ChristianMatch

Forum

Knuffelhoekje...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 502 503 504 505 506 507 508 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:40

JOLAN931 schreef:
slaap er maar een paar lange nachten meer over dan, ik vind die bull wel bij je passen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

jawel he
ik denk dat ik het maar bij bull hou he
het is wel een schatje Verliefde smiley
hij is echt goed Lachende smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
RENSKE067
op dinsdag 27 april 2010, 20:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:44

Dinsdag 27 april:

STILLE KRACHT!

Rust in MIJ, als de vermoeide menselijke natuur in opstand komt,
is dat haar roep om rust, rust dan tot MIJN levenskracht door
je heen stroomt.
Wees niet bang voor de toekomst, wees rustig, wees stil en juist in die
stilte zul je kracht ontvangen en die kracht zal blijven.
De wereld is van mening, dat er in actie kracht zit.
In stilheid en vertrouwen zal uw sterkte zijn!
Wat een belofte, wat een heerlijke vervulling!
Kracht uit rust en rust uit kracht.
Rust in MIJ, verblijd je in MIJ.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:44

CHATULIEM619 schreef:
Het thema van dit topic is immers te tolerant? Is het dan niet logisch dat je de link legt naar de praktijk. Ik merk op dat de moeite om voor je geloof uit te komen zelfs in een christelijke setting moeilijk voor mensen is. Ik heb geen enkel oordeel over hun geloof, meer valt het me op dat het probleem geschilderd in dit topic zelfs hier op de site aanwezig is.

Chat, ik vind dat je moet oppassen met dingen voor een ander invullen.
Ik ben het met je eens dat er niet veel mensen zijn die op het forum wat schrijven, maar het hoe en waarom weet je er niet van.

Ik weet uit eigen ervaring dat het soms best lastig is om je mening op het forum te zetten, omdat je dan vaak een reactie terugkrijgt en daar moet je dan maar net tegenkunnen.
Durf ik dan niet voor mijn geloof uit te komen ? Jawel, dat durf ik zeker, maar soms doe ik het niet, omdat ik niet altijd even goed met de mening van een ander om kan gaan, zeker als het raakvlakken heeft met geloof en identiteit.

Mijn advies aan jou is daarom... ga het niet in zitten vullen voor een ander waarom iemand niet reageert... en als je het echt wilt weten, misschien is het dan een idee het diegene in bijv. een privemail te vragen, mits je dat wel met respect doet natuurlijk.
Naar boven

Auteur Bericht
DIKKIE717

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:45

IMRE695 schreef:
Ik heb heerlijk gedut. En daarna nog gefietst. Was ook heerlijk. Daarna in m'n nieuwe hapjespan vlees gebraden en lekker gegeten. Wat ik vanavond ga doen? Misschien nòg een poosje naar buiten. Lachende smiley

Enne... Urk.... mannenkoor...... vis...... ds. Op 't Hof..... niet mijn ding.
Maar toch een fijne avond daar! Kussende smiley

Laatst aangepast door
DIKKIE717
op woensdag 1 juni 2011, 09:24
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:46

Tjonge wat een reacties allemaal zeg. Ten eerste bezuinigingen doen pijn. En dat schijnt een aantal mensen te vergeten hier. De tijd voor de extra speeltjes is voorbij. En dat geldt zeker voor de gezondheidszorg.

Ik zal nog eens een keer duidelijk maken wat ik bedoel. In mijn ogen worden er teveel luxe behandelingen gepleegd die in mijn ogen ook anders opgelost kunnen worden. En onder die luxe behandelingen vallen m.i. borstvergrotingen, botox injecties en liposucties.

Wat betreft IVF: de behandeling is dermate duur, dat ik het niet op vind wegen tegen over de vraag. Men is nl. gezond en het is geen medisch noodzakelijke ingreep. En ik denk dat we ons eens een keer moeten gaan beperken tot medisch noodzakelijke ingrepen. Dan zijn we er zeker van dat de noodzakelijke zorg nog steeds gepleegd kan worden.

Ten derde: dementerende ouderen. Waarom een griepprik als ze al zover van de wereld zijn, dat ze helemaal niks meer weten. Dat ze niet meer kunnen praten, dat ze niet meer kunnen communiceren? Soms is overlijden een zegen, en het lijkt alsof we mensen niet meer dood willen laten gaan. Terwijl ze er wel naar verlangen.
En idd ik heb wel dementerende mensen meegemaakt, en ik moet zeggen dat het voor een aantal een zegen was dat er een einde aan hun leven kwam door een natuurlijke dood.

Ik herhaal waar ik mee begonnen ben, bezuinigen kost pijn. Dat betekent dat we offers moeten maken. Als je in je eigen situatie moet bezuinigen kijk je toch ook eerst zonder welke luxe je kunt? Dan kunnen we ook wel in de gezondheidszorg kijken zonder welke luxe we kunnen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:47

RENSKE067 schreef:
jawel he

Heeft Rel het dus toch goed gedaan door hem die knuf aan jou te laten geven Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:50

HENK710 schreef:
Heeft Rel het dus toch goed gedaan door hem die knuf aan jou te laten geven Knipoog smiley

dat ik voor bull ga wil niet zeggen dat ik geen knuffel van een andere kerel mag hebben toch Smiley die vol vragen zit

of is een doodgewone knuffel ook al niet meer veroorloofd dan???
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS166

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:50

CARIEN982 schreef:
Hannah...nu weten we onderhand wel dat je dr zin in hebt Knipoog smiley

Hanna ik had me al opgegeven maar ik neeem een vriendin en ook mijn 2 kinderen mee......groet Roos166
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:51

HANNAH810 schreef:
chat, ik heb een aantal vragen aan je;
- waar lees je in het oude testament iets over de kinderdoop?
- waar lees je dat het verbond en t volk israel in het oude testament centraal staan?

je reactie verbaast me namelijk nogal!!

chat, om het nog wat ingewikkelder te maken; ga ik mijn kennis over de kinderdoop nog even naast die van henk710 leggen, en neem ook maar even de vrijheid om door je verhaal heen te kalken...... Knipoog smiley
maar als eerste wil ik even kwijt, dat hoewel ik in een kinder-doop-gemeenschap kerk, ik meer kan vinden in de bijbel, dat volwassendoop zou kunnen onderbouwen. ik ben er echter van overtuigt, dat God oprechtheid meer van belang acht, dan de uitvoering van de sacramenten.
(en daar hoef je het niet mee eens te zijn, chat; ik weet nl dat je daar anders over denkt...)afijn; komt ie;

chatuliem619 schreef;
Als je het over verlossing hebt wordt door de aanhangers van kinderdoop de oud testamentische kijk gehanteerd. Wil dat zeggen dat de kinderdoop in het ot voorkomt? Nee, maar wel de besnijdenis. zover zijn we t met elkaar eens
Het principe was: God had Zijn volk gemaakt (Abraham) en uitverkoren om Zijn werk te doen. nee, God heeft een verbond met abraham gesloten! dat is iets anders! Hij heeft hem niet verkoren om te werken en dienen, maar om de genade en gemeenschap met God zelf te ontvangen Om bij dit volk te horen word je besneden. daar gaan we dus al; niet om bij het volk te mogen horen, werden de jongetjes besneden, maar om bij het verbond met God zelf ingelijft te worden; dat is in mijn ogen een veel hoger en heerlijker plan !!Bij de meeste mensen gold dat door afstamming, hoewel er ook ruimte was jood te worden door je te laten besnijden.

In de kinderdoop worden dezelfde principes gehanteerd. ten dele chat, ten dele... Zij die gedoopt zijn horen bij het volk van God. nu ga ik het dus even ingewikkelder maken; je wordt wel in het uiterlijke volk van God opgenomen, de gemeenschap der heiligen, de kerkelijke gemeente, maar niet bij het volk van God in de zin van het "kind van God zijn" om een paralel te trekken met het volk israel; niet iedere israeliet kende/geloofde in God, en is bij Christus in het Vaderhuis. kijk hierbij ook maar eens naar het moment, dat het volk israel uit egypte is geleid, en voor de jordaan is aangekomen; slechts twee verspieders geloven/vertrouwen op God; het overgrote deel van het volk israel dus niet; zij blijven in de troosteloosheid van de woestijn, en gaan het land der belofte (als symbool van de hemel) niet in. samenvattend; het belang van bij het uiterlijk volk van God behoren, is geen garantie dat je ook bij de God van het volk hoort; dit is een belangrijk gegeven, waar nog wel eens misverstanden over bestaan, naar mijn idee!! dus het geloofsvertrouwen van een israeliet is kriterium voor God, ik hoop dat we het daar over eens zijn.... Knipoog smiley Meestal speelt afstamming ook een bepaalde rol. Niet je geloof, maar je doop is het criterium. zoals ik al zei; het geloof is dus wel degelijk criterium in kinder-dopende gemeenten. ik hoop later aan te geven hoe je dat dan dus zou moeten zien........(als ik daar nog tijd voor heb; want mn tuin-werk wacht op me....... Twijfelende smiley )God is Zijn verbond aangegaan met Zijn volk, en in sommige kringen beschouwt men zichzelf als het nieuwe Israël, waarbij het oude Israël heeft afgedaan. die kringen ken ik niet; wel kerkgemeenschappen die het volk israel extra steunen
Er zit ook iets fatalistisch in. Of je bent gedoopt en je hoort erbij of je bent niet gedoopt en je hoort er niet bij. En eigenlijk kun je aan beide niets doen. met deze zin kan ik dus helemaal niets; ik herken het echt helemaal niet, en naar mijn beste weten worden er regelmatig volwassenen gedoopt in kinder-dopende gemeenten; dus t fatalistische kan ik nergens, maar dan ook nergens ontdekken.

De nieuw testamentische kijk op verlossing is bekering. zoals henk710 al aangaf, de oud-testamentische kijk dus ook!! En dat uit zich in de doop. daarin denk je dus niet anders dan een kinder-dopende christen Daarbij staat afstamming niet centraal maar het geloof. daarin denk je dus niet anders dan een kinder-dopende christen Op grond van je geloof word je gedoopt.
hier komt een gigantisch verschil met mijn persoonlijke visie op de genade, chat; echt een enórm verschil; op basis van het bloed van Christus is er genade, die je met geloofsvertrouwen in dankbaarheid mag aannemen; dus niet omdat ík zo goed kan geloven, wordt ík behouden, maar omdat Christus voor mij heeft geleden, omdat Christus voor mij aan de rechterhand van de Vader bidt, en omdat God de Heilige Geest het geloof in mijn hart heeft gelegt zodat ik de Heere Jezus te mag liefhebben en omhelzen voor het bloed der verlossing dat Hij gestort heeft, (waarvan het doopwater het symbool is) en ontvang ik de zegen van het nieuwe leven met Hem.... kort samengevat; op basis van het reinigende bloed van de Heere Jezus wordt je gedoopt. Met de doop begraaf je je oude leven, nee, ik ben het in deze weer volstrekt niet met je eens, chat; met de doop begraaf IK niet mijn oude leven, maar laat GOD zien, dat mijn leven door HEM wordt begraven; en dat alle zonden afgewassen worden door het bloed van de HEERE JEZUS; niet de actie van de mens staat daarbij dus centraal; maar de actie van God zelf; dat vind ik een mega-groot verschil; het gigantische verschil tussen remonstrants denken en reformatorisch denken. dat zonder God was, gekenmerkt door zonde, en sta je op in een nieuw leven. Nieuw leven dat de liefde van God centraal stelt en zich uit in toewijding naar Hem. daarin denk je dus niet anders dan een kinder-dopende christen, die ook uit dankbaarheid een leven van toewijding en heiligmaking wil leven. Waar plaats is voor vergeving en genezing. daarin denk je dus niet anders dan een kinder-dopende christen En waar de kracht van de Heilige Geest zichtbaar wordt in het leven van de mensen. daarin denk je dus niet anders dan een kinder-dopende christen Getuigen van Gods liefde is iets natuurlijks, omdat je weet hoe God je leven veranderd heeft.

pff, eerst plaats ik dit bericht, daarna kom ik nog wel terug op hoe je dan het geloof in combinatie met kinderdoop zou moeten zien/intepreteren.
k beloof echter niet dat daar vanavond nog van komt....

ik hoop dat ik het je wat duidelijker heb kunnen maken, broeder chatuliem...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ELOY025

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:51

NISHA834 schreef:
Het blijkt dus weer dat sommige mensen niet goed een topic lezen of begrijpen.

[snip]

In een mailcontact ben ik zelf altijd té open en eerlijk. Als ik dat niet blijk te zijn, wil ik daarop aangesproken worden. Het leven is één lange levensles, ik ben nog niet uit geleerd.

Het lijkt nu, als of iemand zich hier aangevallen voelt en zo heb dat absoluut niet bedoeld. Ook begrijp ik de terughoudendheid in de contacten, en net wat Hannah zegt: Wat is vriendschap, voor de een is het al bijna een relatie voor de ander is het een ontdekkingsreis. Ik heb vele goede en langdurige vriendschappen maar één relatie.

Wat mijn bedoeling met deze topic is, hoe ga je eigenlijk om met iemand die niet eerlijk is, zo blijkt achteraf. Hoe ga je in je zelf om met je eigen gevoelens.

Mijn ervaring is, dat als iemand niet eerlijk is, dat het niet betekent dat iemand onbetrouwbaar is. Misschien moet je via een andere kant proberen op positieve manier ingangen te zoeken. Zodat bij de ander het vertrouwen kan groeien.

Volgens mij zit ik nu antwoord te geven in mijn eigen topic.
Ik hoop Mar, dat je mij begrijpt. En anders kun je mij altijd mailen...

Ik probeer mijn profiel zo eerlijk mogenlijk in te vullen, hoe kom ik anders die éne tegen die mij neemt zoals ik ben.
Maar "Het leven is één lange levensles," voor mijn scheiding was ik een ander mens als daar na, en ook voor CM was ik anders als nu.
En "ik ben nog niet uit geleerd." dus zal ik ook nog wel anders worden als wie ik nu ben en mijn profief ook regelmatig aanpassen.
Ik word gevormd door alles om me heen, en momenteel hebben de mensen hier op CM daar een groot aandeel in.

"hoe ga je eigenlijk om met iemand die niet eerlijk is, zo blijkt achteraf."
Ik ga ervanuit dat iemand wel eerlijk wil zijn maar zich misschien net als ik nog aan het vormen is, en als die persoon zover is dan merk ik het wel, of niet.
In elk geval niet te snel die deur dicht doen, ook ik laat niet meteen het achterste van mijn tong zien dus dat verwacht ik ook niet van een ander, zoiets moet je de tijd geven om te groeien
"Hoe ga je in je zelf om met je eigen gevoelens."
Je geeft mijn antwoord al in je 'topic' vraag, het is Angst ! Onzekerheid ! wantrouwen ! , maar ook het vertrouwen dat er een vrouw tussen zit met wie ik kan zijn wie wij zijn.

(-38 +6 OK)

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:35
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:55

RENSKE067 schreef:
dat ik voor bull ga wil niet zeggen dat ik geen knuffel van een andere kerel mag hebben toch Smiley die vol vragen zit

of is een doodgewone knuffel ook al niet meer veroorloofd dan???

Je bent hier op CM toch Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:55

ARJAN007 schreef:
En ik kan me zooooooooo goed voorstellen dat degenen die zich bezorgd maken over verdwijnende leden, voortaan een buitengewoon actieve rol spelen om conflicten en ruzies tot een goed einde te brengen.
Dáár hebben we tenminste iets aan!

Iets constateren is één ding, en er vervolgens daadwerkelijk voor zorgen dat de sfeer verbetert is een noodzakelijke tweede.....

Overigens moeten we niet al te dramatisch gaan doen, leanne, ik denk niet dat dat nodig is.

Later besefte ik dat ik het verkeerde woord had gebruikt,ik bedoelde niet verdwijnen maar vertrekken........
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:01

chatuliem:

Ten derde: dementerende ouderen. Waarom een griepprik als ze al zover van de wereld zijn, dat ze helemaal niks meer weten. Dat ze niet meer kunnen praten, dat ze niet meer kunnen communiceren? Soms is overlijden een zegen, en het lijkt alsof we mensen niet meer dood willen laten gaan. Terwijl ze er wel naar verlangen.
En idd ik heb wel dementerende mensen meegemaakt, en ik moet zeggen dat het voor een aantal een zegen was dat er een einde aan hun leven kwam door een natuurlijke dood.

De mens mag niet beschikken over het lot van leven en dood.
God beslist het wanneer het tijd is.
Er zijn ouderen die graag willen sterven, maar ze hebben het aan God overgelaten.
Medicatie voor hun kan vaak verlichtend werken waardoor het lijden niet zwaar is.
Als je hun de medicatie ontzegd word het lijden zwaarder.
Is dat wat je wilt?

Bij ivf spelen de artsen eigenlijk al een rol van God.
En moeten de atsen ook maar voor God gaan spelen als de mens wilt sterven?
Ik vind het goed dat er een regelgeving is in de wet dat je niet zomaar iedereen mag eutaniseren.

Wanneer is het leven voor iemand ondraagbaar?
Waar ligt die grens?

( ik heb het hier alleen over mensen die gelovig zijn, laat dat duidelijk zijn)
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:02

DIKKIE717 schreef:
wat is er mis met ds.op t hof

waarschijnlijk niks, mar hii is niet imres ding Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:05

JOLAN931 schreef:
waarschijnlijk niks, mar hii is niet imres ding Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Verraste, verbaasde smiley dat mag ik toch niet hopen nee Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
NISHA834

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:10

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:35
Naar boven

Auteur Bericht
NISHA834

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:17

HERMIENA254 schreef:
.

Nisha........ik snap gelukkig je reactie..is nooit anders geweest want ik ken je.

Profielschetsen kan je zomaar invullen......relaties kan je zomaar aangaan.
Maar de waarheid is heel ver te zoeken.

Verder ga ik niet op dit topic reageren van je........ik lees en huiver....en waarschuw alleen maar.

Inderdaad Hermiena, hebben wij elkaar weleens ontmoet... ik neem je waarschuwing ter harte...

@ Jolan...virtuele mensenkennis...dat dit tegenwoordig ook bestaat...je hebt gelijk, dat is niet ergens op gebaseerd...

@Eloy, dank voor je prachtige toegift, om weer in vertrouwen verder te leven...opnieuw beginnen...
Naar boven

Auteur Bericht
NISHA834

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:19

RENSKE067 schreef:
jawel he

...ik denk dat jij helemaal niet meer hoeft te slapen...Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NISHA834

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:22

Gezang 179
1
Rust mijn ziel, uw God is Koning,
heel de wereld zijn gebied.
Alles wisselt op zijn wenken,
maar Hij zelf verandert niet.

2
Ieder woelt hier om verand'ring
en betreurt ze dag aan dag,
hunkert naar hetgeen hij zien zal,
wenst terug 't geen hij eens zag.

3
Rust mijn ziel, uw God is Koning!
Wees tevreden met uw lot!
Zie, hoe alles hier verandert,
en verlang alleen naar God!
Naar boven

Auteur Bericht
ELOY025

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:24

ARJAN007 schreef:
Ik kan me inmiddels goed voorstellen als mensen niet meteen al duidelijk zijn over het kerktype waar ze naar de kerk gaan.

Om maar een voorbeeld te noemen:
Ik ben in een PKN-kerk gedoopt als kind. Daar heb ik nooit problemen mee gehad, en de laatste tijd merk ik zelfs hoe goed het is geweest dat mijn ouders mij lieten dopen. Van meet af aan een fundament onder je bestaan, dat is heel fijn!
Maar nu: gisteren werd mij gezegd dat de kinderdoop wegens procedure- fouten (want vond niet plaats op de manier waarop in het Nieuwe Testament gedoopt werd) ongeldig is.
Hoe bont kun je het maken, denk ik dan, om heel eenzijdig te stellen dat procedurefouten een reden zijn om de doop ongeldig te verklaren.......
Blijkbaar zijn er mensen die niet begrijpen hoe pijnlijk en beledigend dat over kan komen. Allereerst pijnlijk voor de kerk (die voor de kinderdoop koos,) omdat de kerk in hun ogen verkeerd bezig was. Vervolgens pijnlijk voor de gedoopten omdat het fundament onder hun voeten alsnog weggeslagen wordt.
Hoewel ik vasthoud aan de kinderdoop als zijnde een zeer geldige vorm van dopen (en dus ook vind dat de kerk er goed aan gedaan heeft) vind ik het nogal kwetsend en pijnlijk als anderen daar luchtig over doen.

Dus ik begrijp hoe langer hoe beter als mensen niet meteen gedetailleerd en duidelijk zijn over hun opvattingen.... want mensen kunnen wel degelijk gekwetst worden door opvattingen van anderen.....

Ik ben Katholiek geboren en binnen een week gedoopt. Maar dat is niet waar Hij naar kijkt als ik voor Hem sta. Hij kijkt naar hoe ik heb geleefd.
Naar boven

Auteur Bericht
NISHA834

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:28

ELOY025 schreef:
Ik ben Katholiek geboren en binnen een week gedoopt. Maar dat is niet waar Hij naar kijkt als ik voor Hem sta. Hij kijkt naar hoe ik heb geleefd.

Je moet Hem al leren kennen in dit leven. Een goed leven is niet genoeg! Anders zegt Hij, ga weg van mij, Ik heb u niet gekend...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:29

yes, Liverpool:

http://www.youtube.com/watch?v=_L9vznaY5i0&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:31

CHATULIEM619 schreef:
In veel profielen lees ik, ïk ben christen, maar ik denk niet in hokjes. Eigenlijk vind ik dat heel negatief. Wat is erop tegen om te zeggen: ik hoor bij een bepaalde kerk. Bovendien geeft het ook verkeerde info aan de ander, want iedereen heeft een bepaalde kerkelijke achtergrond. En die is vaak gevormd door opvoeding, theologie, ervaringen en kijk op de mens.
Voor mij betekent iemand die niet in hokjes denkt, iemand die zich niet ergens aan wil toewijden en het is voor mij een belangrijk criterium om met zo'n persoon niet verder te willen gaan.
Als je nu al niet weet waar je voor staat in je geloof, dan heb ik geen hoop dat dat in de toekomst wel zo zou zijn.
Die hokjes zijn belangrijk. Ze staan nl. voor je geloofsbeleving.

En daarom kiezen die mensen waarschijnlijk ook precies de optie 'ik denk niet in hokjes'. Een zeer goede categorie toch?
Want wie wil nu naar een kerk waar allerlei betweterige lieden rondlopen die het negatief vinden dat mensen graag voor zichzelf willen denken?

Laatst aangepast door
LAURENS814
op dinsdag 27 april 2010, 21:32
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:33

MARISKA601 schreef:
chatuliem:
De mens mag niet beschikken over het lot van leven en dood. God beslist het wanneer het tijd is. Er zijn ouderen die graag willen sterven, maar ze hebben het aan God overgelaten.
Medicatie voor hun kan vaak verlichtend werken waardoor het lijden niet zwaar is. Als je hun de medicatie ontzegd word het lijden zwaarder. Is dat wat je wilt?
Vroeger gingen de meeste ouderen dood aan de griep. Een heel natuurlijke dood. Soms heb ik het idee dat we mensen onnodig lang in leven houden.
MARISKA601 schreef:
Bij ivf spelen de artsen eigenlijk al een rol van God.
En moeten de atsen ook maar voor God gaan spelen als de mens wilt sterven?
Ik vind het goed dat er een regelgeving is in de wet dat je niet zomaar iedereen mag eutaniseren.
Ik ben een fel tegenstander van euthanasie. En dat is ook niet hetgeen ik hier vertel.
MARISKA601 schreef:
Wanneer is het leven voor iemand ondraagbaar?
Waar ligt die grens?

( ik heb het hier alleen over mensen die gelovig zijn, laat dat duidelijk zijn)
Ja, die grens kunnen we zelf niet trekken, maar we mogen wel aanvaarden dat mensen op een normale manier overlijden.
Naar boven

Auteur Bericht
NISHA834

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:34

LAURENS814 schreef:
Toch even reageren, ook al ben je er niet meer.
Ten eerste een boeddha mag je zelf niet kopen, je moet hem krijgen van iemand die van je houdt (zo gaat de traditie). Ten tweede kan een boeddha beeld gewoon een mooi object zijn dat verder absoluut geen kwaad kan. Wel vindt ik dat je een religieus beeld, ook al is het niet uit je eigen geloof, met respect moet behandelen. Hoe zou jij je voelen wanneer iemand bijvoorbeed een crucfix als deurstopper zou gebruiken? Ik noem maar wat..... Respect voor andere culturen en geloven is wel het minste wat je kunt doen, anders zou ik zeggen niet aanschaffen dat ding.

Waar vind ik in de Bijbel dat ik respect moet hebben voor andere godsdiensten?
Volgens mij staat er zoiets als uitroeien, verbranden... de hoogten met vreemde altaren vernietigen...
Hiermee bedoel ik niet de mensen,... voor we weer een nieuwe discussie krijgen!...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:35

RENSKE067 schreef:
Jezus zegt, dat Hij hier van ons verwacht.
Dat wij zijn als kaarsjes brandend in de nacht .
En Hij wenst, dat ieder tot zijn ere schijnt .
Gij in uw klein hoekje en ik in 't mijn.

volgens mij staat er hoekje en niet hokje Knipoog smiley

Dat klopt idd. Renske...
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:40

oke, jolan, dat kan;
maar wat is er mis met vis?? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NISHA834

LAURENS814 schreef:
Wat is er mis met een afbeelding van Jezus?
Heb je dan ook geen foto's of portretten van jouw dierbaren in huis?

Jezus is zó heilig, kun je met geen pen uittekenen of met hout en steen uitbeelden. Je zult Hem in Zijn heerlijkheid en majesteit te kort doen.
Probeer het nou eens te doen met je geloof.
Wij mensen willen alles tastbaar hebben. Maar de Drie Eénheid Gods is niet uit te beelden. Want als Jezus aan jouw muur hangt, heb je maar een derde van wie God is...

Ik heb wel foto's van mijn dierbaren en die foto's zijn een herinnering aan hun. Terwijl ze nog leven hoor, begrijp me goed.

Hoe kun jij je een beeld vormen van Jezus?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

Keulen.: Botte pech is een Duitser gisteren fataal geworden. De 47-jarige man raakte met zijn auto van de weg in de plaats Wiehl, even ten oosten van Keulen. Hij schoot door een weiland en een hek en kwam tot stilstand tegen een boom op een begraafplaats. Door de klap kon de man zijn autodeur niet meer open krijgen. Hij gaf volgens de politie met zijn rug een duw een duw tegen het portier aan de portierskant. Daarbij zette de man zoveel kracht, dat hij ui de auto viel. Met zijn hoofd klapte hij met fatale gevolgen op de rand van een grafsteen.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:41

oke, jolan, dat kan;
maar wat is er mis met vis?? Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 502 503 504 505 506 507 508 ... 6194 Volgende
Pagina 505 van 6194