. Als mensen het reformatorische gedachtegoed aanhangen en zich daar goed bij voelen, is er geen reden voor verandering. Het wordt anders als mensen God alleen kennen als een straffende God, het geloof angst aanjaagt en men diep gebukt gaat onder besef van zonde.
Die mensen wens ik bevrijding toe. Er is een liefdevolle God en een blijde Boodschap!
Naar boven

Auteur Bericht
VORDIS244

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 22:14

LEANNE226 schreef:
Je was niet alleen refo,je hele wereld was refo,je buren,je vriendinnen,je school......alles!

Bij ons thuis was de haat tegen andere groeperingen groot.De fijnen moest je ontwijken want die zaten zondags voorin de kerk maar draaiden je door de week een poot uit........de hervormden scholden je uit voor vuile cocksiaan(alsof je als kind weet wat dat is)dus ging je alleen om met kerkgenootjes die dezelfde opvoeding als jij kregen.
Uiteraard zat mijn vader in de kerkeraad en kreeg mijn moeder vele kindertjes die ze probeerden op te voeden tot gewillige kerkgangers.
Op zondag deden wij niets,niet spelen,niet fietsen,alleen de kerkgang mocht.
Mijn ouders hebben in de jaren 60/70 een omslag gemaakt,mijn zussen mochten make-up op doen,we mochten schaatsen op zondag etc.,kortom;mijn vader ontdekte de liefdevolle God waarvan je ook mocht genietenKnipoog smiley

In mijn huwelijk ben ik weer de strengere kant opgegaan,de regels waren er zo mogelijk nog strenger maar je rolt mee in dat wereldje........tot je tegen die mantel der liefde oploopt waar wel erg veel onder verdween,toen heb ik de kerk de rug toegedraaid.

Nu bepaal ik enigszins mijn eigen regeltjes maar ik heb nog steeds moeite met plezier hebben op zondag,het schuldgevoel is groot en dat krijg je er niet meer uit denk ik.

Ik "draai" nu mee in de PKN,ik zie baptisten gedoopt worden,vier kerst bij de hervormden,gooi de handjes in de lucht bij een praise en soms zit ik zelfs tussen die fijnen voor een lekkere donderpreek.......... Knipoog smiley

Dat is geen prettig beeld wat jij schetst. Gelukkig dat jouw vader die ontdekking deed. En fijn dat je het belangrijkste hebt behouden.
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 22:21

Laverde schreef:

Wij willen vaak alleen datgene uit de bijbel plukken van wat ons uit komt, van wat in onze oren positief klinkt. Maar men vergeet dat God ook een toornige kant heeft, een rechtvaardige kant wel te verstaan.

Het probleem wat vandaag de dag is, dat men geen onderscheid meer kent tussen het oude en nieuwe verbond.

Wil je de gaven van de Geest kennen? Dan zul je ook moeten weten door hoe en wat de Heilige Geest spreekt. De Heilige Geest zal nooit buiten het Woord(wet) van God om werken. Daarin ligt al het bewijs dat wij het niet enkel moeten zoeken in het nieuwe testament. Gods Geest werd vroeger al in het oude testament op dat moment uitgestort waar het nodig was. Dit word vaak vergeten.

De Heilige Geest van God is niet veranderd. Hij is ten hede dage dezelfde gebleven. De Heilige Geest Troost en Helpt vanuit de wet(woord van God). Waarom vergeten wij dit soort dingen vaak? De Heilige Geest overtreed namelijk de wet van God niet.

Beste Laverde,

Je zegt tot 4 maal toe dat "wij" iets niet weten / iets vergeten ofzo. Laat ik het hier op houden dat ik dat raar vind. Hoe weet je dat en wie is "wij"?

Enfin. Ik zal je goed bedoelde stukje niet verder afkraken maar je een vraag stellen over wat je schreef, nl. dat men geen onderscheid meer maakt tussen het oude en nieuwe verbond.

Ten eerste zijn er meer verbonden, nl:

1) het verbond in Eden
2) het verbond met Adam
3) het verbond met Noach
4) het verbond met Abraham
5) het verbond met Mozes
6) het Palestijns verbond
7) het verbond met David
[/b]8) het nieuwe verbond
9) de bedeling van de gemeente. DAT IS HET VERBOND VAN DEZE TIJD[b]
10) de grote verdrukking
11) de nieuwe hemel en de nieuwe aarde

Iedereen haalt zijn info natuurlijk ergens vandaan en gelooft wat hij opschrijft, als het goed is. Zo ik ook. Om deze verschillende verbonden verder te bestuderen verwijs ik naar www.bijbelengeloof.com. Maar ik zal in het kort uitleggen wat het Nieuwe Verbond is, waar jij het over had (al denk ik dat je de bedeling van de Gemeente bedoeld, maar je schrijft niet zoals je zou moeten schrijven om de mensen duidelijk te maken wat deze bedeling van de genade inhoudt, wat NIET het Nieuwe Verbond is).
In Jeremia 31:31-34 zegt de Heere:"Ziet, de dagen komen, spreekt de Heere, dat Ik met het huis van Israel en met het huis van Juda EEN NIEUW VERBOND (staat er dus letterlijk!) zal maken; niet naar het verbond, dat Ik met hun vaderen gemaakt heb, ten dage toen Ik hun hand aangreep, om hen uit Egypteland uit te voeren, welk Mijn verbond zij vernietigd hebben, hoewel Ik hen getrouwd had, spreekt de Heere. Maar DIT IS HET VERBOND, dat Ik na die dagen met het huis van Israel maken zal, spreekt de Heere: Ik zal Mijn wet in hun binnenste geven, en Ik zal die in hun hgart schrijven; en Ik zal hun tot een God zijn en zij zullen Mij tot een volk zijn. En zij zullen niet meer, een ieder zijn naaste, en een ieder zijn broeder, leren, zeggende: Kent de Heere! want zij zullen Mij allen kennen, van hun kleinste af tot hun grootste toe, spreekt de Heere; want Ik zal hun ongerechtigheid vergeven en hun zonden niet meer gedenken".
Dit verbond zal de Heere met het huis van Israel en Juda sluiten, wanneer zij tot geloof zullen komen bij de aanvang van het Duizendjarig Vrederijk. In de Hebreeen-brief wordt dit verbond bevestigd (Hebreeen 8:7-13)

HET NIEUWE VERBOND HEEFT DUS NIETS TE MAKEN MET DE GEMEENTE VAN DEZE TIJD.

De bedeling van deze tijd is het geloof in Jezus verkregen uit genade. Het is het geloof in Jezus uit genade dat ons wedergeboren doet, bevrijdt en red en niets anders! Iedereen die verteld dat je er iets voor moet doen om gered te worden verteld een ander Evangelie en is vervloekt.

Vriendelijke groetjes,

Rolf
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 22:31

mooi duidelijk overzicht Rolf
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 22:40

JANS221 schreef:
Weer zonder toezicht op het forum aan het schrijven?

Clown smiley hihihihihi
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 23:03

SHANITA130 schreef:
Vanavond toch AJAX-VVV Venlo? 19.45 uur?

Dezelfde tijd sc Heerenveen-RKC Waalwijk...

Of zie ik iets over het hoofd?

maakt niet uit.
Heereveen heeft gewoon verloren van de Rooms Katholieke Combinatie uut Waalwijk Lachende smiley

rk = ok
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 23:07

ERIKA129 schreef:
Clown smiley hihihihihi

ik had wel verwacht dat jij ng ff zou reageren.... t ging per slot van rekening over dozen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 23:28

PIETER649 schreef:
Wat mij betreft maken ze de benzine vanaf morgen een tientje per liter.

Scheelt een hoop bejaard of anderszins onrendabel volk op de weg en dus fileprobleem in 1x opgelost. Lachende smiley

Door extra accijnzen kan Griekenland nog jaaaaaaren vooruit en ik bereken de prijsverhoging wel door... Coole smiley met zonnebril

Tsja..... maar wanneer de brandstofprijzen stijgen, stijgen alle kosten mee.....
Hm, veel strengere criteria of mensen wel/niet een rijbewijs mogen hebben lijkt me eigenlijk wel wat. Scheelt ook een hoop "grijs" op de weg. Als die nu met z'n allen in Benidorm gaan zitten........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 00:45

Je bent nooit alleen als je samen bent met jezelf.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 09:24

STEENTJE178 schreef:
Tsja..... maar wanneer de brandstofprijzen stijgen, stijgen alle kosten mee.....
Hm, veel strengere criteria of mensen wel/niet een rijbewijs mogen hebben lijkt me eigenlijk wel wat. Scheelt ook een hoop "grijs" op de weg. Als die nu met z'n allen in Benidorm gaan zitten........ Knipoog smiley

en toen logde Annette per ongeluk onder de verkeerde naam in.......

Laatst aangepast door
PIETER649
op zondag 18 november 2012, 09:25
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 09:26

STEENTJE178 schreef:

Kijk dat noem ik nou een vriendelijke manier van iets aan de vergrijzing doen, we sturen ze naar Benidorm. Werkeloosheid in Spanje is dramatisch hoog, die kunnen zich mooi omscholen tot bejaardenverzorgers en aktiviteitenbegeleiders, 2 problemen in 1x aangepakt, je bent geweldig Steentje! Als jij aan de volgende verkiezingen meedoet stem ik op je!

Die maximumleeftijd voor autorijden vind ik overigens wel een goed idee, zeker als je van de week dit bericht weer in de kant leest:

Een 100-jarige Duitse automobilist heeft in Wetzlar, in de deelstaat Hessen, een 88-jarige vrouw doodgereden. Het slachtoffer stapte uit de bus, wilde de straat oversteken en werd aangereden door een auto. De vrouw is na het ongeluk in het ziekenhuis overleden. De automobilist is voorlopig zijn rijbewijs kwijt. Volgens de politie gebruikt de man medicijnen. Er wordt onderzocht of hij daardoor een verminderde reactiesnelheid had. Een reconstructie moet duidelijk maken hoe het ongeluk kon gebeuren. De politie onderzoekt ook of de ouderdom van de betrokkenen een rol heeft gespeeld. ...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 09:45

Zondag 18 November, Psalm 132: 1-7; Naar Gods woning gaan.

Waar woont God? Als je dat aan een kind van de kindernevendienst vraagt, zal het waarschijnlijk zeggen: overal. Of: in de hemel. Dat is allemaal mooi en goed gezegd, maar in de Bijbel kom je ook nog andere antwoorden tegen. Ik denk nu aan twee aanduidingen. De eerste vind je in de psalm die we vandaag lezen. God heeft een woning in Jeruzalem, in de tabernakel. Daar moet Hij hoognodig naartoe! De psalm heeft het oog op de tijd waarin de ark van het verbond bij de Filistijnen verbleef. David laat de ark halen. Die ark, met de Tien Woorden van de Eeuwige daarin, moet naar de residentie. Die ark moet weer een plekje krijgen in het binnenste van het verbond, in het heiligdom. Later zal Salomo er een tempel voor bouwen; nu staat nog de tent van de samenkomst, de tabernakel klaar om de Eeuwige te ontvangen. Daar is zijn woning, daar is Hij onder mensen thuis. Geen wonder dat de dichter van deze psalm hier David sprekend invoert. David had ooit gezworen zijn eigen tent niet meer binnen te zullen gaan voordat hij de Eeuwige een woning had meer binnen te zullen gaan voordat hij de Eeuwige een woning had bereid. De ark moest en zou naar Jeruzalem! Je kunt toch God niet aan de Filistijnen overlaten?
Elders in de Bijbel lezen we dat God wil wonen in ons hart, in de diepste kern van ons bestaan. Zó lees ik de psalm ook, als een herinnering aan een oude belofte: God, U mag wonen in mijn hart. De vraag is: ben ik zo gemotiveerd als David ooit was om de Eeuwige een woning te bereiden? Is Hij werkelijk welkom in mijn leven, in het klokhuis van mijn bestaan? Realiseer ik mij nog wel wat ik doe zodra ik inkeer tot mijzelf? Dan ga ik naar Gods woning! Dan sta ik voor mijn Koning!

Zo zal ik naar Gods woning gaan
en buigen voor zijn groot gezag
en juichen dat ik leven mag,
zo zal ik voor mijn Koning staan,
Hem prijzen op zijn kroningsdag!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 12:31

ROELANDE345 schreef:
Ergens gehoord:vragen om gebed dat zouden meer mensen moeten doen

AMEN
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 13:07

Wij kunne niet leren om de Heilige Geest te verkrijgen en dus ook iet om hoe meer we leren meer gaven te verkrijgen. Wel kunnen we leren wat God van ons verwacht en als we ons hart voor hem openzetten, zijn blijdschap en zekerheden te verkrijgen, dit vanuit Zijn Woord

GELOOF KUN JE NIET LEREN, het is de Geest die je overtuigd dat en wat Jezus is, niet de Bijbel.
Waar het wel aan ontbreekt is de tijd die we in werkelijkheid aan God besteden en waar zo door de week ons hartsverlangen vaak ergens anders ligt. Bidstond, nee dar hoef ik niet heen dat is voor de bidders, jeugddienst ik ga niet is mij te druk, en meer van dit soort excuses om God maar aan ons te laten aanpassen ipv wij aan Hem.

De Geest bepaald zelf wat er van Zijn gaven nodig is en aan wie Hij die geeft, dus absoluut niet door wat wij leren. Helaas onderkeen wij de macht en kracht van de Geest of zijn er bang voor en zijn daardoor onwetend afkerig van Hem. Wij laten de Geest toe maar willen zelf een slag om de arm houden, gelukkig werkt Hij zo niet.

Tongentaal kan alleen als men er uitleg bij geeft of, men spreekt in tongen gelijk de discipelen bij de uitstorting van de Geest wat wij gedenken met Pinksteren. Ook nu gebeurd het nog, er was ergens een conferentie war een spreker het woord had en na afloop iemand naar hem toe kwam en zei waar hebt u mijn taal zo goed leren spreken, waarop de spreker zei ik heb alleen in het Engels gesproken. Nee zei de bezoeker het was duidelijk in mijn taal.

GELOVEN IS ERVAREN, IK BE NCHRISTELIJK OPGEVOED, de Geest overtuigde mij, iet wat ik heb geleerd.
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 13:27

Juist alleen met Israël heeft Hij een verbond gesloten. Maar je moet onderscheid maken tussen het Huis Juda en het Huis Israëls. Israël de 10 stammenrijken kregen een scheidbrief, aldus het oude verbond.

Het Huis Juda hebben nooit een scheidbrief gehad, alleen het Huis Israëls. Juda staat bekend als het huidige Joodse deel, wat in feite gewoon Judeëers zijn. En de 10 stammen staan vandaag de dag bekend als de westerse natiën die in Paulus zijn brieven als heidenen worden herkend. Maar als je heidenen vertaald zie je dat het om vreemdelingen gaat. En Israël de 10 stammen die een scheidbrief hebben gekregen, zijn vervreemd geraakt zowel van het verbond als God de Vader zelf.

Maar om het Huis Israëls de kans te laten geven om terug te keren naar haar man, was het nodig dat 1 van beiden zou moeten sterven. Daarom de uitleg in het oude verbond hoe een huwelijk in mekaar zit. Een man of een vrouw mag niet eerder hertrouwen dan wanneer 1 van beiden is gestorven. En daar heeft God de Vader goed aan gedacht maar met pijn in Zijn hart. Jezus stierf om Zijn Volk van hun zonden te redden, zoals Mattheüs dit omschrijft. Daarmee was de man gestorven, maar ook weer opgestaan. Daardoor is de scheidbrief weg gedaan, waardoor Israël de verheidenste gedeelte, terug kon keren en niet langer meer als vreemdelingen zouden zijn voor God, want het verbond(huwelijksverbond) is weer hersteld. En in het duizend jarig rijk zal inderdaad Israël een herstel periode ondergaan, zoals Hebreëen duidelijk omschrijft. Maar ook de andere volkeren zullen weer op hun plek worden gebracht, en dan zal Israël weer een voorbeeld volk zijn voor al de volkeren buiten Israël om.

Let wel: Je zondigt, oftewel; je bent pas in overtreding als je een wet overtreedt. En alleen Israël heeft de wet(verbond, huwelijksverbond) overtreden. Want Israël kreeg de opdracht om zich apart en afgescheiden te houden van alle volkeren, maar Israël wilde dat niet. Israël wilde zich niet apart houden voor haar man, maar pleegde liever overspel, oftewel hoererij. Dus moest haar een scheidbrief worden gegeven. Dus Israël, oftewel verloren schapen van het Huis Israëls heeft heel lang in die ballingschap en zonder wet geweest, dus ze werden ook niet besneden, alleen het Huis Juda was besneden. Israël het verstrooide deel dat voor 2520 jaar(straftijd) in de ballingschap is geweest stonden toen der tijd van Jezus en de apostelen bekend als Grieken, zij waren bekend als Griekse Burgers. Daarom dat Jezus ook zei dat de scheiding tussen de twee huizen nu weg is, de muur tussen deze beide huizen is nu weg gehaald,. Daarom is er geen onderscheid meer tussen de twee huizen, noch Judeëer noch griek, besneden of onbesneden.

Daarom is het goed het oude verbond grondig te bestuderen als je het nieuwe verbond wilt begrijpen. Want deze beide verbonden liggen dicht bij mekaar.

Wat ik laatst ook ontdekte over de offers die vroeger gebracht moesten worden elk jaar, was een tijdelijke bedekking voor hun zonden. Als het geen tijdelijke bedekking was, dan was één keer genoeg geweest. Maar elk jaar moest het weer gebeuren. Hun zonden werden toebedekt. Maar toen Jezus kwam, die heeft de bedekking weg gedaan en heeft de zonde zelf weg gedaan door Zijn bloed, en dat is het mooie verschil tussen het oude en nieuwe verbond. Nu door Jezus Bloed is er geen bedekking meer op zonden zoals in het oude verbond, maar nu is de zonde volledig weg gedaan, de zee der vergetelheid gegooid. En dat is het bijzondere en merkwaardige gebeuren van het Nieuwe Verbond.

En de vrouw(Israël) kan nu weer terug keren naar haar man, en zoals Openbaring omschrijft zal de bruid(vrouw) weer herenigd worden met haar man. Wat een tijd zal dat toch zijn. En dan zal Israël weer een voorbeeld zijn voor alle volkeren. Heerlijke vooruitzichten in het vizier. Daarom hou ik zo van mijn Here, daarom hou ik zo van Hem, Zijn verbond is getrouw en Hij is altijd dezelve gebleven, de onveranderde God, die de belofte aan Abraham, Isaac en Jakob heeft beloofd en aan Zijn letterlijke nageslacht(nazaat). En God beloofde aan Abraham, Isaac en Jakob dat uit hen een menigte van volken zouden ontstaan. Ik dank mijn Here voor Zijn wonderbare beloften die onveranderd zijn gebleven.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 13:37

Vanmorgen dienst van schrift en tafel, met een mooi lied uit de bundel Tussentijds:

Lied 109 : Zoals ik ben, kom ik nabij.

Zoals ik ben, kom ik nabij,
met niets in handen, dan dat Gij
mij riep, en zelf U gaf voor mij,
O, Lam van God, ik kom.

Zoals ik ben, met al mijn strijd,
mijn angsten en onzekerheid,
mijn maskers en mijn ijdelheid,
O, Lam van God, ik kom.

Zoals ik ben, verdoofd, verblind,
tast ik naar U, die mij bemint,
bij wie de ziel genezing vindt
o Lam van God, ik kom.

Zoals ik ben, ontvangt Gij mij,
reinigt, vergeeft, omarmt Gij mij,
vervult, verlicht, verwarmt Gij mij,
O, Lam van God, ik kom.

Zoals ik ben, in U te zijn
en Gij in mij, in brood en wijn:
uw ziel, uw levenskracht wordt mijn
o Lam van God, ik kom.

Zoals ik ben, ja, dat ik dan
de lengte, breedte, hoogte van
uw diepe liefde vatten kan:
o Lam van God, ik kom.

Zoals ik ben, dat ik Uw naam
nu al, met alle heil’gen saam,
en eens ook voor Uw troon beaam,
O, Lam van God, ik kom. Ik kom.

Tekst : Charlotte Elliot: Just as I am
Vertaling: Gert Landman
Melody: Arthur H. Brown

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 18 november 2012, 13:38
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 13:42

LAVERDE524 schreef:
Juist alleen met Israël heeft Hij een verbond gesloten. Maar je moet onderscheid maken tussen het Huis Juda en het Huis Israëls. Israël de 10 stammenrijken kregen een scheidbrief, aldus het oude verbond.

Het Huis Juda hebben nooit een scheidbrief gehad, alleen het Huis Israëls. Juda staat bekend als het huidige Joodse deel, wat in feite gewoon Judeëers zijn. En de 10 stammen staan vandaag de dag bekend als de westerse natiën die in Paulus zijn brieven als heidenen worden herkend. Maar als je heidenen vertaald zie je dat het om vreemdelingen gaat. En Israël de 10 stammen die een scheidbrief hebben gekregen, zijn vervreemd geraakt zowel van het verbond als God de Vader zelf.

Maar om het Huis Israëls de kans te laten geven om terug te keren naar haar man, was het nodig dat 1 van beiden zou moeten sterven. Daarom de uitleg in het oude verbond hoe een huwelijk in mekaar zit. Een man of een vrouw mag niet eerder hertrouwen dan wanneer 1 van beiden is gestorven. En daar heeft God de Vader goed aan gedacht maar met pijn in Zijn hart. Jezus stierf om Zijn Volk van hun zonden te redden, zoals Mattheüs dit omschrijft. Daarmee was de man gestorven, maar ook weer opgestaan. Daardoor is de scheidbrief weg gedaan, waardoor Israël de verheidenste gedeelte, terug kon keren en niet langer meer als vreemdelingen zouden zijn voor God, want het verbond(huwelijksverbond) is weer hersteld. En in het duizend jarig rijk zal inderdaad Israël een herstel periode ondergaan, zoals Hebreëen duidelijk omschrijft. Maar ook de andere volkeren zullen weer op hun plek worden gebracht, en dan zal Israël weer een voorbeeld volk zijn voor al de volkeren buiten Israël om.

Let wel: Je zondigt, oftewel; je bent pas in overtreding als je een wet overtreedt. En alleen Israël heeft de wet(verbond, huwelijksverbond) overtreden. Want Israël kreeg de opdracht om zich apart en afgescheiden te houden van alle volkeren, maar Israël wilde dat niet. Israël wilde zich niet apart houden voor haar man, maar pleegde liever overspel, oftewel hoererij. Dus moest haar een scheidbrief worden gegeven. Dus Israël, oftewel verloren schapen van het Huis Israëls heeft heel lang in die ballingschap en zonder wet geweest, dus ze werden ook niet besneden, alleen het Huis Juda was besneden. Israël het verstrooide deel dat voor 2520 jaar(straftijd) in de ballingschap is geweest stonden toen der tijd van Jezus en de apostelen bekend als Grieken, zij waren bekend als Griekse Burgers. Daarom dat Jezus ook zei dat de scheiding tussen de twee huizen nu weg is, de muur tussen deze beide huizen is nu weg gehaald,. Daarom is er geen onderscheid meer tussen de twee huizen, noch Judeëer noch griek, besneden of onbesneden.

Daarom is het goed het oude verbond grondig te bestuderen als je het nieuwe verbond wilt begrijpen. Want deze beide verbonden liggen dicht bij mekaar.

Wat ik laatst ook ontdekte over de offers die vroeger gebracht moesten worden elk jaar, was een tijdelijke bedekking voor hun zonden. Als het geen tijdelijke bedekking was, dan was één keer genoeg geweest. Maar elk jaar moest het weer gebeuren. Hun zonden werden toebedekt. Maar toen Jezus kwam, die heeft de bedekking weg gedaan en heeft de zonde zelf weg gedaan door Zijn bloed, en dat is het mooie verschil tussen het oude en nieuwe verbond. Nu door Jezus Bloed is er geen bedekking meer op zonden zoals in het oude verbond, maar nu is de zonde volledig weg gedaan, de zee der vergetelheid gegooid. En dat is het bijzondere en merkwaardige gebeuren van het Nieuwe Verbond.

En de vrouw(Israël) kan nu weer terug keren naar haar man, en zoals Openbaring omschrijft zal de bruid(vrouw) weer herenigd worden met haar man. Wat een tijd zal dat toch zijn. En dan zal Israël weer een voorbeeld zijn voor alle volkeren. Heerlijke vooruitzichten in het vizier. Daarom hou ik zo van mijn Here, daarom hou ik zo van Hem, Zijn verbond is getrouw en Hij is altijd dezelve gebleven, de onveranderde God, die de belofte aan Abraham, Isaac en Jakob heeft beloofd en aan Zijn letterlijke nageslacht(nazaat). En God beloofde aan Abraham, Isaac en Jakob dat uit hen een menigte van volken zouden ontstaan. Ik dank mijn Here voor Zijn wonderbare beloften die onveranderd zijn gebleven.

EN WAT HEEFT TONGENTAAL MET DEZE PREEK VANDOEN?
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 13:59

Omdat rolf daar iets over zei, daarom zei ik dat.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4795 4796 4797 4798 4799 4800 4801 ... 6194 Volgende
Pagina 4798 van 6194