| Auteur |
Bericht |
|
LIES146
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 10:48
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ik heb er spijt van dat Floshke weer zo'n rare opmerking tikte.. | zonder muizen naar bed sturen vanavond dat beestje...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIES146
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 10:51
|
|
|
|
Ik vraag me vandaag af of er niet twee mensen zijn die iets te delen hebben over hun gisteravond-tijdsbesteding
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 10:56
|
|
|
|
| LIES146 schreef: | Ik vraag me vandaag af of er niet twee mensen zijn die iets te delen hebben over hun gisteravond-tijdsbesteding  |
Tis stil aan de over kant tis stil aan de overkant
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIES146
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 10:56
|
|
|
|
Ik wil vitamine Zon!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 11:19
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Misschien raar ...ehhh, maar zeker waar.....in dit soort wintertijden, komt de echte man bovendrijven...  |
Dan pas?? Nah hebbie daar sneeuw?? anders moet je maar effe deze kant opkomen ken je je hart ophalen Alhoewel de zon het wel hard doet dooien!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 11:20
|
|
|
|
| LIES146 schreef: | Ik wil vitamine Zon!!!  |
Heb het hier beide mag dat ook Het heeft de hele nacht gesneeuwt en nu schijnt de zon volop
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 11:22
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Tis stil aan de over kant tis stil aan de overkant
 |
Sttttttttt maak nu geen slapende honden wakker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 11:22
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: |  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 11:23
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Dank je, hij doet het!  |
Kijk daarvoor heb je soms een man nodig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 11:27
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Sttttttttt maak nu geen slapende honden wakker  |
Hee ja nu je het zegt, ze zijn beiden niet online
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 11:56
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Hee ja nu je het zegt, ze zijn beiden niet online  |
Ze zijn aan het vechten wie op de laptop mag tokkelen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 12:23
|
|
|
|
| BROUWER877 schreef: | In mijn kerk is vanwege de omvang (lees: het gebrek hieraan) geen bijbelstudie voor jongeren. Ik zit daarom nu bij de oudervereniging. Er zijn twee mensen die een goede bijbelstudie verhinderen. De een heeft zoveel kennis dat hij dat alleen maar kan spuien en is 'blind' voor anderen. De ander heeft een heel sterke mening en wil die de anderen opleggen. Deze twee personen gaan altijd tegen elkaar in en het maakt niet uit welk onderwerp behandeld zou moeten worden op de bijbelstudie, het wordt toch niet behandeld. De andere groepsleden komen zo goed als nooit aan het woord. Dit vind ik een gemiste kans.
De bijbelstudie heeft zo helemaal geen nut en eigenlijk is niemand tevreden met hoe het gaat. Beide zijn op een respectabele leeftijd en ook vanwege de hoeveelheid kennis m.b.t. het geloof die ik niet heb durf ik ze niet zomaar te vertellen dat ik het niet eens ben met hoe het gaat en dat ik wil dat ze hun mond een keer houden. Wat moet ik doen? Hoe kan ik dit netjes oplossen? |
Ik zal sowieso op mijn 19de niet bij ouderen gaan zitten....
Ik zie geen oplossing, kijk bij jongeren van je eigen leeftijd zou je idd iets kunnen zeggen, maar sommigen mensen die zo oud zijn vinden het leuk om zo te discussiëren zeg maar.
Enige optie, als je vervoer hebt, is naar de dichtstbijzijnde kerk, van je kerk te gaan waar wel een jongerengroep is. Kan je nog leuke contacten maken ook.
En anders, ja, ik zou wel oppassen met zomaar ff naar een andere kerk....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORNE927
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 12:27
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Kijk daarvoor heb je soms een man nodig  |
Erika, je zult het zo niet bedoelen, maar wat je zegt komt nogal denigrerend over. Daarvoor heb je.....en nergens anders voor dus?!
Als je nou zegt; man en vrouw hebben elkaar gewoon nodig dan klinkt het al wat positiever
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORNE927
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 12:28
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Kijk daarvoor heb je soms een man nodig  |
Erika, je zult het zo niet bedoelen, maar wat je zegt komt nogal denigrerend over. Daarvoor heb je.....en nergens anders voor dus?!
Als je nou zegt; man en vrouw hebben elkaar gewoon nodig dan klinkt het al wat positiever
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 12:37
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Een deegroller is multifunctioneel........  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 12:45
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ze zijn aan het vechten wie op de laptop mag tokkelen...  |
Ons in de gaten aan t houden
Of moeten we hun in de gaten houden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 12:50
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Nu : bruine bol met kruidenkaas, gerookte zalm en geroosterde pijnboompitten.
voor vanavond ligt er nog een heerlijk varkenshaasje op mij te wachten.  |
Nou die zijn zeker zwaar gevallen of gelijk er na aan het montie jakken geslagen of weet watsjers of van de week in Obies 
Nouhou dat weet wastjer of mountiejakken begint meer op hongerstaken te lijken dur is al een week niet meer gegeten
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op woensdag 13 februari 2013, 18:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 12:51
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Nee Steen, geen power, maar crisis jullie kosten gewoon te veel, al vanaf het begin, zonder er iets voor gedaan te hebben, een rib uit ons lijf  |
Hoef je die rib in ieder geval niet mee te sjouwen, scheelt weer wat zweetdruppels.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 12:57
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Hoef je die rib in ieder geval niet mee te sjouwen, scheelt weer wat zweetdruppels.  |
Ach Jol, ik zou er wat minder moeite mee hebben als dat ding eens een keer beter werd besteed maar ja dromen zijn bedrog toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 13:07
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ach Jol, ik zou er wat minder moeite mee hebben als dat ding eens een keer beter werd besteed maar ja dromen zijn bedrog toch  |
wat, de rib of de deegroller?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 13:07
|
|
|
|
Soppen, vegen, dweilen, ramen zemen en de was.
Ik lijk wel huisvrouw.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 13:09
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Soppen, vegen, dweilen, ramen zemen en de was.
Ik lijk wel huisvrouw.  |
en? hoe voelt dat? Heb je niet een huisman tot je beschikking? O nee.... das een andere topic he? haha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 13:09
|
|
|
|
Ik bén een huisvrouw
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 13:10
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ach Jol, ik zou er wat minder moeite mee hebben als dat ding eens een keer beter werd besteed maar ja dromen zijn bedrog toch  |
Vertel, hoe zou je willen zien dat "het" werd besteed?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 13:31
|
|
|
|
| LYDIA448 schreef: | en? hoe voelt dat? Heb je niet een huisman tot je beschikking? O nee.... das een andere topic he? haha  |
1. is weer even wat anders dan bikkelen op mijn werk. 2. nee in een ander topic wordt vandaag "uitgelegd" waarom vrouwen hiervoor gemaakt zijn.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 6 februari 2013, 13:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIES146
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 13:44
|
|
|
|
Ik durf het haast niet te zeggen, maar in een meer genuanceerde versie ben ik het wel een beetje eens met dit artikel dat er ook doorgeslagen kan worden aan de vrouwen kant. De man is door God ook duidelijk als hoofd van het gezin geplaatst. Ik zie met lede ogen toe hoe baby's van 4 maanden oud soms 4 dagen per week naar de creche gaan omdat mama ook wil werken. Dat er een gezin ontstaat waarbij iedereen langs elkaar heen leeft omdat er geen samenbinden factor is. En waarbij, inderdaad, de behoeften van kinderen minder van belang zijn waar we de gevolgen weer van plukken in de ontwrichte maatschappij zoals hij nu is. Hoe kunnen we een stabiel gezin en daardoor een stabiele samenleving krijgen als kinderen vaker niet bij hun ouders zijn dan wel?
Dat gezegd te hebben vind ik de man als hoofd van het gezin plaatsen en het moederschap een belangrijkere rol toekennen dan het nu van veel vrouwen krijgt iets héél anders dan al je dromen opgeven en onderdanig zijn zoals in het artikel gesteld wordt. De bijbelse oproep is namelijk tweeledig: vrouwen respecteren hun man als hoofd van het gezin zoals de gemeente christus aan het hoofd stelt. MAAR de man dient ook de vrouw lief te hebben zoals Christus ook zijn gemeente lief had. En volgens mij is de liefde van Christus niet van het onder-de-duim-houden-en-onderdrukken soort. Doe de was, voed de kinderen, kook het eten en spreid je benen omdat de man het zegt? Nee...Christus had alles over voor zijn gemeente....hij gaf zijn leven.. en met dat respect en die liefde mag ook de vrouw benadert worden. Zo, tot zover mijn diepzinnige gedachten deze woensdagmiddag
Laatst aangepast door
|
LIES146
|
op woensdag 6 februari 2013, 13:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 13:58
|
|
|
|
a Kan het overwegend erg eens zijn met Lies hierboven, ze heeft er zo goed als alles mee gezegd en zoals zo vaak zal de waarheid zich in de buurt van het bekende midden bevinden... a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op woensdag 6 februari 2013, 14:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 14:04
|
|
|
|
wel zijne hoogheid , was zeer vereerd dat hij op bezoek mocht komen, hij had nog een ding mee genomen, tja vraag zijne majestieit maar wat die van het bezoek vond, nieuwsgieriggen.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 14:08