| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 11:23
|
|
|
|
electrisch slijpschijfje!  a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op zondag 10 februari 2013, 13:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 11:51
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Zulke uitspraken zijn genade-rovend.
"Niemand zal je roven uit Mijn hand, jouw leven is verborgen met Christus in God". Dat overstijgt de drempel tussen leven en dood.
Je (goedbedoelde) mening is ook nog een gevoelige trap onder de riem naar degenen met rouw in hun hart vanwege hun geliefden die ze niet meer konden bereiken.
Er is op één na geen enkele zonde die niet te vergeven is. Wij denken menselijk, in leven voor en na de dood op aarde maar God staat boven die tijd. Maar als wij bij Jezus horen is NU het koninkrijk van God aangebroken en daar zijn degenen die ik heb verloren aan suïcide ook. Zij behoren God toe.
Ik zou wel es willen weten op grond waarvan je zou stellen dat mensen die een eind aan hun leven maken in de hel komen. Waar staat dat? |
Voordat ik iets zeg of schrijf, wil ik wel nadrukkelijk erbij zeggen dat het niet en nooit mijn bedoeling is om mensen die rouwen om iemand die zelfmoord heeft gepleegd op het hart te trappen. Ik besef terdege hoe zwaar en moeilijk zij het hiermee hebben. En ik besef ook dat het enorm moeilijk kan zijn voor mensen die het in dit leven zwaar hebben en met de gedachtes Lopen er een eind aan te maken. Mijn vader is er zelf 1 van die zeer zwaar depressief is, ik weet uit eigen ondervinding dat het niet makkelijk is, en ik oordeel dan ook niet, maar haal hierbij een stukje van internet af, waar ik zelf achter sta, achter deze gedachte. Nogmaals is het niet mijn bedoeling mensen extra pijn te doen, maar het is een mening die ik heb, en die gegrond is op Gods Woord. Ik oordeel niet hierover, vind het eigenlijk een erg pijnlijke discussie, amar toch wil ik met onderstaande tekst van internet mijn mening weergeven, hoe moeilijk ik het ook wel blijf vinden!
De Bijbel is op dit punt wel duidelijk. Als je op ’de weg der zondaars’ wandelt, zul je merken dat het een doodlopende weg is. Mensen plegen vaak in wanhoop zelfmoord. In Spr. 14:12 staat: “Soms schijnt een weg iemand recht, maar het einde daarvan voert naar de dood”. Als je God de rug toekeert, begeef je je op gevaarlijk terrein. Er staat je een moeilijk, rusteloos en wanhopig leven te wachten. Maar dat hoeft niet zo te blijven. In tegenstelling tot wat veel mensen denken die zelfmoord overwegen, is het zo dat iedereen die nog leeft en ademt, gebruik kan maken van de vergeving en de overvloedige en onuitputtelijke genade van God door Jezus Christus. Jezus ontvangt ieder individu die tot inkeer komt en zich tot Hem richt. Hij wil ieder, die dreigt verloren te gaan, redden. Ezech. 33:11 zegt: “Zo waar Ik leef, luidt het Woord van de Here Here: Ik heb geen behagen in de dood van de goddeloze, maar veeleer daarin, dat de goddeloze zich bekeert van zijn weg en leeft. Bekeert u, bekeert u van uw boze wegen. Want waarom zoudt gij sterven, huis Israëls”? Besef dat het nooit te laat is om je tot Jezus te wenden! God is betrokken en bezorgd. Hij neemt geen beslissingen voor ons. God is niet verantwoordelijk voor alles wat wij doen (zie Matt. 23:37).
Wat gebeurt er met een ongelovige die zelfmoord pleegt?
In de Nederlandse wetgeving wordt zelfmoord en ook poging tot zelfmoord niet strafbaar gesteld. Hulp en aanzetting tot zelfmoord wel! (art. 294 van het Wetboek van Strafrecht). Hoe wordt dit in de Bijbel beoordeeld? Elk slachtoffer betekent in wezen een desperate schreeuw om hulp. De meeste mensen plegen zelfmoord om uiteindelijk aan alles te ontsnappen. Maar maakt zelfmoord een eind aan alles? De Bijbel is er duidelijk over dat er na de lichamelijke dood een bewust bestaan is. Lukas 16:19-31 beschrijft in levendige bewoordingen de benarde situatie van een rijke man die stierf. In vers 24 lezen we hoe hij gekweld wordt. Uit vers 25 blijkt dat hij zich dingen kan herinneren. Vers 28 geeft aan dat het zich afspeelt in een letterlijke hel. Het is waar dat zelfmoord iets beëindigt, namelijk het natuurlijke leven hier op aarde. Een onbekeerd mens zal nooit meer de kans hebben om Christus als zijn persoonlijke Verlosser aan te nemen (Hebr. 9:27). Voor een ongelovige die zelfmoord pleegt, geldt hetzelfde als voor iedere ongelovige die dood gaat. Natuurlijk moeten we het uiteindelijke oordeel aan God overlaten, maar de Bijbel is duidelijk hierover: de ongelovigen zullen staan â??â??voor Gods grote witte troon en worden beoordeeld volgens de werken die zij deden in hun sterfelijk lichaam. De activiteiten van hun leven zullen worden herzien en zij zullen worden geworpen in de poel van vuur om te lijden voor de eeuwigheid (Openb. 20:12-15). De hel zal erger zijn dan we ons kunnen voorstellen.
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op zondag 10 februari 2013, 11:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 11:58
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik verbaas me soms wel over de reacties van sommige randstedelingen. Ik ben in de zomer veel in de buurt van Sneek, inderdaad zeilen en zo en wilde boodschappen halen. Albert Heijn is het dichtste bij de jachthaven. Beluister ik een gesprek van twee randstedelingen, althans mensen met een randstedelijk accent. Zegt de ene: het valt me hier reuze mee zeg, wat een mooie en grote huizen en een stuk tuin van jewelste. Ze verstaan je en staan je vriendelijk te woord. En ze hebben hier gewoon Albert Heijn.
Tsja.
Thomas, we hebben zelfs al radio, geweldig is dat! |
Nou ja, je zult met me eens zijn dat Friesland niet zo goed op de kaart is gezet. En pas zag ik het programma Man bijt hond, daar wordt een man uit Friesland gevolgd die recent voor het eerst van zijn leven een babyfoon zag(ook nog uit het jaar kruik, maar dat terzijde) en als je zijn woonomgeving zag, tja.....wat zal ik er van zeggen.....ik zeg maar niets.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 12:06
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | En hoe noemen ze die kudde aan de kust?  |
och, zelfs de vissen hier voor de kust, zijn beter ontwikkeld dan Friezen en Twentenaren , vissen zwemmen nog in scholen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 12:22
|
|
|
|
Only one word comes to mind, there is only one word to describe:
Holy Holy Lord God Almighty...
http://youtu.be/gmnQtCWLjeU
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 10 februari 2013, 12:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 12:28
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | och, zelfs de vissen hier voor de kust, zijn beter ontwikkeld dan Friezen en Twentenaren , vissen zwemmen nog in scholen  |
ach en aangezien de wijzen uit het oosten komen, hebben we geen scholen nodig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 12:35
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | ach en aangezien de wijzen uit het oosten komen, hebben we geen scholen nodig  |
nee, die kwamen en ze hebben ook nergens vermeld, dat ze weer terug gingen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 12:39
|
|
|
|
Ik begrijp dat je niet de bedoeling hebt te kwetsen, ik geloof dat dat ook niet je opzet is. Maar gevoelige snaren raakt het zeker wel omdat dit onderwerp zo uit het leven gegrepen is.
Je schrijft nu eigenlijk meer vanuit de instelling van iemand die ongelovig is (en ook daar hoeven we gelukkig niet over te oordelen, dat is er maar Een gegeven). Ik ging in mijn postings ervan uit dat we het hier hadden over gelovigen die ondanks hun basis in het leven het niet hebben gered vol te houden.
Je schrijft verder: Nogmaals is het niet mijn bedoeling mensen extra pijn te doen, maar het is een mening die ik heb, en die gegrond is op Gods Woord.
Dat ontneemt een ander met een visie in hoe hij/zij God heeft leren kennen en Zijn woord kent alle recht van spreken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 12:54
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ik begrijp dat je niet de bedoeling hebt te kwetsen, ik geloof dat dat ook niet je opzet is. Maar gevoelige snaren raakt het zeker wel omdat dit onderwerp zo uit het leven gegrepen is.
Je schrijft nu eigenlijk meer vanuit de instelling van iemand die ongelovig is (en ook daar hoeven we gelukkig niet over te oordelen, dat is er maar Een gegeven). Ik ging in mijn postings ervan uit dat we het hier hadden over gelovigen die ondanks hun basis in het leven het niet hebben gered vol te houden.
Je schrijft verder: Nogmaals is het niet mijn bedoeling mensen extra pijn te doen, maar het is een mening die ik heb, en die gegrond is op Gods Woord.
Dat ontneemt een ander met een visie in hoe hij/zij God heeft leren kennen en Zijn woord kent alle recht van spreken. |
Laat ik het dan zo zeggen, ik MEEN dat mijn gedachte gegrond is op Gods Woord, alhoewel ik hier niet heel stellig in durf te zijn want ook ik ken van dichtbij waaronder mijn eigen vader die hiermee worstelt wegens zware depressies. Graag wil ik dit onderwerp dan ook laten rusten, ik besef echt hoe pijnlijk het is voor mensen onder ons.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 13:27
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Rand(stad)debielen  |
Dank u
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 13:27
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Nou ja, je zult met me eens zijn dat Friesland niet zo goed op de kaart is gezet. En pas zag ik het programma Man bijt hond, daar wordt een man uit Friesland gevolgd die recent voor het eerst van zijn leven een babyfoon zag(ook nog uit het jaar kruik, maar dat terzijde) en als je zijn woonomgeving zag, tja.....wat zal ik er van zeggen.....ik zeg maar niets.....  |
Ach sommige Bugatti-liefhebbers herinneren we ons nog. De Randstedelijke omroepen, die zich in het Gooi landelijk noemen, zoeken ook net zo lang tot ze iemand vinden die aan het beeld voldoet, het is soms wat lang zoeken maar dat hebben ze er voor over.
Er was laatst iets met plakkaten in een Fries dorpje. In dat dorp woont één debiele oudere man uit een conservatief gezin dat moeite had met de afbeeldingen. En die wordt dan opgevoerd als woordvoerder. Het is duidelijk welk beeld ontstaat.
En het weerbericht? Moet je eens opletten hoevaak het Noorden DAAR genoemd wordt.
Het kan nog erger hoor. Het is al lang geleden maar is me altijd bijgebleven. In die tijd vond men dat het hoofdkantoor van Den Haag naar Leeuwarden zou gaan verhuizen.
Interviewer: Waarom vindt u dat u niet naar Leeuwarden kunt verhuizen? Mevrouw DH Wij kunnen daar echt niet naar toe, meneer.
Waarom niet, mevrouw?
Nou, mijn zoon zit op het Atheneum.
Niet dat dat moet maar ze zal er zelf in ieder geval niet gezeten hebben, vrees ik.
Ik heb niks tegen de randstedelingen maar wat minder bevooroordeeld over de eigen intelligentie en die van anderen, dat zou geen kwaad kunnen. In Friesland worden de vermeende omgangsvormen in het Westen overigens ook wel eens overdreven.
Thomas, houdt van de warme en rijk genuanceerde taal van de Friezen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 10 februari 2013, 17:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 13:54
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ach sommige Bugatti-liefhebbers herinneren we ons nog. De Randstedelijke omroepen, die zich in het Gooi landelijk noemen, zoeken ook net zo lang tot ze iemand vinden die aan het beeld voldoet, het is soms wat lang zoeken maar dat hebben ze er voor over.
Er was laatst iets met plakkaten in een Fries dorpje. In dat dorp woont één debiele oudere man uit een conservatief gezin dat moeite had met de afbeeldingen. En die wordt dan opgevoerd als woordvoerder. Het is duidelijk welk beeld ontstaat.
En het weerbericht? Moet je eens opletten hoevaak het Noorden DAAR genoemd wordt.
Het kan nog erger hoor. Het is al lang geleden maar is me altijd bijgebleven. In die tijd vond men dat het hoofdkantoor van Den Haag naar Leeuwarden zou gaan verhuizen.
Interviewer: Waarom vindt u dat u niet naar Leeuwarden kunt verhuizen? Mevrouw DH Wij kunnen daar echt niet naar toe, meneer.
Waarom niet, mevrouw?
Niet dat dat moet maar ze zal er zelf in ieder geval niet gezeten hebben, vrees ik.
Thomas, houdt van de warme en rijk genuanceerde taal van de Friezen. |
Precies, en voor één leerling, gaan ze en zeker in deze tijd, maar eigenlijk vroeger ook niet, niet één school neerzetten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 14:04
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Rand(stad)debielen  |
Thanks.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 10 februari 2013, 14:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 14:06
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ach sommige Bugatti-liefhebbers herinneren we ons nog. De Randstedelijke omroepen, die zich in het Gooi landelijk noemen, zoeken ook net zo lang tot ze iemand vinden die aan het beeld voldoet, het is soms wat lang zoeken maar dat hebben ze er voor over.
Waarom niet, mevrouw?
Ik heb niks tegen de randstedelingen maar wat minder bevooroordeeld zou geen kwaad kunnen. In Friesland worden de vermeende omgangsvormen in het Westen overigens ook wel eens overdreven.
Thomas, houdt van de warme en rijk genuanceerde taal van de Friezen. |
Zo heeft iedere provincie wat he? Ik zal maar niet zeggen wat 'men'allemaal vindt van de Bible belt oftewel de Veluwe......en dat valt in de praktijk ook reuze mee.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 14:10
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Laat ik het dan zo zeggen, ik MEEN dat mijn gedachte gegrond is op Gods Woord, alhoewel ik hier niet heel stellig in durf te zijn want ook ik ken van dichtbij waaronder mijn eigen vader die hiermee worstelt wegens zware depressies. Graag wil ik dit onderwerp dan ook laten rusten, ik besef echt hoe pijnlijk het is voor mensen onder ons....... |
Als je het wilt laten rusten reageer en lees je het toch niet? Ik merk de laatste tijd steeds op dat mensen vinden dat onderwerpen niet meer besproken mogen worden. Shanita mag haar verhaal niet doen en regelmatig plaatst men de term slotje ergens.... Een forum is voor iedereen en ook geheel vrij om wat dan ook op te zetten binnen de grenzen van CM en volgens mij niet aan die het er niet mee eens is of het onderwerp te precair vindt......
Was het soms maar zo, dan kon er ook een slotje op de geneuzel topics waar het werkelijk nergens over gaat......is mijn mening maar gelukkig zijn topics niet verplicht om te lezen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 14:19
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Precies, en voor één leerling, gaan ze en zeker in deze tijd, maar eigenlijk vroeger ook niet, niet één school neerzetten  |
Jij begrijpt het helemaal, Gerrit
Thomas, vindt Katwijk wel een leuk plaatsje, er is zelfs Intertoys.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 14:22
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Precies, en voor één leerling, gaan ze en zeker in deze tijd, maar eigenlijk vroeger ook niet, niet één school neerzetten  |
Ik zal dan maar niet zeggen dat ik in Friesland gestudeerd heb.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 15:14
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Dit probeer ik je al een poosje duidelijk te maken Shanita. Fijn dat je het nu ook "vat"
Fijne zondag. |
Jij wel. Maar dan is er dus niets aan bedoel ik. én dát ís niehiet, waar ik Jaren mee ben gehersenpoeld:
Ja, @#$ @#$% kon er ook niets aan doen dat hij een pedofiel was en me liet werken op me 12de en me op me 16de uit huis stuurde.: ik moest het goedmaken, en hem vergeven: wat inhield, dat ik contact met hem moest opnemen, om weer met hem om te gaan. En ik moest accepteren dat hij een pedofiel was, want, ja daar kón híj niets aan doen. Want hij was ook ws mishandeld vroeger....Nou ik weet wel dat ze vader jaren heeft gezeten en me tantes aangiften deden op advies van me ooms, en me @#$ de enige was die daar woedend over was en vond dat ze de aanklacht in moesten trekken.
Ik dacht als kind altijd van als ik later kinderen krijg ga ik juist heel goed voor ze zijn en zal ik ze dit en dat nooit aandoen...
Ja, en in het dagelijkse leven ja, als ik iemand vergaf, of iemand mij, ja dan was het over: waren we weer beste vrienden. Ja, want degene die mij dingen deed toonde berouw deed er alles aan om het goed te maken, en andersom ik. en juist, als je ziet dat iemand echt berouw heeft, of je hebt zelf echt berouw, ja dan is vergeving een geschenk.
Als ik nu daders zou tegenkomen op straat, zou ik me omdraaien....in me auto stappen en wegrijden, de andere richting op. Maar ik heb dan wel vergeven...ja, en de daden dan , je ziet toch een actie, zoals vergeven aan de daden, als je geen contact meer 'hoeft' ja, dan houdt dat hele vergeven niets in.
En ja, Roady, zó duidelijk had je dat niet gemaakt want je had het over van harte vergeven, en je pakte de gelijkenis van Mat 18, en insinueerde dat ík/degene die niet vergeeft, de onrechtvaardige slaaf was.
Ja, van Harte vergeven kan alleen als er berouw is, want, van Harte vergeven betekend dus dat je weer met zoiemand van harte omgaat. Anders hoeft het woord 'van Harte' er niet tussen te staan.
Dus nee, zo duidelijk is dat niet wat je insinueerde, en ook omdat ik jaren heb gehoord dat ik weer van harte met daders om moest gaan. Ja, want dat hoort bij vergeven. Ook van S. de H. te D.
Maar ja whatever, heeft me beetje tijd gekost maar ja, ik denk en hoop wel dat me punt nu duidelijk is.
S. Vergeven zonder daders nog te hoeven zien, ja hehe...lekker makkelijk. Als ík IEMANDND VERGEEF, EN WAT IK ONDER VERGEVEN ZIE, IS DAT DE RELATIE WEER WORDT HERSTELD, OF IIG ERNAAR WORDT GESTREEFD OM DIE TE HERSTELLEN.
Laten we het maar houden op een misverstand en verschil van mening wat mij betreft.
Pfffffft!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 10 februari 2013, 15:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 15:42
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Een zelfdoder is nooit geestelijk gezond.
"als je maar goed bid genees je" "als je Hem écht kent pleeg je geen zelfmoord"
Beide keren verwijten we de persoon dingen waarover hij geen of weinig macht heeft(God geneest op Zijn tijd,niet op de onze en beoordeelt wie Hem écht kent), terwijl je de persoon hiermee een drukker richting afgrond geeft.
Natuurlijk is God er niet blij mee,Hij ziet Zijn kinderen niet graag lijden.Hij ziet wat er in die mens omgaat,wij niet. |
Als je nagaat wat een zelfdoder heeft moeten verduren in zijn leven, dan is de reactie juist wel gezond. Net met de zogenaamde psyc. cliënten, ja, als je kijkt wat die hebben moeten meemaken dan is de reactie van nu juist wel een normale, hoe je wil gezonde reactie. Het zou juist raar zijn als degene er níets aan over zou houden.
S. 99% van de psych cliënten heeft trauma's van vroeger.
Leanne, maar ik snap wel wat jij bedoeld, ik sloeg ff een zijweg in.
Goede post van je dank je wel!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 10 februari 2013, 16:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 15:46
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ik zal dan maar niet zeggen dat ik in Friesland gestudeerd heb.  |
Nee, doe maar niet s,lands wijs, s,lands eer toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 15:57
|
|
|
|
Zondag 10 Februari, Jakobus 5: 1-6; Als vetgemeste dieren.
Dit is geen leuke opmerking. Stel: je hebt hard gestudeerd en hard gewerkt en nu een schitterend inkomen. Je huis puilt uit van de spullen en je buik misschien ook een beetje. Je voelt je geslaagd en gezegend. En wat zegt Jakobus? Volgens hem lijken zulke mensen op dieren die vetgemest zijn voor de slachttijd. Die dieren zien er ook schitterend uit. Meent hij dat nu echt? Is rijkdom dan geen gezegen van God? En kun je als goedverdiend mens niet juist veel goed doen voor arme mensen? Ongetwijfeld. Maar doe je dat ook? Jakobus is hier heel scherp. Daar zal hij reden voor gehad hebben. Volgens hem gaat er al gauw iets fout bij het rijk worden. En het hebben van rijkdom gaat vaak gepaard met verrotting van zaken en zielen. Je raakt soms zo innerlijk verroest, dat Christus’ komst op de wolken voor jou en je spullen eigenlijk alleen maar een bedreiging kan zijn. Zoals de terugkomst van de verloren zoon voor het gemeste kalf. Wie was er niet blij met de thuiskomst van de verloren zoon? Antwoord: het gemeste kalf! Geen leuke opmerking, zeg je. Nee, dat vind ik ook niet. Maar om Jezus tegemoet te gaan heb je niet veel nodig. En sterf je voor zijn komst, dan kan alles en één kist en op één kar. Sta je daar wel eens bij stil als je ontevreden door je huis loopt of erg gretig door IKEA of langs een woonboulevard?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 16:01
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Als je het wilt laten rusten reageer en lees je het toch niet? Ik merk de laatste tijd steeds op dat mensen vinden dat onderwerpen niet meer besproken mogen worden. Shanita mag haar verhaal niet doen en regelmatig plaatst men de term slotje ergens.... Een forum is voor iedereen en ook geheel vrij om wat dan ook op te zetten binnen de grenzen van CM en volgens mij niet aan die het er niet mee eens is of het onderwerp te precair vindt......
Was het soms maar zo, dan kon er ook een slotje op de geneuzel topics waar het werkelijk nergens over gaat......is mijn mening maar gelukkig zijn topics niet verplicht om te lezen.....  |
Vergeven is een werkwoord. En in het NT is altijd sprake van berouw.
God vergeeft mij ook alleen als ik berouw heb. Wij moeten worden zoals Jezus, maar alleen op dat vlak niet, zegt men hier.
En iemand nooit meer willen zien, ja, dat valt bij mi niet onder van harte vergeven.
Maar ja, als sommigen denken van bij vergeven hoort geen berouw, ja, dan hoeven ze dus ook geen berouw naar God te hebben.
God wil dan niet meer met ze omgaan want ze hebben geen berouw, maar ja, het gaat om het vergeven.
Snap Jij het nog?
Liefs
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 16:06
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ik zal dan maar niet zeggen dat ik in Friesland gestudeerd heb.  |
Oeps, ik moest voor mijn studie toch echt wat jaren naar Groningen. Wel jammer dat Groningen niet de hoofdstad van Friesland is. Leeuwarden wordt wel leuker door de studenten van een veelheid aan HBO-opleidingen.
Thomas, houdt toch wel van de haadsted.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 10 februari 2013, 16:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 16:10
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | er ligt hier een dik pak sneeuw... |
Hier ook (nog steeds) al dooit het wel behoorlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 16:11
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: |
Vergeven is een werkwoord. En in het NT is altijd sprake van berouw.
God vergeeft mij ook alleen als ik berouw heb. Wij moeten worden zoals Jezus, maar alleen op dat vlak niet, zegt men hier.
En iemand nooit meer willen zien, ja, dat valt bij mi niet onder van harte vergeven.
Maar ja, als sommigen denken van bij vergeven hoort geen berouw, ja, dan hoeven ze dus ook geen berouw naar God te hebben.
God wil dan niet meer met ze omgaan want ze hebben geen berouw, maar ja, het gaat om het vergeven.
Snap Jij het nog?
Liefs  |
Betekenis: boetvaardigheid, inkeer, wroeging, spijt. Ik weet dat veel mensen struggelen met wat is nu berouw, zie ik het wel voldoende in, kan God mij wel vergeven want heb ik wel genoeg inzicht/berouw/spijt? Ze bestraffen zichzelf levenslang dat ze niet voldoen aan wat zij invullen wat de bijbel met berouw bedoelt. Zo bereiken ze ook nooit wat God alleen maar bedoelde: kom tot de Vader, kom zoals je bent. Ben je eenmaal Zijn eigendom, dan gaat Hij aan het werk. Ook met inzichten, tot inkeer komen over bepaalde zaken en dit recht zetten. Soms heeft dit jaren de tijd nodig en moet iets rijpen. Als ik in de tussentijd maar kan loslaten en misschien ook de weg kan gaan van vergeven (weggeven, uit handen geven, naar Boven hevelen). Elkaar opnieuw zien/ontmoeten, verder met relatie? Dat kan niet altijd. Soms moet je als mens net even iets sterker en weerbaarder worden tegen de patronen waar de ander in zit. Vergeving kent meerdere gezichten en daarin gaat het God om het belangrijkste: Geef Mij je hart.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 10 februari 2013, 16:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 16:11
|
|
|
|
| JETBROEK719 schreef: | Nou echt, ik log vanmorgen in en nu heb ik 237 matches. Ik zou bijna in wonderen gaan geloven  |
Succes ermee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 16:12
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Oeps, ik moest voor mijn studie toch echt wat jaren naar Groningen. Wel jammer dat Groningen niet de hoofdstad van Friesland is. Leeuwarden wordt wel leuker door de veelheid aan HBO-opleidingen.
Thomas, houdt toch wel van de haadsted. |
Groningen en Leeuwarden zijn leuke plaatsen.
Het lijkt ver, maar als je over Lelystad rijdt valt dat ook wel mee, kleine 2 uur.
Dat taaltje is ook erg leuk, ja, als ik wat dichterbijer had gewoont had ik dat wel willen leren hoor.
Maar ja, heb daar een vriend, en ja, we moeten met openbaar vervoer. En dat is 4 uur...
S. Wat maakt het nou uit waar je vandaan komt, elke plaatst heeft zijn charme.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 16:16
|
|
|
|
| LIES146 schreef: | je hebt me door. Ik heb maar op de universiteit gezeten dus ben echt verschrikkelijk onderontwikkeld . Natuurlijk, vondelingen zijn er en verwaarloosde kinderen ook, maar de link met dat de kinderen gedumpt worden voor een nieuwe partner zie ik niet, is niet 1 op 1 te trekken. |
Soms en dat zie je wel in oude films, als een man weduwenaar was, ja en zo'n nieuw kaspones vrouw kreeg, ja dan werden die kinderen vaak op kostschool gedaan.
Alleen niet als het echte liefde was, zie The Sound of Music.
Ps: en ik heb ook een blauwe maandag op de Ou gezeten, en ja geen titels gehaald, was meer voor mezelf, om achter het eea te komen, en ik ben bovengemiddeld intelligent.
S. Intelligentie zegt niets over het wel of niet gestudeerd hebben, dat is intellectueel snobisme, mensen die daarmee schermen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 10 februari 2013, 16:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 16:22
|
|
|
|
Er schuilt meer eenvoud in een man die in een opwelling kaviaar eet, dan in een man die uit principe droge biscuits eet. (Chesterton)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 16:35