| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 08:23
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Helemaal mee eens. Dat soort uitdragingen komt op mij over als geestelijke chantage. Mooier en echter is het als iemand behouden wordt doordat hij in de ogen van de predikant liefde ontmoet... |
Het is nog mooier en echter: door het offer van Christus is iemand behouden. (en dat hangt echt niet van de predikant af). Na de komst van Christus zijn wij in een andere verhouding tot God komen te staan. Als er hel en verdoemenis gepreekt wordt, lijkt het wel of er niets veranderd is en Christus niet gestorven is. Leef in vertrouwen op God en probeer Gods boodschap van Liefde uit het Woord te verstaan. Over drie weken is het Pasen: de dood, hel en verdoemenis zijn overwonnen. Wij mogen nu al leven vanuit die overwinning. En dat geeft bevrijding, ontspanning, rust en vreugde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 08:48
|
|
|
|
Pasen het mooist feest wat we kunnen vieren. Bij Goede Vrijdag stilstaan welk een offer Hij heeft gebracht, Hij zag toen al onze ellende, het was voor Hem niet alleen het fysiek lijden maar ook zag Hij alle zonde die Hij droeg, gelukkig ook de mijne, ze zijn vergeven als ik dat wil, door Zijn Liefdesdaad, mogen wij om vergeving vragen.
Pasen het feest van eeuwig leven, ook is dat voor mij door Zijn offer tot stand gebracht.
Het grootste voordeel is, dat dit niet alleen voor mij bestemd is maar voor een ieder die in Hem gelooft en wat Hij heeft gedaan voor ons.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zaterdag 9 maart 2013, 10:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 08:59
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Nee beslist niet. Maar dat iemand een stelling in neemt, is goed, maar om vervolgens een hele pagina uit de Bijbel te plaatsen, is overdreven. Terwijl er ergens anders op forum wordt verweten, dat iemand met teksten uit die zelfde Bijbel, iets zet, zonder een onderwerp te bespreken. |
Helaas zie jij het verschil niet. de meesten gebruiken de teksten om hun doemdenkerij kracht bij te zetten en vergeten helaas waar het werkelijk om draait, gelijk Jol aangeeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 09:53
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Helaas zie jij het verschil niet. de meesten gebruiken de teksten om hun doemdenkerij kracht bij te zetten en vergeten helaas waar het werkelijk om draait, gelijk Jol aangeeft. |
Ogenschijnlijk hou jij van herhalingen, die opmerking van die gene die je quote is van een week geleden, één opmerking. Vervolgens zet je een heel stuk uit de Bijbel, die waarschijnlijk iedereen leest dan rest mij de vraag wat je daar mee wil zeggen, en bereiken. Is het nu zo moeilijk, om eens te zetten wat je zelf wil, waar je heen wil, en wat je wilt zeggen? Zonder de halve Bijbel te plaatsen, behalve wat zij zette, wat jij mooi vond? Ik ben het wel met je eens dat er heel wat wordt gebruikt, om onderwerpen of eigen intentie kracht bij te zetten, maar daar hoef je zelf geen aanstoot aan te nemen.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zaterdag 9 maart 2013, 09:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 09:59
|
|
|
|
Yes vanavond gaan we gezellig wokken... Waar: Veenendaal Wok plaza Nieuweweg 224 Tijd: 18.30 uur
Hoop iedereen daar te ontmoeten ik heb er zin in
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 10:00
|
|
|
|
Vanavond niet mokken maar lekker wokken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 10:02
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Vandaag, de voorbereiding, vanaf morgen de arbeid
En mezelf, lekker terug trekken, van de grote boze wereld.......... Op mijn nieuw verworven buiten....... met huisje........................ Hier en daar wat dicht spijkeren... beetje spitten... over een week na de vorst, erpels poten......... en de rest zaaien.......................
Om me eigen vervolgens, af te sluiten, het hele jaar, zonder tv inter net, telefoon en weet ik nog wat meer. Lekker luisteren naar het gekwek van eendjes, en kwetterende vogels amok makende meeuwen (kom je hier niet onderuit) Om vervolgens voor me uit te staren, lekker denken, aan wat ik heb en niet aan wat ik mis.
............... ............... |
Hebbie jeselluf weer een volkstuin aangeschaft?? Mooi dat houd jou tenminste van de straat beter dan een relatiebemiddelingsburo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 10:06
|
|
|
|
| GERRIT084 aan Pieter schreef: | Ogenschijnlijk hou jij van herhalingen, die opmerking van die gene die je quote is van een week geleden, één opmerking. Vervolgens zet je een heel stuk uit de Bijbel, die waarschijnlijk iedereen leest dan rest mij de vraag wat je daar mee wil zeggen, en bereiken. Is het nu zo moeilijk, om eens te zetten wat je zelf wil, waar je heen wil, en wat je wilt zeggen? Zonder de halve Bijbel te plaatsen, behalve wat zij zette, wat jij mooi vond? Ik ben het wel met je eens dat er heel wat wordt gebruikt, om onderwerpen of eigen intentie kracht bij te zetten, maar daar hoef je zelf geen aanstoot aan te nemen. |
Ik ben het draadje nu allang kwijt.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 9 maart 2013, 10:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 10:13
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ogenschijnlijk hou jij van herhalingen, die opmerking van die gene die je quote is van een week geleden, één opmerking. Vervolgens zet je een heel stuk uit de Bijbel, die waarschijnlijk iedereen leest dan rest mij de vraag wat je daar mee wil zeggen, en bereiken. Is het nu zo moeilijk, om eens te zetten wat je zelf wil, waar je heen wil, en wat je wilt zeggen? Zonder de halve Bijbel te plaatsen, behalve wat zij zette, wat jij mooi vond? Ik ben het wel met je eens dat er heel wat wordt gebruikt, om onderwerpen of eigen intentie kracht bij te zetten, maar daar hoef je zelf geen aanstoot aan te nemen. |
Ik neem alleen aanstooot als men door die teksten Jezus in een kwaad daglicht stelt. Hij is door de Vader gezonden en Hem gehoorzaam geweest, moet je voor de aardigheid toch die topics eens beter gaan lezen, het doet zwwar afbreuk aan Zijn Overwinning aan het kruis en vooral Zijn Opstanding, dyu saan Gods Liefde voor ons door de Kwaaie God te verkondigen.
Voor de zoveelste keer wij hebben de Bijbel gekregen om het Goede te leren, gelijk door mijn geplaatste tekst te lezen is. Er staan waarschuwingen in de Bijbel, maar leer van Jezus en wat de ware betekenis is van wat Hij heeft gedaan voor ons. Simpele vraag wat kan gaan er gebeuren al straks een ieder (staat beschreven bij Zijn terugkomst)) weet wie Jezus is door Zijn Geest? Doet men het zefde als die ene misdadiger waarvan Jezus zegt "heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn"?
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 10 maart 2013, 00:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 10:23
|
|
|
|
Mijn mooiste moment is vanavond als ik een groep cm ers ga ontmoeten tijdens een gezellig wok avondje... Leuk weer een aantal lieve vrienden en nieuwe mensen te ontmoeten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 10:25
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Yes vanavond gaan we gezellig wokken... Waar: Veenendaal Wok plaza Nieuweweg 224 Tijd: 18.30 uur
Hoop iedereen daar te ontmoeten ik heb er zin in  |
Een gezellige avond toegewenst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 10:33
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Ik neem aeen aanstooot als men door die teksten Jezus in een kwaad daglicht stelt. Hij is door de Vader gezonden en Hem gehoorzaam geweest, moet je voor de aardigheid toch die topics eens beter gaan lezen, het doet zwwar afbreuk aan Zijn Overwinning aan het kruis en vooral Zijn Opstanding, dyu saan Gods Liefde voor ons door de Kwaaie God te verkondigen.
Voor de zoveelste keer wij hebben de Bijbel gekregen om het Goede te leren, gelijk door mijn geplaatste tekst te lezen is. Er staan waarschuwingen in de Bijbel, maar leer van Jezus en wat de ware betekenis is van wat Hij heeft gedaan voor ons. Simpele vraag wat kan gaan er gebeuren al straks een ieder (staat beschreven bij Zijn terugkomst)) weet wie Jezus is door Zijn Geest? Doet men het zefde als die ene misdadiger waarvan Jezus zegt "heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn"? |
Het heeft weinig zin er een welles nietes spelletje van te maken. En het heft ook weinig zin,lappen met teksten uit de Bijbel te plaatsen, dan rest mij de vraag waarom? Waarschijnlijk om je eigen gedachte kracht bij te zetten, het had korter gekund, hoofdstuk aanduiding, met verzen of onderwerpen. Van mijzelf uitgaande, lees ik het niet, of ik neem er een greep uit.
Iedereen beleeft en gelooft op zijn eigen manier, en we moeten (mogen) elkaar in eigen overtuiging laten (respecteren) staat ook gewoon in de Bijbel. Wij mogen/moeten wel elkaar vermanen/leren juist met Gods woord te leven, maar wij mogen elkaar niet veroordelen, of beleren, wel onderwijzen. Maar we mogen niet Gods woord, (mis)gebruiken om ons eigen woord kracht bij te zetten, en dat gebeurd maar al te vaak.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 10:38
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Hebbie jeselluf weer een volkstuin aangeschaft?? Mooi dat houd jou tenminste van de straat beter dan een relatiebemiddelingsburo  |
Precies, het zaaien in het bemiddeling gebeuren, gaat slecht, en oogsten is er al helemaal niet bij Op of in een volkstuintje gaat het mij stukken beter af ik kan beter plantjes seksen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 10:43
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Yes vanavond gaan we gezellig wokken... Waar: Veenendaal Wok plaza Nieuweweg 224 Tijd: 18.30 uur
Hoop iedereen daar te ontmoeten ik heb er zin in  |
Ik heb er ook zin in, ook al ken ik helemaal niemand van jullie! (maar het buffet is zo uitgebreid dat ik niet bang ben dat jullie me zullen opeten )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 10:50
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Het is nog mooier en echter: door het offer van Christus is iemand behouden. (en dat hangt echt niet van de predikant af). Na de komst van Christus zijn wij in een andere verhouding tot God komen te staan. Als er hel en verdoemenis gepreekt wordt, lijkt het wel of er niets veranderd is en Christus niet gestorven is. Leef in vertrouwen op God en probeer Gods boodschap van Liefde uit het Woord te verstaan. Over drie weken is het Pasen: de dood, hel en verdoemenis zijn overwonnen. Wij mogen nu al leven vanuit die overwinning. En dat geeft bevrijding, ontspanning, rust en vreugde. |
Ik schetste even de tegenstelling van de houding van iemand die "(s)preekt" over zijn geloof in Christus: Doet hij dat met het vingertje wijzend, of doet hij dat vanuit zijn eigen levende liefdesrelatie met God. En aangezien de ogen de spiegels van de ziel zijn, zal een verstaander daar alles in kunnen teruglezen, wat iemand staat te (s)preken. Ogen liegen nooit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 11:26
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Ik schetste even de tegenstelling van de houding van iemand die "(s)preekt" over zijn geloof in Christus: Doet hij dat met het vingertje wijzend, of doet hij dat vanuit zijn eigen levende liefdesrelatie met God. En aangezien de ogen de spiegels van de ziel zijn, zal een verstaander daar alles in kunnen teruglezen, wat iemand staat te (s)preken. Ogen liegen nooit. |
Als je naar de meeste voorgangers predikanten of hoe je ze noemen wil, kijkt, menen ze allemaal vol overtuiging wat ze zeggen. Wie in Jezus Christus gelooft leeft volgens de geest, en niet de wet, die is volbracht, maar er zijn wel degelijk leefregels.
Als je zo af en toe pendelt tussen alles wat Christus wil vertegenwoordigen, verschild dat nogal eens. Ook als je naar de ogen kijkt, menen zij het allemaal, de één is zweverig, (volgens de ander) de ander verkondigd ook hel en verdoemenis. En volgens mij is die er nog steeds, ook al is die overwonnen. Een losbandig leven, wordt nog steeds veroordeeld, leven vanuit de genade wil niet zeggen dat wij ook alles mogen, er zijn nog steeds regels.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE626
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 11:28
|
|
|
|
|
He! Is wel gezellig ;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 11:31
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | Dus een opgave zoals : 2x + 2y = 10 en de opdracht om dit te tekenen werd een heel verhaal over een verhouding tussen 2 soorten brood , die ingekocht moeten worden , maar waarvan de totale lostprijs de 10 mil niet mag overstijgen.
|
Je kunt het ook zo bekijken. Alles dient een doel, zelfs wiskunde...
Door een som "op te leuken" zoals je dat schetst, wordt er nog enigzins begrepen wat je ermee kunt doen. Wiskunde zonder doel, wat moet je ermee? Leuk om te weten hoe je allerlei gespuis zoals differentialen, dubbele integralen, matrixen en derdegraads vergelijkingen kunt uitrekenen, maar als je het kunstje beheerst, dan is het toch erg prettig te weten hoe je het kunstje in het praktische leven kunt gebruiken.
Conclusie: er is m.i. niks mis met het opleuken van sommen. Het maakt de droge wiskunde tenminste levendig, begrijpelijker en beter toepasbaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 11:49
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Doemdenken is des duivelsoor kussen.
Wat kan een doemdenker bijdragen aan Jezus opdracht, "Gaat heen verkondig heet evangelie en maak alle volken tot mijn discipelen".
Als we net als vroeger, een toornig God de wereld gaan verkondigen, bekeert u wat u wacht hel en verdoemenis, gaan we totaal voorbij aan Gods Liefde getoond in Jezus, die juist de Liefde Gods en alle Go(e)ds verkondigde. |
Ben ik helemaal niet met je eens, ik denk wat je vandaag de dag vooral ziet is dat er alleen nog maar over de liefde van God wordt gesproken. God is ook liefde maar over bekering, het kruis, zonden, oordeel etc word niet meer gesproken.
William booth zei | Quote: | | I consider that the chief dangers which confront the coming century will be religion without the Holy Ghost; Christianity without Christ; forgiveness without repentance; salvation without regeneration; politics without God; and Heaven without Hell. |
Romeinen1 gaat bv over de toorn van God over de gehele mensheid.
romeinen3vers23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods,
De toorn van God kwam over Jezus op het kruis voor de zonden van de wereld. Jesaja53vers10 Maar het behaagde de HERE hem te verbrijzelen. Hij maakte hem ziek. Wanneer hij zichzelf ten schuldoffer gesteld zal hebben
Laatst aangepast door
|
MAT170
|
op zaterdag 9 maart 2013, 12:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 12:10
|
|
|
|
heb even een professionele barbieknoeiapparaat geregeld.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zaterdag 9 maart 2013, 12:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 12:15
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Het heeft weinig zin er een welles nietes spelletje van te maken. En het heft ook weinig zin,lappen met teksten uit de Bijbel te plaatsen, dan rest mij de vraag waarom? Waarschijnlijk om je eigen gedachte kracht bij te zetten, het had korter gekund, hoofdstuk aanduiding, met verzen of onderwerpen. Van mijzelf uitgaande, lees ik het niet, of ik neem er een greep uit.
Iedereen beleeft en gelooft op zijn eigen manier, en we moeten (mogen) elkaar in eigen overtuiging laten (respecteren) staat ook gewoon in de Bijbel. Wij mogen/moeten wel elkaar vermanen/leren juist met Gods woord te leven, maar wij mogen elkaar niet veroordelen, of beleren, wel onderwijzen. Maar we mogen niet Gods woord, (mis)gebruiken om ons eigen woord kracht bij te zetten, en dat gebeurd maar al te vaak. |
en toch doorgaan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 12:25
|
|
|
|
Eerst lekker uitgeslapen...toen weer eens m'n ligbad gebruikt ...en nu ontbijten met een vers gebakken stokbroodje waarbij ik m'n krantje lees, tussendoor even eenstukjeop het forum van CM schrijven 
Plannen voor vandaag: verder breien aan uitgehaalde trui, creaen op m'n crea-zolder die nu zo netjes opgeruimd is en daarna heerlijk wokken in Veenendaal
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 12:30
|
|
|
|
En? Zou het helpen als je een ongelovige dreigt met de hel?
Zou het helpen om iemand angst aan te jagen? In de liefde is toch geen angst?
Alleen de liefde is aanstekelijk, angst roept alleen maar meer verzet op. Aangezien niemand met zijn eigen dood geconfronteerd wilt worden, maar wel een liefdevolle reddende hand wil pakken....
Hel en verdoemenis preken lijkt me daarom zinloos. Een ongelovige ZIT daar namelijk al in...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 12:34
|
|
|
|
Het grootste gevaar voor een volgeling van Jezus is denk ik niet een atheist, daar prik je zo doorheen. Maar iemand die in Jezus naam komt en dan een valse boodschap komt verkondigen. Je hebt in Nederland maar ook daarbuiten mensen die bekende voorgangers of leraren zijn. Sommige kunnen misschien bekend zijn van tv en een heleboel mensen hebben die naar ze luisteren en haast sterren zijn. Het belangrijkste is denk ik om Jezus te volgen
Johannes10vers27 Mijn schapen horen naar mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij, 28 en Ik geef hun eeuwig leven en zij zullen voorzeker niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit mijn hand roven.
En te toesten wat iemand zegt of dat klopt met wat de bijbel zegt of niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 12:38
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | en toch doorgaan? |
Volgens mij waren er al wat mensen een week door gegaan, en ga jij een week terug, dus gewoon door gaan kan eens een keer geen kwaad. Daar kom je verder mee dan stil staan, ik krijg ook meer het gevoel bij Pieter zijn teksten stil te staan, dan wat er in Gods woord geschreven staat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 12:45
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | En? Zou het helpen als je een ongelovige dreigt met de hel?
Alleen de liefde is aanstekelijk, angst roept alleen maar meer verzet op. Aangezien niemand met zijn eigen dood geconfronteerd wilt worden, maar wel een liefdevolle reddende hand wil pakken....
Hel en verdoemenis preken lijkt me daarom zinloos. Een ongelovige ZIT daar namelijk al in... |
En Paulus dan in Athene handelingen17vers30 God dan verkondigt, met voorbijzien van de tijden der onwetendheid, heden aan de mensen, dat zij allen overal tot bekering moeten komen; 31 omdat Hij een dag heeft bepaald, waarop Hij de aardbodem rechtvaardig zal oordelen door een man, die Hij aangewezen heeft, waarvan Hij voor allen het bewijs geleverd heeft door Hem uit de doden op te wekken.
Hij stelt Jezus voor als degene die rechtvaardig oordeelt en God roept mensen op zich te bekeren.
Laatst aangepast door
|
MAT170
|
op zaterdag 9 maart 2013, 12:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 12:53
|
|
|
|
Succes en veel zegen ermee Mat.
Vertel 's iets over je eigen ervaringen op dit gebied? Ik neem aan dat er "daad" is bij jouw "woord" mag ik hopen??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 12:53
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | En? Zou het helpen als je een ongelovige dreigt met de hel?
Hel en verdoemenis preken lijkt me daarom zinloos. Een ongelovige ZIT daar namelijk al in... |
Ik ben het met je eens, maar het neemt niet weg dat er vanuit twee kanten op wordt gekeken. Je mag wel uitkijken dat je niet, alles onder de mantel der liefde gaat vegen, de zonde is er nog steeds, we leven hier nu niet bepaald in het paradijs . Wij vallen dan wel niet onder de wet, maar wel onder de genade, er zijn wel degelijk regels die je moet handhaven. Net als beloven dat je anders zal gaan leven, en het vervolgens niet doet, en op oude voet (zondig leven) verder gaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 12:54
|
|
|
|
Kijk naar z'n daden. Een boom herken je aan de vrucht.
En controleer of degene Jezus als Verlosser, als Enige Zoon van God belijdt.
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op zaterdag 9 maart 2013, 13:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PATRIES300
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 15:59
|
|
|
|
Je moet een stuk tekst ook echt in zijn gehele context lezen. Aan wie waren die woorden gericht? Analyseer het verhaal voor je conclusies trekt.
Jezus sprak in het stukje over breken met familie tegen zijn dicipelen. De vraag is dus of je die tekst voor jezelf zo letterlijk moet nemen. Schaar je jezelf als een dicipel van Jezus? Dan mag je je aangesproken voelen. Maar denk dat het voor een ieder van ons knap lastig wordt om als een echte dicipel van Jezus te leven, want dan wordt er wel meer dan alleen maar dat stukje van je gevraagd.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |