| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 16:00
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ik ben het met je eens, maar het neemt niet weg dat er vanuit twee kanten op wordt gekeken. Je mag wel uitkijken dat je niet, alles onder de mantel der liefde gaat vegen, de zonde is er nog steeds, we leven hier nu niet bepaald in het paradijs . Wij vallen dan wel niet onder de wet, maar wel onder de genade, er zijn wel degelijk regels die je moet handhaven. Net als beloven dat je anders zal gaan leven, en het vervolgens niet doet, en op oude voet (zondig leven) verder gaat. |
Toch denk ik dat er geen regels zijn die je moet handhaven. Er is meer dan moeten. Volgens mij is de bijbel wel duidelijk hoe God wil dat wij leven: liefhebben, God boven alles en je naaste als jezelf. Wie liefheeft heeft de wet vervuld. En Liefde moet niets, liefde is vrijwillig. Angst voor dood, hel en verdoemenis is meer gericht op het ontlopen van de straf, dan op het liefhebben. Door angst ga je niet automatisch liefhebben. En onze liefde voor God en onze naasten schiet hier vaak tekort, we leven inderdaad hier niet in het paradijs. Maar ook deze tekorten zijn gedragen door het offer van Christus.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zaterdag 9 maart 2013, 16:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PATRIES300
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 16:04
|
|
|
|
Yep, en blijf toetsen. Spreekt iemand uit liefde? En breng zaken voor jezelf in gebed wanneer je twijfelt. God zal het je vast duidelijk maken.
Mooie om over na te denken: Als een niet-gelovige woorden uitspreekt in de naam van Jezus. Hoe verkeert is dat dan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 16:31
|
|
|
|
| ANNEMARIE415 schreef: | Eerst lekker uitgeslapen...toen weer eens m'n ligbad gebruikt ...en nu ontbijten met een vers gebakken stokbroodje waarbij ik m'n krantje lees, tussendoor even eenstukjeop het forum van CM schrijven 
Plannen voor vandaag: verder breien aan uitgehaalde trui, creaen op m'n crea-zolder die nu zo netjes opgeruimd is en daarna heerlijk wokken in Veenendaal |
Dat is nog af te wachten. Het is maar een rare groep mensen die komen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 16:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Dat is nog af te wachten. Het is maar een rare groep mensen die komen  |
Die pleister op je mond...is beslist niet overbodig!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 17:08
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Wat het eerste betreft heb je gelijk als het om de NBG vertaling van 1951 betreft. De mijne is de NBG vertaling 2004 althans de druk dan, de vertaling zal gerust iets eerder zijn geweest.
Dan dat plakkerige lieve slijmerig gedoe: heet denk ik vergeving. En volgens mij niet evenredig aan de uitdrukkingen die jij zet, hoewel ik je boosheid wel snap, vind ik niet, dat je het zo goedkoop mag neerzetten. Ook al zou je boos zijn op wie dan ook.
Je kan bv, proberen allen het oude testament te lezen en gebruiken, daar in mag veel meer, oog om oog, en tand om tand. Daarin kan je vinden wat allemaal tot de mogelijkheden hoort, wat je evt kan doen uit wraak . |
Ik heb het al gewijzigd in: Dus dat van ik ben zo blij en ik vergeef iedereen en heb mijn vijanden zoo lief en geef steeds mijn andere wang, ja, dat gaat alleen in bepaalde situaties op, en lang niet altijd. En is dus ook erg onbijbels om het zo van een kant te belichten er zijn ook een andere kanten. En negatief taalgebruik eruitgehaald.
| Quote: | En daar was het weer, een reden waarom ik liever niet uit de Bijbel citeer of waarom ik liever ook geen Bijbel teksten gebruik. De meesten op cm, lezen weer uit andere bijbel,s, drukken en uitgaven, vertalingen en soms ook parallel bijbel,s . De ik weet het beter cultuur, en terwijl ze het allemaal anders beleven, eigenlijk zouden we het er bij moeten zetten, welke vertaling men gebruikt. Maar ja, ben bang dat forum dan snel, uit gepiest is, en opgeheven wordt |
En ja vergeving daar waren we hier dacht ik al uit: als vergeving inhoud dat je de ander vergeeft, het niet aanrekend, en geen wrok en boosheid meer hebt, ja dan heb ik iedereen vergeven.
Ik zag vergeving als weer van harte met iemand omgaan, ja, als dat niet in het pakket hoeft te zitten, ja, dan is het, voor mij althans ook niet zo moeilijk. Net Wat Jol een keer zei, dat je zo iemand die je hebt vergeven dan niet meer hoeft te zien want die kan in patronen zitten die dan schadelijk zijn, zoiets, het kwam er wel op neer.
Ja, dus dan heb je een ander verhaal; een wereld van verschil.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 9 maart 2013, 17:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 17:27
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Dat is nog af te wachten. Het is maar een rare groep mensen die komen  |
O ja, en daarom kom jij maar niet? Jammer, anders hadden we een begin met de breilessen kunnen maken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 17:28
|
|
|
|
| ANNEMARIE415 schreef: | O ja, en daarom kom jij maar niet? Jammer, anders hadden we een begin met de breilessen kunnen maken  |
Oeps...die is raak!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 17:58
|
|
|
|
| ANNEMARIE415 schreef: | O ja, en daarom kom jij maar niet? Jammer, anders hadden we een begin met de breilessen kunnen maken  |
sow steek die maar in je broekzak komt een zooitje ongeregeld bij elkaar maar dat maakt het nu juist zo leuk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 17:59
|
|
|
|
| ANNEMARIE415 schreef: | Ik heb er ook zin in, ook al ken ik helemaal niemand van jullie! (maar het buffet is zo uitgebreid dat ik niet bang ben dat jullie me zullen opeten ) |
Sow ga me ook eens klaarmaken om zo te vertrekken enne als ze alles opmoeten eten dan kunnen we ze naar huis rollen En das voor de mannen wel een heeeeel eind
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 18:18
|
|
|
|
God heeft geen kalme reis beloofd, wel een behouden aan komst.......!
Alles wat ik tot nu toe heb meegemaakt, was geen gemakkelijke weg. En ik denk zelf dat er meerdere kunnen zeggen! Toch ben ik blij dat het mijn levens weg is, namelijk ik hou heel veel hemelse geschenken over!
Ik ben dankbaar als ik nu ziet hoe ik in het leven staat. Het is ook groeien in het geloof, ook naar het leven die voor ons ligt, de behouden aan komst.
Als ik nu zoals vandaag, over de strand loop, in de sterke wind, de meeuwen die dapper proberen tegen de wind in te vliegen, kleine stukjes en ze staan weer op de grond, dapper rennend vooruit te komen, halverwege staan ze even stil en dan weer stukje vliegen! Niet elke meeuw kreeg dit voor elkaar en werddoor de wind weer stuk terug geblazen, en die meeuw ging weer met volle moed tegen aan...........! En als ik zo naar kijk, dan denk ik, het lijkt wel of God tegen mij zegt, ga met nieuwe moed tegen aan.........jij kan het wel en Ik de Here zal jouw onder steunen.
Dit telt voor ieder, alleen jij zal die moed weer moeten hebben om door te kunnen gaan.
Gelukkig voelen begin bij jezelf, dat is de nieuwe moed...........!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:11
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | God heeft geen kalme reis beloofd, wel een behouden aan komst.......!
Alles wat ik tot nu toe heb meegemaakt, was geen gemakkelijke weg. En ik denk zelf dat er meerdere kunnen zeggen! Toch ben ik blij dat het mijn levens weg is, namelijk ik hou heel veel hemelse geschenken over!
Ik ben dankbaar als ik nu ziet hoe ik in het leven staat. Het is ook groeien in het geloof, ook naar het leven die voor ons ligt, de behouden aan komst.
Als ik nu zoals vandaag, over de strand loop, in de sterke wind, de meeuwen die dapper proberen tegen de wind in te vliegen, kleine stukjes en ze staan weer op de grond, dapper rennend vooruit te komen, halverwege staan ze even stil en dan weer stukje vliegen! Niet elke meeuw kreeg dit voor elkaar en werddoor de wind weer stuk terug geblazen, en die meeuw ging weer met volle moed tegen aan...........! En als ik zo naar kijk, dan denk ik, het lijkt wel of God tegen mij zegt, ga met nieuwe moed tegen aan.........jij kan het wel en Ik de Here zal jouw onder steunen.
Dit telt voor ieder, alleen jij zal die moed weer moeten hebben om door te kunnen gaan.
Gelukkig voelen begin bij jezelf, dat is de nieuwe moed...........! |
Ja nou, van mij mogen die meeuwen best met de wind mee vliegen, ben ze liever kwijt dan rijk, ze poepen hier de boel onder. En dat we hier geen kalme reis hebben, tja daar weet ik ook alles van, wel op een andere manier dan menig één hier, maar kalm is die zeker niet. Maar als je als buiten staander, eens een keertje over forum zou fietsen, kan je knap depressief worden van wat er allemaal gezet wordt.
Wat ik zelf wel een mooie uitspraak vindt, waar het precies staat weet ik niet, maar dat het er staat wel, het oude is voorbij gegaan, en het nieuwe is gekomen. En dan is het best wel triest, dat er nog zo in het verleden wordt geleefd, als je al van leven kunt spreken, laat toch los, het doet te veel af. Niets is het zelfde, elke nieuwe toekomst is nieuw, als je het zelf maar doet, een ander heeft het te druk met zich zelf .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:18
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | het oude is voorbij gegaan, en het nieuwe is gekomen. En dan is het best wel triest, dat er nog zo in het verleden wordt geleefd, als je al van leven kunt spreken, laat toch los, het doet te veel af. |
Ja maar dat loslaten is toch een heel proces. Eerlijk worden, zonden belijden, en de Heilige GEest durven toelaten in de diepe pijn. Pas als er genezing plaatsvindt, kun je het verleden loslaten. Veel mensen worstelen zodoende hun leven lang met hun diepste angsten en pijnen, wat niet hoeft.
Jezus kwam om Leven te geven. Om Vrij te zijn. Vrij om lief te hebben, vrij om te dienen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:20
|
|
|
|
De duivel kent Jezus ook, dat moeten we nooit vergeten. En omdat hij altijd liegt, kan hij dus mensen misbruiken om op die manier toch vanuit de naam van de Heer Jezus te spreken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:23
|
|
|
|
| PATRIES300 schreef: | Yep, en blijf toetsen. Spreekt iemand uit liefde? En breng zaken voor jezelf in gebed wanneer je twijfelt. God zal het je vast duidelijk maken.
Mooie om over na te denken: Als een niet-gelovige woorden uitspreekt in de naam van Jezus. Hoe verkeert is dat dan. |
Ja dat is zeker een mooie. Ik denk dat waarheid altijd van God is, ook in deze context. God werkt door gelovigen en niet-gelovigen heen. "Hij leidt het hart van de koning als waterbeken" zei David over Saul... nou zo heilig was Saul niet.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 9 maart 2013, 19:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:25
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Toch denk ik dat er geen regels zijn die je moet handhaven. Er is meer dan moeten. Volgens mij is de bijbel wel duidelijk hoe God wil dat wij leven: liefhebben, God boven alles en je naaste als jezelf. Wie liefheeft heeft de wet vervuld. En Liefde moet niets, liefde is vrijwillig. Angst voor dood, hel en verdoemenis is meer gericht op het ontlopen van de straf, dan op het liefhebben. Door angst ga je niet automatisch liefhebben. En onze liefde voor God en onze naasten schiet hier vaak tekort, we leven inderdaad hier niet in het paradijs. Maar ook deze tekorten zijn gedragen door het offer van Christus. |
Heel mooi gezegd!
En nog als aanvulling: Is het niet juist de liefde die de christen kenmerkt? (zou moeten kenmerken) "Aan de liefde zal men jullie herkennen".
Mensen zonder God leven zonder het te weten in de verdoemenis. In die duisternis is volgens mij het enige wat opvalt "liefde'. Echte oprechte liefde, dat valt op. En dat steekt aan.
En als je die liefde eenmaal vindt, dan weet je ook direct wanneer je zondigt. Het is toch de liefde die al het andere in werking zet? Liefde verlangt naar zuiverheid, en zodra die zuiverheid verstoort raakt, ga ik stappen ondernemen. Mijn ziel schijnt een verlangen te hebben om zuiver te zijn...
Ik geloof werkelijk dat de LIEFDE bij God het aller- allerbelangrijkste is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:25
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Ja maar dat loslaten is toch een heel proces. Eerlijk worden, zonden belijden, en de Heilige GEest durven toelaten in de diepe pijn. Pas als er genezing plaatsvindt, kun je het verleden loslaten. Veel mensen worstelen zodoende hun leven lang met hun diepste angsten en pijnen, wat niet hoeft.
Jezus kwam om Leven te geven. Om Vrij te zijn. Vrij om lief te hebben, vrij om te dienen... |
Hoe doe en ervaar je dat zelf, de Heilige Geest toelaten in diepe pijn, zodat er genezing plaatsvindt. Zou je daar wat over kunnen delen, hoe de Heilige Geest toe te laten in diepe pijn?
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 9 maart 2013, 19:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:30
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Sow ga me ook eens klaarmaken om zo te vertrekken enne als ze alles opmoeten eten dan kunnen we ze naar huis rollen En das voor de mannen wel een heeeeel eind  |
jij hebt een goede plek gekozen. Jij moet niet ver. Veel rollen is er dus niet aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:36
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Toch denk ik dat er geen regels zijn die je moet handhaven. Er is meer dan moeten. Volgens mij is de bijbel wel duidelijk hoe God wil dat wij leven: liefhebben, God boven alles en je naaste als jezelf. Wie liefheeft heeft de wet vervuld. En Liefde moet niets, liefde is vrijwillig. Angst voor dood, hel en verdoemenis is meer gericht op het ontlopen van de straf, dan op het liefhebben. Door angst ga je niet automatisch liefhebben. En onze liefde voor God en onze naasten schiet hier vaak tekort, we leven inderdaad hier niet in het paradijs. Maar ook deze tekorten zijn gedragen door het offer van Christus. |
Ben het wel met je eens dat er geen moeten is maar wel mogen, en men weet zelf wel wat kan en niet kan. De wet als regel zien, van wat het beste is, en dat is voor elk mens weer anders (lijkt mij)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:40
|
|
|
|
Daar heb je weer zoiets Gerrit... Joannie getuigt hier van haar zien...haar voelen...haar beleving van een stukje natuur... Bovendien... gecreëerd door haar Schepper.... Dat ziet en voelt ze in de vogels.... Waarbij jij dan weer reageert...kBen ze liever kwijt dan rijk...ze poepen alles onder!!! Leer jij ze dat dan anders!!! Ze laten gewoon alles vallen waar het hun uitkomt...dat is immers hun natuur... Dan welt er iets van dankbaarheid omhoog !!!! Heerlijk is dat toch??? Ik kan daar ook iets van voelen...als ik in de natuur ben.... Als God voor de dieren zorgt...zou Hij dan niet voor ons zorgen???
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op zaterdag 9 maart 2013, 19:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:55
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Ja maar dat loslaten is toch een heel proces. Eerlijk worden, zonden belijden, en de Heilige GEest durven toelaten in de diepe pijn. Pas als er genezing plaatsvindt, kun je het verleden loslaten. Veel mensen worstelen zodoende hun leven lang met hun diepste angsten en pijnen, wat niet hoeft.
Jezus kwam om Leven te geven. Om Vrij te zijn. Vrij om lief te hebben, vrij om te dienen... |
Natuurlijk is dat een heel proces, en niemand zegt dat het snel gaat, en net wat jezelf zet, eerlijk worden en je zonden belijden. Maar vooral ook eerlijk tegenover je zelf zijn, maar pas als jezelf begint met loslaten, is al het begin van het proces. Genezing kan pas plaats vinden, als jezelf de aanzet geeft, maar je mag wel vragen om kracht, die krijg je wel. Een simpel voorbeeld, je bent een stugge roker, en je vraagt om genezing je wil stoppen, maar je steekt er telkens één op. Dan zit je de komende tijd wel te vragen, en op een gegeven geef je de pijp aan Maarten, dan kan je klagen dat je niet wordt verhoord. Maar uiteindelijk wil je zelf niet echt, je (moet) mag ten allen tijden wel zelf de knoop door hakken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:58
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Daar heb je weer zoiets Gerrit... Joannie getuigt hier van haar zien...haar voelen...haar beleving van een stukje natuur... Bovendien... gecreëerd door haar Schepper.... Dat ziet en voelt ze in de vogels.... Waarbij jij dan weer reageert...kBen ze liever kwijt dan rijk...ze poepen alles onder!!! Leer jij ze dat dan anders!!! Ze laten gewoon alles vallen waar het hun uitkomt...dat is immers hun natuur... Dan welt er iets van dankbaarheid omhoog !!!! Heerlijk is dat toch??? Ik kan daar ook iets van voelen...als ik in de natuur ben.... Als God voor de dieren zorgt...zou Hij dan niet voor ons zorgen??? |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 20:02
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | Hoe doe en ervaar je dat zelf, de Heilige Geest toelaten in diepe pijn, zodat er genezing plaatsvindt. Zou je daar wat over kunnen delen, hoe de Heilige Geest toe te laten in diepe pijn? |
Tja, dat is niet zo eenvoudig uit te leggen vind ik. Dat heeft alles te maken met vertrouwen. Kijk, ik heb ontdekt dat ik geneigd ben om mijn pijn te bedekken. Dat is niet zo gek, want die pijn is veroorzaakt doordat iemand over mijn grens is gegaan en dus (misschien) niet het beste met mij voorhad. Mijn vertrouwen is daardoor een beetje stuk gegaan. En om te voorkomen dat iemand die plek nog een keer aanraakt, bedek ik hem. Hoe dieper de pijn ligt, hoe meer die pijn bedekt is. Want als je ouder wordt, gaat het leven gewoon verder en komen de emoties van alledag bovenop die pijn te liggen. Ja, pijn is dus ook een emotie die een weg zoekt... Feitelijk zit de reactie op de pijn gevangen... (nadenkertje)
In de relatie met God heb ik ontdekt... dat Hij WAARLIJK te vertrouwen is. Er is geen ommekeer of verandering van Zijn goedheid, van Zijn liefde. Dus naarmate de relatie tussen de Vader en mij groeide, leerde ik steeds meer Hem alles toe te vertrouwen. En ik ontdekte: Hij weet allang af van al die pijnlijke momenten die ik in mijn leven heb opgelopen. Ik hoef dus niks voor Hem te verbergen.
En dan gebeurt het zomaar dat ik wordt aangeraakt door een bijbeltekst, een lied, een woord zoals ik laatst ontving tijdens een conferentie, waardoor ik genezing ontvang. En nu komt het mooiste. Als Gods liefde (dat is Zijn Geest) mijn pijn aanraakt.... verdwijnt de pijn. Die houdt op te bestaan. Is er dus niet meer. Zo kun je als mens dus echt genezen van allerlei "aandoeningen" omdat God de onderliggende laag wil aanraken.
En reken maar dat je dan VRIJ gaat bewegen, en weer durft lief te hebben.
Ga nu niet jachtig op zoek naar die genezing, die komt wel op Zijn tijd. Blijf God gewoon elke dag zoeken en deel met Hem wat er op je hart ligt. Moet je 's kijken wat er gaat gebeuren.
Dan zeg je over een jaar: Potsie, het oude is weg, het nieuwe is gekomen (2 kor 5:17)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 20:04
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Natuurlijk is dat een heel proces, en niemand zegt dat het snel gaat, en net wat jezelf zet, eerlijk worden en je zonden belijden. Maar vooral ook eerlijk tegenover je zelf zijn, maar pas als jezelf begint met loslaten, is al het begin van het proces. Genezing kan pas plaats vinden, als jezelf de aanzet geeft, maar je mag wel vragen om kracht, die krijg je wel. Een simpel voorbeeld, je bent een stugge roker, en je vraagt om genezing je wil stoppen, maar je steekt er telkens één op. Dan zit je de komende tijd wel te vragen, en op een gegeven geef je de pijp aan Maarten, dan kan je klagen dat je niet wordt verhoord. Maar uiteindelijk wil je zelf niet echt, je (moet) mag ten allen tijden wel zelf de knoop door hakken. |
Zo is het inderdaad. Wij hebben altijd de keuze. Ook daarin is Gods liefde zichtbaar. Wij zijn vrije wezens, en mogen de hele dag door zelf kiezen wat we doen (en niet doen).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 20:15
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | Het financiele verval is denk ik het enige wat de gemiddelde Nederlander zal raken. Het is een gegeven , dat mensen een voorliefde hebben voor alles wat God verbiedt.
En geld is en blijft nog steeds de wortel van alle kwaad. Maar ook de drijfveer van het kwaad.
Als we , zoals Beppe Grillo , tegen onze schuldeisers zou zeggen : kwijtschelden of we stappen uit de Eurozone ........cq kwijtschelden of je zoekt het maar uit met je huis ..... Maar ja , wie wil zijn huis , auto , caravan etc etc etc kwijt ? Angst om niet meer het leven van voorheen te hebben maakt dat mensen tot uitersten zullen gaan om hun eigen huid ( lees s) te redden.
Zo regeert de angst om te verliezen .....ipv solidariteit met degenen die reeds hebben verloren.
In Spanje zijn er al verschillende zelfmoorden geweest vanwege de niets ontziende terreur van het GELD.
geeft te denken ......een mensen leven is slechts de getallen van de bankrekening waard ? |
Zonder geld kunnen we niet leven in deze maatschappij. Vele hebben een lening afgesloten om een veilige haven te bekomen. Vele zagen hun duur verdiende centen en bijna-eigendommen in rook opgaan door de miskleunen van enkele bankiers. Dat sommige het niet meer zagen zitten en liever uit het leven stapte verbaasde me niets. Het was zelfs voorspelbaar. En er zullen er nog meer volgen. Helaas...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 20:27
|
|
|
|
Letwel, ik kan God niet verklaren maar weet wel dat Hij soms ook wel verhoord maar niet zoals wij dat willen. Mijn vader had kanker en is daar aan gestorven, er is veel voor zijn genezing gebeden. Ik kon later gaan inzien dat God hem had thuis gehaald en verlost heeft uit zijn lijden. ik wist bij zijn begrafenis dat ik moest kiezen tussen vaarwel of tot ziens, gelukkig is het tot ziens geworden.
God is er altijd en heeft verdriet ook als wij dat hebben, waarom hij ook soms niet verhoord weet ik niet, maar probeer dan toch als nog op Zijn zekerheden te bouwen, want die geeft Hij wel Bij ons zijn heel veel gebeden verhoort, niet alleen bij mij, maar God zegend ook mijn oudste zoon gigantisch door verhoorde gebeden.
Ik zelf heb ik pure wanhoop bij mijn kinderen toen die baby's waren op knieën gelegen omdat ze geen lucht kregen. Van alles er al gedaan, neus, keel en borstkas in gesmeerd met uierzalf, wat meestal wel hielp, maar dan net niet. Radeloos, biddend Heer help hun toch en geef anders die rotzooi maar aan mij,. Ik kreeg het niet, maar opeens gingen ze rustig ademhalen en sliepen dan de gehele nacht door. 2 waren bronchitus-astmatisch en nummer 3 meer nog asmatisch.
Oudste zoon vroeg veel om gebed als hij het moeilijk had ivm zijn verblijf in Zwijndrecht zowel financieel als woonruimte en later ook voor werk. Had hij geld nodig en vroe of ik daar ook voor wilde bidden, kwam er soms iemand naar me toe om info (geld opsturen) of envelop met inhoud. Studie afgelopen en gelijk werk, geen woonruimte, en werd hem een appartement aangeboden voor weinig, altijd nadat hij er om had gevraagd of ik er ook voor wilde bidden.
Toen de oudste zoon van mijn zus werd geboren ging het helemaal mis en mijn zus is met de baaskter in de auto met een rotgang naar het ziekenhuis gereden, daar aangekomen (nadat neefje onderweg 2 x gereanimeerd was door de baakster. werd door artsen hun op het ergste voorbereid. het werd afgekondigd bij ons in de kerk op zondagmorgen, en 's middags zeiden de doktoren, wat er is gebeurd wij weten het niet maar dit is haast niet mogelijk, hij knapt op.
ook bij ons in de kerk is er voor babys gebeden waar dokteren geen raad meer wisten en alle hoop op hadden gegeven, een biddende gemeente en de kinderen zijn genezen.
Ik weet er zullen nog vele verhoorde gebeden komen voordat de Heer terug komt, dus volhard in gebed.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 10 maart 2013, 23:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 20:52
|
|
|
|
|
Mooi Roady....!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PATRIES300
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 21:03
|
|
|
|
| Quote: | Ik zag vergeving als weer van harte met iemand omgaan, ja, als dat niet in het pakket hoeft te zitten, ja, dan is het, voor mij althans ook niet zo moeilijk. Net Wat Jol een keer zei, dat je zo iemand die je hebt vergeven dan niet meer hoeft te zien want die kan in patronen zitten die dan schadelijk zijn, zoiets, het kwam er wel op neer.
|
Dat heet verzoening, en kan volgen op vergeving. Maar dat hoeft niet altijd. Heel mooi als ook dat lukt, maar daar is soms gewoon teveel voor gebeurd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PATRIES300
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 21:08
|
|
|
|
Dat denk ik dus ook Jol. En soms spreekt Jezus ook door niet gelovigen heen, zonder dat zij dat beseffen.
Snap je standpunt wel hoor Roady, en zit ook zeker wat in.
Gelukkig is Jezus oneindig veel sterker, en ben ik er heilig van overtuigd, dat wie verleidt wordt Zijn naam voor verkeerde doeleinden gebruikt te worden, ook door Jezus zal worden aangeraakt. Ik geloof dat Hij zich dan in Zijn glorie zal tonen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PATRIES300
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 21:13
|
|
|
|
Nu X-noizz/Flevo festival definitief stopt, het initiatief van Donkey Dollars niet is gelukt, heeft een groep oud Flevo-vrijwilligers de handen in elkaar geslagen.
Het resultaat is Flavor Festival in Liempden. 15 maart volgt een persbericht, maar het festival gaat hoe dan ook door.
Benieuwd of er hier mensen zijn die heen gaan. Zat vorig jaar als vrijwilliger in gespreksteam en hoop ook dit jaar weer aan de slag te kunnen in gespreks of gebedsteam!
http://www.flavorfestival.nl/
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 21:14
|
|
|
|
Ja er zullen nog velen volgen in die stroom van mensen die het niet meer zien zitten. ik weet hoe het voel en ik ga me zelf niet bewijzen of het wel zo is geweest. Geloof mij maar op mn woord, dat het geld de grote Mammon , meermacht en invloed heeft dan wij denken. En dat ook christenen , hoe vroom en toegewijd ook , zullen kiezen voor het geld en hun eigen huid.
Dat daaraan een overleven van de sterkste ten grondslag zou liggen of wat voor kul verklaring er ook aan gegeven moge worden is onzin.
Geld regeert ook in de harten van veel christenen en indien het geld ineens een last wordt ipv een lust en er veel geld terugbetaald moet worden aan banken en andere geldschieters......dan lijkt het leven een grote nachtmerrie te worden.
Is suicide dan de oplossing ? Is suicide ooit een oplossing ? en wat lost het op? het lijden van een mens is soms ondragelijk en lijkt uizichtloos en alleen maar erger te worden. Maar zou God , als we aannemen dat Hij bestaat en de Baas is , zou Hij datdan ook niet zien ? En werkloos toezien ?
Het volk Israel is door de eeuwen heen vervolgd , vetrapt en verguisd en in de 2e WO bijna geheel vernietigd. In de kampen leek God verder weg dan ooit ......laat staan het gevoel dat je als Jood iets betekende ....
Echter in 1948 was de staat Israel een feit. Wie heeft een wonder verricht, wie is boven elke verwachting in staat zoiets te bewerken ? Is dat niet Ha Shem ?
De Naam aller Namen ? Ik zeg niet dat suicidanten laf zijn .....absoluut niet! Ik zeg wel dat ze blind zijn.
God is bijmachte allles te doen en te bewerkstelligen wat wij behoeven. Alleen de mens denkt dat , wanneer hij/zij het niet meer ziet zitten , dat het dan genoeg is geweest.
Dat is de grote vergissing ..... God kan ALLES , en is door geen enkele barriere of beperking gebonden. Wie dat uit het oog verliest , verliest elke hoop. En hoop doet uiteindelijk leven ......hoe je het ook bekijkt.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |