| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:25
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Waarom is mijn nieuwe profielfoto nog niet goedgekeurd? Wordt hier niet gewerkt op zondag?  |
Nou, gezien een ander topic wordt er wel gewerkt door Chris. Waarschijnlijk heeft Chris andere prioriteiten of er iets helemaal mis met die foto.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIK120
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:26
|
|
|
|
(De kerk mag niet zeggen dat de doop in plaats van de besnijdenis is gekomen. Wie Joods geboren wordt, MOET op de achtste dag besneden worden. Dat IS het verbond van Genesis 17:10. Dit IS het verbond tussen MIJ en u. Die vervangingstheologie dat de doop in de plaats van het besnijdenis komt, heeft de Joden een hoop last bezorgd, doordat zij in de geschiedenis op basis van deze leugen hun religie niet meer vrij konden uitoefenen.)(tussen haakjes want je onderwerp was niet besnijdenis, en jij kan er ook niets aan doen dat het zo gegaan is in de geschiedenis)(van harte aanbevolen het boek: 'Bloed aan onze handen' van dr. M. Brown)
Mijn moeder zei een keer tegen een Pinksterbroeder, die eerst Gereformeerd was: "Ging het de eerste keer niet goed?". Zelf heb ik mij bij SolidRock op steiger 14 in een kinderzwembadje van net kniehoogte, laten overdopen omdat ik de onderdompeling een juister beeld vond. Je bent met Christus begraven en weer opgestaan. Ik ervoer er niets bij (helaas). Maar het was wel leuk dat mijn Marokkaanse vriend(overleden) daar 'toevallig' in de dienst was. En hij vroeg aan Dick Flores: 'mag ik ook gedoopt worden'? Toen stelde hij hem een paar vragen, en toen werd hij ook gedoopt. Daar houd ik nou van: een laagdrempellige kerk. Maar ik zeg wel veel wat afleidt van je item. Ik heb tegen mijn moeder gezegd: moe het ging de eerste keer wel goed, maar ik vond de onderdompeling een juister beeld van de begravenis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:26
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | beschuit met kikkerdril  |
Kikkkerbil
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:27
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Kikkkerbil  |
teiltje nodig?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:28
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | hier staat ook een afwas van vrijdag en van gisteren  |
Heeft de hond het weer niet goed schoongelikt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:29
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Maris, schaam je meid komter van als je verslaafd bent aan hier heh. Ik loop ook achter met mn werk en mn papieren.  Dat jullie niet gezellig saampjes de afwas doen, Imre en jij  |
Dan gaan we samen met de borden smijten, ben ik bang....
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op zondag 25 april 2010, 12:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:30
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Je bent wel erg streng voor die lieve man zeg. Het lijkt mij zo n goeiert.  |
Ja, maar hij is een kei in uitstellen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:32
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Ja, maar hij is een kei in uitstellen....  |
Ik heb het wel over die man uit de B.......waard.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:33
|
|
|
|
van uitstel komt afstel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:35
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | van uitstel komt afstel  |
Dan zou ik vandaag nog saampjes de afwas doen als ik jullie was.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:38
|
|
|
|
Dan kan je twee dingen doen... 1. Jezelf bij de lurven pakken en gaan afwassen. 2. Niet langer wensen dat de afwas af was...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:44
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Dan kan je twee dingen doen... 1. Jezelf bij de lurven pakken en gaan afwassen. 2. Niet langer wensen dat de afwas af was...
 |
het is buiten lekker weer en het afwas water is zo heet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:50
|
|
|
|
Mischien help het om het zwaard zelf te laten spreken.
Eph 6:17 En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord.
Heb 4:12 Want het Woord Gods is levend en krachtig, en scherpsnijdender dan enig tweesnijdend zwaard, en gaat door tot de verdeling der ziel, en des geestes, en der samenvoegselen, en des mergs, en is een oordeler der gedachten en der overleggingen des harten.
Rev 1:16 En Hij had zeven sterren in Zijn rechterhand; en uit Zijn mond ging een tweesnijdend scherp zwaard; en Zijn aangezicht was, gelijk de zon schijnt in haar kracht.
Rev 2:15 Alzo hebt ook gij, die de lering der Nikolaieten houden; hetwelk Ik haat. Rev 2:16 Bekeer u; en zo niet, Ik zal u haastelijk bij komen, en zal tegen hen krijg voeren met het zwaard Mijns monds.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 25 april 2010, 12:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:54
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Ik denk dat de drijfveren voor emancipathie, de secularisatie en de individualisering van onze samenleving wel wat sterk onderbelicht worden op deze manier, dat geef je al wel aan. Je reactie roept bij de behoefte op die te nuanceren, zonder er aan af te willen doen. Het laten gelden van het eigen ik was volgens mij een reactie op de sterke onderdrukking van de ontwikkeling van individuen. Het is onnatuurlijk om je niet te ontwikkelen. Zo zit de schepping in elkaar. De onderdrukking van de vrouw en de verstikkende sociale controle en de donderpreken in de kerken in de perioden van vóór de zestiger jaren (grofweg, geschiedenis en jaartallen zijn niet mijn sterkste punt) frustreerden de mogelijkheden van de menselijke psyche, geest, ziel en lichaam zich in vrijheid - uiteraard binnen beschermende kaders - te ontwikkelen. Daardoor konden mensen - ook de mannen - niet tot hun recht komen, tot hun bestemming - lees vervulling en vermeerderen van roeping en benutten van talenten - (immers vergeven door het bloed van Christus) wat op zich een zonde is.
Individualisering en secularisatie zijn doorgeschoten, gezonde sociale controle is nodig, hard nodig. We zien de resultaten in de samenleving van het ontbreken ervan: geen respect voor gezagsdragers, spullen van anderen, moraalverval in het algemeen, excessief drankgebruik van jonge mensen. Een mens is een sociaal dier en niet voor niets. Mensen hebben elkaar nodig voor het intermenselijk reageren op elkaar (aanmoedigen en bemoedigen en ook begrenzen en bijsturen) en daarmee worden wie we mogen zijn, zoals God ons heeft bedoeld. Een mens alleen is incompleet. Mensen zijn geschapen om samen te leven, ook om zich veilig te voelen, te beschermen en beschermd te worden.
Gelukkig komen we en masse terug van de doorgeschoten 'individuele ontwikkeling' en geven we toe aan een diepmenselijke behoefte samen te leven. Niet terug naar vóór de zestiger jaren maar dóór de zestiger jaren en erna naar het hier en nu. |
Mooi geanalyseerd Mieke. Ik kan me er in vinden... op één ding na... Ik zou de mens geen sociaal dier willen noemen, maar een sociaal wezen... Mijns inziens doet dat meer recht aan onze Schepper!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:55
|
|
|
|
Knuffel voor Rens,ik mis je!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:56
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Nou, gezien een ander topic wordt er wel gewerkt door Chris. Waarschijnlijk heeft Chris andere prioriteiten of er iets helemaal mis met die foto.  |
Nee, het is een hele lieve foto! Beestachtig goed zelfs!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:59
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | teiltje nodig?  |
Nee, het gaat wel over de rand van het balkon heen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 13:01
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | mag de rest wel doorgaan dan... ?  |
Hé dit topic is in leven gebleven.....
Ik hoop dat t niet meer nodig is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Nee, het gaat wel over de rand van het balkon heen!
 |
de grond daar aan h et bemesten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Ik heb het wel over die man uit de B.......waard.  |
Dat is ook wel een goeierd, met een -d.
Als-ti slaapt tenminste....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 13:02
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | van uitstel komt afstel  |
Van afstel komt nog meer uitstel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 13:03
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Dan kan je twee dingen doen... 1. Jezelf bij de lurven pakken en gaan afwassen. 2. Niet langer wensen dat de afwas af was...
 |
Tis al gedaan. En Maris heeft niet eens hoeven te helpen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 13:04
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | 'k Vraag me nu af wat Jezus nu zou vinden wat er bij het topic 'boeddha beeld' wordt geplaatst...  |
Nou ..... eh.. Chris heeft alles weggehaald, wat niet over t onderwerp ging. Dus dan hoop ik dat we t daar weer -gewoon- over kunnen hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 13:05
|
|
|
|
het is toch veels te mooi weer om hier te zeuren? of mensen moeten zeuren dat ze het te warm hebben. mij zal je niet horen.. ik vind het heerlijk weer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 13:08
|
|
|
|
dan euhm terug naar de vraag mag je als christen een boadha beeldje? en beargumenteer dat aub... en vlieg elkaar niet in de haren en bettig niemand ergens van...het is gewoon een open vraag, maar euhm dan ga ik een stap je verder mag je als christen dan uberhaupt een beeldje ofzo hebben want die kan je nl ook gaaan aanbidden als zijnde afgod..... en wat houd nu een afgod in? Is het een demoon of is het iest wat je van god afhoud? dus een af god...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 13:11
|
|
|
|
| RELLOK036 schreef: | dan euhm terug naar de vraag mag je als christen een boadha beeldje? en beargumenteer dat aub... en vlieg elkaar niet in de haren en bettig niemand ergens van...het is gewoon een open vraag, maar euhm dan ga ik een stap je verder mag je als christen dan uberhaupt een beeldje ofzo hebben want die kan je nl ook gaaan aanbidden als zijnde afgod..... en wat houd nu een afgod in? Is het een demoon of is het iest wat je van god afhoud? dus een af god... |
terwijl ik in de zon zit kan ik er mijn gedachten er over laten gaan ik zal op mijn taal en woordgebruik letten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 13:19
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | terwijl ik in de zon zit kan ik er mijn gedachten er over laten gaan ik zal op mijn taal en woordgebruik letten. | maris terug naar topic he wat denk jij er dan van? va wel of geen bouhda beeldje en waarom niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 13:20
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | de grond daar aan h et bemesten? |
Nee, gewoon over het terras heen van mijn benedenbuurman.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 13:22
|
|
|
|
Als het mag van Hannah, dan ga ik nu een middagdutje doen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 13:24
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Als het mag van Hannah, dan ga ik nu een middagdutje doen...  |
je kan beter genieten van het weer
ik zit ook te denken aan een dutje heb maar 5 uur geslapen vannacht
|
|
| Naar boven |
|
|