ChristianMatch

Forum

Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5162 5163 5164 5165 5166 5167 5168 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 10:03

ANNA415 schreef:
Dat zei ik niet Boze smiley Goed lezen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het stond bij slechtste moment, en ik denk laat ik vragen of dat haar slechste moment is, want daar kan ik dus helemaal niets bij voorstellen Engeltje smiley Dus je moet op Petra heeeeel heeeel Boze smiley zijn

Jouw vraag was heel suggestief...zelfs Flsohke zei het...euhhhh miauwde het Huilende smiley, smiley in tranen Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 10:04

ANNA415 schreef:
Berendjan is nog niet afgekickt van haar Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Van wie is BJ nog niet afgekickt? Pffff, al die geheimzinnigheid...ik kan niet meer volgen Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 10:05

ROADY558 schreef:
Volgens mij vat je de werkelijke betekenis van het genoemde stukje nog steeds niet Shanita.

God roept iedereen op het matje, omdat er een schuld is die betaald dient te worden. Als er dan berouw wordt getoond (naar God) dan scheldt Hij je schulden kwijt, enkel op grond van wat Jezus heeft gedaan.

Maar vervolgens - en wat je zegt, dan moet je even GOED LEZEN - grijpt die persoon waarvan net alle schulden zijn kwijtgescholden - die grijpt een ander bij z'n kladden en zegt: Betalen!! Hierin zit het verschil, met hoe jij het omschrijft.

Deze man had het recht niet om de ander aan te klagen, hij was immers zelf net vrijgesproken? Hij dwingt op die manier de ander op de knieeen, en ook al toont die ander dan alsnog berouw, hij zet hem gevangen. Dit is dus pure misbruik van de genade van God. Hier gaat de man zelf weer op de rechter-stoel zitten. En dat kan natuurlijk niet.

Hierin gaat jouw verhaal nog steeds mank vind ik Shanita.
Ik proef nog altijd een houding waarin je de ander op de knieeen dwingt, omdat jij vindt dat die ander je moet betalen.

Maar kijk dan even goed wat God vervolgens doet.
Die roept die eerste persoon terug op het matje, en eist alsnog de gehele schuld, die de man never nooit kan betalen. Ik hoef niet te noemen waar een mens blijft, als ie z'n schuld nog met zich meetorst..... Smiley met dichtgeplakte mond

Zo doet God dus als wij een ander niet VAN HARTE vergeven, vanuit onszelf, vanuit de wetenschap dat GOD onze schuld heeft kwijtgescholden.

Dus de conclusie is en blijft:
Als de ander UIT ZICHZELF berouw heeft, dan is dat mooi meegenomen.
Maar als de ander GEEN berouw toont, vanuit zichzelf, dan dienen wij de persoon TOCH te vergeven. Puur en enkel op grond van de vergeving die God ons heeft geschonken in de Here Jezus.

Vergeving is goddelijk. Er mag tijd overheen gaan want soms is het een weg, een proces. Dit vraagt soms van de omgeving om dichtbij degene te gaan staan die die weg van heling en vergeving moet gaan. Het is soms ook gemakzucht van de omgeving om te zeggen: vergeef, want het doet een appèl op de omstanders om mee te leven, te helpen, te troosten.
Het kost misschien tranen en pijn omdat men het voor eigen rekening gaat nemen terwijl er onrecht is geschiedt. Boosheid om de gevolgen is dan ook niet altijd haat of opnieuw toerekenen, je zal maar de rest van je leven kaakklachten houden omdat je door wat voor reden dan ook daar ontwricht werd, ik noem maar even wat. Het is geen kattepis waar we het over hebben, er is duur voor betaald.
Naar boven

Auteur Bericht
DIANA556

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 10:13

JOANNIE702 schreef:
Of iemand
een sterke persoonlijkheid heeft,
valt af te meten
aan de hoeveelheid
tegenstand die hij kan verdragen
voordat hij ontmoedigd is......................

ik werd gelukkig ook niet ontmoedigd, na mijn man zijn overlijden, maar dat was niet uit eigen kracht, maar met hulp van "De Sterkste Persoonlijkheid" in de hemel.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 10:14

ERIKA129 schreef:
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ja heb ik beiden ook maar dakkoffer is net weer wat anders he...

Tsssss blond zeker? Clown smiley

Ik heb geen dakkoffer maar wel dakrails,werkt ook prima als je je maar goed beethoudt...........wil je dat niet dan mag je op mijn trekhaak zitten........
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 10:17

FRANKT627 schreef:
Van wie is BJ nog niet afgekickt? Pffff, al die geheimzinnigheid...ik kan niet meer volgen Twijfelende smiley

Wat kunnen dames geheimzinnig doen he Frank? Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 10:19

LEANNE226 schreef:
Ik heb geen dakkoffer maar wel dakrails,werkt ook prima als je je maar goed beethoudt...........wil je dat niet dan mag je op mijn trekhaak zitten........

Verraste, verbaasde smiley ...neen, ik zeg het niet... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 10:22

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...neen, ik zeg het niet... Smiley met dichtgeplakte mond

Proest haha Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 10:27

Jongens! Boze smiley

Gelukkig is het weer goed/goed weer........ik heb een grote bak met voer buiten gezet,een roodborstje wordt er helemaal wild van haha

Ze zeggen dat we weer van die witte rommel krijgen Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 10:27

LEANNE226 schreef:
Och meissie toch Twijfelende smiley
Hopelijk komen er snel betere dagen voor je!

Ik hoop het ook! Volgende week weer richting ziekenhuis en dan hoop ik meer te weten.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 10:28

PETRA373 schreef:
fijn, dat je je iets beter voelt.

Dank je wel!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 10:29

Ik ga straks mijn nieuwe contract tekenen,blijkbaar zijn ze me nog niet zat Clown smiley

Leanne,happy
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 10:31

LEANNE226 schreef:
Ik ga straks mijn nieuwe contract tekenen,blijkbaar zijn ze me nog niet zat Clown smiley

Leanne,happy

Niet verkeerd! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 10:33

LEANNE226 schreef:

Leanne,happy

Gefeliciteerd leanne

Dat hoor je niet vaak in deze tijd wees er maar een beetje trots op
want dat zegt iets over jou toch, goed bezig meid.
Wie goed doet goed ontmoet.

succes met werken en groet van mij anita
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

LEANNE226 schreef:
Ja zo'n 6% moet er ingeleverd worden.......moet ik ook Knipoog smiley Maar! In 2010 is mijn pensioen flink(met terugwerkende kracht,heel wat meer dan 6%) verhoogd en vast van meerderen met mij en toen hoorde ik ze ook niet klagen.........

Precies, vorig jaar kreeg ik van mij pensioenfonds te horen dat ik gewoon met 65 met pensioen kon Lachende smiley
Maar nu hebben ze de A.O.W naar 67 geschroefd Boze smiley toen ik 23 was wilde ik niet in een pensioen, maar moest Geschokte, onthutste smiley
Het was een verzekering dat mijn bedje dan was gespreid als ik 65 werd Coole smiley met zonnebril jammer dat die bril niet roze is Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

LEANNE226 schreef:

Leanne,happy

Gefeliciteerd Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 10:36

LEANNE226 schreef:

Leanne,happy

gefeliciteerd Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 10:44

Behalve dat ik moet afwassen strijken mijn huishouden toillet douche enz enz

Ga ik bellen of ik de auto kan krijgen dit weekend even schoppen moet iets ruilen , maar ja eerst maar eens douchen .

Lukt dat niet ga ik iemand van de kerk bellen en op de koffie .
en heb ook al een uitnodiging voor een andere keer leuk jippie .

Er uit het is hier best gezellig op cm maar moet van de stoel af stappen in geloof zetten.
vertrouwen dat ik een vreugdevolle toekomst mag genieten omdat zijn belofte stand houd .
big smile to the world , en ik krijg het ook terug.

Groet anita
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 10:45

ROADY558 schreef:
God roept iedereen op het matje, omdat er een schuld is die betaald dient te worden. Als er dan berouw wordt getoond (naar God) dan scheldt Hij je schulden kwijt, enkel op grond van wat Jezus heeft gedaan.

Maar vervolgens grijpt die persoon waarvan net alle schulden zijn kwijtgescholden een ander bij z'n kladden en zegt: Betalen!!

Deze man had het recht niet om de ander aan te klagen, hij was immers zelf net vrijgesproken? Hij dwingt op die manier de ander op de knieeen, en ook al toont die ander dan alsnog berouw, hij zet hem gevangen. Dit is dus pure misbruik van de genade van God. Hier gaat de man zelf weer op de rechter-stoel zitten. En dat kan natuurlijk niet.

Maar kijk dan wat God vervolgens doet.
Hij roept die eerste persoon terug op het matje, en eist alsnog de gehele schuld, die de man never nooit kan betalen. Ik hoef niet te noemen waar een mens blijft, als ie z'n schuld nog met zich meetorst..... Smiley met dichtgeplakte mond

Zo doet God dus als wij een ander niet VAN HARTE vergeven, vanuit onszelf, vanuit de wetenschap dat GOD onze schuld heeft kwijtgescholden.

Volgens mij is dit de enige manier om dit verhaal uit te leggen. Ik ben erg benieuwd naar andere interpretaties.

Dit betekent voor mij dus dat jij Roady niet zegt dat ik iemand MOET vergeven, maar dat jij tegen me zegt, ik kan er niets anders van maken dan dat de bijbel mij/ons oproept om een ander van HARTE te vergeven.

Dank je wel voor deze kans om mezelf weer eens de spiegel van Gods genade voor te houden ...
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 10:56

JOSINA022 schreef:
Veel pijn en dus weer een beddag.

sterkte hoor!
lastig iets pijn, hopelijk dat het gauw minder wordt
knuffff
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 10:57

JOL252 schreef:
Het is geen kattepis waar we het over hebben

Ik heb geen katten en hoef het dus NOOIT over kattepis te hebben .
maakt me helemaal blij!, het zal je maar gebeuren Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 10:59

DIANA556 schreef:
ik werd gelukkig ook niet ontmoedigd, na mijn man zijn overlijden, maar dat was niet uit eigen kracht, maar met hulp van "De Sterkste Persoonlijkheid" in de hemel.

idd Lachende smiley

spreuken 24:10

Laatst aangepast door
JOANNIE702
op vrijdag 1 februari 2013, 10:59
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 10:59

ALTJE848 schreef:
Behalve dat ik moet afwassen strijken mijn huishouden toillet douche enz enz

Ga ik bellen of ik de auto kan krijgen dit weekend even schoppen moet iets ruilen , maar ja eerst maar eens douchen .

Lukt dat niet ga ik iemand van de kerk bellen en op de koffie .
en heb ook al een uitnodiging voor een andere keer leuk jippie .

Er uit het is hier best gezellig op cm maar moet van de stoel af stappen in geloof zetten.
vertrouwen dat ik een vreugdevolle toekomst mag genieten omdat zijn belofte stand houd .
big smile to the world , en ik krijg het ook terug.

Groet anita

Go girl go girl
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 11:05

[quote=FRANKT627]Ja, nu ze een relatie heeft wilt ze dat niet alleen benadrukken door haar klokje op haar profiel maar rijdt ze ook al tuterend door NL. Hopelijk komt ze niet hierheen met haar straatlawaai Zieke smiley Knipoog smiley[

dat zie je verkeerd met dat klokje Frank, dan kan ik steeds kijken hoe laat het is, daar is het klokje toch voor bedoeld?

Waar woonde jij ook weer......................h..v.n toevallig ga ik volgende week richting belgie......zal ik............ff langs komen toeteren............. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 11:07

ERIKA129 schreef:
Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley Wat heb ik gemist.. Relatie Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit

Lezen is een vak op zich zelf.............trouwens kan je zien hoe frank het allemaal goed bij houdt..... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 11:12

ERIKA129 schreef:
Clown smiley
Vraag het hem als tie je toch komt aankleden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt o nee sorry hij kwam je wasmachine maken Clown smiley

Kan hij dat dan wasmachine maken..................Nou Petra sterkte hoor! Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 11:13

JOL252 schreef:
Het is soms ook gemakzucht van de omgeving om te zeggen: vergeef, want het doet een appèl op de omstanders om mee te leven, te helpen, te troosten.

Dat is even een nadenkertje Jol... kost even om te begrijpen wat je bedoelt.

Ik herken gemakzuchtig. Maar dan vanuit het oogpunt dat ik als mens graag een oplossing wil aanbieden aan de ander. Maar wat zit daar achter? Gedachtengang: He, een ander met emoties -> dat vind ik een probleem -> even opletten wat gebeurt hier. moet ik hier iets mee? -> eerst even kijken, heeft die ander misschien een probleem -> quickscan; wanneer zou ik zo reageren -> got it-> even zoeken naar mogelijke oplossingen (die ik ken) -> ok, got one -> hallo, hier heb ik een oplossing voor je -> gewoon even doen en dan is alles weer ok -> geen emoties meer. -. mijn probleem is opgelost -> ik hoef verder niets te doen.

Kern is dat een dergelijke uiting van een ander vraagt om compassie, meeleven (dat is het appel). De gedachtengang hierboven probeert dat juist te voorkomen. het is alles behalve meedelen in de emotie en erkenning geven in de situatie, zoeken naar de bron en handreikingen doen die de ander kan verwerken tot zijn /haar eigen funcdamentele oplossing.

Dan kan dat nog steeds betekenen dat de ander in die situatie iemand voor zijn/haar bestwil moet vergeven. De weg naar die oplossing gaat dan alleen op een heel andere manier ...

P.S. By the way, het schijnt dat wij als mannen hier beter in zijn dan vrouwen , maar dat is een ander topic ...

Laatst aangepast door
ZOEKER064
op vrijdag 1 februari 2013, 11:16
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 11:18

BERENDJAN590 schreef:
ik vraag mij af hoe moet ik verder moet?
gewoon door gaan met adem halen
ik vraag mij af doe ik het goed?
geeft jezelf eens vaker een schouder klopje
ik vraag mij af moet ik toe geven?
Ligt er aan wat
ik vraag mij af waarom zo leven?
jij zelf kan het veranderen
ik vraag mij af hoe nu daten?
als je niet probeert zal je ook nooit achter komen
ik vraag mij af wat ga ik eten?
wat er in de reclame is
ik vraag mij af waarom het niet kan?
als je niet probeert, zal je het ook niet weten
ik vraag mij af ben ik wel de man?

geen idee, dat antwoord zal je zelf het beste wel weten

ik vraag mij af vraag ik wel wat mag?
dat is een vraag waar de meeste van ons zich ook wel eens afvraagt

we kunnen ons zelf heel wat afvragen
gelukkig hebben wij een Vader waar we ons verhaal
aan kwijt kunnen
En alleen Hij zal jouw leiden!

Laatst aangepast door
JOANNIE702
op vrijdag 1 februari 2013, 11:22
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 11:23

Dus het is gemakzucht van mij dat ik mensen niet vergeef?

Ik stel het zo: Ik weet dat ik het [/u]MOET[/u] vergeven ,
vlgs de normen van de bijbel.
De situatie bij mij is: Ik WILwel vergeven,
Maar ik KANhet niet.

IK leg het bij God neer.
Hij kent mij beter dan wie dan ook.
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 11:26

MARISKA601 schreef:
Dus het is gemakzucht van mij dat ik mensen niet vergeef?

Ik stel het zo: Ik weet dat ik het [/u]MOET[/u] vergeven ,
vlgs de normen van de bijbel.
De situatie bij mij is: Ik WILwel vergeven,
Maar ik KANhet niet.

IK leg het bij God neer.
Hij kent mij beter dan wie dan ook.

Vergeven kan soms erg moeilijk zijn,
Het is juist goed dat je bij God neer legt,
Je doet het goed Mariska
En God zal genezing erin geven....
sterkte met alles
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5162 5163 5164 5165 5166 5167 5168 ... 6194 Volgende
Pagina 5165 van 6194