| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 16:32
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Allemaal Frank aanvallen, durven jullie wel, dat is dus niet deftig van jullie, velen tegen één. Misschien eens wat gaan puzzelen leer je ook nog eens wat, dat kan soms beter zijn dan hier op CM Frank lastig te vallen.
Maar even ter verduidelijking, even dit. 1 of meerdere synoniemen van (of puzzelwoorden gelinkt aan) "Deftig": - Aanzienlijk (11 lang) - Achtbaar (8 lang) - Afgemeten (9 lang) - Chic (4 lang) - Fier (4 lang) - Gegoed (6 lang) - Gekleed (7 lang) - Honorabel (9 lang) - Hoofs (5 lang) - Indrukwekkend (13 lang) - Nobel (5 lang) - Parmantig (9 lang) - Plechtstatig (12 lang) - Prat (4 lang) - Serieus (7 lang) - Statelijk (9 lang) - Treffelijk (10 lang) - Vooraanstaand (13 lang) - Vorstelijk (10 lang) - Weids (5 lang)
Zo genoeg dames, alhoewel ik wel de indruk heb dat Frank zich best kan verweren tegen jullie  |
ik kies voor die van ....13'................indrukwekkend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 16:46
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | je hebt helemaal gelijk Thomas, maar kan het toch niet helpen dat ik medelijden met hem heb. Hij moet ontzettend eenzaam zijn. |
Dat kan niet anders. Een gesprek met een gedragsdeskundige zou hem ook goed doen. Deze wijze van denken en handelen maakt diep ongelukkig want mensen keren zich van je af. Na twee dagen van CM verwijderd zijn, is terecht en juist maar ook veelzeggend. Je bent niet goed bezig als je denkt met je denkbeelden namens God zelf te spreken en iedereen die dat doorziet als een soort vijand van het geloof neer te zetten. Mensen die zich onbegrepen en vertrapt voelen vanwege dit soort opvattingen en narcistisch gedrag vertonen, zouden moeten beseffen dat je toch iets helemaal fout doet. Je moet toch wel erg overtuigd zijn van je eigen gelijk als je over moeder Theresa dit soort dingen durft te schrijven. Als jezelf beschouwt als iemand met de enige juiste opvatting, is dat echt niet meer normaal. Dat gedrag is overigens best om te buigen maar dan moet je wel inzien dat er wat met je aan de hand is. Helaas komen we mensen met deze persoonlijkheid wel meer tegen onder christenen en ook op CM dus. Het is niet verkeerd in de geest te zijn maar je moet je verstand wel blijven gebruiken.
Thomas, medelijden is vooral goed als er een oplossing uit voortkomt.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 31 december 2012, 17:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 16:55
|
|
|
|
|
deze oudejaarsavond ga ik er weer eens ouderwets tegenaan.....de eitjes en de aardappeltjes in de pan voor de gevulde eitjes en de aardappelsalade met verse kruiden, dan nog een tomatensalsa van die minitomaatjes......mmmmm, kaasplankje even leegmaken enneh koffie toe met een stukje chocoladetaart.....dan moet t wel op de vreethaak (excusez) ......en lekker ontspannen nog efkes de laatste uurtjes van 2012 uitzitten.....poes en ik....hele oude poes en ik, voor hem laat ik twee feestjes zitten en niet helemaal van harte....maar hij is oud en ziek en heel erg lief....dus tsja...de socialmedia zijn geduldig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 16:56
|
|
|
|
| MAMY994 schreef: | Wisten jullie dat ik vandaag een redelijk vervelend humeur heb. Dit slechts een keer of 5 per jaar zo is. Ik daar alleen al flink van baal. En dat dan uitgerekend Roelande haar abo niet wil gaan verlengen!!!!!
Roelande, dat kan echt niet, hoor, omdat, omdat, omdat... 1. Je zulke wijze bijdragen aan de topics levert. 2. Je ons vaak bemoedigt. 3. ...of terecht wijst. 4. Je zo leuk op je profielfoto's staat. 5. Je ons deelgenoot maakt van je gelukkige momenten, zoals de geboorte van je kleinkinderen. 6. Je nog niet voorzien bent (toch?) en dit ook een datingsite is. 7. tot 100. Mogen al de anderen in gaan vullen. 101. Dat ik je een heel fijn mens en christen vind en dat ik je dan erg ga missen.
Slaap er dus nog maar een nachtje of wat over.  |
Wijze raad, Mamy, hopelijk kunnen we haar overhalen, toch te blijven, tenzij ze een hotmail-adres aanmaakt, maar dat vertel ik haar nog wel waarom. Maar je hebt gelijk, goeie bijdragen en bemoedigingen en wat al niet meer, zijn er meer die dat niet willen missen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 16:58
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | altijd een lekkere groentesoep op oudejaars avond met wat stokbrood en evt een toetje maar dat hangt af van het aantal oliebollen dat ik al gegeten heb. Tot nu toe nul |
Nou wul ut gevallig dahk net een hele pan (goed voor 10 weeshuizen) heb staan bakken ligtelijk aangebrand , of ik was het maak niet uit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 17:12
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | De laatste smul- en smikkelavond voorlopig, gelukkig...... Vanavond eerst maar even verstandig doen met een rijst-groente-vleesgerecht-zonder-naam. En dan bij de koffie es aan de oliebol, appelbol etc.etc. En dan onder het genot van een hapje en drankje en Ik hou van Holland, samen met familie, de laatste uurtjes van 2012 uitzitten. Op naar 2013!!
Oh ja, zodadelijk ook nog een paar pepermuntjes in de kerk natuurlijk.......  |
Hey hier zo ongeveer hetzelfde alleen dan zonder die rijst groente handel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 17:15
|
|
|
|
[quote=MIEKE364]
ach wat ik vind alles wat vrouwen zeggen wel iets van humor bevatten daar ga ik maar nooit te zerieuz op in das toch verspilde moeite Adam kreeg in de schepping toch ook een blok aan zijn been zonder dat hij er om vroeg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KABOUTER722
|
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 17:16
|
|
|
|
't wordt hier (nou ja niet hier maar bij 'n oud collega op de W.C.) gourmetten. aantreden om een uur of 7, en dan doorborrelen tot een uur of 01:30.
en te bedenken dat ik vandaag om 03.30 mijn bed uit kwam...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 17:16
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | mijn abo loopt op 11 januari af en dan ga ik niet verlengen |
Zoals je ziet aan de vele reacties wordt uwes vriendelijk doch zeer dringend verzocht uwes abbo te verlengen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 17:17
|
|
|
|
| KABOUTER722 schreef: | 't wordt hier (nou ja niet hier maar bij 'n oud collega op de W.C.) gourmetten. aantreden om een uur of 7, en dan doorborrelen tot een uur of 01:30.
en te bedenken dat ik vandaag om 03.30 mijn bed uit kwam...  |
Had je maar een vak moeten leren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KABOUTER722
|
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 17:25
|
|
|
|
ik heb nog effe.
of jullie nou willen of niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 17:31
|
|
|
|
[quote=GERRIT084] We zitten al lang te wachten op een serieuze bijdrage...van 1 van de mannen... Dat verhoogt natuurlijk ook weer de scores voor DE LEUKSTE MAN OP CM....
Nou Gerrit...doe je best...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 17:50
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Dat kan niet anders. Een gesprek met een gedragsdeskundige zou hem ook goed doen. Deze wijze van denken en handelen maakt diep ongelukkig want mensen keren zich van je af. Na twee dagen van CM verwijderd is terecht en juist maar ook veelzeggend. Je bent niet goed bezig als je denkt met je denkbeelden namens God zelf te spreken en iedereen die dat doorziet als een soort vijand van het geloof neer te zetten. Mensen die zich onbegrepen en vertrapt voelen vanwege dit soort opvattingen en narcistisch gedrag vertonen, zouden moeten beseffen dat je toch iets helemaal fout doet. Als jezelf beschouwt als iemand met de enig juiste opvatting is dat echt een afwijking. Dat gedrag is overigens best om te buigen maar dan moet je wel inzien dat er wat met je aan de hand is. Helaas komen we mensen met deze persoonlijkheid wel meer tegen onder christenen en soms ook op CM dus. Het is niet verkeerd in de geest te zijn maar je moet je verstand wel blijven gebruiken.
Thomas, medelijden is vooral goed als er een oplossing uit voortkomt. |
Narcistisch gedrag kan ook komen als men leiders nadoet, die narcistisch zijn.
Wij kregen in een sekte opdracht om iedereen te waarschuwen die we kennen, van als je je niet bekeert, dan ga je naar de hel, als je dat niet zou doen, zo zei de Pastor, ja, dan was het jou verantwoording als ze naar de hel gingen want je had dan niet gewaarschuwd..... Dat werd 'getuigen zijn' genoemd, of 'getuigen'...
Heel veel mensen, merk in nu, praten gewoon letterlijk de leiders na in de 'gemeente'...
Ja, en ben je wat labiel(positief bedoeld), ja, je gelooft alles.....
Dat is de pest van die vrije groeperingen; iedereen kan een gemeente beginnen, en ja hersenspoelen, en ja dat is jammer,
Ook velen die wel goed begonnen...en dan denken ja God wil dat ik in een nieuwe dure auto rij, van het collectegeld...
Ja, en dat soort mensen als H., ja, die nemen dingen snel over van zo'n leider...
Afijn, gebroken wereld, hoop dat ;t nog goed komt met hem...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 17:55
|
|
|
|
ik word blij van de foto van Zeeland
(zelf gebakken?)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 17:56
|
|
|
|
Gewerkt. Carbid schieten daardoor gemist
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 17:56
|
|
|
|
| HANS909 schreef: | Wat heb je nou aan tongentaal als niemand je verstaat. Je kunt slechts een schoon gelaat tonen aan de ander... maar ik heb ooit eens vernomen van een broeder die het meemaakte dat hij in een kerk was, waar men ook aan tongentaal deed, dat een buitenlands stel in hun eigen taal werden gescholden.
Dan weet je ook gelijk van wie of die tongentaal is.
het heeft niks met Pinksteren te maken iig. |
Ik zie dat de laatste 3 tikkers (sprekers) al de pijp aan Maarten hebben gegeven. Maar het staat wel degelijk in de Bijbel, ja ik weet het oud nieuws, maar er is altijd een maar.......... Er staat ook, dat als er 3 in tongen zijnde sprekers aan het bidden zijn, zij van elkaar niet weten wat ze bidden, of spreken.......... Dus 3 mensen die op het moment dat zij in tongen spreken (bidden) er cursussen zijn in klank taal of spreken in tongen, dat lijkt mij knap, het is een gave, en niet te leren. Elk gebed is anders, geen één is het zelfde, elk gebed heeft zijn eigen klank, ik geef er even een slinger aan. één miljard mensen wereld wijd, zijn aan het bidden in klank taal, veronderstel dat het uitgezonden zou worden?! Ben dan toch echt in de wetenschap, dat niemand vertaald zal worden... Het is een persoonlijk gebed tussen de persoon de Heilige Geest en Jezus Christus Ik ben er wel van overtuigd dat één persoon weet wat hij/zij heeft gebeden, en die moet, in gezelschap wel verklaren wat hij/zij heeft gezegd. En als die niet in gezelschap is, is het tussen hem en de Geest en de Here Jezus, niets meer en niets minder.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zaterdag 5 januari 2013, 09:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 18:03
|
|
|
|
Nou ik ga minimaal in mijn zondagse pak, anders kan ik die ook wel weg gooien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 18:15
|
|
|
|
Deze is inderdaad erg mooi. Het andere nummer wat one heet vind ik ook mooi, van Metallica.
Daarnaast natuurlijk Echoes van Pink Floyd, als Pink Floyd fan. Maar ook Fool's Overture en School van Supertramp A Whiter Shade Of Pale van Prokol Harum Summertime van Brainbox (Jan Akkerman) In The Air Tonight van Phil Collins A Forest van The Cure
De film linkjes volgen nog, en anders zelf even zoeken op youtube
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 18:25
|
|
|
|
[quote=ZEELAND736] ga toch niet lukken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 18:29
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Gewerkt. Carbid schieten daardoor gemist  |
Kom naar barneveld daar schieten ze nog volop
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 18:43
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Kom naar barneveld daar schieten ze nog volop  |
Vanavond ben ik alleen, maar heb daar geen moeite mee... ""Tante komt u naar ons...we gaan carbid schieten!!!"""
Nee.dus Ineke blijft thuis....
Het vuurwerkslachtoffer van vorig jaar stond ook alweer voor op straat.... Met een bril op....
Daarvoor moet je eerst een oog missen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 18:46
|
|
|
|
ja mooi inderdaad
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 18:46
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | ik word blij van de foto van Zeeland
(zelf gebakken?) |
Ja hoor...de laatste zijn net de pan uit...ik doe het niet meer.... Maar was wel gezellig...(morgen komen de dieven....maar ik laat ze binnen) Een traditie die door alle broers en zussen (7 in totaal) nog steeds in ere wordt gehouden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 18:55
|
|
|
|
|
en nu zijn we weer op de laatste dag van het jaar beland. Voor de ene is het een gezellig samen-zijn, voor de andere is het gewoon een dag waarop er gewerkt moet worden en voor de sommige is deze, toch wel bijzondere dag, een nog eenzamere dag...voor elk wat wils dus...
|
|
| Naar boven |
|
|