ChristianMatch

Forum

Wat heb je gedaan vandaag?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4915 4916 4917 4918 4919 4920 4921 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 10:20

FRANKT627 schreef:
De vrouw die de sjaal breidde voor Jol gaat voor mij warme sokken breien... Lachende smiley Als ze af zijn zet ik ook een foto op mijn profiel...

Verraste, verbaasde smiley Mag jij jokken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 10:24

JOL252 schreef:

Heftig kleurtje...maar wel leuk hoor!!!
Een groene Huilende smiley, smiley in tranen jas erbij...en je hebt helemaal geen kerstboom nodig toch???
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 10:30

FRANKT627 schreef:
Ik vind je met de dag onschattiger worden... Boze smiley ...en ik ben nog zo lief...

Verraste, verbaasde smiley Boze smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 10:39

JOL252 schreef:

Verlegen lachende smiley ...dat was per ongeluk...
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 10:58

Als ik een boedhha beeld in huis neem, zonder het te aanbidden, zal het al invloeden hebben. Als ik satansster(wat de kerken david ster noemen) in huis neem, heeft het al invloeden. Als ik tarot kaarten in huis neem, dan heeft het al invloed zonder dat ik ermee bezig ben. Door dingen, dat op afgoderij gebaseerd is in huis te nemen, is het moment waarin je afgoderij verwelkomt. Je hoeft het niet perse te aanbidden.

Als ik de griekse en hebreeuwse strongs onderzoek bij afgoderij, dan heeft dit al verschillende betekenissen. Iets aanbidden, bewust aanbidden, iets bewust in je leven, onbewust in je leven nemen etc.

Als ik boeddha beeldjes in huis neem, dan pleeg ik al afgoderij. Door deel te nemen aan babylonische feesten pleeg ik al afgoderij. Wat zegt Jezus over Babylon? Gaat weg uit haar, mijn volk. Dat doe je door geen deel meer te nemen aan haar feesten, gewoontes, cultuur, daarin zit dus het sociale, liberalisme in begrepen en overige.

Gisteren was hier iemand die zei dat ik eerst het nieuwe testament moest gaan lezen. Maar wil je het nieuwe testament gaan begrijpen, dan zul je eerst het oude grondig moeten bestuderen. Eerst het oude leren kennen dan pas het nieuwe. Wij proberen altijd dingen maar goed te praten zodat we het alsnog kunnen vieren, want och het zijn toch gezellige dagen, een heerlijke sfeer etc. Maar zo werkt het niet. De Here zegt: Wees Heilig want Ik ben Heilig, en Heilig betekend afgezonderd, apart, apartheid, apartgezet. Dus we moeten afgezonderd van deze wereld, dus ook van de babylonische feesten, leven. En dat is mijn grote streven.

Vroeger had ik al een hekel aan feesten, verjaardagsfeesten zeiden me niks, ik was toen 13 a 14 jaar oud. Kerstfeest zei me niks, en die andere feesten ook niet. Maar ik heb nooit begrepen waarom ik die afkeer had van feesten. Totdat ik tot bekering kwam, gedoopt door onderdompeling, en hup ik ging meteen al de zaken onderzoeken in de Bijbel, al waren mijn oude zogenoemde christelijke vrienden er nooit mee eens. Maar goed, en zo langzamerhand door de jaren heen ontdekte ik steeds nieuwe dingen en dat alles geheel anders is dan wat kerken verkondigen. Let wel: de Rooms katholieke kerk word als de moeder der hoeren genoemd, en wie zijn dan die andere hoeren? Daar geef ik maar geen antwoord op.

En sinds 2 jaar geleden werden al mijn vragen beantwoord, omtrent de andere jezus, andere evangelie, en andere geest etc. En vanaf die tijd begon ik ook het oude verbond beter te begrijpen waardoor mijn beeld op het nieuwe verbond totaal is veranderd. En zo werden mijn vragen omtrent de feestdagen ook beantwoord. Door de afrikaner boeren heb ik veel te danken omtrent geschiedenis van de feesten van babylon. En zo weet ik hoe ons volk door de jaren heen, door school, kerk en maatschappij zijn geprogrammeerd volgens de normen en zogenoemde waarden van het Babylonische godsdienstige en economische systeem.
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 11:04

@pieter u zei dat de gemeente de bruid is. Dan beschuldigd u de Here van homoseksualiteit. Want Jezus trouwt niet met Zijn lichaam. De Gemeente is Zijn lichaam, de eerstelingen, de uitgeroepenen uit Israël. En Israël is de vrouw waarmee Hij zijn huwelijksverbond weer zal aan gaan. In het oude verbond lezen we wie de Vrouw van God was, en God heeft altijd maar één vrouw gehad. Lees Jeremia 31:31 en Hebreeen 8:8 maar eens.

Doordat de man is gestorven en weer opgestaan, is de scheidbrief aan Israël verscheurd en kan de vrouw, israel weer terugkeren naar haar man toe. In het oude verbond lezen we dat de man eerst moet sterven, en dan pas kan de vrouw weer hertrouwen. En daarom kwam Jezus om die scheidbrief weg te doen.

Tevens Israël heeft de overtredingen gekend, lees de Bijbel maar eens daarover. Het gaat steeds weer over de overtredingen van Israël.

De Gemeente zijn de eerstelingen, en Israël is de Bruid waarmee Hij Zijn huwelijk weer zal herstellen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 11:05

ZEELAND736 schreef:
Gisteren op mijn werk...bekeek ik de kaarten die binnen gekomen waren..
Veel collega's ken ik wel maar ontmoet ze zelden of nooit...
Daar hoorden ik het verhaal van 2 mensen....(de ene zelf en van de andere haar man) dat ze vorig jaar een nare boodschap hadden gekregen....

Ik bekeek de kaarten.....
Kun je dan een...""spetterend"" jaar wensen...of toegewenst krijgen??

Hun kaarten waren ""aangepast"" en dat vond ik ontroerend...
Dat was ongeveer met deze woorden....

Een jaar ligt achter ons...
Het was moeilijk...maar we hebben elkaar als gezin nog...
Dank voor jullie lieve zorgen en bemoedigingen...
We zullen ze nodig hebben...ook in dit nieuwe jaar...
Goede ...liefdevolle dagen toegewenst!!!

Dat deed me denken aan een tekst op een kaart die we eens lazen...en die zelf ook weer hebben gebruikt naar andere mensen toe...
Voor mensen die niet zoveel hebben met kerst..
Die het moeilijk hebben....
Achterom kijken....wil je liever niet.....
Maar de toekomst is ook onzeker....

""Soms heeft een vogel sterke vleugels nodig om te landen op een zwakke tak""
""We wensen jullie sterke vleugels voor de zwakke takken in dit nieuwe jaar""

Ik blijf het mooi vinden...Kijk maar naast je...daar staat God!!

Zo is het God is en blijft ons nabij.
Om elkaar denken voor elkaar is zo belangrijk, vooral ook nu weer met de kerst.

God is de arend die zijn sterke vleugels uitslaat als Zijn jong valt en duikt onder hem/haar die zelf even niet vliegen kan. Hij zal ons beslist niet te pletter laten slaan op de rotsen onder ons. Soms lijkt het wel zo, maar Hij laat niet los wat Zijn hand is begonnen, alleen kunnen we het soms even niet bevatten.

Gods zegen en Zijn Vrede in ons hart en op aarde.

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 22 december 2012, 16:37
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 11:12

Als ik je verdediging lees dan zie ik tussen de regels door angst voor de wereld,je er van af keren is makkelijker dan er deel aan te nemen.Angst is een slechte leidraad.
Je valt mensen met een andere mening op een harde manier aan,verketteren en naar beneden trappen is onbijbels.Zelfbenoemde martelaren zijn er al genoeg,het heeft hen tot nu toe niets gebracht dan een eng wereldje waarin ze blind en doof ronddwalen.

Ik ben bang dat die "veilige" plek die je (in afrika) zoekt een schijnwereld is........
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 11:21

LAVERDE524 schreef:
@pieter u zei dat de gemeente de bruid is. Dan beschuldigd u de Here van homoseksualiteit. Want Jezus trouwt niet met Zijn lichaam. De Gemeente is Zijn lichaam, de eerstelingen, de uitgeroepenen uit Israël. En Israël is de vrouw waarmee Hij zijn huwelijksverbond weer zal aan gaan. In het oude verbond lezen we wie de Vrouw van God was, en God heeft altijd maar één vrouw gehad. Lees Jeremia 31:31 en Hebreeen 8:8 maar eens.

Doordat de man is gestorven en weer opgestaan, is de scheidbrief aan Israël verscheurd en kan de vrouw, israel weer terugkeren naar haar man toe. In het oude verbond lezen we dat de man eerst moet sterven, en dan pas kan de vrouw weer hertrouwen. En daarom kwam Jezus om die scheidbrief weg te doen.

Tevens Israël heeft de overtredingen gekend, lees de Bijbel maar eens daarover. Het gaat steeds weer over de overtredingen van Israël.

De Gemeente zijn de eerstelingen, en Israël is de Bruid waarmee Hij Zijn huwelijk weer zal herstellen.

Je zet hier veel neer beste Laverde maar Jezus beschuldigen van homosexualiteit is wat mij betreft te vergaand. God wil een relatie man -rouw en beeldspraak is wat Jezus veel deed in Zijn gelijkenissen.

Jezus is de Bruidegom en komt Zijn Bruid (Gods gemeente zonder bordjes boven de deur) halen, Hij komt als een dief in de nacht, ben jij wel deelgenoot van die gemeente? Soms lijkt het net of jij de simpele weg naar eeuwig leven even kwijt bent. Je komt aan met studies van deze en gene, maar het ware geloof ligt daar niet verscholen. Deze en gene kunne het ook weleens fout hebben. het is wel goed om te leren uit de Bijbel , daar is niets mis mee, maar loop niet klakkeloos achter iedereen aan die pretendent het beter te weten
Korintiërs 11,2
Openbaring 18,23
Openbaring 19,7
Openbaring 21,2
Openbaring 21,9
Openbaring 22,17
Overal in deze teksten, wordt er geschreven over onze relatie met Jezus in huwelijkse maatstaven.

Het ware geloof ligt in je hart en of jij een bewust belijdend christen wil zijn(belijdend, dat Jezus voor onze zonden is gestorven, maar de dood overwonnen heeft, door Zijn opstandig)

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 22 december 2012, 11:30
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 11:44

Dat we het huis toch nog vol kunnen krijgen met de kerstdagen! Laten we het maar een heel "select" gezelschap noemen dat heerlijk enthousiast reageerde op de uitnodiging........bijzonder interessante mensen,genoeg gespreksstof dus.

En dat iedereen wat doet en ik alleen maar aan hoef te schuiven..........das nog eens een zalige kerst Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 11:50

Ik werd wakker en het was 11 u !!!!
Bijna de klok rond geslapen. Best lekker na 2 nachten zo slecht geslapen te hebben
Nou ja dan maar alleen nog een paar noodzakelijk dingen doen voor ik ga werken
ontbijten. de krant lezen ,wat chatten en boodschaappen doen voor vandaag en morge
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 11:57

ja ik ga een keer in de 3 weken naar school en daar beginnen ze altijd met de spreuk van de dag. Die was deze keer
Je ziet de dingen niet zoals ze zijn,
je ziet de dingen zoals jij bent.
Denk dat daar wel waarheid in zit
Naar boven

Auteur Bericht
RONNY104

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 12:38

software wat niet meer werkt kan je niet herstellen..zou niet weten hoe....
als een bepaalde software niet meer werkt dan kan dat te maken hebben met de os ja id..dat staat los van de software...
Naar boven

Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 13:47

Zaterdag 29 december 13.00 uur lunchen in Grand Café Milarca in Santpoort Zuid.

Vlakbij Duin- en Kruidberg. Dus mogelijkheid tot wandelen.

Het karakteristieke uiterlijk van het gebouw dateert uit 1898 en is gebouwd naar een ontwerp van D.A.N. Margadant, die tevens verantwoordeljk was voor het ontwerp van station Haarlem. Het pand draagt de status van Provinciaal Monument.
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 14:02

Heb vanmorgen bij twee gezinnen in onze gemeente kerstpaketten weg mogen brengen, wat een zegen rust daarop. Wat zitten er toch veel mensen klem door omstandigheden!
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 14:13

Het komt mij ergens voor beste Laverde, dat je de liefde kwijt bent....

Was het niet zo, dat God Zijn enige Zoon opofferde uit LIEFDE voor de verlorenen? Alzo had God de wereld LIEF, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon.... (Joh 3:16)

Jezus vermaant ons om toch vooral in Zijn LIEFDE te verblijven.
Dat is: in Hem ZELF te verblijven, en Hij in mij, zo zal ik veel vrucht voortbrengen. (Joh 15)

Vrucht?
Ja, dat lees ik in het nieuwe testament, in Galaten 22.

"22 Maar de vrucht van de Geest is:

Liefde
Vreugde
Vrede
Geduld
Vriendelijkheid
Goedheid
Geloof
Zachtmoedigheid
Zelfbeheersing

Er is geen wet die daar iets tegen heeft.
Moet je je voorstellen. Als je Gods Geest de ruimte geeft in je leven op zo'n manier dat deze vruchten allemaal zullen rijpen. Dan is er geen enkele wet meer die mij zal kunnen aanklagen noch veroordelen.

En Kol 1 gaat prachtig verder:
"Dan zult u leven zoals het past tegenover de Heer, hem volkomen welgevallig. U zult vrucht dragen door al het goede dat u doet, uw kennis van God zal groeien 11 en u zult door zijn luisterrijke macht de kracht ontvangen om alles vol te houden en alles te verdragen."

Pas op. Laat je niet meesleuren door godsdienstige grootheidswaanzin. Hiermee kun je - zeker de paswedergeborene - ernstig voor het hoofd stoten en op een dwaalweg brengen. Ga liever doen wat de Heer graag ziet: goed zorgen voor de wezen en de weduwen, kom op voor de zwakken en de armen.
Ofwel: handjes uit de mouwen, en dicht die mond.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 14:24

Boze smiley ...een halfuur rondgereden om een parkeerplekje bij de AH te vinden...gelukkig vond ik op de duur wat en er was ook weer wat te proeven...ik heb ook al de route uitgeprint voor morgen want dan ga ik wandelen met iemand. Ik zeg niet met wie want jullie zijn veel te nieuwsgierig...ik hou niet van nieuwsgierige mensen...ik heb gewassen en gestreken...en mijn vinger verbrand, weeral eens Woedende smiley

nu ga ik stofzuigen en dweilen want meneer Flosh is eindelijk wakker geworden...
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 14:26

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...een halfuur rondgereden om een parkeerplekje bij de AH te vinden...gelukkig vond ik op de duur wat en er was ook weer wat te proeven...ik heb ook al de route uitgeprint voor morgen want dan ga ik wandelen met iemand. Ik zeg niet met wie want jullie zijn veel te nieuwsgierig...ik hou niet van nieuwsgierige mensen...ik heb gewassen en gestreken...en mijn vinger verbrand, weeral eens Woedende smiley

nu ga ik stofzuigen en dweilen want meneer Flosh is eindelijk wakker geworden...

Sjonge...... dat klinkt best als: ik heb het druk! Knipoog smiley
Alleen je vinger verbranden......... wilde je die ook gelijk maar glad strijken dan? Verraste, verbaasde smiley
Stofzuig en dweil ze!! (en struikel daarbij niet over meneer Flosh) Smiley met dichtgeplakte mond
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 14:38

STEENTJE178 schreef:
Sjonge...... dat klinkt best als: ik heb het druk! Knipoog smiley
Alleen je vinger verbranden......... wilde je die ook gelijk maar glad strijken dan? Verraste, verbaasde smiley
Stofzuig en dweil ze!! (en struikel daarbij niet over meneer Flosh) Smiley met dichtgeplakte mond
Knipoog smiley

Ik heb al dikwijls die vinger verbrand...een vinger stoot zich geen 3 maal een aan strijkijzer is een gezegde dat echt niet klopt.

meneer Flosh is buiten...in de regen...wedden dat hij met vuile voeten binnenkomt wanneer ik gedweilt heb Boze smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op zaterdag 22 december 2012, 15:52
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 14:43

@laverde...om u beter te kunnen begrijpen zou ik eens graag willen weten tot welke kerk je nu behoort. Of, tot welke kerken je in het verleden behoorde. Misschien kan ik dan eens op het internet vinden wat die charisma van die kerk is. Wat het doel en werkwijze is. Kan je mij die info verschaffen, aub. Oja, wel via deze topic en niet via mijn privéchat...

Ik dank je alvast bij voorbaat voor je antwoord.
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 14:46

Het meeste is al wel gezegd denk ik. Ik lees in Openbaring 21 toch heel duidelijk dat het hemelse Jeruzalem de Bruid is, dus hoe Laverde dan denkt dat het Israël is, is mij een volslagen raadsel. Als ik jou was Laverde, zou ik juist EERST het nieuwe testament lezen, ipv. eerst "het oude begrijpen", zoals jij zegt. Het kan zijn dat je op een paar punten gelijk hebt, bijv. over de Boeddhabeelden enzo, dat zou ik ook niet doen, en nee een kerstboom zou ik ook niet doen, maar als ik jou was zou ik eerst met het belangrijkste beginnen, nl. de liefde waarmee God ons redde uit de duisternis waardoor we weer vrije wezens zijn die door Zijn Geest de goede werken kunnen doen die Hij voorbereid heeft voor ons. Die afgodjes die niets zijn zoals Paulus zegt, verdwijnen dan als het goed is vanzelf wel in de loop der tijd uit ons leven, het proces van heiliging.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 14:55

ROLF230 schreef:
Het meeste is al wel gezegd denk ik. Ik lees in Openbaring 21 toch heel duidelijk dat het hemelse Jeruzalem de Bruid is, dus hoe Laverde dan denkt dat het Israël is, is mij een volslagen raadsel. Als ik jou was Laverde, zou ik juist EERST het nieuwe testament lezen, ipv. eerst "het oude begrijpen", zoals jij zegt. Het kan zijn dat je op een paar punten gelijk hebt, bijv. over de Boeddhabeelden enzo, dat zou ik ook niet doen, en nee een kerstboom zou ik ook niet doen, maar als ik jou was zou ik eerst met het belangrijkste beginnen, nl. de liefde waarmee God ons redde uit de duisternis waardoor we weer vrije wezens zijn die door Zijn Geest de goede werken kunnen doen die Hij voorbereid heeft voor ons. Die afgodjes die niets zijn zoals Paulus zegt, verdwijnen dan als het goed is vanzelf wel in de loop der tijd uit ons leven, het proces van heiliging.

mooi gezegd Rolf Dank je wel.
Het belangrijkste is inderdaad het feit dat God ons zo lief heeft dat hij onze Vader wil zijn en onze Bruidegom. Zo dicht bij ons wil Hij zijn. En inderdaad als wij Hem zo dichtbij laten komen verdwijnen al die afgoden en afgodjes vanzelf
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 14:58

FRANKT627 schreef:
Ik heb al dikwijls die vinger verbrand...een vinger stoot zich een 3 maal een aan strijkijzer is een gezegde dat echt niet klopt.

meneer Flosh is buiten...in de regen...wedden dat hij met vuile voeten
binnenkomt wanneer ik gedweilt heb Boze smiley

ja dat gaat altijd zo bij mij poepen de vogels ook alleen op mn ramen als ik ze net gezeemd heb Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 15:46

Kerst is schril contrast.
Nieuw leven waar dood nog de laatste vijand is.
Belofte van een nieuwe wereld waar pijn, verdriet en moeite
.... niet meer zullen zijn en nu al baan breekt.
Twinkeling van wat komen zal.

Drempel.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 22 december 2012, 15:47
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 15:53

ROELANDE345 schreef:
ja dat gaat altijd zo bij mij poepen de vogels ook alleen op mn ramen als ik ze net gezeemd heb Boze smiley

Dan moet je mijn wagen eens zien. Die wordt door heel de streek als vogel-wc gebruikt Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 16:14

Liturgisch gezien ligt de Kerst niet ver af van Pasen. Tijdens de Kerst wordt vooral de komst, de geboorte herdacht of beleefd. De geboorte van Jezus Christus. Tijdens Pasen en eigenlijk enkele vooraf aan Pasen staat de dood in het licht met de verrijzenis op Pasen als middelpunt. Het leven en de dood. Een dualisme. De verrijzenis is een gevolg van het leven en de dood én het leven na de dood. Het houdt verband met elkaar. Dat is dus op liturgisch gebied.

Ik vier geen kerst meer. Toch niet in de tradionele zin zoals het bijna in elke huiskamer wordt gevierd. Ik sta die dag wel stil bij de geboorte van Jezus. De man die ons voorbeeld is. In zijn voetsporen zijn wij getreden. Of het is onze intentie, als oprechte christenen te leven zoals Hij leefde. Kerst is meer dan een opgetuigde boom, lekker eten, pakjes en mooie liedjes. Neen, voor mij is het eigenlijk minder dan al die opgesomde items. Het is gewoon een tijd van verwachting, van komst, een tijd van het Licht dat ons werd geschonken.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 17:23

Zaterdag 22 December, Psalm 146: 1-4; Zing mijn ziel.

Loven, prijzen, bezingen – de psalm wil ons aan het musiceren hebben. Er moet gezongen worden! Waarom moet dat? Waarom kun je niet zo goed gewoon op de gebruikelijke spreektoonhoogte melden dat God goed voor je is? Waarom staat zo eindeloos vaak in de berijming van de psalm: zing, zing, zing? ‘Zing, mijn ziel, voor God uw Here, zing die u het leven geeft.’ Waarom moet er toch altijd weer in de kerk gezongen worden? Straks is het kerst. Dan zal het ook wel weer raak zijn: kerstdiensten, kerkdiensten met oude en nieuwe kerstliederen, kinderkoren, cantorijen – alles wat zingen kan, komt eraan te pas. Als het maar zingt! Maar waarom toch, al dat gezang?
Wie een antwoord wil op die vraag, moet het kerstenevangelie lezen. Daarin komt je de engelen tegen. En wat doen ze? Ze prijzen God! ‘Ere zij God in de hoogste hemel en vrede op aarde voor alle mensen die Hij liefheeft.’ Die hemel boven Efrata’s velden schalt van de lofprijzing, het Glorie in excelsis Deo is er niet van de lucht. Als de hemel op aarde komt, moet er gezongen worden! Ik denk dat je daar het antwoord hebt op de vraag waarom we in de kerk zo veel en zo graag zingen. Hoe stuntelig het ook moge gaan, zingerderwijs is er zo een stukje hemel op aarde. Het loflied doet denken aan de engelen. Maar evengoed aan de lofzang van de priesterkoren in de tempel in Jeruzalem. Op verhoogde toon moet worden gezegd wat op normale toon eigenlijk niet goed te verwoorden is. Het kan wel. Elke zondag proberen predikanten dat te doen. Maar dat lukt nooit echt. Het lukt alleen als je het samen van die ene voorganger overneemt en de woorden op verhoogde toon beaamt. Het lukt alleen – soms, een beetje – als je zingt. En daarom:

Zing, mijn ziel, voor God uw Here,
zing die u het leven geeft.
Zing, mijn ziel, uw God ter ere,
zing voor Hem zo lang gij leeft.
Ziel, gij zijt geboren tot
Zingen voor den Here uw God.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 17:32

FRANKT627 schreef:
Dan moet je mijn wagen eens zien. Die wordt door heel de streek als vogel-wc gebruikt Boze smiley

Hm, dus jij rijdt in een bekakte auto........... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 17:55

Halloooooo!

Ik heb me nieuwe laptop gekocht en zelf geïnstalleerd, was zooo makkelijk, kind kan de was doen.

JAJA, draadloos.

Ik ben zooo blij, ik dacht nou jullie zijn de eersten met wie ik dit heugelijke feit wil delen :)

Een hele erg onzettend blije S.

hij is zo mooi...
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 18:06

Ik(wij) behoren geen enkele kerk toe. Wij behouden ons enkel bij de Bijbel. Onze samenkomsten bestaan uit gebed en studie. Wij zijn een onafhankelijke groep die zich ook niet bezig houdt met charismatische beweging.

Wij staan voor het verloren huis van israel, de verloren schapen israels. Wij richten ons op de kleine kuddeke, dus niet op de massa.

Wij staan daarom ook voor het herstel van Gods Koninkrijk dat vanaf adam is vervallen en door Jezus weer is hersteld. En via de lijn van adam, abraham, isaac en jakob is Israël geformeerd, en deze zal hersteld worden.

Jezus sprak niks anders dan wat Mozes en de profeten hebben voorzegd, en we behoren daarin navolgers te zijn om datzelfde te doen. Een boek lees je niet achterste voren maar vanaf het begin.

Onze hoofdgemeente zit in zuid afrika.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4915 4916 4917 4918 4919 4920 4921 ... 6194 Volgende
Pagina 4918 van 6194