| Auteur |
Bericht |
|
LIES146
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 16:47
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik geef Roady antwoord.
Ja wel voor de honderste keer, maar ja..
Ik zat allang in een ander sfeer.
En dan nog, als eentje snapt, dat je zo niet met mensen om kan gaan is het me waard. |
Shanita, wat jou is aangedaan is erger dan met woorden te beschrijven is. En degene die dat gedaan heeft komt een keer voor God te staan en díe is het sowieso ook niet vergeten. Niemand kan een ander opleggen om te 'moeten' vergeven. Dat IS niet oplegbaar. vergeven is niet een kewestie van een knopje omzetten, en al helemaal niet in situaties zoals de jouwe.
Naar mijn eigen situatie kijkend: ik heb een ex die zijn kinderen na de scheiding liet zitten. Ik heb hem inmiddels kunnen vergeven wat hij mij ons ins huwelijk aan schade heeft berokkend. Ik kan hem nog niet volledig vergeven wat hij mijn kinderen aandoet, ook omdat dat een nog steeds voortgaand proces is. Mijn oudste zoon lag drie weken in het epilepsiecentrum en zijn vader is niet een keer op bezoek geweest. En dat is maar een voorbeeld. En net als jou ben ik heel boos geweest op mensen die meenden dat ik het maar gewoon moest vergeven.
Toch hóóp en bid ik dat het me op een dag wel gaat lukken om écht van harte te vergeven. Ik geloof namelijk wel dat God dat van me vraagt. let wel: niet omdat ánderen vinden dat dat is wat ik zou moeten doen. Maar omdat ik zelf zo graag vrij wil komen te staan van de boosheid, het verterende verdriet dat ik nog steeds regelmatig voel zolang ik hem niet vergeef, zolang ik het me laat raken. En dat is dan ook hoe ik de Bijbelse oproep tot vergeven interpreteer: niemand kan een ander opleggen om te vergeven. Niemand kan een ander vertellen wanneer het tijd is om te vergeven. Dat is een proces wat ieder zelf met God aflegt. Maar ik geloof wél dat het de bedoeling is dát dat proces plaatsvindt. Niet omdat een ander daar bij gebaat is, niet omdat een ander zegt dat het moet, maar om jezelf vrij te maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 17:19
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Er zijn in mijn leventje nog veel meer momenten geweest waarvan ik zeker weet dat God Zijn hand naar mij uitgestrekt heeft om mij te bewaren, maar ik zag Zijn hand niet, zag Zijn bescherming niet die Hij mij gaf.
Zijn er hier dan geen CM ers die momenten kennen in hun leven dat je zegt, dat was op het nippertje goed gekomen, als die of die persoon er niet was dan had het anders met mij afgelopen. Dan kun je zeggen, God heeft over mij gewaakt, mij beschermt.
Als God niet over mij gewaakt had en over mijn zoontje, dan was ik er niet meer, en was mijn zoontje in Turkije en werd hij opgevoed door een moslim geloof, toen zag ik het niet, maar achteraf kan ik zeggen, wat is God goed voor mij en mijn gezin geweest! Wat als?...... Het had zo anders af kunnen lopen allemaal, maar Hij heeft anders beschikt. Ik vind dit zo bizonder, en wilde dit toch even hier neerzetten. |
Dat vind ik net zo bijzonder als dat jij dat vindt.
Ik kan ook heel eerlijk en oprecht zeggen: Als God er niet was geweest, dan was ik er ook niet meer geweest. Op talloze manieren zie ik Zijn machtige Hand in mijn leventje. En telkens weer geeft Hij een knipoog, een zetje, een persoon op m'n weg, die VERRASSEND goed uitkomt, Hij geeft rustperiodes om te herstellen, etc etc. Het meest mooie is dat Hij er zelf voor zorgt dat ik het leven leef zoals Hij dat bedoelt heeft. Bijzonder. Dat is het.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 17:20
|
|
|
|
OOST-SOUBURG - Dominee Lambrecht Quist neemt geen woord terug van zijn uitlatingen tijdens de herdenking van de watersnoodramp in Stavenisse. Vooral over zijn uitspraak tijdens dat de ramp een straf was van God, is veel opschudding ontstaan.
Burgemeester Nuis heeft inmiddels zijn excuses aangeboden aan mensen die zich gekwetst voelen door de dominee zijn uitspraken. Quist zei ook nog dat de straf misschien nog niet genoeg pijn deed. Maar Quist zelf blijft bij zijn uitspraken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 17:21
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Dat vind ik net zo bijzonder als dat jij dat vindt.
Ik kan ook heel eerlijk en oprecht zeggen: Als God er niet was geweest, dan was ik er ook niet meer geweest. Op talloze manieren zie ik Zijn machtige Hand in mijn leventje. En telkens weer geeft Hij een knipoog, een zetje, een persoon op m'n weg, die VERRASSEND goed uitkomt, Hij geeft rustperiodes om te herstellen, etc etc. Het meest mooie is dat Hij er zelf voor zorgt dat ik het leven leef zoals Hij dat bedoelt heeft. Bijzonder. Dat is het. |
Ja Roady dat zie ik bij mij ook, hij geeft rustperiodes na moeilijke verwikkelingen, dan weer tijden van rust en een zetje in de rug richting de juiste weg.
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op dinsdag 5 februari 2013, 17:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 17:23
|
|
|
|
Ja mooi is dat he?
En het valt me wel steeds meer op dat Hij het op zo'n manier doet, dat ik Hem de eer wel zal MOETEN geven. Ik kan dus nooit prat op mezelf gaan.
Maar mooi, die herkenning :)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 17:24
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Ook mijn moeder is bijzonder voor mij...(85 jaar) Ze bracht 8 kinderen groot....waarvan ze er al 1 vroeg moest missen.... Sterk was ze toen vader in een zware depressieve periode kwam.... Hij overleed....en wat bleef ze sterk... Het is een geweldige moeder geweest...en is dat nog, maar ze heeft nu ONS nodig...Dat gaat echter gewoon vanzelfsprekend...maar wat roemt ze ons tegenover anderen...
Ook mijn 3 zussen zijn erg belangrijk voor me... In voor-en tegenspoed zijn ze er....das trouwens wederzijds....
Mijn collega"s...die er voor me zijn als het even wat minder gaat.... Mijn gehandicapte vrienden en vriendinnen....die kleur geven aan mijn leven... Een vriend aan de zijlijn....als er karweitjes moeten gedaan worden....waar ik als vrouw niet zoveel verstand van heb....
Wat zijn er eigenlijk veel bijzondere mensen voor me.... |
Ik heb vier zussen, helaas met niet alle vier even goed contact, met twee wel goed, andere twee niet goed, maar heb met mijn broer wel weer een erg goed contact, hij is er voor mij, en ik voor hem als je iemand nodig hebt. Ieder mens heeft zegeningen, als je het maar zien wilt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 17:25
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Neem dan ook een echte kat die van mij eten ze tenminste op Oke wel bij de achterdeur en het liefst binnen maar ja ze zeggen dat het genegenheid is naar het baasje toe  |
logisch toch? ideaal zo'n kat, hoef je tenslotte niet naar de AH om vlees te halen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 17:28
|
|
|
|
| LIES146 schreef: | En als ik 1 en 1 goed heb opgeteld heet de koningin vandaag Berend  |
En ze leefden nog lang en gelukkig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 17:29
|
|
|
|
| TRIJNIE671 schreef: | | type links hoop zonder fouten,ben 24 jan met fiets gevallen sneeuw , 25 jan lekker gewerkjt wel pijn , mag ach was gevallen , di dag doktetr geweest , naar zh foto , even niks te zien wo dag weer dokter (de beste man kom mij niet eens was er nog nooit geweest ) eerst maar pijnstillers , maart er veranderde niks , kom ik dokter tegen zat dag , en meiske hoe gaat het ?? ik zei dokter de pillen helpen voor geen meter , en de pijn is nog erger en heb dikke hand .dus mocht ik zo dag weer even naar matini zh weer fotos , heb dus net onder duim en boven pols stuk . 10 dagen gips , een ramp voor me kan niks , eet bijvriendin andere maak hier schoon ,buuf trekt me de sokken aan , andere buuf smeerdbrood pfffffffffffff dan weet je pas wat afhankelijk is .erg blij dat iedereen ervoor mij is , kan wel zeggen de dagen duren weken , snap nu oudere mensen wel. |
Sterkte en beterschap!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 17:39
|
|
|
|
| CORNE927 schreef: | SHanita, ik reageer met een soort gelijkenis, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want kan er inhoudelijk wel op ingaan en het is erg genoeg wat je beschrijft, maar toch doe ik dat niet.
Dit is trouwens een voorbeeld wat echt aan de hand is in mijn familie:
Ik heb een oma (moeders kant) van dik 97 en mijn moeder van 73.
Mijn oma behoort tot de zeer sterken, dat staat buiten kijf. Mijn moeder is altijd ziek/zwak/misselijk en jammert de hele dag en als het kon liefst de nacht ook.
Mijn moeder denkt dat zij pech heeft, want haar moeder van 97 mankeert nooit wat.
Ik kan je vertellen dat mijn oma echt van alles mankeert hoor, maar hoe gaat zij ermee om t.o.v mijn moeder? Juist, daar zit het verschil. Mijn oma leeft, staat nog steeds in deze wereld met haar volle verstand en blijft vechten, heeft (volgens haar) nog zoveel te doen.
Dat bedoelde ik met de quote naar Lazarus; sta op, en... Verwerk het verleden (in algemene zin en niet specifiek aan jou gericht), laat het achter je, alleen zo kom je echt verder volgens mij. |
Mooi gezegd Corne, heel herkenbaar!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 17:39
|
|
|
|
Maandag 4 Februari, Jakobus 2: 1-13; Uiterlijk.
Laat je niet leiden door iemands uiterlijk, zo is de boodschap vandaag. Dat doe je heel snel, ook in de gemeente van God. Komt er iemand binnen die er heel goed uit ziet (goed gekleed, modieus kapsel, gebruind gezicht) dan denk je al gauw aan een belangrijk mens en meteen zoek je een goede plek voor hem of haar op. Komt er echter iemand binnen die er wat morsig uit ziet, slecht gekleed en onverzorgd, alle kans dat velen automatisch voelen of ze hun portemonnee nog hebben en denken: wat moet die hier? Jakobus valt heel scherp uit. Waarom die voorkeur voor rijk en gebruind? Is het bij God niet andersom? Heeft God niet juist een bijzonder hart voor wie arm en zwak staan in deze wereld om hen zo rijk te maken door het geloof en deel te geven aan zijn Koninkrijk? En hebben jullie als volgelingen van Jezus niet vaak meer te lijden van mannen met een zonnebankgezicht dan van hen die weinig te makken hebben? Zo was dat in elk geval toen. Ga niet af op iemands uiterlijk, zegt Jakobus. Je begaat al gauw de zonde dat je een medemens niet met liefde tegemoetkomt. Daarmee komt er een valse toon in je toewijding aan God. Je vroomheid rammelt aan alle kanten. Je kunt de toets van Gods wet niet doorstaan. Ga de koninklijke weg en heb je medemens lief, wat voor gezicht hij of zij ook heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 17:43
|
|
|
|
Het is weer zover, van 12 - april voor iedereen van 25 en ouder de 25+ Conferentie. Voor meer info:
http://25-plus.eu/
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 17:53
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Waar staat dat ook alweer; geef een dwaas GEEN ANTWOORD WANT JE VERLAAGT JE TOT ZIJN NIVEAU?
Ergens in spreuken he, zoiets.
Maar ja, niet reageren is ook weer zo liefdeloos.....ach ja, het is een forum, ik heb heel soms met mensen, in real life was ik er met een grote boog omheen gelopen. |
Bedoel je Spreuken 26: 4 ? Antwoord een dwaas niet naar zijn dwaasheid, anders zou ook u aan hem gelijk worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 17:53
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Dat vonden de meeste van ons nog zo slecht niet  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 18:04
|
|
|
|
| Quote: | Soms is het zo duidelijk dat het ons opvalt, misschien pas naar 100 pogingen van buitenaf om ons gebed te verhoren of om onze vraag te beantwoorden. Als we eindelijk onze automaat uitzetten.
|
ik wil nog wel een voorbeeld toevoegen aan mijn eigen opmerking ..
Ik zie dat overal de cadeautjes worden benoemd die ons wel heel erg goed uitkomen. Vaak zelfs materieel. Die willen ik zelf ook graag zien.
Maar dit mechanisme (altijd aangeboden krijgen wat ik nu het hardste nodig heb) levert ook dingen op waar ik op het eerste gezicht helemaal niet blij mee ben. Ik zou bijna zeggen, het gaat hier niet om sinterklaas. Ik hoop dat jullie begrijpen dat dit geen kritiek is op wat tot dusver is geschreven ..
Als ik een voorbeeld mag geven dan is het de volgende.
Vorig jaar januari is een zoon van twee van mijn kringleden van een flat gesprongen. In een depressieve bui had hij besloten dat het leven genoeg kwelling was geweest. Daar is op zich veel over te zeggen, ook met het oog op eerdere discussies over Meppel en Putten. Laat ik het zo zeggen; ik had even een goed gesprek met God nodig. En die heb ik ook gehad. Met dat ik dat verhaal voor mezelf een plaats had gegeven, leerde ik in maart via een andere contactsite een vrouw kennen in Rijnsburg. Net tot geloof gekomen, vol met vragen over het geloof. Het was fijn om haar een paar stapjes verder te kunnen helpen. Na twee weken contact bleek plotseling dat haar dochter van 17 uitval had van haar rechter been. Binnen niet al te lange tijd bleek dat ze ruggemerg kanker had en in november hebben we haar naar het graf gebracht. Een erg moeilijke ervaring en een erg moeilijke periode.
Hoe is dit te koppelen aan het onderwerp? Ik ben ervan overtuigd dat deze vrouw op mijn pad geplaatst is omdat ik bezig was met het thema dood en jeugd. Door mijn thema kreeg ik iemand op mijn pad met een volgende les. En levenslessen zijn over het algemeen niet plezierig, maar wel net wat voor mij nodig was om een stap verder te komen ... Ik heb in ieder geval veel liefde van God uit mogen delen in die tijd. Voor haar was ik de juiste man op de juiste tijd. En ik weet ook dat ik daar door onze Vader ook voor ben beloond. Niet alleen later, maar ook nu, door dichter bij Hem te kunnen zijn en meer van Hem te begrijpen.
De achterkant van dezelfde medaille ..
Laatst aangepast door
|
ZOEKER064
|
op dinsdag 5 februari 2013, 18:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 18:06
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Vanmorgen begon het om half 6 echt te stormen toen om 6 uur hele harde hagelbuien en onweer erbij  | hier alles 3 kwartier eerder
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 18:21
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | hmm, ik ben de laatste tijd erg veel met dit onderwerp bezig.
Ik heb tegen Keith eerder vandaag aangegeven dat ik erg twijfel aan het delen van mijn ervaringen in deze.
Als het gaat om wie de tijd in zijn hand heeft, dan is het een geruststellende gedachte dat ultiem God alles zo heeft geschapen dat alles zijn tijd heeft en alles uiteindelijk zal blijken te passen in Zijn grote plan.
Maar op het punt van verantwoordelijkheid denk ik dat christenen vaak hun eigen verantwoordelijkheid onderschatten. Daarop doorgaan zou erg off-topic zijn.
Wat ik wil aangeven is dat in mijn ervaring erg veel buiten mij om geregeld wordt om mij te helpen. Hoe dat precies geregeld is, is een groot raadsel, waar ik alleen maar blij om kan worden als ik daarbij stil sta. 10.000 redenen om te danken ...
De juiste persoon op de juiste plaats is maar een facet daarvan.
Nee, wat ik graag wil meegeven is dat iedere ontmoeting, ieder gesprek iets is wat als antwoord komt op een vraag, een gebed, een wens en vaak een combinatie daarvan. Ik zou iedereen aan willen moedigen om met de ogen van God naar ieder ander te kijken. Waarom zit jij naast mij in de kerk? of in de trein? Waarom ontmoet ik jou nu op dit congres? Ik ontdek dat geen enkele ontmoeting toevallig is.
Soms is het zo duidelijk dat het ons opvalt, misschien pas naar 100 pogingen van buitenaf om ons gebed te verhoren of om onze vraag te beantwoorden. Als we eindelijk onze automaat uitzetten.
Leef bewust en je zult zien dat ieder moment een schat in zich meedraagt!!! |
Is zo, je ontmoet soms mensen die op dat moment in je leventje niet veel betekenen,maar later blijkt een grote betekenis voor je zullen worden.
Mijn broer had laatst ook zoiets bizonders, hij is afgekeurd en hebben het niet breed, klein inkomen, groot gezin en ze zaten voor het weekend enorm krap, maar zij klagen nooit naar andere mensen toe, maar gaan voor God op de knieeen als ze geen uitweg zien. Zaterdagochtend word hij wakker en gaat naar beneden kopje koffie maken en oakt de krant van de mat en ziet onder de krant een envelopje liggen, hij maakt die envelop open en er zit 150 euro in, juist op het moment dat hij het zo zo hard nodig had voor zijn gezinnetje komt er hulp. Wat waren ze blij, ze huilden van geluk. Of laatst toen ze een kinderstoel nodig hadden maar niet het geld ervoor, belde een vrouwtje uit het dorp of ze nog belangstelling hadden in een kinderstoel, dat noem ik geen toeval, maar God ziet de nood die een mens dan heeft en het gebed van een kind van God vermag veel, Hij kan uitkomst geven maar wil er wel om gevraagd worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 18:29
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | hmm, ik ben de laatste tijd erg veel met dit onderwerp bezig.
Ik heb tegen Keith eerder vandaag aangegeven dat ik erg twijfel aan het delen van mijn ervaringen in deze.
Als het gaat om wie de tijd in zijn hand heeft, dan is het een geruststellende gedachte dat ultiem God alles zo heeft geschapen dat alles zijn tijd heeft en alles uiteindelijk zal blijken te passen in Zijn grote plan.
Maar op het punt van verantwoordelijkheid denk ik dat christenen vaak hun eigen verantwoordelijkheid onderschatten. Daarop doorgaan zou erg off-topic zijn.
Wat ik wil aangeven is dat in mijn ervaring erg veel buiten mij om geregeld wordt om mij te helpen. Hoe dat precies geregeld is, is een groot raadsel, waar ik alleen maar blij om kan worden als ik daarbij stil sta. 10.000 redenen om te danken ...
De juiste persoon op de juiste plaats is maar een facet daarvan.
Nee, wat ik graag wil meegeven is dat iedere ontmoeting, ieder gesprek iets is wat als antwoord komt op een vraag, een gebed, een wens en vaak een combinatie daarvan. Ik zou iedereen aan willen moedigen om met de ogen van God naar ieder ander te kijken. Waarom zit jij naast mij in de kerk? of in de trein? Waarom ontmoet ik jou nu op dit congres? Ik ontdek dat geen enkele ontmoeting toevallig is.
Soms is het zo duidelijk dat het ons opvalt, misschien pas naar 100 pogingen van buitenaf om ons gebed te verhoren of om onze vraag te beantwoorden. Als we eindelijk onze automaat uitzetten.
Leef bewust en je zult zien dat ieder moment een schat in zich meedraagt!!! |
Ik zie dat niet als off-topic maar in het verlengde ervan. Maar als er een nieuw topic geopend moet worden omdat het hier niet kan, be my guest.
Die verantwoordelijkheid als gelovige is interessant. God heeft ons als mede-arbeiders bedoeld en autonomie gegeven. Wat nog een groter wonder is, is dat Hij ons (toe)vertrouwd terwijl Hij weet waar de mens allemaal toe in staat is. Als je eigen verantwoordelijkheid hebt is voorbeschikking van elk moment in je leven nog maar de vraag. Dat al die momenten, voorbeschikt of niet, in Zijn Hand en Zijn aandacht zijn staat voor mij buiten kijf. Maar je hebt eigen keuzevrijheden gekregen en niet voor niets.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 18:49
|
|
|
|
| LIES146 schreef: |  |
Is dat een 'ja'?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 18:50
|
|
|
|
Pffff, ik zal nog eens eerlijk zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIES146
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 19:04
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Is dat een 'ja'?  | Naast de hond aan het voeteneinde? Ja hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 19:05
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | hier alles 3 kwartier eerder  |
Vannacht weer sneeuw grrrrrrr hoeft nu ook niet meer hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 19:08
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Vannacht weer sneeuw grrrrrrr hoeft nu ook niet meer hoor  |
Ach, je slaapt toch en dan merk je er niets van.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 19:22
|
|
|
|
| LYDIA448 schreef: | | Hieronder zal ik mijn verhaal doen waar God mij heeft behoedt voor foute stappen door een ander op mijn weg te plaatsen |
Mijn ouders hebben mij laten dopen toen ik een baby was. Naar ik aanneem hebben ze absoluut het plan gehad om ons kinderen op te voeden zoals ze hebben beloofd bij de doop van hun kroost. Ware het niet dat er toch iets niet is goed gelopen, want voor mij heeft het nooit geleefd. Het was een gegeven waar ik mee opgroeide, meer niet.
Ik ben gescheiden van mijn eerste man, op het pad van de scheiding heeft God zich flink met mij 'bemoeid', hij heeft me zeg maar mijn scheiding 'goedgekeurd'. Hierover zullen de meningen ook weer verdeeld zijn maar is absoluut niet aan de orde.
Later ben ik hertrouwd.
Binnen deze relatie zijn (ja, zoals overal) verschillende zaken voorgevallen. Maar in 1 jaar tijd zijn er een aantal voor MIJ zeer destructieve aanvaringen geweest waar ik zó de weg bij kwijt raakte dat ik op internet op zoek ging naar.... Tja, naar wat? Naar geestelijke bijstand, laat ik het maar zo noemen.
En om een lang verhaal kort te maken, kwam ik in contact met iemand en die schreef mij heel simpel een mailtje met 1 zinnetje wat mijn hart diep raakte.
'ik heb een christelijke levensovertuiging'...
En dat zinnetje sloeg binnen, dat maakte dat ik zoiets had van: DAT WIL IK OOK. Daarmee begon het mosterdzaadje bij mij te ontkiemen, en met een noodgang!
Al met al, God heeft mij hierin behoed voor ernstige misstappen die er gegarandeerd waren gekomen als God niet had ingegrepen, dat is mijn overtuiging.
Dus op de vraag: ' Zet God de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats?' JA!
Laatst aangepast door
|
LYDIA448
|
op dinsdag 5 februari 2013, 19:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 19:24
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Vannacht weer sneeuw grrrrrrr hoeft nu ook niet meer hoor  |
Eindelijk weer sneeuw ....(beetje wintersport gevoel)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 19:26
|
|
|
|
Regen, zon, hagel, sneeuw, wind....... van alles wat, vandaag. Het kon wel winter zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 19:28
|
|
|
|
Een straat die open ligt en straatverlichting die het niet doet, niet echt een goede combi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIES146
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 19:29
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Regen, zon, hagel, sneeuw, wind....... van alles wat, vandaag. Het kon wel winter zijn  |
ja raar weer he!!! Ik heb ook alles voorbij zien komen, heel vreemd...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 19:29
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ik zie dat niet als off-topic maar in het verlengde ervan. Maar als er een nieuw topic geopend moet worden omdat het hier niet kan, be my guest.
|
Ik denk dat het afhankelijk is van hoe je tegen eigen verantwoordelijkheid aankijkt in hoeverre dit off-topic is of niet.
Zelf geloof ik dat het mechanisme wat hier werkt (dat je altijd in het nu aangerijkt krijgt wat voor jou nu nodig is) altijd werkt. Voor ieder mens, los van welk geloof ook maar.
Voor mij valt dit onder het thema Law of Attraction, hebben we het al eens eerder over gehad. Werkt net zo zeker als de zwaartekracht ;) Dat is zo door God geschapen, het is een soort van natuurwet.
Daarmee is alles wat naar je toekomt een antwoord op jouw (heel vaak onbewuste) vraag. In die zin ben je dus altijd verantwoordelijk voor wat zich als antwoord voor doet.
Daar zou ik zeker een ander topic voor openen. Mijn abbo verloopt morgen dus ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren. Even vanuit eigen verantwoordelijkheid geschreven: ik laat mijn abbo morgen verlopen, dus ik zal dat niet meer starten.
Dat is iets heel anders dan: was het Gods wil dat iemand veel te vroeg sterft ... ik denk dat je ook een topic zou kunnen openen over Uw wil geschiede. Het thema is dan of je gelooft dat God keuzes maakt voor jou ... En is het alleen God of zijn daar nog veel meer partijen in aan het werk ... En is het Gods beslissing en Zijn wil wanneer iemand sterft. In hoeverre zijn we met een dergelijke blik slachtoffer van een wrede God? Dat ligt iets meer in de lijn van dit topic.
Om af te sluiten met een persoonlijk voorbeeld.
Vorig jaar januari is een zoon van twee lieve kringleden in een depressieve bui van een flat gesprongen. Hij kon de kwelling van het leven niet meer dragen ... Het was voor hem genoeg geweest. 21 jaar. Pure wanhoop. Ik heb daarover een gesprek met God moeten hebben en ook gehad.
Toen dat verhaal een plaats had gevonden en het weer rustig was, ontmoete ik in maart via een andere contactsite een vrouw in Rijnsburg. Net tot geloof gekomen. Ik mocht haar helpen de vele vragen die ze had over het geloof te beantwoorden. Dit duurde twee weken toen plots bleek dat haar oudste dochter uitval had van een been. Het bleek ruggemerg kanker te zijn en in october hebben we haar op 17 jarige leeftijd naar het graf gebracht.
Ik heb ervaren dat dit contact niet toevallig op mijn pad is gekomen, dat het alles te maken had met mijn eigen proces. Ik was bezig met de dood van kinderen van de leeftijd van die van mij. Eerst mijn oudste zoon, daarna mijn dochter. Het was voor mij de volgende levensles. En levenslessen zijn meestal niet ervaringen waar we zelf bewust voor kiezen. Maar onbewust was ik wel met dat thema bezig.
Voor die vrouw was ik de juiste persoon op de juiste tijd, ik heb heel veel Liefde van God uit mogen delen. Voor mijzelf was het weer een harde les, waarin ik veel heb geleerd over gebedsgenezing en healing. Maar ik ervaar daarin wel door God te zijn gezegend, ik mocht weer bruikbaarder worden voor Hem.
de achterkant van de medaille....
(oops, weer veel te lang voopr velen ....)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 19:37
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Eindelijk weer sneeuw ....(beetje wintersport gevoel)  |
Owwwwwww Leonard waar heb jij afgelopen maand geleefd Op je werk zeker Je wintersport gevoel heb je zat kunnen uitbuiten hoor de afgelopen tijd!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |