ChristianMatch

Forum

Gevederd Forum
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5082 5083 5084 5085 5086 5087 5088 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 14:56

a

dit filmpje doet me min of meer wel aan het forum denken Knipoog smiley , het is in ieder geval een allergrappigst filmpjuh! het heet: for the birds

http://www.youtube.com/watch?v=omk6TAxJYOg&feature=related

a

Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 19 januari 2013, 15:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 14:58

ALTJE848 schreef:
Sorry zoeker ik hoop dat ik dat hier mag schrijven en hoop dat velen bidden dat gebed alles omdraait en de boze doet verdrijven in dit gezin
Dat we één kunnen worden in zijn naam .
Ik verlang ik weet ook Hij gaf me inzicht maar de Pijn
Ik ga zo naar boven om te bidden stil te zijn voor zijn aangezicht.
Want wil al mijn angsten nu geven aan HEM want Hij weet en heeft mijn toekomst al voorbereid .
Ik weet ook dat gezag me door wereldse mensen word afgenomen maar dromen zijn
En ik ik weet mijn kinderen komen terug hoe dan ook al is het na mijn dood enmaal zal ik herenigd worden en de zon zien schijnen leven in vreugde en zonder pijn wat zal dat fijn zijn .
zal nu stoppen want het word me te veel
Anita

Lieve Anita, natuurlijk mag je dat hier schrijven, want je raakt hier de kern van vertrouwen! Alle angst aan Hem geven omdat je vertrouwt dat Hij weet wat je nodig hebt. Vandaag en morgen.
Ik weet hoe moeilijk dat is maar stop met denken aan morgen, aan de toekomst, leg dat in Zijn hand. Je hebt je handen vol aan vandaag.
Vandaag ben je de kinderen nog niet kwijt. Dat is de werkelijkheid. Geniet van de mogelijkheden die je nog hebt.
Vertrouw God als Hij zegt, maak je geen zorgen voor de dag van morgen.
Laat niet je kinderen los, maar laat de zorgen over de kinderen los. Dat is een wereld van verschil.
Als je dat doet verwacht ik vandaag of morgen grote verhalen over hoe dingen in je leven positief zijn veranderd. Hoe God jou wonderlijk heeft voorzien van het goede. Zoals Petra dat heeft beschreven...
Dat wil God ook voor jou!

In eenzelfde situatie zei Jezus tegen mij:
Begrijp je iets van wat ik heb meegemaakt? Denk je dat ik niet precies weet hoe jij je voelt? Geef die pijn nu aan mij! Ik maak je vrij.
Awesome! Ik hoef het kromme niet recht te maken. Dat doet Hij.
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 15:34

THOMAS968 schreef:
De Gereformeerde kerk Vrijgemaakt had indertijd de pretentie de enige ware kerk te zijn die zich het beste aan het Woord hield. Veel vrijgemaakten gingen zo ver dat ze stelden dat vrijgemaakten als enige in de hemel kwamen.

Wow, je zegt hier heel wat Thomas, en dan bedoel ik de hele bijdrage. Ik denk dat het een redelijk nauwkeurige analyse is. Om daar een persoonlijk tintje aan te geven het volgende.

Ik ben zelf 40 jaar overtuigd lid geweest van de GKV, daarna heb ik ongeveer 4 jaar geprobeerd bruggen te bouwen. Met als centrale overtuiging dat ik de objectieve waarheid in pacht had. Een waarheid buiten mijzelf, getoetst door eeuwen aan voorgeslacht. Wat ik vond was wat de kerk vond. Mijn wil was de wil van de kerk. daarin heb ik mezelf gekruisigd, al toen ik 5 jaar oud was. Mijn hele denken was gericht op goed en fout. Als ik nu terug kijk denk ik dat ik 45 jaar gegeten heb van de boom van kennis van goed en kwaad. Ook al kon ik wat ik dacht niet uitspreken, dat was mijn leidraad. En zo waren de belijdenisgeschriften ook mijn leidraad. Inclusief het statement dat de mens geneigd is tot alle kwaad. Dat was een belangrijk onderdeel van mijn belijdenis, dus dat was mijn objectieve waarheid.

Het had ook geen enkele zin om mij te overtuigen dat er een ander mensbeeld was. Dat was verlogening van God, je was verdacht (zeg maar rustig veroordeeld) als je anders dacht.

Als ik het daar met mijn moeder over heb is het stevast: maar zo heb ik je toch nooit opgevoed? Ik heb je toch geleerd je eigen verstand te gebruiken, en altijd verteld dat de wereld niet zo zwart wit was?

Ik herken nu dat het niet alleen mijn opvoeding thuis was, maar ook de manier van denken in onze cultuur, in het wetenschappelijk) onderwijs.
Ik was mijn denken, en voor gevoel was geen plaats. Ik was loyaal aan mijn God, blij met mijn God en God was zeker blij met mij.
En bovenal, gelukkig was ik niet verantwoordelijk voor de mensen om mij heen die allemaal anders denken of geloven. Ik kon iedereen precies vertellen waar ze de fout in gingen (in de leer).

Wat heeft God een geduld met me gehad. Veel meer dan mijn vrouwen.

Was ik hierin stereotiep voor ieder GKV'er? Zeker niet. Maar er zijn wel wat kenmerken die daar in het algemeen bij een ieder terugkomen en die hebben te maken met de rol van de kerkleer, ook al denken misschien de meeste leden tegenwoordig anders, het kerkverband is nog steeds erg belangrijk, en het kerkverband draait volledig om de leer. Ik herken
daarin een tikkende tijdbom.

En nu? Ik ben me 10 jaar terug gaan verdiepen in de Alpha cursus, en ben zo met bronnen in aanraking gekomen buiten de vrijgemaakte traditie. Ik ben op zoek gegaan (vandaar zoeker), na gaan denken over de (vervloekte) leer van de wederdopers. En daar ging het eerste dominosteentje ... In 2007 heb ik me volwassen laten dopen omdat God dat volgens mij van mij vroeg. Mijn beleving is dat het bij dopen gaat gaat om mijn keuze voor Hem (geloofsdoop), en dat dat iets anders is dan Zijn keuze voor mij (verbondsdoop). Maar dat is helemaal off-topic.

Zover het persoonlijke tintje. Ik herken het verlangen en de oprechtheid van de GKV. Ik zie ook de worsteling van velen om leer en leven in balans te brengen. Ik heb erg veel liefde voor die Kerkgemeenschap, hun streven naar heiligheid.

Ik stel voor om een nieuw topic te openen over het dogma dat ieder mens geneigd is tot alle kwaad. Ik geloof namelijk dat dit wel zo is, maar op een andere manier dan over het algemeen wordt vertaald.
Heeft alles te maken met ons mensbeeld.

Sorry voor de lange lap tekst.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 15:38

ALTJE848 schreef:
Tranen in mijn ogen wat mooi om te lezen de Heer is echt bewogen.
Jij hebt gewonnen ik heb verloren en toch mag ik bij de kudde horen
Ben ik ook een schaapje van HEM luister ik naar Zijn stem.
Een beetje denk ik nu wat doe ik dan niet goed en jij wel , maar mensen zien wie ik ben veranderd door de HEER , maar van jeugdzorg mag ik niet meer
kreeg eergisteren een bericht als gezag word afgenomen ik de rekening naar jeudzorg mag sturen van de ortho van zoontje.
Nu heb ik antwoord die de raad niet kon geven ,
Jeugdzorg word gezaghebbende van MIJN KIND
Ik zie jou zegeningen en tranen in mijn ogen ik kan het niet geloven
wat hier gebeurd , ja ook ik krijg die antwoorden en woord van God
En toch de wereld gaat door en ik ja ik die alles verloor alles heb gegeven aan de HEER
En ik weet ik ben geborgen in zijn Hand tot ik mag zijn in het Vaderland.

Sorry zoeker ik hoop dat ik dat hier mag schrijven en hoop dat velen bidden dat gebed alles omdraait en de boze doet verdrijven in dit gezin
Dat we één kunnen worden in zijn naam .
Ik verlang ik weet ook Hij gaf me inzicht maar de Pijn
Ik ga zo naar boven om te bidden stil te zijn voor zijn aangezicht.
Want wil al mijn angsten nu geven aan HEM want Hij weet en heeft mijn toekomst al voorbereid .
Ik weet ook dat gezag me door wereldse mensen word afgenomen maar dromen zijn
En ik ik weet mijn kinderen komen terug hoe dan ook al is het na mijn dood enmaal zal ik herenigd worden en de zon zien schijnen leven in vreugde en zonder pijn wat zal dat fijn zijn .
zal nu stoppen want het word me te veel

Gods zegen op de weg voor een ieder die dit leest en dat God al je krankheden en gemis van alleen zijn wat ever geneest.

Anita

Anita ik ken jouw verhaal met jeugdzorg niet, heb het ergens in een draadje geschreven hier dan kan ik het effe nalezen ?
Mijn verhaal is dat ik gewonnen had, maar ik heb ook een verhaal waarin ik verloor. Moet me denken aan petrus in de gevangenis, de andere dicipelen bidden voor hem en ze bidden trouwens best met beetje twijfel, want als er een engel komt, petrus word bevrijd uit de gevangenis en petrus gaat naar ze toe zijn ze verbaasd hem te zien.
vervolgens gaat jacobus(die was het dacht ik) na de gevangenis en word daar onthoofd . zeker weten dat de disipelen weer hadden gebeden, nu zelf met meer vertrouwen, maar nee jacobus word onthoofd. warom Smiley die vol vragen zit

het verhaal waarin ik verloor:
Mijn dochter raakte in verwachting van een meisje, ze kreeg mijn naam, ik was zo blij, een kleindochter die vlak bij me zou wonen, dus ik droeg haar op aan jezus en bad voor haar en me dochter, vlak voor de uitgerekende dag, stopte het hartje ermee, mijn dochter heeft een dood kindje moeten baren, perfect zag ze er uit, oorzaak nooit gevonden. Warom zeiden sommigge kinderen tegen mij? Warom god, en sorry voor anderen dat ik nu in herhaling val met een verhaal. het warom weet ik niet, wel is mijn vertrouwen in god niet beschadigt.
Ze werd gecremeerd in een mandje, ik had een medaillon voor haar gekocht van goud, het lag op haar borstje, de ouders hebben haar na d e oven gedragen, op de band gelegd, gezien hoe het de oven inging, in het vuur, de oven ging weer dicht en ze zijn gegaan. later gingen ze de as ophalen en er zat wat in, de medaillon helemaal zwart door het vuur, we hebben het schoongemaakt en het zag er perfect weer uit, zelfs de inkervingen,
in het medaillon zat een briefje met daarop een gedichtje voor me kleindochtertje waarin ik schreef dat ik haar in de hemel weer zou zien, op de achterkant droeg ik haar op in jezus naam. Ik heb alles nagezocht, hoe heet de oven ze doen met een klein kindje, wat dat voor gevolgen heeft voor goud, het had moeten smelten, ook zijn er wetten bij het crematorium dat restjes goud en zilver verplicht door het crematorium moet worden verzameld en word ingeleverd bij een goed doel. Ook zaten er meerdere sieraden bij , bij mijn kleindochtertje, die waren wel weg. Ik zie het als een wonder van god, het waarom, mijn gebed niet werd verhoord, me kleindochter niet gezond op de wereld kwam, daar heb ik geen antwoord op, wel vertrouwen in god , door het wonder wat hij deed met de medaillon, heb ik een bevestiging, er is echt een hemel, jezus heeft echt de dood overwonnen en hij leeft met ons mee met ons verdriet, want wat een troost dat wonder wat hij voor ons deed. Mijn dochter draagt nu het medaillon.
Cristenen vragen vaak waarom? warom geneest de een en de ander niet? waarom werd mijn gebed niet verhoord, ik heb de antwoorden niet, niemand niet ,wel een weten een vertrouwen dat god als een liefdevolle vader voor ons zorgt en ik denk dan, ik leg me zoontje die nog een kleuter is niet alles uit in de wereld, hij kan die informatie niet aan, zo doet god het met ons ook.

liefs en veel sterkte toegewenst, misschien heb je wat aan me woorden, petra die door dit voorval het verhaal in het o.t. van de mannen in d e oven snel nog es een keer ging lezen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 15:44

ZOEKER064 schreef:
Lieve Anita, natuurlijk mag je dat hier schrijven, want je raakt hier de kern van vertrouwen! Alle angst aan Hem geven omdat je vertrouwt dat Hij weet wat je nodig hebt. Vandaag en morgen.
Ik weet hoe moeilijk dat is maar stop met denken aan morgen, aan de toekomst, leg dat in Zijn hand. Je hebt je handen vol aan vandaag.
Vandaag ben je de kinderen nog niet kwijt. Dat is de werkelijkheid. Geniet van de mogelijkheden die je nog hebt.
Laat niet je kinderen los, maar laat de zorgen over de kinderen los. Dat is een wereld van verschil.
Als je dat doet verwacht ik vandaag of morgen grote verhalen over hoe dingen in je leven positief zijn veranderd. Hoe God jou wonderlijk heeft voorzien van het goede. Zoals Petra dat heeft beschreven...

Begrijp je iets van wat ik heb meegemaakt? Denk je dat ik niet precies weet hoe jij je voelt? Geef die pijn nu aan mij! Ik maak je vrij.

Ik vind dat je niet de zorgen van de kinderen moet loslaten, maar aan god moet geven, dat doe ik ook en niet dat ik dan passief blijf zitten en wacht tot god alles doet, zelf onderneem ik natuurlijk ook actie. Bv toen lazerus uit het graf werd opgewekt, moest er wel iemand effe de steen wegrollen, waarom moest iemand dat doen? Ik denk om ons uit het verhaal te leren dat we niet passief moeten worden, samen met god in actie moeten komen. Sorry zoeker , voor commentaar op je w oorden, tenminste zie het niet als echt commentaar, maar vond dat er nog iets bij moest.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 15:48

ZOEKER064 schreef:

idd Lachende smiley

Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 16:00

PETRA373 schreef:
Ik vind dat je niet de zorgen van de kinderen moet loslaten, maar aan god moet geven, dat doe ik ook en niet dat ik dan passief blijf zitten en wacht tot god alles doet, zelf onderneem ik natuurlijk ook actie. Bv toen lazerus uit het graf werd opgewekt, moest er wel iemand effe de steen wegrollen, waarom moest iemand dat doen? Ik denk om ons uit het verhaal te leren dat we niet passief moeten worden, samen met god in actie moeten komen. Sorry zoeker , voor commentaar op je w oorden, tenminste zie het niet als echt commentaar, maar vond dat er nog iets bij moest.

Ik denk dat de moraal ligt in het gebed met God ligt, zoals bij de Heer.

Joh 11:40 Jezus zeide tot haar: Heb Ik u niet gezegd, dat, zo gij gelooft, gij de heerlijkheid Gods zien zult? Joh 11:41 Zij namen dan den steen weg, waar de gestorvene lag. En Jezus hief de ogen opwaarts, en zeide: Vader, Ik dank U, dat Gij Mij gehoord hebt.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 19 januari 2013, 16:04
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 16:06

PETRA373 schreef:

Volgen mij ben ik het helemaal met je eens Petra. een terechte aanvulling.

Ik bedoel ook dat je de zorgen aan God mag geven, en dat is wat ik bedoel met loslaten. Je geeft ze niet aan God om ze dan weer zelf op te pakken. Juist niet de kinderen loslaten maar kijken wat er nu is dat je kunt doen. En dat is dan vaak het luisteren naar je gevoel. En dat betekent zeker niet dat je altijd moet doen wat je gevoel zegt. De kunst is juist om je daarbij niet te laten leiden door angst (die vaak passief maakt) maar te reageren op wat je ervaart als recht. Oprecht. Daar merk je dat boosheid heel veel energie geeft om dingen te veranderen. Energie die God ook zal gebruiken.
Misschien is het inderdaad beter om te zeggen geef je angsten maar aan God en laat die los. Angst vertroebelt mijn beoordelingsvermogen. Zonder angst kan ik beter luisteren.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 16:08

Er is niks mis met je lange lap tekst want er staat wat in. Het is mij ook maar al te bekend dat er hier ook mensen, altijd bijna uit de onverdraagzame hoek, zijn (geweest) met lange (overgenomen) teksten en soms ook bijbelteksten die hun eigen opvatting kennelijk gezag moesten geven. Dat is in jouw bovenstaande tekst niet het geval, dus er is niks aan de hand.

Ik vind dat je een heel eerlijk verhaal hebt en ook ten dele analyseert hoe het werkt vooral in deze maar ook in andere kerken. Je persoonlijke verhaal is kenmerkend voor veel mensen die met veel moeite de GVK achter zich hebben gelaten. Het is ook nogal wat de kerk met deze pretentie los te laten, ik snap dat best.

Overigens pretendeer ik met mij forumbijdrage geen complete analyse te geven al heb ik wel belangrijke en kenmerkende elementen genoemd. Het was ook een reactie op een eerdere bijdrage. Dat ik het schrijf vanuit mijn eigen achtergrond en denkhouding is een gegeven. Persoonlijk hekel ik vooral het kwaad in de omgang die uit deze mentaliteit is voorgekomen, ik heb het over de werkelijkheid en niet over wat zou kunnen. Ik denk dat deze kerkopvatting veel kwaad heeft gedaan, bij de Vrijgemaakten zelf maar ook bij mensen die niet wilden meegaan of toetreden tot de Vrijmaking. Maar ik maak een nadrukkelijk voorbehoud voor de mensen die in de GKV bleven maar hier wel kritisch tegenover staan. Dat zijn er, wat mij betreft gelukkig, steeds meer.

Een eigen topic kun je starten. Ik zou dan de regel uit de catechismus nemen dat de mens geneigd is tot alle kwaad en onbekwaam tot enig goeds. Om maar een voorschot te nemen, ondanks dat "goeds" niet is gedefinieerd: Dat de mens geneigd is tot alle kwaad lijkt me wel maar onbekwaam tot enig goeds is natuurlijk volstrekte onzin en in strijd met onze christelijke opdracht.

Thomas, wel vrij gemaakt maar niet Vrijgemaakt.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 19 januari 2013, 22:03
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 16:10

GERRIT084 schreef:
De redactie, of het moderatie team, die zo af en toe, de klagers tevreden stemt, zonder er eens goed zich, er van te laten informeren hoe de beklaagde het bedoeld.
En meer nog, of het allemaal niet iewat te doorzichtig is, wat in een ver verleden nog al is gebeurd.

Dat klopt en herken het ook. De klagers bepalen of er iemand gebant wordt of niet.
Helaas is een ieder daar gevoelig voor. Komplotten is vergelijkbaar met Stefanus.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 16:21

MARITIME853 schreef:
Dat klopt en herken het ook. De klagers bepalen of er iemand gebant wordt of niet.
Helaas is een ieder daar gevoelig voor. Komplotten is vergelijkbaar met Stefanus.

Wordt het niet tijd voor een topic: Mopperen op de ban of zo? Dit gezeur blijft maar doorgaan en het gaat niet over dit forumonderwerp zelf. Om daar nu elk onderwerp mee te gaan vervuilen, wordt vervelend. Als het nieuwe topic geopend wordt, zal ik echt mijn mening over de ban en het waarom ervan wel geven. Verder vind ik bovenstaande nogal een zware en onaantoonbare aantijging dat de klagers dat bepalen want het is toch echt CM dat dat uiteindelijk doet. Je kunt toch moeilijk stellen dat er aan de ban van Chatuliem of Sola niets aan vooraf is gegaan.
Reageer maar in het andere topic en toon aan wat je beweert, dat schept helderheid en voorkomt irritatie over dit type bijdragen. Die horen hier niet.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 19 januari 2013, 16:29
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 16:23

ALTJE848 schreef:
Zo mijn angst is weg heb gebroken met (vriend)

Zag gisteren mijn ouders op de bank denken ,
en de (vriend) kwam ongenodigd op mijn verjaardag toen ik mijn ouders op visite zou krijgen , voor weken terug wisten/ dachten mijn ouders via familie hoe hij leent en andere mensen hier mee belast. en gewoon verder leeft en geniet van het leven of er niets aan de hand is
en door gaat met kopen van dingen bijv auto tje enz enz.
via het onrecht hem aan gedaan en de lasten die hij dragen moet, dat het zijn schuld was , ik zeg ja klopt gedeeltelijk waarom moet iemand lenen en is het wel zijn schuld maar goed hij ziet zijn aandelen niet enz enz enz
Ook wil hij zijn eigen dingen niet onder ogen zien en dat doen wat hij moet doen.
Hij zegt ik ga gewoon door met leven en dat wat anderen mij hebben aangedaan dat betaal ik nooit.
Dacht O Heer laat hem knielen bij het kruis en alles afleggen en zich er bij neerleggen want van instanties die fouten maken krijg je nooit iets terug ook mijn ervaring wel als ze wat moeten hebben dan is je bankrekening zo leeg
na kerkdiensten die hij bij woonde samen met mij vroeg hij hoe voelt dat dat ik naast je zat had al van te voren gezegd daarvoor ga ik niet naar de kerk en ben ik ook niet mee bezig hoe iets voelt .
Nu had hij gebeld voor mijn verjaardag eerst een sms fijne dag dankjewel terug .
Toen een telefoontje ja wil je ook persoonlijk even feliciteren dankjewel door de telefoon terug, ik vind dat soort dingen altijd dat ik denk wat een gedoe maar het hoort erbij, in mijn hart ben ik niet blij moet ik een feestje geven niet dus
Gelijk heeft hij dat hij zegt daar moet je van genieten maak er iets moois van ik denk dan bla bla bla was het maar morgen .
En ja ook de HEER schrijft het in zijn boek de bijbel wees in alle omstandigheden blij dat zit ik in hem maar ik ben ik en ik kan dat niet.
wacht op een defenitief antwoord van de rechter en dan is het erop of eronder en verwerken of leven .
Een leven met de HEER daar verlang ik naar maar een leven met de wereld eigenlijk niet meer zo
Ik heb mijn keuze gemaakt en wil alleen zijn met HEM
En de (vriend) lost maar eerst zijn geld af en problemen op
Ik wil geen problemen erbij en hem in mijn leven.

Mijn Angst is weg want ik laat los in het zeker weten dat ik na een tijd er sterker uit kom en ik de goede keuze heb gemaakt.
En nu kan ik de dingen doen wat ik wil zonder commentaar , want de HEER neemt mij zoals ik ben of ik ne wel of niet werk wel of niet haak wel of niet wandel wel of niet zorg voor anderen Hij is overal bij in alle dingen en ik ga genieten van mijn rust vrede en dan komt de blijdschap vanzelf weer terug .

Anita

http://youtu.be/y3eW90gECDs
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 16:33

THOMAS968 schreef:
Wordt het niet tijd voor een topic: Mopperen op de ban of zo? Dit gezeur blijft maar doorgaan en het gaat niet over dit forumonderwerp zelf. Om daar nu elk onderwerp mee te gaan vervuilen, wordt vervelend. Als het nieuwe topic geopend wordt, zal ik echt mijn mening over de ban en het waarom ervan wel geven. Verder vind ik bovenstaande nogal een zware en onaantoonbare aantijging dat de klagers dat bepalen want het is toch echt CM dat dat uiteindelijk doet. Je kunt toch moeilijk stellen dat er aan de ban van Chatuliem of Sola niets aan vooraf is gegaan.
Reageer maar in het andere topic en toon aan wat je beweert, dat schept helderheid en voorkomt irritatie over dit type bijdragen. Die horen hier niet.

Thomas

Het was een reactie op Gerrit. Typisch dat de aap uit de mouw komt bij jou Smiley die vol vragen zit
Waarom reageer je niet op Gerrit wel op mij?
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 16:50

Je haalt twee dingen door elkaar. Ik reageer niet zozeer op jou maar op je uitspraak en uitspraken namelijk:

Dat klopt en herken het ook. De klagers bepalen of er iemand geband wordt of niet.

De herhaaldelijke uitspraken hierover worden ook door jou gedaan. Kritiek op een uitspraak of kritiek op een persoon, jij in dit geval, moet je niet doorelkaar halen. Chatuliem en ik waren het zelden met elkaar eens en voerden pittige discussies maar respecteerden elkaar wel. Chatuliem en ik hebben dat beide meerdere malen uitgesproken en we deelden prive de liefde voor het vak geschiedenis. Als je persoonlijke en inhoudelijke zaken door elkaar haalt, is een zinvolle discussie niet meer te voeren. Het is duidelijk dat ik het met veel van je standpunten en vooral je wijze van denken en poneren van dingen niet eens ben. Mijn wijze van denken en schrijven zal jou mogelijk ook niet aanstaan. Maar een discussie gaat toch echt over de inhoud ervan.

Bovendien gaat van de uitspraak: waarom reageer je wel op mij en niet op Gerrit een suggestie uit met betrekking tot mijn instelling naar jou toe. Dat vind ik niet gepast. Ik merk helaas vaak dat je een bewering doet die je niet onderbouwt dan wel dat je dat doet met zaken die feitelijk niet of maar ten dele met het onderwerp te maken hebben. En ik heb dan inderdaad een andere wijze van denken, redeneren en met de feiten omgaan. Dat zal iedereen duidelijk zijn.

Hier kun je terecht:

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3327&lastPage=t#157151

Ik vind echt dat we terug moeten naar het onderwerp en de inhoud.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 19 januari 2013, 17:02
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 16:54

FRANKT627 schreef:
Als je dat zó stelt trouw je dan puur om de seksualiteit?

Ik weet ook wel dat seksualiteit niet onbelangrijk is maar is dat geen voortvloeisel van anderen aspecten van houden-van?

Nee.

Sexualiteit is het hoogte punt van liefde tussen man en vrouw.
Zo hoort het in huwelijk te zijn.
Helaas ervaar ik veel (christelijke)mannen welke het niet verstaan en vreemd gaan.

Sex is door God gegeven.

Heb 13:4 - Houd het huwelijk in ere, in alle omstandigheden, en houd het echtelijk bed zuiver, want overspeligen en echtbrekers zal God veroordelen.

Vervul je taken naar je echtgeno(o)t(e)

1 Kor 7:3 - een man moet zijn vrouw geven wat haar toekomt, evenals een vrouw haar man.

Je lichaam behoort ook aan je echtgeno(o)t(e)

1 Kor 7:4 - Een vrouw heeft niet zelf de zeggenschap over haar lichaam, maar haar man; en ook een man heeft niet zelf de zeggenschap over zijn lichaam, maar zijn vrouw.

Weer hou je alleen als je er beiden mee instemt. Want weerhouden kan leiden tot verleiding

1 Kor 7:5 - Weiger elkaar de gemeenschap niet, of het moest zijn dat u er wederzijds mee instemt u enige tijd aan het gebed te wijden. Kom daarna echter weer samen; anders zal Satan uw gebrek aan zelfbeheersing gebruiken om u te verleiden.

bevrediging bij je eigen echtgeno(o)t(Vinde)

Spr 5:18-20 - Moge je bron gezegend zijn, moge de geliefde van je jeugd je vreugde geven. Ze is zo lieflijk als een hinde, bekoorlijk als een ree. Ze laat je altijd van haar borsten drinken, je kunt eindeloos verzinken in haar liefde. Waarom, mijn zoon, zou je dan dwalen bij een lichtzinnige vrouw, je vlijen aan de borsten van zo’n afgedwaalde?

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 19 januari 2013, 17:15
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:15

Dank voor jullie schrijven ik laat het hier maar bij,
Ik kom wel daar waar God me hebben wil al moet ik door het moeras

Don Moen somebody"s praying for me

Anita

Laatst aangepast door
ALTJE848
op zaterdag 19 januari 2013, 17:19
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:16

MARITIME853 schreef:
Nee.

Helaas ervaar ik veel (christelijke)mannen welke het niet verstaan en vreemd gaan.

Is sexualiteit het hoogtepunt?
Ik ben het er niet mee eens helaas. Begrijp me niet verkeerd, sexualiteit is of beter gezegd, kan... je tot ongekende hoogte brengen.

Maar wat als een van beide partners door ziekte of ouderdom dit niet of nauwelijks meer kan geven? Dan zal toch echt de mentale kant zo goed moeten zijn dat je de levensavond ook in geluk kan doorbrengen met elkaar ofwel, de echte liefde moet ook daar tegen bestand zijn.

Ik snap ook wel dat je tot je 50/60e hier niet over nadenkt, maar dat wijt ik eerder aan onnozelheid. Je gaat ergens voor of niet...tot de dood je scheidt, het staat er niet voor niets en daar zeg je toch 'ja' op?

Ik krijg het vermoeden dat teveel mensen denken dat eenmaal getrouwd, de strijd gestreden is, keurig geen sex gehad, netjes geleefd etc.....maar dan begint het pas echt. Relatie is een 'werk'woord!!! Toegegeven, het staat niet zo in het woordenboek, maar het lijkt me duidelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:18

MARITIME853 schreef:
Nee.

Is sexualiteit het hoogtepunt?
Ik ben het er niet mee eens helaas. Begrijp me niet verkeerd, sexualiteit is of beter gezegd, kan... je tot ongekende hoogte brengen.

Maar wat als een van beide partners door ziekte of ouderdom dit niet of nauwelijks meer kan geven? Dan zal toch echt de mentale kant zo goed moeten zijn dat je de levensavond ook in geluk kan doorbrengen met elkaar ofwel, de echte liefde moet ook daar tegen bestand zijn.

Ik snap ook wel dat je tot je 50/60e hier niet over nadenkt, maar dat wijt ik eerder aan onnozelheid. Je gaat ergens voor of niet...tot de dood je scheidt, het staat er niet voor niets en daar zeg je toch 'ja' op?

Ik krijg het vermoeden dat teveel mensen denken dat eenmaal getrouwd, de strijd gestreden is, keurig geen sex gehad, netjes geleefd etc.....maar dan begint het pas echt. Relatie is een 'werk'woord!!! Toegegeven, het staat niet zo in het woordenboek, maar het lijkt me duidelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:24

MARITIME853 schreef:
Nee.

Sex is door God gegeven.

Heb 13:4 - Houd het huwelijk in ere, in alle omstandigheden, en houd het echtelijk bed zuiver, want overspeligen en echtbrekers zal God veroordelen.

Vervul je taken naar je echtgeno(o)t(e)

1 Kor 7:3 - een man moet zijn vrouw geven wat haar toekomt, evenals een vrouw haar man.

Je lichaam behoort ook aan je echtgeno(o)t(e)

1 Kor 7:4 - Een vrouw heeft niet zelf de zeggenschap over haar lichaam, maar haar man; en ook een man heeft niet zelf de zeggenschap over zijn lichaam, maar zijn vrouw.

Weer hou je alleen als je er beiden mee instemt. Want weerhouden kan leiden tot verleiding

1 Kor 7:5 - Weiger elkaar de gemeenschap niet, of het moest zijn dat u er wederzijds mee instemt u enige tijd aan het gebed te wijden. Kom daarna echter weer samen; anders zal Satan uw gebrek aan zelfbeheersing gebruiken om u te verleiden.

bevrediging bij je eigen echtgeno(o)t(Vinde)

Spr 5:18-20 - Moge je bron gezegend zijn, moge de geliefde van je jeugd je vreugde geven. Ze is zo lieflijk als een hinde, bekoorlijk als een ree. Ze laat je altijd van haar borsten drinken, je kunt eindeloos verzinken in haar liefde. Waarom, mijn zoon, zou je dan dwalen bij een lichtzinnige vrouw, je vlijen aan de borsten van zo’n afgedwaalde?

Dat je nu net die bijbelverzen hebt uitgekozen verwonderd me niet als jij beweerd dat seksualiteit hét hoogtepunt is van een huwelijk. Zoals ik al eerder schreef is seks in een huwelijk (en voor vele ook voor het huwelijk) erg belangrijk. Maar of dat het hoogtepunt is betwijfel ik. Natuurlijk kan seks op vele manieren beleeft worden maar de kans is groot dat er van de 'echte seks', ja, de penetratie, of erectie, zoals sommige alleen maar over seks denken, op een bepaald moment niet meer mogelijk is. Dan spreek ik alleen nog maar over de beperkingen die een man zou kunnen hebben. Ook bij vrouwen kan er iets mis gaan waardoor de 'echte seks' niet meer kan beleefd worden. Is je huwelijk dan naar de maan als er geen seksualiteit meer is? Zijn er dan geen hoogtepunten meer in het huwelijk? In deze context is 'hoogtepunt' een beetje dubbelzinnig misschien... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:30

FRANKT627 schreef:
Dat je nu net die bijbelverzen hebt uitgekozen verwonderd me niet als jij beweerd dat seksualiteit hét hoogtepunt is van een huwelijk. Zoals ik al eerder schreef is seks in een huwelijk (en voor vele ook voor het huwelijk) erg belangrijk. Maar of dat het hoogtepunt is betwijfel ik. Natuurlijk kan seks op vele manieren beleeft worden maar de kans is groot dat er van de 'echte seks', ja, de penetratie, of erectie, zoals sommige alleen maar over seks denken, op een bepaald moment niet meer mogelijk is. Dan spreek ik alleen nog maar over de beperkingen die een man zou kunnen hebben. Ook bij vrouwen kan er iets mis gaan waardoor de 'echte seks' niet meer kan beleefd worden. Is je huwelijk dan naar de maan als er geen seksualiteit meer is? Zijn er dan geen hoogtepunten meer in het huwelijk? In deze context is 'hoogtepunt' een beetje dubbelzinnig misschien... Knipoog smiley

Je draaid door op dit punt.
Geen sexualiteit zegt niks over de liefde voor elkaar in het huwelijk.
Net of het huwelijk alleen uit sexualiteit bestaat. Twijfelende smiley

Ik noem het als kroon op het huwelijk omdat daaruit de kinderen voortkomen.
Dat is de zegen welke door God gegeven wordt.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 19 januari 2013, 17:35
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:35

MARITIME853 schreef:

Hé hallo...dat vroeg ik eerder al aan jou...als je mijn tekst goed leest dan zie je juist dat ik bedoel dat het huwelijk niet alleen om seksualiteit bestaat...
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:35

Chili Con carne Kwijlende smiley

Arme boven, onder, linkse, rechtse, voor en achterburen Verlegen lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:38

De officiele bevestiging van mijn aankomende verre reis Verliefde smiley

Heb er nu al zin in!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:42

FRANKT627 schreef:
Hé hallo...dat vroeg ik eerder al aan jou...als je mijn tekst goed leest dan zie je juist dat ik bedoel dat het huwelijk niet alleen om seksualiteit bestaat...

Ik noem het toch ook niet als hoogtepunt?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:45

MARITIME853 schreef:
Ik noem het toch ook niet als hoogtepunt?

MARITIME853 schreef:
Nee.

Hoe moet ik die eerste zin dan begrijpen?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:46

ROOS575 schreef:
Chili Con carne Kwijlende smiley

Arme boven, onder, linkse, rechtse, voor en achterburen Verlegen lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Verraste, verbaasde smiley ...en wat bedoel je met die laatste zin?
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:50

FRANKT627 schreef:
MARITIME853 schreef:
Nee.

Hoe moet ik die eerste zin dan begrijpen?

In een huwelijk, niet als sexualiteit op zich.
Idd ben ik met je eens dat er omstandigheden zijn waar sexuliteit niet mogelijk is, in een huwelijk. Dan liggen de hoogtepunten ergens anders.
Ik weet er alles van.

Mijn beide kinderen zijn voor mij de kroon op mijn huwelijk. Zonder sexualiteit waren ze er niet.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 19 januari 2013, 18:00
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:54

MARITIME853 schreef:

Ik noem het als kroon op het huwelijk omdat daaruit de kinderen voortkomen.
Dat is de zegen welke door God gegeven wordt.

Ik mag aannemen dat je niet bedoelt dat het beleven van seksualiteit er alleen maar op gericht is om je voort te planten?

En nee, een relatie of huwelijk bestaat niet alleen uit seksualiteit, maar een liefdesrelatie zonder seksualiteit (in bredere zin van het woord) lijkt mij ook niet de bedoeling.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:54

MARITIME853 schreef:
In een huwelijk, niet als sexualiteit op zich.

ja maar,maritime, als je goed leest heb ik het over de seksualiteit in het huwelijk. Ik ging verder op jouw stelling in...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:59

Vleesfonduetje (met bouillon ipv olie).
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5082 5083 5084 5085 5086 5087 5088 ... 6194 Volgende
Pagina 5085 van 6194