| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:27
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Een ieder weet zelf hoe hij de keuze om niet meer met elkaar verder te gaan gemaakt heeft. Daar kunnen en zullen anderen van alles over kunnen denken en soms ook uitspreken. Scheiden is meestal geen makkelijke keuze, maar vaak wel een betere. Bij elkaar blijven en geen liefde meer kunnen geven en ontvangen lijkt mij ook niet de bedoeling. En niet meer verder kunnen /willen heeft dan weinig te maken met het geloven in en vertrouwen op God. En God kan ook wanneer je de keuze maakt om te scheiden met je zijn. |
Wat mij wel opvalt in deze discussies, dat als je mee gaat, dan is het goed, ga je er tegen in, en ben je het niet helemaal eens, dan is er iets niet goed. Waarom stelt men het dan nog ter discussie, als er geen tegengas gegeven mag worden, je zou het eigenlijk onder elk onderwerp moeten zetten, niet reageren als je het niet met het standpunt eens bent.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:31
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Wat mij wel opvalt in deze discussies, dat als je mee gaat, dan is het goed, ga je er tegen in, en ben je het niet helemaal eens, dan is er iets niet goed. Waarom stelt men het dan nog ter discussie, als er geen tegengas gegeven mag worden, je zou het eigenlijk onder elk onderwerp moeten zetten, niet reageren als je het niet met het standpunt eens bent. |
Je verbaast me.
Het is toch een onderwerp wat je van meerdere kanten kunt bekijken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:36
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Wat mij wel opvalt in deze discussies, dat als je mee gaat, dan is het goed, ga je er tegen in, en ben je het niet helemaal eens, dan is er iets niet goed. Waarom stelt men het dan nog ter discussie, als er geen tegengas gegeven mag worden, je zou het eigenlijk onder elk onderwerp moeten zetten, niet reageren als je het niet met het standpunt eens bent. |
Ik vind dat als je tegengas geeft, anders over bepaalde dingen denkt blijf schrijven, interessant om anderen hun mening te horen en daar kun je van leren, je beziet een onderwerp van verschillende belevingen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:44
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Je verbaast me.
Het is toch een onderwerp wat je van meerdere kanten kunt bekijken? |
Precies, dat ben ik met je eens, maar ik krijg wel vaak de indruk, dat als je van een kant komt, die men niet wenst te horen, je soms naar het land der fabelen wordt verwezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:48
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Klinkt een beetje als Gods wil tegenover onze wil? (Onze wil staat over het algemeen in de christelijke wereld in de verdachte hoek van "werelds en vleselijk", hoe leren wij ooit vertrouwen, denk ik wel eens, dat Hij ons vrijheid heeft gegeven en hervorming van ons denken. We mogen de ruimte innemen.) God gaf ons autonomie, keuzevrijheid en is het niet per definitie met ons oneens. Aan ons de vrijheid om onze wil te toetsen... Zijn woord en geest er bij betrekken, het liefst mag Hij voorgaan maar het zicht op Hem is vaak onttrokken... |
Mooie reactie Jol. Ik denk trouwens dat als je samen met god loopt door het leven, je wil ook wel veel overeenstemt met gods wil.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:49
|
|
|
|
Het voordeel daar van is, en die kans maak je al snel, niemand weet iets van je, dus je kan ook zeggen bv, ik woon vrijstaand. En voor dat ze er achter komen, dat het een kartonnen doos is, op één of ander buiten gebied, is dan ook aanwezig, en je liegt niets.
ha ha geweldig omschreven Gerrit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:53
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Ik was van plan om een hoop te doen, maar halve nacht liggen overgeven als of ik soep van frank had gegeten, maar ja, maar beginnen in slomotion, zonde van zo,n mooie dag, de zon schijnt hopelijk is dit de laatste griep voorlopig en begint de rest ook niet te  |
...van mijn soep geef je niet over. Je zal wel gehaktballen uit blik hebben gegeten zeker...
Ik ben met de hogedruk bezig geweest buiten...ik was een moddermannetje nadien...binnenkort maar eens uitkijken voor bloemetjes...ik zal H810 maar weer eens moeten lastig vallen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:56
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Vieren? Ik tel er 14 inmiddels. (En nee, ik word geen 15e. Volgende keer beter ) |
...het wordt eens hoog tijd dat je wel iets meedoet ipv met excuses af te komen zoals een plotse verjaardag, werken op een dag dat je nooit werkt, pijnlijke m..., wintertenen, kniepijn in je rug of wat dan ook. Hoe kunnen wij je nu ooit eens live plagen???
Zelfs anna-piet komt naar de pn...dat is ook al een wonder...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op dinsdag 5 maart 2013, 12:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:59
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...van mijn soep geef je niet over. Je zal wel gehaktballen uit blik hebben gegeten zeker...
Ik ben met de hogedruk bezig geweest buiten...ik was een moddermannetje nadien...binnenkort maar eens uitkijken voor bloemetjes...ik zal H810 maar weer eens moeten lastig vallen... |
aaarghh, ik heb bij het hek van school op de grond gezeten , me afvragend waar ik moest kotsen als ik het niet meer binnen hield. En dat op zo,n mooie dag. grommmm Ik heb een hekel aan ziek zijn, en echt wat erg voor menden die echt ziek zijn, heel lang, misschien de ziekte niet overwinnen. Petra die zodra ze weer wat fitter is, ook de hogedruk es uit de schuur gaat halen, leuk en nee komt niet door die gehaktballen, die bewaar ik nog steeds voor jou, voor met de pn, uit blik zijn lang houdbaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 13:09
|
|
|
|
| PETER964 schreef: | Mag ik ook mee? Groet Peter |
Zeker Peter welkom ik zet je erbij!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 13:14
|
|
|
|
In overleg met Joop willen we nu dan toch echt gaan wokken met elkaar!! De vorige keer is het tot twee keer toe geannuleerd, nu willen we er toch echt voor gaan om het door te laten gaan of het nu met 5 of 20 man is (we hopen natuurlijk op een leuke groep)
Datum: 9 maart 2013 Waar: Veenendaal WOK plaza Tijd: zal rond half zeven/ zeven uur worden
http://www.wokplaza.nl/index_002.html
Op de site alle info te vinden, maar even kort uitgelegd. Kosten zijn €19,95 p.p exl. drinken Wat zit erbij in??? alles behalve de drankjes Twee soorten soep Teppan jakki (grillplaat) Wokbuffet Buffet met chinese gerechten rijst enz ,maar ook patat e.d. saladebuffet, dessert/fruitbuffet, ijsbuffet,
Nou ik zou zeggen kijk op de site wordt enthousiast en meld je aan. Liefst opgeven voor 2 maart ivm reservering! WOK plaza Veenendaal ligt bijna aan de snelweg de A12 en is dus goed berijkbaar, heeft een grote parkeerplaats (gratis parkeren) en voor de mensen die met openbaar vervoer komen is het ook goed te bereiken via station Veenendaal de klomp!
mee hopen te gaan:
Joop430 46 jaar (regio 0598) Erika129 38 jaar (regio 0318) Trijnie671 51 jaar (regio 0594) Pieter649 45 jaar (regio duitsland) Annette792 33 jaar (regio Duitsland) Sandra 206 42 jaar (regio 0318) Foktje390 51 jaar (regio0594) Bert168 44 jaar (regio0599) Ilona689 39 jaar (regio0591) Esther999 38 jaar(regio0172) Lammert452 41 jaar (regio033) Inge626 28 jaar (regio038) Astrid598 49 jaar (regio0318) Peter964 46 jaar (regio078)
Leuke club zo Gezellig ik heb er zin in! Ik heb gereserveert voor 18.30 uur! Er is een grote parkeerplaats aan de achterkant mocht het aan de zijkant vol zijn! Als er nog mensen mee willen kan dat uiterlijk opgeven t/m vrijdag middag a.s voor 17.00 uur!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 13:15
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Vieren? Ik tel er 14 inmiddels. (En nee, ik word geen 15e. Volgende keer beter ) |
Je had de 14 e kunnen zijn want je kon nie tellen nie Nu zijn het er wel 14 met weer een aanmelding erbij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 13:19
|
|
|
|
lekker de overgordijnen van de slaapkamer hangen buiten aan de lijn te wapperen.. De vitrage van de slaapkamer is gewassen en die ramen zijn lekker gelapt.. Of te wel een tevreden meisje hier met een heerlijke frisse lucht in haar slaapkamer en dat slaapt zo lekker he (hoop ik) En verder doe ik niet veel dan maar weer eens naar de smoelensmit te gaan stuk kies afgebroken en dan lekker de benen onder de tafel bij een ander steken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 13:20
|
|
|
|
Pal boven mijn reactie staan er maar 4 ach Steen je zal wel altijd de onderste steen boven halen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 13:22
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Zal wel weer overwaaien..............  |
U zegt ik dacht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOOP430
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 14:01
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Klinkt een beetje als Gods wil tegenover onze wil? (Onze wil staat over het algemeen in de christelijke wereld in de verdachte hoek van "werelds en vleselijk", hoe leren wij ooit vertrouwen, denk ik wel eens, dat Hij ons vrijheid heeft gegeven en hervorming van ons denken. We mogen de ruimte innemen.) God gaf ons autonomie, keuzevrijheid en is het niet per definitie met ons oneens. Aan ons de vrijheid om onze wil te toetsen... Zijn woord en geest er bij betrekken, het liefst mag Hij voorgaan maar het zicht op Hem is vaak onttrokken... |
Klinkt idd misschien wat te negatief, mijn wil tegenover Gods wil, en het kan heel goed samengaan. Maar ook heel vaak niet. Iedereen heeft doelen en streeft die na als t goed is. Soms wordt je echter gedwongen de regie van je leven uit handen te geven (ik denk trouwens dat dat altijd moet) en dan blijkt regelmatig dat Gods weg een andere is dan die ik voor ogen had. Ik spreek uit ervaring . Het is hier al gezegd, biddend je weg gaan is denk ik de oplossing. Als iets dan niet volgens Gods plan is wordt het vanzelf duidelijk...toch?
Laatst aangepast door
|
JOOP430
|
op dinsdag 5 maart 2013, 16:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOOP430
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 14:11
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ik ben het met je eens, dat wij Gods plannen niet kennen, hoewel de Bijbel ons zat richtlijnen geeft. Wat wel kan, en wat niet kan (voor de één een wet, en voor de ander kennisneming van) het is maar net, wat doen we er mee.
Wat je vooral leest, het was zijn wil niet, dat iets zo gelopen is, vaak om eigen gedrag, goed te keuren, of iets wat je is overkomen. (kan van alles zijn) Als je alle oude forums leest is er genoeg over geschreven, en vaak zoekt men de goedkeuring, van tal van onderwerpen, bij elkaar. Maar uiteindelijk gaat het er om wat je eigen beslissing is, waar je jezelf goed bij voelt, en of dat de juiste is, kan geen mens voor een ander invullen.
Het voordeel van cm en andere dating sites is, dat, en daar moet je dan maar vanuit gaan, dat een ieder eerlijk is, wat er op een profiel staat. Vroeger was dat er niet, en was je aangewezen, op mond op mond reclame, die ook niet altijd even betrouwbaar was, eigenlijk net als een dating site. Je keuze en voordeel is nu, dat je ook in aanraking komt met mensen, buiten je eigen regio, en dat kan soms grens verleggend zijn. Het voordeel daar van is, en die kans maak je al snel, niemand weet iets van je, dus je kan ook zeggen bv, ik woon vrijstaand. En voor dat ze er achter komen, dat het een kartonnen doos is, op één of ander buiten gebied, is dan ook aanwezig, en je liegt niets. |
Zou kunnen Gerrit, dat men graag liegt (of de waarheid tegen een andere achtergrond plaatst), ik heb daar persoonlijk geen ervaring mee. En wat is het nut er van? Zelf ben ik heel snel klaar met mensen die liegen....dus als iedereen dat nu doet is het snel afgelopen... Ik stel voor dat we uitgaan van het positieve. Men is betrouwbaar tot dat het tegendeel is bewezen...bovendien....in een kartonen doos op de vlakte is het wel moeilijker verschuilen achter God...dat is dan misschien weer de link met het onderwerp...
Laatst aangepast door
|
JOOP430
|
op dinsdag 5 maart 2013, 16:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 14:22
|
|
|
|
Ha, Bedankt Petra en Roady!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 8 maart 2013, 16:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 14:58
|
|
|
|
| Quote: | LEANNE226 schreef: Mijn ervaring is ook dat mensen al snel een voorkeur hebben.Als weduwe ben je popi omdat je geen ex hebt,lijkt heerlijk maar ook die mensen heb een rugzak dus komt op hetzelfde uit.Die weduwe heeft weer de balen van de ellenlange tirades over de ex dus die zoekt liever een vrijgezel of weduwnaar.......en zo is het kringetje weer rond
Ik zeg het heel cru maar bedoel het uiteraard niet zo want dan scheer je iedereen over 1 kam,net als je doet als je bepaalde groepen bij voorbaat uitsluit.
Het is en blijft een speld he..........gelukkig hebben we internet om de kansen te vergroten |
Idd, spelt in hooiberg, dat gevoel heb ik ook gekregen; ik heb hier een man ontmoet, ja als vrienden gaat het prima, maar niet als relatie. En het ligt niet aan hem, niet aan mij, het is nu eenmaal ook in real life dus ook op internet heel moeilijk om aan een partner te komen. Denk ik.
En dat komt denk ik omdat de gemiddelde leeftijd hier op dit forum alleen dus, wat hoger ligt, zo 40-50 jaar.
Ja, en dan is het helemaal moeilijk.
Want ja als je tussen mensen van 15-25 zit, ja, dan is het veel makkelijker.
Tel daar de gebrokenheid bij op van de wereld.
Ik denk zelfs te weten dat je in het algemeen veel meer kans maak door gewoon op een discussie forum iemand te ontmoeten. Een forum wat niet gericht is op daten. Want daar is men, mi veel meer zichzelf, geldt niet voor iedereen en is wat ik denk.
En...het grote misverstand al zou iemand die zonder partner door het leven gaat niet gelukkig zijn, mi heerst ook een beetje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 15:13
|
|
|
|
Quote: LEANNE226 schreef: Mijn ervaring is ook dat mensen al snel een voorkeur hebben.Als weduwe ben je popi omdat je geen ex hebt,lijkt heerlijk maar ook die mensen heb een rugzak dus komt op hetzelfde uit.Die weduwe heeft weer de balen van de ellenlange tirades over de ex dus die zoekt liever een vrijgezel of weduwnaar.......en zo is het kringetje weer rond
Ik zeg het heel cru maar bedoel het uiteraard niet zo want dan scheer je iedereen over 1 kam,net als je doet als je bepaalde groepen bij voorbaat uitsluit.
Het is en blijft een speld he..........gelukkig hebben we internet om de kansen te vergroten
Ik reageer effe op de reactie van Leanne, ook al kan die niet vinden hier op het topic tenzij bij een reactie van Shanita.
Ook als weduwe heb je een ex. Ja, ik weet het: hij of zij is niet meer aanwezig in dit leven. Toch wil het niet zeggen dat die 'ex' aanwezig kan zijn. Ik zou het zelf een beetje raar vinden indien je ex-man of vrouw die overleden is niet meer aanwezig zou zijn in je leven. Ongeacht of je nu al alleen of met een partner door het leven gaat.
Er mag best gepraat worden over een ex. Het mag echter niet je leven overheersen. Iemand die te veel leeft in het verleden heeft niet zo veel oog voor het 'nu' en de toekomst. Zowel een scheiding als een overlijden zorgt voor een pijnlijk rugzakje. Dat rugzakje geeft niet alleen kwetsuren op je rug maar ook op je ziel. Dat is nu eenmaal normaal. Uiteindelijk moeten we toch verder gaan. We moeten dan het verleden een beetje relativeren, verdringen en vooral een plaats geven. Of zie ik het te simplistisch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 15:20
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Quote: LEANNE226 schreef: Mijn ervaring is ook dat mensen al snel een voorkeur hebben.Als weduwe ben je popi omdat je geen ex hebt,lijkt heerlijk maar ook die mensen heb een rugzak dus komt op hetzelfde uit.Die weduwe heeft weer de balen van de ellenlange tirades over de ex dus die zoekt liever een vrijgezel of weduwnaar.......en zo is het kringetje weer rond
Het is en blijft een speld he..........gelukkig hebben we internet om de kansen te vergroten
Ik reageer effe op de reactie van Leanne, ook al kan die niet vinden hier op het topic tenzij bij een reactie van Shanita.
Ook als weduwe heb je een ex. Ja, ik weet het: hij of zij is niet meer aanwezig in dit leven. Toch wil het niet zeggen dat die 'ex' aanwezig kan zijn. Ik zou het zelf een beetje raar vinden indien je ex-man of vrouw die overleden is niet meer aanwezig zou zijn in je leven. Ongeacht of je nu al alleen of met een partner door het leven gaat.
Er mag best gepraat worden over een ex. Het mag echter niet je leven overheersen. Iemand die te veel leeft in het verleden heeft niet zo veel oog voor het 'nu' en de toekomst. Zowel een scheiding als een overlijden zorgt voor een pijnlijk rugzakje. Dat rugzakje geeft niet alleen kwetsuren op je rug maar ook op je ziel. Dat is nu eenmaal normaal. Uiteindelijk moeten we toch verder gaan. We moeten dan het verleden een beetje relativeren, verdringen en vooral een plaats geven. Of zie ik het te simplistisch? |
Je ziet het goed, Frank!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 15:28
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Quote: LEANNE226 schreef: Mijn ervaring is ook dat mensen al snel een voorkeur hebben.Als weduwe ben je popi omdat je geen ex hebt,lijkt heerlijk maar ook die mensen heb een rugzak dus komt op hetzelfde uit.Die weduwe heeft weer de balen van de ellenlange tirades over de ex dus die zoekt liever een vrijgezel of weduwnaar.......en zo is het kringetje weer rond
Er mag best gepraat worden over een ex. Het mag echter niet je leven overheersen. Iemand die te veel leeft in het verleden heeft niet zo veel oog voor het 'nu' en de toekomst. Zowel een scheiding als een overlijden zorgt voor een pijnlijk rugzakje. Dat rugzakje geeft niet alleen kwetsuren op je rug maar ook op je ziel. Dat is nu eenmaal normaal. Uiteindelijk moeten we toch verder gaan. We moeten dan het verleden een beetje relativeren, verdringen en vooral een plaats geven. Of zie ik het te simplistisch? |
Zo simpel is het wel Frank. Maar voor velen moeilijk te begrijpen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 15:34
|
|
|
|
Het zou zelfs wreed zijn als je het daar niet meer over zou kunnen of mogen hebben. Het is een deel van je leven en heeft je gevormd tot waar en wie je nu bent. Vaak zijn er sprake van kinderen uit je vorige huwelijk dus word je sowieso geconfronteerd. Er zijn zelfs misschien littekens die nooit zullen slijten omdat je keihard met het leven in aanvaring bent gekomen.. maar die kunnen wel eretekens worden en hoeven absoluut een volgende relatie niet in de weg te staan. Integendeel, als je van elkaar houdt neem je dat inclusief. Dat het geen overheersend probleem moet zijn mag duidelijk zijn, een nieuwe relatie verdient een eerlijke kans ......
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 5 maart 2013, 15:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 15:41
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Als je relatie mislukt ligt het niet aan jou maar heeft het God niet behaagd? Dit vind ik nou juist verschuilen,de verantwoordelijkheid volledig bij God leggen. |
Zo komt het op mij ook over en kan zijn ook gewoon dat blijkt dat je toch niet zo bij de ander hoort. Dan denk je misschien god heeft me deze partner gegeven, eh zou het echt, jij werd verliefd etc. en na tijdje blijkt dat die gene niet echt bij je past. Dat heb je met een datingsite, je date en na een tijdje met elkaar omgaan ontdek je misschien dat je toch niet zo bij elkaar past. Heeft soms niets met god te maken, of wil, of bindingsangst . En het kan ook aan jou liggen of de ander, dat jullie gewoon niet zo bij elkaar horen. Als het iemand was die god voor je geschikt vond dat zou het wel goed gaan. Denk ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 15:45
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Het zou zelfs wreed zijn als je het daar niet meer over zou kunnen of mogen hebben. Het is een deel van je leven en heeft je gevormd tot waar en wie je nu bent. Vaak zijn er sprake van kinderen uit je vorige huwelijk dus word je sowieso geconfronteerd. Er zijn zelfs misschien littekens die nooit zullen slijten omdat je keihard met het leven in aanvaring bent gekomen.. maar die kunnen wel eretekens worden en hoeven absoluut een volgende relatie niet in de weg te staan. Integendeel, als je van elkaar houdt neem je dat inclusief. Dat het geen overheersend probleem moet zijn mag duidelijk zijn, een nieuwe relatie verdient een eerlijke kans ...... |
Klopt, inderdaad wreed als je het daar niet meer over zou kunnen of mogen hebben, vooral voor de kinderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 15:49
|
|
|
|
en eigenlijk was de bedoeling van mij van dit topic om te communiceren over hetgeen op alle gebieden, niet alleen in een relatie. petra, die effe genoeg gelezen heeft over relaties en de wil om verder te gaan etc. en me es effe terug trekt van cm een tijdje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 16:06
|
|
|
|
Al het goede komt van God, door het Nieuwe Verbond het kwade niet meer. God beveelt de Liefde en men moet een drievoudig snoer smeden door een zegen over je relatie te gaan vragen als men zover is dat men voor elkaar kiest om het leven verder mee te delen, te trouwen dus.
Dat huwelijken mis lopen is om vele redenen en de meesten van ons hebben toch hun best gedaan om het te doen zo as verlangt word. Helaas worden we vandaag de dag overstelpt met eigen ik voor op, als me in een soap niet vreemd gaat (ivm kijkcijfers), hoor je er niet meer bij. Je kunt nu al datingsites bezoeken waar je buiten je huwelijkse plichten even met een ander aan de slag kan (verandering van spijs doet eten toch?)
Zo kun je een heel poos doorgaan hoe wij langzamerhand meer leren om eigen ego te strelen en zo vergeten wat we in liefde zijn begonnen.
Met het excuus ik hou niet meer van jou, trekt men de deur achter zich dicht en vergeet wat men zo in de vernieling heeft geholpen. Kleine kinderen die zich zelf toch mede de schuld geven (maar we hebben hun we verteld dat het niet hun schuld was, maar ze doen het wel).
Als God Zijn zegen geeft over een huwelijk wil dat zegen dat Hij daadwerkelijk betrokken wil bijven bij Zijn kinderen (wij dus). Dat het verkeerd gaat is absoluut niet Zijn schuld en kunnen we ons niet gaan verschuilen dat Hij het zo gewild heeft. Wat Hij wel wil is dat we in liefde met elkaar omgaan, maakt een partner misbruik van zijn/haar positie, of gaat de ander domineren, door niet aan plichten te voldoen, za Hij zich er niet mee gaan bemoeien, maar met verdriet zien, dat men niet gehoorzaam is aan wat Hij wil. Als men verliefd is dan ons de ander alles, liefde is mooi en kan mooier worden , maar schop je ego onder de kont en ga voor de ander, geef en krijg ipv geef en neem.
Schuilen bij God mag en kan, als je verdriet hebt en Zijn hulp nodig hebt, maar geef hem niet de schuld van je eigen falen, dan schuil je verkeerd
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 5 maart 2013, 18:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 16:29
|
|
|
|
Weeronline: De eerste echte lentedag van dit jaar heeft dinsdag meteen warmterecords gebroken in de provincies Noord-Brabant en Zuid-Holland. Dat meldde Weeronline. Nooit eerder werd het daar op 5 maart zo warm als dit jaar.
In Woensdrecht (Noord-Brabant) bereikte het kwik rond 14.00 uur 16,9 graden, het oude record uit 1997 stond op 13,7 graden. Het oude record voor Zuid-Holland (15,3 graden in 1989) werd ook verbroken: in Rotterdam werd dinsdagmiddag 15,4 graden bereikt.
15,4!!! Lentekriebels!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 16:34
|
|
|
|
Heerlijk was het...geweldig...!!!
kHeb bewust...de clienten in de thuiszorg laten weten..dat de ramen toch wel heel erg vuil waren!!!!
(en kon ik lekker naar buiten....)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 16:37
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Al het goede komt van God, door het Nieuwe Verbond het kwade niet meer. God beveelt de Liefde en men moet een drievoudig snoer smeden door een zegen over je relatie te gaan vragen als men zover is dat men voor elkaar kiest om het leven verder mee te delen, te trouwen dus.
Dat huwelijken mis lopen is om vele redenen en de meesten van ons hebben toch hun best gedaan om het te doen zo as verlangt word. Helaas worden we vandaag de dag overstelpt met eigen ik voor op, als me in een soap niet vreemd gaat (ivm kijkcijfers), hoor je er niet meer bij. je kunt nu al datingsites bezoeken waar je buiten je huwelijkse plichten even met een ander aan de slag kan (verandering van spijs doet eten toch?)
Zo kun je een heel poos doorgaan hoe wij langzamerhand meer leren m eigen ego te strelen en zo vergeten wat we in liefde zijn begonnen.
Met het excuus ik hou niet meer van jou, trekt men de deur achter zich dicht en vergeet wat men zo in de vernieling heeft geholpen. Kleine kinderen die zich zelf toch mede de schuld geven (maar we hebben hun we verteld dat het niet hun schuld was, maar ze doen het wel).
Als God Zijn zegen geeft over een huwelijk wil dat zegen dat Hij daadwerkelijk betrokken wil bijven bij Zijn kinderen (wij dus). Dat het verkeerd gaat is absoluut niet Zijn schuld en kunnen we ons niet gaan verschuilen dat Hij het zo gewild heeft. Wat Hij wel wil is dat we in liefde met elkaar omgaan, maakt een partner misbruik van zijn/haar positie, en gaar de ander domineren, door niet aan plichten te voldoen, za Hij zich er niet mee gan bemoeien, maar met verdriet zien, dat men niet gehoorzaam is aan wat Hij wil. Als men verliefd is dan os de andere alles, iefde is mooi en kan mooier worden , maar schop je ego onder de kont en ga voor de ander, geef en krijg ipv geef en neem.
Schuilen bij God mag en kan, als je verdriet hebt en Zijn hulp nodig hebt, maar geef hem niet de schuld van je eigen falen, dan schuil je verkeerd |
mooie reactie pieter
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|