ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5174 5175 5176 5177 5178 5179 5180 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 20:28

FRANKT627 schreef:
Kwijlende smiley ...waarom vraag niemand mij eens voor zo'n thea Boze smiley

Nou...dan doe ik dat toch????

Welkom in Zeeland...bij zeeland....

Wokken doe je niet met me...
Dit wel???
Eerst zien en dan geloven....

(de wortelsoep lijkt me heerlijk)

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op zaterdag 2 februari 2013, 20:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 20:33

KABOUTER722 schreef:
ben overigens wel benieuwd naar de mening van ons aller nederduitstalige, uit Nederland afkomstige en naar Duitland gevluchte en aldaar wonende voorstander van de Republiek der 12 Vereenigde Neederlandsche Provinciën, PIETER649

Met dank aan Mariska, mag ik even deze vraag beantwoorden... waarvoor dank Kussende smiley

Ik ben republikein uit principe omdat ik van mening ben dat een dna-spoortje nooit de aanleiding mag zijn van een functie als bestuurder van een land.
Ook als de betreffende bestuursfunctie (zoals koning van nederland), in feite niks voorsteld.

Daarnaast is de familie Van Amsberg grondwettelijk al niet geschikt voor deze functie.
Ten eerste is Wilhelmina geen biologisch kind van Willem3 terwijl dat een grondwettelijk vereiste is.
Ten tweede is het koninkrijk der nederlanden per 14 mei 1940 al opgeheven. In de grondwet staat duidelijk dat de zetel van het koninkrijk NOOIT buiten de landsgrenzen mag liggen.
Sterker nog, officieel is er nooit een wapenstilstand met duitsland geweest.
Dit houd in dat Nederland nooit bevrijd is, maar nu bezet gebied is door de geallieerde strijdkrachten.
Hint: waarom ligt de goudvoorraad van Nederland niet in nederland.....?

Maar goed... geniet van jullie sprookje, ik ben blij dat ik niet meer onder de dictatuur leef waarin de gooier van een waxinelichtje 2,5 JAAR zonder proces vastgehouden word...
Veel plezier met koning Willem de Overbodige en zn schattige vrouwtje Maxima.
De traditie word voortgezet met Maxima, alweer de dochter van een oorlogsmisdadiger die zich koningin der nederlanden gaat noemen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Sla je dan als Nederland een pleefiguur of niet???

Maar Maris, nogmaals bedankt Kussende smiley
PIETER649
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 20:34

voor anita:

soms op momenten dat je effe niet meer kan
rust in gods armen dan
als je gaat slapen
laat hem over je waken
doe je ogen dicht en zeg in jezus naam heer
mag ik in uw armen slapen weer
heel mijn wonden en mijn pijn
laat me heel dicht bij u zijn

liefs voor je en sterkte met de dingen die je nu door maakt. Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 21:00

PETRA373 schreef:
wacht met jou een week, want zo verhoort god me gebed en je gaat mee wokken en die leuke busdriver ook en wel begin wel met bidden na het wokken voor jou, ha ha Knipoog smiley

Haha nu lig ik echt in een deuk om jou petra Knipoog smiley

Weet je wat, die leuke touringcar driver laat ik voor jou over ok, ga dan ook mee!

Laatst aangepast door
MAMALOE463
op zaterdag 2 februari 2013, 21:01
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 21:02

Het geeft mij een machteloos gevoel als ik het zo lees, machteloos omdat ik niet tegen het onrecht kan wat een ander wordt aangedaan, wel helpen wil maar niet weet hoe.
Fantastisch de reactie daarop, beiden heel veel meegemaakt en toch tot steun willen zijn..

Er is te veel eigenlijk veel te veel leed in deze wereld en wat zou het mooi zijn als Jezus alles recht ging zetten, door Zijn Koningschap hier nu op te gaan eisen.

Toon Herman schreef:"vriend
je hebt iemand nodig
stil en oprecht
die als het erop aan komt
voor je bidt of voor je vecht
pas als je iemand hebt
die met je lacht en met je grient
dan pas kun je zeggen:
'k heb een vriend

Welk een vriend is onze Jezus, Hij weet alles en Wil ook voor iederen die Vriend zijn. Alles mag men bij het kruis neerleggen en ook laten liggen, pas dan kan Hij helpen.

Ik weet het alles is gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar toch van deze kant sterkte en alle goeds gewenst.

Gods zegen

Pieter
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 21:03

ROOS575 schreef:
en dat wilde je dus heel cm laten zien Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 21:06

Ik kan trouwens jou wel oppikken Petra mocht je toch meewillen
Knipoog smiley

Ligt voor mij op de route zag ik Lachende smiley
Kan je je gelijk voorstellen aan die busdriver van je Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 21:11

We gaan gewoon een keer met ons allen van cm daten bij Frank en Frank zorgt voor die lekkere wortelsoep voor ons, en wij zorgen met elkaar voor de gezelligheid Knipoog smiley

Ook weer geregeld Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 21:12

ZOEKER064 schreef:
En kennelijk komt deze manier van denken over als verheven.
Voor mij een aardige spiegel om in te kijken.

Kennelijk is het niet verstandig om op het forum te praten over God die in me woont. Hoe gaaf dat is, wat een vrede dat geeft. Om te delen wat ik daarin van Hem heb geleerd en ervaar ... Niet om iemand de les te leren, maar om juist uit te nodigen.

Wat een verantwoordelijkheid ...

Jammer ...

Hmm, en kennelijk vond iemand dat ik iets verkeerd heb geschreven, want de post (waar ik een reactie geef aan TESSYBEAR) is weg. Zowel de post die ik hier aanhaal en Shanita verwijzen naar die post, en deze is gone.

Mis ik iets hier? Op deze manier draagt CM bij aan een gebroken verhaal.... Heeft dus weinig zin om terug te zoeken wie wat wanneer heeft gezegd. Dat maakt het er niet makkelijker op als er zo langs elkaar heen wordt gepraat.

Ik zou het wel zo vriendelijk vinden als men degene wiens bijdrage wordt weggehaald zou vertellen waarom een bijdrage van wordt verwijderd.

Laatst aangepast door
ZOEKER064
op zaterdag 2 februari 2013, 21:21
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 21:19

JOL252 schreef:
Nieuwe ernstige uitzaaiingen bij mijn broer...

zucht.

Sterkte en Gods nabijheid gewenst.

Geen commentaar
Ik kom met mijn zorgen
en met tranen tot U
ik open mijn handen
in afwachting op Uw zegen
ik leg mijn leven in Uw hand
en weet dat ik veilig ben
toch is er geen antwoord
op mijn brandende vraag
waarom dit alles gebeurd
ik bid en sluit mijn ogen
hef mijn geest naar U op
er is geen respons
geen commentaar.

Ik geloof dat U God bent
de schepper van het heelal
ik weet dat ik niets ben
zonder uw helpende hand
ook al ga ik door een diepe dal
ik weet dat U voor mij loopt
mijn wegen effenen zal
maar toch is er geen antwoord
op mijn brandende vraag
mijn levensweg is niet zonneklaar
toch bid ik en sluit mijn ogen
mijn hart zingt Uw loflied
zodat U mijn lied hoort
er is geen respons
geen commentaar

Soms lijkt God zover weg maar juist op die moeilijke momenten is Hij dichterbij dan wij kunnen beseffen.

Gods zegen

Pieter

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 2 februari 2013, 22:12
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 21:25

MAMALOE463 schreef:
We gaan gewoon een keer met ons allen van cm daten bij Frank en Frank zorgt voor die lekkere wortelsoep voor ons, en wij zorgen met elkaar voor de gezelligheid Knipoog smiley

Ook weer geregeld Knipoog smiley

Hm..... neem dan zo'n miniwokplaat mee, iedereen blij Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 21:37

STEENTJE178 schreef:
Hm..... neem dan zo'n miniwokplaat mee, iedereen blij Lachende smiley

Ook goed, ik heb wel een paar van die wokplaten hier liggen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Frank, wat zeg jij ervan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 21:39

MAMALOE463 schreef:
Knipoog smiley

mamalou ik kan jou ook ophalen ligt op de route
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 21:41

BERENDJAN590 schreef:
mamalou ik kan jou ook ophalen ligt op de route

Ja ik zag het inderdaad, nou is goed, gaan we gelijk door naar petra enpikken we petra op Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 21:45

JOL252 schreef:
Lekker he, opnieuw kiezen voor vrijheid. Go girl, en nog iets... je hoeft het niet meer uit te leggen of verklaring voor af te leggen. Er is er maar Eén die echt het overzicht heeft en jouw hart en beweegredenen kent. Als het anders zou moeten zou Hij je wel een soort onrust geven dat het anders moet ... dat geloof ik echt. Misschien klinkt het simpel maar ik geloof gewoon dat de Zijnen Hem kennen en Hem volgen omdat ze Zijn stem kennen. Jij bent de Zijne, jij volgt Hem en kent zijn stem. Dan is/komt het ook goed.

Idd Lachende smiley Knipoog smiley

Ik wou ff deze gelijkenis erin zetten, omdat Roady mij daarmee vergeleek, en Zoeker dat goed zat te praten.

Vergiffenis

21 Toen kwam Petrus bij Hem en zeide: Here, hoeveel maal zal mijn broeder tegen mij zondigen en moet ik hem vergeven? 22 Tot zevenmaal toe? Jezus zeide tot hem: Ik zeg u, niet tot zevenmaal toe, maar tot zeventig maal zevenmaal.

23 Daarom is het Koninkrijk der hemelen te vergelijken met een koning, die afrekening wilde houden met zijn slaven. 24 Toen hij begon te rekenen, werd een voor hem geleid, die tienduizend talenten schuldig was. 25 Omdat hij niet bij machte was te betalen, beval zijn heer hem te verkopen, met zijn vrouw en kinderen en al wat hij bezat, opdat er betaald kon worden. 26 De slaaf wierp zich neder als smekeling en zeide: Heb geduld met mij en ik zal u alles betalen. 27 De heer van die slaaf kreeg medelijden met hem en hij liet hem vrij en schold hem de schuld kwijt. 28 Toen die slaaf wegging, trof hij een zijner medeslaven aan, die hem honderd schellingen schuldig was, en hij greep hem bij de keel en zeide: Betaal wat gij schuldig zijt. 29 De medeslaaf nu wierp zich voor hem neder en bad hem dringend, zeggende: Heb geduld met mij en ik zal u betalen. 30 Doch hij wilde niet, maar ging heen en zette hem gevangen, totdat hij het verschuldigde zou betaald hebben. 31 Toen nu zijn medeslaven zagen, wat er gebeurd was, werden zij zeer verdrietig en gingen hun heer al wat er gebeurd was, mededelen. 32 Toen ontbood zijn heer hem en zeide tot hem: Slechte slaaf, al die schuld heb ik u kwijtgescholden, daar gij het mij dringend hadt gevraagd. 33 Hadt ook gij geen medelijden moeten hebben met uw medeslaaf, zoals ook ik medelijden had met u? 34 En zijn meester werd toornig en gaf hem in handen van de folteraars, totdat hij hem al het verschuldigde zou betaald hebben. 35 Alzo zal ook mijn hemelse Vader u doen, indien gij niet, een ieder zijn broeder, van harte vergeeft.

Kijk, Roady zei dat laatste over me....

En dat gaat me tever.

Zoeker steunt hem.

Dit is voor mij de grens, in real life zou ik ook niets met hun te maken willen hebben.

Zegens!

ps: Dit schreef Roady oa in dit topic...over voorgaande gelijkenis.
ROADY558 schreef:
Volgens mij vat je de werkelijke betekenis van het genoemde stukje nog steeds niet Shanita.

God roept iedereen op het matje, omdat er een schuld is die betaald dient te worden. Als er dan berouw wordt getoond (naar God) dan scheldt Hij je schulden kwijt, enkel op grond van wat Jezus heeft gedaan.

Maar vervolgens - en wat je zegt, dan moet je even GOED LEZEN - grijpt die persoon waarvan net alle schulden zijn kwijtgescholden - die grijpt een ander bij z'n kladden en zegt: Betalen!! Hierin zit het verschil, met hoe jij het omschrijft.

Deze man had het recht niet om de ander aan te klagen, hij was immers zelf net vrijgesproken? Hij dwingt op die manier de ander op de knieeen, en ook al toont die ander dan alsnog berouw, hij zet hem gevangen. Dit is dus pure misbruik van de genade van God. Hier gaat de man zelf weer op de rechter-stoel zitten. En dat kan natuurlijk niet.

Hierin gaat jouw verhaal nog steeds mank vind ik Shanita.
Ik proef nog altijd een houding waarin je de ander op de knieeen dwingt, omdat jij vindt dat die ander je moet betalen.

Maar kijk dan even goed wat God vervolgens doet.
Die roept die eerste persoon terug op het matje, en eist alsnog de gehele schuld, die de man never nooit kan betalen. Ik hoef niet te noemen waar een mens blijft, als ie z'n schuld nog met zich meetorst..... Smiley met dichtgeplakte mond

Zo doet God dus als wij een ander niet VAN HARTE vergeven, vanuit onszelf, vanuit de wetenschap dat GOD onze schuld heeft kwijtgescholden.
En vooral deze leugen, van de zogenaamde uitleg van Roady:
Dus de conclusie is en blijft:
Als de ander UIT ZICHZELF berouw heeft, dan is dat mooi meegenomen.
Maar als de ander GEEN berouw toont, vanuit zichzelf, dan dienen wij de persoon TOCH te vergeven. Puur en enkel op grond van de vergeving die God ons heeft geschonken in de Here Jezus.

Jol: ik wou niet 'het er weer over hebben, ik wou duidelijk zijn naar eventuele mensen die meellezen.

Ik hoef ook geen reactie van je meid, blijf jij maar lekker rustig; ik ook Knipoog smiley

Ik wou alleen even laten zien hoe vals mensen kunnen zijn.....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 21:46

MAMALOE463 schreef:
Knipoog smiley

ha ah wat lief van je, eh heb het wel es op het forumgeschreven heb straatangst gehad,genezen zonder medicijnen,maar woord van god en alles gaat goed buiten maar soms ben ik nog onzeker, laatste loodjes om me leven weer helemaal op te pakken en wel ik blijf in me omgeving nog niet verder dan zeewolde ermelo,putten....ha ha en dit is moeilijke stap en wel wil eerst na de pn gaan in de lente en als dat goed gaat zulk soort dingen es, weet is stom,onzeker gedoe maja,dus neee ik ga niet en wel heel lief van je

ga jij maar gezellig met busdriver en welontopic maar weer
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 21:54

PETRA373 schreef:
ha ah wat lief van je, eh heb het wel es op het forumgeschreven heb straatangst gehad,genezen zonder medicijnen,maar woord van god en alles gaat goed buiten maar soms ben ik nog onzeker, laatste loodjes om me leven weer helemaal op te pakken en wel ik blijf in me omgeving nog niet verder dan zeewolde ermelo,putten....ha ha en dit is moeilijke stap en wel wil eerst na de pn gaan in de lente en als dat goed gaat zulk soort dingen es, weet is stom,onzeker gedoe maja,dus neee ik ga niet en wel heel lief van je

ga jij maar gezellig met busdriver en welontopic maar weer

Is goed hoor, je moet doen waar je je lekker en goed bij voelt!
Knap dat je het stapje voor stapje oppakt en dat het ook goed gaat!
Niks stom, is juist knap van je, ik heb het ook op die manier gedaan, heb enorm last gehad van angst en paniek aanvallen, durfde en deed niets meer, maar ging stapje voor stapje vooruit en nu cross ik weer overal heen.
Zover kom jij ook weer!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 21:57

MAMALOE463 schreef:
Haha nu lig ik echt in een deuk om jou petra Knipoog smiley

Weet je wat, die leuke touringcar driver laat ik voor jou over ok, ga dan ook mee!

en ja heb best een beetje zwak voor de busdriver geef het toe Verlegen lachende smiley maar hij hoort bij de vrouw die god hem geeft en als dat iemand anders als ik ben dan is het goed, dan hoort hij niet bij mij iemand anders, oke geef toe,voordat hij gaat wokken met al die alleenstaande vrouwen(grommm) ontmoet ik hem wel effe, ha ha stel ..... en stel... ha ha erg ben ik he. ontopic maar weer
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 22:00

MAMALOE463 schreef:
Is goed hoor, je moet doen waar je je lekker en goed bij voelt!
Knap dat je het stapje voor stapje oppakt en dat het ook goed gaat!
Niks stom, is juist knap van je, ik heb het ook op die manier gedaan, heb enorm last gehad van angst en paniek aanvallen, durfde en deed niets meer, maar ging stapje voor stapje vooruit en nu cross ik weer overal heen.
Zover kom jij ook weer!

wauw goed van je, ik ben gewoon nog onzeker, ha ah laatste dingen ,tijd terug ging ik na de tandarts harstikke ziek door ontsteking op de fiets, kies trekken, terug gefiets, dus iedereen zei, eh wat ben je nu onzeker alsje dat durft,warom dan niet verder. ma ja kleine stapjes samen met jezus, en dan komt het goed.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 22:01

PETRA373 schreef:
en ja heb best een beetje zwak voor de busdriver geef het toe Verlegen lachende smiley maar hij hoort bij de vrouw die god hem geeft en als dat iemand anders als ik ben dan is het goed, dan hoort hij niet bij mij iemand anders, oke geef toe,voordat hij gaat wokken met al die alleenstaande vrouwen(grommm) ontmoet ik hem wel effe, ha ha stel ..... en stel... ha ha erg ben ik he. ontopic maar weer

Bid dan deze week eerst eens voor jezelf petra, wieweet dan komt het goed met jou en busdriver Knipoog smiley

Je kan dan later wel voor ons bidden, kom jij op het eerste plan in dit geval Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 22:04

PETRA373 schreef:
wauw goed van je, ik ben gewoon nog onzeker, ha ah laatste dingen ,tijd terug ging ik na de tandarts harstikke ziek door ontsteking op de fiets, kies trekken, terug gefiets, dus iedereen zei, eh wat ben je nu onzeker alsje dat durft,warom dan niet verder. ma ja kleine stapjes samen met jezus, en dan komt het goed.

Zo is dat, al biddend kom je er wel!
Ik heb ook hyperventilerend van angst in de AH gestaan lange rij achter de kassa, maar moest er gewoon doorheen en nu gaat het alweer aantal jaar erg goed, gelukkig.
Je moet met elk klein stapje vooruit dat zien als een stap in de goede richting....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 22:11

MAMALOE463 schreef:
Zo is dat, al biddend kom je er wel!
Ik heb ook hyperventilerend van angst in de AH gestaan lange rij achter de kassa, maar moest er gewoon doorheen en nu gaat het alweer aantal jaar erg goed, gelukkig.
Je moet met elk klein stapje vooruit dat zien als een stap in de goede richting....

ha ha herkenbaar zo ging ik ook op het begin,en dan lange rij pffffff liefs en zorry voor offtopic gedoe
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 22:25

Ik sluit me bij Gerrit aan: Mooi Simon, en bedankt!!!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 22:27

SHANITA130 schreef:
Idd. ik ga niet weer uren verspillen om te reageren heb wel wat anders te doen, fijne dag JoL!!!! Knipoog smiley

Ik heb ook niets tegen R en Z persoonlijk, ze zullen het wel goed bedoelen, maar ja ik vind het te absurd om daar op in te gaan.

Waarom spreek je jezelf telkens zo tegen joh?
Zo kom je helemaal niet meer geloofwaardig over.

Te absurd om er op in te gaan???
Je doet niet anders meid, al 8 pagina's lang.
Doe 's wat je zegt, of zeg anders niks.

Het komt op mij nogal ziekelijk over, maar dat is mijn interpretatie.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 22:29

Ik had het tegen Jol e.a., en hoe het op jou overkomt boeit me niet.

Het is idd jou interpretatie maar....(gelukkig)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 22:32
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 22:39

En weer geef je een een of andere bijdehante opmerking in plaats van dat je antwoord geeft.

Nogmaals: je komt zeer ongeloofwaardig over Shanita.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 22:41

TESSYBEAR731 schreef:
Mooi dat die splinter weg is. Kun je nu misschien inhoudelijk ingaan op mijn bijdrage?

Ben toch echt bang, dat hij nu met die balk bezig is Geschokte, onthutste smiley geduld is toch één schone zaak Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 22:42

Welterusten en een fijne nacht!!!

Lachende smiley Knipoog smiley Slapende smiley

Met dromen van God toegewenst!
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 22:46

Een mooi artikel wat precies beschrijft wat ik bedoel. Ik kan niet beter verwoorden wat ik probeer uit te leggen over hoe ik tegen vergeving aan kijk.

http://herboldblog2.wordpress.com/category/vergeven/

@Shanita:

Dit artikel legt vooral mooi uit wat vergeven NIET is. Kennelijk wordt deze manier van denken niet door jou begrepen, want je legt Roady en mij die woorden in de mond (die drie punten die worden genoemd). Dingen waarvan duidelijk is gezegd dat we dat NIET bedoelen.

Het heeft niets te maken met jou aanvallen, we vragen alleen om te proberen te begrijpen wat we WEL zeggen.

Misschien dat het iets rustiger spreekt als we een dergelijk stuk bespreken.

En als het gaat om goedpraten, ik zou je ter overweging willen geven Shanita, dat twee personen verschillende dingen zeggen en toch allebei gelijk hebben, omdat ze er allebei net iets anders naar kijken.

Voel je alsjeblieft VRIJ. Er is geen enkele gedachte in mijn hoofd die jou aan iets wil binden. Jezus heeft je vrijgemaakt. Hij heeft ook al betaald. Natuurlijk moet je geen nieuw juk op je nemen!

In onze optiek is vergeven loslaten, ultiem vrij zijn. Zolang je bezig blijft met de schuld van een ander ben je niet vrij ...

En nogmaals, mijn manier van denken is wat dat betreft helemaal de vrijgemaakte manier van denken, helemaal niets specifiek evangelisch aan.

Ik wil helemaal niet belerend klinken, alleen maar uitleggen hoe ik tegen deze zaken aankijk. Belerend zijn diegenen die mij vertellen dat ik zo niet mag denken.

Als je terugleest hoop ik dat je zult herkennen dat ik nergens van je vraag om net zo te denken als ik. Volgens mij is het doel van een topic zoals dit om elkaar beter te leren kennen. Dat kan alleen maar als je naar elkaar luistert en elkaar probeert te begrijpen. Dan is het niet aan mij om tegen Roady te zeggen dat hij verkeerd denk of dat hij niet zo mag denken. Dat is geen goedpraten, dat is naar mijn bescheiden mening naar elkaar luisteren.

Laatst aangepast door
ZOEKER064
op zaterdag 2 februari 2013, 22:47
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 22:52

Gebakken verse kaviaar Clown smiley gisteren zwom het nog lekker bij zun moeder in de Noord zee Zieke smiley en nu lekker in mijn darmen Engeltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5174 5175 5176 5177 5178 5179 5180 ... 6194 Volgende
Pagina 5177 van 6194