ChristianMatch

Forum

Angst om lief te hebben
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5071 5072 5073 5074 5075 5076 5077 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 15:18

JANE410 schreef:
Petra, ik vind het heel verstandig van je dat je voor je kinderen kiest. En dat wil niet zeggen dat je niet aan een relatie toe zou zijn. Je kan beter nu wat langer geduld hebben en zoeken naar iemand die bij je in de buurt woont. Mijn jongste dochter woont een uur rijden bij mij vandaan, zij hebben een gehandicapt kindje sinds vorig jaar en ik vind het erg jammer dat we niet dichter bij elkaar wonen. Ik kan ook nooit even oppassen of zo. Zelf vind zij dit ook jammer nu ze haar eerste kindje heeft maar door haar relatie is zij verhuisd.
Dus heel verstandig zoals jij het wilt, aangezien je best een groot gezin hebt. Knipoog smiley

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 15:24

KEITH722 schreef:
maritime, als je een muizeval (plaatje hierboven) al voor een flipperkast aanziet doen mijn wokgrapjes er niet meer zo toe, bovendien kennen Frank en ik elkaar al langer en krijg ik gewoon verstandige antwoorden van hem (en hij van mij) óf op het forum hier óf in mailtjes enz enz en kan hij echt wel een grapje van mij velen en had ik hem bovendien al laten weten zelf te stoppen met de w*kgrapjes

Lachende smiley met blinkend witte tanden

a

Het muizeval was ook niet voor jou bedoeld Keith!
Het muizeval heeft te maken met "i catch you!"
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 15:29

MARITIME853 schreef:
Het muizeval was ook niet voor jou bedoeld Keith!
Het muizeval heeft te maken met "i catch you!"

eh, dat verband is niet duidelijk, wsch. verander je de spelregels tijdens het spel

a

Laatst aangepast door
KEITH722
op donderdag 17 januari 2013, 15:36
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 15:30

GERRIT084 schreef:
En ik ben geen haar beter........
Wat is het toch met ons mensen, is er eigenlijk wel een mens, die een haar beter is?!
Naar mijn bescheten mening niet, er worden voorbeelden gesteld, of er wordt vanaf geweken, er zijn wetten ingesteld, of ze zijn niet goed, of ze deugen niet.
Het ging in het begin al mis, en verzopen we allemaal, op een handje vol na.
Toen mochten we opnieuw beginnen, en al snel ging het weer bijna helemaal mis, toen werd er min of meer een voorbeeld gesteld.
En nu, een poos later, is het er beter op geworden, ben toch echt bang van niet, er is er waarlijk niet één een haar beter.
Op ChristianMatch het Forum is wel degelijk een goed voorbeeld, van hoe het beslist niet moet.
En de benarde waarschuwing, dat het forum door iedereen gelezen kan worden, slaan we met zun allen, de mist in.
Maar ook de redactie van CM,menigeen heeft een ban gehad, soms en alleen vanwege, het verdedigen van een eigen stelling.
Grote mensen, of kleine volwassenen, in ieder geval is het christelijke soms ver te zoeken.

idd, het christelijke of wat christelijk zou moeten zijn, is ver zoek..... Dat ervaar ik ook. Dat is voor mij nooit anders geweest. In hoevere wordt het Woord van God gezien als leidraad?

Laatst aangepast door
MARITIME853
op donderdag 17 januari 2013, 15:31
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 15:34

KEITH722 schreef:
eh, dat verband is niet duidelijk, wsch. verander je de spelregels tijdens het spela

Nee, Petra springt er goed op in.... Ze weet wat ze wil.... daar heb ik respect voor!

Laatst aangepast door
MARITIME853
op donderdag 17 januari 2013, 15:35
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 15:37

MARITIME853 schreef:
Nee, Petra springt er goed op in.... Ze weet wat ze
wil.... daar heb ik respect voor!

je verveelt je, moet jij weten maar ik ga even door
a
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 15:41

MARITIME853 schreef:
idd, het christelijke of wat christelijk zou moeten zijn, is ver zoek..... Dat ervaar ik ook. Dat is voor mij nooit anders geweest. In hoevere wordt het Woord van God gezien als leidraad?

Precies, maar los van dat ervaart een ieder op zijn eigen persoonlijke manier.
Maar het is meer de omgang met elkaar, daar is het Christelijke al vrij ver te zoeken.
Laat staan dat wij ons bij één onderwerp kunnen houden, dat iets de aanzet kan worden tot een ander onderwerp, is mogelijk.
Maar meestal staat er aan de kop van iets, iets anders dan waar het later nog over gaat.
En wees dan ook eerlijk, ik heb het nu over het groot verschil aan onderwerpen, en je kan zo een nieuw topic openen.
Maar nee, we veranderen liever een topic, halverwege, naar een ander onderwerp, dan hoef je n.m niet in te grijpen als het mis gaat.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 15:56

LYDIA448 schreef:
praten... we hebben net een relatietherapie afgesloten waarin ook de therapeute moest concluderen dat de verbinding die we zochten door en via gesprek, niet gelukt is.
dus praten met mn man?
dát wordt em niet..

Dat is heel moeilijk... je hebt eigenlijk er alles aan gedaan en het richt niets uit. Wat wil hij dan wel vraag ik me af?
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 16:08

GERRIT084 schreef:
Precies, maar los van dat ervaart een ieder op zijn eigen persoonlijke manier.
Maar het is meer de omgang met elkaar, daar is het Christelijke al vrij ver te zoeken.
Laat staan dat wij ons bij één onderwerp kunnen houden, dat iets de aanzet kan worden tot een ander onderwerp, is mogelijk.
Maar meestal staat er aan de kop van iets, iets anders dan waar het later nog over gaat.
En wees dan ook eerlijk, ik heb het nu over het groot verschil aan onderwerpen, en je kan zo een nieuw topic openen.
Maar nee, we veranderen liever een topic, halverwege, naar een ander onderwerp, dan hoef je n.m niet in te grijpen als het mis gaat.

Herken het Gerrit. Dat is idd zo.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 16:11

KEITH722 schreef:
je verveelt je, moet jij weten maar ik ga even doora

Een oordeel over mij. Natuurlijk moet ik het weten. Doe je best. Clown smiley

Ik verveel me niet hoor, ben een full time werker voor mijn gezin!

Laatst aangepast door
MARITIME853
op donderdag 17 januari 2013, 16:13
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 16:16

JOANNIE702 schreef:
De vrouwenhart is rechtvaardigheid, zij overziet alles en zorgt voor haar gezin! Ze is heel scherpzinnig.
De mannen hart is barmhartigheid, de man zorgt dat er vrede zal zijn en harmonie in het gezin.
Ook in de familie, buren...........om de gezin heen!

Joodse wijsheid

Zo zie je maar weer, we hebben elkaar gewoon nodig, aanvulbaar voor elkaar...... Lachende smiley

idd Joannie.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 16:17

http://youtu.be/caAajYH7FVk
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 16:21

JOANNIE702 schreef:
Brrrrrrrr, ik heb ze liever met een buikje
Engeltje smiley

Mannen met een buikje boven de 50.... Lachende smiley

Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 16:26

Inleiding tot een open gesprek.

'k Stel mijn vertrouwen op de Heer mijn God
want in Zijn hand ligt heel mijn levenslot
Hem heb ik lief, Zijn vrede woont in mij
'k zie naar hem op en weet Hij is mij steeds nabij.

Een bekend lied wat over dit thema gaat. Het is ook mijn gebed dat jij dat zo mag ervaren, dat je God zo innerlijk mag kennen.

god- en mensbeeld
Volgens mij ligt de kern van de vraag besloten in ons beeld van God. en ik denk dat er heel wat verschillende Godsbeelden zijn.
En daar hangt direct een mensbeeld aan vast. Heb ik als mens een vrije wil? Maak ik de keuzes of moet God dat doen?

De vraag die ik neer wil leggen is wat dat in de praktijk van elke dag betekent. Hoe merk jij dat je God kunt vertrouwen? Betekent dit dat je al jouw vragen bij Hem neerlegt en dat Hij je dan antwoord geeft? En hoe dan?

Ik vraag je om geen kennis in de zin van weetjes te delen maar juist jouw ervaring.
Het is hierbij geen schande om te delen dat je God helemaal niet in jouw leven ervaart. Dat je gelooft dat wat je weet waar is en God uiteindelijk jouw vertrouwen in Hem zal belonen.

Ik moet denken aan de film Meet Joe Black waar een vader twee dochters heeft. De oudste dochter ervaart haar leven lang de liefde niet van haar vader. Dat zou een godsbeeld kunnen zijn wat jij ook hebt. De afstandelijke God die met Zijn dingen bezig is en natuurlijk geen tijd heeft voor iemand zoals ik. Maar ik weet dat Hij mij beschermt tegen vijanden, dat hij zorgt voor eten ..

Zo is er ook een Godsbeeld waarin God alle problemen oplost of in ieder geval op zou moeten lossen. Als Hij besluit dat niet te doen dan is dat kennelijk Zijn wil. Ik denk hierbij aan Bruce Almighty, waar het idee van geeltjes wordt gebruikt voor vragen die we aan God stellen. Dat beeld heb ik eigenlijk ook voor het grootste deel van mijn leven gehad. De film eindigd dan erg ontnuchterend: God die aangeeft dat hij ons alles heeft gegeven om de antwoorden te vinden. Ik herken dat.

Die laatste film geeft een beetje aan hoe mijn beeld van God zich ook heeft veranderd. Van een manier van bidden die draaide om vragen en oplossingen buiten mezelf naar een manier van biden die draait om danken voor dat wat God al heeft gegeven, in Zijn schepping en in Jezus die ons de weg naar de Vader weer heeft laten ontdekken.

Hij laat mij de keuze
Mijn vertrouwen in God is dat Hij met mij wil wandelen en dat Hij mij zo ontmoet dat ik Hem en daarin mezelf steeds beter mag leren kennen. Dat is voor mij in Zijn koninkrijk wandelen, nu vandaag, en alles met Hem delen. Hij is mijn bron van weten in mij. Daar kan kennis zich in spiegelen. Hij laat me zien welke keuzes ik heb die er echt toe doen en dat is in de praktijk bijna altijd een keuze die te maken heeft met onderliggende angst. Wat ik ervaar is dat de keuze die angst overwint leidt tot vrede.

Mijn vertrouwen in God is dus uiteindelijk een vertrouwen dat als ik kies om mijn angst te overwinnen en daarin achter Hem aanloop dit altijd leidt tot groei, groei van inzicht en ervaring van vrede.

God spreekt door iedere situatie
Daaraan vast zit de overtuiging dat alles wat op mijn pad terecht komt (altijd nu) een antwoord is op een (vaak onbewuste) vraag. Dat dit ook een van de belangrijkste manieren is waarop God tot mij spreekt.
Dat herkennen geeft vertrouwen.

God is nog zoveel groter! En Hij woont in jou, zoek en je zult Hem vinden. Stap in Zijn koninkrijk en vertrouwen is geen vraag meer maar een diamant!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 16:28

JOL252 schreef:
Dat is heel moeilijk... je hebt eigenlijk er alles aan gedaan en het richt niets uit. Wat wil hij dan wel vraag ik me af?

En wat wilt Lydia...
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 16:40

LYDIA448 schreef:
praten... we hebben net een relatietherapie afgesloten waarin ook de therapeute moest concluderen dat de verbinding die we zochten door en via gesprek, niet gelukt is.
dus praten met mn man?
dát wordt em niet..

De huwelijksrelatie die het meeste voldoening geeft is gebaseerd op het verlangen van beide partners om elkaars standpunten te begrijpen....

Veel pijn en onbegrip dat zich heeft ontwikkelt in een huwelijk of gezin zou opgelost kunnen worden wanneer men de tijd neemt om te proberen te begrijpen wat de ander zegt, denkt en voelt. Dingen zien door jouw ogen.
Hun pijn voelen. Sympathie hebben voor hun gevoelens. Daar ligt een goudmijn van geluk voor degenen die wijs genoeg zijn om het gezichtspunt van de partner of de gezinsleden te begrijpen....

Het meest complete gezegde van Jezus over huwelijk en scheiding.
Matheus 19:5-6 "Zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die twee zullen tot een vlees zijn. En in vers 6: hetgeen dan God samengevoegd heeft. scheidde de mens niet."
Het huwelijk zoals God het gedacht had, was een relatie voor het leven. Het is nooit Gods bedoeling geweest dat paren zelfs maar zouden denken aan de mogelijkheid hun relatie te verbreken. Echtparen horen een zijn in doel, in beslissingen, in geest en in lichaam. Natuurlijk houden ze altijd hun eigen karakter voor God. Maar ze moeten een twee-eenheid zijn.

Als dat er niet is, dan houdt echt alles op.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op donderdag 17 januari 2013, 16:41
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 16:46

MARITIME853 schreef:
Een oordeel over mij. Natuurlijk moet ik het weten. Doe je best. Clown smileyIk verveel me niet hoor, ben een full time werker voor mijn gezin!

nee, feitelijke waarneming!, is heel wat anders, niet meteen altijd met je oordeel klaar staan maritime Knipoog smiley
a
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 17:18

FRANKT627 schreef:
En wat wilt Lydia...

Precies...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 17:21

...Tis glad!... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 17:22

MARITIME853 schreef:
De huwelijksrelatie die het meeste voldoening geeft is gebaseerd op het verlangen van beide partners om elkaars standpunten te begrijpen....

Veel pijn en onbegrip dat zich heeft ontwikkelt in een huwelijk of gezin zou opgelost kunnen worden wanneer men de tijd neemt om te proberen te begrijpen wat de ander zegt, denkt en voelt. Dingen zien door jouw ogen.
Hun pijn voelen. Sympathie hebben voor hun gevoelens. Daar ligt een goudmijn van geluk voor degenen die wijs genoeg zijn om het gezichtspunt van de partner of de gezinsleden te begrijpen....

Het meest complete gezegde van Jezus over huwelijk en scheiding.
Matheus 19:5-6 "Zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die twee zullen tot een vlees zijn. En in vers 6: hetgeen dan God samengevoegd heeft. scheidde de mens niet."
Het huwelijk zoals God het gedacht had, was een relatie voor het leven. Het is nooit Gods bedoeling geweest dat paren zelfs maar zouden denken aan de mogelijkheid hun relatie te verbreken. Echtparen horen een zijn in doel, in beslissingen, in geest en in lichaam. Natuurlijk houden ze altijd hun eigen karakter voor God. Maar ze moeten een twee-eenheid zijn.

Als dat er niet is, dan houdt echt alles op.

Ik weet dat ik nu de spreekwoordelijke luis in de pels ben maar voor mij is er de vraag.... of God daadwerkelijk altijd die man en die vrouw samen voegde... Wat is werkelijk door God samengebracht/ gevoegd en wat door mensen...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 17:38

Stukje quote uit het stuk van Petra van woensdag 16 januari 2013, 23:32 : Ik heb een enorme lange strijd gehad met me zelf met een man ,wetende dat hij niet helemaal oke was, het beter was als hij wat cristelijker zou zijn en dan waren er soms de twijfels, als hij weer es effe lief belde, dat hij me miste, of zag ik gelukkige paartjes samen op een bankje zitten.

SHANITA130 schreef: Ja, ik en dat. En dan nog, heb ik gezien, hoeft dus niet voor anderen op te gaan, is ook misschien wel uitzonderlijk:

Niet elke goede man is christelijk, en niet elke niet christelijke man zou niet goed zijn.

En nog iets: Petra, ik begrijp je helemaal, als je zoveel kinderen hebt, een paar al uit huis, bij je in de buurt, en die andere zullen ook wel bij je in de buurt gaan wonen, ja, ik zal dan ook niet naar Friesland gaan emigreren ofzo.

Ik snap dus ook de 'niet begripvolle' reacties daar niet op.

Ik zeg ook regelmatig dat ik geen relatie meer wil, ja, heb 2 goede vrienden daar hou ik het bij.
Ik zou het ook niet leuk vinden als men dan dingen gaat zeggen.

Zegens!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 januari 2013, 19:53
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 17:45

JOL252 schreef:
Ik weet dat ik nu de spreekwoordelijke luis in de pels ben maar voor mij is er de vraag.... of God daadwerkelijk altijd die man en die vrouw samen voegde... Wat is werkelijk door God samengebracht/ gevoegd en wat door mensen...

Geweldig voorbeeld toch om te zien hoe Jezus onze keuzes samenbrengt met de keuzes van God .... daar zit het Mysterie!!!
Vraag en je zult ontvangen. We krijgen altijd wat we vragen! Ook al beseffen wij de consequenties niet .... en ook al lijkt dat niet het beste voor ons.
De boodschap van Jezus: leef je keuzes uit, laat je ja ja zijn, wees je woord, daarin volgen we het voorbeeld van God die is ook betrouwbaar, Zijn woord houdt altijd stand. Dat werkt uiteindelijk altijd tot zegen. ook al zal het vaak tot op blaren zitten leiden. Dat is kennelijk de enige manier waarop ik als mens leer. Maar leven met God kan zoveel genezen! Het kan iedere relatie herstellen. Niets is onmogelijk. Dat heet ook vertrouwen in God!

In de moeiten van het huwelijk ligt de schat van het leven. A blessing in disguise! Ik leer mezelf te veranderen, naar Zijn beeld. De ander uitnemender te achten dan mezelf ... in de praktijk.
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 17:52

GERRIT084 schreef:
En ik ben geen haar beter........
Wat is het toch met ons mensen, is er eigenlijk wel een mens, die een haar beter is?!

Wat houdt jou tegen om wel een haar beter te zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 17:54

Stukje van Altje haar post op woensdag 16 januari 2013, 22:30; Ik zal nog een gesprek met degene hebben en een beslissing maken want deze onrust zal niet ten goede komen van een relatie zoals God het bedoelt heeft.

SHANITA130 schreef: Verstandig, ja sommigen groepen zeggen onrust is van de vijand, nou onrust kan ook van
God komen.

Ik ken dat ben je boven de veertig, kwetsbaar, veel meegemaakt......ja, die pikken ze er zo uit.

Wat Leanne zei op woensdag 16 januari 2013, 23:29 :
'Altje,leer de man achter de problemen eerst goed kennen,blijf je twijfels houden dan kun je in ieder geval een gedegen beslissing nemen.
Dus, ik denk, leer de man eerst goed kennen, dus voordat er sprake is van intimiteit.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 januari 2013, 19:53
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 17:59

FRANKT627 schreef:
gewoon geen rookdinges meer kopen...dat is de beste en goedkoopste oplossing...

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 18:01

ERIKA129 schreef:
Geschokte, onthutste smiley Hoe weet jij nu dat ik geen zolder heb Knipoog smiley Enne alles terug mooi niet maat!!! heb twee zakken met troep weggegooit Verraste, verbaasde smiley
En de rest pffffff Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley

Ondertussen de hele kast schoon en opgeruimd Lachende smiley
Wat een ruimte opeens Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 18:05

TESSYBEAR731 schreef:
...Tis glad!... Boze smiley

En kkkoouuudd nog steeds... waar blijft de zon, tis hier al twee dagen
egaal grijs Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 18:11

ANNA415 schreef:
... maar nu ff warme Engeltje smiley

Anna heeft ook liever een kerel om je aan te warmen met dit weer Verlegen lachende smiley

brrrrrrrr............
Ja, en tot die tijd moeten we ons behelpen met warme sokken. Vleselijk....ik bedoel... vreselijk jammer! Engeltje smiley

Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 17 januari 2013, 18:12
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 18:14

ERIKA129 schreef:
En kkkoouuudd nog steeds... waar blijft de zon, tis hier al twee dagen
egaal grijs Twijfelende smiley

Boze smiley ..ja zeg, eerst loop je te roepen en tieren op sneeuw...nu die er is wil je weer zon...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 18:16

ERIKA129 schreef:
Ondertussen de hele kast schoon en opgeruimd Lachende smiley
Wat een ruimte opeens Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley

Nu kan je die kast weer volduwen met rommel...zo heb je volgend jaar weer wat te doen... Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5071 5072 5073 5074 5075 5076 5077 ... 6194 Volgende
Pagina 5074 van 6194