| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 17:02
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Jij bent honden/kattenfluisteraar?? Geef een pup of kitten de keuze tussen leven in de vrije natuur of tussen 4 muren te "mogen" leven ..... Nu zijn ze afhankelijk van "hoeveel zin vrouwtje heeft om me uit te laten" (Jippii ik ben al 20 minuten in de vrije natuur geweest ) |
Ze heten niet voor niets HUIS-dieren. Omdat ze gewend zijn in en bij een huis te horen en te leven. Zet een pup in de vrije natuur en hij gaat op den duur schapen verscheuren. Fijn voor de boer. Of wou je alle schapen in Nederland ook fijn de Veluwe opjagen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 17:03
|
|
|
|
| ELLY361 schreef: | | en nog een knuffel van mij renske, waarom kans je hebt niks bijzonders gedaan dussssssssssssssssssssss, |
Goed dat Renske weer terug is!
Overigens heb ik er alle vertrouwen in dat de redactie de juiste beslissingen genomen heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 17:04
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Honger Maris? Hap
(van mij mag je hem goed terugpakken hoor ) |
Sssssssssssssssssssssssst.... don't spoil a good joke....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 17:15
|
|
|
|
|
stampie andijvie met spekkies en een gehaktbal.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 17:34
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | een dikke knuffel voor iedereen die me heeft gemist (ook al is het als kiespijn geweest )
en een knuffel voor chris dat ie het aandurft me nog een kans te geven
het is goed om terug te zijn  |
He Renske fijn dat je er weer bij bent!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 17:39
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | | Ze heten niet voor niets HUIS-dieren. Omdat ze gewend zijn in en bij een huis te horen en te leven. Zet een pup in de vrije natuur en hij gaat op den duur schapen verscheuren. Fijn voor de boer. Of wou je alle schapen in Nederland ook fijn de Veluwe opjagen? |
HUIS-dieren zoals jij ze noemt, zijn niet de oorspronkelijke soort natuurlijk. Maar ik denk dat ook een HUIS-dier liever vrij is dan opgesloten te zijn binnen de 4 muren van een HUIS. Het gaat mij om de minimale beweginsvrijheid die die dieren nodig hebben, maar meestal niet krijgen. Als jij schapen als HUIS-dier wilt houden, be my guest ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:08
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | HUIS-dieren zoals jij ze noemt, zijn niet de oorspronkelijke soort natuurlijk. Maar ik denk dat ook een HUIS-dier liever vrij is dan opgesloten te zijn binnen de 4 muren van een HUIS. Het gaat mij om de minimale beweginsvrijheid die die dieren nodig hebben, maar meestal niet krijgen. Als jij schapen als HUIS-dier wilt houden, be my guest .... |
Zo is dat...... huisdieren hebben weinig of niets te zeggen over hun eigen leven......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:27
|
|
|
|
Zucht.... ik vertaal 'm zelf nog wel eens een keertje....
Waarom heeft niemand het hier over de Naardense bijbel?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:28
|
|
|
|
|
Gemarineerde kipfilet, aardappelschijfjes en een goed gla spa groen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:30
|
|
|
|
| ARJAN007 schreef: | Zo is dat...... huisdieren hebben weinig of niets te zeggen over hun eigen leven......  |
Terug in je hok jij!
Of wou je dieren ook stemrecht geven?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:32
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | een dikke knuffel voor iedereen die me heeft gemist (ook al is het als kiespijn geweest )
en een knuffel voor chris dat ie het aandurft me nog een kans te geven
het is goed om terug te zijn  |
oh meis, ik ben blij dat je weer terug bent!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:35
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | HUIS-dieren zoals jij ze noemt, zijn niet de oorspronkelijke soort natuurlijk. Maar ik denk dat ook een HUIS-dier liever vrij is dan opgesloten te zijn binnen de 4 muren van een HUIS. Het gaat mij om de minimale beweginsvrijheid die die dieren nodig hebben, maar meestal niet krijgen. Als jij schapen als HUIS-dier wilt houden, be my guest .... |
Het juiste woord is: gedomesticeerd. Domesticatie: het tot huisdier maken van wilde dieren (ook de koe, de kip, het paard en de ezel). Eh.... mag dat niet meer anno 2010? Is dat onbijbels wellicht? De meeste huisdieren zijn wellicht wat klein behuist. Maar aandacht vergoedt veel.
Mijn kat is nooit depri of neurotisch. Sterker nog: hij zoekt kleine en benauwde ruimtes op om rustig te dutten. Suggereren dat dieren ongelukkig zijn binnen vier muren, is klinkklare lariekoek. Bewijs het maar! (en nu niet beginnen over bio-industie, maar gewoon dicht bij huis blijven: poezen, honden, konijnen en duiven).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:35
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Zucht.... ik vertaal 'm zelf nog wel eens een keertje....
Waarom heeft niemand het hier over de Naardense bijbel?  |
Die is wel heel erg mooi en goed vertaald
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:38
|
|
|
|
| WILMA729 schreef: | straks lekker relaxxen aan de slootkant met een hengel in mijn hand echte vissen vangen. Kan natuurlijk ook gaan vissen op FF
Vissen Weet je wel hoe gemeen dat is, Jonathan??? Zo'n lief, onschuldig klein visje een hapje voorhouden, en dan opeens voelt hij een grote haak met weerhaken door zijn lieve kleine bekje geboord. Dan hangt hij opeens in de lucht te spartelen, zich afvragend waar het water nou toch opeens gebleven is, en vervolgens wordt hij door twee van die onbekende dingen die handen heten vastgepakt, gelukkig bevrijd van dat akelige pijnlijke haakje en in een emmer gestopt. Vrijheidsbeperking, terwijl dat lieve kleine visje nog nooit iemand kwaad heeft gedaan. Ga maar naar FF, daar zwem je onschuldig rond en schijn je opeens te worden aangevallen. Goh wat ben ik blij dat ik geen vis ben  |
ja ik ben wezen vissen, en dat ga ik binnenkort weer doen !!! Is het gemeen?? ik weet t niet, boeit me ook niet zo, ik trap de hele dag door mieren, en ander kruipsel op de vloer dood, als ik met de auto rijdt, sneuvelen er 1000den vliegen. Kleding die de wasmachine ingaat , gaat er gelijk in met 10000den ander beesten, bacterieen, stofmijt etc, allemaal de dood tegemoet. tja...zo kan ik nog wel tijdje doorgaan. Maar dat doe ik niet. Visje gaat niet in emmer maar gewoon terug.
Andere hobby zoeken?? ach voetballen kost 100den kruipende beestjes in het gras hun leven.
Denk dat ik me maar afzonder in een huis, geheel dichtgeplakt, dan blijven beesten buiten, en kan ik ze niet doden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:38
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | Ach ja laat ik er dan toch maar ens wat uit gooien wie weet helpt het.....:
Kennen jullie dat dat gevoel van eenzaamheid en dat God zo ver weg lijkt , dat je een brok in je keel krijgt en je niet precies weet waarom...... Je huilt om niks of eigenlijk toch heel veel.....
Dat je moe wordt van het oordeel dat je geen man meer hebt , of de vraag constant waar ie is gebleven. En als je zegt dat ie weggelopen is je aankijken of je op een andere planeet woont......
Rechtzaak rechtzaak was je maar voorbij dan had ik rust en mn kinderen ook!
Greets, Peacedove |
Zó herkenbaar, ik kom evn naast je zitten meis....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:39
|
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 26 april 2010, 18:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:46
|
|
|
|
[quote=IMRE695]Ik ken jou, zo druk heb jij het niet hoor, je kan zelf ook hele episodes typen, en dit is zeker de moeite waard om te lezen:
Als je te druk bent, denk maar evn na in wiens greep je dan zit...
Laatst aangepast door
|
NISHA834
|
op dinsdag 27 april 2010, 21:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:48
|
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: Terugkomend op de vraag van Robbedoes, mag een christen een boeddha beeld in huis hebben. NEE !!!!!
Motivatie (gehaald van internet (geen christelijke site ....)) Een Boeddha zelf kopen is niet slecht, maar een Boeddhabeeld als versiering gebruiken is niet erg voorspoedig. Boeddha heeft de Dharma onderwezen om mensen van het lijden te bevrijden en naar het geluk van verlichting te leiden en als we dan alleen maar zijn afbeelding gebruiken om de schoorsteen op te fleuren is dat niet zo gunstig. Dat gezegd zegent een Boeddha altijd de omgeving. Ik zou echter wel respectvol met beelden omspringen. Het verkopen van Boeddhabeelden voor persoonlijk winstbejag (Kwantum, Blokker etc) is echter zwaar negatief karma, berust volledig op gehechtheid, snel geld maken en gaat totaal voorbij aan wat Boeddha, en de Dharma kan betekenen voor ons.
Crossroad, Zoals ik al eerder schreef, boedha staat gewoon op mijn boekenplank, zag vanochtend toevallig dat hij op het plankje van mijn theologieboeken staat...., aan mijn lamp hangt mijn verzameling rozenkransen en op mijn kastje staat de paaskaars(mij ook zeer dierbaar, gekregen bij mijn afscheid van de kerk) De sfeer in huis is prima en met mijzelf gaat het ook goed....... En ik ben nog steeds gehecht aan het beeldje wat ik van iemand heb gekregen die mij lief is en waar ik totaal geen andere gedachte aan schenk dan dat ik het leuk vond om te krijgen........ Het is ook maar net met wat voor blik je er naar kijkt......
Willemijn
Persoonlijke motivatie (vanuit de bijbel) stel ik de volgende vraag, in welke hoedanigheid zou satan, de meeste mensen (christenen) verleiden. A) Als een brullende leeuw B) Als een wolf in schaapskleren C) Ale een engel des lichts
Ook al haal je, naar jouw mening onschuldig, een boeddha beeld in huis, voor satan is het niet onschuldig. NEE satan heeft op dat moment een ingang om bij jou binnen te komen. Als een wolf in schaapskleren..... Verpakken in een onschuldig lijkend beeldje..... Het beeldje op zich zal geen kwaad kunnen zeggen we dan, maar de achtergrond van het beeld wel. Wat is de oorsprong dan van boeddha? Boeddha is 1 van de 31 goden uit het Hindoeïsme. En om dat door te gaan op boeddha, boeddha is de zoon van de maan chandra, een god die te vergelijken is met de Griekse god hermes. Tis maar beknopte achtergrond info, jullie kunnen natuurlijk zelf ook zoeken op internet.
Waar je ook mee bezig bent, reiki, yoga, iriscopie, voetreflexie, boeddhabeelden enz. enz. zoek eerst eens uit waar de oorsprong ligt, want zo onschuldig als het lijkt is het misschien wel voor de mensen, maar bedenk dat het voor satan niet onschuldig is. Maar juist een prachtig middel om ingang te vinden in je hart/leven. En satan wil niets liever dan jou bij God de Vader weg halen, want dan ben je niet bezig voor Jezus Christus.
Laatst aangepast door WILLEMIJN232 op maandag 26 april 2010, 16:37
Jammer maar je hebt niet begrepen waar het mij om gaat Willemijn. De gevaren zie je of wil je blijkbaar niet zien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:49
|
|
|
|
Regelmatig kom ik het woordje eerlijkheid tegen in profielen. En als je dan een poosje mailt, en contact hebt met die persoon, blijkt hij (in mijn geval...) helemaal niet eerlijk te zijn...
Is het angst? Onzekerheid? Wantrouwen?
Wie herkent dit?
Laatst aangepast door
|
NISHA834
|
op maandag 26 april 2010, 18:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:49
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik heb een tegenvraag,mag dat?
Wat hebben jullie voor chr.spullen in huis? Ik heb diverse oude bijbelprenten/aquarelletjes hangen(je kent het wel,die vooroorlogse huisvlijt dingetjes),Franse christelijke almanak frontjes uit begin vorige eeuw en een mooi kruis......het doel?Nou ja,je kunt een anti-vloek bordje ophangen of het duidelijk maken met een mooie bijbeltekst. Maar! Bijna al dit is van origine RK en dat ben ik niet......de (soms grappig bedoelde)prullaria uit de evangelische boekhandel vind ik foeilelijk,sorry
Vertel me eens,ben ik ook verkeerd bezig?Je mag met ja antwoorden hoor  |
ik heb een paar icoontjes, gekocht in Griekenland. Verder nog een rozenkrans ketting, ook uit Griekenland Verder wat kaarsen met een Jezus opdruk ik draag een gouden ketting met een kruis
Met kruisen MET een lijdende Christus eraan, heb ik wat moeite. Voor mij is de Heer opgestaan, maar een Katholiek denkt daar anders over, daarom daar vaak een Christus AAN het kruis. Ik respecteer dat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:53
|
|
|
|
| NISHA834 schreef: | Regelmatig kom ik het woordje eerlijkheid tegen in profielen. En als je dan een poosje mailt, en contact hebt met die persoon, blijkt hij (in mijn geval...) helemaal niet eerlijk te zijn...
Wie herkent dit? |
Nee, nooit geen last van. Ligt het aan jou of aan die ander?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:54
|
|
|
|
| NISHA834 schreef: | Regelmatig kom ik het woordje eerlijkheid tegen in profielen. En als je dan een poosje mailt, en contact hebt met die persoon, blijkt hij (in mijn geval...) helemaal niet eerlijk te zijn...
Wie herkent dit? |
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op zondag 23 mei 2010, 00:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BENNY340
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:55
|
|
|
|
eerlijk gezegt kom ik het niet tegen nisha. maar als ik eerlijk ben geloven ze mijn niet. dat vind ik wel eens jammer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:58
|
|
|
|
.. = i
--. --- -.. .... --- ..- -.. ...- .- -. .--- . = God houd van je
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:59
|
|
|
|
> Christus is het Hoofd van mijn huis. > De stille Toehoorder bij ieder gesprek. > Een onzichtbare Gast bij iedere maaltijd.
In mijn huis passen geen andere godsdienstige spullen en zeker geen afbeeldingen van Jezus...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 19:02
|
|
|
|
| BENNY340 schreef: | eerlijk gezegt kom ik het niet tegen nisha. maar als ik eerlijk ben geloven ze mijn niet. dat vind ik wel eens jammer. |
Benny, als jij bij je verhaal blijft, geloven ze je wel hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 19:12
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Die is wel heel erg mooi en goed vertaald  |
Ik ben het nu eens helemaal met je eens! Is een prachtige vertaling........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 19:17
|
|
|
|
[quote=IMRE695]
....Net als jij Imre...als jij slaapt ben je ook rustig en weten wij waar je bent...:-P
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 19:19
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Misschien moeten we meer haaien uitzetten in de binnenwateren...  |
lijkt me gaaf..... iets dikker lijntje op mijn molen in de buurt van een boom me aanlijnen, hengel ook weer aanlijnen aan een gordel. Mega stuk vlees aan de haak....en dan een haai pakken mega gevecht mee voeren en dan een haai van 3mtr of zo uit t water halen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 19:20
|
|
|
|
vandaag eens gewoon iets gewoons
witlof (was ik vroeger helemaal uit mn doen van, totdat ik de tomatenketchup erbij deed) paar aardappels en een karbonaadje
|
|
| Naar boven |
|
|