ChristianMatch

Forum

Volgelingen van Jezus wees voorbereidt.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5283 5284 5285 5286 5287 5288 5289 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 11:44

JOL252 schreef:
Ik begrijp dat jij het niet snapt. Echt. Zo is christelijk Nederland ook bepreekt en leerden wij liefdeloos denken in naam van God.

Ik denk dat zaken heel anders liggen dan wij mensen af en toe denken. Over scheiden staan er ook heldere en ondubbelzinnige zaken, precies zoals wij dat altijd hebben geïnterpreteerd. Als ik dat ondubbelzinnig zou toepassen zou ik nu ergens in een zeer ingewikkelde situatie zitten waar ik niet meer aan leven toe kwam en beide kinderen heel erg kwijt. Dat kan nooit Gods bedoeling zijn en dat was het ook niet, ik heb ervaren dat Hij me niet veroordeelde, altijd trouw bleef en daardoor ook nog meer en dieper mijn grootste Vriend is geworden.
En het zou zo maar kunnen zijn dat dit rond homoseksualiteit ook heel anders ligt dan tot nu toe aangenomen binnen onze kringen. Ik ben eigenlijk daarvan wel overtuigd.

(Mijn leus sinds mijn scheiding en opgedane ervaringen met mensen die het woord zeer recht dachten te snijden: Relatie (met God en de mens) gaat voor religie.

Persoonlijk zie ik met lede ogen de islamitisering van het christelijke onderwijs en daarmee de toekomst van Nederland aan. Is dat niet een veel groter probleem?

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 24 februari 2013, 11:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 11:49

ANNETTE050 schreef:
Persoonlijk zie ik de islamitisering van het christelijke onderwijs en daarmee de toekomst van Nederland als een veel groter probleem.

Ja ook zoiets... In mijn wijk komt in de nabije toekomst een nog grotere moskee dan een wijk verder.
We hebben als christen dus vele vijanden? Ik bedoel.. moeten we voortdurend met de wapens kletteren richting de wereld..? Ik moet even denken aan die tekst die voorbij kwam zeilen, ik geloof via Shanita: uw vriendelijkheid zij ALLE mensen bekend. Oftewel, eerst maar werk aan de winkel in eigen toko.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 11:55

ZEELAND736 schreef:
Er wordt toch helemaal niet over een zondebok gesproken????

Het gebeurd wel eens meer...dat er ineens een heleboel mensen niet meer verlengen....das dan gewoon per ongeluk...toevallig...

Waarom per ongeluk of toevallig?
Men kan toch ook een zeer bewuste reden hebben om hier weg te gaan ?
Of dat men het hier gewoon wel gezien heeft?

Visser , die er zeer bewust over nadenkt om nog te verlengen of niet.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 12:01

[quote=VISSER278]Waarom per ongeluk of toevallig?
Men kan toch ook een zeer bewuste reden hebben om hier weg te gaan ?
Of dat men het hier gewoon wel gezien heeft?

[size=7]Visser , die er zeer bewust over nadenkt om nog te verlengen of niet.[/size][/quote] Dat moet je maar in samenspraak doen... Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op zondag 24 februari 2013, 12:02
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 12:13

[quote=FRANKT627]

O ja , de behulpzame belg wil zich weer van zijn beste kant laten zien . Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 12:17

ANNETTE050 schreef:
Persoonlijk zie ik met lede ogen de islamitisering van het christelijke onderwijs en daarmee de toekomst van Nederland aan. Is dat niet een veel groter probleem?

Ben toch echt wel bang dat je daarmee aan de laterige kant bent, het is mooi te laat om daar nog je mond over open te doen.

Zeker ook mede de verkeerde houding van onze politieke partijen linkse rakkers en (christelijke) vooral en het knuffelen dat in de jaren 80 van de vorige eeuw is begonnen.
Nederland werd, naast Amerika, het land met de onbegrensde mogelijkheden natuurlijk alleen voor minderheden. (alle soorten en typen)
Eigen volk niet, en wij (allemaal niemand uitgezonderd) vond het wel goed zo, het was toch de Christelijke gedachte?!
Dus nu ook niet klagen, maar dragen (en lesgeven) nu kunnen we ons nog wel druk gaan maken, over onze oosterburen, en het communisme.
Want deze bevolkingen bestrijken nu ons eens zo deftige, landgoed der Oranges bien ieg von Deutsche bloed

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zondag 24 februari 2013, 12:31
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 12:18

GERRIT084 schreef:
Kijk ras genoot der eersten mens Lachende smiley met blinkend witte tanden ik had er kennis van genomen van den graai cultuur Gefrustreerde smiley doch had den tegenwoordigheid van geest, te passen voor dezen, verleiding geest van ongenoegen Geschokte, onthutste smiley
Ik heb nog enen week te gaan, alvorens in de lijst der grijzen te staan Verraste, verbaasde smiley
van al de ex leden van wel eer, en mijzelf te overtuigen van niet weer een keer Zieke smiley
Om mij niet nog eens te vergapen, op al dat vrouwvolk dat zit te slapen Slapende smiley

Ach Gerrit, er zitten hier ook mannen hoor, die maar niet wakker kunnen of willen worden, ik blijf nog wel even (me vergapen).
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 12:21

JANS221 schreef:
Ach Gerrit, er zitten hier ook mannen hoor, die maar niet wakker kunnen of willen worden, ik blijf nog wel even (me vergapen).

Mannen Smiley die vol vragen zit de mensen zul je bedoelen zeker Coole smiley met zonnebril en eerlijk gezet, ik zou niet weten wie Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 12:23

FRANKT627 schreef:
Ik heb de gewone werkjes al gedaan...en waarmee gaan we nu weeral de dag vullen... Boze smiley

Sneeuwpop maken samen met Flosh Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 12:26

DANIEL777 schreef:
nu kan gerrit er niet meer omheen dus gerrit hup op naar de hei

En jij dan Daniel Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 12:40

JOL252 schreef:
Ik begrijp dat jij het niet snapt. Echt. Zo is christelijk Nederland ook bepreekt en leerden wij liefdeloos denken in naam van God.

Niet te snel aannames doen beste Jol, alsof je mij persoonlijk kent...

Verder ben ik het met je eens dat de Genade in alles doorwerkt, met welke vorm van gebrokenheid of zonde of misleiding je ook te maken hebt.

God is duidelijk tegen bijv. homoseksualiteit, Hij noemt die daad zelfs een gruwel, de persoon die het doet een gruwel in Zijn ogen. Maar Hij is wel uit, in Zijn oneindige liefde en genade, op herstel, verzoening, genezing, heling.

De bijbel leert dus haarscherp waar God TEGEN is, maar tegelijkertijd is de bijbel ook helder wat dan WEL de weg is.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 12:41

JOL252 schreef:
Ja ook zoiets... In mijn wijk komt in de nabije toekomst een nog grotere moskee dan een wijk verder.
We hebben als christen dus vele vijanden? Ik bedoel.. moeten we voortdurend met de wapens kletteren richting de wereld..? Ik moet even denken aan die tekst die voorbij kwam zeilen, ik geloof via Shanita: uw vriendelijkheid zij ALLE mensen bekend. Oftewel, eerst maar werk aan de winkel in eigen toko.

Ik heb het ook niet zozeer over de moslim op zich, maar over de Islam.
Uiteraard behandel je een ieder, ook de moslim, met respect en probeer je liefdevol te zijn.
Hier wordt een lege gereformeerde kerk omgebouwd tot moskee.

De meeste islamieten zijn lieve mensen, maar zo gauw er een heilige oorlog wordt uitgeroepen zijn ze verplicht daarin mee te gaan. Ik vraag me wel eens af hoe je met zo een dilemma het beste omgaat.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 24 februari 2013, 13:17
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 13:23

ANNETTE050 schreef:
Uiteraard behandel je een ieder, ook de moslim, met respect en probeer je liefdevol te zijn.

De meeste islamieten zijn lieve mensen, maar zo gauw er een heilige oorlog wordt uitgeroepen zijn ze verplicht daarin mee te gaan. Ik vraag me wel eens af hoe je met zo een dilemma het beste omgaat.

Neen, Annette, dat is niet waar. Het zijn de extremisten, fundamentalisten die willen meedoen in zo'n 'heilige oorlog'. Je zag ook zoiets in Noord Ierland het geschil met aanslagen en moorden tussen de protestanten en katholieken.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 13:27

ANNA415 schreef:
Sneeuwpop maken samen met Flosh Clown smiley

Floshke Slapende smiley ...en ik kom alleen buiten om de vogels eten te geven...anders schuif ik toch weer onderuit Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 13:30

Ja nog net op de valreep kan vandaag nog .

In een dankbaar hart is geen plaats voor teleurstelling

En ik ben dankbaar dat de Heer met weer thuis heeft geroepen,
Dat ik me goed voel met de beslissingen die ik maak.
En dat ik zeker ben dat de deuren die ik nu dicht heb gedaan.
God weer nieuwe opent en die zullen mooier zijn want ik groei,
en Hij maakt mij steeds mooier nieuwer een parel in wording,
om straks te mogen schitteren in het koninkrijk van God.
Hoe de weg er uit ziet weet ik niet wel weet ik dat deze weg
niet dood loopt en Het is de enige weg de waarheid en het leven.

Als Jezus mijn liefde is ben ik zijn liefde en dan kan ik uitdelen naar de wereld zoals HIJ het bedoelt heeft.

Ik ben Dankbaar dat Hij me kneed vijlt aan me timmert, soms met harde hand maar uiteindelijk ben IK ZIJN product en iemand die productie perfect laat lopen is de timmerman zelf.

Ik ben God dankbaar boven alles in mijn leven.
Dat ik mag stralen weer lucht heb weer mag zingen ,ondanks tranen,
Mag deelnemen in Godshuisgezin dat ik wilde opgeven,(kerk)
Maar mijn maker mijn pottebakker is nog niet klaar en liet niet toe dat het zover kwam.
Ik ben dankbaar dat ik niet zelf meer mag en kan kiezen dat HIJ mijn leidsman is

Gods zegen voor jullie allen ,
Vandaag ben ik echt voor het laatst.
Morgen word mijn abbo verwijderd aldus de redactie.

P .s Heerlijk om in Dankbaarheid te leven.

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 13:38

FRANKT627 schreef:
Neen, Annette, dat is niet waar. Het zijn de extremisten, fundamentalisten die willen meedoen in zo'n 'heilige oorlog'. Je zag ook zoiets in Noord Ierland het geschil met aanslagen en moorden tussen de protestanten en katholieken.

Ik meede dat een imam de islamieten die bij hem bekend zijn, kan verplichten mee te doen bij een eventuele oproep tot een heilige oorlog.
De kans dat ze aan zo een oproep gehoor geven acht ik nog steeds redelijk hoog. Ik bedoel nu geen terrroristen, maar een door de imam's uitgeroepen heilige oorlog. Persoonlijk zie ik weinig vervlakking onder moslims.
Zij zijn op het gebied van abortus, voorbehoedsmiddelen en homohuwelijken fanatieker dan christenen, het item waar dit topic mee startte.
Is dus de kans op problemen/vervolgig vanuit de richting van de islam niet veel gevaarlijker, dan vervolging van christenen door onze eigen regering.
Onze eigen regering gaat door de houding van het toestaan van voorbehoedsmiddelen, abortus en het homohuwelijk steeds meer een padstellling aan met de islamieten.
Is de vervlakking in christelijk nederland t.a.v. deze onderwerpen niet veel uitgebreider, dan vervlakking van de mening van de islamiet? Vind er bij de islam wel vervlakking plaats?

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 24 februari 2013, 13:46
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 13:40

ik ben die kou en die sneeuw zo zat Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 13:41

FRANKT627 schreef:
Ik heb de gewone werkjes al gedaan...en waarmee gaan we nu weeral de dag vullen... Boze smiley
Ergens een kerk opzoeken?
Een wandeling maken?
Mensen opzoeken?
Een dutje doen?
CM-ers plagen?
Wokken?
Koken?

Genoeg te bedenken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 13:46

ANNETTE050 schreef:
Ik meede dat een imam de islamieten die zijn moskee bezoeken, en bij hem dus bekend zijn, moeten meedoen aan een oproep tot een heilige oorlog.
De kans dat ze aan zo een oproep gehoor geven acht ik nog steeds redelijk hoog. Ik bedoel nu geen terrroristen, maar een door de imam's uitgeroepen heilige oorlog. Persoonlijk zie ik weinig vervlakking onder moslims.
Zij zijn op het gebied van abortus, voorbehoedsmiddelen en homohuwelijken fanatieker dan christenen, daar waar het topic mee startte.
Ik acht dus de kans op problemen/vervolgig vanuit de richting van de islam groter, dan vervolging van christenen door onze eigen regering.
Onze eigen regering gaat door de houding van het toestaan van voorbehoedsmiddelen, abortus en het homohuwelijk steeds meer een padstellling aan met de islamieten.
Is de vervlakking in christelijk nederland t.a.v. deze onderwerpen niet veel uitgebreider, dan vervlakking van de mening van de islamiet? Vind er bij de islam wel vervlakking plaats?

Je hebt natuurlijk imans die hun volgelingen kunnen aanzetten tot oorlog. Zulke imans worden ook streng in de gaten gehouden wanneer ze in een westers land preken. Zoals ik al zei heb je de fundamentalisten en dat zijn de ergste soort. Dat heb je ook in andere godsdiensten of sekten.

Ook in de christelijke wereld wordt het homo-zijn of het homohuwelijk niet zomaar getolereert. Lees de topics maar eens op deze site. Het is in de christelijke wereld niet zo dat homo's de doodstraf krijgen zoals in bepaalde islamitische landen. Een feit dat door vele landen en andere godsdiensten erg wordt veroordeelt trouwens.

Er kan vervlakking zijn of is het tolerantie? We zouden, en met we bedoel ik iedereen ongeacht hun geloof, wat toleranter moeten zijn voor mensen die 'anders' zijn of denken.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 13:49

STEENTJE178 schreef:
Ergens een kerk opzoeken?
Een wandeling maken?
Mensen opzoeken?
Een dutje doen?
CM-ers plagen?
Wokken?
Koken?

Genoeg te bedenken Knipoog smiley

Boze smiley ...ik wilde graag nog eens naar de abdij van Westmalle om naar de vespers te luisteren maar Janske wilt niet mee.
Wandelen doe ik ik niet meer alleen...is te triestig...
Mensen opzoeken??? Ik ken nogal veel mensen die ik kan opzoeken. Morgen ga ik naar ma en met haar naar het ziekenhuis waar pa een nieuwe heup kreeg...
Dutjes doe ik niet overdag...tenzij meneer Flosh weer op me komt liggen.
Wokken??? Neen gaat ook niet anna-piet heeft draaidjesvlees gemaakt en eet thuis...
Koken??? Ik heb vandaag al veel gekookt...vooral water voor mijn kamille thee...

voila

Laatst aangepast door
FRANKT627
op zondag 24 februari 2013, 13:50
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 13:51

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik wilde graag nog eens naar de abdij van Westmalle om naar de vespers te luisteren maar Janske wilt niet mee.
Wandelen doe ik ik niet meer alleen...is te triestig...
Mensen opzoeken??? Ik ken nogal veel mensen die ik kan opzoeken. Morgen ga ik naar ma en met haar naar het ziekenhuis waar pa een nieuwe heup kreeg...
Dutjes doe ik niet overdag...tenzij meneer Flosh weer op me komt liggen.
Wokken??? Neen gaat ook niet anna-piet heeft draaidjesvlees gemaakt en eet thuis...
Koken??? Ik heb vandaag al veel gekookt...vooral water voor mijn kamille thee...

voila

niet wokken dan maar mokken Frank???

Gefrustreerde smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 13:52

Je bent vast de enige BJ Knipoog smiley Hier redelijk snijdende wind en wat halve sneeuwval.

Thomas, 31 maart weer zomertijd, maar nu eerst meer warmte.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 24 februari 2013, 13:52
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 13:54

Nou Gerrit, dan kunnen we elkaar een hand geven, want ik heb ook nog precies een week te gaan vooraleer ik grijs ben...en blijf!

Reden: Simpel, en zoals de sitenaam aangeeft..christian match!

Welnu, die heb ik niet ontdekt op een tweetal vrouwen na, waarmee de chemie niet tot stand kwam.
Daarnaast, als ik het soms wilde onderzoeken kreeg ik of de kans niet of het leeftijdsverschil werd een issue.

Aanblijven heeft dus geen zin, tis jammer, maar helaas.

Corne, die heel wat meer waard is dan een DVD/CD Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 13:56

BERENDJAN590 schreef:
niet wokken dan maar mokken Frank???

Gefrustreerde smiley Clown smiley

Boze smiley ...ik heb niemand om tegen te mokken...
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 13:59

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik heb niemand om tegen te mokken...

nou mok je maar tegen mij zo heb je iemand om tegen te mokken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 14:01

ANNETTE050 schreef:

Denk je dat alle christenen van die lieverdjes zijn? Je schrijft nogal wat zeg en veroordeelt ook aardig.......
Islam is ook een wereldgodsdienst en dat kan in jouw ogen niet? Triest om je mening te lezen.....
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 14:01

THOMAS968 schreef:
Je bent vast de enige BJ Knipoog smiley Hier redelijk snijdende wind en wat halve sneeuwval.

Thomas, 31 maart weer zomertijd, maar nu eerst meer warmte.

precies laat alsjeblieft de lente komen.
Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 14:04

Dankbaarheid, goed om even bij stil te staan...
Wat is het eigenlijk?

Een van mijn favoriete psalmen is psalm 50.
God spreekt over de offers die mensen Hem willen geven.
Offers in de vorm van dieren. Zo mooi dat God dan zegt: wat moet ik met jullie bokken of stieren? Alles is toch al van Mij?
En dan zegt Hij: "Toon me je dankbaarheid...."

Ik vergelijk het maar met een aardse vader of moeder die normaliter alles over hebben voor hun kind. Zij verwachten toch niet dat het kind alles terug zal betalen? Of dat het voor elke knuffel een tegenprestatie zal verrichten?
Nee, alles wat ouders graag zien, is een beetje dankbaarheid...

Ik hoor wel 's van verjaardagen van kinderen, die overspoeld worden door mooie kado's. En het kind... ziet het niet eens meer. Zo'n kind wordt onhebbelijk, verwend, gaat eisen en verwachten.... Trek deze lijn 's door.... de hooghartigheid ligt zomaar op de loer, het zal je chef(fin) maar worden...

Daarom roept God ons op, tot het tonen van dankbaarheid, juist omdat het ons zo gezond maakt, en houdt....
Juist omdat op die manier de relatie tussen mij en God in de juiste verhouding blijft.... Hij God, de Schepper, ik mens, Zijn maaksel, de ontvanger van Zijn genade, nederig en afhankelijk van Hem in de eerste plaats

Vandaag dank ik mijn Schepper dan ook voor alle geestelijke gaven die ik al mocht ontvangen van Hem. Dank ik Hem voor Zijn liefde en overvloedige Genade, dank ik Hem voor Hemzelf.... Hij die Zichzelf gaf in Jezus, Zijn eigen Zoon...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 14:06

WILLEMIJN232 schreef:
Denk je dat alle christenen van die lieverdjes zijn? Je schrijft nogal wat zeg en veroordeelt ook aardig.......
Islam is ook een wereldgodsdienst en dat kan in jouw ogen niet? Triest om je mening te lezen.....

Ergens krijg ik een vaag vermoeden dat je nog nooit een gedeelte van de Koran gelezen hebt.....of de littekens op de rug gezien hebt van een gevluchtte iranier, alles kwijt, vrouw, kinderen, familie...of ...enz.

Waaruit concludeer je uberhaupt dat ik denk dat christenen van die lieverdjes zijn?
We moeten wel bij het onderwerp van dit topic blijven.
Het gaat in dit topic om de kans op vervolging van christenen door onze eigen regering en daar ging ik op in.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 24 februari 2013, 15:29
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 14:09

ANNETTE050 schreef:
Erges krijg ik een vaag vermoeden dat je nog nooit een gedeelte van de Koran gelezen hebt.....of de littekens op de rug gezien hebt van een gevluchtte iranier....of ...enz.

Annette, ook in de Koran wordt liefde en tolerantie gepredikt. De littekens die door christenen op de ziel van mensen werden gebracht liegen er anders ook niet om.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5283 5284 5285 5286 5287 5288 5289 ... 6194 Volgende
Pagina 5286 van 6194