| Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:27
|
|
|
|
| NISHA834 schreef: | En wat je schrijft over demonen. Ik lees je veel... en inderdaad kan ik soms mijn ogen niet geloven wat jij schrijft...ik noemde het ooit dat je over het randje ging... maar misschien is het veel enger... Jouw opmerkingen soms.. |
Heb je hem 9 of 10 jaar geleden hem ook al zien schrijven, Nisha? In dat geval vind ik het knap dat je je van zo lang geleden nog van alles herinnert wat anderen schreven!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:28
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Deze twee vragen leiden inderdaad al jaren (eeuwen misschien al) tot de onvermijdelijke misverstanden en miscommunicaties. Want door verschil in definitie krijg je vanzelf verschil in opvatting. Maar als je dan vanuit je eigen definitie gaat redeneren wat de ander zegt, ontstaan misverstanden en zelfs bij tijd en wijle best zware aantijgingen...die dus niet nodig zijn als je elkaar eerst goed leert verstaan en elkaar ruimte geeft om anders te denken. |
Het is zelfs cultureel bepaald. De definitie dan. President Clinton beweerde dat hij geen sex had gehad met Monica Lewinski. Volgens de Amerikaanse definitie is dat nog te verdedigen ook, want er is, vinden ze, alleen sprake van sex bij gemeenschap. Ik neem aan dat het bekend is dat Lewinsky hem oraal heeft bevredigd. Als Clinton dan beweert geen sex te hebben gehad vinden wij dat eeeh toch wat twijfelachtig. In mijn ogen liegt hij. Maar in het oude testament lijkt het ook zo te zijn dat het alleen om gemeenschap gaat. Ik mag toch hopen dat mensen als het beminnen betreft, wat hebben bijgeleerd.
Thomas die vindt dat als je het spel niet hebt gespeeld, je je ook niet met de spelregels moet bemoeien.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 30 april 2010, 20:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:33
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | We zijn bezorgd, is het nodig de politie te bellen:
OPSPORING VERZOCHT: IMRE |
Ik was aan het fuiven! Oranje boven enzo! Goede zaken gedaan op de vrijmarkt: één olifant (geen roze), één ferrari en een dominospel gekocht!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:33
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | ik heb daar ook weleens aan zitten denken, om een boedah beeldje in huis neer te zetten maar ik heb het niet gedaan. het beeldje word door velen aanbeden en is in mijn ogen een afgod. waarom een afgod in huis halen? boedah past niet in mijn huis waar de bijbel gelezen word. |
Sorry ... een afgod voor degene die het aanbidden toch ? In India in sommige streken de " heilige koeien " ... Dus ook geen koe-beeldje in huis ... en zo kunnen we nog wel even doorgaan ... En ja nogmaals sorry maar voor velen is het geen afgod daar ze van niks beter weten en dus .... voor hen een symbool van de enige God .... en voor anderen is het gewoon een symbool van rust .... aan wie om te zeggen hoe iemand het beeld bekijkt .... Ik ben van opvoeding Rooms Katholiek ...en ja , onze God is ook net dezelfde van die van jullie al ben ik op héél veel punten bijgedraaid maar dat kan men nooit in onwetendheid .... Met respect voor elk zijn geloof kan men veel bijleren .... als men dat dan ook wil .... Wou dit toch maar even kwijt .... want wat is een beeldje als men het niet aanbidden zal ? Grtjes en fijn weekend....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:34
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | dit is een topic waar je mag zijken  |
Toen pizzen plazzen werd, is het gezeik begonnen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:36
|
|
|
|
| HERMIENA254 schreef: | Imre.....nog steeds thuis?
Geen oranje petje op en de vrijmarkt onveilig maken?  |
Ik ben eigenlijk een overtuigd republikein. Maar één dag per jaar wil ik die principes wel overboord zetten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:37
|
|
|
|
ik reageerde te rap nu ... had eerst verder moeten lezen , maar ben af en toe bijzonder impulsief...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:38
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het is zelfs cultureel bepaald. Thomas. |
Alles wat verder gaat dan eeen kusje op de wang of een kusje op de mond kan gezien worden als een of andere vorm van sex. Een omhelzing op zichzelf is géén sex, maar een omhelzing waar men lustgevoelens bij krijgt daar schemert wel wat sex doorheen.
Bij samenwonen of losse seks voelen velen tegenwoordig niet meer het idee dat seks betekent dat men getrouwd is voor het aangezicht van God. We kunnen wel discussiëren over de vraag wanneer er sprake is van "getrouwd zijn voor God", maar ik ben bang dat deze discussie voor velen al een "gepasseerd station" is.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD285
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:38
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
HARALD285
|
op zaterdag 1 mei 2010, 08:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:46
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | We kennen elkaar alleen elektronisch maar een discussie tussen ons beiden liep niet uit de hand ondanks alle verschillen. En dat is ook CM: lekker onderling van gedachten wisselen zonder een commissie van de geloofsleer die overal de neus in steekt.
Thomas, die zich de tucht nog herinnert. |
De onmin doet vergeten dat hier ook goede dingen gebeuren, dat mensen elkaar bemoedigen en steunen. Laten we ons alsjeblieft niet blindstaren op ruzies en onmin, het goede is nl. ook aanwezig!
En: onmin kan ook een goede eigenschap hebben. Je kan jezelf nl. trainen in het fatsoenlijk antwoorden op eventuele onvolwassen uitingen van anderen..... daar word je niet slechter van maar beter, toch? In het dagelijks leven is er ook weleens iemand die een uitval doet omdat hij/zij getroffen is door plotselinge rampspoed.... dat is ook een prima mogelijkheid om jezelf in assertiviteit te trainen. Een beetje tegenslag (en onmin kan - mits de onmin niet te fel of hevig is - ook tot tegenslag gerekend worden) maakt je sterker!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:54
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | verlangen naar
Echte liefde, geen gemis, geen verbeeltenis, Diep verlangen, samen een weg vinden niet om alleen maar te willen binden maar waar echte passie is. |
MOOI!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:54
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | We kennen elkaar alleen elektronisch maar een discussie tussen ons beiden liep niet uit de hand ondanks alle verschillen. En dat is ook CM: lekker onderling van gedachten wisselen zonder een commissie van de geloofsleer die overal de neus in steekt.
Thomas, die zich de tucht nog herinnert. |
Zo kan het inderdaad ook. Verschillen van inzicht zonder elkaar in de haren te vliegen! (Waarbij dat laatste ook nog eens weinig met tucht te maken heeft, maar dat terzijde)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DRUIFJE096
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:04
|
|
|
|
[quote=ANITA324]Elk mens gelovig of niet gelovig een ieder krijgt hem of haar loon. Elk ander die in het Boek des Levens staan hebben het eeuwig leven. Die niet in het Boek des Levens staan heeft het leven niet en verliest. Elk ander is zelf verantwoordelijk in hun doen en laten. Ga elkaar niet contenu te lijf. Als een trechter in iemand keel douwen krijgt de ander des te meer afkeer waarop het niets met geloof te maken wil hebben. Je mag een waarschuwing geven en elkaar onderwijzen maar niet iemand de grond in boren dat zijn niet de ware vruchten van een christenen.
Shalom,
Een zuster
Helemaal mee eens, ik vind dat jullie nogal oordelen over elkaar. Je mag een andere mening hebben, maar laat de ander in zijn waarde. En wie zegt dat jouw mening de enige juiste mening is. Als ik sommige dingen hier lees dan vind ik dat niet een christelijke manier van met elkaar omgaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:14
|
|
|
|
zolang je het met Chatuliem eens bent, is er niks aan de hand
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:17
|
|
|
|
| HERMIENA254 schreef: | Wie van de CM leden kent dit lied uit zijn of haar hoofd? Weinigen denk ik. |
ik heb couplet 1 en 6 op school nog uit mn hoofd moeten leren hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:18
|
|
|
|
| ARJAN007 schreef: | Alles wat verder gaat dan eeen kusje op de wang of een kusje op de mond kan gezien worden als een of andere vorm van sex. Een omhelzing op zichzelf is géén sex, maar een omhelzing waar men lustgevoelens bij krijgt daar schemert wel wat sex doorheen.
Bij samenwonen of losse seks voelen velen tegenwoordig niet meer het idee dat seks betekent dat men getrouwd is voor het aangezicht van God. We kunnen wel discussiëren over de vraag wanneer er sprake is van "getrouwd zijn voor God", maar ik ben bang dat deze discussie voor velen al een "gepasseerd station" is....... | oke bond dus een kusje bv in de nek of voor hoofd is sex voor jouw? oke maar euhm dan bv iemand kietelen op de rug? ik bedoel te zeggen sommige aan rakingen kunnen misschien enigzins sexueel getint zijn maar is het ook sex? dus wat is nu de defenitie sex? als dat helder is dan kan je zeggen sex voor het huwlijk en alles wat er bij komt kijken ja of nee he... en laat ik nogmaals eerlijk zijn ik ben nooit getrouwd geweest maar ben geen maagd.... Zelf denk ik ook ergens dat je je rein en puur moet geven in je huwlijk dat het daar omgaat niet zozeer van het wijzende vingertje van ohooo jij hebt zex gehad voor je getrouwd was gij zondaar wetteloze en noem maar op... dan sla je denk ik zelf en lees denk de plank kompleet mis..... en ik had al eens eerder gezegd letterlijk en figuurlijk bloter kan je je niet geven dus duik ik echt niet met elke vrouw het bed in (oke alleen om te slapen) als er nergens anders een bed in de buurt is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:19
|
|
|
|
heb borden kappot laten vallen
dus maar een heel nieuw servies gekocht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:20
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | heb borden kappot laten vallen
dus maar een heel nieuw servies gekocht  |
Goeie smoes...die moet ik onthouden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:22
|
|
|
|
google doet wonderen : 1. Wilhelmus van Nassouwe ben ik van Duitsen bloed, den vaderland getrouwe blijf ik tot in den dood. Een prinse van Oranje ben ik, vrij onverveerd, den Koning van Hispanje heb ik altijd geëerd.
2. In Godes vrees te leven heb ik altijd betracht, daarom ben ik verdreven, om land, om luid gebracht. Maar God zal mij regeren als een goed instrument, dat ik zal wederkeren in mijnen regiment.
3. Lijdt u, mijn onderzaten die oprecht zijt van aard, God zal u niet verlaten, al zijt gij nu bezwaard. Die vroom begeert te leven, bidt God nacht ende dag, dat Hij mij kracht zal geven, dat ik u helpen mag.
4. Lijf en goed al te samen heb ik u niet verschoond, mijn broeders hoog van namen hebben 't u ook vertoond: Graaf Adolf is gebleven in Friesland in den slag, zijn ziel in 't eeuwig leven verwacht den jongsten dag.
5. Edel en hooggeboren, van keizerlijken stam, een vorst des rijks verkoren, als een vroom christenman, voor Godes woord geprezen, heb ik, vrij onversaagd, als een held zonder vrezen mijn edel bloed gewaagd.
6. Mijn schild ende betrouwen zijt Gij, o God mijn Heer, op U zo wil ik bouwen, Verlaat mij nimmermeer. Dat ik doch vroom mag blijven, Uw dienaar t'aller stond, de tirannie verdrijven die mij mijn hart doorwondt.
7. Van al die mij bezwaren en mijn vervolgers zijn, mijn God, wil doch bewaren den trouwen dienaar dijn, dat zij mij niet verrassen in hunnen bozen moed, hun handen niet en wassen in mijn onschuldig bloed.
8. Als David moeste vluchten voor Sauel den tiran, zo heb ik moeten zuchten als menig edelman. Maar God heeft hem verheven, verlost uit alder nood, een koninkrijk gegeven in Israël zeer groot.
9. Na 't zuur zal ik ontvangen van God mijn Heer dat zoet, daarna zo doet verlangen mijn vorstelijk gemoed: dat is, dat ik mag sterven met eren in dat veld, een eeuwig rijk verwerven als een getrouwen held.
10. Niet doet mij meer erbarmen in mijnen wederspoed dan dat men ziet verarmen des Konings landen goed. Dat u de Spanjaards krenken, o edel Neerland zoet, als ik daaraan gedenke, mijn edel hart dat bloedt.
11. Als een prins opgezeten met mijner heires-kracht, van den tiran vermeten heb ik den slag verwacht, die bij Maastricht begraven, bevreesde mijn geweld; mijn ruiters zag men draven zeer moedig door dat veld.
12. Zo het den wil des Heren op dien tijd had geweest, had ik geern willen keren van u dit zwaar tempeest. Maar de Heer van hierboven, die alle ding regeert, die men altijd moet loven, en heeft het niet begeerd.
13. Zeer christlijk was gedreven mijn prinselijk gemoed, standvastig is gebleven mijn hart in tegenspoed. Den Heer heb ik gebeden uit mijnes harten grond, dat Hij mijn zaak wil redden, mijn onschuld maken kond.
14. Oorlof, mijn arme schapen die zijt in groten nood, uw herder zal niet slapen, al zijt gij nu verstrooid. Tot God wilt u begeven, zijn heilzaam woord neemt aan, als vrome christen leven,- 't zal hier haast zijn gedaan.
15. Voor God wil ik belijden en zijner groten macht, dat ik tot genen tijden den Koning heb veracht, dan dat ik God den Heere, der hoogsten Majesteit, heb moeten obediëren in der gerechtigheid.
Zijn ze allemaal
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:22
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | heb borden kappot laten vallen
dus maar een heel nieuw servies gekocht  |
wat is het volgende dat er bij je sneuveld?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:23
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Goeie smoes...die moet ik onthouden  |
Hoezo? Heb je thuis ook het servies afgebroken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:25
|
|
|
|
en nu uit je hoofd Rel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:27
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Hoezo? Heb je thuis ook het servies afgebroken?  |
neehoor, vorig jaar een heel mooi nieuw servies gekregen waar ik graag nog een poosje van wil genieten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:29
|
|
|
|
|
Ik denk dat het vooral gaat om je eigen gedachten, diep in je hart voel je of je te ver gaat of niet...en aan jou dan om jezelf 'vrij te pleiten' cq excuses te verzinnen voor je gedrag' of luisteren naar de waarschuwing en daar mee doen wat het geloof je ingeeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:29
|
|
|
|
he annette welkom terug
leuk je hier weer te zien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:30
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Goeie smoes...die moet ik onthouden  |
tja alleen ik moest het hier zelf betalen annette
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:30
|
|
|
|
sponser gezocht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:41
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | sponser gezocht  |
Open je nieuw topic voor een vrijwillige bijdrage. Of je biedt wat te ruilen aan in het Ruilhoekje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:55
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | he annette welkom terug
leuk je hier weer te zien  |
Wanneer kom Pieter weer de boel onveilig maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:57
|
|
|
|
mijn jongere zusje heeft inmiddels andere plannen gemaakt, maar mn oudste zus van 39 gaat graag mee, met haar twee puber-boys...
maar, leanne......... er kan nog meer bij, er kan nog meeeeer bij, joepie joepie jee!!
alle gezellige mensen zijn enorm welkom. (en de ongezellige mogen een ander hoekje van de uitgestrekte heide-vlakte zoeken, of we rollen ze in hun picknick-kleedje, en jonassen ze de schapen-mesthoop in.................. van je één, twééééé, drie!!! )
@nisha, ging de introducee uit regio gouda nog mee? @leanne, nodig maar uit als nummer 52 hoor.....gezellig
overigens zijn er nog meer mensen die overwegen te komen, maar hun naam liever niet op het lijstje zien prijken.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 30 april 2010, 21:58
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|