ChristianMatch

Forum

De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5325 5326 5327 5328 5329 5330 5331 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 18:15

CORTAZAR588 schreef:
nou ja mijn mening is dat het erg is gesteld met ons land.
ik ben van mening dat Nederland in veel dingen voorop loopt in het kwaad.
wellicht ten overvloede ........maar wie de barmhartigheid van de goddelozen tot wijsheid verheft , is wreed.

ik denk dat er geen enkele reden is om een kliniek te beginnen om mensen te helpen doodgaan.
maar in een seculiere maatschappij , waarin zoveel leugens tot waarheid worden verheven , mag ook deze zoveelste leugen van de vader der leugen , de Satanas , ons niet verbazen.

God heeft de mens overgegeven aan zijn eigen wijsheid.
De mens die God afwijst en Hem tot kneus verklaart , zijn wetten aan de laars lapt en de eigen wijsheid verkiest boven die van God......is verloren.
En dat is wat wij , althans ik , heel sterk ervaar in deze maatschappij.
alles , maar dan ook alles wat God verbiedt , wordt door de mens , hetzij christen hetzij niet christen aan de laars gelapt.

Want menende wijs te zijn hebben zij ................

en of het homoseksualiteit of euthanasie of wat dan ook betreft......de mens weet het beter dan de Allerhoogste.
want de mens denkt te weten waar God de nuances heeft vergeten.
Ja .........zo is het ....wij kunnen de nuances in Gods idee aanbrengen.

Maar goed dat Hij ons ,mensen, heeft.........wat zou het toch wat zijn als het niet zo was.

Quote:
nou ja mijn mening is dat het erg is gesteld met ons land.

Ik kwam een film tegen over ook een einde maar dan het einde van de financiële wereld over maar enkele jaren, en hoe dat onder meer komt.
Een stukje uit Pauw en Witteman, dat we na enkele jaren niet meer kunnen pinnen, dat het financiële stelsel dan is gecollapsed.

Willem Middelkoop over de crises
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 18:22

Paulus heeft heel veel geschreven, aanvaard elkaar, zoals Christus u heeft aanvaard, daar hoef je niets aan toe te voegen, laat staan af te houden.
En elkaar in de waarden laten, wij zijn geen gelijken, en iedereen beleeft het vaak anders Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 18:24

Het financiele verval is denk ik het enige wat de gemiddelde Nederlander zal raken.
Het is een gegeven , dat mensen een voorliefde hebben voor alles wat God verbiedt.

En geld is en blijft nog steeds de wortel van alle kwaad.
Maar ook de drijfveer van het kwaad.

Als we , zoals Beppe Grillo , tegen onze schuldeisers zou zeggen : kwijtschelden of we stappen uit de Eurozone ........cq kwijtschelden of je zoekt het maar uit met je huis .....
Maar ja , wie wil zijn huis , auto , caravan etc etc etc kwijt ?
Angst om niet meer het leven van voorheen te hebben maakt dat mensen tot uitersten zullen gaan om hun eigen huid ( lees s) te redden.

Zo regeert de angst om te verliezen .....ipv solidariteit met degenen die reeds hebben verloren.

In Spanje zijn er al verschillende zelfmoorden geweest vanwege de niets ontziende terreur van het GELD.

geeft te denken ......een mensen leven is slechts de getallen van de bankrekening waard ?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 18:38

Mat, jij moet wel heel erg veel van jezelf houden. Nu is dat op zich niet verkeerd, zolang je ook maar oog voor anderen hebt en anderen liefhebt. Het kan aan mij liggen maar ik kan dit moeilijk ontdekken in je topics.

Een paar uitspraken van je op andere topics:

-Gewoon als ik de reacties zie en ook op andere topics, begin me serieus af te vragen of mensen wel echt geloven.
-Het lijkt erop dat het plaatsen van de bijbelstudies weinig zin heeft hier. Zouden sommigen zich zo verhard hebben vraag ik me af?
-Ik denk dat mijn topics op ChristianMatch aan dovemans oren zijn gericht

Dit klinkt toch alsof je jezelf boven anderen verheft en daarmee jezelf het recht verschaft om ook anderen te vervloeken die niet denken zoals jij denkt.

Ik vraag me af wat toch de bedoeling van je is om zo te reageren op de topics. Misschien kun je daar eens over nadenken en dat dan in je eigen bewoordingen weergeven. Ook zou je je manier van reageren op anderen eens nader kunnen onderzoeken. Het respecteren van andermans meningen, die ook aan de bijbel getoetst zijn, is mijns inziens ver te zoeken.

Wie hier met Hem leeft en Hem volgt, mag straks ook met Hem leven. Het evangelie is die blijde boodschap.

Laatst aangepast door
JANS221
op vrijdag 8 maart 2013, 18:40
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 19:09

MAT170 schreef:
Het gaat over deze gelijkenis

matteus22vers1 En Jezus antwoordde en sprak wederom in gelijkenissen tot hen en zeide: 2 Het Koninkrijk der hemelen is gelijk aan een koning, die voor zijn zoon een bruiloft aanrichtte. 3 En hij zond zijn slaven uit om de ter bruiloft genodigden te roepen, doch zij wilden niet komen. 4 Wederom zond hij andere slaven uit, met de boodschap: Zegt de genodigden: Zie, ik heb mijn maaltijd bereid, mijn ossen en gemeste beesten zijn geslacht en alles is gereed; komt tot de bruiloft. 5 Maar zij sloegen er geen acht op en gingen heen, de een naar zijn akker, de ander naar zijn zaken. 6 De overigen grepen zijn slaven, en zij mishandelden en doodden hen. 7 En de koning werd toornig, en hij zond zijn legers uit en verdelgde die moordenaars en stak hun stad in brand. 8 Toen zeide hij tot zijn slaven: De bruiloft is wel gereed, maar de genodigden waren het niet waard. 9 Gaat daarom naar de kruispunten der wegen en nodigt allen, die gij aantreft, tot de bruiloft. 10 En die slaven gingen naar de wegen en verzamelden allen, die zij aantroffen, zowel slechten als goeden. En de bruiloftszaal werd vol met hen, die aanlagen. 11 Toen de koning binnentrad om hen, die aanlagen, te overzien, zag hij daar iemand, die geen bruiloftskleed aanhad. 12 En hij zeide tot hem: Vriend, hoe zijt gij hier gekomen zonder bruiloftskleed? En hij verstomde. 13 Toen zeide de koning tot de bedienden: Bindt hem aan handen en voeten en werpt hem uit in de buitenste duisternis; daar zal het geween zijn en het tandengeknars.

14 Want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren.

De koning is Jezus en de slaven zie ik dan als de personen die Jezus uitzendt om mensen uit te nodigen voor zijn maal. Dan zie je dat mensen het afwijzen en zogenaamd een excuus hebben om niet te komen. Ik zie het zo dat Jezus iedereen uitnodigt om binnen te komen in zijn koningkrijk maar dat er maar weinig zijn die de uitnodiging aannemen en ook echt komen.

Want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren Die velen die geroepen zijn ik geloof dat dat ieder mens is maar dat er uiteindelijk maar weinig mensen de uitnodiging van Jezus aannemen (het offer van hem om gered te worden)

Dit is een waarschuwing Toen zeide de koning tot de bedienden: Bindt hem aan handen en voeten en werpt hem uit in de buitenste duisternis; daar zal het geween zijn en het tandengeknars voor de personen die niet gered en vergeven zijn door Jezus.

Volgens de Bijbel heeft de uitstorting en inwoning van de Heilige Geest de plaats van de wet heeft overgenomen.
Er staat immers, dat de Heilige Geest Zelf in het hart zal getuigen van oordeel, zonde en rechtvaardigheid.

Zo is de Heilige Geest de vervulling geworden van de wet, met de woorden dat je de Heere moet liefhebben boven alles en je naaste als jezelf.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 8 maart 2013, 19:18
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 19:15

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...omdat ze zouden denken dat ik een mietje was. Ik deed ook de kruisjessteek en vroeg mijn moeder om me te leren naaien met naald en draad en met de machine. Strijken en koken wilde ik ook leren. Kinderen krijgen ging niet maar dat snapte ik al toen ik 19 was...
Verraste, verbaasde smiley das mooi op tijd Smiley met dichtgeplakte mond

Tjonge wat een huisman zou jij zijn hebben ze je ook met een snoeischaar leren werken?? Clown smiley
Eh bij ons moesten op school de jongens in de zesde klas ook breien en foeteren dat ze deden Clown smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 19:21

CORTAZAR588 schreef:
om mijn gebruikelijke onderwerp , de dood , nu eens te verlaten.....
zou ik een ander onderwerp willen aansnijden.

als liefhebber van de talen , maar ook van de wiskunde , moet ik tot mijn grote verdriet vaststellen , dat veel leerlingen op het voortgezet onderwijs de grootst mogelijke moeite hebben met de wiskunde.
In de eerste plaats omdat ze het basis rekenen niet meer beheersen en in de tweede plaats omdat de wiskunde een praat vak is geworden.

In de jaren 80 van de vorige eeuw moest het roer om.
De wiskunde was niet vrouw vriendelijk genoeg ic de leerboeken waren gericht op de belevingswereld van jongens , waren te sober en de sommen te summier.

Dwz in plaats van een hele normale vraag bij een som , moesten er hele teksten komen om het op te leuken.

Dus een opgave zoals : 2x + 2y = 10 en de opdracht om dit te tekenen
werd een heel verhaal over een verhouding tussen 2 soorten brood , die ingekocht moeten worden , maar waarvan de totale lostprijs de 10 mil niet mag overstijgen.

Dat is nog te behappen.
Ondertussen is het vak wiskunde verworden tot veredeld rekenen en ook daarin schijnen nog veel leerlingen te verdrinken.

Hoe kan dat ?
Waar gaat het fout ?
Wat is er aan de hand ?
Wat is er / was er fout met het ouderwetse onderwijs ?

Vragen te over en veel leerlingen , die wiskunde nodig hebben op de vervolgopleidingen , maar zwaar tekort komen omdat de middelbare scholen het laten afweten.

Tja ik ben nooit een held geweest in hoofdrekenen en 2Y x 2X is nog steeds abracadabra voor mij (al ben ik tegenwoordig goed in hoofdrekenen Knipoog smiley )
Maar ik moet wel zeggen wiskunde moet je begrijpen en dat begrijp je of je begrijpt het niet ik kon het niet en vind het nog een zeer lastige materie en dat is net als met talen..
De ene mens is gezegend met een goed stel hersenen om dat te leren en op te nemen en de ander (zoals ik dus) is gezegend in beter te zijn met mensen en de handen te werken.... En gelukkig maar dat er verschillen zijn..

Maar de eerlijkheid gebied dat als ik keek en kijk bij hoe mijn nichtjes en neefjes sommen moeten maken bv staartdelingen dan hoeven ze niks meer te onthouden maar alles op te schrijven en snap ik er niks meer van... En dan idd wat was er fout met de versie hoe wij het leerden??
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 19:30

Vrijdag 8 Maart, Hosea 2: 10-15; Vergeet God niet.

Hoe blind kan een mens zijn? God maakt het verwijt dat toen het economisch goed ging en de mensen geen gebrek hadden aan eten en drinken en noem alles maar op, zij geen enkel besef opbrachten dat God het was die hen zegende en aan wie zij hun geluk, voorspoed en levensvreugde te danken hadden. In plaats van God te danken, dankten ze Baälgoden. In Israël was dat een steeds weer terugkerende valkuil. Volgens de Kanaänieten zou Baäl – Baäl betekent heer – garant staan voor economische groei en bloei, voor vruchtbaarheid, kracht en potentie. Het programma van deze afgoden sluit dus naadloos aan bij het wensplaatje van de doorsnee mens in alle tijden. De meeste inkomsten besteedde men ook aan Baäl, oftewel aan eigen genot in de vorm van mooie kleren, dure sieraden, uitvoerige maaltijden en eindeloos gefeest.
Dat gezondheid, voorspoed en geluk gaven van God zijn, bedacht nauwelijks nog iemand. ‘Mij vergaten ze’, hoor je de Heer zeggen. Vergeten worden, als je je voor iemand hebt ingezet, doet altijd veel pijn. Hij zegt: ‘Als jullie zo blind zijn en Mij niet eens opmerken, dan haal Ik een ander gewoon weg. En zie dan maar wie je helpt.’
‘Heer, doe dat niet! Vergeef onze blindheid!’
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 19:33

UP!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 20:10

ERIKA129 schreef:
[/b][/i] Verraste, verbaasde smiley das mooi op tijd Smiley met dichtgeplakte mond

Tjonge wat een huisman zou jij zijn hebben ze je ook met een snoeischaar leren werken?? Clown smiley
Eh bij ons moesten op school de jongens in de zesde klas ook breien en foeteren dat ze deden Clown smiley Coole smiley met zonnebril

Helaas komen de kinderen in NL in de 6de klas niet verder dan breien....zie maar naar de topic over wiskunde... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 20:33

CORTAZAR588 schreef:
Baruch B' Ha Shem Adonai ...

kaddiesj voor de 6 miljoen in Auschwitz , Sobibor , Treblinka , Mauthausen , Schaffenburg , Bergen - Belsen , Theresienstadt.

kaddiesj voor de 1,5 miljoen kinderen vergast en vermoord in vernietigingskampen.
Moge het bloed van deze kinderen voor eeuwig roepen tot de Heer van het Heelal

kaddiesj voor Ha aratez Yisraeel

Kaddiesj voor Tzar Ha Shalom

http://youtu.be/epfKtbhjg1w
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 20:57

PIETER619 schreef:
Doemdenken is des duivelsoor kussen.

Wat kan een doemdenker bijdragen aan Jezus opdracht, "Gaat heen verkondig heet evangelie en maak alle volken tot mijn discipelen".

Als we net als vroeger, een toornig God de wereld gaan verkondigen, bekeert u wat u wacht hel en verdoemenis, gaan we totaal voorbij aan Gods Liefde getoond in Jezus, die juist de Liefde Gods en alle Go(e)ds verkondigde.

Mooi topic. Het ligt natuurlijk wel wat genuanceerder. In veel behoudende kringen is men gewend te denken in termen van hel en verdoemenis. Vaak komt dat ook omdat men de oudtestamentische wetten en woorden een grote plaats geeft en ze niet ziet in het licht van het Nieuwe Verbond. In het oude verbond werd de overspelige vrouw gestenigd, want zo stond het er en ja men kon Gods Wet toch niet veranderen? Dan zou de toorn van God hen zeker treffen, dan de vrouw er maar aan. Dat Christus die wet negeerde en Zijn wet van liefde en vergeving toepaste, wordt vaak vergeten. Het Oude Testament heeft als je het farizeisch leest sterke fundamentalistische trekjes en is in de geest van die tijd ook erg wreed. Volgens die wetten werd Christus veroordeeld tot de dood want hij handelde in strijd met de wet dat een vrouw ter dood gebracht moest worden bij overspel.
Veel behoudende gelovigen komen daar niet los van en zijn bang voor de toorn van God. In het oude testament dacht men ook zo. Het Oude Testament is prachtig maar moet je wel lezen in het licht van de latere boodschap van Christus.

Want een ieder die Mij aanneemt is een heel andere boodschap dan dat er maar heel weinig uitverkoren zijn. In de Gereformeerde Gemeenten gaat met er van uit dat er maar weinig 'bekeerden' zijn, waar ze overigens een heel eigen uitleg aan geven, en heel veel verdoemden. Dat maakt bang en is in mijn ogen ook wreed. Christus was echt heel duidelijk: Want een ieder die Mij aanneemt..... Veel kerken die fundamentalistisch denken hebben er van alles bij geredeneerd. Maar een ieder die Christus aanneemt, en in de beperkheid die we als mensen hebben Zijn liefde naleeft, heeft eeuwig leven. Dat is ons beloofd door God zelf. En dat is wel een blijde boodschap.

Er staat nergens dat je eerst een bevinding of een slag van God moet hebben en dat dat de bekering is. En al helemaal nergens dat de niet-bekeerden bij wie dat niet plaatsvond allemaal verloren gaan. Dat is fout gegroeid doorredeneren op niet-bijbelse gronden. Het probleem is dat veel mensen de leer van hun kerk met de culturele opvattingen over kleding en dergelijke gelijkschakelen met het Christendom zelf. Als je alleen of vooral hel, verdoemenis en angst gepredikt wordt dan denk je op een gegeven moment dat dat Gods boodschap is. Maar het is niet meer dan een interpretatie van een van de kerken.

Angst is een probaat middel. Maar het is duivels het in te zetten om mensen tot een angstgeloof te brengen. Geloof bestaat niet uit angst voor de toorn van God zoals in het Oude Testament maar uit vertrouwen in Christus. Het zijn scheefgegroeide kerkelijke tradities die dit in de weg staan. Mensen die uit de reformatorische hoek overgaan naar evangelische gemeenten ervaren het ontbreken van scheefgegroeid calvinisme daar ook als de grootste zegen.

Thomas, door te geloven hebben we juist geen angst.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 10 maart 2013, 01:42
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 21:05

FRANKT627 schreef:
Helaas komen de kinderen in NL in de 6de klas niet verder dan breien....zie maar naar de topic over wiskunde... Knipoog smiley

Boze smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 21:31

PIETER619 schreef:
Doemdenken is des duivelsoor kussen.

Wat kan een doemdenker bijdragen aan Jezus opdracht, "Gaat heen verkondig heet evangelie en maak alle volken tot mijn discipelen".

Als we net als vroeger, een toornig God de wereld gaan verkondigen, bekeert u wat u wacht hel en verdoemenis, gaan we totaal voorbij aan Gods Liefde getoond in Jezus, die juist de Liefde Gods en alle Go(e)ds verkondigde.

Helemaal mee eens.
Dat soort uitdragingen komt op mij over als geestelijke chantage.
Mooier en echter is het als iemand behouden wordt doordat hij in de ogen van de predikant liefde ontmoet...
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 21:37

Ach, ik ken een boer met een groot bedrijf die heeft alleen de basisschool gedaan. Je kunt je overal druk over gaan maken. Als je het niet eens bent met hoe het er aan toe gaat in de scholen, moet je een stap verder gaan dan "vloeken" op de realiteit zoals die zich bij je voordoet. Stuur je kinderen dan gewoon niet naar die school zou ik zeggen. En er zijn meerdere soorten onderwijssystemen. Een tante van mij is nooit naar school geweest, mijn oma heeft haar thuis les gegeven. Open your mind voor andere mogelijkheden.

Laatst aangepast door
ROLF230
op vrijdag 8 maart 2013, 21:39
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 21:46

ERIKA129 schreef:
Boze smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ach......laat Frank maar breien.......ik koop wel een trui.
Weet ik zeker dat er 2 armen aan zitten, en dat de kleur en vorm
mij bevalt Engeltje smiley
En..uhhhh verder doe ik niks meer vandaag...lekker weekend houden!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 22:19

FRANKT627 schreef:
Ik brei wel een string met lange pijpen...is goed warm in dit winterse klimaat... Knipoog smiley

Da's een keer wat anders dan sokken Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 22:22

Vandaag, de voorbereiding, vanaf morgen de arbeid Lachende smiley

En mezelf, lekker terug trekken, van de grote boze wereld..........
Op mijn nieuw verworven buiten....... met huisje........................
Hier en daar wat dicht spijkeren... beetje spitten... over een week
na de vorst, erpels poten......... en de rest zaaien.......................

Om me eigen vervolgens, af te sluiten, het hele jaar, zonder tv inter
net, telefoon en weet ik nog wat meer.
Lekker luisteren naar het gekwek van eendjes, en kwetterende vogels
amok makende meeuwen Boze smiley (kom je hier niet onderuit)
Om vervolgens voor me uit te staren, lekker denken, aan wat ik heb
en niet aan wat ik mis.

............... Knipoog smiley ...............
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 22:33

Tja was ook geen lang leven beschoren........
Zeg nu zelf, dan zou je nergens bij horen.....
Eerlijk duurt het langst..........
Van eerlijk zijn de meeste het bangst.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op vrijdag 8 maart 2013, 22:33
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 22:34

Nu? Slapen Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 22:56

ANNA415 schreef:
Nu? Slapen Slapende smiley

Welterusten ik nog werken
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 23:13

ZEELAND736 schreef:
Haha...ik bedoelde opscheppen!!!!
Zeker...er zijn mannen die voortreffelijk koken hoor!!!

Deze hoort daar ZEKER weten ook bij. (Nee Zee, IK bedoel niet het opscheppen Lachende smiley ) En dan heb ik nog maar èèn van zijn kookprestaties geproefd. En gezellig was het ook nog. Voor herhaling vatbaar.

Wat ik morgen van plan ben te eten? Gestoofde knolselderij met champignon/pepersaus, waarschijnlijk aardappelpuree en rundervinken.

Tenzij we natuurlijk die pre-pn morgen toch nog bij Frank gaan houden. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PATRIES300

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 23:38

Eerlijkheid duurt het langst.
Absoluut mee eens. Probeer over alles eerlijk te zijn en ben een mens zonder geheimen.
Merk zo vaak dat open en eerlijk zijn zoveel barierres weg neemt....
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 01:01

GERRIT084 schreef:
De hele Bijbel is prachtig, en ik denk ook wel dat iedereen een Bijbel heeft los daar van heeft niet iedereen de zelfde druk.
De aanduiding waar iets staat is al genoeg, kan iedereen het zelf opzoeken, mocht daar behoefte aan zijn.
Als iedereen een citaat op forum gaat zetten, zonder een woord zelf ergens aan toe te voegen, kunnen we net zo goed naar de dicht bijzijnde kerk gaan, voor een Bijbel uurtje.

dat is nog niet zo'n slecht idee, toch, gerrit?
(er zijn gekkere dingen te doen.........)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 01:08

[quote=GERRIT084]******* Eerlijk zijn, niet van deze tijd ?!****************Volgens mij van alle tijden.
Gewoon eerlijk zijn, wat jij er van vindt, ga er maar voor staan.
Wat ik vind van eerlijk zijn? Ja, voor mezelf vind ik het wel belangrijk om eerlijk te zijn. En zeker en met name met de mensen met wie ik in het dagelijkse leven te maken heb.Je grenzen trekken, en bijvoorbeeld durven te zeggen dit is me teveel, of dat kan ik niet aan, of dit wil ik niet, en zo en zo wil en kan ik het weer wel dat soort dingen zijn erg belangrijk.Het is ook wel vaak confronterend, en men zit er ook niet vaak
op te wachten toch?
Hoe bedoel je, er niet op zitten te wachten dat iemand eerlijk is? Ja, ik ga er vanuit en zou het fijn vinden als mensen eerlijk zijn, maar ja, ik hoef van niemand alles te weten hoor.
Voor mezelf vind ik het belangrijk eerlijk te zijn, in die zin aangeven wat ik wel wil wat niet, dingen die ik hiervoor schreef.
Hoewel men wel vraagt, aan die ander eerlijk te zijn, wil men het
toch liever niet.
Ik ben nog niemand tegen gekomen die liever niet wil dat je eerlijk bent...Eerlijk duurt het langst, en soms, ja binnen een relatie gelukkig wel
en soms met een ander onderwerp, ja helaas wel.
Hoe bedoel je, 'helaas wel'?Je ziet ook vaak op het forum, bij een grote verscheidenheid aan
topic,s , verschillende antwoorden, en bijna nooit zijn wij het eens.
Iedereen zegt een eerlijk antwoord te geven, maar soms kan het wel
en soms mag het niet.
Het kan zijn dat iemand wel eerlijk is, maar gewoon, teveel negatief is een tijdje. Dat kan weer komen door privé dingen; niet eerlijk durven zijn in je privé, dat je dit niet wil, je dat nu niet aankan, later wel. Wat bedoel je met 'soms mag het niet?'Maar is het dan ook wel zo eerlijk, of wordt er dan een antwoord
gegeven, meer moeten, om die ander niet te kwetsen.
Dát bedoelde ik net; ik moet en ik wil goed voor mezelf zorgen en ik kan geen dingen na komen als ik op dat moment door onvoorziene dingen niet kan, om iemand niet te kwetsen.
Als ik iets verzet, met een reden die voor mij opgaat, ja, dan ben ik eerlijk en dat is goed voor mezelf en voor diegene.

Maar volgens mij hou je dan juist, dat geen in stand, waar die ander
juist vanaf wil.
Hoe bedoel je dat: 'volgens mij hou je dan juist, dat geen in stand, waar die ander juist vanaf wil' Smiley die vol vragen zit Ja, ik snap er niets van, van die zin..
Eerlijk duurt het langst, maar oh oh wat hebben wij daar eigenlijk een hekel aan, of toch niet, is eerlijk nog wel van deze tijd?
Ik ben eerlijk in wat ik wel en niet wil en wanneer en wat en hoelang met mensen in mijn omgeving, vrienden etc. Ook als ik iets nog niet helemaal zeker weet, zeg ik dat ook eerlijk, van ja, dan en dan kan ik misschien wel, misschien niet, dan laat ik de ander de keus, wil die erop wachten met de mogelijkheid dat ik niet kan, of wil ie er voor kiezen dan met een ander iets te gaan doen, waarvan ie het wel zeker weet dat die kan.
Of, hij heeft op dat moment even niemand om dit of dat te doen, ja, dan is het meegenomen als ik kan, en als ik niet kan, ja jammer, dat wist ie van tevoren dat die kans erin zat.
Dan gaat er niemand over me grenzen, ik zelf ook niet, en men weet waar die aan toe is elke keer.
Dat heeft niets met deze tijd te maken voor mij.

Waarin alles kan en alles mag, waar alles bespreekbaar moet zijn....

Ik snap die zin niet, waarom moet alles bespreekbaar zijn? en hoe bedoel je, alles mag en alles kan? En wat heeft dat met 'deze tijd te maken?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 9 maart 2013, 01:27
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 01:52

[quote=GERRIT084]Om op die akelige smiley,s terug te komen
Zo,n anderhalf jaar geleden is er om gevraagd, aan mij, die te gaan gebruiken puur en alleen, omdat men niet wist wanneer er humor, en wanneer ik iets serieus bedoeld werd.
En dat had niet eens met opleidingen te maken, dat was van HBO tot laag opgeleide leden. ( of net andersom)

En eigenlijk vind ik het dom, en niet echt intellectueel om een ander te corrigeren welke taal hij/zij gebruikt om iets duidelijk te maken.

Ze vroegen toch of je smileys wou gebruiken en niet in wat voor een taal je moet schrijven?

En ik moet zeggen dat, soms een smiley wel eens kan helpen, maar gerust niet bij elk onderwerp, of antwoord.
Maar goed er zijn natuurlijk altijd wel mensen die, hun huid, duurder willen verkopen dan die werkelijk is.

Zijn huid duur verkopen (=het niet gemakkelijk opgeven) Zijn vel duur verkopen (=het slechts onder de grootste druk opgeven) je huid duur verkopen=
(jezelf tot het uiterste verdedigen)

Je zegt dus: er zijn er die het niet makkelijker willen opgeven dan, ja dan wat Smiley die vol vragen zit En wát onder nog grotere druk dan de grootste druk opgeven Smiley die vol vragen zit En zichzelf tot het uiterste verdedigen dan wat Smiley die vol vragen zit
Kan je je nader verklaren; ik snap er werkelijk niets van Smiley die vol vragen zit

Maar je hebt er natuurlijk ook die de lolbroek uit willen hangen, en zich vrolijker uit drossen, dan zij werkelijk zijn.
En uiteindelijk kom je bedrogen uit, als je al iemand van CM zou mogen ontmoeten, dan snij je er zo doorheen, hoe iemand werkelijk is.

Ja, en iemand ziet dan ook meteen hoe jij werkelijk bent....
En dan, waarom zou je dan bedrogen uitkomen? als je iemand ziet hoe die werkelijk is?
Misschien zou je dan juist iets zien wat je in de verste verte helemaal niet had gedacht...

En...hoe kan je nou 'bedrogen' uit komen? Je kan dan toch als iemand je type niet is gewoon eerlijk zeggen van ja je bent me type niet voor een vriendschap(of eventuele relatie daarna)? En dan na een kopje koffie weer teruggaan?
Ja, dat risico loopt iedereen.

Maar om dan te stellen dat je bedrogen uitkomt omdat iemand zijn huid te duur heeft verkocht? Misschien zichzelf beter heeft voorgedaan? Nou, dat kan ik niet voor iemand anders bepalen, of ik mezelf beter voordoe.
Ik doe mezelf voor zoals ik ben, en ja, als het jou tegenvalt, dan heb ik jou niet bedrogen, ja, dan is het zo, en dan denk ik dat jij mij ook zou tegenvallen want meestal is dat van 2 kanten.

Maar om dan te zeggen dat ik bedrogen ben uitgekomen?

Nee hoor, ik zeg gewoon sorry, je bent wel aardig maar geen type voor mij, gezellig even kennis met je te hebben gemaakt, en ik ga weer terug.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 9 maart 2013, 01:54
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 03:50

HANNAH810 schreef:

HEAR HEAR, maar wel de "goeie" Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 07:46

Zaterdag 9 Maart, Hosea 2: 16-25; Ik spreek u als mijn liefste aan.

God weet niet van opgeven. In zijn liefde volgt Hij de strategie van een man die de vrouw die bij hem wegliep, stilletjes meelokt naar het punt waar alles begon. En haar dan weer zo voor zich weet te winnen, en te beminnen, dat ze nooit meer bij hem weg wil. Hosea voert de vergelijking van God als gepassioneerd liefdespartner heel ver door. Terug naar de woestijn en je opnieuw laten aanspreken door die liefde van God, is zijn visie.
Onwillekeurig denk je misschien: zo werkt het in onze tijd niet meer tussen twee echtelieden die uit elkaar zijn geraakt. Die laten zich zelden nog verleiden. Maar God is dan ook echt heel anders. Bij zo veel van God zullen alle Baäls verbleken en hun namen vergeten zijn. Want het zal aan niets ontbreken. God belooft dat Hij op die dag een verbond sluit met heel zijn schepping, zodat die vreselijke oorlogen stoppen en de aarde haar vrucht rijkelijk zal geven. En dan zul je voorgoed, voor eeuwig, mijn beminde zijn, zegt Hij! Zijn liefde zal ervoor zorgen dat het tussen God en ons nooit meer stuk kan.

Mijn eigen volk noem Ik voortaan
wie niet mijn volk had moeten heten.
Ik spreek u als mijn liefste aan.
Dan zegt gij stil en blij mijn naam:
mijn Bruidegom, mijn God van vrede.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 08:18

HANNAH810 schreef:

Nee beslist niet.
Maar dat iemand een stelling in neemt, is goed, maar om vervolgens een hele pagina uit de Bijbel te plaatsen, is overdreven.
Terwijl er ergens anders op forum wordt verweten, dat iemand met teksten uit die zelfde Bijbel, iets zet, zonder een onderwerp te bespreken.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 08:21

MAT170 schreef:
Deel 1 http://www.davidhocking.org/playmessage.php?message=20130305

deel 2 http://www.davidhocking.org/playmessage.php?message=20130306

deel 3 http://www.davidhocking.org/playmessage.php?message=20130307

Luister ik altijd graag naar.

ff google en ik kreeg zo wel bedenkingen bij de heer Hocking.
Ook de naam David Hocking Ministrys doet mij een beetje huiveren, gelijk ook Benny Hinn dat deed.
Waarom een eigen naam geven aan wat God toe behoort? Het grote gevaar schuilt bij deze heren dus niet in wat zij zeggen ("alles wat in Mijn naam gezegd of gedaan wordt"), dat onze Heer kan zeggen "Ik heb u niet gekend".

"Onderzoekt alle dingen en behoud het goede", loop niet zomaar achter personen aan maar volg Jezus

Het ware evangelie is voor mij dat Jezus is opgestaan, zo de dood heeft overwonnen en Hij eens Koning zal zijn over een Nieuwe Hemel en een nieuwe Aarde en alles dan vlomaakt zal zijn, wat een toekomst hebben wij
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5325 5326 5327 5328 5329 5330 5331 ... 6194 Volgende
Pagina 5328 van 6194