ChristianMatch

Forum

Wisten jullie dat......?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5314 5315 5316 5317 5318 5319 5320 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 07:49

ANNA415 schreef:
Kwijlende smiley Wanneer gaat het gebeuren?

Geen idee Anna...jij?????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 08:08

ZEELAND736 schreef:
Geen idee Anna...jij?????

Zal wel weer overwaaien.............. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 08:14

ZEELAND736 schreef:
Geen idee..wie begint er te roepen???
En ook om koffie in te schenken...hebben we een herder nodig!!!

Zal die heg wel bestaan?
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 08:17

Heerlijk mooi weer, zon vogels en geraas van de auto's Lachende smiley
Zo even halve morgen weg, en vanmiddag lekker end fietsen weer!
Genieten van de zon!
Fijne dag allemaal.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 08:36

Mooi he ...

Ja er zijn er twee nodig... om gelukkig te zijn.
Ik met Hem... in de eerste plaats...

Wie weet groeit die relatie nog 's uit tot een drievoudig snoer...
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 08:42

Ik denk wel dat dat mogelijk is, dat je je achter de Vader verschuilt...

Kijk, het is net als met een vader-kind-relatie.
Eerst loopt het kind mee aan de hand van de vader.
Als het ouder wordt, kan het zelf lopen, en houdt de vader het kind in de gaten.

Als het kind bang is, of zich onveilig voelt, rent het snel weer terug naar z'n vader. Maar het kind groeit steeds meer in de relatie tot de vader.
Totdat het zo volwassen is geworden dat het de hand van de vader niet meer nodig heeft. Het is zelfstandig geworden en kan zelf de verantwoording nemen.

In de relatie met God is het niet anders vind ik.
Naarmate je volwassener wordt, neem je steeds meer zelf de verantwoording, terwijl je met God overlegt welke keuzes de beste zijn.

De dingen waar je het meest bang voor bent, zullen in het algemeen het langst duren voor je daar de verantwoording voor neemt. God wacht heel geduldig tot we daar aan toe zijn.

Ik merk soms ook dat mensen zich niet achter God verschuilen maar achter hun geestelijke kennis. Bij bepaalde topics hier op het forum is dat duidelijk zichtbaar. Er wordt te pas en te onpas met bijbelteksten gegooid, maar de persoon erachter wordt dan nauwelijks zichtbaar. Op die manier kun je je dus ook verschuilen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 08:43

Een hele nare ervaring Shanita, triest dat je dat moest ervaren.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 08:44

Hier heb ik echt geen woorden voor Shanita.
Het is gewoon verschrikkelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 08:45

ROADY558 schreef:
Mooi he ...

Ja er zijn er twee nodig... om gelukkig te zijn.
Ik met Hem... in de eerste plaats...

Wie weet groeit die relatie nog 's uit tot een drievoudig snoer...

Ik bedoelde dus: er zijn er twee voor nodig in een relatie om verder te kunnen. God is er sowiezo bij betrokken. Een drievoudig snoer wordt niet licht verbroken, lees: niet makkelijk verbroken. Maar het gebeurt wel en soms kan je gewoon niet stellen dat iemand daaraan debet is of iets had moeten doen of laten om dat te voorkomen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 08:50

luisteren, soms vertelt iemand iets en kun je inderdaad beter alleen luisteren, zijn er geen woorden voor, we zijn geneigd om proberen woorden van bemoediging te zoeken, maar heb ervaren toen mijn dochter haar dochtertje verloor, dat ik maar 1 ding kon doen, wat ze nodig had, luisteren en luisteren en in de stilte bij haar zijn, zonder woorden.
Alle woorden die sommiggen ter bemoediging gaven, goedbedoeld, sloegen nergens op. vond ik dan... luisteren, daar had ze wat aan.

En vooral blijven luisteren als iemand voor de zoveelste keer haar of zijn verdriet vertelt en niet zo iets stoms zeggen als, het leven gaat door, heb je het nu nog niet verwerkt Gefrustreerde smiley Of ik ken iemand en die had nog veel erger bla bal
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 08:54

Ik was van plan om een hoop te doen, maar halve nacht liggen overgeven
Kotsende smiley Kotsende smiley als of ik soep van frank had gegeten, maar ja, maar beginnen in slomotion, zonde van zo,n mooie dag, de zon schijnt
hopelijk is dit de laatste griep voorlopig en begint de rest ook niet te Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 08:56

Ik heb wel een viturele knuffel voor Shanita. KNUFFEL Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 08:56

JOL252 schreef:
Ik bedoelde dus: er zijn er twee voor nodig in een relatie om verder te kunnen. God is er sowiezo bij betrokken. Een drievoudig snoer wordt niet licht verbroken, lees: niet makkelijk verbroken. Maar het gebeurt wel en soms kan je gewoon niet stellen dat iemand daaraan debet is of iets had moeten doen of laten om dat te voorkomen.

Nou dat klinkt me wat al te gemakkelijk.
Alsof er dus niets aan te doen was als een relatie stukloopt...
Er zijn altijd oorzaken aan te wijzen, het is meer de vraag:
Willen we dan nog buigen? Vergeven? Toegeven? Willen we nog praten?
Willen we doen wat God zegt?

Kijk mensen hebben een eigen wil, en elke scheiding is toch echt een keuze van de een, de ander, of allebei. Dus ga nou niet roepen dat niemand daar iets aan kon doen.

Blijkbaar WILDE iemand er niks aan doen...

Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 08:57

Ik zal bidden voor Shanita of God haar elke dag mag vullen met Zijn liefde en knuffels...

Dat gebed kun je ook zelf dagelijks bidden....
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 08:58

Ja mooi....

Soms is het genoeg er te ZIJN voor iemand...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 09:01

ROADY558 schreef:

Kijk mensen hebben een eigen wil, en elke scheiding is toch echt een keuze van de een, de ander, of allebei. Dus ga nou niet roepen dat niemand daar iets aan kon doen.

Boze smiley

Of dat gemakkelijk is.... dat is wel een heel makkelijke stelling en niet de ervaring van heel veel mensen hier. Soms zijn er in het leven geen verklaringen, dat moet je op gegeven moment accepteren en loslaten aan God. Soms blijven er hiaten. That's life.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 09:07

Hmm ja, dat kan ik natuurlijk niet ontkennen...

Maar ik blijf erbij dat er bewuste keuzes gemaakt zijn in dergelijke situaties...

Laatst aangepast door
ROADY558
op dinsdag 5 maart 2013, 09:29
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 09:16

HANNAH810 schreef:
ik heb het zeker niet opgegeven;
ik hoef namelijk niet ZELF iets te bereiken; het is namelijk allemaal al volbracht door de Heere Jezus; Hij heeft ons bereikt.
Dat ik zelf niet meer hoef te streven naar een stuk volmaaktheid en volmaakt willen zijn, geeft een stuk ontspanning wanneer je je leven in de dienst van onze God wilt stellen.....

Persoonlijk doe ik wat mijn handen tegenkomen om te doen. Ik probeer dat naar eer en geweten te doen, maar ook daarin merk je dat medemensen je soms verkeerd begrijpen......
IK ben niet volmaakt, en zal dat dus in dit leven ook nooit worden, want ik ben een mens........ Pas na dit leven zal ik voor de troon van het Lam staan en ik hoop dan te horen; gij goede en GETROUWE dienstknecht, in WEINIG ben je GETROUW geweest........

- er staat niet; het RESULTAAT van je leven was verbluffend
- er staat niet; je hebt een VOLMAAKT leven gehad,
- er staat niet; je leven zag er aan de buitenkant VOORBEELDIG uit,
maar God kijkt hoe je intentie was; of je GETROUW door het leven ging.

dat troost me, wanneer ik soms terugkijk, en denk aan de investeringen die ik deed in mensen om me heen. Mensen/kinderen waarmee ik het contact (grotendeels) verloren ben.
Als jongere had ik dromen, die ik op latere leeftijd bij heb moeten stellen.
er is een dag geweest dat ik God met tranen in mijn ziel toeriep; God, ik voel me nutteloos, net als de vijgeboom; ik heb geen nut dan alleen maar om gerooid te worden. Mijn leven is nutteloos, mijn investeringen waren zinloos.
toen las ik wat er in Jesaja 49;4 staat; (ik geef het voor het gemak aan in mijn eigen woorden;)

maar Ik (Jezus) zei; ik heb voor niets hard gewerkt, mijn krachten nutteloos en voor niets besteed; MAAR mijn recht en mijn "werkloon" is bij God!

(zeg niet; God is me vergeten; zou een moeder haar zuigeling vergeten? nee toch?)

Dus;
al ben ik niet volmaakt, al ben ik gebrekkig, ziek, of wat dan ook;
God bewaart al onze werken en reinigt die tot vomaaktheid.

(sorry dat ik toch met wat teksten aankom, maar ik heb het idee dat er iemand hier op cm, worstelt met bepaalde dingen en dat ik dit op dit moment hier schrijven moet/mag voor een specifiek iemand; je werken/goede intenties zijn bekend bij Hem, al zie je jezelf nu, nu je niet werken kunt, als nutteloos.)

Volgens mij hoef je hier niets in te vullen, ook als iemand ergens mee zou worstelen, er zijn genoeg instanties (ook kerkelijke) die dat perfect denken te kunnen.

Als iemand ergens mee zou worstelen, kan je e.v.t als die dat op prijs zou stellen, ook privé kunnen mailen, niet iedereen hoeft dat te weten
Dan nog dit, als het forum, een naslagwerk in de vorm van een boek zou uitbrengen, was die nog dikker als de dikke van Dalen geweest.
En de commentaren waarschijnlijk nog dikker, met als grootste commentaar, de nek te breken over al die citaten die in de bijbel staan.
Zonder dat er ook daadwerkelijk, inhoudelijke reacties in staan, waar een ander mee gebaad zou zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 09:50

ROADY558 schreef:

Boze smiley

Och het is zo gemakkelijk te zeggen, je weet nooit wat de echte oorzaak is,
Scheiden doe je niet zomaar, voordat dit gebeurt is er vaak al veel tussen gevallen......! Dan is het beter uit elkaar gaan.
En het is zo gemakkelijk te zeggen willen we naar God luisteren, dat kan een buiten staander gemakkelijk zeggen!
Zolang je niet weet wat er echt aan de hand is.......dan kan je beter zwijgen!

Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 09:58

ROADY558 schreef:
Hmm ja, dat kan ik natuurlijk niet ontkennen...

Maar ik blijf erbij dat er bewuste keuzes gemaakt zijn in dergelijke situaties...

Wat een mens meestal zoekt is een verklaring, iets of iemand om aan te wijzen want dan is het "te begrijpen".

Natuurlijk worden er keuzes gemaakt, zelfs niet kiezen is een keuze.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 10:27

JOANNIE702 schreef:
Och het is zo gemakkelijk te zeggen, je weet nooit wat de echte oorzaak is,
Scheiden doe je niet zomaar, voordat dit gebeurt is er vaak al veel tussen gevallen......! Dan is het beter uit elkaar gaan.
En het is zo gemakkelijk te zeggen willen we naar God luisteren, dat kan een buiten staander gemakkelijk zeggen!
Zolang je niet weet wat er echt aan de hand is.......dan kan je beter zwijgen!

Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond

Mja, je hebt wel gelijk.

Toch neem ik graag een helder standpunt in.
Gevormd door wat Gods Woord me aanreikt, en de ervaringen uit het verleden...
Naar boven

Auteur Bericht
JOOP430

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 11:14

PETRA373 schreef:
iemand had het vandaag met me over verschuilen achter god en geen eigen verantwoordelijkheid nemen, dus vroeg me af,
doen sommigge mensen dat?
Ik zelf heb niet de indruk dat je je eigenverantwoordelijkheid kwijt bent bij god, of dat je je verschuilt bij god, wel dat ik bij hem schuil, maar verschuilen nee. ken god eerder als iemand, van kom op, sta op en ga, ik ga met je mee, niks verschuilen.
Hoe zijn jullie ervaringen erin?

Ik ben diegene waar Petra mee gesproken heeft. Ik ben het helemaal eens met wat er tot nu toe gezegd is. Wat ik bedoelde is dat er mijns inziens een gevaar bestaat dat we iets te gemakkelijk stellen dat iets blijkbaar Gods wil is. Of dat God wel voor ons zal zorgen. We nemen dan bijvoorbeeld niet meer onze eigen verantwoordelijkheid.

Bijvoorbeeld met betrekking tot CM. We zijn het er denk ik allemaal mee eens dat je pas moet trouwen met de man of vrouw die je door God gegegeven is. Wij kennen Gods plannen niet. Het kan zijn dat God hele andere planen met iemand heeft dan een huwelijk. Wij gaan vervolgens op CM heel driftig op zoek naar een partner en daten er op los. We ontmoeten een leuk persoon en het wordt een date en een relatie. We danken God dat Hij ons een partner gegeven heeft. Maar eigenlijk hebben we zelf heel erg naar een partner gezocht. Het is dus maar de vraag of God het zo heeft bedoeld. Zo zijn er wel veel meer voorbeelden. Ik heb ook mensen gekend die wilden uit principe geen ziektekostenverzekering. Dat was in hun ogen het door God gegeven risico van ziek worden afdekken met een verzekering. Dit is wel heel extreem maar goed, ze zijn er. Zo zijn er wel meer voorbeelden.

Ik zeg hiermee niet dat CM niet een middel kan zijn dat God gebruikt in de relatiesfeer. Ik vind het soms moeilijk iets als Gods leiding te ervaren. Denk dan altijd....of is dit mijn eigen wil?
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 11:16

ROADY558 schreef:
Mja, je hebt wel gelijk.

Toch neem ik graag een helder standpunt in.
Gevormd door wat Gods Woord me aanreikt, en de ervaringen uit het verleden...

Ik heb de zelfde ervaring en merk. Denk dat soms de keuze te snel word gemaakt.
Of de wil er niet is om er voor te vechten.
God is die gene die helpt en je kan je daar aan optrekken.
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 11:35

JOOP430 schreef:
Ik ben diegene waar Petra mee gesproken heeft. Ik ben het helemaal eens met wat er tot nu toe gezegd is. Wat ik bedoelde is dat er mijns inziens een gevaar bestaat dat we iets te gemakkelijk stellen dat iets blijkbaar Gods wil is. Of dat God wel voor ons zal zorgen. We nemen dan bijvoorbeeld niet meer onze eigen verantwoordelijkheid.

Bijvoorbeeld met betrekking tot CM. We zijn het er denk ik allemaal mee eens dat je pas moet trouwen met de man of vrouw die je door God gegegeven is. Wij kennen Gods plannen niet. Het kan zijn dat God hele andere planen met iemand heeft dan een huwelijk. Wij gaan vervolgens op CM heel driftig op zoek naar een partner en daten er op los. We ontmoeten een leuk persoon en het wordt een date en een relatie. We danken God dat Hij ons een partner gegeven heeft. Maar eigenlijk hebben we zelf heel erg naar een partner gezocht. Het is dus maar de vraag of God het zo heeft bedoeld. Zo zijn er wel veel meer voorbeelden. Ik heb ook mensen gekend die wilden uit principe geen ziektekostenverzekering. Dat was in hun ogen het door God gegeven risico van ziek worden afdekken met een verzekering. Dit is wel heel extreem maar goed, ze zijn er. Zo zijn er wel meer voorbeelden.

Ik zeg hiermee niet dat CM niet een middel kan zijn dat God gebruikt in de relatiesfeer. Ik vind het soms moeilijk iets als Gods leiding te ervaren. Denk dan altijd....of is dit mijn eigen wil?

Grote lijn ben ik met je eens. Maar je moet zelf wel wat er mee gaan doen.
Komt niet aan waaien.
Mens heeft eigen wil. Je kan vragen of god je in begeleid.
En god zal dat zeker doen. En als god je samen brengt en je gaat samen met god verder dan moet er wel iets moois uit kunnen ontstaan.
Maar wel zien dat het dan van god komt.
Maar niet verschuilen. Vragen om hulp.
En het zal niet altijd makkelijke wezen.
Voor de man als voor de vrouw niet.
En soms laat je een kans liggen. Soms maak je verkeerde keuze.
Maar als god het behaagt dan gaat het lukken en vind je de partner voor het leven
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 11:47

BERENDJAN590 schreef:
Maar als god het behaagt dan gaat het lukken en vind je de partner voor het leven

Als je relatie mislukt ligt het niet aan jou maar heeft het God niet behaagd?
Dit vind ik nou juist verschuilen,de verantwoordelijkheid volledig bij God leggen.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 11:55

BERENDJAN590 schreef:
Ik heb de zelfde ervaring en merk. Denk dat soms de keuze te snel word gemaakt.
Of de wil er niet is om er voor te vechten.
God is die gene die helpt en je kan je daar aan optrekken.

Een ieder weet zelf hoe hij de keuze om niet meer met elkaar verder te gaan gemaakt heeft. Daar kunnen en zullen anderen van alles over kunnen denken en soms ook uitspreken. Scheiden is meestal geen makkelijke keuze, maar vaak wel een betere. Bij elkaar blijven en geen liefde meer kunnen geven en ontvangen lijkt mij ook niet de bedoeling. En niet meer verder kunnen /willen heeft dan weinig te maken met het geloven in en vertrouwen op God. En God kan ook wanneer je de keuze maakt om te scheiden met je zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:02

LEANNE226 schreef:
Dit vind ik nou juist verschuilen,de verantwoordelijkheid volledig bij God leggen.
Jammer dat je uit het verband haalt.
Je kan het ook anders om zeggen glas is half vol of half leeg.
Je mag schuilen bij god.
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:04

LEANNE226 schreef:
Jammer dat je uit het verband haalt.
Je kan het ook anders om zeggen glas is half vol of half leeg.
Je mag schuilen bij god.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:06

JOOP430 schreef:

Ik ben het met je eens, dat wij Gods plannen niet kennen, hoewel de Bijbel ons zat richtlijnen geeft.
Wat wel kan, en wat niet kan (voor de één een wet, en voor de ander kennisneming van) het is maar net, wat doen we er mee.

Wat je vooral leest, het was zijn wil niet, dat iets zo gelopen is, vaak om eigen gedrag, goed te keuren, of iets wat je is overkomen. (kan van alles zijn)
Als je alle oude forums leest is er genoeg over geschreven, en vaak zoekt men de goedkeuring, van tal van onderwerpen, bij elkaar.
Maar uiteindelijk gaat het er om wat je eigen beslissing is, waar je jezelf goed bij voelt, en of dat de juiste is, kan geen mens voor een ander invullen.

Het voordeel van cm en andere dating sites is, dat, en daar moet je dan maar vanuit gaan, dat een ieder eerlijk is, wat er op een profiel staat.
Vroeger was dat er niet, en was je aangewezen, op mond op mond reclame, die ook niet altijd even betrouwbaar was, eigenlijk net als een dating site.
Je keuze en voordeel is nu, dat je ook in aanraking komt met mensen, buiten je eigen regio, en dat kan soms grens verleggend zijn.
Het voordeel daar van is, en die kans maak je al snel, niemand weet iets van je, dus je kan ook zeggen bv, ik woon vrijstaand.
En voor dat ze er achter komen, dat het een kartonnen doos is, op één of ander buiten gebied, is dan ook aanwezig, en je liegt niets.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:16

JOOP430 schreef:

Klinkt een beetje als Gods wil tegenover onze wil? (Onze wil staat over het algemeen in de christelijke wereld in de verdachte hoek van "werelds en vleselijk", hoe leren wij ooit vertrouwen, denk ik wel eens, dat Hij ons vrijheid heeft gegeven en hervorming van ons denken. We mogen de ruimte innemen.)
God gaf ons autonomie, keuzevrijheid en is het niet per definitie met ons oneens. Aan ons de vrijheid om onze wil te toetsen... Zijn woord en geest er bij betrekken, het liefst mag Hij voorgaan maar het zicht op Hem is vaak onttrokken...

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 5 maart 2013, 12:17
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5314 5315 5316 5317 5318 5319 5320 ... 6194 Volgende
Pagina 5317 van 6194