| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 10:57
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | aanhangertje in redelijkestaat gesloten houten bak deksel kan er ook af interesse mail me maar groetjes Grace |
een idee... keffertje erin doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 11:07
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | wie heeft de koffie klaar? ik kan wel een bakkie gebruiken ik ben moeeeeeeeeeeee |
nachtbraakster
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 11:15
|
|
|
|
Een Brit heeft een boete gehad omdat hij achteruit op zijn inrit wilde parkeren. Hij vocht de boete aan, maar ook de rechter vind dat hij de boete moet betalen. De man stond op de bewuste dag even op het zebrapad om achteruit de inrit op te kunnen en dat is volgens de Britse politie een verkeersovertreding. Hij probeerde nog uit teleggen dat hij zo wilde parkeren omdat het veiliger is om er vooruit uit te kunnen rijden omdat je dan het verkeer niet ophoud. Maar ook de rechter vond dat hij vooruit zijn inrit had kunnen oprijden. Hij moet zo'n €60 betalen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 11:16
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | een idee... keffertje erin doen  |
hahahaha die halen ze morgen al op en misschien vanavond al dus dat hou ik nog wel ff vol
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 11:22
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Willemijn,
Ik vind het vooral jammer dat mensen steeds weer discussiëren over de twee dopen, veronderstellend dat het om hetzelfde gaat, terwijl het dus twee verschillende dingen zijn. Zodoende vind ik het niet correct om overdopen als term te hanteren! Dat is meer mijn punt. |
Henk,
Maar als je opnieuw in de kerk trouwt is het ook hetzelfde en toch heel anders toch? En het gaat om hetzelfde.....zo zie ik dat met dopen ook een beetje.....
Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 11:24
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 16:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 11:30
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Maar is het werkelijk overnieuw doen. Of is het zoals je zelf ervoor al als optie geeft "misschien op een andere manier belijden als je volwassen bent"? De beide dopen die hier besproken worden zijn niet direct met elkaar te vergelijken. Als je vergelijkingen wilt trekken, zul je opdragen en verbondsdoop naast elkaar moeten zetten en belijdenis doen en geloofsdoop. Dan kun je werkelijk vergelijken, anders niet. Dus voorbijgaan aan de heiligheid van de doop doe je in mijn ogen niet als je vanuit het opgroeien in de verbondsdoop later kiest voor geloofsdoop. Je doet op zo'n moment belijdenis, net als de anderen die wel bij de verbondsdoop blijven. |
Wauw Henk, super, echt een mooie en vooral duidelijke uitleg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 11:33
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Een Brit heeft een boete gehad omdat hij achteruit op zijn inrit wilde parkeren. Hij vocht de boete aan, maar ook de rechter vind dat hij de boete moet betalen. De man stond op de bewuste dag even op het zebrapad om achteruit de inrit op te kunnen en dat is volgens de Britse politie een verkeersovertreding. Hij probeerde nog uit teleggen dat hij zo wilde parkeren omdat het veiliger is om er vooruit uit te kunnen rijden omdat je dan het verkeer niet ophoud. Maar ook de rechter vond dat hij vooruit zijn inrit had kunnen oprijden. Hij moet zo'n €60 betalen. |
Een typisch geval van 'jammer!'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 11:35
|
|
|
|
| NISHA834 schreef: | ...kruip jij maar lekker in je mandje hoor, zo af en toe... |
Mandje?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 11:35
|
|
|
|
Ik zag er twee!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 11:40
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Ik zag er twee!  |
wat 2... 2 kippen? 2 aliens?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 11:41
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Mandje?  |
de kattenmand imre
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 11:41
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | wat 2... 2 kippen? 2 aliens? |
Ja, waar gaat dit topic nou over?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 11:42
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Ja, waar gaat dit topic nou over?  |
ow ja.. de rooie balk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 11:43
|
|
|
|
Al dat dopen.... Je wordt er zo nat van....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 12:06
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Wauw Henk, super, echt een mooie en vooral duidelijke uitleg  |
Ben het er niet mee eens crossroad, ik vind de doop een sacrament en als je eenmaal gedoopt bent is het toch goed? Waarom moet je je dan weer laten herdopen? Ik heb het idee dat het herdopen meer een symbolische waarde heeft of zie ik dat verkeerd? De doop is toch een zichtbaar teken van God en dat heb je dan toch al bij je?
Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:00
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Mandje?  |
ja m'n bed is verkocht he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:02
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | nachtbraakster  |
ikke?????
Laatst aangepast door
|
RENSKE067
|
op donderdag 29 april 2010, 13:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:03
|
|
|
|
Ook de maand april is warmer dan gemiddeld. Deze maand 1,5 graad warmer dan gemiddeld. De klimaatopwarming gaat onverminderd door.
Een volgende regering ontkomt er gewoon niet aan om fors in het milieu (en dus ook in het klimaat) te investeren......
Verder zullen tussen nu en 2020 de feiten m.b.t. de klimaatopwarming de laatste tegenstribbelende politici op de knieën dwingen, denk ik.....
Laatst aangepast door
|
ARJAN007
|
op donderdag 29 april 2010, 13:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:14
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Schoolmeester toevallig  |
nee hoor, ik heb in het recente verleden iemand geholpen met de Nederlandse taal, als onderdeel van haar inburgeringscursus, en daar kwam de term voorbij.
vandaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:14
|
|
|
|
Spreuken 27:6 oprecht gemeend zijn de wonden door een vriend geslagen, maar overvloedig zijn de kussen van een vijand.
De Waarheid mag dan soms wat hard over komen maar degene die dat eerlijk tegen je durft te zeggen is je vriend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:25
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Wauw Henk, super, echt een mooie en vooral duidelijke uitleg  |
Cross het is me al vaker opgevallen... dat je in mijn ogen teveel met strooit... Wat wil je daar nu eigenlijk mee zeggen?? In iedergeval haal je in mijn ogen vaak de "kracht" uit de stukjes die je plaatst beetje jammer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:27
|
|
|
|
mensen blijf dan ook van die bus rode verf af
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:33
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Rom 2: 14 Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet. 15 Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten. 16 Dit alles zal blijken op de dag waarop, volgens het evangelie dat ik verkondig, God door Christus Jezus oordeelt over wat er in de mens verborgen is.
Ergens is dit best een apart ding wat Paulus hier verteld. Ik heb t daar wel eens moeilijk mee, als ik er teveel over nadenk.
Wat gebeurt er met mensen die vóór Jezus leven en nog nooit van JHWH hebben gehoord en Zijn wet?? | Het antwoord staat toch voor je? de wet staat in hun hart geschreven en op grond daarvan zullen ze beoordeeld worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:36
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 16:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:37
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Door de werking van Zijn leefregels in de harten van alle mensen KAN ieder God kennen (dit is wat ik tot nu toe steeds gezegd heb). Mensen KUNNEN in elk geval Zijn leefregels houden, ook zonder zich direct bewust te zijn van Zijn bestaan. | En dat is dus onjuist. Je kunt Zijn wetten kennen, maar dat wil niet zeggen dat je JHWH de God van Abram Isaak en Jakob kunt leren kennen. Daarvoor is het nodig dat je mensen over hem vertelt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:41
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 16:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:41
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | de een vindt dat het wel kan, de ander vindt dat het niet kan. dat is nou het mooie van de diversiteit van mensen.
maar als je je mening ('het kan/mag niet') gaat opleggen aan de ander ('het kan wel'), dan ben je (denk ik) verkeerd bezig.
'men' zou het bij mij ook niet hebben moeten proberen, toen ik met mijn huidige ex samenwoonde. da's nou iets dat valt onder het kopje 'zelf verantwoordelijk zijn voor wat je doet', en dan kom je dus weer uit bij het begin van mijn reactie:
de een vindt dat het wel kan, de ander vindt dat het niet kan.
(en zo is het cirkeltje weer rond ) | Weet je wat me opvalt in deze redenatie? Dat we allemaal Gods Woord zeggen belangrijk te vindn, maar uieindelijk ons er niets van aantrekken en vooral de ander daar ook niet op willen wijzen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:49
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Hèb ik al. Maar ik stel het genieten nog even uit....  |
ikke heb ook ijs. lekker als toetje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:58
|
|
|
|
Lieve Broeders en Zusters,
Over en weer lees ik allerlei meningen van elkaar maar waar draait het werkelijk om en hoe beschrijft Gods Woord hierover dan is alles al uitgesproken. Je hoeft de Bijbel maar te openen en uitzoeken waar dat er staat en dan snap je wel dat het voor Gods ogen een gruwel is welke afgodsbeeld dan ook.
Shalom,
Anita
1 Kon 15,12 Hij verdreef de aan ontucht gewijden uit het land en verwijderde al de afgodsbeelden die zijn vaderen gemaakt hadden. 2 Kron 24,18 Zij verlieten het huis van de HERE, de God hunner vaderen, en dienden de gewijde palen en de afgodsbeelden, zodat er toorn kwam over Juda en Jeruzalem wegens deze schuld van hen. Jes 45,16 Zij staan beschaamd en zijn ook te schande geworden, allen tezamen zijn zij smadelijk afgedropen, de makers van afgodsbeelden. Mi 1,7 Al zijn gesneden beelden zullen stukgeslagen worden, en al zijn wijgeschenken met vuur verbrand worden, en al zijn afgodsbeelden zal Ik te gruizel slaan, want van hoerenloon heeft het ze bijeengebracht en zij zullen weder tot hoerenloon worden. Hand 17,16 En terwijl Paulus te Athene op hen wachtte, werd zijn geest in hem geprikkeld, toen hij zag, dat de stad zo vol afgodsbeelden was. Deut 4,16 dat gij niet verderfelijk handelt door u een gesneden beeld te maken in de gedaante van enige afgod: een afbeelding van een mannelijk of vrouwelijk wezen; 1 Kor 8,7 Maar niet bij allen is die kennis. Want sommigen, in hun geweten nog niet los van de afgod, eten (dit vlees) als afgodenoffer en hun geweten, dat zwak is, wordt erdoor besmet. Gen 35,2 Toen zeide Jakob tot zijn huis en tot allen die bij hem waren: Doet weg de vreemde goden die in uw midden zijn, reinigt u en verwisselt uw klederen. Ex 20,3 Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben. Ex 20,23 gij zult naast Mij geen goden maken; noch van zilver noch van goud zult gij ze u maken. Ex 23,13 Voorschriften voor de verhouding tot de HERE Ten aanzien van alles, wat Ik u bevolen heb, zult gij op uw hoede zijn; de naam van andere goden zult gij niet noemen, hij zal uit uw mond niet gehoord worden. Ex 23,24 Gij zult u niet nederbuigen voor hun goden noch hen dienen en gij zult niet doen naar hun werken, maar gij zult ze volkomen vernielen en hun gewijde stenen zult gij geheel verbrijzelen. Deut 7,25 De gesneden beelden van hun goden zult gij met vuur verbranden; het zilver en het goud daaraan zult gij niet begeren en u niet toeëigenen, opdat gij daardoor niet verstrikt wordt, want het is een gruwel voor de HERE, uw God. Deut 10,17 Want de HERE, uw God, is de God der goden en de Here der heren, de grote, sterke en vreselijke God, die geen partijdigheid kent noch een geschenk aanneemt; Joz 24,23 Nu dan, doet de vreemde goden weg, die in uw midden zijn, en neigt uw harten tot de HERE, de God van Israël. 1 Kon 11,2 behorende tot die volken, van wie de HERE tot de Israëlieten had gezegd: Gij zult u met hen niet inlaten, en zij zullen zich met u niet inlaten, voorwaar, zij zouden uw hart meevoeren achter hun goden; haar hing Salomo met liefde aan. 1 Kron 16,26 want alle goden der volken zijn afgoden, maar de HERE heeft de hemel gemaakt; Ps 95,3 Want de HERE is een groot God, een groot Koning, boven alle goden, Ps 96,4 Want de HERE is groot en zeer te prijzen, geducht is Hij boven alle goden; Ps 97,9 Want Gij, HERE, zijt de Allerhoogste over de ganse aarde, Gij zijt zeer hoog verheven boven alle goden. Ps 135,5 Ja, ik weet, dat de HERE groot is, dat onze HERE boven alle goden is. Jes 37,19 en hun goden in het vuur geworpen, want het waren geen goden, maar slechts het maaksel van mensenhanden, hout en steen; daarom hebben zij die kunnen vernietigen.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |