| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 07:46
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Geplaatst: zondag 11 november 2012, 22:30
MARITIME853 schreef: Wiilemijn, veel sterkte, ook heeft God voor jou een hoopvolle toekomst in zijn gedachten.
Jer 29:11 Want Ik weet de gedachten, die Ik over u denk, spreekt de HEERE, gedachten des vredes, en niet des kwaads, dat Ik u geve het einde en de verwachting.
Juist als alles mij angst aanjaagt, stel ik op U mijn vertrouwen. Op U, mijn God. Ik prijs Uw woord. Ik vertrouw op God en ken geen angst, wat zouden mensen mij kunnen aandoen? Psalm 56:4 en 5
Nou even een bemoediging Willemijn.
Er is een God die hoort
Dit ben ik ook!...... Opvallend dat ik je dan niet hoor en anderen.... |
Het ``dit ben ik ook``, rechtvaardigt nog steeds niet jouw opmerking van gisteren. Het maakt het alleen maar des te erger: Weten dat iemand strijdt tegen kanker en dan bewust zulke uitspraken doen. Is het nu zo moeilijk om te zeggen: het spijt me, dit had ik niet mogen zeggen? Laat zien dat ``dit ben ik ook``, niet alleen maar woorden zijn......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 08:05
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Stukje uit de bijdrage van Thomas: Veel mensen willen hun eigen vroomheid ook illustreren door het gebruik van veel bijbelteksten. Als het vroom en in de geest klinkt dan is het goed en in sommige kringen is het ook zo, dat dat werkt. Ze raken uitermate gefrustreerd als je ze op een fout gebruik van bijbelteksten wijst.
Idd. En ook met in bijna elke zin, De Heer, God, Vaderhart, demonen, werdergeboren, woestijn, moeras enz.te schrijven. En idd. een hoop Bijbelteksten, Nou is dat wel oke, maar ja, in elke alinea, ik lees ze dan ook niet eens meer. |
Precies, en los van al die teksten vraag ik mij wel eens af of ze niet te vaak gebruikt worden voor eigen gewin. Zonder ook maar je best te doen het in eigen woorden te zetten, of op grond van die teksten, een verklaring te zetten. Ik vraag me wel eens af, of deze mensen, in het dagelijkse leven ook zo met Bijbel teksten lopen te zwaaien. Of dat doel nastreven in het dagelijkse leven van deze teksten. Het is makkelijk om deze teksten, hier op forum over te schrijven, maar ook naleven in het dagelijkse leven, en gedrag in andere topic,s op forum.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 09:22
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik vind de 'uit het leven gegrepen' teksten van Petra ook steeds zo goed...het is dus maar beter dat ze blijft.  |
Nou die uit het leven gegrepen, val ik vanochtend over een stuk gemeen ijs, maar geen man te bekennen in de buurt Maar echt ik kan het gewoon niet aanzien hoe sommigge mensen hier met elkaar omgaan, trek het me teveel aan, word er niet vrolijk van, kom wel weer es een keer terug misschien als het forum niet zo word overheerst door negatieve dingen . Het is toch niet normaal hoe sommiggen hier met elkaar omgaan en dat op een cristelijke site. effe theetje drinken en op cm lezen, nou relaxed hoor en lachen je zit gewoon lappen tekst te lezen van gestoorde idioten, die zich laten overheersen door hun eigen shit en zich afreageren op anderen. beter maken ze daar een speciaal forum voor. Zoiets als ziet u het leven niet zitten, vind u het leuk om , om aandacht te roepen, of om u op een ander aftereageren, kom dan nu bij deze site, de redactie slaapt dus gaat u gang en trap van u af op andere mensen, goed voor je ontwikkeling. Met gezellige chat, waar u zich ook lekker kan afzeiken op anderen. nee ik ga es opruimen en me op positieve dingen richten en hoop dat als ik hier terug ben de leuke er nog zijn en de mindere, waar ik me aan begin te irriteren een eigen site hebben opgericht . Zo dat lucht op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 09:32
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Ook maar eens een nieuwe topic geopend!
Al lezend op het forum denk ik wel eens, wat is soms het doel van iemand om op het forum te lezen en te schrijven?
Mensen die hier schrijven hebben allemaal een eigen "rugzak". De ene rugzak, zit bomvol en de andere is velemale lichter. Ik denk dat hier boven-gemiddeld veel mensen zitten met een 'ruime levenservaring'.
Soms lees ik over veel persoonlijke sores. Wat is je doel om dit te delen met (misschien wel) honderden leden op een datingsite? Wat beweegt iemand om dit hier te schrijven?
Bespreek je dit (zomogelijk) niet liever met vrienden? |
Wat beweegt mij hier te schrijven, leuke vraag!
Het forum werkt voor mij als uitlaatklep waar ik dingen en gevoelens kan ventileren en ook respons krijg, waardoor het mij soms helpt om te relativeren.
Het achterste deel van mijn tong zal ik hier niet laten zien, dat bewaar ik idd voor mijn vrienden en familie. Echter kan het soms goed zijn om bepaalde dingen juist met vreemden te delen, omdat zij er objectiever in staan en dat juist goed kan zijn.
Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat het forum 24/7 beschikbaar is en mijn vrienden en familie zijn dat niet en dat maakt dat het makkelijk toegankelijk is.
En aangezien humor en lol maken een van mijn manieren is om dingen te verwerken en stoom af te blazen, zal ik vaak op de "lol-topics" te vinden zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 09:40
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | | Ziet ook de schepen, hoewel zij zo groot zijn, en van harde winden gedreven, zij worden omgewend van een zeer klein roer, waarhenen ook de begeerte des stuurders wil. 5 Alzo is ook de tong een klein lid, en roemt nochtans grote dingen. Ziet, een klein vuur, hoe groten hoop houts het aansteekt. |
weet je als we later voor de hemelpoort staan, zullen we denk ik niet een examen hoeven afleggen, wie de meeste bijbelteksten kent en een heel theologisch examen moeten afleggen om binnen te komen, maar ik denk dat er recht in ons hart word gekeken en dan kun je wel nog zoveel bijbelteksten zeggen, als je hart en je werken niet goed zijn redden je die denk ik niet.
dag petrus, dag petra, mag ik na binnen? eh petra, hoe zijn je werken en je hart? heb je omgekeken naar andere mensen etc? Maar petrus ik kan alle spalmen uit me hoofd, heb theologie bestudeert, kan de hele bijbel van achterste voren, als je me een theologsch examen aflegt haal ik zeker een 9 Maar petra, denk je dan dat je een examen moet doen over de bijbel, heb je de woorden niet begrepen? Wat zijn je werken petra? Eh heb wel hier een hele studie die ik heb gevolgd over d ebijbel petrus maar eh werken.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 09:42
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Leuke topic, een denkertje......... waarom zet ik de dingen neer en wat is mijn doel ervan! Soms krijg ik dat op mijn hart om op te schrijven hierzo! Het gevoel van doe het maar! Ik schrijf niet alles hier, doe ik ook niet, kan ik ook niet en de andere gaat dat ook niks aan! Ik hou van gek doen en echte serieuze dingen schrijven hier, soms! Als ik diepe gesprekken wilt dan liever met vrienden en pratend!
 |
Bedankt voor je reactie! Kan die helemaal volgen, het forum is ook veelzijdig Sommige dingen zijn leuk om te lezen en andere sla ik maar over. Maarja dat blijft natuurlijk een kwestie van smaak!
Ik hou ook van lekker gek doen en schrijf daarom de minder serieuze dingen, op dit forum. De serieuze/ prive dingen deel ik via de mail of chat of onder 4 ogen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 09:52
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Ook maar eens een nieuwe topic geopend!
Al lezend op het forum denk ik wel eens, wat is soms het doel van iemand om op het forum te lezen en te schrijven?
Mensen die hier schrijven hebben allemaal een eigen "rugzak". De ene rugzak, zit bomvol en de andere is velemale lichter. Ik denk dat hier boven-gemiddeld veel mensen zitten met een 'ruime levenservaring'.
Soms lees ik over veel persoonlijke sores. Wat is je doel om dit te delen met (misschien wel) honderden leden op een datingsite? Wat beweegt iemand om dit hier te schrijven?
Bespreek je dit (zomogelijk) niet liever met vrienden? |
Nou Roos, om je eerlijk de waarheid te zeggen (zetten) das een goeie, volgens mij zetten mensen hier neer, waar ze thuis geen eerlijk antwoord op krijgen. Hier kunnen sommige nogal eens confronterend zijn, wat eigenlijk ook niet moet, en weer anderen zetten hier neer, wat ze anders niet durven te zetten (zeggen)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 09:57
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | weet je als we later voor de hemelpoort staan, zullen we denk ik niet een examen hoeven afleggen, wie de meeste bijbelteksten kent en een heel theologisch examen moeten afleggen om binnen te komen, maar ik denk dat er recht in ons hart word gekeken en dan kun je wel nog zoveel bijbelteksten zeggen, als je hart en je werken niet goed zijn redden je die denk ik niet.
dag petrus, dag petra, mag ik na binnen? eh petra, hoe zijn je werken en je hart? heb je omgekeken naar andere mensen etc? Maar petrus ik kan alle spalmen uit me hoofd, heb theologie bestudeert, kan de hele bijbel van achterste voren, als je me een theologsch examen aflegt haal ik zeker een 9 Maar petra, denk je dan dat je een examen moet doen over de bijbel, heb je de woorden niet begrepen? Wat zijn je werken petra? Eh heb wel hier een hele studie die ik heb gevolgd over d ebijbel petrus maar eh werken.....  |
Ik kan er niks aan doen maar dit is zo mooi, ik zit met een brede grijns even tussen mijn werk door te lezen. Je verwoordt het perfect, recht uit het hart en dit is zo waar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 10:06
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Ik kan er niks aan doen maar dit is zo mooi, ik zit met een brede grijns even tussen mijn werk door te lezen. Je verwoordt het perfect, recht uit het hart en dit is zo waar! |
Misschien moeten we er nog wel een stukje bij toevoegen:
eh petra, jezus is heel genadig maar eh als je nu al die theologioshce examens die je gehaald hebt in de papierversnipperaar gooit en effe terug naar de aarde gaat, kijk daar zit iemand die je op haar hart hebt getrapt en daar zit iemand waarbij je dit hebt gedaan Maar petrus ik reageerde zo, omdat bla bla bal nee petra, begin de bijbel maar es opnieuw te lezen, maak het goed met die mensen en kom dan maar es terug, gelukkig is jezus genadig, heeft hij de prijs voor onze zonden, onrechtvaardigheid betaald, misschien mag je dan wel na binnen en heb ik ergens achteraan een plekje nog vrij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 11:07
|
|
|
|
ik heb vandaag wat boodschappen gehaald... en het meest noodzakelijke vergeten...
daar moet een knijn voor zijn...
Maar ik ga een dezer dagen een pan snert maken voor het weekend....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 11:24
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Wat beweegt mij hier te schrijven, leuke vraag!
Het forum werkt voor mij als uitlaatklep waar ik dingen en gevoelens kan ventileren en ook respons krijg, waardoor het mij soms helpt om te relativeren.
Het achterste deel van mijn tong zal ik hier niet laten zien, dat bewaar ik idd voor mijn vrienden en familie. Echter kan het soms goed zijn om bepaalde dingen juist met vreemden te delen, omdat zij er objectiever in staan en dat juist goed kan zijn.
Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat het forum 24/7 beschikbaar is en mijn vrienden en familie zijn dat niet en dat maakt dat het makkelijk toegankelijk is.
En aangezien humor en lol maken een van mijn manieren is om dingen te verwerken en stoom af te blazen, zal ik vaak op de "lol-topics" te vinden zijn. | Bedankt voor je persoonlijke reactie! Objectieve reacties kunnen soms als een spiegel werken èè? Misschien is het wel een klein beetje een vervanging wat je anders met een partner zou delen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 11:27
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Nou Roos, om je eerlijk de waarheid te zeggen (zetten) das een goeie, volgens mij zetten mensen hier neer, waar ze thuis geen eerlijk antwoord op krijgen. Hier kunnen sommige nogal eens confronterend zijn, wat eigenlijk ook niet moet, en weer anderen zetten hier neer, wat ze anders niet durven te zetten (zeggen) |
Ben ik met je eens Gerrit, op een forum kàn je anoniem zijn. Je bent er zelf bij om hier grenzen in aan te geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 11:48
|
|
|
|
Rond 2 jaar geleden schreef het ND al over cijfers van 50% alleen al tussen de christelijke heren.....
Ik kijk later wel ff naar de link, heb het nu druk zeg maar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 11:49
|
|
|
|
In Jezus naam: alsjullieblieft! (o, dat vertaald toevallig als als jullie geloven)
Mag ik jullie allemaal vragen even de wapens neer te leggen? Voor we het weten gaan ook mensen reageren om het voor Maritime op te nemen en leidt deze oorlog tot veel meer slachtoffers.
Maken mensen fouten? Ja, ze zijn geneigd tot alle kwaad! (voor discussie daarover is een ander topic). Ook ik.
In dit topic was het de ene cynische opmerking (Willemijn) die werd beantwoord met een andere cynische opmerking (Maritieme). Cynische opmerkingen kwetsen, altijd. Er zijn door beide opmerkingen veel mensen geraakt. En de reactie van Petra, hoe goed bedoeld ook is in zijn geheel een cynische reactie.
Volgens mij is dat duidelijk en is het de verantwoordelijkheid van de twee personen om e.e.a. recht te zetten. de aanmoediging daartoe is volgens mij voldoende gegeven.
Maritime neemt in ieder geval een eenzijdige waperstilstand in acht. Ik hoop dat de rest die wapens ook neerlegt.
Ik probeer aan alle kanten niet te oordelen, ik probeer alleen te delen wat ik hier waarneem. Het gaat hier volgens mij helemaal niet om gelijk hebben. Het gaat hier om gelijk halen, de manier waarop. Cynisme is volgens mij geen wapen van God. Het lijkt wel een lynchmob: kijk nu hebben we Maritime, nu zal hij bekennen ook. Op de knieeen! Het is nog net geen strop om zijn nek ...
What Would Jezus Do?
Laten we ajb terug gaan on-topic, ik zal zelf proberen de les uit deze oorlog te koppelen aan dit topic. Want de relatie is er zeker. Wil je hier op reageren doe dat dan graag even via prive email.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 11:55
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | In Jezus naam: alsjullieblieft! (o, dat vertaald toevallig als als jullie geloven)
Mag ik jullie allemaal vragen even de wapens neer te leggen? Voor we het weten gaan ook mensen reageren om het voor Maritime op te nemen en leidt deze oorlog tot veel meer slachtoffers.
Maken mensen fouten? Ja, ze zijn geneigd tot alle kwaad! (voor discussie daarover is een ander topic). Ook ik.
In dit topic was het de ene cynische opmerking (Willemijn) die werd beantwoord met een andere cynische opmerking (Maritieme). Cynische opmerkingen kwetsen, altijd. Er zijn door beide opmerkingen veel mensen geraakt. En de reactie van Petra, hoe goed bedoeld ook is in zijn geheel een cynische reactie.
Volgens mij is dat duidelijk en is het de verantwoordelijkheid van de twee personen om e.e.a. recht te zetten. de aanmoediging daartoe is volgens mij voldoende gegeven.
Maritime neemt in ieder geval een eenzijdige waperstilstand in acht. Ik hoop dat de rest die wapens ook neerlegt.
Ik probeer aan alle kanten niet te oordelen, ik probeer alleen te delen wat ik hier waarneem. Het gaat hier volgens mij helemaal niet om gelijk hebben. Het gaat hier om gelijk halen, de manier waarop. Cynisme is volgens mij geen wapen van God. Het lijkt wel een lynchmob: kijk nu hebben we Maritime, nu zal hij bekennen ook. Op de knieeen! Het is nog net geen strop om zijn nek ...
What Would Jezus Do?
Laten we ajb terug gaan on-topic, ik zal zelf proberen de les uit deze oorlog te koppelen aan dit topic. Want de relatie is er zeker. Wil je hier op reageren doe dat dan graag even via prive email. |
Ik ervaar deze reactie van Petra niet als cynisch noch is het de bedoeling oorlog te voeren. Wel vind ik nog steeds dat er excuses op zijn plaats zijn van de kant van Maritime om verder te kunnen met een enigszins nuttige discussie. Er wordt geen strop om zijn nek gedaan, wel een beroep op zijn zelfinzicht en zelfreflectie. By the way, je hoeft niet te bemiddelen, als hulpverlener zul je weten dat er sprake kan zijn van overdracht ..
Overigens was Willemijn niet cynisch in haar reactie aan Anita, hoogstens wat ontnuchterend om haar even bij de positieven te brengen en wat genuanceerder te worden.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 22 januari 2013, 11:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:04
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Ik ervaar deze reactie van Petra niet als cynisch. Noch is het de bedoeling oorlog te voeren. Wel vind ik nog steeds dat er excuses op zijn plaats zijn van de kant van Maritime om verder te kunnen met een enigszins nuttige discussie. Er wordt geen strop om zijn nek gedaan, wel een beroep op zijn zelfinzicht. By the way, je hoeft niet te bemiddelen, als hulpverlener zul je weten dat er sprake kan zijn van overdracht .. |
Hoi Jol, ik snap de goede intenties. Ik zie heilig vuur in jullie reacties. Maar meer dan dat.
Ik denk denk dat je met jouw opmerking dat jij de reactie van Petra niet als cynisch ervaart de kern raakt. Wat nu als anderen, zoals ik dit wel als cynisch ervaren? en daardoor pijn ervaren?
Mijn reden om dit te schrijven gaat veel dieper dan willen bemiddelen. ik ben geen hulpverlener. Er zitten ook bij mij heel wat littekens. En ja, misschien ben ik wel een van de personen die zegt geef mijn portie maar aan fikkie, CM bekijk het maar. de reacties drukken bij mij ook op een allergiepunt. Heel heftig zelfs. Ik schrijf het dan ook eerder vanuit eigen belang dan vanuit hulpverleningsbelang.
Mag ik jou vragen: hoe zou jij de reactie dan benoemen?
Laatst aangepast door
|
ZOEKER064
|
op dinsdag 22 januari 2013, 12:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:06
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Bedankt voor je persoonlijke reactie! Objectieve reacties kunnen soms als een spiegel werken èè? Misschien is het wel een klein beetje een vervanging wat je anders met een partner zou delen? |
Idd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:08
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | Hoi Jol, ik snap de goede intenties. Ik zie heilig vuur in jullie reacties. Maar meer dan dat.
Ik denk denk dat je met jouw opmerking dat jij de reactie van Petra niet als cynisch ervaart de kern raakt. Wat nu als anderen, zoals ik dit wel als cynisch ervaren? en daardoor pijn ervaren?
Mijn reden om dit te schrijven gaat veel dieper dan willen bemiddelen. ik ben geen hulpverlener. Er zitten ook bij mij heel wat littekens. En ja, misschien ben ik wel een van de personen die zegt geef mijn portie maar aan fikkie, CM bekijk het maar. de reacties drukken bij mij ook op een allergiepunt. Heel heftig zelfs. Ik schrijf het dan ook eerder vanuit eigen belang dan vanuit hulpverleningsbelang.
Mag ik jou vragen: hoe zou jij de reactie dan benoemen? |
Van Willemijn? Zoals ik al zei: ontnuchterend, meer iets van: kom bij je positieven. Ik hoopte zelf dat dit inderdaad zo zou werken voor Anita.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:11
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | Hoi Jol, ik snap de goede intenties. Ik zie heilig vuur in jullie reacties. Maar meer dan dat.
De reactie van Petra bedoel je natuurlijk. Niet cynisch dus. Er zit gewoon veel waarheid in wat ze schrijft: waar draait het om als je straks bij de troon staat en er wordt gekeken naar je leven voor Jezus. Draait het dan om al je kennis en visie? Of naar de samenhang tussen visie/kennis en je daden/hartsinstelling. En ik moest grijnzen vanmorgen toen ik haar humor er doorheen gesponnen zag plus hoe ze het onder woorden brengt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:15
|
|
|
|
Mijn reactie was helemaal niet cynisch, ik vond het geschrevene kwetsend voor mij en voor anderen......als jij dat cynisch opvat zegt dat wat over jou. Het zegt nog meer over jou als je die grenzeloze teksten van Maritime nog verdedigt.....Dan weet je werkelijk niet waar je het over hebt.. Grenzenloos, ik heb er niet de puf en energie voor om er wat anders over te schrijven....En christelijk????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:17
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | De reactie van Petra bedoel je natuurlijk. Niet cynisch dus. Er zit gewoon veel waarheid in wat ze schrijft: waar draait het om als je straks bij de troon staat en er wordt gekeken naar je leven voor Jezus. Draait het dan om al je kennis en visie? Of naar de samenhang tussen visie/kennis en je daden/hartsinstelling. En ik moest grijnzen vanmorgen toen ik haar humor er doorheen gesponnen zag plus hoe ze het onder woorden brengt. |
Ik vond het een prachtige reactie van Petra, en oh zo waar.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:18
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | De reactie van Petra bedoel je natuurlijk. Niet cynisch dus. Er zit gewoon veel waarheid in wat ze schrijft: waar draait het om als je straks bij de troon staat en er wordt gekeken naar je leven voor Jezus. Draait het dan om al je kennis en visie? Of naar de samenhang tussen visie/kennis en je daden/hartsinstelling. En ik moest grijnzen vanmorgen toen ik haar humor er doorheen gesponnen zag plus hoe ze het onder woorden brengt. |
Het cynisch aspect is voor mij dat ze iedere keer Petra noemt, maar het voor iedereen duidelijk is dat ze een andere naam daar bedoeld! Dit komt over als terechtwijzing van Maritime, zonder dat ook zo te zeggen omdat iedereen wel voelt dat dat over de grens zou gaan.
Het gaat niet om de inhoud, het gaat om het onuitgesprokene, wat jij humor noemt maar ontzettend kwetsend overkomt.
En als Petra echt niet bedoeld heeft om Maritime hiermee de les te lezen dan zou het een grote opliuchting voor me zijn, maar dan is het wel ongelofelijke slechte timing ... Zo ongelovelij dat het bijna humoristisch voor sommigen kan zijn ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:24
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | Het cynisch aspect is voor mij dat ze iedere keer Petra noemt, maar het voor iedereen duidelijk is dat ze een andere naam daar bedoeld! Dit komt over als terechtwijzing van Maritime, zonder dat ook zo te zeggen omdat iedereen wel voelt dat dat over de grens zou gaan.
Het gaat niet om de inhoud, het gaat om het onuitgesprokene, wat jij humor noemt maar ontzettend kwetsend overkomt.
En als Petra echt niet bedoeld heeft om Maritime hiermee de les te lezen dan zou het een grote opliuchting voor me zijn, maar dan is het wel ongelofelijke slechte timing ... Zo ongelovelij dat het bijna humoristisch voor sommigen kan zijn ... |
Als je Petra zou kennen, via andere reacties op het forum, dan weet je dat zij dit absoluut niet zo bedoeld als jij het opvat. Ik denk dat het eerder een serieus nemen is voor zichzelf, zelfreflecterend: hoe doe ik het eigenlijk.
Jol: vrouwen zijn soms wel dubbel, maar niet zo dubbel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:25
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Als je Petra zou kennen, via andere reacties op het forum, dan weet je dat zij dit absoluut niet zo bedoeld als jij het opvat. Ik denk dat het eerder een serieus nemen is voor zichzelf, zelfreflecterend: hoe doe ik het eigenlijk.
Jol: vrouwen zijn soms wel dubbel, maar niet zo dubbel. |
Zoeker vind de vileine opmerkingen van Maritime ook ok dus Jol.....het zegt wat over hem.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:39
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Zoeker vind de vileine opmerkingen van Maritime ook ok dus Jol.....het zegt wat over hem....... |
Dank je wel dat je even reageert Willemijn.
Heb ik in mijn vorige bijdrage niet duidelijk gemaakt dat ik vind dat geen enkele cynische opmerking ok is?
Ik ken jou niet Willemijn, ik zit nog maar een week op dit forum. En wat ik waarneem is een groep van personen rond de 50 jaar die elkaar te pas en te onpas pijn doen en elkaar de tent uit vechten.
Vraag je nu van mij dat ik partij kies?
Mijn emotie schreeuwt dat ik moet maken dat ik hier weg kom. Dit is veel te bedreigend. Als ik daarnaar zou luisteren...
Ik begrijp dat jij ziek bent en kanker hebt. Ik bid je toe dat God daar een keer in mag geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:40
|
|
|
|
Zoeker er was niets mis met de reactie van willemijn, ik probeer te begrijpen dat we allemaal verschilende mensjes hier zijn op het forum, verschillende beleving, miscommunicaties, sommigge mensen reageren vanuit hun emoties die overheersen, niet helder daardoor dingen lezen en reageren en begreep martime best, denkende dat hij niet wist van willemijn, ben een tijdje hier niet geweest dus. later lees ik dat hij wist van willemijns gevecht tegen kanker. En ja dat is zeker ver grensoverschrijdend om zo bewust op iemand te reageren, eh ik lees nergens over een wapenstilstand van martime, wel een door schrijven ontopic en daarbij rustig verder gaan als of er niet net over willemijns hart is gewalst.
What zal jezus doen als hij hier bij was geweest? ik persoonlijk denk dat hij martime effe wat had laten inzien jij leest mijn woorden als cynisch en alsof ik het leuk vind om oorlog hier te maken, nou wees gerust heb me lidmaatschap gisteravond al opgezegd dat haal jij er uit, misschien zou jezus ook wel een verhaal schrijven over de hemelpoort voor martime en anderen die elkaar hier soms zo kunnen afkraken
Jij ziet het als of iemand op de knieën moet, ik zie het dat het anders moet zoals sommigge hier met elkaar omgaan. trouwens op d eknieen gaan is niks mis mee, heb ik ook wel es gedaan als ik dingen verkeerd begreep en iemand kwetste, gewoon effe me excuus aangeboden
jezus koos trouwens wel eens partij, tegenover farizeeërs, jezus liep niet door toen er een vrouw werd gestenigd voor mijn gevoel stenigde maritiem willemijn met woorden zo zie ik het, wil niet zeggen dat ik gelijk wil halen, waar ik weer van word beschuldigd. pfff liever houd ik me met leuk schrijven bezig, lees ik leuke reacties achter ieder mens hier op het forum zit gevoel, bij mij ook, willemijn en bij maritiem en ja ik vind het ook heel erg zo als de sfeer op dit forum is, daarom ga ik ook maar weer weg, maar kan het niet laten om toe te kijken hoe iemand effe word gestenigd
dat ik mijn reactie met een beetje humor schreef is ja, dat doe ik vaker als mensen erg triest bezig zijn, dan kunnen we door alles heen weer glimlachen en misschien effe weer beter verder gaan, ook heb ik mijn naam in het stuk gebruikt om aan te geven dat hetzelfde ook voor mijn geld, niet alleen voor maritiem ook ik maak wel es fouten, kan worden teruggestuurd naar de aarde om eerst het een ander effe inorde te maken
verder is dit een forum, waar iedereen het recht heeft om te reageren, gelukkig maar, want van elkaar kunnen we leren Petra
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:43
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | ik ga hier zo over me nek, week ongeveer terug op cm en jee wat sommigge mensen hier allemaal op het forum schrijven. nee geen zin in om te lezen. iedereen het beste verder. Vind dat er teveel negatieve dingen op dit forum overheersen.
Voor Willemijn sterkte Willemijn. |
Lieve mensen,
Neem toch geen aanstoot, daar heb je slechts jezelf mee. Als sommigen zich zonder het te weten nog laten misbruiken voor de werken van de boze, ga dan toch in liefde te raad, en geef - liefst prive - een liefdevolle, zachtmoedige vermaning. Want als je in haat reageert op een ander die hatelijk doet, wat is daarmee gewonnen?
Als je niet vanuit de rust en vanuit liefde kunt reageren, reageer dan alsjeblieft niet. Een twist houdt op zodra 1 van de partijen stopt met reageren. En laat God toch het laatste woord hebben. Wat heeft het nou voor waarde om je gelijk te willen halen?
God vraagt aan IEDEREEN om elkaar lief te hebben, ja ook op dit forum. Een forum, juist een plek om op een VEILIGE manier lief te hebben. Maar de meeste zien het als een VEILIGE manier om hun gram te halen ofzo...
Opnieuw moet ik denken aan die bekende woorden van Paulus: 2 Tim 2: Als je je niet met de zonde inlaat, zul je zijn als één van die borden van zuiver goud (de beste in huis) zodat Christus je kan gebruiken voor Zijn hoogste doelen.
[22] Blijf uit de buurt van alles wat jou als jongeman slechte gedachten en gevoelens kan geven. Geef in plaats daarvan je aandacht aan alles wat je kan helpen goed te doen. Heb geloof en liefde en zoek het gezelschap van hen, die van de Here houden en een zuiver hart hebben.
[23] Ik zeg het nog eens: Laat je niet verleiden tot zinloze discussies, die alleen maar op ruzie kunnen uitlopen.
Voor iedereen, de vrede van Christus toegewenst.... je weet wel, die alle verstand te boven gaat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:44
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Van Willemijn? Zoals ik al zei: ontnuchterend, meer iets van: kom bij je positieven. Ik hoopte zelf dat dit inderdaad zo zou werken voor Anita. |
mee eens, zo zag ik het ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORNE927
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:49
|
|
|
|
Mensen, Thomas heeft de vinger haarfijn op de zere plek gelegd, het is nu wachten op reactie van de ontvanger dezes.
Ondertussen is mij in die paar weken dat ik hier rondloop duidelijk geworden dat discussies bij een nieuw topic in begin erg goed zijn, maar telkens ook door een vaste kern om zeep wordt geholpen. Ook in dit topic is dat weer het geval, alleen nog haartje erger omdat de emoties/pijn zo diep liggen bij enkele leden.
Laten we het Koninkrijk maar opbouwen in plaats van afbreken en ik wens de ernstig zieken, zowel fysiek als mentaal een warm hart toe en veel kracht. Dat lijkt me een meer christelijke houding.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:49
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Ben ik met je eens Gerrit, op een forum kàn je anoniem zijn. Je bent er zelf bij om hier grenzen in aan te geven. |
Half anoniem he je naam staat er (niet helemaal, en sommige verborgen maar wel te lezen op profiel) een balkje zou soms wenselijk zijn. En dat laatste mag dan wenselijk zijn, maar weer niet uitvoerbaar, daar de meesten onder ons nog te veel last hebben van splinters
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |