| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 11:58
|
|
|
|
| HANS909 schreef: | Wat je zegt, die hele santekraam hebben een vissebek van de god dagon op hun hoofd.
En is de santa geen anagram voor satan? |
ergens toch jammer dat je geen lid meer bent. ik had je het volgende mee kunnen geven:
santa is italiaans voor sint en geen anagram voor satan. als ik jou bijdrages zo lees kan ik me voor stellen dat je familie en de kerk jou heeft uitgekotst.
ik zie de lol er niet van in op christenen tegen hun schenen te schoppen... en jij durf jezelf een christen te noemen...?
je bent vervuld van jezelf hoe bespottelijk je anderen maakt. je hebt jezelf bespottelijk gemaakt met je profielfoto. (geen mens neemt jou dan ook echt serieus)
klap maar in je handen van hoe je oprechte christenen die het geloof serieus nemen door het slijk haalt. klap maar in je handen hoe jij met bijbelteksten kan smijten, waar jij zelf geen waarde aan hecht.
wees trots op jezelf, en blijf maar klappen in je handen wanneer je weer iemand onderuitgehaald hebt... ik weet wie er mee klapt...
maar goed heel cm weet nu wie jij bent... ...en zijn zeer verheugd dat je weer vertrokken bent met een ban achter je naam...
( ik veronderstel dat meneer een ban heeft, hij kan ook uit zichzelf weer vertrokken zijn, maar zijn bijdrages zijn een ban waard)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 12:19
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | [/b] Ja als dat echt zo zou zijn Thomas dan kan degene die in een overhemd geweven uit 2 stoffen bidt voor varkensvlees dat op de sabbath bereid is, helemaal wel inpakken. Maar dat staat maar in een deel van de Bijbel nml de wetten van Mozes. In Handelingen 15 staat een hele vergadering van de apostelen weergegeven over waar zij uit de heidenen (wij dus)zich moeten houden Er staat het heeft de Heilige Geest en ons goed gedacht dat zij zich van een aantal zaken moeten onthouden nml zich onthouden van afgodenoffers ,het bloed het verstikte en de hoererij vrs 29 Als reden wordt daar bij gegeven dat hen die ut de heidenen zijn geen juk opgelegd moeten krijgen die de joden zelf ook niet konden dragen. |
Ben ik helemaal met je eens, Roelande, precies wat ik wil zeggen. Juist daarom vind ik dat mensen een beetje moeten uitkijken hoe je met Bijbelteksten omgaat. Deze wetten worden in het Oude Testament soms zelfs nog omgeven met: Zo spreekt de Heere of: een gruwel in Gods ogen, terwijl we er mee moeten omgaan zoals jij stelt. Ik bid namelijk wel voor een maaltijd met varkenshaas en champignons of mogelijk vaker half-om-half gehakt.
Maar mijn opmerking over het gebruik en misbruik van teksten is heel helder. Niemand past deze teksten in de praktijk zo toe en dat hoeft dus ook niet, wat je in tegenstelling tot anderen heel goed en bijbels onderbouwt.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 2 januari 2013, 12:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 12:34
|
|
|
|
Je hebt vaak goede voornemens maar in praktijk komt er meestal weinig van terecht. En goede voornemens kan je het hele jaar door hebben.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 12:38
|
|
|
|
|
aard , rodekool en hachee , gortepap met stroop na .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 12:39
|
|
|
|
Klopt helemaal. Ik denk -en als ik zo om me heen kijk- dat we in de eindtijd leven.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 13:00
|
|
|
|
Helemaal gelijk. Als je heel eerlijk naar jezelf toe bent behoren we in het leven (eigenlijk gelijk) steeds meer afstand te doen van (materiele) dingen.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 13:03
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ik wil er nog minimaal 6  |
En dat wil ik nog steeds maar vrees met grote vreze
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 13:04
|
|
|
|
Nah vandaag effe niet so veul
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 13:08
|
|
|
|
|
Ik ga ook weer even mee doen in hoe men als man-vrouw met elkaar om moet gaan, staat wel een paar keer ergens beschreven, dus hoeft het niet weer voor de zoveelste keer opgerakeld worden of wel? Ga ik het kopiëren en plak het hier zo weer neer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 13:38
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Kleine correctie als ik als vrouw effe mag . Het is 1 johannes 1:9. |
Dat mag jij zeker als vrouw :) Helemaal gelijk. Ik haalde 2 verzen door elkaar, die wel alles met elkaar te maken hebben.
Jac 5:16 zegt ons dit: "Beken aan elkaar je zonden en bid voor elkaar, dan zul je genezing ontvangen."
Ik bedoelde maar te zeggen: het is belangrijk je fouten te erkennen. Naar God en naar elkaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 13:40
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Juist daarom vind ik dat mensen een beetje moeten uitkijken hoe je met Bijbelteksten omgaat. Thomas |
Ik denk dat er maar 1 manier is om juist met bijbelteksten om te gaan: Om jezelf en de ander liefdevol op te bouwen, te onderwijzen, te vermanen, zodat je zelf en de ander telkens meer tot de volheid van God zullen naderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 13:48
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | | Dat is een moeilijke in Marcus staat het in het verband met het uitdrijven van boze geesten en dat Jezus door de schriftgeleerden wordt beschuldigd het door de overste van de boze geesten te doen. In Marcus3vers20tot30 |
Dus helemaal niet moeilijk, lasteren van de heilige geest is lelijke nare dingen over God zeggen....
In het voorbeeld wat jij aanhaalt, Jezus wordt daar beschuldigd dat Hij goede dingen doet met behulp van de overste der boze geesten.
Mi.
8 Ik zeg u: Een ieder, die Mij belijden zal voor de mensen, hem zal ook de Zoon des mensen belijden voor de engelen Gods; 9 maar wie Mij verloochenen zal voor de mensen, die zal verloochend worden voor de engelen Gods. 10 En een ieder, die een woord zal spreken tegen de Zoon des mensen, het zal hem vergeven worden; maar wie tegen de heilige Geest zal lasteren, het zal hem niet vergeven worden. 11 Wanneer zij u brengen voor de synagogen en voor de overheden en de machthebbers, maakt u niet bezorgd, hoe of wat gij ter verdediging moet spreken. 12 Want de heilige Geest zal u op het eigen ogenblik leren, wat gij zeggen moet.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 2 januari 2013, 13:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 13:58
|
|
|
|
[quote=THOMAS968]
Roelande en Thomas laten mooi de inzichten zien waartoe je kunt komen door implementatie van het Woord, door de bijbel en het onderricht erin tot je door te laten dringen en daarbij al je zintuigen aan te wenden, zeker niet in de laatste plaats je ziel, je hart en je intuïtie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 13:59
|
|
|
|
MAT170 schreef: @thomas968 Ik denk dat mensen vaak niet willen horen wat Gods woord te zeggen heeft, behalve zoals het hun uitkomt.
Deze soort uitspraken hoorde ik zooo vaak van sommige voorgangers, nu ook nog...
... moet genoeg zeggen...
Ik denk dat veel mensen juist Gods woord willen horen ook als het ze niet uitkomt....
Ik denk dat het er meeer om gaat, men moet het zo horen zoals de voorganger, pastor het uitkomt...
Zelfs zinnen achter de komma weglaten...ja, echt ook meegemaakt...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 2 januari 2013, 14:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:02
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | | Wat wordt er volgens jou dan met het uitspuwen bedoeld. Want als ik de reacties zo doorlees, lezen de meesten het wel zo. (of ik begrijp het verkeerd) |
Dat klopt. Dat heb je goed opgemerkt.
Waar het omgaat, zijn de werken dat voorkomt uit de leer en onderwijs vanuit de gehele christelijke kerken.
Rev 3:15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet; och, of gij koud waart, of heet!
In vers 16 worden de werken (van Gods kerk) uit Zijn mond gespuwd. Lees ook even de opmerking na punt komma.
De kerk zegt dit:
Rev 3:17 Want gij zegt: Ik ben rijk, en verrijkt geworden, en heb geens dings gebrek; en gij weet niet, dat gij zijt ellendig, en jammerlijk, en arm, en blind, en naakt. Rev 3:18 Ik raad u dat gij van Mij koopt goud, beproefd komende uit het vuur, opdat gij rijk moogt worden; en witte klederen, opdat gij moogt bekleed worden, en de schande uwer naaktheid niet geopenbaard worde; en zalf uw ogen met ogenzalf, opdat gij zien moogt. Rev 3:19 Zo wie Ik liefheb, die bestraf en kastijd Ik; wees dan ijverig, en bekeer u. Rev 3:20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.
Een ieder die in Hem gelooft heeft het eeuwig leven. Het gaat om de onderwijs en de leer dat in de kerk van God gebracht wordt wereldwijdt. Dat wordt uit Zijn mond gespuwd. Staat los van het persoonlijke relatie welke we hebben. Want een ieder die in Hem gelooft heeft het eeuwig leven en dat verliest je dan niet meer. Ondanks de lauwe onderwijs in deze tijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:02
|
|
|
|
|
Dank je Hans voor deze mooie posting!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:06
|
|
|
|
..ik niet zo ontzettend veel reageer komende dagen omdat ik moet werken....
Ja, ik had dagen dat ik hier 4 tot 6 uur opzat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:08
|
|
|
|
|
Ik kijk op de profielen met de hoop iemand te vinden te een Nederlandse brief in het Spaans kan vertalen...en in het Portugees...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:11
|
|
|
|
dat ik net een verrassing kreeg..........! dat ik zo blij ermee bent......!
mijn broer heeft de stoeltjes van mam, overbekleed en oude lak eraf gehaald, ze zijn zo mooi geworden, ze zijn net gebracht!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:17
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ik kijk op de profielen met de hoop iemand te vinden te een Nederlandse brief in het Spaans kan vertalen...en in het Portugees... |
idee voor jou ga spaanse en portugees ze les volgen via nti dan kan je het zelf................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:39
|
|
|
|
| PELLE852 schreef: | Troost je lieve mensen zowel mannen als vrouwen (ongeacht of ze dan wel of niet met elkaar het Huwelijksbootje ingestapt zijn), zullen elkaar denk ik over en weer wel nooit echt goed begrijpen.  |
Leg eens uit...............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:39
|
|
|
|
Zoveel mensen, zoveel meningen/visies/interpretaties etc.etc. De discussie over de positie van de vrouw t.o.v. de man en omgekeerd is al bijna zo oud als de mensheid, en zal er ook altijd blijven. Het is nl. onderhevig aan cultuurinvloeden, geloofsaspecten, eigen opvoeding, eigen opgedane ervaringen, etc. etc.
Misschien ook niet onbelangrijk om het eens om te keren: hoe kijk ik als vrouw naar de man?? En hoe ga ik met hem om? Zet ik hem op een voetstuk, stel ik mijzelf onderdanig op, waardoor hij boven mij komt te staan? Of eis ik van hem dat hij mij onderdanig is, door vanalles van hem te gaan eisen?
Voor mij is het belangrijk dat de man mij, als vrouw, ziet als door God geschapen uniek mens, geschapen naar Zijn beeld. Met mijn eigen kwaliteiten, valkuilen, eigen aardigheden en eigenaardigheden. Bij een man die zo naar mij kijkt, mij behandelt en respecteert, kan ik me thuis, geborgen, veilig voelen. En zo zal ik ook naar hem kijken. Hij mag zijn wie hij is, omdat ook hij een unieke creatie van God is. En inderdaad: er zijn mannen bij wie ik me nooit thuis, geborgen, veilig of wat ook zal voelen. Die zal ik dan ook zoveel mogelijk mijden.
Nu kan dit pijnlijk zijn voor iemand die misschien hele nare ervaringen in zijn/haar positie heeft gekend in een relatie. Voor hem/haar hoop ik dan ook van harte dat je genezing mag ontvangen voor diepgeslagen wonden. Genezing, in de vorm van herstel van vertrouwen in jezelf en in de ander, eigenwaarde, je Godsbeeld misschien. En vooral dat je mag zien dat er Een Man is die jou respecteert zoals je bent, maar teveel van je houdt om je zo te laten. En als Hij je wil veranderen, is Hij daarin volledig te vertrouwen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:40
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | dat ik net een verrassing kreeg..........! dat ik zo blij ermee bent.
mijn broer heeft de stoeltjes van mam, overbekleed en oude lak eraf gehaald, ze zijn zo mooi geworden, ze zijn net gebracht!  |
Wat leuk zeg!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:41
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | dat ik net een verrassing kreeg..........! dat ik zo blij ermee bent......!
mijn broer heeft de stoeltjes van mam, overbekleed en oude lak eraf gehaald, ze zijn zo mooi geworden, ze zijn net gebracht!  |
Wat leuk!! Geniet ervan!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:43
|
|
|
|
|
ze zij mooi ik zal vanavond een foto op mijn profiel neerzetten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
|
|
|
|
|
Heel mooi gezegd Steentje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Wat leuk!! Geniet ervan!!!!  |
...van haar broer genieten???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:44
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...van haar broer genieten??? |
Nee joh, van die stoeltjes natuurlijk!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:44
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...van haar broer genieten??? |
nee van de stoelen natuurlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:46
|
|
|
|
Hahahahahaha, dachten we hetzelfde, Roelande?
|
|
| Naar boven |
|
|