ChristianMatch

Forum

Internet Radio
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5022 5023 5024 5025 5026 5027 5028 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:43

Ja, er moet nog veel aan gebeuren, maar ja ik moet in totaal 3 websites onderhouden in totaal, dus ja, hihihihihihihi. Dus alles stap voor stap klaar maken. Ik ben zelfs druk bezig met het maken van de radio jingles, dus veel werk aan de winkel :D
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:44

JOANNIE702 schreef:
Eigenlijk als je goed erover nadenkt, vindt ik zelf dan!
Dat het gewoon normaal is dat de MAN de eerste stap mag ondernemen!

Dat is toch de mooie eigenschap van de man.............. Knipoog smiley

Is dat zo???
Het kan ook een mooie eigenschap van een vrouw zijn......... Knipoog smiley

Doen de moedsers toch ook met hun kinderen?
Waarom niet bij de MAN....?

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 7 januari 2013, 19:47
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:50

KEITH722 schreef:
eh, mense die door geloof, doop en levenswandel een beroep doen op het offer vh plaatsvervangend sterven van Jezus vallen niet meer onder het oordeel of heb ik dat nou helemaal verkeerd geleerd???

Opb. 20:12: Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden.

Elk mens wordt geoordeeld!

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 7 januari 2013, 19:58
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:51

JOANNIE702 schreef:
vertel gerrit.......................ik lees mee, lucht je hart Boze smiley

Nou neu, laat ik dat maar niet doen..... Gefrustreerde smiley krijg ik nog meer over me heen Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:55

SIMON933 schreef:
Een (onbekeerde) man heeft een andere man vermoord en word veroordeelt tot 30 jr gevangenisstraf.

Houdt God in zijn oordeel rekening met deze 30jr gevangenisstraf of heeft God hieraan geen enkele boodschap?

God houd geen rekening met het straf. Wel hetgeen dat in de 30 jaar bij hem doet in relatie met God.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:57

SIMON933 schreef:
Een (onbekeerde) man heeft een andere man vermoord en word veroordeelt tot 30 jr gevangenisstraf.

Houdt God in zijn oordeel rekening met deze 30jr gevangenisstraf of heeft God hieraan geen enkele boodschap?

Sinds wanneer oordeelt God???
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:59

ANNA415 schreef:
Als ZP moet je nogal een haardos hebben, mag inderdaad nu wel beginnen met smeren Clown smiley

smeer maar niet op je gezicht of je hebt nog een baard... Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:02

MARITIME853 schreef:
Dat begrijp ik. Ruimte geven komt van twee kanten.
Inhoudelijk geven wij dezezelfde reactie alleen dat wordt niet geaccepteerd.

het wordt geaccepteerd en ik ga er netjes op in en ik geef zonder schelden aan dat het in beginsel niet over begraven of zo ging/gaat!! dus als ik nou 4 of 5 keer aangeef dat het echt ergens anders over gaat, lees dat dan en blijf er niet over doorzagen

laten we het dan maar eens zijn over het feit dat we het oneens zijn

Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 8 januari 2013, 09:53
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:05

MARITIME853 schreef:
Gaat het nu heet worden???
Jou topic???
En dan belerend reageren omdat jij via de achterdeur reactie's krijgt???
Sorry dat zegt mij veel over jezelf....

nee hoor, niet heet en ja, ik ben het topic zelf begonnen en de reactie kreeg ik van een CM-bezoekster, dat is geen achterdeur, dat is gewoon een andere route van een wat voorzichtige jongedame en mijn stijl van schrijven zegt veel over mijzelf, gelukkig maar Knipoog smiley

Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 7 januari 2013, 20:09
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:08

KEITH722 schreef:
het wordt geaccepteerd en ik ga er netjes op in en geef zonder schelden aan dat het in beginsel niet over begraven of zo ging/gaat!! dus als ik nou 4 of 5 keer aangeef dat het echt ergens anders over gaat, lees dat dan en blijf er niet over doorzagen

laten we het eens zijn over het feit dat we het over de kwaliteit vd discussie oneens zijn

Het gaat wel over, "om het eren van" .....
Nogmaals je zou eens moeten weten wat het is om hetgeen dat er niet meer is, nog eens te gaan "verbloemen"..... en te eren met de kleuren palletje.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 7 januari 2013, 20:08
Naar boven

Auteur Bericht
VIOOL125

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:10

SIMON933 schreef:

Als God hier rekening mee houdt betekent het dat we gerechtvaardigd zou kunnen worden uit werken. Want je hebt je straf al uitgezeten, dan kun je niet nog een keer veroordeeld worden voor hetzelfde. De bijbel leert ons dit zinloos is. God kijkt naar ons als geheel en indien Hij zijn Zoon terug kan vinden in ons moge we bij Hem binnengaan. Rom 8 leert ons dat er geen veroordeling meer is voor zij die in Christus Jezus zijn.

Kortom cf de bijbel. Houdt God geen rekening met zijn 30 jr gevangenis straf tijdens zijn oordeel? Nee.
Het maakt dan niet uit of hij tot bekering komt of niet.

Laatst aangepast door
VIOOL125
op maandag 7 januari 2013, 20:13
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:13

STEENTJE178 schreef:
Persoonlijk vind ik dit erg vergezocht.
Bovendien zit het hem niet in het Opwekkingslied, maar is er iemand mee aan het knutselen geweest die er graag iets spectaculairs van wil maken, met een tegengestelde boodschap. En het is op een krakkemikkige manier ook nog wat geworden. Als je wil slaan, vind je altijd wel iets om mee te slaan.
Larie, om zo Opwekking onderuit te willen halen.

En trouwens, het tegenovergestelde van Ja is Nee. Niet Aj, niet Een.
Dat achterstevoren gedoe vind ik dan ook erg dubieus. Laten we ons liever richten op Wat en Wie werkelijk belangrijk is in ons leven, en ons niet bang laten maken met allerlei pulp wat daar mogelijk vanaf leidt.
Het is het ook niet waard om groter gemaakt te worden als wat het werkelijk is.

Het is ook vrgezocht. Bewust. Het is wel de site 'goedgelovig' Knipoog smiley
Dus dit is bewust zo in elkaar gezet. Clown smiley

Goedgelovig.nl is Neerlands eerste ‘gristelijk-satirische’ website, en tevens een persdienst voor ‘kerkelijk nieuws met een kwinkslag’.

Goedgelovig.nl is het initiatief van een groep bekende, minder bekende en anonieme columnisten van breed-kerkelijke huize die zich het Dwaze Zaken Collectief noemt, naar het bekende Amsterdamse kunst-eetcafé ‘Dwaze Zaken’, waar we bij tijd en wijle graag een schuimend biertje nuttigen, terwijl we het gristelijke wereldje satirisch beschouwen. Dat heeft er toe geleid dat we eind maart 2007, precies tussen de Boekenweek, die als thema ‘Lof der Zotheid: scherts, satire en ironie’ had meegekregen, en 1 april, van start zijn gegaan met deze website. Hiermee hopen we de nog vrijwel ontbrekende ’bediening van humor en zelfrelativering’ onder christenen (door ons uit relativering vaak gespeld als ‘gristenen’) wat leven in te blazen. Want zoals Antoine Bodar eens zei bij Knevel: “Er zijn meer heidenen met gevoel voor humor dan christenen.” Hoog tijd dus om daar iets aan te doen.

Onze missie is het leven van alle goedgelovigen in Nederland wonderbaar te transformeren.

Van grijze kerkmuizen, depressieve gerefovormden, charismatische zegenzoekers, collectetellende celkerkcipiers, devote pausmobielgroupies, heilige huisjes bouwers en hemel-of-hel denkers maken wij met krachtig medewerken van de Geest van Humor vrije gelovigen die kunnen lachen en relativeren – over kerkelijk poppentheater, softe subcultuurmaniertjes, gristelijke zeepbellen, kledingloze keizers en evangelische hypes. Amen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:14

VIOOL125 schreef:
Als God hier rekening mee houdt betekent het dat we gerechtvaardigd zou kunnen worden uit werken. Want je hebt je straf al uitgezeten, dan kun je niet nog een keer veroordeeld worden voor hetzelfde. De bijbel leert ons dit zinloos is. God kijkt naar ons als geheel en indien Hij zijn Zoon terug kan vinden in ons moge we bij Hem binnengaan. Rom 8 leert ons dat er geen veroordeling meer is voor zij die in Christus Jezus zijn.

Kortom cf de bijbel. Houdt God geen rekening met zijn 30 jr gevangenis straf tijdens zijn oordeel? Nee.
Het maakt dan niet uit of hij tot bekering komt of niet.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:16

MARITIME853 schreef:
Nogmaals je zou eens moeten weten wat het is om hetgeen dat er niet meer is, nog eens te gaan "verbloemen"..... en te eren met de kleuren palletje.

ehhh, eh om wéér even bij het begin van het topic te blijven, het ging me in mn topic/verhaaltje eigenlijk veel meer om het verschil tussen de reactie vd grote mensen en die van de kinderen!, de aanleiding (de boot) doet er dan even niet zoveel toe

de grote mensen noemden het verven van het wrak crazy, de kinderen namen het een stuk constructiever op en gooiden het níet meteen als onzin aan de kant

Als God c.q. Jezus wil dat wij worden als een kind! gaat het ook juist om het constructieve!! en niet meteen dat afbrekende, dat veroordelende, het maakt dan even minder uit wat de aanleiding is en of die wel of niet verantwoord is

Dát was de onderliggende boodschap van mijn topic, sommigen zagen dat wel, anderen niet, nou ja...

Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 7 januari 2013, 20:19
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:17

ANNA415 schreef:
Het is ook vrgezocht. Bewust. Het is wel de site 'goedgelovig' Knipoog smiley
Dus dit is bewust zo in elkaar gezet. Clown smiley

Goedgelovig.nl is Neerlands eerste ‘gristelijk-satirische’ website, en tevens een persdienst voor ‘kerkelijk nieuws met een kwinkslag’.

Goedgelovig.nl is het initiatief van een groep bekende, minder bekende en anonieme columnisten van breed-kerkelijke huize die zich het Dwaze Zaken Collectief noemt, naar het bekende Amsterdamse kunst-eetcafé ‘Dwaze Zaken’, waar we bij tijd en wijle graag een schuimend biertje nuttigen, terwijl we het gristelijke wereldje satirisch beschouwen. Dat heeft er toe geleid dat we eind maart 2007, precies tussen de Boekenweek, die als thema ‘Lof der Zotheid: scherts, satire en ironie’ had meegekregen, en 1 april, van start zijn gegaan met deze website. Hiermee hopen we de nog vrijwel ontbrekende ’bediening van humor en zelfrelativering’ onder christenen (door ons uit relativering vaak gespeld als ‘gristenen’) wat leven in te blazen. Want zoals Antoine Bodar eens zei bij Knevel: “Er zijn meer heidenen met gevoel voor humor dan christenen.” Hoog tijd dus om daar iets aan te doen.

Onze missie is het leven van alle goedgelovigen in Nederland wonderbaar te transformeren.

Van grijze kerkmuizen, depressieve gerefovormden, charismatische zegenzoekers, collectetellende celkerkcipiers, devote pausmobielgroupies, heilige huisjes bouwers en hemel-of-hel denkers maken wij met krachtig medewerken van de Geest van Humor vrije gelovigen die kunnen lachen en relativeren – over kerkelijk poppentheater, softe subcultuurmaniertjes, gristelijke zeepbellen, kledingloze keizers en evangelische hypes. Amen.

Je hebt hem door. Komplot theorie.!!!

Transformatie???

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 7 januari 2013, 20:20
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:17

beste mensen, misschien moeten we Laverde met rust laten, het is duidelijk.

Geen enkele professionele hulp heeft soelaas geboden en zelf is hij ook duidelijk in wat hij (niet)wilt en niet minderjarig meer. Ofwel, als volwassene is hij helemaal alleen zelfstandig in het nemen van al zijn beslissingen, al dan niet met zijn Bijbelse Vader.

En al onze beste bedoelingen worden niet of bijna vijandig van repliek voorzien en/of word je met de Bijbel,(welke vertaling ook weer) om de oren geslagen waarin staat dat hij alleen 'gezond' is en ik (ik spreek voor mezelf) niet.

Ik mijd beter het forum, want de bloeddruk stijgt naar ongekende hoogte merk ik soms en das niet de bedoeling denk ik.

Ik ben ook geen type voor slap geklets helaas, dus wens jullie veel plezier hier.

All the best.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:19

MARITIME853 schreef:

Maritime, Keith geeft nu 3 keer aan dat het niet gaat over het begraven, maar om het feit hoe volwassenen en kinderen reageren op een vraag!
Blijf dan niet zo doordrammen......

Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 7 januari 2013, 20:20
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:19

MARISKA601 schreef:
Elders op het forum schreef ik al dat ik onderzoek zou gaan doen of de hutspot die staat te pruttelen occult is.

Helaas het vergde zooveel tijd dat ik toch maar besloten heb om het te eten...
De gevolgen er van zijn voor mijn rekening....

Wie weet vannacht vliegende dekbedden....;)

Als vliegende tapijten occult zijn, zijn vliegende dekbedden dat ook Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:22

FRANKT627 schreef:
eindelijk heb ik ook eens een zonde Engeltje smiley

Vergeet je het niet op te biechten?!

Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 7 januari 2013, 20:22
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:22

ANNA415 schreef:
Als vliegende tapijten occult zijn, zijn vliegende dekbedden dat ook Clown smiley

Had jij ook een 'vliegend dekbed' na die chili con carne? Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:29

KEITH722 schreef:
ehhh, eh om wéér even bij het begin van het topic te blijven, het ging me in mn topic/verhaaltje eigenlijk veel meer om het verschil tussen de reactie vd grote mensen en die van de kinderen!, de aanleiding (de boot) doet er dan even niet zoveel toe

de grote mensen noemden het verven van het wrak crazy, de kinderen namen het een stuk constructiever op en gooiden het níet meteen als onzin aan de kant

Als God c.q. Jezus wil dat wij worden als een kind! gaat het ook juist om het constructieve!! en niet meteen dat afbrekende, dat veroordelende, het maakt dan even minder uit wat de aanleiding is en of die wel of niet verantwoord is

Dát was de onderliggende boodschap van mijn topic, sommigen zagen dat wel, anderen niet, nou ja...

Nogmaals, dan zou ik als ouder toe moeten laten, volgens jou? Om de realiteit gaan verbloemen in kleuren zoals het hun past?
Zoals de tweede wereld oorlog als een verbloeming te kennen geven aan mijn kinderen???
Ga toch gauw weg.
Het zegt meer dan we ons kunnen bedenken.
De geschiedenis staat op zich.

Vandaar de reactie van grote mensen.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 7 januari 2013, 20:36
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:32

GERRIT084 schreef:
Nou neu, laat ik dat maar niet doen..... Gefrustreerde smiley krijg ik nog meer over me heen Engeltje smiley

is dat zo......................ik zou niet durven hoor Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

Waar o waar ligt dat bewuste papiertje dat ik 9 jaar geleden goed opgeborgen hebt , en wat ik nu nodig heb ? Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

MARITIME853 schreef:
Nogmaals, dan zou ik als ouder toe moeten laten, volgens jou? De realiteit gaan verbloemen in kleuren zoals het hun past?
Zoals de tweede wereld oorlog als een verbloeming te kennen geven aan mijn kinderen???
Ga toch gauw weg.
Het zegt meer dan we ons kunnen bedenken.
De geschiedenis staat op zich.

Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:33

VISSER278 schreef:
Waar o waar ligt dat bewuste papiertje dat ik 9 jaar geleden goed opgeborgen hebt , en wat ik nu nodig heb ? Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

bedoel je dat briefje van 6 euro??? Euhhhh, kijk eens onder je matras... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JEFFREY984

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:33

Er zit idd een ondertoon aan seculiere muziek, soms ook in Christelijke muziek. Niemand gaat voor zijn lol plaatjes achteruitdraaien, echter de boodschap die je dan zou horen neemt je onderbewustzijn wel op. Bij het vooruit draaien uiteraard ook. Christelijke muziek heeft (soms) ook een ondertoon, dan wordt het gebruikt om een 'trancy' sfeer te creeren.

Laatst aangepast door
JEFFREY984
op maandag 7 januari 2013, 20:36
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:35

JANS221 schreef:
Gefrustreerde smiley

natuurlijk.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:38

JOANNIE702 schreef:
hahaha ja wel gezellig schuldig Knipoog smiley

Oef kom ik effe goed weg... troost je vanavond lig ik er vroeg op Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:41

CORNE927 schreef:
beste mensen, misschien moeten we Laverde met rust laten, het is duidelijk.

Geen enkele professionele hulp heeft soelaas geboden en zelf is hij ook duidelijk in wat hij (niet)wilt en niet minderjarig meer. Ofwel, als volwassene is hij helemaal alleen zelfstandig in het nemen van al zijn beslissingen, al dan niet met zijn Bijbelse Vader.

En al onze beste bedoelingen worden niet of bijna vijandig van repliek voorzien en/of word je met de Bijbel,(welke vertaling ook weer) om de oren geslagen waarin staat dat hij alleen 'gezond' is en ik (ik spreek voor mezelf) niet.

Ik mijd beter het forum, want de bloeddruk stijgt naar ongekende hoogte merk ik soms en das niet de bedoeling denk ik.

Ik ben ook geen type voor slap geklets helaas, dus wens jullie veel plezier hier.

All the best.

Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 8 januari 2013, 16:50
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:43

SIMON933 schreef:
Het is een stelling en discussie en als je God kent weet je precies het juiste antwoord. Met wereldse straffen en rechtsystemen heeft God helemaal niets mee.Hij heeft Zijn eigen oordeel over iedereen, ook over ons bekeerde mensen.

Naar mijn mening, vind ik dat wij ons die vraag niet eens mogen stellen, wat God zou doen.
Los van dat, hoef je alleen maar terug te gaan, naar het Kruis, toen de Here Jezus tegen de moordenaar zei, heden zult gij met Mij zijn.
Dus ik snap dan heel die stelling niet, en zeker het nut van deze niet, en er staat ook geschreven dat er een zonde bestaat die niet vergeven wordt.
En in het oude testament (wat weer door een aantal belevingen niet meer wordt gehanteerd, en daar blijf ik ook vanaf) staat wel degelijk, wie de jeugd van een kind neemt, zal geoordeeld worden. En nog heel veel meer.

Trouwens in dat deel van de Bijbel staat zo ongeveer wel wat God zou doen......... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op maandag 7 januari 2013, 20:56
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5022 5023 5024 5025 5026 5027 5028 ... 6194 Volgende
Pagina 5025 van 6194