| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:37
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | 'Waartoe' is exact hetzelfde als 'waarom', het klinkt alleen deftiger. En de waarheid is dat we dat inderdaad nooit zullen weten. Dat betekent niet dat we het ons niet kunnen afvragen.
Boosheid niet van God En of boosheid van God komt. Net als dat angst verdriet, maar ook blijdschap van Hem komen. Het zijn eigenschappen die Hij in ons heeft gelegd. Was Jezus zelf niet verscheurd van verdriet na het overlijden van Lazarus? Pas wanneer je je aan die boosheid vastklampt en het toe staat je te blijven verscheuren gaat het fout en heeft de duivel toegang om je van God vandaan te houden. Of beter gezegd; dat doe je dan zelf en daar maakt hij mooi misbruik van. Daar is in dit geval absoluut geen sprake van...
Grappige is dat ik gevraagd heb om persoonlijke, inhoudelijke reacties en vooral, zeer goedbedoelde, dat wel, adviezen krijg hoe IK er mee om zou moeten gaan. Het lukt mij best om er mee om te gaan, wilde enkel en alleen het gesprek aangaan over heel normale menselijke emoties. Vind het jammer, had gehoopt op een goede discussie over de worsteling tussen de zekerheid in Hem en de worstelingen met ons mens-zijn. Want soms, kun je alle kennis God en de bijbel hebben...en die vrede binnen in...en toch worstelen met je mens-zijn. |
Iemand had mij eens uitgelegd waarom is iets wat je vaak meteen wilt weten dan is het klaar. En waartoe is iets dat je niet moet willen weten omdat God daar over gaat en niet wij dat is even vanuit mijn oogpunt gezien.
Je wilt een discussie nou ss kijken Ben ik boos geweest ja mijn hele leven tot vorig jaar dat ik bevrijding hebt ervaren en God mij bijzonder heeft aangeraakt . us ff kijken bijna 44 jaar was ik aan het worstelen in mezelf kende de wereld niet ging voor goud wat mijn kinderen aan ging maar heb ze verloren want ik deed te goed mijn best ze konden iet groeien moeilijk want de ouste kon niet echt groeien de jongste ook niet en de middelste dacht ik och die kan het die is normaal die red zicht wel kreeg voldoende aandacht maar moest alles meemaken ik boos jjaaaaaa heel boos Daarin tussen drie hernia s een blijvend letsel dove teen , een baarmoederoperatie kantje boord op ic was ik boos ik verloor een vriend ie me liet liggen op het ic was ik boos teleurgesteld kwam mijn leven binnen niet zo zuinig ga je na 17 jaar eens weer op pad tref je een man ocult als de nacht misbruikt door het woord van God voel ik boosheid of ben ik teleurgesteld wat moet ik voelen ja hoor ik voel me ook wel eens zo Nu over twee weken zonder aanleiding en beloftes vijf jaar terug dat ik mijn zoontje gewoon na een periode van rust weer thuis zou krijgen zeggen ze we nemen je gezag af hoor ik van een vrouw in de kerk dan mag hij nooit meer thuis wonen ik heb geworsteld. is de discussie nu opgang?? Maar het mooie is dat ik door het woord en omdat God mij heeft veranderd het allemaal los kan laten ook de boosheid ook mijn worstelen want ik weet het het heeft geen zin en wat ik niet maken kan wil ik ook niet meer over denken en hoef ik niet meer te worstelen Ja mijn lichaam die geeft het af en toe op nu maar ik dien mijn God en worstel niet meer want ik geef alles aan mijn Heer elke minuut elke dag . Hij zegt geef alles aan mij want ik maak je vrij ik heb voor jouw geleden om jouw een toekomst te kunnen geven. Dus ook mijn denken geef ik nu aan Hem want ik luister naar zijn stem. Heb antwoorden mogen ontvangen en rust is er gekomen in de volle zekerheid dat God me geeft wat ik nodig heb en ik los mag laten alles ook mijn zoontje HIJ zorgt ervoor waar ik niet bij kan en geeft alles op Zijn tijd ten goede . teleurstelling worsteling geen vrienden alleen mensen van de kerk waar ik gelukkig in groei om te vertrouwen ik worstelen ja ik heb het gedaan maar als ik het doe leg ik het bij Hem neer. Is het weg nee maar weet wat ik moet doen. Dit maar tot hier en nu want het is veel te veel dat mensen zeggen sta je nog op twee benen Ja dan mag ik zeggen en getuigen God zij de dank en eer en meer hoef ik niet . worstelen en deze dingen zijn een brug om dichter bij de Heer te komen het is maar wat je er mee doet. Ik volg hem dien mijn Heer en op een dag hoef ik niet meer dit alles te voelen want dan mag ik bij Hem zijn volledig zonder worstelen en pijn
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:42
|
|
|
|
| KEITH722 schreef: | oh dat topic heb ik nog nooit gezien maar het ligt wsch. in dezelfde lijn ja

(btw ik heb nog een ps-je gezet onder mijn antwoord van 22:23, verder niet belangrijk, het ging over het kosten-aspect) |
Oke, dan is het mij nu duidelijk iig. Die Titanic was dus enkel metafoor ter illustratie van je eigenlijke punt t.a.v. "worden als een kind" dan wel "volwassen zijn...."
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:45
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Hm, dat vind ik wel een sterke uitspraak. En ik ben er eigenlijk niet van overtuigd dat het gelijk "liegen" is. Vandaag de dag zijn er tal van nicknames, artiestennamen, koosnaampjes, etc. welke niet zozeer onze eigen roepnaam verloochenen. Daarbij zijn er hier bijv. ook mensen die vanuit een zekere behoefte aan anonimiteit ervoor kiezen een nickname te nemen die anders is dan hun werkelijke roepnaam. Veel mensen moeten best wel even een drempeltje over om zich in te schrijven op een datingsite. Je legt tenslotte wel heel wat persoonlijks van jezelf neer op internet. Je relationele status, je leeftijd, je woonomgeving, al dan niet werk, en slik........ ook nog een foto!
Daarbij zijn er ook heel wat mensen die bijv. hun eigen naam niet durven of willen gebruiken, omdat ze hier mogelijk problemen mee krijgen vanuit hun omgeving, of bijv. met een vroegere partner. Veel redenen om toch te kiezen voor een eigen dan wel andere nickname, wanneer je je hier inschrijft.
Persoonlijk heb ik gekozen voor een nickname waarvan iedereen zal begrijpen dat het niet mijn roepnaam is. Dat is mijn keuze. Belangrijker vind ik het dat wanneer je nader contact met iemand legt, hij/zij dan wel volstrekt eerlijk is/zal zijn over zijn/haar identiteit. En als diegene zich hier dan eerst Jan100 noemt, terwijl hij Piet heet, of voor de mannen dat Jannie200 eigenlijk Petra heet, is voor mij niet iets wat ik als misleiding kan en wil zien. |
Hallo steentje
Dat ben ik volledig met je eens maar ik heb anders meegemaakt en twee keer van hier cm dus dat is mijn eigen iets waar van ik uit schrijf omdat ik het meegemaakt heb dat ik voorgelogen werd
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 23:00
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | Ik zie een nickname onder de noemer liegen Anita |
Heet je Altje of Anita?
Leanne,best goed gekozen vind ik zelf
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 23:11
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Eigenlijk als je goed erover nadenkt, vindt ik zelf dan! Dat het gewoon normaal is dat de MAN de eerste stap mag ondernemen!
Dat is toch de mooie eigenschap van de man..............  |
Nou , je lijkt niet erg op Ruth hoor .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 23:18
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Oke, dan is het mij nu duidelijk iig. Die Titanic was dus enkel metafoor ter illustratie van je eigenlijke punt t.a.v. "worden als een kind" dan wel "volwassen zijn...." |
zo kan je het ook heel mooi zeggen ja
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 23:20
|
|
|
|
[quote=FRANKT627]
En ik zet er nooit geen profielfoto meer op .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 23:21
|
|
|
|
[quote=VISSER278]
Misschien heb je geen profielfoto meer nodig...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 23:22
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nou , je lijkt niet erg op Ruth hoor .  |
nee ik lijk op mezelf.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 23:25
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Ik denk dat we het oordeel wél letterlijk moeten nemen. God Zelf is er immers duidelijk genoeg over. Wat we alleen niet moeten vergeten is dat voor ons dan alles duidelijk zal zijn, wat we nu nog niet begrijpen. Ik geloof stellig dat we dan niet meer iets als "psychisch zwaar" zullen beleven, omdat we dan vol zullen zijn van Gods rechtvaardigheid, Wijsheid en Macht. We zullen accepteren dat wat Hij doet, ongetwijfeld goed is. Nu is het voor ons nog verborgen, mistig, stellen we onze vragen etc. Maar als we dan oog in oog met Christus staan, Die inderdaad het oordeel heeft gedragen voor iedereen die in Hem geloofde, hier op aarde, kunnen we het ook aan dat God Zijn rechtvaardigheid laat gelden t.o.v. hen die Hem willens en wetens niet wilden kennen zoals Hij is.
Dat kan voor nu ook best beangstigend zijn, als we bijv. bedenken dat er mensen zullen zijn waarvan we hier op aarde (misschien wel heel veel) houden, en die niet willen geloven, dat zij dan straks niet langer bij ons zullen zijn. Dat kan beangstigend zijn, pijnlijk. Ik geloof dat als God zegt dat Hij alle tranen van onze ogen Zal wissen, Hij ook dat gemis, die pijn er niet zal laten zijn. Maar hoe Hij dat doet, weet ik niet. Dat laat ik graag aan Hem over.  |
eh ja, je hebt wel een aantal punten van mij herhaald maar ik bedoelde meer dat het praten over het oordeel niet een geloof-of-ik-schiet situatie mag worden (beetje kort door de bocht maar wel in die hoek)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 23:26
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Is dat zo??? Het kan ook een mooie eigenschap van een vrouw zijn.........
Doen de moedsers toch ook met hun kinderen? Waarom niet bij de MAN....? |
De kinderen voedt je op als moeder.......................de man is al opgevoed (hoop ik dan)................. .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 23:39
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | Shanita
Dan maar een lied voor vrienden/ vriendinnen natuurlijk ook .
The prayer with LYCRIS celine dion /josh groban of met Andrea boccelli
Veel luisterplezier Blessings Anita |
Hai Anita,
Bedankt!
Mooi!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 7 januari 2013, 23:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 23:46
|
|
|
|
....ik ook zo ga slapen, morgen de hele dag werken, woensdag ook.
Truste
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 00:25
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | nee ik lijk op mezelf.........  |
Kijk dat is spirit of a woman...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 00:29
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | De kinderen voedt je op als moeder.......................de man is al opgevoed (hoop ik dan)................. . |
Haha, zo zou het moeten zijn.......  Mannen zijn net als pubers, hebben een moeder naast hun nodig. )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 00:30
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 8 januari 2013, 00:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 00:40
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | God kan alles ten goede keren maar het is en blijft Zijn plan. Als God voor de hoer de tollenaar de zondaar goed is dan ook voor hen die niet geloven wat kan er wel niet ten goede gedaan worden in de gevangenis Paulus zat ook in de gevangenis. Er hoeft maar een woord ergens te staan om de man te bekeren ten volle al zou hij nooit meer vrij komen dan nog , het is en blijft Gods plan daar mogen wij niet aankomen wel zou ik bidden voor die man dat hij God mag leren kennen door schrijfsters via een christelijke organisatie wat ever alles is mogelijk bij God . Wij mogen nooit invullen wat God zou doen dat is Zijn werk en daar mag ik volledig op vertrouwen dat dat werk goed is.
Anita |
Amen Anita......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 00:40
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | God kan alles ten goede keren maar het is en blijft Zijn plan. Als God voor de hoer de tollenaar de zondaar goed is dan ook voor hen die niet geloven wat kan er wel niet ten goede gedaan worden in de gevangenis Paulus zat ook in de gevangenis. Er hoeft maar een woord ergens te staan om de man te bekeren ten volle al zou hij nooit meer vrij komen dan nog , het is en blijft Gods plan daar mogen wij niet aankomen wel zou ik bidden voor die man dat hij God mag leren kennen door schrijfsters via een christelijke organisatie wat ever alles is mogelijk bij God . Wij mogen nooit invullen wat God zou doen dat is Zijn werk en daar mag ik volledig op vertrouwen dat dat werk goed is.
Anita |
Amen Anita......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 00:41
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Girlpowerrrrrrrrr......  |
IJZERRRRRRRR!
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op dinsdag 8 januari 2013, 09:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 00:43
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Haha, zo zou het moeten zijn.......  Mannen zijn net als pubers, hebben een moeder naast hun nodig. ) |
Nou hopen dat je hier dan een moeder rol vrouw hier vindt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 00:43
|
|
|
|
|
God is liefde. Dat weten we allemaal wel. Jezus is de afstralling van God. Ook dat weten we allemaal. Jezus wees de tollenaars, de hoeren en zondaren niet af. Hij ging met ze eten tot groot ongenoegen van de geestelijke leiders. Er kwam geen veroordelend woord over de lippen van Jezus. 'Wie mij ziet, ziet de Vader', zei Jezus ooit. Dus, zo ziet de Vader ook naar ons: niet veroordelend. Hij aanvaard ons en Hij reikt ons middelen aan om weer op het rechte pad te komen indien we verdwaald zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 00:50
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Oef kom ik effe goed weg... troost je vanavond lig ik er vroeg op  |
was wel erg stil vanavond....................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 00:58
|
|
|
|
Mensen met wie je omgaat, zijn als de knoppen in een lift: ze brengen je hogerop of ze sturen je naar de kelder Spreuken 13:20
deze mens die vandaag ontmoete die stuurde mij naar de kelder, en ik was helemaal ontdaan ervan! Gelukkig kon ik mijn verhaal kwijt bij een lieve vriendin, toch heeft het me goed zeer gedaan!
En het ging nu niet om mij maar om een andere en het deed mij net zo zeer. soms klap ik dicht en helaas was dat nu ook!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 01:01
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | salle we de rest dan maar niet zeggen  |
soms is wijs niks te zeggen.....................................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 01:04
|
|
|
|
Met een bandje op een podium is in principe ook niets mis mee. Maar het moet natuurlijk wel gaan om de Eer van Zijn Naam, en daar hoort ook samenzang bij. Ik zag een tijdje terug een programma over dat ze een skatebaan in een Kerk hadden aangelegd om zo mensen te kunnen trekken, iets wat zeker niet in een Kerk thuishoort.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 02:09
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ben nu wel alles kwijt, ligt allemaal op geniale plekken maar naderhand zelfs de geniale plekken vergeten...  |
Het zal toch wel met en beetje logica zijn opgeborgen, nu alleen de logica terug vinden en je hebt alles weer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 02:20
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Puber in the house |
We hebben er 4 door de pubertijd heen gekregen. Goeie tip, ga niet in discussie, vaak wel uitleggen (meestal naderhand bij een conflict)waarom je een beslissing nam.
Ik ben nu gezegend met 4 pracht kerels die met plezier bij me thuis komen.
.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 07:34
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Heet je Altje of Anita?
Leanne,best goed gekozen vind ik zelf  |
Er benne dur zo veul met een nick name al probeer je jezelf te verbergen je blijft wie je bent, de spiegel liegt niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 07:58
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ben nu wel alles kwijt, ligt allemaal op geniale plekken maar naderhand zelfs de geniale plekken vergeten...  |
EENS...komt het goed....Straks genieten...denk daar maar aan... Hoop dat je straks kunt zeggen... My home...my castle ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 08:05
|
|
|
|
Ja ik sta onder een nickname, maar nodig is het niet... Zeker niet als er een foto bijstaat... Want dan kan immers toch ook gezien worden?? Voor iemand iets verbergen hoef ik ook niet, maar kiest een ander er wel voor...zal ik dat niet veroordelen... Gewoon Ineke dus....
|
|
| Naar boven |
|
|