| Auteur |
Bericht |
|
RIK120
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:06
|
|
|
|
Premier van Engeland Gordon Brown, gaf vanmiddag in de auto zijn mening over een vrouw, die hij net ontmoet had. Zijn microfoon stond nog open, dat was ie vergeten. Maar hij zei iets negatiefs over die vrouw o.m. dat ze haatdragend was. Oftewel in gewoon Zaans, hij zat ff lekker te skelde.
Wat ik nou zo belachelijk vind, is dat hij dan achteraf zijn excuses daarvoor gaat aanbieden Je kunt toch niet je excuses aanbieden voor iets waarvan je overtuigd bent. Wat ik ook belachelijk vind is dat daar nieuwswaarde aan toe gekend wordt. Waarom scheldt die vrouw niet gewoon ff terug; of als zij daar geen behoefte aan heeft, geeft zij haar mening daarover....klaar over.
Vind jij ook iets belachelijk? (Wat ik vind, of iets totaal anders) schrijf het dan hier neer.
Laatst aangepast door
|
RIK120
|
op woensdag 28 april 2010, 17:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:06
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | denk dat ik dan maar nooit meer bij je kom eten maris  |
ik zal je heus deze soep niet voorschotelen. hij lijkt mij nl ook niet echt lekker.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:09
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Nisha, om nog even op je vraag in een ander topic terug te komen. Ik ken jou(w naam) inderdaad van een andere site.
‘k Begrijp de reactie van Mar, ook ik krijg een heel onprettig gevoel bij dit topic. Met het grootste deel van CM-ers is helemaal niks aan de hand. Je kunt ook problemen zoeken. En trouwens, in reallife kom je toch ook oneerlijke mensen tegen? Ik ga hier verder geen woorden meer aan verspillen, maar lekker van het zonnetje genieten.
Mooi stukje, Hannah! |
Ja Hannah, dat heb je mooi verwoord!
@ Marijan, ik ken je verder (nog) niet, maar vind je wel heel naief... In oppervlakkig contacten is er idd niets aan de hand bij de meesten hier. Ik zoek geen problemen, alsjeblieft, heb genoeg aan mezelf. Ik heb het ook niet over oneerlijke mensen. Goed lezen. Ik ga uit van het goede in de mens. Lees anders nog maar eens wat Hannah schreef. Humaan denken. Iedereen verdient een nieuwe kans!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:11
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | De keuzes die ik genoemd heb zijn niet gebaseerd op eigen belang.
oke en hoeveel geld kost jij de samenleving eigenlijk? zijn daar geen dingen bij afgeschaft of in ieder geval wel wat minder kunnen? verbeter de wereld, begin bij jezelf en dat bedoel ik steeds aan te geven naar je toe ik mis een stuk zelfreflectie in jouw manier van praten
1. Waarom zouden we binnen de gezondheidszorg ons niet richten op kerntaken, nl.de medisch noodzakelijke handelingen. Eerlijk gezegd vraag ik me af waarom een kind geopereerd moet worden aan zijn flaporen. Zulke medische handelingen kunnen we afschaffen. Dan kan de gezondheidszorg doelmatiger werken. Nu wordt vrijwel iedere medische handeling gedaan, waarbij niet meer gekeken wordt naar de medische noodzaak.
en wanneer is het een medische noodzaak dan? ik ben het met je eens dat er behandelingen zijn die medisch gezien niet nodig zijn maar ik kijk nu even naar mezelf ik ben geboren met een hazelip heb een heleboel operaties gehad en die waren echt niet allemaal medisch noodzakelijk mijn neus stond scheef, so what kun je denken maar de maatschappij is hard en als je een afwijking hebt loop je tegen dingen aan ik heb hard moeten knokken voor mijn plekje in de groep omdat ik mijn uiterlijk erg tegen had en ik praatte nogal door mijn neus waar ik ook regelmatig mee gepest werd (vooral thuis overigens) medisch noodzakelijk: nee psychisch noodzakelijk: ja iemand met flaporen die er steeds mee wordt gepest bv kan er enorme schade van ondervinden in zijn leven denk volgende keer even verder na voor je wat roept
2. Kinderopvang: het is een keuze van mensen zelf te werken. Als mensen zo vrij zijn om te werken, moeten wij dat als staat dan subsidiëren? Dit is een principiële keuze. Bovendien vind ik kinderen opvoeden een belangrijke opdracht en ik vind dat veel vrouwen hun werk boven hun kinderen stellen.
3. Controlebehoefte van de staat beteugelen. Sociale rechercheurs volgen vaak mensen die een uitkering hebben. De overtredingen die daar geconstateerd worden wegen niet op tegen de kosten die dat teweeg brengen. FIOD heeft vaak grotere vangsten, daar op inzetten is idd rendabeler. |
[b]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:14
|
|
|
|
| RIK120 schreef: | Premier van Engeland Gordon Brown, gaf vanmiddag in de auto zijn mening over een vrouw, die hij net ontmoet had. Zijn microfoon stond nog open, dat was ie vergeten. Maar hij zei iets negatiefs over die vrouw o.m. dat ze haatdragend was. Oftewel in gewoon Nederlands hij zat ff lekker te kankeren.
Wat ik nou zo belachelijk vind, is dat hij dan achteraf zijn excuses daarvoor gaat aanbieden Je kunt toch niet je excuses aanbieden voor iets waarvan je overtuigt bent. Wat ik ook belachelijk vind is dat daar nieuwswaarde aan toe gekend wordt. Waarom scheldt die vrouw niet gewoon ff terug; of als zij daar geen behoefte aan heeft, geeft zij haar mening daarover....klaar over.
Vind jij ook iets belachelijk? (Wat ik vind, of iets totaal anders) schrijf het dan hier neer. |
Hhaha leuke topic gestart Rik
...dit is politiek?...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:23
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | ff naar de dokter, is iets belangrijker |
Wordt dat nog vergoed op jouw leeftijd? Toch wel medisch noodzakelijk, naar ik hoop?
(hoort eigenlijk bij Politieke discussies thuis; maar ja, het was te opmerkelijk om het te laten)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:25
|
|
|
|
Als-ti in de boeljon landt, dan heb je toch kippensoep.
(jaja,ik weet, je schrijft bouillon)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:27
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Kom nu er maar eens met datgene dat de Heer zelf zegt over RECHT. |
de Heer? Je richt je tot mij in deze reactie, dus mag ik zeggen dat ik Zijn Naam met 5 letters schrijf: Heere...
Het recht kan op verschillende manieren uitgelegd worden. Het ligt eraan in welke tekst God Zich uitspreekt.
De Heere recht leren kennen, bedoel ik mee in Zijn waarheid, zoals Hij Zich openbaart in Zijn Woord, in heerlijkheid, rechtvaardigheid...etc...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:28
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | nee gewoon groene verf. of zouden het voetafdrukken zijn van marsmannetjes  |
Marsmannetjes gaan nimmer te voet. Landen altijd per vliegende schotel.
Het moet iets anders zijn. Earth Day of zo. Natuurcompensatie. Propaganda van Groen Flinks. Of... of.... vul maar aan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:29
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Blijf dan ook van die paddo's af  |
Pad.... wàt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:31
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Als-ti in de boeljon landt, dan heb je toch kippensoep.
(jaja,ik weet, je schrijft bouillon) |
heel zielig een kip levend koken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:31
|
|
|
|
Ik vinnit belachelijk dat het onder 'Vriendschap en relaties' staat. 't Zou m.i. thuishoren onder de Varia (Van alles wat). Belachelijk dat het hier staat!
Of mag je het ook hebben over belachelijke vriendschappen en relaties? Dàt verandert de zaak, uiteraard.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:33
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | heel zielig een kip levend koken  |
Wie zegt dat het vuur onder de pan brandt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:35
|
|
|
|
effe dit topic weer wat omhoog krikken.
gekookte aardappelen. gekookte andijvie. gebraden gehaktbal.
rauwe aardappelen lijken mij niet lekker en van rauw gehakt kan je ziek worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:37
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Wie zegt dat het vuur onder de pan brandt?  |
eh.. bij mij kookt het water voordat de DODE kip erin gaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:39
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | suus, de Heere Jezus is nog wel steeds mens; want maria heeft Hem gezien, nadat Hij was opgestaan, in een verheerljkt lichaam; en met dat verheerlijkte lichaam is Hij opgevaren ten Hemel, waar Hij ziit aan de rechterhand van de Vader. |
Dat is ook wat ik geloof Hannah, maar ik hoor soms dat daar verschillend over wordt gedacht ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:41
|
|
|
|
| RIK120 schreef: | Premier van Engeland Gordon Brown, gaf vanmiddag in de auto zijn mening over een vrouw, die hij net ontmoet had. Zijn microfoon stond nog open, dat was ie vergeten. Maar hij zei iets negatiefs over die vrouw o.m. dat ze haatdragend was. Oftewel in gewoon Nederlands hij zat ff lekker te kankeren.
Wat ik nou zo belachelijk vind, is dat hij dan achteraf zijn excuses daarvoor gaat aanbieden Je kunt toch niet je excuses aanbieden voor iets waarvan je overtuigt bent. Wat ik ook belachelijk vind is dat daar nieuwswaarde aan toe gekend wordt. Waarom scheldt die vrouw niet gewoon ff terug; of als zij daar geen behoefte aan heeft, geeft zij haar mening daarover....klaar over.
Vind jij ook iets belachelijk? (Wat ik vind, of iets totaal anders) schrijf het dan hier neer. |
de regel: oftewel in gewoon nederlands.... die zin had er van mij niet ingehoeven. het woordje k******* is niet echt een gewoon nederlands woord. ik vind het een ongepast woord. je had er nl ook een ander woord voor kunnen gebruiken.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 28 april 2010, 17:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:44
|
|
|
|
over kip gesproken...
wie was er het eerst... de kip of het ei?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:47
|
|
|
|
| NISHA834 schreef: | de Heer? Je richt je tot mij in deze reactie, dus mag ik zeggen dat ik Zijn Naam met 5 letters schrijf: Heere...
Het recht kan op verschillende manieren uitgelegd worden. Het ligt eraan in welke tekst God Zich uitspreekt.
De Heere recht leren kennen, bedoel ik mee in Zijn waarheid, zoals Hij Zich openbaart in Zijn Woord, in heerlijkheid, rechtvaardigheid...etc... |
Het klopt niet dat ik mij tot jou richt maar tot de Heere (de Messias). Waar spreekt Hij over "RECHT"?
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 28 april 2010, 17:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:51
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | tja leanne........je wilt iets om te zwijmelen en zachtkens te zuchten?? haha, ik zie je al zitten op een bankje onder de geurende appelbloesem, terwijl de hyacintjes aan je voeten hun parfum op laten stijgen.. je koppie scheef, je ogen ten hemel geslagen met smachtende blik, terwijl gij zachtkens zuchtende opwaarts droomt.....naar de vormen van de wolken; witte prinsen op witte paarden, galopperend over de blauwe hemel-vlakten om maar zo snel mogelijk neer te kunnen strijken naast leanneke onder de appelboom......
wat in t vat zit verzuurt niet leanne; ooit, op een dag......komt er een prins uit de hemel gevallen, speciaal voor jou!! (zorg wel dat je dan klaar zit om hem op te vangen, anders heb je straks nog een prins met een gebroken pootje....)
afijn; ik zwijmel maar wat.........*zucht* |
Ach Hannah,wat zegt gij dat schoon........en weet je,zo verkeerd heb je het niet,de appelboom klopt,het bankje.....en er naast een enorme trampoline met net om hem op te vangen Geduld!!!!!!
(ik heb de tekst aangepast want ik wist al welke reacties er zouden komen )
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op woensdag 28 april 2010, 18:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIK120
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:51
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | de regel: oftewel in gewoon nederlands.... die zin had er van mij niet ingehoeven. het woordje k******* is niet echt een gewoon nederlands woord. ik vind het een ongepast woord. je had er nl ook een ander woord voor kunnen gebruiken. |
sorry , soms ben ik onnadenkend (naief zeg maar) (heb het gewijzigd)
Laatst aangepast door
|
RIK120
|
op woensdag 28 april 2010, 17:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:53
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | het woord eerlijkheid is voor iedereen verschillend, de een kan veel meer hebben als de ander. voor mij betekend eerlijkheid alles, door ervaring uit het verleden, een simpel leugentje is voldoende om alle contact met die persoon te verbreken. |
Ik sta achter jou. grijns.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 28 april 2010, 17:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIK120
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:55
|
|
|
|
helemaal in de verkeerde rubriek, sorry en nog een keer sorry voor dat woord.
Laatst aangepast door
|
RIK120
|
op woensdag 28 april 2010, 18:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:56
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 29 april 2010, 09:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 18:21
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 29 april 2010, 09:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 18:25
|
|
|
|
| RIK120 schreef: | Premier van Engeland Gordon Brown, gaf vanmiddag in de auto zijn mening over een vrouw, die hij net ontmoet had. Zijn microfoon stond nog open, dat was ie vergeten. Maar hij zei iets negatiefs over die vrouw o.m. dat ze haatdragend was. Oftewel in gewoon Zaans, hij zat ff lekker te skelde.
Wat ik nou zo belachelijk vind, is dat hij dan achteraf zijn excuses daarvoor gaat aanbieden Je kunt toch niet je excuses aanbieden voor iets waarvan je overtuigd bent. Wat ik ook belachelijk vind is dat daar nieuwswaarde aan toe gekend wordt. Waarom scheldt die vrouw niet gewoon ff terug; of als zij daar geen behoefte aan heeft, geeft zij haar mening daarover....klaar over.
ik begrijp wel dat hij zijn excuus daarvoor heeft aangeboden. Natuurlijk is hij ook gewoon een mens met een mening, maar hij is ook een man met een taak, verantwoording, funktie. Daarbij horen dergelijke dingen niet.
Afgelopen week had ik ook zoiets.
Ik zat al maanden te wachten op een antwoord , van iemand op mijn werk die bij een andere vestiging werkt. Van hen had ik een factuur liggen. Ik stelde deze niet betaalbaar zonder antwoord. Na maanden krijg ik de boekhouding van hen achter mij aan. Omdat ik geen antwoord krijg, mail ik de verantwoordelijke (directeur van die vestiging) van de persoon waar ik niets van hoorde. Krijg ik een opmerking terug dat ik mij moest doodschamen en dat hij kotstmisselijk werd omdat wij niet gewoon betaalden. Ik heb daar even kort op gereageerd , dat ik t een laag nivo vond om zo te reageren. Verder dat ik niet meer er over zal communiceren, maar t aan mijn directeur overliet. Na 1 uur komt de melding dat wij de factuur inderdaad niet hoeven te betalen. Maar een excuus omtrent de woorden die hij geuit had is nog niet mij ter oren gekomen.
Ik vind dus dat sommige dingen op bepaalde nivo's niet gezegd kunnen worden. En dat je, van welk nivo je ook bent, gerust je excuus mag en moet aanbieden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 18:48
|
|
|
|
| SUUS869 schreef: | Daar dacht ik ook aan toen ik dit topic las, maar volgens mij is de schrijver Adrian Plass wel een snell boekje, t zijn niet zoveel bladzijden  |
ik heb dat boekje ooit eens gelezen....kan t niet meer vinden, jammer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE378
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 18:48
|
|
|
|
Hoe denken jullie dan over samenwonen voor dat je gaat trouwen? Dat trouwen duurt wel even een paar jaar zeg maar. Samen in 1 bed slapen en dergelijken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 18:59