| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 18:14
|
|
|
|
haaaatsjooeeeee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 18:19
|
|
|
|
Vrijdag 1 Maart, Judas 8-16; Zeuren en zagen.
Sommigen mensen kunnen je het bloed onder de nagels vandaag halen. Ook in de gemeenten die Judas als dienaar van Jezus diende, had je ze kennelijk. Volgens hem waren het mensen die altijd bezig waren met zeuren en zagen, oftewel: klagen en nog eens klagen. Intussen waren ze in hun praktische levenswijze bepaald geen visitekaartje naar buiten. Allerlei schandelijks meenden ze zich te kunnen permitteren, terwijl ze een houding aannamen als waren zij geweldige profeten, een hoog en arrogant woord tegen ieder en alles, ook tegen heel hoge instanties. Zelfs de aartsengel Michaël kende nog ergens een grens, zegt Judas, in zijn gevecht met de duivel om het lichaam van Mozes. Maar zij kennen nergens een grens. En dan komt er bijna geen eind meer aan zijn scheldkanonnade. Nou, nou, denk je, die zit dicht tegen een burn-out aan. Is het zo erg? Maar sommige mensen in de kerk jagen hun voorganger ook echt constant in de gordijnen. En wat hen beweegt met hun zeuren en zagen? Is het verveling, hoogmoed, frustratie? Zijn ze ergens iets tekortgekomen? Zijn ze ergens iets tekortgekomen? Zijn ze door iemand ooit beschadigd? Als je maar iets hiervan bij jezelf herkent, stop er dan meteen mee! Het is zinloos. Niet zeuren, maar zingen! Niet zagen, maar zaaien!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 18:46
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Het zou vandaag complimentendag zijn... |
Oh dat was het bij mij op mijn werk zeker..........vooral omdat de mannen niet in de gaten hadden wat voor dag het was........en nogal geschokt keken als 1 van ons zei:wat staat die broek jou lekker zeg........of:wat zie jij er strak uit vandaag!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 18:48
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ja aai noo maar ik hou van herhalingen, misschien herhaal ik me abo ook wel, weet nog niet  |
Als het moet ga ik je gewoon smeken
Eigenlijk liep mijn abo morgen af maar door een foutje ben ik hier nog 2 maanden........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 18:49
|
|
|
|
| CORNE927 schreef: | Ja Gerrit, hier hebben we het in verschillende topics ook al over gehad. Snel afspreken is het credo dus, na mail of chat.
Enne, nog 2 dagen volhouden Gerrit, dan ben je overal van verlost hier  |
Nou met dat snelle afspreken kan ik niet echt delen met je!!! Daar heb ik juist een zeer slechte ervating mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 18:51
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | opdrachtje binnen gekregen 6 kleine kunstwerkjes maken , zijde bloem broche!
en nu ff op pad!  |
Leuk joh! toppie!!
Wat ik van plan ben niks meer alleen zo even naar mn broer cadeautje brengen naar hun russicsche pleegkindje die maandag weer naar huis gaat... Zal toch wel weer vreemd zijn als tie weg is..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 18:51
|
|
|
|
| JOSSE955 schreef: | Hier ben ik het wel mee eens. Om de vraag te beantwoorden of we nog wel eens de tijd nemen voor God, dat doe ik zeker. Okée, toegegeven, vanwege de drukke agenda moet ik daar wel eens wat concessies in doen maar iedere ochtend rij ik naar mijn werk met gospel muziek aan om een moment met God te hebben. Aangezien ik een kleine 50km moet rijden om op mijn werk te komen heb ik tijdens zo'n rit best wel wat nummers geluisterd. Tijdens het modelbouwen of computeren zet ik ook regelmatig gospel muziek aan, wederom om God bij mijn leven te betrekken. Af en toe lees ik wel eens de bijbel voor het slapen gaan en ook Christelijke evenementen als Opwekking zijn bij mij vaste punten op de agenda. God houd simpelweg te veel van mij om niets terug te doen, zeker na alles wat God voor mij heeft gedaan. |
Klinkt nogal bescheiden  Waarom geef je Hem niet .......
ALLES??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 18:53
|
|
|
|
Lekker gegeten witlof met ham en kaas uit de oven met een biefstukkie erbij soms moet een mens zichzelf verwennen he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 19:09
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Geweldig ...ik heb er 3(zonen) maar voor mij koken...mmm...zou meer mogen... Maar oke...ze nemen me WEL...weer vaak mee uit eten...en das natuurlijk ook lief... |
Ja natuurlijk kan ook gewoon uitgekookt zijn als moeder kookt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 19:17
|
|
|
|
Ik heb gehoord dat die begroeide muur is voort gekomen, door de emancipatie van de vrouw Wat je vroeger nooit zag, tafeltjes stoeltjes, plantjes aan de muur.......... (klagen is standaard, en gewoonte getrouw ) Hadden ze eigenlijk niet eens een muur voor nodig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORNE927
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 19:26
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Nou met dat snelle afspreken kan ik niet echt delen met je!!! Daar heb ik juist een zeer slechte ervating mee  |
Ja, ik bedoel dan ook na mail en chats, er moet wel een basisgevoel zijn he en ja, dan kan het altijd nog een fiasco worden, maar kans is veel kleiner.
Garanties krijg je nooit vooraf, kansen wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 19:38
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | nee had nog een persoon's matras over die heb ik tussen de kast en het waterbed gekregen. dus slaap wat klem en kan snach's niet dwars liggen  |
fijn dat je weer wat beter kan slapen, weer op een gewoon bed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 19:40
|
|
|
|
Leuke aanvulling op de Klaagmuur, Shanita!! Nu begrijpen we nog beter waar die mus en zwaluw uit Psalm 84 vandaan komen 
En Gerrit, de Klaagmuur stamt uit de tijd dat er nog geen sprake was van emancipatie..... Maar fijn dat je erkent dat vrouwen doorgaans gezelligheid kunnen creëren, als aanvulling op mannelijke ehm......onhandigheid daarin. Weten we weer eens hoe onmisbaar wij, vrouwen, zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 20:07
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Als het moet ga ik je gewoon smeken
Eigenlijk liep mijn abo morgen af maar door een foutje ben ik hier nog 2 maanden........ |
Het is in overweging en trouwens, door een klein foutje ben ik hier al 54 jaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 20:15
|
|
|
|
Baruch B' Ha Shem Adonai ...
kaddiesj voor de 6 miljoen in Auschwitz , Sobibor , Treblinka , Mauthausen , Schaffenburg , Bergen - Belsen , Theresienstadt.
kaddiesj voor de 1,5 miljoen kinderen vergast en vermoord in vernietigingskampen. Moge het bloed van deze kinderen voor eeuwig roepen tot de Heer van het Heelal
kaddiesj voor Ha aratez Yisraeel
Kaddiesj voor Tzar Ha Shalom
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 20:41
|
|
|
|
Ik heb ook gegeten... ...ik weet alleen niet meer wat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 20:44
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik heb ook gegeten... ...ik weet alleen niet meer wat |
dan heb je vast VER gegeten.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 20:50
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Oh dat was het bij mij op mijn werk zeker..........vooral omdat de mannen niet in de gaten hadden wat voor dag het was........en nogal geschokt keken als 1 van ons zei:wat staat die broek jou lekker zeg........of:wat zie jij er strak uit vandaag!
 |
ha ha ha, maar omdat het complimenten dag is, wat een leuke hond leanne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 20:52
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | haaaatsjooeeeee  |
ehhh ja ja, jij weet hoe rampzalig de afwas soms bij mij is.Heb er gewoon niet zo,n zin meer in de laatste tijd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 20:52
|
|
|
|
| MAMY994 schreef: | | Je kunt niet zeilen op de wind van gisteren. |
En hele mooie!
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 20:58
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Leuke aanvulling op de Klaagmuur, Shanita!! Nu begrijpen we nog beter waar die mus en zwaluw uit Psalm 84 vandaan komen 
En Gerrit, de Klaagmuur stamt uit de tijd dat er nog geen sprake was van emancipatie..... Maar fijn dat je erkent dat vrouwen doorgaans gezelligheid kunnen creëren, als aanvulling op mannelijke ehm......onhandigheid daarin. Weten we weer eens hoe onmisbaar wij, vrouwen, zijn  |
precies
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 20:59
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Klinkt nogal bescheiden  Waarom geef je Hem niet .......
ALLES?? |
"In Hem leven wij, bewegen wij ons en zijn wij"...
Alles is dus al een feit.
(Zucht, een lievelingstekst, vraag me alleen niet waar het staat.)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 21:03
|
|
|
|
|
Ja wij leven al in Hem, maar heeft HIJ al volledig ruimte in ONS??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 21:03
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | dan heb je vast VER gegeten.....  |
Of Frank heeft stiekum gewokt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 21:21
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | dan heb je vast VER gegeten.....  |
Ach steentje, ik heb zo maar wat genomen dat ik nog had. Veel was het niet maar het was wel lekker...ik denk schorseneren maar het kunnen ook evengoed wortelen zijn geweest..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 21:23
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Of Frank heeft stiekum gewokt  |
...jij met je wokken steeds. Zie je mij nu al wokken? Nou ja, als je aandringt wil ik wel eens met je wokken...maar dan wel braaf zijn...en moet ook eens laten proeven uit jow bord...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILL930
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 21:28
|
|
|
|
Ben je hier geboren Gerrit Arme jij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 21:53
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Leuke aanvulling op de Klaagmuur, Shanita!! Nu begrijpen we nog beter waar die mus en zwaluw uit Psalm 84 vandaan komen 
En Gerrit, de Klaagmuur stamt uit de tijd dat er nog geen sprake was van emancipatie..... Maar fijn dat je erkent dat vrouwen doorgaans gezelligheid kunnen creëren, als aanvulling op mannelijke ehm......onhandigheid daarin. Weten we weer eens hoe onmisbaar wij, vrouwen, zijn  |
Au!!!! Die doet zeer...maar dank voor deze vrouwenhulde!!! Het doet me goed!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 21:55
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | "In Hem leven wij, bewegen wij ons en zijn wij"...
Alles is dus al een feit.
(Zucht, een lievelingstekst, vraag me alleen niet waar het staat.) |
Handelingen 17...
|
|
| Naar boven |
|
|