| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 22:38
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | heerlijk he dat zateren.......we doen helemaal nikzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz op de dag van de arbeid nog wel.. |
niet??? ik wel hoor ik was vanmorgen al om kwart over 9 op het voetbalveld heb weer 1,5 uur achter een bal aan gerend daarna nog een was opgehangen en een nieuwe aangezet boodschappen gedaan, eten koken, afwassen nu ben ik moeeeeeeeeeee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 22:53
|
|
|
|
morgen zondag.
een dag om te zonnen? als het regent valt er niet te zonnen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 22:57
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Daar zeg je zoiets Sus, we kunnen niet met Gods ogen kijken, toch denken we wel als God te kunnen denken ..... (doordenkertje) |
We kunnen wel vragen of we de bril van JEZUS mogen lenen zodat we leren te kijken zoals HIJ kijkt!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 23:03
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | morgen zondag.
een dag om te zonnen? als het regent valt er niet te zonnen. |
maris wat ben je weer wakker en dat op zaterdagavond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 23:08
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Soms zou ik willen dat ik met God's ogen in jouw hart kon kijken
of
Nee, door je open te stellen Voor wederzijdse liefde Kan onze vriendschap blijken |
Die is wel heel mooi ... !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 23:09
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | De overgrote meerderheid van het personeel in het basisonderwijs (62%) vindt het op zich een goede ontwikkeling dat kinderen een etiket krijgen wegens een probleem of stoornis. Ook denkt het gros (72%) dat de extra zorg en aandacht voor labelkinderen een positieve invloed heeft op hun leven.
mee eens
Vier op de vijf docenten (81%) vindt dat labelkinderen tot extra werkdruk leiden. Ruim een derde van de leraren (37%) heeft zo veel probleemkinderen in de klas dat hun werk er onder lijdt. De opleiding is een probleem: die bereidt onderwijspersoneel volgens bijna twee derde van de ondervraagden (63%) onvoldoende voor op de omgang met probleemleerlingen.
Dat klopt. Maar de werkdruk wordt vooral veroorzaakt door de luxe-eisen die de samenleving aan de scholen stelt. Alles moet leuk, leuk, leuk zijn. Door al die eisen bij elkaar wordt het voor docenten erg moeilijk om daar aan te voldoen zonder dat de werkweek het dubbele wordt. (dus 70 uur werken waarbij men maar voor 40 uur uitbetaald wordt) Ik vind dat de samenleving eens moet ophouden om al maar eisen op eisen te stapelen. Het is puur de schuld van de samenleving dat de docenten geplaagd worden door een immense werkdruk. Ook moet de samenleving maar eens drastisch gaan snijden in de bureaucratische rompslomp en het enorme aantal vergaderingen. Bovendien: al die leuke raamtekeningen zijn leuk, maar niet noodzakelijk. Ouders zouden er ook voor kunnen kiezen om tevreden te zijn met minder luxe op school.
CNV Onderwijs is blij met de resultaten van het onderzoek: Voorzitter Michel Rog: ‘Het bewijst dat de bereidheid in de school om kinderen extra zorg te bieden, groot is. Maar het onderzoek toont ook aan dat leerkrachten steeds meer tegen de eigen grenzen oplopen.’ Rog pleit daarom juist voor meer investering in het basisonderwijs in plaats van aangekondigde bezuinigingen, zoals op begeleiders voor kwetsbare leerlingen. |
Investeringen in het onderwijs kunnen gedeeltelijk achterwege blijven, mits de scholen zich kunnen beperken tot hun kerntaak, nl. het onderwijs geven. Zorg aan probleemkinderen vraagt eigenlijk om inzet van extra personeel. Zodra ouders hun wensenlijstje inslikken en de samenleving zn eisenlijstje drastisch snoeit zal dat beter lukken. Het wordt dus hoog tijd dat de samenleving een keuze maakt. Ofwel: er moet veel geld bij, ofwel het eisenpakket moet met 80% worden teruggebracht. Van twee walletjes eten is absoluut onmogelijk. Politici die dat niet snappen moeten maar zelf eens een jaar voor de klas staan.... dan leren ze de neiging wel af om achteloos eisen op eisen te stapelen.....
Laatst aangepast door
|
ARJAN007
|
op zondag 2 mei 2010, 00:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 23:11
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | maris wat ben je weer wakker en dat op zaterdagavond |
nee ik slaap half want ik pieker over de maandag. als je dan moet manen hoe doe je dat dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 23:13
|
|
|
|
morgen is het Zondag een dag om :
God te Zoeken Tegen de stroom in te Zwemmen Een dag om God in je leven te laten Zaaien de duivel zijn poten onder zijn stoel vandaan te Zagen ons door God te laten Zegenen te weten dat God zal Zegenvieren te weten dat alles valt onder Zijn Zeggenschap de opstanding te vieren, dat Jezus zich op de troon Zetelde We mogen zingen omdat Hij ons bevrijdde van onze zonden dat we niet moeten zwijgen Maar God danken en Hem de eer toe Zingen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 23:16
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Jonathan, je weet toch: niet het vele is goed, maar het goede is veel! Koester de mooie momenten en mensen! |
Nee ..... ik hoop dat iedereen verder kijkt dan zijn eigen hokje.
niet alleen in je eigen hokje wordt het brood verdeeld kruimels vallen daar ook buiten en zijn ook voor al God's kinderen
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op zaterdag 1 mei 2010, 23:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 23:21
|
|
|
|
Ik heb in heel wat hokjes gezeten....
maar er is maar Eén hokje waar ik t heb kunnen vinden
Dat is aan de voeten van Jezus Want daar is behoud en redding van onze zonden.
Ik heb verschillende kerkvloeren van verschillende pluimage betreden, maar Hij heeft zijn handen op mij gelegd toen ik daar aan het kruis kwam. mijn zonden daar beleed, en tegen Jezus zei..... Heer ik kan t niet meer alleen.
Mag ik in het licht van Uw aangezicht
Straks tot u gaan En daar voor u staan
En dan...ondanks zonden Me toch voelen met u Verbonden
Omdat ik door uw zoon Kan staan voor uw troon
En dat laatste hokje hoop ik ook een keer in te gaan. En dat is me daar een groot hokje.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 23:21
|
|
|
|
| ARJAN007 schreef: | Sja.... niet iedereen is rijk gezegend met sociale- en communicatieve vaardigheden. Dat is in de samenleving zo en hier in de chatbox is het niet anders. Toch kan ik er doorgaans prima mee leven. Ook omdat er ook aardige en lieve momenten zijn. In elk geval zit er 's avonds laat in deze chatbox méér leven dan je zo zou vermoeden. 't Is in elk geval niet saai!
Qua karakter en opvattingen pas ik niet zo bij de meeste mensen in de chatbox, maar dat heeft toch ook weer zn voordelen. Altijd met gelijkgestemden kletsen doet het gesprek ook weleens stilvallen...... |
ik ga er ook niemand op veroordelen hoor. Als iemand plezier heeft in die chatbox, blijf er lekker mee doorgaan. Maar waarom moet ik telkens hier op het forum zoveel negatiefs er over lezen? Hou dat dan gewoon in die chatbox.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 23:26
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 2 mei 2010, 13:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 23:27
|
|
|
|
Vandaag nog nniet genoeg regen gezien? Na regen komt zonneschijn zeggen ze altijd, dus morgen ZONNEN
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DONQ022
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 23:34
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Nog iets waar ik even over nadacht... Mag een christen eigenlijk een Buddha beeld hebben?? Ik zie er zelf niets verkeerds in... Heb er opzich niet zoveel mee, Maar soms zie ik best leuke dan denk ik hmmm zou best gaaf staan in bv de tuin... Maar kan dit nu weer wel of toch ook weer niet? Tis voor mij niet meer dan een beeld een ding voor de sier... Dus in mijn ogen kan dat wel... |
Het gaat om afgoden en het aanbidden daarvan en het aanbidden van een beeld wat om het zacht te zeggen moeilijk ligt bij onze God , maar zolang er dus geen aanbidding plaats vind en de budda niet als een God beschouwd is niets aan de hand. Of je moet de verwijzing naar het niet maken van een gesneden beeld wel erg letterlijk nemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DONQ022
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 00:01
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | als ik 1 kor 8: 1 t/m 13 lees, dan lees ik iets anders, alleen een tekst er uit lichten is niet ok.
1 Dan nu over heidens offervlees. Zeker, het is waar dat wij allen kennis bezitten. Maar kennis maakt verwaand; alleen de liefde bouwt op. 2 Wanneer iemand zich inbeeldt dat hij kennis bezit, is het toch nog niet de ware kennis. 3 Maar wanneer iemand God liefheeft, is hij door God gekend. 4 Wat nu het eten van offervlees betreft: wij weten dat er in de hele wereld niet één afgod echt bestaat en dat er maar één God is. 5 Ook al zijn er zogenaamde goden in de hemel of op aarde – en zo zijn er immers heel wat goden en heren –, 6 wij weten: er is één God, de Vader, uit wie alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat en door wie wij leven. 7 Maar niet iedereen bezit deze kennis. Sommigen van u zijn zo aan hun afgod gewend dat ze het offervlees nog altijd als een offer aan die afgod zien. Hierdoor wordt hun geweten, dat zwak is, bezwaard. 8 Nu zal ons voedsel ons niet bij God brengen: eten wij niet, dan zal ons dat niet tot nadeel strekken; eten wij wel, dan zal ons dat niet tot voordeel strekken. 9 Maar let erop dat de vrijheid die u hebt geen struikelblok wordt voor de zwakken onder u. 10 Wanneer namelijk iemand met een zwak geweten ziet dat u, met uw kennis, in een afgodentempel deelneemt aan een maaltijd, wordt hij er dan niet toe verleid dat offervlees te eten? 11 Zo gaat de zwakke door uw kennis verloren, een broeder of zuster voor wie Christus gestorven is. 12 Op die manier zondigt u tegen hen, en door hun zwakke geweten te ondermijnen zondigt u tegen Christus. 13 Als ik dus door vlees te eten mijn broeder of zuster ten val breng, wil ik het nooit ofte nimmer meer eten; dan breng ik hen niet ten val.
Paulus legt hier het leven van een christen in een afgoden wereld heel anders uit. Wij weten dat er maar één God is, en afgoden niet eens bestaan, maar als je die kennis niet bezit . Als je een afgodsbeeld nog steeds als een afgod ziet en rekening mee houdt, dan wordt je er door bezwaard. Paulus zegt niet dat je fout bent, maar dat een zwakkere zich er aan kan storen, dat het hem pijn doet, dat het diegene in verwarring brengt, en dat je het daarom niet moet doen, als je weet dat een ander er zich aan stoort, als je een ander ten val brengt |
Allemaal heel mooi maar wat geen afgod beeld is kan ook geen afgod beeld zijn , ongeacht wat anderen vinden, het blok beton wat in mijn huis staat wat volgens mijn Indiaans/Pakistaanse vriend een budda is is voor mij een vorm waar ik als kunstenaar graag naar kijk . Bovendien als we allemaal echt letterlijk zouden nemen kunnen we een groot deel van onze westerse cultuur wel weggooien en een groot aantal musea sluiten. Het ten val brengen van een ander is geen afgod beeld toe in staat , dat doet de ander zelf .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DONQ022
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 00:11
|
|
|
|
| JOKE754 schreef: | voor mij betekent het thuiskomen, tenminste, als ik naar mijn eigen gemeente ga. Koffie drinken met mensen van wie ik houd, bidden tot en zingen voor de God van wie ik houd. En dat samen, itt door de week, dan bid ik meer alleen. en soms heb je dan zo'n heel speciaal gelukkig gevoel: God is hier aanwezig.
Ik word er blij van. |
Heel fijn voor jou en waarschijnlijk voor vele anderen.
Maar de zo geroemde gemeenschap zin heb ik tot nu to inde reguliere kerken niet kunnen vinden en ik heb het gevoel een buitenbeentje te zijn. De gemeenschap met broeders en zusters heb ik sinds ik in de jaren 70 van de vorige eeuw toen ik bij een sekte zat niet meer gevoeld.
Ik ga wel bijna wekelijks naar de kerk maar heb besloten telkens naar een andere gemeente te gaan , deze week zijn de Doopsgezinden aan de beurt en volgende week waarschijnlijk de Remonstranten maar heb ook nog een uitnodiging van Het Apostolisch genootschap.
Zo voorkom ik verdere teleurstellingen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 00:14
|
|
|
|
| DONQ022 schreef: | Heel fijn voor jou en waarschijnlijk voor vele anderen.
Maar de zo geroemde gemeenschap zin heb ik tot nu to inde reguliere kerken niet kunnen vinden en ik heb het gevoel een buitenbeentje te zijn. De gemeenschap met broeders en zusters heb ik sinds ik in de jaren 70 van de vorige eeuw toen ik bij een sekte zat niet meer gevoeld.
Ik ga wel bijna wekelijks naar de kerk maar heb besloten telkens naar een andere gemeente te gaan , deze week zijn de Doopsgezinden aan de beurt en volgende week waarschijnlijk de Remonstranten maar heb ook nog een uitnodiging van Het Apostolisch genootschap.
Zo voorkom ik verdere teleurstellingen. |
Dat maakt je tegelijk ook eenzaam, want zo krijg je niet een band met je broeders en zusters en dat is ook weer jammer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AALZ432
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 03:17
|
|
|
|
Ik kom nu voor de 3de keer op t forum van CM (terwijl ik hier al bijna 2 jr rondneus) maar telkens sluit ik na een paar onderwerpen gelezen te hebben af... Zoveel gehakketak tegen elkaar..
Ieder kan toch zijn eigen mening hebben en deze ook blijven houden.. en mocht het je niet naar de zin zijn, bespreek het dan privé!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AALZ432
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 03:41
|
|
|
|
Het is maar net hoe je het bekijkt...
Ik ben een man en dat is een geluk Ik doe niet hysterisch al heb ik het druk Ik verspil niet mijn leven met 'wat moet ik aan' Kan zonder depressie van de weegschaal afgaan Ik gooi dingen weg, heb geen spullen teveel En als iets kapot is dan maak ik het heel Parkeren is easy; gewoon in een keer En we doen wel hetzelfde, maar ik verdien meer! Ik ben een man en ik denk logisch na Ik leef niet op light-drank en drie blaadjes sla Als ik ergens heen loop, weet ik de weg terug Ik maak van een olifant in no time een mug En al deel ik met duizenden vrouwen het bed Ben ik juist de man, in plaats van een slet Als ik zeg dat ik klaar ben, dan kunnen we gaan! En tijdens het plassen kan ik blijven staan! Ik ben een man ja, dat doet me plezier Ik word niet dronken van twee glazen bier Ik weet wat 'buitenspel' is, daarom geef ik een brul want voetbal is passie en de scheids is een lul Publiekelijk huilen dat doe ik dus nooit He, ik kan het vangen als iemand iets gooit En ik hoef niet te baren, dus geen centje pijn Is het niet geweldig om een man te zijn?
Het antwoord op bovenstaand gedicht:
Ik ben een vrouw, en da's heus geen pech, Heb geen last van agressie als ik rijd op de weg Ik laat tenminste geen lampen aan voor nop En ruim al mijn rotzooi achter me op Als ik iets zoek, vind ik het in 1 keer! Kan tegelijkertijd bellen, koken en nog veel meer! Van een griepje is bij mij niet veel te merken Ik neem een aspirine en ga gewoon werken Ik hou me bezig met echt belangrijke vragen In plaats van te jammeren om de voetbaluitslagen! Al is vrouw zijn dan een enorme zegen, Helaas houdt 'De Man' onze ontwikkeling tegen! Hem aan zijn lot overlaten is misschien een makkie Maar wie strijkt dan zijn overhemden en kookt zijn prakkie? Dat is niet het ergste in dit geval Wat echt irritant is bij mannen: hun gebral Ze denken zelf de beste te zijn Vooral spotten met vrouwen vinden ze fijn Uiteraard laten we ze in de waan Want de waarheid kunnen ze psychisch niet aan: Mannen zijn eigenlijk nog een kind Dat spelen met auto's het einde vindt, Die een potje gaat vechten als hun club verliest, Computerspelletjes speelt en maar aan knoeit als ie piest.
Nee, mannen willen de waarheid niet horen: Zonder een vrouw zijn ze verloren!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE511
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 08:35
|
|
|
|
die appelkruimel taart in gewelidig schat
moeten we vaker doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 09:07
|
|
|
|
| WILLIE511 schreef: | die appelkruimel taart in gewelidig schat
moeten we vaker doen
 |
pffft half negen; zit ie al aan de appeltaart..................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 09:12
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik ken er één die zeker al 30 jaar langer meegaat  |
zozo, da's een oud beessie dan cross, en hij doet et nog ook??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 09:15
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | pffft half negen; zit ie al aan de appeltaart..................  |
lllllllllllllllllekkkkkkkerrrrrrr
je maag weet toch niet hoe laat het is
ik kan smeriger dingen bedenken die je om half negen 's ochtends 'moet' eten.
appeltaart: een goed begin van de dag.
ik mis alleen nog de eigengeklopte slagroom en de koffie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 10:37
|
|
|
|
| AALZ432 schreef: | Het is maar net hoe je het bekijkt...
 |
Help...!!!!! ik ben verloren..... en toch kan ik t best alleen !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 11:24
|
|
|
|
| AALZ432 schreef: | Ik kom nu voor de 3de keer op t forum van CM (terwijl ik hier al bijna 2 jr rondneus) maar telkens sluit ik na een paar onderwerpen gelezen te hebben af... Zoveel gehakketak tegen elkaar..
Ieder kan toch zijn eigen mening hebben en deze ook blijven houden.. en mocht het je niet naar de zin zijn, bespreek het dan privé!!  |
Ik zie liever wat gehakketak waardoor ik weet dat iemand open is dan de zo bekende doofpot weer tevoorschijn te halen........ We zijn mensen,geen oppervlakkige huppeltr***** die alleen lieve dingetjes tegen elkaar zeggen Ik waardeer (bijna)alle bijdrages,soms is het goed duidelijk en wat harder tegen elkaar te zijn zolang we maar beseffen dat de mens achter de opmerking meer is dan alleen die ene mening.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 11:49
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | | Daarom date ik ook niet ..... een gezellig afspraakje om wat leuks een keer te doen en meer niet . Waarom moet alles perse om die relatie . Dat gestressde gedoe doe ik niet aan . Het gaat mij om de persoon om het daarmee gezellig te hebben en ja , wat is er dan erg aan als het toevallig heel erg bij elkaar past . Wie durft dat risico te lopen ? |
Sorry Jos maar ben je zo naief of zou je zelf graag willen dat het zo zou verlopen?Toeval? Ik heb hier gemerkt dat mensen met "ik zoek een serieuze relatie" in hun profiel het vaak niet zo precies nemen........lang leve de lol en als dat lolletje in je straatje past wil je er wel moeite voor doen........hou jezelf niet voor de gek met de bewering dat je niets verwacht,daar doe je jezelf tekort mee(klinkt hard maar de bedoeling is goed hoor)
Ik vind daten een serieuze zaak,misschien ben ik wel een rare(nou jaaaaa misschien??? ),cm is geen boodschappenlijstje dat je afwerkt........ik krijg er altijd een beetje vervelende gevoelens bij als iemand die mij totaal niet kent wil daten,zo ben ik nou eenmaal,ieder zn ding he Wie wil er graag horen dat hij/zij date nr. 23 is???
Ik wil niet beweren dat jij zo bent,ik ken jou niet.
Om terug te komen op je beginvraag:Er zijn 3 dingen waar ik voor val;openheid,eerlijkheid en trouw.Openheid daar moet je aan werken maar de laatste 2 moeten aanwezig zijn,voor de volle 100% anders haak ik af........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 12:13
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik zie liever wat gehakketak waardoor ik weet dat iemand open is dan de zo bekende doofpot weer tevoorschijn te halen........ We zijn mensen,geen oppervlakkige huppeltr***** die alleen lieve dingetjes tegen elkaar zeggen Ik waardeer (bijna)alle bijdrages,soms is het goed duidelijk en wat harder tegen elkaar te zijn zolang we maar beseffen dat de mens achter de opmerking meer is dan alleen die ene mening. |
ik ben het helemaal met je eens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 13:48
|
|
|
|
| AALZ432 schreef: | Het is maar net hoe je het bekijkt...
Ik ben een man en dat is een geluk Ik doe niet hysterisch al heb ik het druk Ik verspil niet mijn leven met 'wat moet ik aan' Kan zonder depressie van de weegschaal afgaan Ik gooi dingen weg, heb geen spullen teveel En als iets kapot is dan maak ik het heel Parkeren is easy; gewoon in een keer En we doen wel hetzelfde, maar ik verdien meer! Ik ben een man en ik denk logisch na Ik leef niet op light-drank en drie blaadjes sla Als ik ergens heen loop, weet ik de weg terug Ik maak van een olifant in no time een mug En al deel ik met duizenden vrouwen het bed Ben ik juist de man, in plaats van een slet Als ik zeg dat ik klaar ben, dan kunnen we gaan! En tijdens het plassen kan ik blijven staan! Ik ben een man ja, dat doet me plezier Ik word niet dronken van twee glazen bier Ik weet wat 'buitenspel' is, daarom geef ik een brul want voetbal is passie en de scheids is een lul Publiekelijk huilen dat doe ik dus nooit He, ik kan het vangen als iemand iets gooit En ik hoef niet te baren, dus geen centje pijn Is het niet geweldig om een man te zijn?
Het antwoord op bovenstaand gedicht:
Ik ben een vrouw, en da's heus geen pech, Heb geen last van agressie als ik rijd op de weg Ik laat tenminste geen lampen aan voor nop En ruim al mijn rotzooi achter me op Als ik iets zoek, vind ik het in 1 keer! Kan tegelijkertijd bellen, koken en nog veel meer! Van een griepje is bij mij niet veel te merken Ik neem een aspirine en ga gewoon werken Ik hou me bezig met echt belangrijke vragen In plaats van te jammeren om de voetbaluitslagen! Al is vrouw zijn dan een enorme zegen, Helaas houdt 'De Man' onze ontwikkeling tegen! Hem aan zijn lot overlaten is misschien een makkie Maar wie strijkt dan zijn overhemden en kookt zijn prakkie? Dat is niet het ergste in dit geval Wat echt irritant is bij mannen: hun gebral Ze denken zelf de beste te zijn Vooral spotten met vrouwen vinden ze fijn Uiteraard laten we ze in de waan Want de waarheid kunnen ze psychisch niet aan: Mannen zijn eigenlijk nog een kind Dat spelen met auto's het einde vindt, Die een potje gaat vechten als hun club verliest, Computerspelletjes speelt en maar aan knoeit als ie piest.
 |
Vind dit een raar gedichtje hoor... of wil je kijken wat de reakties zijn naar aanleiding hiervan ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 13:49
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | Help...!!!!! ik ben verloren..... en toch kan ik t best alleen ! |
Tja, natuurlijk kun je het best alleen, alleen wat kun je dan alleen, als ik dit lees moet ik toch denken aan mijn zoons een aantal jaar geleden, riepen ook: zelluf doen....
natuurlijk laat een verstandige vrouw de hulpeloze man een beetje aanknoeien, komt vanzelf met hangende pootjes terug om de boel weer netjes op orde te krijgen.
Maar eerlijk is eerlijk , mannen zijn best handig om de zware boodschappen te tillen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 13:52
|
|
|
|
| WILLIE511 schreef: | die appelkruimel taart in gewelidig schat
moeten we vaker doen
 |
zeker weten, hij is al bijna op iedere avond een taart geloof ik, want volgens mij moeten we cm van ontbijt gaan voorzien als ik goed lees
|
|
| Naar boven |
|
|