ChristianMatch

Forum

verschillende vertalingen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 495 496 497 498 499 500 501 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
WILLIE400

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 21:45

Een mogelijkheid voor een complete verzameling van allerlei vertalingen op je PC: Online Bijbel

thnx altijd makkelijk idd Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 21:45

Het feestlied. Zoals beloofd:

http://www.youtube.com/watch?v=8ZaLpnBRLXI
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 21:46

DENNISS669 schreef:
Bedankt Crossroad voor deze bijdrage: Here Jezus, ik geloof met geheel mijn hart, dat U voor mij bent gestorven, en bent opgestaan. U heeft voor mij de dood overwonnen en U Leeft. Uw bloed reinigt mij van alle zonden, Heer ik wil een kind van U genoemd worden, laat mijn naam geschreven worden in het boek des Levens. Niet door eigen werk Here Jezus, maar het is alleen door Uw genade, AMEN.

Imre schreef: Welke andere religies, Dennis? Lijkt met wel goed om te weten om deze casus te kunnen behandelen. Ik denk dat ik eerst wat tegenvragen zou stellen, om er achter te komen wat diegene precies weet, wil en naar verlangt

Jill schreef: Als jij een relatie hebt met de Heilige Geest en je vraagt Hem om je te leiden, dan raak je die persoon in zijn hart. Want dan zeg je de juiste dingen. Dan vallen de vragen weg denk ik. Dan heeft hij een eigen ontmoeting met God.
Daarna zou ik vragen wat je nog kan doen voor hem en wat afspreken om ergens koffie te drinken en zo praten. Misschien kan je hem dan discipelen.

De beller is erg kritisch zoals gezegd. Hoewel ik al jullie reacties waardeer en onderstreep, zijn concrete vraag is welke bijbelteksten hem vertellen wat bekering nu wel en niet inhoud. Hij is bekend met bijbelse verhalen, maar wil eigenlijk gewoon een opsomming van bijbelverzen die hem bewijzen dat het zo moet. Dat je in de ene kerk moet biechten en in de andere weer niet, terwijl ze dezelfde bijbel hebben, dat doet hem erg wantrouwend zijn tegen alle menselijke woorden. Daarom, wat zegt de bijbel en waar over dit onderwerp?
Met vriendelijke groet

Dennis

Laat hem de catechismus van de Rooms Katholieke kerk of de Grieks orthodoxe kerk lezen. Daar vind hij antwoord op al zijn vragen inclusief bijvelverwijzigen met tekst en uitleg. Desnoods lees hem die teksten zelf voor (ff googlen doet ook wonderen Knipoog smiley
Daarna lekker gezellig afspreken en koffie drinken. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 21:47

HENK710 schreef:
Laat dat briefje ook zeker bij tijd en wijle zien...al is het maar bij stukjes...
En nee, dat hoeft niet zomaar bij iedereen. Zoek de mensen bij wie je het vertrouwd vindt...

ben niet zo direct op zoek... aan 1 kant bevalt mijn leven nu juist best wel goed. andere kant wil echter soms actie.... per direct graag ....
maar ik ben anderzijds heel voorzichtig, geen behoefte aan teleurstelling

En wat komt....dat komt..... en dan vervallen vanzelf allerlei grenzen enz...
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 21:48

MARIO216 schreef:
Gister kwam die balk weer voorbij. Dacht zeker dat het een reunie was.

Een rooie balk op zondag? Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
IMRE695
op maandag 26 april 2010, 21:48
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 21:49

MARISKA601 schreef:
in sommige winkels kom je ook hokjes tegen. Knipoog smiley

hier op CM heb je ook hokjes

en als ik iemand lees in zijn reacties dan merk je ook gauw of diegene in hokjes denkt

en ik scan zelf ook wel eens in wat voor hokje die ander zit

maar ik hou van hokjes met doorgeef luikjes....
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 21:53

ROBBEDOES873 schreef:
JONATHAN890 schreef:
Ding Dong ...... gaat de deurbel nou??

Shitterdeshit...zal wel weer een jehova getuige zijn. pfffffffffff.....sta ik weer een half uur met ze te kletsen.....eigenlijk helemaal geen tijd voor, ben 't terras aan t schoonspuiten.
Nou ja....ff wat anders, ik ga open doen.

'Goedemorgen' zegt de man aan de deur. 'goedemorgen meneer'. Gek ...zijn ogen komen me bekend voor, of ook weer niet.... maar ze spreken me zo aan, warme liefdevolle ogen heeft die man, denk ik.
'Ik ben Jezus, wil je even vragen of je even tijd voor me hebt.'
Oeps....t giert door mijn hoofd..... Jezus wil bij mij in huis komen.
Wat maakt t ook uit spreekt mijn gevoel, Hij is welkom, altijd, ik verlang zo naar Zijn komst en...nu is Hij er. Maar toch.... liggen er dingen die Hij niet mag zien? hm....volgens mij niet.
'Goed hoor...graag zelfs...fijn.... ben wel erg verwonderd, U hier'
'Ja Johan, ik wil altijd in jouw huis zijn, dat weet je toch?' zegt Hij. 'Natuurlijk weet ik dat, dat heeft u toch altijd gezegd, en ik veel gevraagd'

Tijdens het koffie zetten, hoor ik dat Jezus door mijn woonkamer slentert. Ik hoor Hem vragen, 'mag ik even in je CD's kijken?'. Van mij mag het.
Ik hoor hem weer zeggen 'tjonge Johan, veel gospel CD's, luister je die veel? Ik zie ook wat onbekendere muziek, nooit gehoord, weet je Johan, veel van die gospel muziek, stijgt op tot in de Hemel, dan horen wij er ook stukkies van. Maar die andere muziek ken ik niet.' 'het is goed hoor Jezus, niets mis mee, gewoon muziek met wat liefdesliedjes'. 'Oh...dan is t goed hoor, ik hou niet van muziek, waarin de duivel wordt aanbeden enzovoort', zegt hij. 'Heb ik ook niet meer Jezus, tijd geleden paar weggedaan, waar ik niet meer naar kon luisteren'
'Die boekenkast, mag ik daar ook in neuzen?' vraagt hij nu. 'Ja hoor, dat mag U' Een paar boeken kijkt Hij snel in, anderen legt Hij weer opzij, anderen bekijkt Hij geïnteresseerd. Zou Hij moeite hebben met wat boeken die ik gelezen heb, denk ik. Nee, Hij zegt niets en gaat weer op de bank zitten. 'Johan, mag ik je wat vragen?' zegt Hij. 'Ja hoor Heer, dat mag' zeg ik. 'Een paar van je boeken heb je volgens mij nog nooit gelezen. Die heb ik door anderen aan jou laten geven, omdat ik je daardoor dingen wilde vertellen. Waarom heb je er niets mee gedaan?'

Ik slik even.... Jezus heeft mij dingen willen laten zien, en ik heb er niets mee gedaan. 'Ik heb ze weggelegd en niet meer aan gedacht' verontschuldig ik me. 'Jammer' zegt Hij 'had je veel aan gehad, nu ben je er een beetje doorheen gegaan, terwijl ik je had willen leren, te vertrouwen, te luisteren naar mijn woord. Ik had je echt veel willen zeggen'

Tijdens het koffie drinken, kijkt Hij mij aan en glimlacht. 'Je zit er aan te denken hè, van die boeken?' 'Ja Heer, ik zal voortaan wat meer tijd aan besteden' 'Lees eerst dat boek maar wat op tafel ligt, Johan' Hij wijst naar t boek God speelt geen enkele rol in mijn leven, Hij is de regisseur.
Ja daar ben ik aan begonnen. 'Als je dat uit hebt, kies je maar een volgende uit. Ik zal je wel laten voelen, welke'

'Vind je t erg dat we nog even samen bidden' zegt Hij, 'Ik hoor je zo weinig, vind dat jammer, ik wil graag met je praten'
Weer moet ik mij verontschuldigen. Tijdens het bidden, voel ik een rust door mij heen gaan, die ik veel te weinig voel.
Na het bidden, zegt Hij 'zie je nou Johan, dat ik zo dichtbij je bent in het gebed? ' 'Ja Heer, ik zal meer tijd voor U nemen'

Dan staat Hij op en zegt dat Hij weer verder gaat. Ik wil Hem een hand geven, maar Hij slaat zijn armen om mij heen en zegt 'Toch moet je weten Johan, dat Ik veel van je hou'

De deur gaat dicht en ik ga zitten, ben sprakeloos, maar blij, en weet ook dat Hij er altijd is, ook als ik de tijd soms niet neem.

Heel mooi Johan.......

ik heb je niet eens bedankt.... maar doe t toch een keer
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 21:54

Ben vereerd, thanks.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 21:56

HANNAH810 schreef:
nou, ehm eh........ ze is de tuin aan t aanleggen,
en aangezien een tuin toch wel heel leuk en belangrijk is in haar ogen,
gunt ze zich amper tijd om t forum te volgen en te kijken wat ze nou plaatst!!
vrouwen.............pffff Verlegen lachende smiley (sommige vrouwen dan; sorry dames)

gelijk heb je nog, meid. de hele avond achter zo'n mal schermpie is ook niks. 't is dat je zo'n eind weg woont, anders had ik je graag een dagje geholpen. nou ja, dan maar wat in mijn eigen achtertuinen rondklooien.

ach, vrouwen vallen best mee, hoor. (behalve m'n ex, maar daar is ze ook m'n ex voor).

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 21:57

http://nos.nl/artikel/153081-stephen-hawking-vermijd-contact-met-aliens.html
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 22:01

http://www.youtube.com/watch?v=8X5_XsFtXtw&feature=fvw
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 22:05

MARIO216 schreef:
Ben vereerd, thanks.

Graag gedaan. Van harte gegund. Ik had je eigenlijk een sportauto willen geven. Maar dìe had je al. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE378

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 22:13

Ik vind zeker dat je respect moet hebben hoe een ieder het doet, want iedereen moet het toch later verantwoorden tegenover God.
Sexualiteit is toch iets bijzonders en iets heel moois.
Naar boven

Auteur Bericht
DIKKIE717

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 22:24

GRIFFIN748 schreef:
gelijk heb je nog, meid. de hele avond achter zo'n mal schermpie is ook niks. 't is dat je zo'n eind weg woont, anders had ik je graag een dagje geholpen. nou ja, dan maar wat in mijn eigen achtertuinen rondklooien.

ach, vrouwen vallen best mee, hoor. (behalve m'n ex, maar daar is ze ook m'n ex voor).

Engeltje smiley

Laatst aangepast door
DIKKIE717
op woensdag 1 juni 2011, 09:23
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 22:33

ARJAN007 schreef:
Dan moeten we maar eens kijken of het in die tijd gebruikelijk was dat mensen zich wasten boven op het dak.
Indien blijkt dat het niet gebruikelijk was om zich boven op het dak te wassen, dan deel ik de conclusie die Hannah heeft getrokken.

Toch nog even iets recht zetten (heb het voor de zekerheid even nagezocht). David liep over het dak, en zag beneden een vrouw die zich aan het baden was.

Met andere woorden, Batseba was zich niet op het dak aan het wassen maar beneden in haar tuin, waarschijnlijk voelde zij zich onbespied, of was het in die tijd de gewoonte om op je dak rond te lopen en in de tuinen van de buren te kijken?

(zie 2 Samuël 11)
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 22:36

[quote=LIESBETH326]Tolerantie tussen christenen en de seculiere maatschappij is een item, tolerantie tussen christenen onderling ook... Dat blijkt wel weer uit het topic over boeddha-beelden.

Een heftige discussie hoeven we niet uit de weg te gaan. Wat me stoort is dat dan al te gauw de opmerking geplaatst wordt: laten we lief zijn voor elkaar, we zijn tenslotte broeders en zusters. Voor mij is dat een opmerking uit de categorie 'dooddoeners'.

Idd, we zijn geroepen door Christus om elkaar lief te hebben, maar dat heeft niets te maken met het vermijden van meningsverschillen! In dit topic quote ik een artikel, waarvan onderstaand stukje een onderdeel was. Ik wil het graag weer onder de aandacht brengen...

Mee eens Liesbeth, de "dooddoeners" maken je monddood, ontnemen je het recht om te zeggen waar het op staat.
En onder christenen is dit helemaal erg, oordeelt niet ..... met het zwaard waarmee ....., en ondertussen kan het kwaad welig tieren.
Solafide zei het meestal op een "recht op de man/vrouw af" manier en nam vaak geen blad voor de mond als ze sprak vanuit haar geloofsbeleving, maar dan zijn de "christenen" ineens niet meer te tolerant.
Het gebeurt vaak dat als je vanuit je geloofsbeleving "christenen" aanspreekt dat ze op achterste benen gaan staan, want dan kom je aan het geweten.
Als ik naar mezelf kijk dan denk ik soms wel eens, "laat ik maar niets zeggen, om de lieve vrede te bewaren". Verstandig Smiley die vol vragen zit NEE !!!!

Tolerant en acceptatie gaat mijns inziens prima hand in hand, maar je moet je wel bewust zijn dat andere mensen er een andere mening/houding op na houden, zeker als het om geloofsbeleving gaat
Naar boven

Auteur Bericht
DIKKIE717

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 22:49

MARIANNE129 schreef:
Toch nog even iets recht zetten (heb het voor de zekerheid even nagezocht). David liep over het dak, en zag beneden een vrouw die zich aan het baden was.

Met andere woorden, Batseba was zich niet op het dak aan het wassen maar beneden in haar tuin, waarschijnlijk voelde zij zich onbespied, of was het in die tijd de gewoonte om op je dak rond te lopen en in de tuinen van de buren te kijken?

(zie 2 Samuël 11)

Laatst aangepast door
DIKKIE717
op woensdag 1 juni 2011, 09:23
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 23:02

DIKKIE717 schreef:
david had van het dak uitzicht op de oever van de rivier,
en de vrouwen die vloeiende waren,gingen zich wassen van hunne onreinheid aan de avond.
kantekenigen lezen.

Lijkt mij toch niet echt logisch, haar vruchtbare periode zou dan niet op dat moment zijn. Wanneer deze kanttekening wel klopt dan blijkt daaruit in elk geval dat Batseba zich niet ging baden om David te verleiden.

Laatst aangepast door
MARIANNE129
op maandag 26 april 2010, 23:08
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 23:10

MAR907 schreef:
Mischien help het om het zwaard zelf te laten spreken.

Eph 6:17 En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord.

Heb 4:12 Want het Woord Gods is levend en krachtig, en scherpsnijdender dan enig tweesnijdend zwaard, en gaat door tot de verdeling der ziel, en des geestes, en der samenvoegselen, en des mergs, en is een oordeler der gedachten en der overleggingen des harten.

Rev 1:16 En Hij had zeven sterren in Zijn rechterhand; en uit Zijn mond ging een tweesnijdend scherp zwaard; en Zijn aangezicht was, gelijk de zon schijnt in haar kracht.

Rev 2:15 Alzo hebt ook gij, die de lering der Nikolaieten houden; hetwelk Ik haat.
Rev 2:16 Bekeer u; en zo niet, Ik zal u haastelijk bij komen, en zal tegen hen krijg voeren met het zwaard Mijns monds.

Bedankt Mar Knipoog smiley Ik vatte het verkeerd op, begrijp het nu wat beter,
nog niet helemaal Twijfelende smiley maar wie weet, komt er nog meer uitleg Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 23:15

MARIANNE129 schreef:
Lijkt mij toch niet echt logisch, haar vruchtbare periode zou dan niet op dat moment zijn. Wanneer deze kanttekening wel klopt dan blijkt daaruit in elk geval dat Batseba zich niet ging baden om David te verleiden.
Deze discussie neigt naar het idee dat het de schuld van Batseba was....Arme David.....
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 23:23

CHATULIEM619 schreef:
Deze discussie neigt naar het idee dat het de schuld van Batseba was....Arme David.....

Nou heel simpel hoor...

David kijkt een beetje in t rond ( doe ik ook wel eens )
Ziet dan een mooie vrouw ( zie ik ook wel eens )
Dan wil David weten wie het is ( wil ik dan ook misschien )

dan hoort David , dat het de vrouw van Uria is........ volgens mij moet je dan je aandacht die je op die vrouw gericht had maar laten.

Maar David deed dat niet .... en hij sliep met haar met de gevolgen van dien en de op een stapeling van zonden..... tot het verantwoordelijk zijn van de dood.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 23:24

HANNAH810 schreef:
Vraag over het voorbeeld van David en Batseba:
Wie pleegde nou echtbreuk? Was het David of was het Batseba of alle beide.
Wat zegt het 7e gebod.

als vrouw had bathseba niets te vertellen wanneer de koning haar liet halen, dus ik denk zelf dat david schuldig is.
hoewel ik me wel eens afvraag waarom ze op het open dak ging staan om zich te wassen....
vrouwen kennende Knipoog smiley zal ze vast niet over t hoofd gezien hebben dat ze daar goed zichtbaar was voor koning david; een man die er goed uit zag, en met aanzien...
en ze wist waarschijnlijk ook wel drommels goed dat zij zelf niet onaantrekkelijk was.
t is inderdaad een aanname, maar ik lees nergens dat zij het vreeslijk vond, om door david te worden gehaald.

door bovenstaand stukje kreeg ik dus ook dat idee Chat (dat Batseba eigenlijk minimaal even veel schuld zou hebben) juist daarom ben ik het na gaan kijken, ik denk dus dat Batseba eigenlijk niets kon veranderen aan de situatie of zij dat nu wilde of niet.
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 23:33

Dit topic is om even te kunnen/mogen z......., toch????
Komtie:
Vissers, jullie moeten je schamen Duiveltje smiley
Dat vlees is niet om aan de vissen te voeren, dat KAN toch niet??
Kan toch niet op een chr. site Smiley die vol vragen zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 23:47

Mooi beschreven, jonathan.
Kennen jullie het boekje: "het bezoek" van Adrian Snell ?
Moet je eens lezen, een aanrader. Gaat over een bezoek van jezus aan een kerk.
Heel mooi en herkenbaar beschreven.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 23:50

EVA685 schreef:
Bedankt Mar Knipoog smiley Ik vatte het verkeerd op, begrijp het nu wat beter,
nog niet helemaal Twijfelende smiley maar wie weet, komt er nog meer uitleg Twijfelende smiley

Ben benieuwd. Knipoog smiley
Het zwaard gaat door de kerken.

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 26 april 2010, 23:52
Naar boven

Auteur Bericht
SUUS869

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 23:52

WILMA729 schreef:
Mooi beschreven, jonathan.
Kennen jullie het boekje: "het bezoek" van Adrian Snell ?
Moet je eens lezen, een aanrader. Gaat over een bezoek van jezus aan een kerk.
Heel mooi en herkenbaar beschreven.

Daar dacht ik ook aan toen ik dit topic las, maar volgens mij is de schrijver
Adrian Plass Knipoog smiley wel een snell boekje, t zijn niet zoveel bladzijden Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 23:58

HANNAH810 schreef:
nou, ehm eh........ ze is de tuin aan t aanleggen,
en aangezien een tuin toch wel heel leuk en belangrijk is in haar ogen,
gunt ze zich amper tijd om t forum te volgen en te kijken wat ze nou plaatst!!
vrouwen.............pffff Verlegen lachende smiley (sommige vrouwen dan; sorry dames)

Spreuken 31
15 Zij staat op, als het nog nacht is, zij geeft haar
huis het voedsel, haar dienstmaagden haar deel.
16 Zint zij op een akker, dan verwerft zij die, van de
verdienste van haar handen plant zij een wijngaard.

26 Met wijsheid opent zij haar mond, vriendelijke
onderwijzing ligt op haar tong.
27 Zij houdt toezicht op de gang van haar huishouding,
het brood der traagheid eet zij niet.

Grijns

Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 27 april 2010, 00:01
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 00:07

WILLEMIJN232 schreef:
Willemijn

Persoonlijke motivatie (vanuit de bijbel) stel ik de volgende vraag, in welke hoedanigheid zou satan, de meeste mensen (christenen) verleiden.
A) Als een brullende leeuw
B) Als een wolf in schaapskleren
C) Ale een engel des lichts

Ook al haal je, naar jouw mening onschuldig, een boeddha beeld in huis, voor satan is het niet onschuldig. NEE satan heeft op dat moment een ingang om bij jou binnen te komen. Als een wolf in schaapskleren..... Verpakken in een onschuldig lijkend beeldje.....
Het beeldje op zich zal geen kwaad kunnen zeggen we dan, maar de achtergrond van het beeld wel. Wat is de oorsprong dan van boeddha? Boeddha is 1 van de 31 goden uit het Hindoeïsme. En om dat door te gaan op boeddha, boeddha is de zoon van de maan chandra, een god die te vergelijken is met de Griekse god hermes.
Tis maar beknopte achtergrond info, jullie kunnen natuurlijk zelf ook zoeken op internet.

Waar je ook mee bezig bent, reiki, yoga, iriscopie, voetreflexie, boeddhabeelden enz. enz. zoek eerst eens uit waar de oorsprong ligt, want zo onschuldig als het lijkt is het misschien wel voor de mensen, maar bedenk dat het voor satan niet onschuldig is. Maar juist een prachtig middel om ingang te vinden in je hart/leven. En satan wil niets liever dan jou bij God de Vader weg halen, want dan ben je niet bezig voor Jezus Christus.

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 27 april 2010, 00:07
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 00:12

[waar slaat dit op?]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:21
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 00:20

IMRE695 schreef:
Hebreeën 14 geeft een ondubbelzinnig antwoord op deze vraag!

Hebreeën 14

In de omgeving van ons dorpje kwam een nieuwe predikant.
't Was een boeiend vlotte spreker en begaafd met veel verstand.
En van welke kerkformatie, vrijgemaakt of synodaal?
Dat laat ik maar in het midden, als niet diende voor dit verhaal

Dominee in het ambt ervaren, met een steeds geopend oor,
Kende spoedig zijn gemeente; had hen, om zo te zeggen door....
Hij zei weinig, liet hen praten en kwam daardoor aan de weet
't waren beste brave mensen, niet te koud en niet te heet.

Op een zondagmorgen zei hij: let er goed op deze week
Dat ik in de dienst van zondag over 't liegen van de mensen spreek.
Lees dus goed Hebreeën 14 overluid in uw gezin;
Lees dus goed Hebreeën 14, want daar staat het tekstwoord in.

En wie las Hebreeën 14 in de afgelopen week?
Vroeg hij toen, zijn bril afzettend en snel de kerk door keek.
Wie het niet gedaan heeft, blijft maar zitten,
wie het wel gedaan heeft, die gaat staan,
En het zal u niet verbazen: slechts een derde deel bleef zitten
de rest stond op, geheel spontaan.

Ga maar zitten, beste mensen, dan begin ik aan mijn preek
En het zal u niet verbazen dat ik slechts tot leugenaars spreek.
Dat ze hier zo kunnen liegen, heeft mij heel veel leed gedaan,
Want ge treft Hebreeën 14 in geen enkele Bijbel aan.

Deze brief heeft dertien stukken; hoofdstuk veertien is er niet;
En dat had u kunnen weten, doch u leest uw Bijbel niet.
Moge deze les u leren, dat gij God en mens bedriegt,
En vraag biddend om vergeving dat gij nu en nooit meer liegt.

De moraal ligt voor het grijpen want al is de leugen nog zo snel;
De waarheid achterhaald haar altijd weer, bedenk dat wel.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 495 496 497 498 499 500 501 ... 6194 Volgende
Pagina 498 van 6194