| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 09:18
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | volgens mij werd hij uit bed gejaagd...  |
ha ah zoiets als ontbijt op bed voor iemand maken..... volgens mij gaat het heel goed met visser
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 09:23
|
|
|
|
|
Hij pakt hem niet, even nog proberen dit te veranderen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 09:27
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | ha ah zoiets als ontbijt op bed voor iemand maken..... volgens mij gaat het heel goed met visser  |
Wil ik ook!! Ontbijtje op bed!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 09:43
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | | Wil ik ook!! Ontbijtje op bed!! |
als je van vis als ontbijt houd....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 09:44
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik ben er ook uit maar dat heeft z'n reden.  |
hmmmm en vraag me toch echt af hoe die visser uit bed is gestapt..... misschien een beetje van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 09:45
|
|
|
|
ach crisis in nederland en in de wereld.....
gelukkig is er in de hemel geen crisis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 09:54
|
|
|
|
[quote=MAMALOE463]Heb je een lievelingslied, deel het dan hier zodat wij mee kunnen genieten.
Ik heb er zoveel maar hier komt dan een nummer wat speciaal voor mij is;
http://www.youtube.com/watch?v=RIZdjT1472Y&sns=em
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 10:04
|
|
|
|
Pesten, en niemand hoor je er nog over, heeft van de week weer een slachtoffer ge eist . Hoewel de doodsoorzaak nog niet is vast gesteld, maar het pesten was wel een feit, en of hij nu vermoord is, of zelfmoord heeft gepleegd, hij wilde het wel.
Slachtofferhulp was de eerste die naar die school ging, waarom dan, het slachtoffer was toch al dood. Het eerste wat bij mij op kwam, dit wilden zij toch? Dit zijn toch niet de slachtoffers, maar de veroorzakers, kinderen die een ander kind zo ver kunnen drijven, dat ze al met de gedachten rondlopen.
Net als dat meisje een paar weken terug, ook op die school kwam slachtofferhulp. Nog even en dan komt er ook een afdeling in gevangenissen, om moordenaars te begeleiden, in hun traumatische ervaringen. Nog even en ze hebben op scholen, weer een nieuw idee, om een week vrij te krijgen. Mede leerling pesten, tot de dood er op volgt..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 10:16
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Heb je een lievelingslied, deel het dan hier zodat wij mee kunnen genieten.
Ik heb er zoveel maar hier komt dan een nummer wat speciaal voor mij is;
http://www.youtube.com/watch?v=RIZdjT1472Y&sns=em |
mamaloe, er is hier al een topic voor! Het wordt er zo niet duidelijker op. Twee topics over vergeven werkte ook niet echt lekker!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 10:19
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Pesten, en niemand hoor je er nog over, heeft van de week weer een slachtoffer ge eist . Hoewel de doodsoorzaak nog niet is vast gesteld, maar het pesten was wel een feit, en of hij nu vermoord is, of zelfmoord heeft gepleegd, hij wilde het wel.
Slachtofferhulp was de eerste die naar die school ging, waarom dan, het slachtoffer was toch al dood. Het eerste wat bij mij op kwam, dit wilden zij toch? Dit zijn toch niet de slachtoffers, maar de veroorzakers, kinderen die een ander kind zo ver kunnen drijven, dat ze al met de gedachten rondlopen.
Net als dat meisje een paar weken terug, ook op die school kwam slachtofferhulp. Nog even en dan komt er ook een afdeling in gevangenissen, om moordenaars te begeleiden, in hun traumatische ervaringen. Nog even en ze hebben op scholen, weer een nieuw idee, om een week vrij te krijgen. Mede leerling pesten, tot de dood er op volgt.......... |
Ik heb van de week het programma gekeken en bijdrage's gehoord en gezien van ouders en kinderen! Het is echt ontzettend heftig ik weet aan de lijve wat pesten met iemand kan doen vooral in de puber leeftiid!
Hoe iemand het verwerkt en ermee omgaat dat is een heel ander verhaal, ik ben mezelf gaan opsluiten en opkroppen en waarom werdt ik gepest alleen omdat ik dikker was dan de anderen.... jongeren zijn gemeen en hardleers, later hoor je dat ze als volwassenen zeggen was het zo erg wat ik deed dat besefte ik niet eens.. Dacht dat je jongeren van en jaar of 13 of ouder toch echt wel mag aanrekenen wat ze doen!! Maar als je dan ouders hoort zeggen dat doet mijn kind niet tja wat dan?? Helaas is dat wel de bron waar alles begint thuis!! Als ouders het negeren er niks mee doen of het niet geloven gaat de jongere nog meer zijn/haar gang! Ik zeg niet dat alle ouders zo zijn absoluut niet ken er zat die er goed op letten wat hun kind doet maar helaas de realiteit is er wel!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 10:20
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | mamaloe, er is hier al een topic voor! Het wordt er zo niet duidelijker op. Twee topics over vergeven werkte ook niet echt lekker! |
Je bent me net voor met reageren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 10:22
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | hmmmm en vraag me toch echt af hoe die visser uit bed is gestapt..... misschien een beetje van  |
tssssss Petra ziet nu overal de liefde bloeien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 10:25
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | je kan dan alvast beginnen met het Nederlands  |
Alez zei de belg onder ons
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 10:26
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | tssssss Petra ziet nu overal de liefde bloeien  |
Misschien heeft Petra wel gelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 10:43
|
|
|
|
|
Oo wist ik niet, sorry.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 10:44
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | als je van vis als ontbijt houd....  |
Nou mag het ook een beschuitje aardbeienjam zijn of een croissantje bv
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 10:50
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Pesten, en niemand hoor je er nog over, heeft van de week weer een slachtoffer ge eist . Hoewel de doodsoorzaak nog niet is vast gesteld, maar het pesten was wel een feit, en of hij nu vermoord is, of zelfmoord heeft gepleegd, hij wilde het wel.
Net als dat meisje een paar weken terug, ook op die school kwam slachtofferhulp. Nog even en dan komt er ook een afdeling in gevangenissen, om moordenaars te begeleiden, in hun traumatische ervaringen. Nog even en ze hebben op scholen, weer een nieuw idee, om een week vrij te krijgen. Mede leerling pesten, tot de dood er op volgt.......... |
Ik denk niet dat pesters bewust bezig zijn iemand de dood in te jagen, getuige ook de reacties op de school van Annas Aouragh, pesters en niet-pesters kwamen deze week uit respect en nagedachtenis allemaal in een felgekleurde broek naar school, zijn kenmerk o.a. was het dragen van felle kleuren.
Maar pesten is hoe dan ook wel dodelijk, het sluit je af van de rest, je hoort er niet bij. Dat is eigenlijk al een vorm van "dood"verklaring.
Daarbij is slachtofferhulp best wijs om in te zetten juist ook voor de pesters, het moment dat het besef doordringt wat de gevolgen inhouden en dat men daar actief debet aan is ... kan heftig zijn.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 9 februari 2013, 10:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:01
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | | Ik heb veel bewondering voor mensen die uit het leven Hadden willen stappen, maar toch sterk genoeg zij geweest er tegen te vechten, en het uiteindelijk niet gedaan hebben, daar heb ik bewondering voor! |
Ja.....met deze woorden ben ik het eens... Er is een jaar geweest...dat ik binnen 6 maanden.....3 mensen heb verloren door zelfdoding waaronder een buurman van 36.... Ik vind het heel moeilijk om daar iets van te zeggen... Toch ben ik veranderd in mijn gedachten hierover... Van 2 mensen wist ik de achtergrond...en hun zware depressieve leven... Deze dingen gebeurden in mijn leven...op een moment dat ik zelf ook heel depressief was...ik bleef er aan denken... Maar niet alleen denken...ik wilde er ook steeds over praten... Op zulke momenten dacht ik...""Wat moet dat een rust geven...als je niet meer hoeft te vechten in je leven"" Maar wel een enge gedachte...want wilde ik dan ook rust??? Gelukkig...gelukkig....bleef steeds in mijn achterhoofd het beeld...van alle lieve mensen rondom me heen...vooral de kinderen...en toch ook toen nog mijn man... Ik weet nog...dat ik voor de spoorbomen moest wachten....en dat toen door mijn gedachten flitste...ik zag en hoorde de stemmen van de kinderen... Ik geloof niet dat het in te leven is...hoe iemand op dat moment...denk...ziet...handelt... Dat de persoon....werkelijk overgaat tot .....???? Ik zal het niet veroordelen....want de intentie van haar of zijn leven...KAN..ik niet voelen... Maar het is vreselijk...zeker voor de nabestaanden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:12
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ik denk niet dat pesters bewust bezig zijn iemand de dood in te jagen, getuige ook de reacties op de school van Annas Aouragh, pesters en niet-pesters kwamen deze week uit respect en nagedachtenis allemaal in een felgekleurde broek naar school, zijn kenmerk o.a. was het dragen van felle kleuren.
Maar pesten is hoe dan ook wel dodelijk, het sluit je af van de rest, je hoort er niet bij. Dat is eigenlijk al een vorm van "dood"verklaring.
Daarbij is slachtofferhulp best wijs om in te zetten juist ook voor de pesters, het moment dat het besef doordringt wat de gevolgen inhouden en dat men daar actief debet aan is ... kan heftig zijn. |
Gezien het feit dat hij niet meer als enig mag bestempeld worden, is helaas niet anders, en de jeugd van tegenwoordig, is ook niet meer onwetend te noemen. Men weet donders goed waar men mee bezig is, juist in die leeftijdscategorie, er is al zat voor gewaarschuwd.
En vraag mij dan ook af, of de volwassenen nog weten, toen zij zelf jong waren, hoe het was. Ik wel, ik weet nog donders goed hoe het was, en wist toen ook donders goed, wat goed en kwaad was. Maar ik weet ook donders goed, dat de veroorzakers het allang weer vergeten zijn, en nu zeggen, ach kom nou zo erg was het toch niet?!
En ook, of juist op scholen, is men meer bezig met praktijken en lesgeven in dingen die zij al lang weten. Die allang door opvoeders of ouders is gegeven, en dat gaat zeker niet over pesten, plagen en rottigheid uithalen. En men geeft ook graag lessen in gedrag, die voor, en zeker in mijn jeugd nog taboe waren, en voor mij nu nog steeds niet de orde van elke dag zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:16
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | ach crisis in nederland en in de wereld.....
gelukkig is er in de hemel geen crisis  |
Dat klopt Petra...maar ik leef NU nog op de aarde.... En ik hoop toch dat ik daar nog even mag blijven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:17
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Lingali...een jungle-taal van Burundi en omstreken... |
Die cursus wou ik ook gaan doen, maar te moeilijk voor mij... Knap dat jij het wel kan Frank!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:25
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Alez zei de belg onder ons  |
In Vlaanderen wordt in mijn optiek beter Nederlands gesproken dan in Nederland zelf. Vlaams is echt Nederlands, verkijk je niet.
Thomas, houdt ook van het Fries, de taal van het gevoel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:30
|
|
|
|
Ik denk dat er geen keuze is, als het gaat om zelfdoding. Als iemand gelooft dat dan je problemen opgelost zijn, dan is die persoon ernstig misleid.
En een kortere weg naar de Heere God is het in elk geval niet. De weg naar de Heere gaat door Jezus heen, niet door zelfdoding heen.
Ooit hoorde ik zelf iemand over zelfdoding praten. En dat niet een keer, maar meerdere malen. Ik kreeg op mijn hart op die persoon de waarheid rondom zelfdoding te schrijven. Dat dat dus geen oplossing is. Ik heb die persoon geschreven in alle liefde en alle waarheid, en met aanhoudend gebed van een aantal personen, is deze man omgedraaid. Hij leeft nog steeds en krijgt er weer wat zin in.
Iedereen heel veel sterkte en Troost gewenst als iemand in de omgeving deze gruwelijke daad aan zichzelf gedaan heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:31
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Van 2 mensen wist ik de achtergrond...en hun zware depressieve leven... Deze dingen gebeurden in mijn leven...op een moment dat ik zelf ook heel depressief was...ik bleef er aan denken... Maar niet alleen denken...ik wilde er ook steeds over praten... Op zulke momenten dacht ik...""Wat moet dat een rust geven...als je niet meer hoeft te vechten in je leven"" Maar wel een enge gedachte...want wilde ik dan ook rust???
|
Ik geloof echt beste Zeeland, dat zelfdoding allesbehalve rust geeft. Er is er maar Een die rust geeft, en dat is Jezus Christus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:37
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Ik geloof echt beste Zeeland, dat zelfdoding allesbehalve rust geeft. Er is er maar Een die rust geeft, en dat is Jezus Christus. |
Jezus overwon voor 100 procent en onttroonde de dood. Dus ook voor degene die geen andere weg in het leven meer kent/ziet en de grens van de wanhoop al ver over is geloof ik dat de eeuwigheid bij Hem zal zijn. Dus ja.. ik geloof niet dat zelfdoding de bedoeling is, echt niet. Maar geloof wel dat degene die Zijn eigendom en geliefde is en helaas kiest voor deze manier van sterven bij Hem zal uitkomen want Zijn trouw is ook dan volkomen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 9 februari 2013, 11:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:43
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Ik geloof echt beste Zeeland, dat zelfdoding allesbehalve rust geeft. Er is er maar Een die rust geeft, en dat is Jezus Christus. |
Gelukkig is er een God die daar anders over denkt, iedereen die in Hem gelooft krijgt die rust. En een laatste wanhoopsdaad verandert daar echt niets aan!
maar dit hoort eigenlijk op een ander topic thuis...
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zaterdag 9 februari 2013, 11:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:44
|
|
|
|
Daar heb je helemaal gelijk in hoor.... Maar juist iemand die er VOOR staat...ziet of voelt waarschijnlijk toch die rust niet...die ALLE VERSTAND te boven gaat???
Ik weet voor mezelf....dat God er was...en me juist daardoor IETS anders liet zien....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:47
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Gelukkig is er een God die daar anders over denkt, iedereen die in Hem gelooft krijgt die rust. En een laatste wanhoopsdaad verandert daar echt niets aan! |
Ja...daar heb je ook weer gelijk in...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:48
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | In Vlaanderen wordt in mijn optiek beter Nederlands gesproken dan in Nederland zelf. Vlaams is echt Nederlands, verkijk je niet.
Thomas, houdt ook van het Fries, de taal van het gevoel. |
Thomas ik val niemand af hoor plaag alleen graag tja wie kaatst he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:49
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Daar heb je helemaal gelijk in hoor.... Maar juist iemand die er VOOR staat...ziet of voelt waarschijnlijk toch die rust niet...die ALLE VERSTAND te boven gaat???
Ik weet voor mezelf....dat God er was...en me juist daardoor IETS anders liet zien.... |
Ik geloof met heel mijn hart... dat mijn God degenen die in opperste wanhoop (met redenen angst voor weer een psychose of angst voor de voortwoekerende ziekte of ernstige gevolgen van mishandeling in de jeugd) in liefde heeft ontvangen. Hij overbrugt de grens van leven en dood en steekt Zijn hand uit.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 9 februari 2013, 11:49
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|