ChristianMatch

Forum

EERLIJK ZIJN, te gek voor woorden
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5179 5180 5181 5182 5183 5184 5185 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 15:01

ROOS575 schreef:
Daar ben ik het volledig niet mee oneens!
Dingen die je mondeling zegt, komen soms heel anders over dan die je leest.
Hierdoor zijn er al veel misverstanden ontstaan in het verleden, heden en ik vrees ook in de toekomst.

Precies, en eerlijk gezet, heb ik dat zelf ook wel eens zo ervaren, juist bij mij zelf, iets zo lezen, zoals ik zelf wilde, en het verwijt kreeg, het weer anders begrepen te hebben.
Maar ook andersom, iets zetten, en verkeert begrepen worden, en vaak wordt dan de aanzet tot ruzie gezet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 15:12

ROOS575 schreef:
Soms komen mensen op de juiste plaats en juiste tijd in ons leven en soms (in onze ogen) op het verkeerde moment.

Ik denk dat alles wat er gebeurd in Zijn hand is.
Alles heeft een doel, achteraf zie je pas waarom iets gebeurde.
Maar het wil niet zeggen dat alles wat gebeurd Zijn wil is.

Soms kan zo'n voorval ook de aanleiding zijn dat je tot geloof komt, dat is mooi.
De grote vraag is wel... wat doen we er verder mee in ons leven???

Nou..dat is iets waar ik in mijn gezin vreselijk mee tob op dit moment.
Hoe gaat ons leven verder, na vreselijke gebeurtenissen....
Het is prachtig, als je je geloof weet te behouden.
Maar hoe..als je 17 bent....zoals mijn zoon,
en 2 van je beste kameraden afgelopen vrijdagavond door een vreselijk ongeluk met auto en trein uit het leven worden weggerukt.

En vaste club jongeren van zo'n 20 personen....die compleet kapot zijn.
Ga dan maar es vertellen dat God barmhartig is, en vol Liefde zit.
Bijna al die jongeren zijn kerkelijk...ook de 2 omgekomen jongens.....
maar ik hou mn hart vast......hoe gaan ze verder???

Hoe hou je contakt met zo'n club jongeren, hoe zorg je ervoor dat het Evangelie ze blijft raken???

Jullie mogen best weten......ik ben ten einde raad......
Ik kan alleen maar bidden en hopen, dat ze de weg naar God blijven behouden....ook al snappen we niet waarom dit moest gebeuren.

Een bloedend moederhart, die moet toezien hoe haar kind lijd....
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 15:23

MARIANNE338 schreef:
en 2 van je beste kameraden afgelopen vrijdagavond door een vreselijk ongeluk met auto en trein uit het leven worden weggerukt.

Hoe hou je contakt met zo'n club jongeren, hoe zorg je ervoor dat het Evangelie ze blijft raken???

Ik kan alleen maar bidden en hopen, dat ze de weg naar God blijven behouden....ook al snappen we niet waarom dit moest gebeuren.

Ja vreselijk, dit was in putten gebeurd he, ik heb tot een jaar geleden ook in putten gewoont en ken het daar dan ook goed.

Maar het hoe en waarom is moeilijk, zoniet onmogelijk om dit uit te leggen aan je zoon, het is voor ons volwassenen al onbegrijpelijk, ik wens je hierin dan ook heel veel sterkte en kracht hoe hier mee om te gaan!
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 15:28

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...tegen jou tik ik ook al niet meer...je onthoud te goed...

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En, verveel je je nog steeds of zit je weer vol met goede ideeen Knipoog smiley

Zal ik je een handje op weg helpen?

Even heerlijk een wandeling maken
Bij terugkomst een lekkere kop koffie voor jezelf maken
Of eventjes bij iemand op bezoek gaan en daar kop koffie drinken
Een mooi boek lezen
Mooi tv programma kijken
Kruiswoordraadsels doen
Puzzel maken
Weer lekkere wortelsoep maken en invriezen, alvast voor als wij van CM gaan komen bij je Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Nou dit is al een heel lijstje wat je evt zou kunnen doen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 15:31

GERRIT084 schreef:
Precies, en eerlijk gezet, heb ik dat zelf ook wel eens zo ervaren, juist bij mij zelf, iets zo lezen, zoals ik zelf wilde, en het verwijt kreeg, het weer anders begrepen te hebben.
Maar ook andersom, iets zetten, en verkeert begrepen worden, en vaak wordt dan de aanzet tot ruzie gezet.

Ja dat is een risico als je op een forum deelneemt en die akelige smiley's erbij, jou zin kan bij een ander verkeerd overkomen en opgevat worden, terwijl als je dezelfde zin face to face zou zeggen zou het heel anders overkomen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 15:36

MAMALOE463 schreef:
Ja vreselijk, dit was in putten gebeurd he, ik heb tot een jaar geleden ook in putten gewoont en ken het daar dan ook goed.

Maar het hoe en waarom is moeilijk, zoniet onmogelijk om dit uit te leggen aan je zoon, het is voor ons volwassenen al onbegrijpelijk, ik wens je hierin dan ook heel veel sterkte en kracht hoe hier mee om te gaan!

Ja, dank je..het was idd in Putten.
15 min daarvoor heeft mijn zoon ze nog gesproken.
Ze vroegen nog of hij meeging...maar hij voelde zich niet zo lekker....
en kwam naar huis......( God...dank U wel..)

Er gaan zoveel gevoelens door die jongeren heen....verbijstering, verbazing, ongeloof, angst, woede.....het niet weten waar ze het moeten zoeken...

Het enigste wat ze nu willen, is samenzijn....en fietsen van het ene huis naar de andere.....
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 15:41

Yeah, vannacht met mijn jongens Superbowl kijken.

Van 12 - 4, onze favoriet de San Francisco 49ers.

Awesome!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 15:49

MARIANNE338 schreef:

Ik ken de plaats ook goed en het nieuws gevolgd, afschuwelijk!!!
Vooral als je het zodichtbij mee maakt.
Woorden schieten tekort...

Hopenlijk laat God ze niet los!
Veel sterkte Marianne!!
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 16:06

MARIANNE338 schreef:
Ja, dank je..het was idd in Putten.
15 min daarvoor heeft mijn zoon ze nog gesproken.
Ze vroegen nog of hij meeging...maar hij voelde zich niet zo lekker....
en kwam naar huis......( God...dank U wel..)

Er gaan zoveel gevoelens door die jongeren heen....verbijstering, verbazing, ongeloof, angst, woede.....het niet weten waar ze het moeten zoeken...

Het enigste wat ze nu willen, is samenzijn....en fietsen van het ene huis naar de andere.....

En dit bedoel ik nou met mijn topic, jou zoon had in die auto kunnen zitten als God het niet anders beschikt had, je zoon moest nee zeggen, want het was Zijn tijd niet geweest om weggenomen te worden, hoe ontzettend erg en triest dit is voor de andere twee, zie ook weer het wonderlijke ervan in dat jou zoon is bewaard gebleven.

Maar de jongens zien dit nu niet zo in, tuurlijk voelen ze nu alleen het gemis van hun vrienden, moeilijk!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 16:08

MARIANNE338 schreef:

Daar staat je verstand bij stil... niet te vatten, geen woorden voor laat staan een antwoord.

Ontzettend veel sterkte!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 16:23

ZOEKER064 schreef:
Hmm, en kennelijk vond iemand dat ik iets verkeerd heb geschreven, want de post (waar ik een reactie geef aan TESSYBEAR) is weg. Zowel de post die ik hier aanhaal en Shanita verwijzen naar die post, en deze is gone.

Mis ik iets hier? Op deze manier draagt CM bij aan een gebroken verhaal.... Heeft dus weinig zin om terug te zoeken wie wat wanneer heeft gezegd. Dat maakt het er niet makkelijker op als er zo langs elkaar heen wordt gepraat.

Ik zou het wel zo vriendelijk vinden als men degene wiens bijdrage wordt weggehaald zou vertellen waarom een bijdrage van wordt verwijderd.

Heb een reactie van jou inderdaad gemist, Zoeker. Voel je vrij hem alsnog te plaatsen of anders te mailen. Want inderdaad, er verdwijnen weleens posts in het luchtledige. Hoe? Geen idee! Maar dat het wel eens gebeurd is zeker.

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 3 februari 2013, 16:26
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 16:42

SHANITA130 schreef:
Sorry hoor, maar ik ga met jou en Roady geen oeverloze, eindeloze, nergens toe leidende discussies meer voeren.

Ik heb ff wel wat beters te doen...

Dat lijkt me een goed idee!

Ik stel voor dat alle drie het onderwerp laten rusten of anders via de mail verder met elkaar in gesprek gaan. Deze discussie staat op bepaald punten bol van emotie en overheerst inmiddels bijna het hele forum. Bepaald geen goede bijdrage aan de sfeer.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 16:59

FRANKT627 schreef:
Lachende smiley ...en wat wordt het??? Wat is de eerste letter van dat kadootje?

Het begint met een W en eindigt op OKKEN, en je kunt je kado zaterdag ophalen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 17:00

MARIANNE338 schreef:

Wat heftig, voor zoiets zijn geen woorden...

Heel veel sterkte, Gods nabijheid toegewenst en ik bid en hoop met je mee!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 17:01

TESSYBEAR731 schreef:
Heb een reactie van jou inderdaad gemist, Zoeker. Voel je vrij hem alsnog te plaatsen of anders te mailen. Want inderdaad, er verdwijnen weleens posts in het luchtledige. Hoe? Geen idee! Maar dat het wel eens gebeurd is zeker.

Dus toch! merkwaardig en irritant... maar goed, vanmiddag flipt CM ook op andere manieren met allemaal foutcodes waardoor je niet kan inloggen...
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 17:02

MAMALOE463 schreef:
En wij zijn de makke schaapjes die Frank de herder volgen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Mocht ie willen...Gefrustreerde smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 17:05

MAMALOE463 schreef:
Nouja zeg, jammer!
Weet je wat, ik wil het organiseren op me nemen, diegenen die mee wilden gaan die nog steeds mee?

Voor het makkelijke houden we het bij hetzelfde wokrestaurant want daar zijn we nu op ingesteld, lijkt mij het handigste.

In elk geval gaat mee

Mamaloe463
Berendjan590

Wie volgt?

ik was en blijf OV, het maakt mij niet uit wie het regelt Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 17:08

FRANKT627 schreef:
neeen gekkie, ik ben bezorgd daarom stel ik ook zoveel vragen...ik ben jullie herder Gefrustreerde smiley

En Flioshke de herdershond zeker? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 17:11

JOL252 schreef:
Ik denk, maar dat is dus wat ik zelf denk... dat het goed is eerst te onderzoeken of er ruimte is bij de ander om te kunnen luisteren en je te ontvangen. Ik denk verder dat het goed is om het "vergeving vragen" maar even los te laten en aan te geven wat je inziet wat je hebt gedaan en wat de gevolgen daar van zijn geweest voor die ander die door jou averij heeft opgelopen. Als het dan even op de ouderwetse manier gezegd mag worden: schuld belijden... en het dan loslaten aan de ander wat hij of zij daarmee kan of wil. Dan heb je volgens mij echt in de gaten waar je plek als "dader" is.

Mooi gezegd!

Maar heb er wel een paar vragen bij:
hoe ga je er mee om wanneer iemand keer op keer schuld belijdt, vergeving vraagt en vervolgens weer net zo hard de fout weer in gaat?
Kun je die schuldbelijdenis dan nog wel serieus nemen?
Houdt het dan niet een keer op?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 17:17

MAMALOE463 schreef:
En dit bedoel ik nou met mijn topic, jou zoon had in die auto kunnen zitten als God het niet anders beschikt had, je zoon moest nee zeggen, want het was Zijn tijd niet geweest om weggenomen te worden, hoe ontzettend erg en triest dit is voor de andere twee, zie ook weer het wonderlijke ervan in dat jou zoon is bewaard gebleven.

Maar de jongens zien dit nu niet zo in, tuurlijk voelen ze nu alleen het gemis van hun vrienden, moeilijk!

Dat heb ik hem ook voorzichtig proberen uit te leggen.....
Ik zei lieverd.....het was jou tijd nog niet...en daarom zat je niet in die auto...

Kijkt hij me boos aan, en zegt...wat nou tijd!!!!
Is het dan al tijd als je 16 en 18 bent???

Zucht........

Bedankt voor jullie warme reakties
Ik loop hier als een kip zonder kop door mn huis..... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 17:21

MARIANNE338 schreef:
Dat heb ik hem ook voorzichtig proberen uit te leggen.....
Ik zei lieverd.....het was jou tijd nog niet...en daarom zat je niet in die auto...

Kijkt hij me boos aan, en zegt...wat nou tijd!!!!
Is het dan al tijd als je 16 en 18 bent???

Zucht........

Bedankt voor jullie warme reakties
Ik loop hier als een kip zonder kop door mn huis..... Huilende smiley, smiley in tranen

Dat is ook zo, het is te jong deze leeftijd, maar op sterven staat geen leeftijd voor je hoeft nietmoud te zijn om te moeten sterven, daarom moeten we ten allen tijde bereid zijn om te Kunnen sterven, maar daar hebben deze jongens en jou zoon nu geen boodschap aan aan zulke woorden, er zijn geen woorden voor, alleen maar zuchten of Hij je de woorden in de mond wilt leggen om met je zoon te kunnen praten.....

Veel sterkte en wijsheid nogmaals!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 17:28

nou over me droom, ga ik na de kerk en wat zegt die gene die predikt? het kan zijn dat je gehaat word zonder reden, etc.... spring dan op van vreugde, je wilt toch in jezus voetstappen lopen, jezus zegt, ze hebben mij eghaat, ze zullen jouw ook haten.

jee, dacht ik dat had ik vanacht gedroomd zoiets....en verder ging de preek heel mooi over liefde...... prachtigge preek, end ie droom stel dat die van god was. dan is god bij me als dat gebeurt en weet je wat je dan moet doen als alles tegen zit zei die predikster, god aanbidden Lachende smiley petra die zich inhoud om niet de hele preek hier neer te zetten met grote lap tekst, maar dat doe ik jullie maar niet aan, maar wel toepasselijke dingenw erden er gezegd die wel mooi bij dat al die topics over vergeving horen, waar menige cm lid mee bezig is, prachtig ineens werden heel veel dingen me duidelijk. prijs jezus Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 17:38

TESSYBEAR731 schreef:

Ik stel voor dat alle drie het onderwerp laten rusten of anders via de mail verder met elkaar in gesprek gaan. Deze discussie staat op bepaald punten bol van emotie en overheerst inmiddels bijna het hele forum. Bepaald geen goede bijdrage aan de sfeer.

Wat een goed idee...ik wou het maar ondertekenen....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 17:40

MAMALOE463 schreef:
Dromen over je busdriver is dan welweer leuk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

wel de busdriver is toch ook leuk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 18:03

Tegelijkertijd Simon maar even feliciteren....
Van Harte en nog vele jaren hoor!!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 18:05

TESSYBEAR731 schreef:

Is het geen idee dat aan hen over te laten? Ik vind de discussie boeiender dan al dat geneuzel wat je voorbij ziet komen op het forum. En dat Overheerst het forum meer dan een pittige discussie.

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 3 februari 2013, 18:07
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 18:21

JOSINA022 schreef:
Mooi gezegd!

hoe ga je er mee om wanneer iemand keer op keer schuld belijdt, vergeving vraagt en vervolgens weer net zo hard de fout weer in gaat?

Ik denk van wel Josina.
Al meent die persoon het misschien wel op dat moment, er is een grens.
Maar dan maakt het wel verschil in hoeverre je de persoon nog toelaat in je je leven om je steeds weer te beschadigen.
Naar boven

Auteur Bericht
DIANA556

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 18:23

Hoe meer je leert
Hoe meer je weet Lachende smiley

Hoe meer je weet
Hoe meer je vergeet Boze smiley

Hoe meer je vergeet
Hoe minder je weet Huilende smiley, smiley in tranen

Dus....waarom leer ik dan eigenlijk Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley

Laatst aangepast door
DIANA556
op zondag 3 februari 2013, 18:28
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 18:29

JOSINA022 schreef:
Mooi gezegd!

Dan is er meer nodig dan spijt hebben en met een zogenaamde schone lei overnieuw beginnen. Eerlijkheid over hoe de relatie in elkaar zit bijvoorbeeld. Of de reden waarom iemand steeds de fout ingaat, wat biedt datgene hem/haar waar hij/zij steeds de mist mee ingaat.
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 18:33

ANNA415 schreef:
ik was en blijf OV, het maakt mij niet uit wie het regelt Coole smiley met zonnebril

Mamaloe463
berendjan590
anna415

graag even weer op nieuw aanmelden bij mamaloe
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5179 5180 5181 5182 5183 5184 5185 ... 6194 Volgende
Pagina 5182 van 6194