| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:00
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Wanneer kom Pieter weer de boel onveilig maken.  |
Don't worry, Mario. Er is sprake van een tweeëenheid he, dus als er een over de dam is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:02
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Don't worry, Mario. Er is sprake van een tweeëenheid he, dus als er een over de dam is...  |
[quote]Komen er meerdere, dus er komen er meer dan 1...........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:03
|
|
|
|
| ARJAN007 schreef: | Speciaal voor vandaag uit het Wilhelmus het allerbelangrijkste vers:
Mijn schild ende betrouwen zijt Gij, o God, mijn Heer! Op U zo wil ik bouwen, verlaat mij nimmermeer! Dat ik toch vroom mag blijven, uw dienaar te aller stond, de tirannie verdrijven die mij mijn hart doorwondt.
Juist dit vers draagt bij aan de verbondenheid met vroegere generaties, en geeft een diepere dimensie aan het land-zijn en volk-zijn. |
vooral die laatste twee regels, arjan; die zing ik vaak met bibbers in mn hart, uit volle borst mee!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:04
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | zolang je het met Chatuliem eens bent, is er niks aan de hand  |
stoppen griffie!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:08
|
|
|
|
|
welkom terug annette
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:11
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | zolang je het met Chatuliem eens bent, is er niks aan de hand  |
Is geen leuke opmerking
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE378
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:33
|
|
|
|
Daar ben ik het wel mee eens met wat marieke zegt. Hele goeie vind ik zelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:34
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | | Ik denk dat het vooral gaat om je eigen gedachten, diep in je hart voel je of je te ver gaat of niet...en aan jou dan om jezelf 'vrij te pleiten' cq excuses te verzinnen voor je gedrag' of luisteren naar de waarschuwing en daar mee doen wat het geloof je ingeeft. |
Wat je diep in je hart voelt kan heel echt zijn maar ook heel erg bepaald zijn door aangeleerd en vaak onnodig schuldgevoel. Officieel Christendom en sexualiteit hebben vaak een moeizame verhouding. Mensen die je allerlei schuldgevoel aanpraten brengen hun eigen woorden vaak niet in praktijk. Met sexuele gevoelens willen knechten, moet je uitkijken, het werkt niet en het gaat echt niet alleen fout bij priesters met een onwerkbaar celibaat. Als je oprechte liefde voelt, dan doe je niks verkeerds.
Thomas, traditioneel opgevoed.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 30 april 2010, 22:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:42
|
|
|
|
Erg flauw en kinderachtig, je verlaagt jezelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:44
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Zo kan het inderdaad ook. Verschillen van inzicht zonder elkaar in de haren te vliegen! (Waarbij dat laatste ook nog eens weinig met tucht te maken heeft, maar dat terzijde) |
Dat kan zeker, is mijn ervaring! Laten we het ook niet dramatiseren, want er gebeuren ook veel mooie dingen op CM. Je kunt het negatieve ook uitvergroten. Mijn insteek is het positieve uitvergroten en het negatieve zoveel mogelijk negeren, daar kom je verder mee in het leven en op CM.
Ik lijk wel een psycholoog.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op vrijdag 30 april 2010, 22:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:44
|
|
|
|
ah, het gevoel voor humor is inmiddels ook al verdwenen, merk ik?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOS689
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:45
|
|
|
|
Met wie kun je de beste relatie krijgen ? Als ik zo om me heen kijk , zie ik zoveel mensen met zoveel karakters en indrukken. Ik neem aan dat jij die ook opmerkt. Welke soort persoon past het beste bij jou en waarom denk je dat ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:46
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | ah, het gevoel voor humor is inmiddels ook al verdwenen, merk ik?
 | Zullen we kijken of Chris die humor met je deelt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:46
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | ah, het gevoel voor humor is inmiddels ook al verdwenen, merk ik?
 |
Dan heb je een ander gevoel voor humor, dan ik. Maar dat had ik al eerder gemerkt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:49
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | Met wie kun je de beste relatie krijgen ? Als ik zo om me heen kijk , zie ik zoveel mensen met zoveel karakters en indrukken. Ik neem aan dat jij die ook opmerkt. Welke soort persoon past het beste bij jou en waarom denk je dat ? |
Dat is een moeilijke vraag! Soms kan het wel eens heel anders uitpakken, dan je zelf vantevoren bedacht hebt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:49
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zullen we kijken of Chris die humor met je deelt. |
Dreigen is geen oplossing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANS744
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:52
|
|
|
|
|
omdat eva ziek is voorlopig geen bemoedeging vanaf 29 april
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:53
|
|
|
|
euhm aangezien ik een hetro man ben lijkt het mij in mijn geval een hetro vrouw.... lijkt me vrij logisch...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:54
|
|
|
|
| RELLOK036 schreef: | euhm aangezien ik een hetro man ben lijkt het mij in mijn geval een hetro vrouw.... lijkt me vrij logisch...  |
Haha, zo kun je het ook bekijken. Wat doen we toch moeilijk! Geen handvol maar een landvol vrouwen, Rell.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:57
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 17:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:59
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | | Ik denk dat het vooral gaat om je eigen gedachten, diep in je hart voel je of je te ver gaat of niet...en aan jou dan om jezelf 'vrij te pleiten' cq excuses te verzinnen voor je gedrag' of luisteren naar de waarschuwing en daar mee doen wat het geloof je ingeeft. |
waar ligen bij jouw dan de grenzen cq kaders? dat stukje is voor iedereen anders dacht ik zo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 23:00
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 17:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 23:03
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 23:07
|
|
|
|
| RELLOK036 schreef: | | waar ligen bij jouw dan de grenzen cq kaders? dat stukje is voor iedereen anders dacht ik zo |
dat is juist wat ik bedoel, ieder voelt zijn grenzen...en mocht je door opvoeding daar tegenaan lopen is het juist fijn om daar met je partner over te praten. Zo vind je samen de goede weg.
Misschien voor sommigen te makkelijk gedacht van onderstaand persoontje..maar ik merk met alles dat er toch een soort van geweten bestaat die je waarschuwt als je over je eigen grenzen heengaat.
Het leven blijft een les, ook in relationele dingen. Grenzen zijn er om op te zoeken, te ondervinden en daar een wijze les uit te halen.
Ik ben zelf traditioneel opgevoed, in een domineesgezin. Maar heb wel geleerd naar mijn eigen hart te luisteren, te onderzoeken en daar mijn conclusies uit te trekken. Dat blijft mijn hele leven zo doorgaan. Soms minder leuk maar desalnietemin groei je er wel door als mens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 23:09
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | waarom steeds op deze manier chat???? en als je zegt allemaal bedoel je daar nu ook een keer jezelf mee??? of sta jij weer boven de rest hier op cm?? ik heb jou al een aantal keer op dingen gewezen en je walst er gewoon overheen en meestal krijg ik ook geen enkel antwoord op wat ik tegen je zeg of schrijf niet dat ik daar op zit te wachten hoor want je hebt toch weinig nieuws toe te voegen meestal volgens mij is God de enige die ons helemaal kent en kan oordelen over ons leven en jouw mening weet ik ondertussen wel en die vind ik ook niet belangrijk ik sta open voor wat anderen mij te zeggen hebben maar ik kies mijn eigen weg (en ja chat met de bijbel als leidraad) | Volgens mij lees je over het woordje ons heen. Ik heb mezelf nooit uitgesloten in de discussie. De essentiële vraag wordt voortdurend ontweken vind ik. Wat doen we als de Bijbel A zegt en we doen B. Dan kiezen de meeste van jullie ervoor vol te houden dat de Bijbel ook B zegt. En dat vind ik de bijbel tekort doen. Mijn keuze is ten volle te erkennen dat de Bijbel A zegt als er A staat. Dat ik dan zelf tekort kom in mijn leven, is mijn persoonlijke strijd. En ik kom in veel dingen tekort en heb Gods genade nodig in mijn leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 23:12
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 23:15
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | dat is het wellicht volgens jou. je bent niet verplicht om er gebruik van te maken, toch? net als acupunctuur. bij de een helpt het wel, bij de ander niet. en bij jou, Chat? zou jij er gebruik van (willen/durven) maken? | griff met alle respect denk dit hoort in een ander topic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 23:20
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Volgens mij lees je over het woordje ons heen. Ik heb mezelf nooit uitgesloten in de discussie. De essentiële vraag wordt voortdurend ontweken vind ik. Wat doen we als de Bijbel A zegt en we doen B. Dan kiezen de meeste van jullie ervoor vol te houden dat de Bijbel ook B zegt. En dat vind ik de bijbel tekort doen. Mijn keuze is ten volle te erkennen dat de Bijbel A zegt als er A staat. Dat ik dan zelf tekort kom in mijn leven, is mijn persoonlijke strijd. En ik kom in veel dingen tekort en heb Gods genade nodig in mijn leven. |
Ach kom op Chat,ga nu niet de martelaar uithangen! Zelfmedelijden kom in de bijbel niet voor........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE378
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 23:21
|
|
|
|
|
Willen jullie ruzie maken ergens anders doen, want ik vind dat dit niet kan en het heeft ook niks meer met het topic te maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 23:27
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Volgens mij lees je over het woordje ons heen. Ik heb mezelf nooit uitgesloten in de discussie. De essentiële vraag wordt voortdurend ontweken vind ik. Wat doen we als de Bijbel A zegt en we doen B. Dan kiezen de meeste van jullie ervoor vol te houden dat de Bijbel ook B zegt. En dat vind ik de bijbel tekort doen. Mijn keuze is ten volle te erkennen dat de Bijbel A zegt als er A staat. Dat ik dan zelf tekort kom in mijn leven, is mijn persoonlijke strijd. En ik kom in veel dingen tekort en heb Gods genade nodig in mijn leven. |
Chat, als jij vind dat de bijbel A zegt, is dat prima.. maar respecteer wel dat andere mensen er ook een B inzien, en daar in hun hart vrede mee hebben. Respect voor andermans mening is toch het minste wat je op moet brengen hier op het forum. We zijn allemaal mens, niemands mening is zaligmakend..
en nu weer ontopic!
|
|
| Naar boven |
|
|