| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 10:22
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | Nou, vergeet het wakken maar, het is zo berekoud, dat die wokken wel snel dicht zullen gewokt zullen zijn........ |
zullen, zallen zullen ze dat echt
T'is idd brrrrr koud en voor de verandering weer eens een zeer grijze lucht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 10:24
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | zullen, zallen zullen ze dat echt
T'is idd brrrrr koud en voor de verandering weer eens een zeer grijze lucht  |
Maar dan is het te ook te koud om te schaatsen.... ......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 10:46
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | | Tja.. en daarnaast lijkt het onderlinge gebikker ook belangrijker te zijn dan inhoudelijk in te gaan op mijn (naar mijn mening) zinvolle bijdrage. Jammer, ben juist zo benieuwd naar inhoudelijke reacties.. |
het gaat me niet om "onderling gebikker" maar om het blijven bewaren van de kwaliteit van de discussie T., daar moet je af en toe ook wel eens wat minder aardige dingen voor gebruiken, maar dan kun je wel weer netjes verder!, daarvoor verwijs ik jullie trouwens ook naar Jezus zelf die ook (voorstelbaar) boos werd toen hij zag dat de Tempel door de aanwezigheid van geldwisselaars begon te worden gedomineerd en dit volk dus de tempel uit bonjourde, deze vergelijking slaat misschien niet helemaal op de situatie in deze discussie maar ik bedoel maar te zeggen, af en toe moet je wat enne... boos worden is menselijk, boos blíjven is des d. ... a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op zaterdag 19 januari 2013, 11:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 10:54
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Ga even 14 reactie's terug Keith. dat kan net iets vriendelijker M. ... (k.)
Het is Jans welke haaks door de bocht komt scheuren over "christenvervolging". Dat was niet mijn insteek. Wat betreft hetgeen dat Gerrit zegt is dit een voorbeeld van hoe makkelijk het gaat dat een reactie door ander ingevuld wordt en zijn verloop heeft met opmerkingen....
@tessy je hebt gelijk, Stefanus was niet een van de 12. Daarin had ik het mis... |
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op zaterdag 19 januari 2013, 10:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:16
|
|
|
|
............wie of nou diegene is die in de laatste 2 dagen al 7 keer mn profiel heeft bekeken . Ik zou zeggen ... zet dat vinkje aan zodat ik ook jou profiel kan zien of stuur eens een mailtje .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:18
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | zullen, zallen zullen ze dat echt
T'is idd brrrrr koud en voor de verandering weer eens een zeer grijze lucht  |
Beetje koud ja . Maar het zonnetje doet zn best om er door te komen dus vanmiddag gewoon lekker naar buiten .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:19
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | | en dan is er nog het hoofd ... ons verstand. Maar laat ik het niet complexer maken dan het al is. |
Ook bij het verstand geld; God op de eerste plaats!
| Quote: | | Eerst God. Klinkt goed, maar wat betekend dat voor jou? Toch wachten en niets doen tot er ergens een overtuiging is gegroeid aan beide kanten? |
De kern van mijn hele verhaal was de eigen verantwoordelijkheid. Dus nee, dan ga ook ik niet op de bank zitten niksen. 
| Quote: | Mij valt op dat twee personen allebei kunnen zeggen dat ze alles van God verwachten en God op de eerste plaats hebben, maar dan bedoelen dat hun eigen overtuiging te weten wat God bedoeld (eigen denken) voorop zetten. Eerst God betekent dan eerst het zelfde denken over wat God wil. Of is het samen ervaren wat God wil? Ik ben zo ook mijn tweede huwelijk gestart. Beide heilig ervan overtuigd dat deze relatie Gods wil voor ons leven was. Tijdens dat huwelijk werd erg duidelijk dat we beide een heel ander idee hadden van wat God van ons vroeg. De wegen zijn dan ook gescheiden .... |
Persoonlijk heb ik niet zo veel met de Derek Prince-achtige verhalen. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat God letterlijk iemand zou aanwijzen die het voor mij moet zijn. Wat dat betreft geloof ik veel meer in eigen verantwoordelijkheid en dus eigen keuze. Met nadruk op dat woordje keuze want ik geloof dat het voor God daar om draait. Je maakt een keuze voor iemand in het vertrouwen dat God je alle 'kennis' gegeven heeft om de juiste te maken. Betekent dit dat je altijd de juiste keuzes maakt? Nee, dat vind ik niet. Dat heeft de praktijk ook mij uitgewezen. Ook mijn keuzes zijn in het verleden vooral gebaseerd geweest op wat ik goed achtte, ondanks dat mijn 'gut-feeling' me iets anders vertelde. Tegenwoordig heb ik meer het vertrouwen dat juist dat 'gut-feeling' heel goed in staat is om me duidelijk te maken wat wel en niet goed voor me is. Dus ja, ik maak zelf de keuze. Maar vertrouw erop dat deze gebaseerd is op wat God mij ingeeft.
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zaterdag 19 januari 2013, 11:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:19
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Dan val ik buitenboord bij de jonge dames. Een buitenboordmotor is toch nodig om een bootje vooruit te krijgen.... |
hoefnie, je kunt ook roeien met de riemen die je hebt, die zijn ook aanwezig in een beetje boot (anders kun je niet terugroeien als de motor stuk gaat, poinggg...)
a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op zaterdag 19 januari 2013, 11:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:20
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Maar dan is het te ook te koud om te schaatsen.... ...... |
wakken, wokken, te koud om te schaatsen...ik begrijp er niets meer van ...als ik het goed begrijp zou er in een warme zomermaand ijs moeten zijn zodat we in een zomerjurkje of short kunnen schaatsen...het zal dan wel te warm zijn om te wokken of is het nu wakken...
Hier hebben we een flauw zonnetje en erg koud is het niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:21
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | dat vandaag wel een bijzondere dag is zoveel bijzondere dingen gebeuren vandaag en dat ik helemaal ondersteboven ervan bent
wel leuk hoor............................  |
Toch een leuke man tegen gekomen op CM?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:22
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Beetje koud ja . Maar het zonnetje doet zn best om er door te komen dus vanmiddag gewoon lekker naar buiten .  |
Alleen naar buiten? Of ga je de hort op met iemand? Of ga je kibbelingen vangen bij de visboer...misschien kom je Petra dan wel tegen, gebruik maar een lekkere aftershave dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:23
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | dat vandaag wel een bijzondere dag is zoveel bijzondere dingen gebeuren vandaag en dat ik helemaal ondersteboven ervan bent
wel leuk hoor............................  |
en mogen wij ook weten welke dingen dan? Heeft het iets met jouw klokje te maken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:23
|
|
|
|
| KEITH722 schreef: | hoefnie, je kunt ook roeien met de riemen die je hebt, horen aanwezig te zijn in de boot a  |
Een binnenboordmotor is ook nog een optie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:25
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | ............wie of nou diegene is die in de laatste 2 dagen al 7 keer mn profiel heeft bekeken . Ik zou zeggen ... zet dat vinkje aan zodat ik ook jou profiel kan zien of stuur eens een mailtje . |
ja ja zeurpiet...ik zet dat vinkje wel aan hoor...of ik mail je wel...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:26
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Een binnenboordmotor is ook nog een optie.  |
of een overboord motor  was even daarvoor nog een kantje boord motor hihihi a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op zaterdag 19 januari 2013, 11:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:26
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Een binnenboordmotor is ook nog een optie.  |
...dat is een staafmixer dat je bedoelt...is goed om te soep te dingense...sjonges toch...die Zeeuwlanders zijn echt een apart volkje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:29
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...van wie is die profielfoto eigenlijk? |
Van mij
Zoonlief heeft vanmiddag zijn allereerste afspraakje met zijn allereerste vriendinnetje .........hij heeft al 2x gedoucht en moet een uur fietsen,onderweg gaat hij wat lekkers kopen...........zucht..........zo lief
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:30
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Van mij
Zoonlief heeft vanmiddag zijn allereerste afspraakje met zijn allereerste vriendinnetje .........hij heeft al 2x gedoucht en moet een uur fietsen,onderweg gaat hij wat lekkers kopen...........zucht..........zo lief  |
...is dat jouw buikje op die foto???
Kan je zoon niet beter douchen na dat uur fietsen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:31
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ja ja zeurpiet...ik zet dat vinkje wel aan hoor...of ik mail je wel...  |
Over geheimzinnigheid gesproken ..... meneer die zelf een beetje geheimzinnig loopt te doen .
Maar lekker puhh.... je kan nou zelf ook lekker niet zien wie joùw profiel heeft bezocht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:35
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...is dat jouw buikje op die foto???
Kan je zoon niet beter douchen na dat uur fietsen?  |
Ik wou dat ik zo'n prachtige buik had
Na het fietsen gaat hij schaatsen.........gelukkig moeten ze nog aan handjes vasthouden beginnen,elkaar opwarmen is er nog niet bij........hoop ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:38
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik wou dat ik zo'n prachtige buik had
Na het fietsen gaat hij schaatsen.........gelukkig moeten ze nog aan handjes vasthouden beginnen,elkaar opwarmen is er nog niet bij........hoop ik  |
De jeugd deinst nergens meer voor terug, Leanne. Ooit was je zelf 'jeugd', weet je nog...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:39
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Over geheimzinnigheid gesproken ..... meneer die zelf een beetje geheimzinnig loopt te doen .
Maar lekker puhh.... je kan nou zelf ook lekker niet zien wie joùw profiel heeft bezocht.  |
...sjips, dat is ook waar...ik vroeg me al af wrom niemand naar me omkijkt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:41
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...sjips, dat is ook waar...ik vroeg me al af wrom niemand naar me omkijkt... |
En die zegt dan wat over zeeuwlanders .... sjongejonge.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:42
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ook mijn keuzes zijn in het verleden vooral gebaseerd geweest op wat ik goed achtte, ondanks dat mijn 'gut-feeling' me iets anders vertelde. Tegenwoordig heb ik meer het vertrouwen dat juist dat 'gut-feeling' heel goed in staat is om me duidelijk te maken wat wel en niet goed voor me is. Dus ja, ik maak zelf de keuze. Maar vertrouw erop dat deze gebaseerd is op wat God mij ingeeft. [/color] |
Wat ik hieruit begrijp is dat je zegt dat je verstand een slechte raadgever is maar dat je ervan uitgaat dat God spreekt in jouw gut-feeling en dat je daar jouw keuze op baseerd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:43
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En die zegt dan wat over zeeuwlanders .... sjongejonge.  |
...ja zeg, ik kan me toch ook eens vergissen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:50
|
|
|
|
foutje......................................... ]
Laatst aangepast door
|
JOANNIE702
|
op zaterdag 19 januari 2013, 11:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 11:53
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | | Wat ik hieruit begrijp is dat je zegt dat je verstand een slechte raadgever is maar dat je ervan uitgaat dat God spreekt in jouw gut-feeling en dat je daar jouw keuze op baseerd. |
het zou eigenlijk dus om het aanleggen en het onderhouden van de juiste gut-feeling in een elkaar niet bijtend verband met de bekende bijbelse dinge kunnen gaan, maar eh... het vlees (gut) begeert tegen de geest, hoe passen we dat dan weer in???
onderzoekt alles en behoudt het goede a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op zaterdag 19 januari 2013, 12:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:00
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | en mogen wij ook weten welke dingen dan? Heeft het iets met jouw klokje te maken?  |
nee heeft niet met mijn klokje te maken, misschien wel een klein beetje! nee ik heb woensdag mijn bakkie ingeruild! ik heb een leuke jeep model gevonden en van de zomer kan de dak eraf! suzuki, grand vitara cabrio, wel een oudje, maar ziet er nog mooi uit! en is heel goed ( ik heb nog wel een beetje verstand van auto's)
Ik ben er reuze blij ermee, pas wel bij mij zo stoere, die op zijn tijd heel emancipeerd kan zijn, als haar uitkomt, autootje!
En ja ik heb wel iemand ontmoet, niet via cm! wel een lieve man!
Laatst aangepast door
|
JOANNIE702
|
op zaterdag 19 januari 2013, 18:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:02
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | eenzaam ?
Voor jou
Je komt je huis weer in. en je heb eigenlijk geen zin. het is zo stil in je huis. je ziet dan je fornuis. je denkt ik eet dit keer maar brood. dan voor de tv met bord op schoot.
je verhaal kan je niet kwijt. maar is iets wat wel weer slijt je bid tot God om zijn zegen. en om andere wegen. je vraagt je wel dingen af. waarom je zelf dit gevoel gaf.
de keus die je zelf maakt. het is vast iets wat je zelf verzaakt blijf niet bij de pakken neer zitten. ga niet in je zelf lopen spitten. ga en neem je kansen waar want ze zijn er echt wel daar.
God is er altijd om jou heen. en Hij doet echt niet gemeen. Hij ziet jou van boven dan moet je wel geloven op schoot je bord met eten. je bent niet alleen moet je weten. |
En dan het gevoel samen te zijn, maakt je nederig en klein. Wetend dat HIJ altijd om je heen is, En toch dat gevoel van wat ik mis. Ja HIJ weet alle dingen die je nodig hebt, om je vrede te geven zijn rust dat de gemoederen rust.
En op een dag zul je weten, waartoe dit alles heeft geleidt En dan op die dag heb je geen spijt Ik hou me op die momenten dan maar voor, Dat God mijn gebeden hoort. En wacht geduldig af wat komen gaat, want ik weet dat HIJ mij nooit verlaat.
Ja ook ik herken wat jij hebt geschreven, eenzaam en alleen, denk je dan niemand om je heen. Maar ondertussen is de grootste schat, Jezus hart. Als ik dan op die momenten denk , hoe liefdevol Hij is , weet ik zeker dat ik NIETS mis.
Ik wens jou nog meer van zijn vrede Nog meer van Zijn liefde toe, Ook al ben je soms alleen en moe. Laat Hem je geven wat je hart verlangt, En dan duurt het lang , komt het niet op jou tijd. God heeft een plan en dat is boven verwachting mooier, Geef Hem alles als je kan in stilte als je alleen bent , en bang.
Hij kent jouw van binnen en buiten , je kunt niets uitsluiten. Hij geeft je een hoopvolle toekomst, want dat heeft HIJ beloofd Aan een ieder die geloofd
Gods zegen op al je wegen. Groet anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:02
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ja zeg, ik kan me toch ook eens vergissen... |
Blijft de vraag staan waarom jullie zoveel belangstelling hebben voor elkaars profiel
|
|
| Naar boven |
|
|