| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:26
|
|
|
|
| KEITH722 schreef: | | ga ergens anders mutse joh |
Hier ga je te ver met je straattaal, Keith. Op cm zijn we niet gewoon om respectloos met elkaar om te gaan. Zo spreek je iemand als Petra hier niet aan. Je houdt je maar in.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:30
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Misschien om het definitieve afscheid, hoe gebroken en verstoord de relatie ook was, zo goed mogelijk af te ronden... ? |
Mijn broer overleed op zijn 30 ste, daar bij de kist kon ik de relatie afronden.(de broer die me misbruikte he) ging voor me moeder bij te staan, maar het deed mij goed, daar ronde ik de dingen af, beetje moeilijk uitteleggen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:34
|
|
|
|
zo'n 50 jaar terug kregen we huisbezoek en een ouderling (rasechte baptist) zei toen over de kinderdoop "Mensen die op grond van hun geloof hun kinderen laten dopen heb ik respect voor, maar niet voor hen die het doen uit gewoonte".
Al hoe jong ik was, het maakte diepe indruk op mij en ben deze mening ook toegedaan.
Voor mij is het toch de doop door onderdompeling geworden, omdat het voor mij het symbool van overgave oude leven (wat wel een strijd is geweest, maar daarna ook een bevrijding) en het eeuwige leven zo te hebben verkregen. https://www.youtube.com/watch?v=WEmu3CvmQQ0&list=UUHdO4_lBiXH02fNbFBz6xsQ&index=14 Deze clip verwoordt simpel toch prachtig hoe het leven kan zijn
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 29 januari 2013, 22:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:35
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ja en ik ben ook lief enzo...  |
ja lieverd, je bent een echt lief scheetje, of was het goede woord nou schatje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:36
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | ja lieverd, je bent een echt lief scheetje, of was het goede woord nou schatje  |
...een schatje en niet dat andere sch...woord...wacht maar tot ik je eens zie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:41
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | oh oh, sommigge behandelaars, wist je dat therapeuten en spygologen etc het drukst hebben rond de kerstdagen, als de familie dagen er aan komen? pff ik kon pas na 4 kerstfeesten weer normaal de kerstboom versieren , zonder trillende handen, omdat exje lief me een keer probeerde te wurgen bij de kerstboom, eerste jaar had ik gewoon een hekel aan alle kerstversieringen enzo die je overal tegenkwam, had zin om die stomme kerstman poppen die je ook overal zag en die ik nooit mooi had gevonden in elkaar te trappen, gelukkig hield ik me in. ha ha maar kan me voorstellen dat de gezelligge kerstfeestdagen voor jou moeilijk zijn. heel normaal dat je dan effe minder gaat shanita. achter laten, als of je dingen kan vergeten,nee, leren de dingen een plek in je hart te geven. OOk zo,n stomme opmerking van mensen goed bedoeld, niet wetende hoe het is, word het niet es tijd om dingen achter je te laten. En ja je bent intelligent Shanita, petra die voortaan gewoon vrolijk kerstfeest viert, maar de dingen achterlaten, nee , mee leren leven. |
Ja weleens een keer van gehoord dat die het dan het drukst hebben....
Ja, het is een vakantie periode...
In die tijd gebeurde de meest afschuwelijke dingen.....in een ander land....
| Quote: | Petra: als of je dingen kan vergeten,nee, leren de dingen een plek in je hart te geven. OOk zo,n stomme opmerking van mensen goed bedoeld, niet wetende hoe het is, word het niet es tijd om dingen achter je te laten. En ja je bent intelligent Shanita, petra die voortaan gewoon vrolijk kerstfeest viert, maar de dingen achterlaten, nee , mee leren leven. | Idd, méé leren leven.... Ja, stomme(goedbedoelende opmerkingen), hoe kan ik nu.... ...een plekje in mijn hart geven.... En ja, 'wordt het niets eens tijd om het áchter je te laten..? Ja, dan had ik het toch allang gedaan als dat kon grote idioot!, ik ben toch al al bijna 41!
Nou jij bent ook behoorlijk intelligent Petra, ook al heb je dan geen opleiding, ook weer zoiets, mensen die intelligentie afmeten aan opleiding...
Heel goed gezegd, 'mee leren leven'. 
ps: volgende keer als iemand zegt: 'Wordt het niet eens tijd om het achter je te laten?, ja, dan zeg ik wordt het niet eens tijd om je grote @#$ te houden?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 29 januari 2013, 21:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:45
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Hier ga je te ver met je straattaal, Keith. Op cm zijn we niet gewoon om respectloos met elkaar om te gaan. Zo spreek je iemand als Petra hier niet aan. Je houdt je maar in. |
dan moet je ook even opletten hoe respectloos er af en toe met mij wordt omgegaan mieke, was je even ontgaan wsch... mag dat dan weer wel in jouw beleving? (btw mij inhouden is idd strikt aan mij, dat kan niet opgelegd worden) verder laat ik nu even de nare dingen van dit topic achter me en ga ik vrolijk verder zoals alleen HIJ dat van me verwacht a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op dinsdag 29 januari 2013, 22:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:47
|
|
|
|
| KEITH722 schreef: | dan moet je ook even opletten hoe respectloos er af en toe met mij wordt omgegaan mieke, was je even ontgaan wsch...
mag dat dan weer wel in jouw beleving? |
kijk eens in de spiegel van hoe jij je gedraagd... en mensen behandeld....
wie wind zaait zal storm oogsten....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:51
|
|
|
|
Het waait...een beetje maar...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:53
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | En wie zijn "ze"?  |
...jij tuurlijk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:55
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja weleens een keer van gehoord dat die het dan het drukst hebben....
Ja, het is een vakantie periode...
In die tijd gebeurde de meest afschuwelijke dingen.....in een ander land....
Idd, méé leren leven.... Ja, stomme(goedbedoelende opmerkingen), hoe kan ik nu.... ...een plekje in mijn hart geven.... En ja, 'wordt het niets eens tijd om het áchter je te laten..? Ja, dan had ik het toch allang gedaan als dat kon grote idioot!, ik ben toch al al bijna 41!
Nou jij bent ook behoorlijk intelligent Petra, ook al heb je dan geen opleiding, ook weer zoiets, mensen die intelligentie afmeten aan opleiding...
Heel goed gezegd, 'mee leren leven'. 
ps: volgende keer als iemand zegt: 'Wordt het niet eens tijd om het achter je te laten?, ja, dan zeg ik wordt het niet eens tijd om je grote @#$ te houden?  |
ha ha die laatste zin,heel verleidelijk om zoiets terug te zeggen,maar ik hield me altijd in, denkende ze bedoelen het goed. net zoals mijn zin een plek in je hart geven, ook verkeerd kan overkomen,voor mij hebben de dingen een plek in mijn hart, heb er mee geleerd te leven,moeilijk uitteleggen, maar ik heb makkelijk praten niet de dingen die je hebt meegemaakt meegemaakt.
liefs en inderdaad,mensen die inteligentie afmeten aan een opleiding....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:56
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Nee niet echt Denk dat Marianne net zo weinig met hem kan tis gewoon hopeloos die man  | Kennen de dames me al zo goed Hier word ook al gezegd dat ze nix met mij kunnen dan mijn portomoneeeeee leeg halen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:56
|
|
|
|
De andere wang toekeren is vaak heel bijbels hoor. En vaak nog wijs ook.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:58
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...een schatje en niet dat andere sch...woord...wacht maar tot ik je eens zie... |
als ik na de picknick ga, ga ik natuurlijk ingognito( vooral na vanavond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:59
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | | Mijn broer overleed op zijn 30 ste, daar bij de kist kon ik de relatie afronden.(de broer die me misbruikte he) ging voor me moeder bij te staan, maar het deed mij goed, daar ronde ik de dingen af, beetje moeilijk uitteleggen.... |
Ik voel 'm wel aan. Ja, wat een verdriet denk ik, maar ja velen hebben hun pakje verdriet, ja...zonder geloof zou ik het niet redden, nu heb ik goede tijden, slechte tijden en ertussenin. Maar, dus óók goede tijden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 22:01
|
|
|
|
| MARENTH030 schreef: | Beste mensen, Ik wil jullie even laten weten dat mijn vriendin vanmorgen om tien voor half zeven is overleden. Willen jullie voor mij bidden?? Voel mij leeg en verdrietig. God kent mij, alleen kom ik niet verder dan stamelen in gebed. Dank hiervoor Gr Marenth |
God hoort je hart en daar zit je gebed wat Hij al kent. Mijn bede is dat Hij jou en de familie en vrienden van je vriendin wil troosten door de Trooster te zenden.
Dankzij Jezus grote overwinning die Hij behaalde aan het kruis, mogen we hier afscheid nemen met een tot ziens in plaats van vaarwel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 22:01
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | De andere wang toekeren is vaak heel bijbels hoor. En vaak nog wijs ook.
Thomas |
of de andere spiegel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 22:05
|
|
|
|
Bedankt. Allemaal hoop dat meer deze uitingen willen plaatsen. Gaat er om dat je in God geloofd eens zullen alle christenen samen komen. Ik denk nog steeds wie geloofd zal gedoopt worden. Ik ben van kindsbeen aan gelovig ben als kind gedoopt. Heb belijdenis gedaan. God blijft mij roepen waar heen ik ook ga.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 22:05
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | alleen als degene op sterven ligt kan je hem zien
WAAROM DAN PAS WEL???? |
Degene was altijd zo; ik ben beter, sluwer, als bijvoorbeeld iemand ziek was dan zat ie te pesten jij gaat lekker dood en ik niet, ik ben heel gezond, jij niet, ja, alles was altijd beter aan hem, vond ie zelf...
En ja, constant vernederen, blij dat dingen niet goed gaan met een andere ook en juist degene die naast hem staan...
Vandaar, als ie op sterven ligt, en ik ben gezond, stel, kans is groot, degene is een stuk ouder, ja, dan kan ik een blik geven...óf hij zou iets moeten willen zeggen ten gunste van mij, maar dát betwijfel ik.
Iig, het geeft de ernst aan als een reformatorische psych, die ook echt gelovig is in zijn hart, dát zegt....
Ik kán je dingen vertellen!!!, deed ik hier weleens, nu niet meer, mee gestopt, ook niet een beetje. En lang niet alles gezegd, topje ijsberg. Kon niet, zelfbescherming, had ook beter nooit zo persoonlijk kunnen worden misschien achteraf.... Zeg maar, tegenovergestelde van huis v/d prairie.
In me dossier staat: cliënt is in de up-positie geklommen en heeft ...es goed de waarheid gezegd, dat was toen ik contact verbrak. Dit schreef een christelijke arts-assistent van de gliag...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 29 januari 2013, 22:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 22:08
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...jij tuurlijk... |
Tja, moet je maar niet in de wind gaan staan onder mijn balkon
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 22:11
|
|
|
|
Waar word ik blij van:
Dat ik een hoog iq heb waar er niks mee kan
Laatst aangepast door
|
BERENDJAN590
|
op dinsdag 29 januari 2013, 22:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 22:14
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Mooi en duidelijk Jans je verwoord eigenlijk zoals ik het ook voel... Ik vind het iedere keer weer mooi om te zien hoe een baby gedoopt mag worden... Let wel het zijn de ouders die hiermee zeggen dat ze hun kind van God hebben gekregen en hiermee eigenlijk zeggen ik wil mijn kind tot Uw eer opvoeden... Wat de Evangelischen eigenlijk zeggen met het opdragen! Wat het kind ermee doet als het ouder wordt is voor hem/haar.. Ja bij ons in de PKN doe je op een gegeven moment als je er klaar voor bent belijdenis, ik zal zeker niemand veroordelen die de volwassendoop ondergaat! Moet zeggen dat als er mensen bij ons in de kerk komen en die niet gedoopt zijn maar dan belijdenis doen en daar tevens bij gedoopt worden ik dit altijd zeer ontroerend vind maar dat vind ik belijdenis ook!! Als je ziet dat er Jongeren en ouderen ja mogen zeggen tegen God... Goed nu haal ik belijdenis bij de doop maar voor mij staat deze gelijk aan de volwassen doop bij de evangelische kerken.... Is het niet het belangrijkste dat we allen in 1 en dezelfde God geloven! |
mooi geschreven en vooral die laatste zin. iedereen die jezus in zijn,haar hart aanneemt is een kind van god volgens mij, of je nu gedoopt bent of niet
ik zelf heb me laten dopen in water,mijn kinderen opgedragen aan god en twee ervan hebben zich vorig jaar laten dopen, was een geweldig mooie ervaring, je kinderen die zelf bewust kiezen voor god. en ja of dat nou via een belijdenis gaat of dopen, of dat iemand gewoon ergens zit en zegt god ik geef mijn leven aan u,voor mij is het allemaal hetzelfde. of je nu gedoopt bent,opgedragen,belijdenis hebt gedaan,volwassendoop, we zijn allemaal kinderen van god
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 22:32
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Hebbert ken je nie delen!! Wat een bagger weer weer  |
Bagger??? hier ist gewoon water
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 22:43
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | als ik na de picknick ga, ga ik natuurlijk ingognito( vooral na vanavond  |
Zolang je geen bepaalde 'geluiden' maakt herkennen we je toch niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 22:45
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Zolang je geen bepaalde 'geluiden' maakt herkennen we je toch niet |
ik ga gewoon langs jouw zitten, iedereen denkt dan dat die bepaalde geluiden van jouw afkomen das van zelf sprekend voor de anderen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 22:49
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | | ik ga gewoon langs jouw zitten, iedereen denkt dan dat die bepaalde geluiden van jouw afkomen das van zelf sprekend voor de anderen |
...ik denk er plots aan dat ik nooit meer naar een picknick ga...het regent dan toch...
Oja, op de pn-weide is ook een hek...daar kan je dan ook gaan staan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 22:59
|
|
|
|
|
Ik heb altijd gedacht dat c.s. consorten betekend. Ergens gelezen vandaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 23:01
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ik denk er plots aan dat ik nooit meer naar een picknick ga...het regent dan toch...
Oja, op de pn-weide is ook een hek...daar kan je dan ook gaan staan...  |
ha ha gaaf, jij komt niet, nu durf ik denk ik wel en er is een hek en zucht met crimineel uitziende lekkere mannen? die cristelijk zijn,na vis en aftershave ruiken en een muts
maar sereius he, als ik ooit ga,hoop ik dat jij er ook bent, maar dan niet de hele tijd sjago kijken he zoals die poppetjes, wil in de lente echt gaan,es velen in het echt ontmoeten hoop ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 23:02
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ik denk er plots aan dat ik nooit meer naar een picknick ga...het regent dan toch...
Oja, op de pn-weide is ook een hek...daar kan je dan ook gaan staan...  |
Paraplu mee nemen Frank kan je op hek zitten samen met vermomde petra
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|