| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:18
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Ik geloof niet in God ik geloof niet in de Vader , Zoon en Heilige Geest, ik weet zeker da ze er zijn , en dat komt omdat ze mij helpen , ik vraag en God geeft, Hij geeft wel dat wat Hij nodig vindt, niet wat ik wil, maar daar kunnen veel meer over getuigen. Hij geeft wl het goede en dat zien we soms niet.
We moeten God niet gaan verklaren of uitleggen , dat kunnen wij niet, ook niet aan de hand van de Bijbel. Vader Zoon en Heilge Geest, neem het aan en beleef hoe zij je kunnen helpen en steunen in moeilijke tijden maar ook in goed tijden . |
Ben het niet met je eens Pieter, vind jij echt dat God alleen het goede geeft? Waarom is er dan een wereld waarin zoveel gebeurt? En kom nu niet aan dat is de straf voor de mensen want daar kom je niet mee weg.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:19
|
|
|
|
e | MARIANNE338 schreef: | ooooo help.......vannacht -11.....
de buitenkranen maar es afgesloten.. hopelijk is het gauwwwwww weer zomer |
nog ongeveer 140 keren slapen, zonder middagdutjes, en dan begint het mooiere weer weer
en zoals je weet is het weer in het voorjaar mooier dan in de zomer...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:20
|
|
|
|
Vrijdag 7 December, Psalm 140: 7-14; Wonen voor zijn aangezicht.
Wonen. Je kunt erover wakker liggen. Je wilt verhuizen. Of juist niet. Je bent op zoek naar een huis, maar je kunt niets vinden. Of je hebt het erg naar je zin, maar de buren zijn onuitstaanbaar. Wonen. Bron van vreugde. Bron van vreugde. De dichter van de psalm woont nu niet bepaald in een omgeving waarvan je kunt zeggen dat die romantisch is. Snurken, schavuiten. Criminelen hebben het op hem gemunt. Zo ergerniswekkend zijn hun praktijken dat hij God bidt hen een kopje kleiner te maken. ‘Dat vurige kolen op hen neerstorten, dat ze vallen in een kuil waaruit ze nooit meer opstaan.’ Alles wijst erop dat de dichter nu niet bepaald wat je noemt prettig woont. Integendeel. Het leven is een hel. Hoe houdt zo’n man het uit? Hij houdt het uit dankzij Gods belofte. ‘Dit weet ik: de Heer doet recht aan zwakken en armen.’ Dat is punt één. Hij weet: de Heer staat aan de kant. En punt twee is: ‘De rechtvaardigen zullen uw naam prijzen, de oprechten wonen in uw nabijheid.’ Is dat toekomstmuziek, het lied van de nieuwe hemel en de nieuwe aarde? Ook wel, denk ik. Maar het is vooral muziek die hier en heden ziel en zinnen streelt. ‘De oprechten wonen in uw nabijheid.’ Waar het recht woont, daar woont God. Waar mensen eerlijk en oprecht door het leven gaan, daar is de Eeuwige niet ver. Om een andere psalm te parafraseren: waar liefde woont, daar woont God zelf. Ik geef toe: in deze psalm gaat het dan vooral over mensen die door God in het gelijk zijn gesteld, maar ik zou menige plaats in de Bijbel kunnen aanwijzen waar mensen zelfs midden in de grootste misère Gods nabijheid ervaren. Je kunt nog zo beroerd wonen, met de liefde van de Eeuwige in je hart is zelfs het kleinste krot een paleis van vrede.
Ik weet: de Heer zal vonnis wijzen; ’t verdrukte volk wordt opgericht. In recht hersteld zal het Hem prijzen en wonen voor zijn aangezicht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:21
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | He Shanita, wou me er eerst niet mee bemoeien want je krijgt al zoveel advies, maar ik ben het wel met Willemijn eens. Voordat je je zelf allerlei stempels op g(l)aat plakken van geen doorzettingsvermogen, lui of teveel dvd's kijken: Als ik het goed begrepen heb ben je helemaal in de WAO, Dus een deskundige heeft officieel bevestigd dat jij niet kunt werken. Misschien moet je jezelf eens afvragen of je op dit moment wel in staat bent om je huishouden te doen. Natuurlijk weet je wel hoe het moet, maar ben je op dit moment 1 in staat om het te organiseren en2 te doen, dat is de vraag. Dat je het eerder wel kon betekent nog niet dat je het nu ook kunt. Praat er is met een hulpverlener over, misschien heb je wel meer hulp hierbij nodig. Wees in elk geval niet te streng voor jezelf meis, |
Ben het helemaal met je eens Roelande, ik heb met verbazing de reacties gelezen......net of als je iets niet op kunt brengen een schop onder je kont het beste werkt...... Dan kan je ook wel tegen mensen zeggen die niet of weinig werken, hup schop onder je kont en aan het werk! Was het maar zo simpel.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 7 december 2012, 21:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:25
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | Mijn limiet is al bereikt, ik mag maar vijf mails versturen op een dag. Dat noemen ze inspelen op de psyche van de mens. Maar om jouw vraag in het openbaar te beantwoorden: het gaat goed met mij, vanaf mijn vorige lidmaatschap is er niet veel veranderd. Werkenwerkenwerken en gewoon je ding doen. En constateren dat de bijdragen op het forum toch een wat mildere toon hebben gekregen. |
Er zijn uiteraard mensen die een ban hebben gekregen dus de aanvallen verdwijnen dan wat he? eigenlijk een intriest gegeven op een christelijke site maar het zij zo.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 7 december 2012, 21:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:26
|
|
|
|
Mijn ervaring is dat ik in moeilijke tijden meer heb gehad aan mensen om mij heen dan aan geloven. Als ik zou geloven, dan is dat echt in een vorm dat God via mensen werkt, en niet anders. Ik geloof meer in eigen verantwoordelijkheid dan in je last bij God neer leggen. Ook in je eigen verantwoordelijkheid om je zorgen en moeite met anderen te delen, zodat je geholpen kunt worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:36
|
|
|
|
Het was ook wel spetterend, de vonken vlogen ervan af. Christelijk is zo'n breed begrip, alle verschillende stromingen zullen het wel nooit eens worden met elkaar. Dat geeft ook niet, als je elkaar maar in je waarde laat. Ik ondervind, als ongeveer niet-gelovige, veel goeds en leuks op deze ene dag dat ik even mee mag doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:39
|
|
|
|
Lezen we de bijbel nog wel? En als (...) die al gelezen wordt, GELOVEN we die dan nog?
Daar staat toch redelijk scherp vermeld hoe het zit met deze gevallen wereld.
Deze wereld is op weg naar de eeuwige verlorenheid. Tenzij de mens kiest voor Jezus Christus. Dit zal zijn redding zijn.
Geen offer is voldoende voor God om de schuld af te betalen. Het offer van Jezus, dat God zelf regelde, is slechts voldoende.
Ieder die gelooft dat het buiten Jezus om wel in orde komt....... ik zou niet graag met je willen ruilen.
Road, die het elke dag van de genade van Jezus moet hebben, en juist daar weer blij van wordt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:40
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | Stel eens dat er één man is die zichzelf de enige leuke man op CM noemt. Er zijn veel meer mannelijke leden dan die ene enige leuke man. Hoe komen wij meisjes er dan achter of het waar is wat hij zegt? Kunnen wij dat zomaar geloven of dient een dergelijke uitspraak een onderbouwd fundament te hebben en bewezen te worden? |
Stel eens dat er één vrouw is die zichzelf de enige leuke vrouw op CM noemt. Er zijn veel meer vrouwelijke leden dan die ene enige leuke vrouw. Hoe komen wij jongetjes er dan achter of het waar is wat zij zegt? Kunnen wij dat zomaar geloven of dient een dergelijke uitspraak een onderbouwd fundament te hebben en bewezen te worden?
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:43
|
|
|
|
Die kleine lettertjes kan ik bijna niet lezen, houden jullie wel rekening met mijn varifocusglazen? Nee, Road, je hoeft ook niet met mij te ruilen, ik heb geen enkele moeite met de manier waarop jij omgaat met je geloof en de bijbel. Ik lees de bijbel niet, maar lees wel christelijke, of daarop gebaseerde, artikelen in krant en tv-gids. Ik hoef mij niet te toetsen aan de bijbel omdat ik niet geloof op dezelfde manier als jij doet. Maar ik neem aan dat ook jij gelooft in de kracht van mensen? Naast de kracht van God?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:44
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | Stel eens dat er één man is die zichzelf de enige leuke man op CM noemt. Er zijn veel meer mannelijke leden dan die ene enige leuke man. Hoe komen wij meisjes er dan achter of het waar is wat hij zegt? Kunnen wij dat zomaar geloven of dient een dergelijke uitspraak een onderbouwd fundament te hebben en bewezen te worden? |
Het hangt er van af wat 'leuk' betekent. In Belgiê betekent 'leuk' heel wat anders dan in NL. Leuk in NL heeft met uiterlijk te maken. Met voorkomen. Als hij zich dan de mooiste vind, en dat kan misschien ook wel eens zo zijn, dan maakt hij zich schuldig aan hoogmoed. En zoals je zelf wel weet is hoogmoed nu niet echt een euhhhhh leuke eigenschap. Het is zelfs verwerpelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:53
|
|
|
|
Dus...
Eigenlijk zeg je dat je Jezus helemaal niet nodig hebt om straks "goed" te zitten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:55
|
|
|
|
@ Frank,
Uit betrouwbare bron denk ik te weten dat deze man zichzelf leuk vindt om zijn intelligentie, zijn diepgang, zijn empathische vermogens en zijn humor, naast een aantrekkelijk uiterlijk. Zouden dergelijke gedachten hoogmoedig kunnen zijn? Jazeker, dat kan. Als hij zijn intelligentie en diepgang gebruikt om vrouwen te veroveren zonder serieuze bijbedoelingen, als hij andere mannen zou kleineren om er zelf beter uit te komen. Mijn ervaring met deze 'enige leuke man' is anders, hij heeft oog voor de beschadigde mens, en neemt ook de tijd en de moeite om te helpen en goede woorden te spreken. Hij loopt er niet mee te koop, dat kun je niet meer hoogmoedig noemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:57
|
|
|
|
Ik leef nu en niet straks. Iemand die niet gelooft, gelooft ook niet in het hiernamaals. Denk ik. Ik niet in ieder geval. Weet je zeker dat je hier met mij over door wilt praten? Het is absoluut niet de bedoeling om mensen te kwetsen met mijn mening, die toch vaak anders zal zijn dan van veel CMers hier.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:00
|
|
|
|
@ Thomas
Ik denk dat je meer bewijzen nodig hebt. Er is 1 vrouw die zichzelf de enige leuke vrouw op CM vindt, je zou kunnen beginnen met haar te vragen hoe zij dat bewijzen kan. Dit is natuurlijk een uitspraak die niet vanzelf uit je brein ontspringt, er moet een reden voor zijn om jezelf zo te noemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:06
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Nog effies laten staan joh! Hang er maar een serie lichtjes in......gezellie |
Of gewoon laten staan tot de jaarwisseling . Een hele zooi gillende keukenmeiden erin .... doet het ook altijd goed.
Ik weet alleen niet of Floshke het kan waarderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:07
|
|
|
|
|
Maar heb je dan helemaal geen idee wat er hierna staat te gebeuren dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:09
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...het ging over jouw hengels om dat jij weer over die heg begon. Dennis is zeker niet zo onlief als jij dus zijn hengels worden geen lucifers...voila... |
Mijn hengels zijn Dennis zn hengels . Dennis zn hengels zijn mijn hengels .
Pa die nog maar eens zucht met de gedachte dat ie er morgen om 5.30 uit moet voor zijn zoon.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:10
|
|
|
|
|
Nee, net zomin als jij!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:12
|
|
|
|
Road heeft daar anders een haarscherp beeld bij. Je zit er dus naast. Weet je zeker dat je hierover met mij in discussie wilt gaan??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:14
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ben het niet met je eens Pieter, vind jij echt dat God alleen het goede geeft? Waarom is er dan een wereld waarin zoveel gebeurt? En kom nu niet aan dat is de straf voor de mensen want daar kom je niet mee weg..... |
"God schiep deze aarde en zag dat het goed was", dit staat voor mij als en paal boven water. Wat was de reden voor de zondvloed, God wilde op nieuw beginnen, had Hij er zomaar een zootje van gemaakt of wij als mensen? Dus opnieuw begonnen met als gevolg dat wij als mensen het op den duur weer beter gingen weten en er weer rotzooi van hebben gemaakt.
Vroeger strafte God zijn volk wel, maar Hij gaf door Zijn Zoon te zenden ons een nieuwe kans om straks, als Hij weer op nieuw aan de slag gaat met het maken van een nieuwe Hemel en Aarde met Jezus als koning, ons een veilig volmaakt onderkomen te geven .
Door het Nieuwe verbond in Jezus straft God niet meer en het kwade moet zeer beslist aan satan gelinkt worden, niet aan God.
Zoals ik al zei , God maakt alles nieuw en we mogen bidden dat Jezus hier snel maar terug mag komen en dat Zijn vrede alle zaken die niet zo gaan als het eigenlijk zou moeten, zal overwinnen.
God geeft wel zekerheden dus, Hij blijft van ons houden (zie naar het Grote offer in Jezus) Hij Heeft zo een uitweg voor ons gegeven. Jezus stierf voor alle zonden. Hoe groot Zijn Overwinning is , kunnen wij onder geen beding beseffen, dus ja het Goede komt van God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:17
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Road heeft daar anders een haarscherp beeld bij. Je zit er dus naast. Weet je zeker dat je hierover met mij in discussie wilt gaan?? |
Jij denkt en gelooft dat er een hiernamaals is maar zeker weten doet niemand dat, ook jij niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:18
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | Ik leef nu en niet straks. Iemand die niet gelooft, gelooft ook niet in het hiernamaals. Denk ik. Ik niet in ieder geval. Weet je zeker dat je hier met mij over door wilt praten? Het is absoluut niet de bedoeling om mensen te kwetsen met mijn mening, die toch vaak anders zal zijn dan van veel CMers hier. |
IJsje, zeg je nu dat je niet gelooft in Hem?
Ik denk aan de term 'hiernamaals' aan meer Oosterse geloofsstrekkingen. Of aan een esotherisch geloof. Het klinkt, voor mij althans, als iets een reïncarnatie iets. Dus iets wat niet bij het christendom thuis hoort. Let wel, ik veroordeel geen andere geloofsstrekkingen.
Als ik over het 'hiernamaals' heb dan bedoel ik de hemel. Paulus zei immers ook dat de hemel ons vaderland is (Caelum Patria Nostra). Daar geloof ik in, ja, daar verlang ik naar. De hemelse rust. De grote ontmoeting met Hem, met familie die ons voorgingen naar het vaderhuis...de vrede.
Oja, de enkele bijdrage die ik van je las kwetste mij in elk geval niet. Dat wil ik even verduidelijken. Ik was verwittigd van je filosofische inslag en het is een welgekome afwisseling. Eens een nuchter gesprek hebben kan deugd doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:22
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Road heeft daar anders een haarscherp beeld bij. Je zit er dus naast. Weet je zeker dat je hierover met mij in discussie wilt gaan?? |
Mijn vraag of je hier met mij over door wilt praten betreft het niet willen kwetsen van mensen die er anders over denken dan ik. Niet omdat ik de discussie niet aan wil gaan. De mening van iemand die niet zeker weet of ze gelooft kan persoonlijk diep ingrijpen op de gevoelens van hen die zeker weten geloven. Of ik ernaast zit weet ik niet, dat weet jij ook niet. Dat jij er een ander beeld bij hebt, dat lees ik uit je bijdragen. En wat mij betreft is dat oke.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:22
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Jij denkt en gelooft dat er een hiernamaals is maar zeker weten doet niemand dat, ook jij niet |
Dat noem ik kras. Als iemand zeker is van zijn zaak, wordt dat nog onderuit geschoffeld.
Ik zeg het nog een keer. Ik ben zeker. Ik heb zekerheid. Ik weet waar ik naartoe mag als ik dit leven verlaat.
Ik wens het iedereen toe. Iemand zonder geloofszekerheid heeft in mijn ogen een armzalig geloof. Kun je beter in niks geloven.
Ik vind het overigens vrij arrogant van je om voor mij te bepalen wat ik wel of niet zeker kan of mag weten. Vind je ook niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:26
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | @ Frank,
Uit betrouwbare bron denk ik te weten dat deze man zichzelf leuk vindt om zijn intelligentie, zijn diepgang, zijn empathische vermogens en zijn humor, naast een aantrekkelijk uiterlijk. Zouden dergelijke gedachten hoogmoedig kunnen zijn? Jazeker, dat kan. Als hij zijn intelligentie en diepgang gebruikt om vrouwen te veroveren zonder serieuze bijbedoelingen, als hij andere mannen zou kleineren om er zelf beter uit te komen. Mijn ervaring met deze 'enige leuke man' is anders, hij heeft oog voor de beschadigde mens, en neemt ook de tijd en de moeite om te helpen en goede woorden te spreken. Hij loopt er niet mee te koop, dat kun je niet meer hoogmoedig noemen. |
Klinkt goed, IJsje! Het is aardig onderbouwd, ik wil het graag geloven……… Wil de enige leuke man nu opstaan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:27
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Dat noem ik kras. Als iemand zeker is van zijn zaak, wordt dat nog onderuit geschoffeld.
Ik zeg het nog een keer. Ik ben zeker. Ik heb zekerheid. Ik weet waar ik naartoe mag als ik dit leven verlaat.
Ik wens het iedereen toe. Iemand zonder geloofszekerheid heeft in mijn ogen een armzalig geloof. Kun je beter in niks geloven.
Ik vind het overigens vrij arrogant van je om voor mij te bepalen wat ik wel of niet zeker kan of mag weten. Vind je ook niet? | Nee hoor, helemaal niet! Niets is zeker in het leven, jij denkt dat het zo is, prima toch? En het is onzin te schrijven dat je dan beter in niks kan geloven als je toevallig die absolute zekerheid niet hebt, dat is pas arrogant!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:28
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Klinkt goed, IJsje! Het is aardig onderbouwd, ik wil het graag geloven……… Wil de enige leuke man nu opstaan? |
Tja, er zit niks anders op, laat hem zich maar bekend maken ...
Tromgeroffel ....
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 7 december 2012, 22:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:28
|
|
|
|
Niets kan mij scheiden van de liefde van God.....
Daar blijft Road echt blij van worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:34
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik gaf mijn mening, en die schop onders iemands kont is niet aan ons, ook niet aan jou.. Of moeten we dat ook schrijven bij alles wat jij hier schrijft???? |
Van jou wil ik gerust een schop onder mn kont hoor W-tje.
En Mario misschien ook wel
|
|
| Naar boven |
|
|