| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 17:22
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Onlangs schreef me iemand eens dat ze een hele dag weende omdat ze haar huis, waar zoveel herinneringen waren aan een 'vorig leven', ging ruilen voor een andere plek. Verhuizen is niet alleen een fysieke verandering maar ook een mentale verandering. Een mix, dus.
Het zijn ook bepaalde zaken opruimen maar tevens ook een begin van iets nieuws. Dat is nu eenmaal een gegeven in een leven waar leven in zit. Een verandering hoeft niet altijd een verbetering te zijn...anderzijds kan een verandering ook wel eens een verbetering te zijn. Een aanzet naar iets nieuws. Het afsluiten van het ene...maar een open vizier hebben naar iets moois.
Ik wens alle mensen, denkende aan Janske, Jol, Anna-piet, Rolf, die een verhuis doormaken dit een begin van een mooi nieuw leven... |
Wat lief, Frank! En wat kun je dat weer mooi zeggen! Een hele dag wenen klinkt al zoveel mooier dan een hele dag janken! Mijn dochter heeft helemaal de smaak te pakken, volgend jaar gaat ze op zichzelf wonen, zei ze gisteren! Misschien moet ik dan ook wel een hele dag wenen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 18:02
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Verdorie Willemijn zeg...blijft je humeur zo knorrig... |
Is dat zo Frank? Misschien heb je ook wel gelijk.....zal er op letten.....
En nee, het ligt niet aan de azijn......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 18:02
|
|
|
|
Dank voor de reacties doen me goed!
Ik wou hier even een gebed neerzetten, gewoon, voor degene die het kan gebruiken of er iets aan heeft.
God, schenk mij de kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen; de moed om te veranderen wat ik kan veranderen; en de wijsheid om het verschil hiertussen te zien.
Fijne zondagavond!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 18:07
|
|
|
|
Er is een verschil tussen eenzaamheid en alleen zijn. Jij gebruikt ze nu allebei door elkaar. Vraag jezelf eens af : voel ik me ik eenzaam of ben ik alleen? Eenzaamheid is een gevoel van leegte. Het is een verdrietig gevoel en het gaat vaak samen met een gevoel van machteloosheid. Je mist iemand. Alleen zijn is geen gevoel, het is een situatie. Het betekent alleen maar dat er niemand om je heen is. Je kunt je daar goed bij voelen, je hoeft niemand te missen. Alleen zijn is dan dus geen probleem.
Mijn ervaring is dat je met veel mensen om je heen je ook ontzettend eenzaam kan voelen. het is dus een gevoel wat iets over jezelf zegt....
Ik heb dat zelf heel sterk ervaren toen mijn huwelijk op zijn eind liep, met een partner kan je je ook heel eenzaam voelen terwijl je dan niet alleen bent, juist omdat je elkaar niet meer zoveel te zeggen en te bieden hebt.......als je over eenzaamheid praat moet ik altijd aan die situatie denken......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 18:07
|
|
|
|
Pffff
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 18:10
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Wat lief, Frank! En wat kun je dat weer mooi zeggen! Een hele dag wenen klinkt al zoveel mooier dan een hele dag janken! Mijn dochter heeft helemaal de smaak te pakken, volgend jaar gaat ze op zichzelf wonen, zei ze gisteren! Misschien moet ik dan ook wel een hele dag wenen! |
Vast! Wel doen als ze weg is he? Tot die tijd een stoere moeder zijn.... Toen mijn dochter ging backpacken stond ik haar enthousiast uit te zwaaien en allerlei tips te geven die haar ene oor in gingen en het andere oor weer uit. Ik vond het zp sneu dat haar laatste blik van mij een huilende zou zijn... Toen zij de hoek omging bij de douane en dus uit zicht was kreeg ik toch een huilbui....en moest ik de hele dag naar huis wenen..... Loslatingsprocessen.....went nooit!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 18:35
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Vast! Wel doen als ze weg is he? Tot die tijd een stoere moeder zijn.... Toen mijn dochter ging backpacken stond ik haar enthousiast uit te zwaaien en allerlei tips te geven die haar ene oor in gingen en het andere oor weer uit. Ik vond het zp sneu dat haar laatste blik van mij een huilende zou zijn... Toen zij de hoek omging bij de douane en dus uit zicht was kreeg ik toch een huilbui....en moest ik de hele dag naar huis wenen..... Loslatingsprocessen.....went nooit! |
W-tje, heel ons leven, en vooral als ouder (wat ik helaas niet ben), bestaat uit loslaten. Dat daarbij een traan hoort en ouderlijke bezorgdheid, ongeacht hoe oud of zelfstandig je kinderen zijn, pleit alleen maar voor jezelf. Een innige oprechte verbondenheid met je kinderen en ouders is voor mij één van de mooiste verbintenissen die er is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 18:37
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Er is een verschil tussen eenzaamheid en alleen zijn. Jij gebruikt ze nu allebei door elkaar. Vraag jezelf eens af : voel ik me ik eenzaam of ben ik alleen? Eenzaamheid is een gevoel van leegte. Het is een verdrietig gevoel en het gaat vaak samen met een gevoel van machteloosheid. Je mist iemand. Alleen zijn is geen gevoel, het is een situatie. Het betekent alleen maar dat er niemand om je heen is. Je kunt je daar goed bij voelen, je hoeft niemand te missen. Alleen zijn is dan dus geen probleem.
Mijn ervaring is dat je met veel mensen om je heen je ook ontzettend eenzaam kan voelen. het is dus een gevoel wat iets over jezelf zegt....
Ik heb dat zelf heel sterk ervaren toen mijn huwelijk op zijn eind liep, met een partner kan je je ook heel eenzaam voelen terwijl je dan niet alleen bent, juist omdat je elkaar niet meer zoveel te zeggen en te bieden hebt.......als je over eenzaamheid praat moet ik altijd aan die situatie denken...... |
Hiermee ben ik het volkomen eens. Zelf heb ik de verschillende stadia van alleen-zijn en eenzaamheid doorlopen. Het is soms onbeschrijfelijk pijnlijk...helaas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 18:40
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Is dat zo Frank? Misschien heb je ook wel gelijk.....zal er op letten.....
En nee, het ligt niet aan de azijn......  |
Ik weet ook wel dat het niets met azijn heeft te maken. Ik vond die opmerking zelfs niet gepast. Wat erger is, is dat ik me niet weet hoe ik moet me gedragen tegen jou. Ja, dat doet me ergens pijn en dat heb ik al zelfs tegen enkele mensen in mail meegedeeld. Indien je me niets zou doen zou ik me er ook geen zorgen om maken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 18:41
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Pesten.
Pesten is het gedrag waarbij één persoon herhaald en gedurende langere tijd door een of meerdere anderen bejegend wordt op manieren die leiden tot fysieke verwonding en/of psychisch lijden. Dit kan variëren van woordgrapjes tot structureel geweld.
Plagen en pesten is niet hetzelfde. Niet iedereen kan het onderscheid even goed herkennen. Hierdoor wordt pesten nogal eens ten onrechte voor plagen aangezien. Bij plagen zijn beide partijen (vrijwel) aan elkaar gelijk, en is de situatie één op één. De ene keer doet de een wat, de andere keer de ander. Het kan gebeuren dat het niet prettig gevonden wordt, en er kan zelfs ruzie van komen, maar zelfs dan geven beide partijen goed partij.
Pesten is structureel anders dan plagen. In tegenstelling tot bij plagen is er hier geen gelijkwaardigheid meer. De gepeste kan het moeilijk vinden zich te verweren. Vaak durft, wil of kan hij niet terugslaan, of is hierin niet doeltreffend. Plagen houdt na verloop van tijd op, terwijl pesten vaak voortdurend doorgaat.
Als 'grapjes' tot vervelens toe herhaald worden en de ander zich niet wil verweren, dan is er al sprake van een vorm van pesten.
Slachtoffers slaan of zeggen iets terug maar zijn hierin niet doeltreffend.
Zo wordt een vicieuze cirkel geboren: de gepeste verliest zijn vertrouwen, en kan of wil zich hierdoor niet te verweren hetgeen de pester aanmoedigt door te gaan. Het is daarom belangrijk niet alleen de pester aan te spreken op zijn gedrag, maar ook aandacht te schenken aan het bevorderen van het (zelf)vertrouwen van het slachtoffer.
De daders hebben vaak verschillende motieven om tot pesten over te gaan. Soms is dit pure verveling. In andere gevallen kan het een frustratie zijn die ze willen afreageren, concurrentiedrang, of jaloezie.
Iemand kan ook denken populair te zijn door zich aan de slachtoffers "op te trekken". Pesters zijn in veel gevallen onzeker en proberen dit onder stoer gedrag te verbergen. In veel gevallen menen pesters dat ze populairder worden door hun gedrag, maar in werkelijkheid keuren de meeste groepsgenoten het pesten af of zijn ze hooguit aardig voor de pester omdat ze zich christelijk proberen te gedragen.
Meestal pesten ze alleen als ze in een groep zijn, of voldoende (passieve) medestanders hebben. De meeste daders durven niets te ondernemen als ze zich onvoldoende gesteund voelen. De meelopers, mensen die het bagateliseren en ontkennen zijn meestal zelf bang er iets van te zeggen of vinden het te onbelangrijk, maar laten hem meestal vallen als hij zelf gezichtsverlies lijdt.
Volwassenen nemen vaak hun toevlucht tot verbale en indirecte pesterijen, die beslist hard kunnen aankomen.
Zoals eerder vermeld pesten pesters meestal alleen als ze in een groep zijn. Meelopers, mensen die het stilzwijgend goedkeuren onder het mom van bijvoorbeeld 'naastenliefde' zullen vaak de pester laten vallen wanneer die zelf gezichtsverlies leidt.
Zo komt het ook voor dat wanneer het slachtoffer verdwijnt of er zich niets meer van aantrekt, de pester zich tegen iemand anders gaat keren. Naast meelopers onderscheidt men ook de toeschouwers, de personen die getuige zijn van het pesten maar er niets tegen doen. Vaak staan ze ook zodanig buiten het gebeuren dat ze zich pas achteraf realiseren hoe serieus de situatie was. Docenten, managers en redactie kunnen in zekere zin ook toeschouwers zijn, wanneer ze ver van hun forumleden of personeel staan. Ze weten dan niet of slecht wat er in de groep omgaat, en schatten de ernst van de situatie onvoldoende in. Bovendien zullen de groepsleden een afstandelijke docent, manager of redactie minder snel in vertrouwen nemen.
Hierdoor lijkt het alsof velen actief dan wel passief tegen het slachtoffer is of dat het slachtoffer na lang pesten zo gefrustreerd is, dat hij hierdoor het gevoel heeft werkelijk geen kant uit te kunnen. En bijvoorbeeld hele boze dingen gaat terugzeggen, dingen die hij/zij uit zichzelf nooit zal zeggen, omdat het bijvoorbeeld een erg vreedzaam iemand is.
Zinvol is het wanneer een groep en een leider samen spelregels opstellen: wat is prettig voor iedereen? wat doen we als groep niet? Een gevaar dat om de hoek komt kijken, is wanneer men te maken heeft met een pester met psychopathische eigenschappen. In dit geval zullen de afspraken vaak averechts werken en zal deze pester zelfs de verkregen inzichten in zijn slachtoffers misbruiken om zijn pestgedrag nog te verscherpen en doelgerichter te maken.
Dit waren zo mijn gedachten over pesten, gedeeltelijk overgenomen uit een site over pesten en een beetje aangepast.
Pesten is structureel en brengt het slachtoffer tot wanhoop. Pesten is een universeel, niet-cultuurgebonden verschijnsel. Onderzoek heeft aangetoond dat de omvang en de verschijningsvorm van pesten in Noord-, Midden- en Zuid-Europa vrijwel identiek is. Ook in de Verenigde Staten en Japan komt het voor. Pesten kan verbaal, fysiek of elektronisch van aard zijn. De laatste vorm heeft als cyberpesten sinds de intrede van het internet en bedrijfs- en schoolservers een hoge vlucht genomen.
Cyberpesten: De daders voelen zich veilig, ongenaakbaar en onherkenbaar, waardoor ze weinig terughoudend zijn. Cyberpesten is ernstiger dan "gewoon" pesten, omdat dader en slachtoffer niet in direct contact met elkaar staan, maar enkel via de computer verbonden zijn. Ook worden hierdoor grenzen verlegd en gaat de dader verder. De dader voelt zich niet geremd, waardoor meerdere mensen het te weten komen. Niet enkel fysiek of sociaal dominante personen doen aan cyberpesten. Door zijn kennis over het internet voelt de dader zich vaak machtiger dan het slachtoffer en denkt dan 'veilig achter de computer' zijn slag te mogen slaan. Het slachtoffer voelt zich onveiliger dan bij gewoon pesten want hij voelt zich niet vrij op bijvoorbeeld een forum wat daar wel voor bedoeld is.
De impact van cyberpesten is groter dan bij gewoon pesten, want er zijn veel meer toeschouwers door het medium internet. Cyberpesten is niet terug te draaien – vaak blijven de gegevens op internet gewoon bestaan, zodat het slachtoffer er jaren nadien nog mee geconfronteerd kan worden. Werkgevers die via internet informatie over sollicitanten opzoeken, kunnen bij hun zoektocht ook cyberpesten tegenkomen, waardoor zij zich misschien minder geroepen voelen om de gepeste persoon in dienst te nemen. Slachtoffers, daders en derden die er mee te maken hebben staan hierover vaak niet open. |
Hoi Shanita, vergeet je het "plagen", het jennen, het sarren en ander duidelijk aan pesten verwant gedrag op deze site ook niet!?
van mensen die daar (voorstelbaar) niet goed of helemaal niet meer tegen kunnen hoor je nooit meer wat, van mensen die zich NIET laten "plagen", jennen of sarren enz weer wel!! maar leuk is anders, heb dan ook 2 inhoudelijke klachten ingediend bij CM, maar daar wordt dan verder niks meer mee gedaan , de mensen kunnen gewoon doorgaan met "plagen" en jennen en sarren enz, alleen lukt het net niet bij mij en dat vinden ze niet leuk en dan worden ze pas echt goed >vals< reken maar!...
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op maandag 14 januari 2013, 01:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 18:55
|
|
|
|
|
Hey....mijn stukje tekst is in het stuk tekst van Willemijn terecht gekomen???? Maakt ook eigenlijk niet uit, we denken er hetzelfde over!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 19:21
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Hey....mijn stukje tekst is in het stuk tekst van Willemijn terecht gekomen???? Maakt ook eigenlijk niet uit, we denken er hetzelfde over! |
Ze heeft gewoon een stukje van je gequote, snap je?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 19:30
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Er is een verschil tussen eenzaamheid en alleen zijn. Jij gebruikt ze nu allebei door elkaar. Vraag jezelf eens af : voel ik me ik eenzaam of ben ik alleen? Eenzaamheid is een gevoel van leegte. Het is een verdrietig gevoel en het gaat vaak samen met een gevoel van machteloosheid. Je mist iemand. Alleen zijn is geen gevoel, het is een situatie. Het betekent alleen maar dat er niemand om je heen is. Je kunt je daar goed bij voelen, je hoeft niemand te missen. Alleen zijn is dan dus geen probleem.
Ik heb dat zelf heel sterk ervaren toen mijn huwelijk op zijn eind liep, met een partner kan je je ook heel eenzaam voelen terwijl je dan niet alleen bent, juist omdat je elkaar niet meer zoveel te zeggen en te bieden hebt.......als je over eenzaamheid praat moet ik altijd aan die situatie denken...... |
Ja, idd een gevoel wat heel veel over mezelf zegt....I know... Het is goed, ondanks dat ik het weet, er weer even op gewezen te worden, thanks!!! Dat gebed in me 2de posting in dit topic, ja, dat was in de 1ste instantie voor mezelf bedoelt.... Er zijn dingen die zeg maar nodig zijn dat ik ze verander, en ik kan het. Er zijn ook dingen, ja, helaas, die kan ik niet veranderen, die kan ik leren accepteren en mee leren leven. Bij mij gaat het er nu om: 'moed om dingen te veranderen die ik kán veranderen....'. En dat kan moeilijk aanvoelen.
Dank je, lieve Willemijn voor je reactie!!!
Laterz!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 19:31
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 19:34
|
|
|
|
| KABOUTER722 schreef: | ik heb onlangs nog een dubbel-elpee gekocht, het laatste album van Donald Fagen. op transparant vinyl.
balen: de naald van mijn platenspeler stond achterstevoren gebogen in z'n houder, dus moet ik eerst een nieuwe naald kopen à €30. |
toch geen occulte muziek gedraaid?;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 19:38
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Onlangs schreef me iemand eens dat ze een hele dag weende omdat ze haar huis, waar zoveel herinneringen waren aan een 'vorig leven', ging ruilen voor een andere plek. Verhuizen is niet alleen een fysieke verandering maar ook een mentale verandering. Een mix, dus.
Het zijn ook bepaalde zaken opruimen maar tevens ook een begin van iets nieuws. Dat is nu eenmaal een gegeven in een leven waar leven in zit. Een verandering hoeft niet altijd een verbetering te zijn...anderzijds kan een verandering ook wel eens een verbetering te zijn. Een aanzet naar iets nieuws. Het afsluiten van het ene...maar een open vizier hebben naar iets moois.
Ik wens alle mensen, denkende aan Janske, Jol, Anna-piet, Rolf, die een verhuis doormaken dit een begin van een mooi nieuw leven... |
Dank je Frank
en dan te bedenken dat ik over een maand weer moet .. pff
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 19:48
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Dank je Frank
en dan te bedenken dat ik over een maand weer moet .. pff  |
maar je komt toch niet in Hoeven wonen, hé? Of wel...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 20:07
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Precies, vertrouwen en achterdocht, en zich anders dan anderen voelen, maar gelukkig wel weten dat ze verder moeten, en niet stil blijven staan. |
Goede reactie!!! Dat je schrijft: 'maar gelukkig wel weten dat ze verder moeten, en niet stil blijven staan'.
Dank je!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 20:27
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hallo :)
Ik wou het eens hebben over eenzaamheid.
Ja, ik ben uit een dal geklommen, en ja, nu kom ik dingen tegen zoals 'boosheid' waar ik het al in een ander topic, wat 'boosheid' heet, over had.
Maar ja, ik kom nu, nu ik zaken wel op een rij heb, ook weet wat me te doen staat elke dag, eenzaamheid tegen.
Dat gevoel is vrij nieuw voor mij. Eerst was het zo, als ik me medicijnen maar had....en nu ik die niet meer slik, ja, komen allemaal gevoelens boven drijven...
Ja, tuurlijk heb me bezigheden, zowel alleen, als op me werk, heb enkele goede vrienden, en ja, toch, ik ontkom er dus niet aan dat ik enkele dagen per week hier alleen thuis ben.
Heeft iemand tips?
S. die nu ineens ook wel begrijpt waarom een partner..... |
Al je eenzame alleen tijd met de HEER delen zingen luisteren naar opwekking de bijbel lezen een dagboekje of christelijke zelfhulpboeken Ik ben nu vijf jaar echt alleen en ja ik weet hoe het voelt maar als ik dat gevoel aan God geef is het er niet meer. Want Hij kan in alles voorzien je hebt de wereld niet echt nodig om gevoelens van alleen zijn , boosheid, teleurstellingen en meer van die dingen die er zijn. En als je de wereld nodig hebt dan laat God je dat merken door goede mensen op je pad te brengen waar jij jezelf bij kan zijn en niet anders hoeft voor te doen dan wie je bent en je niet eenzaam te voelen Ook ik heb dat traject al gelopen en weet dat er velen zijn ook al ben ik alleen die voor me biddend strijden voor de dingen die ik voel ze weten het en God brengt verandering op Zijn tijd in alle dingen en de eenzaamheid zal verdwijnen als je bid.
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 20:32
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hallo :)
Ik wou het eens hebben over eenzaamheid.
Ja, ik ben uit een dal geklommen, en ja, nu kom ik dingen tegen zoals 'boosheid' waar ik het al in een ander topic, wat 'boosheid' heet, over had.
Maar ja, ik kom nu, nu ik zaken wel op een rij heb, ook weet wat me te doen staat elke dag, eenzaamheid tegen.
Dat gevoel is vrij nieuw voor mij. Eerst was het zo, als ik me medicijnen maar had....en nu ik die niet meer slik, ja, komen allemaal gevoelens boven drijven...
Ja, tuurlijk heb me bezigheden, zowel alleen, als op me werk, heb enkele goede vrienden, en ja, toch, ik ontkom er dus niet aan dat ik enkele dagen per week hier alleen thuis ben.
Heeft iemand tips?
S. die nu ineens ook wel begrijpt waarom een partner..... |
Bij verslavingen werkt het wel: en week planning maken, zorgen dat je continu bezig bent, of je dag invulling geeft. Bij opstaan en naar bed gaan op vaste tijden, zorgen dat je structuur en regelmaat krijgt in je leven. En een partner, volgens mij is dat geen optie, als die bv de kuierlatten neemt, kan je zo weer voor het zelfde probleem komen te staan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 20:36
|
|
|
|
| KEITH722 schreef: | Hoi Shanita, vergeet je het "plagen", het jennen, het sarren en ander duidelijk aan pesten verwant gedrag op deze site ook niet!?
van mensen die daar (voorstelbaar) niet goed of helemaal niet meer tegen kunnen hoor je nooit meer wat, van mensen die zich NIET laten "plagen", jennen of sarren enz wel! > < maar leuk is anders, heb dan ook 2 inhoudelijke klachten ingediend bij CM, maar daar wordt dan verder niks meer mee gedaan , de mensen kunnen gewoon doorgaan met "plagen" en jennen en sarren enz, alleen lukt het net niet bij mij en dat vinden ze niet leuk en dan worden ze pas echt goed >vals< reken maar!... |
Hai Keith,
Ik weet uit ervaring, pesten is iets anders dan plagen...
En:
Iedereen kan es een keer uit de bocht vliegen. Dat gaat per ongeluk; ik denk niet nou dan ga ik maar es even ergens om lachen om diegene zijn topic om zeep te helpen.... Dan slaap ik er een nachtje over zeg maar; zie het dan heel anders in, hoe ik het ook kan opvatten en ga alsnog reageren op een andere manier.
En niet dat die ene manier niet goed was of onwaar. Maar ja, ik ga dan bij de 2de keer reageren uit van een hele andere invalshoek.
Ik bedoelde met pesten iemand die consequent, zonder uitzondering liep te zieken hier, en dan ook nog in elke posting Bijbelteksten schreef, zodat het heel vroom leek. En ondertussen naar mensen mailen, maar dan hele andere dingen en tegenovergestelde wat degene op het forum schreef....
En, in real life kan je weglopen, maar ja, op een forum niet, ja, je kan 'm afsluiten, maar ja als je 'm weer opent, in de verwachting iets bemoedigends ofzo te lezen, en je ziet ... weer, met altijd een zelfde kleurtje tekst, ja.....dan zakte mij de moed in de schoenen zeg maar, en dan dacht ik nou ja, misschien is degene nu anders en nee hoor...weer steken onder water, alleen te volgen als je echt het forum ook wel volgde...
En dan krijg je dus dat het schadelijk is/wordt. Zeker omdat het zo subtiel ging.
Als iemand negatief wil doen, mag, heeft hij /zij wel een reden voor, indien het eerlijk is, is daar niets mis mee hoor.
Als iemand boos op me wordt en ik ook terug boos word, ga ik nadenken(ook op advies van een zuster hier).
Ja, en dan slaap ik er dus een nachtje over en bezie het geheel heel anders, en mijn boosheid is weg, en er is begrip. Ook gelijk een goede les voor 'real-life' voor mij: neem ff wat afstand en tijd...
Als diegene boos wordt, ja, dan heeft degene er a. een reden voor, en b. degene is eerlijk.
Dat is ook een van de voordelen als je iemand al langer kent van het forum, dat je dingen kan weten.
Laterz!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 21:39
|
|
|
|
Ja idd Willemijn ook met twee kan je eenzaam zijn, denk dat eenzaamheid ook ligt aan hoe je het zelf ervaart...Denk als je lekker in je vel zit je het minder snel ervaart dan waarneer je ziek, zwak, het moeilijk hebt op wat voor manier dan ook dat je je dan sneller eenzaam voeld. (tenminste mijn ervaring) gaat alles beter dan voel je je anders maar ook dan kan je eenzaam zijn...
Mijn moeder heeft al vaak gezegt na het sterven van mijn vader.. "wel eenzaam maar met mijn God gemeenzaam"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 21:42
|
|
|
|
| KEITH722 schreef: | Hoi Shanita, vergeet je het "plagen", het jennen, het sarren en ander duidelijk aan pesten verwant gedrag op deze site ook niet!?
van mensen die daar (voorstelbaar) niet goed of helemaal niet meer tegen kunnen hoor je nooit meer wat, van mensen die zich NIET laten "plagen", jennen of sarren enz wel! > < maar leuk is anders, heb dan ook 2 inhoudelijke klachten ingediend bij CM, maar daar wordt dan verder niks meer mee gedaan , de mensen kunnen gewoon doorgaan met "plagen" en jennen en sarren enz, alleen lukt het net niet bij mij en dat vinden ze niet leuk en dan worden ze pas echt goed >vals< reken maar!... |
Als de redactie niks met jou klachten heeft gedaan bij jou weten doordat die personen geen ban hebben gehad dan hebben ze te weinig om die personen een ban te geven!! Als ze het gedrag echt onpasselijk vinden dan krijgt die persoon/personen echt wel een waarschuwing of een ban... in het eerste geval zal je daar niks van merken in het tweede is de persoon/personen grijs!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 21:44
|
|
|
|
ehhhh tja hoe moeten we dit nu plaatsen  A) jol is op en moe B) effe een dip c) nah denk alles bij elkaar sow mijn nichtje zou zeggen kusje erop en over
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 21:44
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai Keith,
Ik weet uit ervaring, pesten is iets anders dan plagen...
En:
Iedereen kan es een keer uit de bocht vliegen. Dat gaat per ongeluk; ik denk niet nou dan ga ik maar es even ergens om lachen om diegene zijn topic om zeep te helpen.... Dan slaap ik er een nachtje over zeg maar; zie het dan heel anders in, hoe ik het ook kan opvatten en ga alsnog reageren op een andere manier.
En niet dat die ene manier niet goed was of onwaar. Maar ja, ik ga dan bij de 2de keer reageren uit van een hele andere invalshoek.
Ik bedoelde met pesten iemand die consequent, zonder uitzondering liep te zieken hier, en dan ook nog in elke posting Bijbelteksten schreef, zodat het heel vroom leek. En ondertussen naar mensen mailen, maar dan hele andere dingen en tegenovergestelde wat degene op het forum schreef....
En, in real life kan je weglopen, maar ja, op een forum niet, ja, je kan 'm afsluiten, maar ja als je 'm weer opent, in de verwachting iets bemoedigends ofzo te lezen, en je ziet ... weer, met altijd een zelfde kleurtje tekst, ja.....dan zakte mij de moed in de schoenen zeg maar, en dan dacht ik nou ja, misschien is degene nu anders en nee hoor...weer steken onder water, alleen te volgen als je echt het forum ook wel volgde...
En dan krijg je dus dat het schadelijk is/wordt. Zeker omdat het zo subtiel ging.
Als iemand negatief wil doen, mag, heeft hij /zij wel een reden voor, indien het eerlijk is, is daar niets mis mee hoor.
Als iemand boos op me wordt en ik ook terug boos word, ga ik nadenken(ook op advies van een zuster hier).
Ja, en dan slaap ik er dus een nachtje over en bezie het geheel heel anders, en mijn boosheid is weg, en er is begrip. Ook gelijk een goede les voor 'real-life' voor mij: neem ff wat afstand en tijd...
Als diegene boos wordt, ja, dan heeft degene er a. een reden voor, en b. degene is eerlijk.
Dat is ook een van de voordelen als je iemand al langer kent van het forum, dat je dingen kan weten.
Laterz! |
jouw regeltje: "Ik bedoelde met pesten iemand die consequent, zonder uitzondering liep te zieken hier"
ja daar heb ik het ook over shanita, stuk voor stuk kunnen ze nauwelijks hun eigen naam schrijven maar wel lopen zieken hier, ja da's geen probleem, het enige positieve is dat er gelukkig niet zoveel zijn, ik heb het groepje al "geisoleerd" (herkend)
oeps, ik had het overwegend over de mensen in de chatroom, hier kom ik niet zoveel
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op zondag 13 januari 2013, 22:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 21:48
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | | Als de redactie niks met jou klachten heeft gedaan bij jou weten doordat die personen geen ban hebben gehad dan hebben ze te weinig om die personen een ban te geven!! Als ze het gedrag echt onpasselijk vinden dan krijgt die persoon/personen echt wel een waarschuwing of een ban... in het eerste geval zal je daar niks van merken in het tweede is de persoon/personen grijs! |
eh erika, steentje heb ik ook op de hoogte gebracht van het voorval en mn heldere en duidelijke klacht daarover en die was het echt wel met me eens...
btw een ban hoeft niet eens, een waarschuwing zou voldoende moeten zijn
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op zondag 13 januari 2013, 21:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 21:50
|
|
|
|
| KEITH722 schreef: | | eh erika, steentje heb ik ook op de hoogte gebracht van het voorval en mn heldere en duidelijke klacht daarover en die was het echt wel met me eens... |
Ik ben geen redactie he zeg alleen hoe de redactie vaak werkt daar ben ik na 2.5 jaar aardig achter maarre ligt eraan wanneer je de klacht hebt ingediend opvallend is dat Judith vaak op zondag avond/nacht aan het werk is!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 21:51
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | | Ik ben geen redactie he zeg alleen hoe de redactie vaak werkt daar ben ik na 2.5 jaar aardig achter maarre ligt eraan wanneer je de klacht hebt ingediend opvallend is dat Judith vaak op zondag avond/nacht aan het werk is! |
oh ok, ik heb het trouwens hogerop gezocht, met judith schiet het van geen kant op, daar wist pieter van annette ook over mee te praten a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op zondag 13 januari 2013, 21:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 22:01
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | ehhhh tja hoe moeten we dit nu plaatsen  A) jol is op en moe B) effe een dip c) nah denk alles bij elkaar sow mijn nichtje zou zeggen kusje erop en over  |
Ja dat is te zien, 2x een dicht oog
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 22:21
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | ehhhh tja hoe moeten we dit nu plaatsen  A) jol is op en moe B) effe een dip c) nah denk alles bij elkaar sow mijn nichtje zou zeggen kusje erop en over  |
Was reactie op Franks bijdrage Maar A) klopt wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |