ChristianMatch

Forum

ga je mee picknicken in ede op de hei?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 503 504 505 506 507 508 509 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:43

ROOS166 schreef:
Hanna ik had me al opgegeven maar ik neeem een vriendin en ook mijn 2 kinderen mee......groet Roos166

super roos!! gezellig!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:44

LAURENS814 schreef:
Indien je geen enkele afbeelding mag maken van iets wat onder of boven in de hemel is, waarom gaf God dan zelf toestemming om de tempel te 'decoreren' met afbeeldingen van cherubijnen (=engelen).
De afbeeldingen van engelen stonden zelfs op de ark van het verbond, waar de priesters ook voor knielden !
Ook de 'bronzen zee' bij de tempel bevatte afbeeldingen, namelijk 12 koperen of bronzen ossen die het geheel moesten dragen. Daarnaast was de tempel van binnen gedecoreerd met afbeeldingen van granaatappels.

Daarnaast, heeft God niet van zichzelf een afbeelding gemaakt toen HIj mens werd in de persoon Jezus Christus?
Alleen al om deze reden heb ik er geen moeite mee om een afbeelding van Jezus in huis te hebben. In Jezus heeft God de mens letterlijk met zichzelf verzoend.

Afbeeldingen zijn dus niet het probleem. De Heer heeft er alleen een probleem mee indien die afbeeldingen verwijzen naar andere goden.

Het neerknielen voor afbeeldingen is ook geen afgoderij, dit wordt het alleen indien de eer die je geeft aan het afgebeelde gelijk is aan de eer die je aan God zou moeten geven.
Het gaat in ieder geval dus om de houding en intenties die je hebt in je hart, niet om uiterlijkheden.

Bovendien de door jouw aangehaalde vers stelt: 'Maak geen godenbeelden', meervoud dus. Het lijkt hier volgens mij te gaan om het aanbidden van verschillende goden, zoals dat in de polytheistische godsdiensten van vroeger wel vaker voorkwam. De boodschap is duideijk: ' Aanbid niet de goden van de andere volkeren,Ik ben de enige ware God'.
Door het in huis hebben van een afbeelding van Jezus kun je onmogelijk het gebod overtreden, Jezus is immers gelijk aan God. Kniel je neer in eerbied en aanbidding voor een icoon van Jezus dan gaat de eer ook naar Jezus, en niet het object zelf. Geen afgoderij dus...

goed onderbouwd Laurens, zou t zelf niet anders willen zeggen.

God wil niet dat er ook maar de schijn van een andere god aanbeden wordt door ons. Daarom maak geen beeltenissen van die andere goden.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:45

NISHA834 schreef:
Hoe kun jij je een beeld vormen van Jezus?

Omdat Hij ook gewoon mens is!
En nee, geen 1/3e God, maar 1 God, net als de Vader en de Geest!
Naar boven

Auteur Bericht
NISHA834

RENSKE067 schreef:
Jezus zegt, dat Hij hier van ons verwacht.
Dat wij zijn als kaarsjes brandend in de nacht .
En Hij wenst, dat ieder tot zijn ere schijnt .
Gij in uw klein hoekje en ik in 't mijn.

volgens mij staat er hoekje en niet hokje Knipoog smiley

In de ban van CM en dan ook nog in een hokje, tsjonge Mar, ik wens je veel sterkte...

Laatst aangepast door
NISHA834
op dinsdag 27 april 2010, 21:45
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

[quote=CHATULIEM619Ja, die grens kunnen we zelf niet trekken, maar we mogen wel aanvaarden dat mensen op een normale manier overlijden.[/quote]

Ik zou graag willen horen hoe je dat ziet Chat.Mijn echtgenoot heeft veel geldverslindende behandelingen gehad en ik weet dat jij ook zorg nodig hebt.
Waar zie jij de grens?De grens van het staken van behandelingen bedoel ik,niet die van het kiezen voor of tegen het leven.
(en zie dit alsjeblieft niet als een aanval maar als een serieuze vraag)
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:46

HANNAH810 schreef:
we hopen met elkaar dus te gaan picknicken op zaterdag 22 mei.
het is de bedoeling, dat ieder voldoende eten en drinken meeneemt voor zichzelf en eventuele kinderen, een kleedje, en wat te spelen.

we verzamelen bij het restaurant "juffrouw Tok"
tegenover de schaapskooi.
gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.

Het adres:

Partycentrum Zuid-Ginkel
Verlengde Arnhemseweg 101
6718 SM EDE

Vanuit Utrecht:

· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen.
· Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek.
· Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede.
· Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.

Vanuit 's-Hertogenbosch:

· Volg de A50 richting Nijmegen.
· Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht.
· Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede.
· Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .

Vanuit Zwolle:

Volg de A28 richting Harderwijk.
· Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem.
· Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op.
· Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.

geinteresseerden zijn vooralsnog;

Hannah810 met twee kinderen
introducee; aquarel (vrouw 37jr)
zusje (36jr) van hannah, met 1 kindje
jolan9.. en willie511 met drie kinderen
grace 585 met twee kinderen
dineke115
ariennez498
marieke897 met 2 kids (als ze niet bij papa zijn)
marianne129 (met twee kinderen) als ze niet naar het logeerhuis zijn
parel184 met kind?
peacedove820 met drie kinderen
leanne 226 zonder kinderen
susannah475
margriet323 evt met een vriendin
nisha834 (met kind)
vriendin van nisha met pleegkindje
willianne485 met twee kinderen
roos166 met twee kinderen en vriendin en haar pleegkindje
anita324
walenka 689

dirkie395
pimpernel883
eduard 152
ringo 975 met twee kinderen?
martien 579
griffin748
chatuliem619
lou384
brazeevel772
wim180
jos176
karolus 338
henk335 evt met kinderen
edwinem176
gigolo620
willie605
jonathan890 evt met kinderen
mark811(misschien met zijn broer)
mar907
benny340
henduk 927
eloy025
gert856
kenymom952
imre695

na twaalf uur gaan we richting de schaapskooi, dus wanneer je later bent ivm file oid, dan weet je waar we te vinden zijn.
t is dus de bedoeling dat ieder voor zichzelf/eigen gezinnetje een kleed, eten en drinken en iets te spelen meeneemt.

zelf neem ik wat bamboestokken mee, en een dekentje, zodat ze lekker indiaantje kunnen spelen; wat schmink, en dan hebben ze t prima naar hun zin (hé jolan? )

als t leuk is organiseren we nog wel een keer een zaterdag-middag verwacht ik, dus als je deze datum niet kunt; misschien kun je dan een volgende keer mee....

komt er nog iemand voor lou langs groesbeek?
misschien kunnen jullie dan even contact opnemen via de mail, en als t rond is dit melden via dit forum?
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:49

HANNAH810 schreef:
oke, jolan, dat kan;
maar wat is er mis met vis?? Clown smiley

nou, ik denk een visje op zijn tijd...best lekker!
vooral die tongetjes Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
NISHA834

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:49

HENK710 schreef:
Omdat Hij ook gewoon mens is!
En nee, geen 1/3e God, maar 1 God, net als de Vader en de Geest!

Wakker worden Henk, we leven ná Pinksteren... dus Hij is geen mens meer... Zijn vernedering is tot verhoging gemaakt met Pasen, Hemelvaart en Pinksteren...

Ik bedoel niet 1/3e God, maar als je Hem afbeeld, heb je maar 1/3e deel van de Drie Eénheid...dus heb je niets...
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:50

EVA685 schreef:
Dieren staan je op te wachten Knipoog smiley

om je af te likken, onder te kwijlen etc Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DIKKIE717

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:50

HANNAH810 schreef:
HANNAH810 schreef:
we hopen met elkaar dus te gaan picknicken op zaterdag 22 mei.
het is de bedoeling, dat ieder voldoende eten en drinken meeneemt voor zichzelf en eventuele kinderen, een kleedje, en wat te spelen.

we verzamelen bij het restaurant "juffrouw Tok"
tegenover de schaapskooi.
gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.

Het adres:

Partycentrum Zuid-Ginkel
Verlengde Arnhemseweg 101
6718 SM EDE

Vanuit Utrecht:

· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen.
· Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede.

Vanuit 's-Hertogenbosch:

· Volg de A50 richting Nijmegen.
· Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht.
· Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .

Vanuit Zwolle:

Volg de A28 richting Harderwijk.
· Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem.
· Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op.

geinteresseerden zijn vooralsnog;

Hannah810 met twee kinderen
introducee; aquarel (vrouw 37jr)
zusje (36jr) van hannah, met 1 kindje
jolan9.. en willie511 met drie kinderen
grace 585 met twee kinderen
dineke115
ariennez498
marieke897 met 2 kids (als ze niet bij papa zijn)
marianne129 (met twee kinderen) als ze niet naar het logeerhuis zijn
parel184 met kind?
peacedove820 met drie kinderen
leanne 226 zonder kinderen
susannah475
margriet323 evt met een vriendin
nisha834 (met kind)
vriendin van nisha met pleegkindje
willianne485 met twee kinderen
roos166 met twee kinderen en vriendin en haar pleegkindje
anita324
walenka 689

dirkie395
pimpernel883
eduard 152
ringo 975 met twee kinderen?
martien 579
griffin748
chatuliem619
lou384
brazeevel772
wim180
jos176
karolus 338
henk335 evt met kinderen
edwinem176
gigolo620
willie605
jonathan890 evt met kinderen
mark811(misschien met zijn broer)
mar907
benny340
henduk 927
eloy025
gert856
kenymom952
imre695

na twaalf uur gaan we richting de schaapskooi, dus wanneer je later bent ivm file oid, dan weet je waar we te vinden zijn.
t is dus de bedoeling dat ieder voor zichzelf/eigen gezinnetje een kleed, eten en drinken en iets te spelen meeneemt.

zelf neem ik wat bamboestokken mee, en een dekentje, zodat ze lekker indiaantje kunnen spelen; wat schmink, en dan hebben ze t prima naar hun zin (hé jolan? )

als t leuk is organiseren we nog wel een keer een zaterdag-middag verwacht ik, dus als je deze datum niet kunt; misschien kun je dan een volgende keer mee....

komt er nog iemand voor lou langs groesbeek?
misschien kunnen jullie dan even contact opnemen via de mail, en als t rond is dit melden via dit forum?

Laatst aangepast door
DIKKIE717
op woensdag 1 juni 2011, 09:25
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:51

EVA685 schreef:
Dieren staan je op te wachten Knipoog smiley

Dat is een waarheid als een koe.
Iedere keer als ik mijn huis binnenkom staan er achter de deur 2 lieve katten te wachten en heel af en toe de hond erbij.
Of de katten zitten voor het raam op de uitkijk waar ik blijf.

Mijn dieren zeuren vaak maar om 1 ding: eten.
Net kleine kinderen die vragen mama wanneer gaan we eten, we hebben honger.

Mijn ene kat zeurt zo na de klok van 10 uur.. ik wil naar bed.
Dan doe ik de deur open en lamp aan.
Roetsjj daar gaat meneer de kater.
trippel... trippel... sta... kijk... trippel... sta...kijk...trippel...
voor de trap zitten.. .ja zo gaat mevrouw poes naar boven.

even later hoor het geluid van een kudde olifanten op de trap..
meneer en mevrouw spelen tikkertje op de trap.

zo gaat hier vaak in huis
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:51

CHATULIEM619 schreef:
Tjonge wat een reacties allemaal zeg. Ten eerste bezuinigingen doen pijn. En dat schijnt een aantal mensen te vergeten hier. De tijd voor de extra speeltjes is voorbij. En dat geldt zeker voor de gezondheidszorg.

Ik zal nog eens een keer duidelijk maken wat ik bedoel. In mijn ogen worden er teveel luxe behandelingen gepleegd die in mijn ogen ook anders opgelost kunnen worden. En onder die luxe behandelingen vallen m.i. borstvergrotingen, botox injecties en liposucties.

Wat betreft IVF: de behandeling is dermate duur, dat ik het niet op vind wegen tegen over de vraag. Men is nl. gezond en het is geen medisch noodzakelijke ingreep. En ik denk dat we ons eens een keer moeten gaan beperken tot medisch noodzakelijke ingrepen. Dan zijn we er zeker van dat de noodzakelijke zorg nog steeds gepleegd kan worden.

Ten derde: dementerende ouderen. Waarom een griepprik als ze al zover van de wereld zijn, dat ze helemaal niks meer weten. Dat ze niet meer kunnen praten, dat ze niet meer kunnen communiceren? Soms is overlijden een zegen, en het lijkt alsof we mensen niet meer dood willen laten gaan. Terwijl ze er wel naar verlangen.
En idd ik heb wel dementerende mensen meegemaakt, en ik moet zeggen dat het voor een aantal een zegen was dat er een einde aan hun leven kwam door een natuurlijke dood.

Ik herhaal waar ik mee begonnen ben, bezuinigen kost pijn. Dat betekent dat we offers moeten maken. Als je in je eigen situatie moet bezuinigen kijk je toch ook eerst zonder welke luxe je kunt? Dan kunnen we ook wel in de gezondheidszorg kijken zonder welke luxe we kunnen.

Het is maar mening.
Naar boven

Auteur Bericht
NISHA834

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:52

LAURENS814 schreef:
En daarom kiezen die mensen waarschijnlijk ook precies de optie 'ik denk niet in hokjes'. Een zeer goede categorie toch?
Want wie wil nu naar een kerk waar allerlei betweterige lieden rondlopen die het negatief vinden dat mensen graag voor zichzelf willen denken?

Nu zit je zelf in een hokje, als je niet naar een kerk wilt met betweterige lieden...Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DIKKIE717

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:54

JOLAN931 schreef:
om je af te likken, onder te kwijlen etc Clown smiley

Laatst aangepast door
DIKKIE717
op woensdag 1 juni 2011, 09:20
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

HENK710 schreef:
Wie heeft dan gezegd dat er een beeld in huis of tuin gehaald wordt, Chatuliem. Blijf aub wel lezen wat er geschreven wordt. ER KOMT ZELFS GEEN TUINKABOUTER BIJ DOES IN DE TUIN!

En wat betreft die datum: wij vertellen wel gewoon op ONZE tijd aan mensen van wie WIJ vinden dat ze het mogen weten wanneer het is...en die mensen weten het ondertussen al lang Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Kussende smiley

Over jullie trouwdatum Henk... dat is iets prive's en ik vind het erg ongepast van Chat om die dingen door elkaar te halen, vind dat niet horen bij het topic boeddha beeld...
Goed dat je je houdt aan jullie tijd... ook als je belangstelling hebt (of nieuwsgierig bent haha) is het gepast om jullie daarin te accepteren, ook als dat betekent dat je de datum (nog) niet weet... Knipoog smiley
Zo... dat wilde ik ff kwijt...

Wat betreft de boeddha's ... zie elders mijn bijdrage bij dit topic ...
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

NISHA834 schreef:
...ik denk dat jij helemaal niet meer hoeft te slapen...Knipoog smiley

nou???
bed maar wegdoen dan?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
NISHA834

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:55

DIKKIE717 schreef:
je heb het er maar druk mee...

Kom je ook Dikkie?
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:56

RENSKE067 schreef:
nou???
bed maar wegdoen dan?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
tuurlijk, daar kan je vast mee beginnen.
als je netjes getrouwd bent heb je er toch maar een nodig?
en wie weet hoe lang het duurt voordat tie op marktplaats verkopcht is Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:58

NISHA834 schreef:
Waar vind ik in de Bijbel dat ik respect moet hebben voor andere godsdiensten?
Volgens mij staat er zoiets als uitroeien, verbranden... de hoogten met vreemde altaren vernietigen...
Hiermee bedoel ik niet de mensen,... voor we weer een nieuwe discussie krijgen!...

Ik heb het niet over wat er 'in de Bijbel staat', maar wat ik zelf vind.
Persoonlijk heb ik veel respect voor het Boeddhisme, ook al zou ik nooit deze filosofie aanhangen.
Ik geloof echter wel in de oprechtheid van Siddharta Boeddha, die geboren was lang voordat het christendom om de hoek kwam kijken. Je kunt het hem in ieder geval niet kwalijk nemen dat hij de christelijke moraal niet kende. De Boeddha stichtte dan ook geen nieuwe godsdienst maar probeerde enkele richtlijnen samen te stellen om het lijden van de wereld te verzachten (het zogenaamde achtvoudige pad).
Het Boeddhisme is in de kern een levensfilosofie en geen godsdienst.
Later zijn er echter velen vormen van animisme en godsvereringen in de filosofie van Boeddha doorgedrongen. Enkele van deze aanhangers zien in de Boeddha bijvoorbeeld een zogenaamde 'avatar', een reincarnatie van de hindoe god Vishnu.
Ook in deze 'religie' geldt dus dat er vele interpreataties over de historische persoon Boeddha bestaan. In het traditionele boeddhisme is hij echter niets meer en niets minder dan een mens van vlees en bloed.
(o ja, ook hij kon volgens een legende op water lopen.. Verraste, verbaasde smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
NISHA834

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 22:03

LAURENS814 schreef:
Ik heb het niet over wat er 'in de Bijbel staat', maar wat ik zelf vind.
Persoonlijk heb ik veel respect voor het Boeddhisme, ook al zou ik nooit deze filosofie aanhangen.
Ik geloof echter wel in de oprechtheid van Siddharta Boeddha, die geboren was lang voordat het christendom om de hoek kwam kijken. Je kunt het hem in ieder geval niet kwalijk nemen dat hij de christelijke moraal niet kende. De Boeddha stichtte dan ook geen nieuwe godsdienst maar probeerde enkele richtlijnen samen te stellen om het lijden van de wereld te verzachten (het zogenaamde achtvoudige pad).
Het Boeddhisme is in de kern een levensfilosofie en geen godsdienst.
Later zijn er echter velen vormen van animisme en godsvereringen in de filosofie van Boeddha doorgedrongen. Enkele van deze aanhangers zien in de Boeddha bijvoorbeeld een zogenaamde 'avatar', een reincarnatie van de hindoe god Vishnu.
Ook in deze 'religie' geldt dus dat er vele interpreataties over de historische persoon Boeddha bestaan. In het traditionele boeddhisme is hij echter niets meer en niets minder dan een mens van vlees en bloed.
(o ja, ook hij kon volgens een legende op water lopen.. Verraste, verbaasde smiley )

Huh, beweer jij nou dat Siddharta Buddha, ouder is dan God Zelf?
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 22:04

NISHA834 schreef:
Jezus is zó heilig, kun je met geen pen uittekenen of met hout en steen uitbeelden. Je zult Hem in Zijn heerlijkheid en majesteit te kort doen.
Probeer het nou eens te doen met je geloof.
Wij mensen willen alles tastbaar hebben. Maar de Drie Eénheid Gods is niet uit te beelden. Want als Jezus aan jouw muur hangt, heb je maar een derde van wie God is...

Ik heb wel foto's van mijn dierbaren en die foto's zijn een herinnering aan hun. Terwijl ze nog leven hoor, begrijp me goed.

Hoe kun jij je een beeld vormen van Jezus?

Ik heb er geen moeite mee dat mensen, een beeltenis van Jezus maken, immers door Zijn menswoording is er voor ons verlossing gekomen.

Jezus liet zichzelf ook heel tastbaar en voelbaar zien aan Thomas. Sprak daarbij dan ook de woorden, zalig zij die niet gezien hebben en toch geloven.
Natuurlijk gaat t bij ons om ons geloof in de verlossing van Jezus door Zijn dood, maar dat niet alleen, het werd pas schitterend door Zijn opstanding, de overwinning op de dood, onhoudbaar voor de dood.

Natuurlijk is Hij hier niet meer, is Hij niet meer mens, maar zittende aan de rechterhand van God. Verheerlijkt.

Maar ik zie als ik een afbeelding van Jezus ziet, ja dan zie ik de mens, maar ik geloof in mijn hart in de verheerlijkte Heiland. Ik kijk daar aan voorbij, maar ga er niet aan voorbij.
Naar boven

Auteur Bericht
DIKKIE717

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 22:04

NISHA834 schreef:
Kom je ook Dikkie?

Laatst aangepast door
DIKKIE717
op woensdag 1 juni 2011, 09:20
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 22:15

VAN CHOCOLA WORD JE DEPRESSIEF?

Mensen die vaak chocola eten, zijn vaker depressief.
Dat blijkt uit een onderzoek in een Amerikaans medisch tijdschrift.
Opmerkelijk, omdat veel mensen juist een stukje chocola eten als ze
niet lekker in hun vel zitten.

Onderzoekers lieten 1000 mensen repen eten.
Hoe meer chocola ze op hadden hoe depressiever ze zich voelden.
Volgens de wetenschappers is niet uit te sluiten dat chocola dus het
tegenovergestelde effect heeft dan van wat velen denken.

En chocola kan zelfs een directe oorzaak van depressiviteit zijn.
Volgens de wetenschappers moet er nog veel over chocola onderzocht worden.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 22:18

DIKKIE717 schreef:
wat is er mis met ds.op t hof

Nou vooruit, als we het verder maar off-topic houden.

In 2004 'stond' prof. dr. Op 't Hof in Nederhemert en was 1 van de tegenstanders van de PKN. Dat mag. Ik heb daar verder geen moeite mee. Maar de wijze waarop hij zijn tegenstrevers bejegende heeft veel kwaad bloed gezet. Inhoudelijk zou dat hier veel te ver voeren. En die discussie wil ik ook niet oprakelen. Maar rotte vis of Op 't Hof. Ik proef geen verschil. Zieke smiley

Overigens lust ik wel een gebakken visje. Alleen geen haring of andere rauwe vis.
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 22:18

NISHA834 schreef:
Huh, beweer jij nou dat Siddharta Buddha, ouder is dan God Zelf?

Nee, dat beweer ik niet. Ik bedoel dat hij niet op de hoogte kon zijn van de leer van Jezus, die immers pas 6 eeuwen later geboren werd. Bovendien leefde Siddhartha in een volstrek ander deel van de wereld dan de joden uit zijn tijd (boeddha leefde in Nepal). Hierdoor kon hij ook niet op de hoogte zijn van de tien woorden of de volledige moraal zoals die beschreven stond/staat in de Thora.

Laatst aangepast door
LAURENS814
op dinsdag 27 april 2010, 22:22
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 22:22

kroketje?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 22:25

JONATHAN890 schreef:
Ik heb er geen moeite mee dat mensen, een beeltenis van Jezus maken, immers door Zijn menswoording is er voor ons verlossing gekomen.

Jezus liet zichzelf ook heel tastbaar en voelbaar zien aan Thomas. Sprak daarbij dan ook de woorden, zalig zij die niet gezien hebben en toch geloven.
Natuurlijk gaat t bij ons om ons geloof in de verlossing van Jezus door Zijn dood, maar dat niet alleen, het werd pas schitterend door Zijn opstanding, de overwinning op de dood, onhoudbaar voor de dood.

Natuurlijk is Hij hier niet meer, is Hij niet meer mens, maar zittende aan de rechterhand van God. Verheerlijkt.

Maar ik zie als ik een afbeelding van Jezus ziet, ja dan zie ik de mens, maar ik geloof in mijn hart in de verheerlijkte Heiland. Ik kijk daar aan voorbij, maar ga er niet aan voorbij.

't is misschien iets voor een ander topic, maar stel dat het waar zou zijn dat Jezus geen mens meer zou zijn (ik betwijfel dat... Engeltje smiley ), waar is God de Zoon dan nu ?
Ik geloof dat er 1 God is, maar God heeft zich aan ons mensen kenbaar gemaakt als 1 God dus, maar in 3 verschillende verschijningen.
"Ik geloof in God de Vader, en in Jezus Christus zijnen eniggeboren Zoon (opgevaren ten hemel, zittende ter rechterhands Gods en ik geloof in de Heilige Geest" (geloofsbelijdenis)
Ik geloof dus in: -God de Vader
-God de Zoon
-God de Heilige Geest
en deze 3 zijn 1, dus 1 God.
Niemand heeft ooit God gezien (alleen Mozes mocht Gods (God de Vader) achterkant zien.
Velen zijn echter ooggetuigen van God de Zoon, Jezus dus.
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 22:31

MAR907 schreef:
Prachtig lied Ariënne, ik kende hem niet. Nu wel dus. Knipoog smiley

http://www.youtube.com/user/Yeshalem777#p/a/f/2/E5qcXfVE7gI

En déze kende ik dus niet! Dank je wel! Knipoog smiley

Een lied wat je eigenlijk kéihard moet luisteren! Wat geweldig om te kunnen zeggen: " I'm Alive!"....

Dit is voor jou....met alle liefde die in me is...

http://www.youtube.com/watch?v=wEKYUkKOtA4&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 22:37

MARISKA601 schreef:
kroketje?

Ja, lekker! Ben ik wel aan toe! Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht