| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 17:00
|
|
|
|
Roady schreef:
Ik bedoel maar te zeggen: Nooit heeft ze het een keer gehad over uitstappen uit dit leven... Dat was gewoon geen optie. En is het nog steeds niet. Alleen God bepaalt over leven en dood. Niet de mens.
Wat wil je daar eigenlijk mee zeggen. Als je deze zienswijze doortrekt in alle aspecten des levens, dan wil dat zeggen dat je alles "aan God over laat". Waar zijn wij dan nog als vrij denkende schepselen, dus we hebben nergens meer invloed op, nee, want "we laten alles aan God over". Dat vind ik op zijn minst erg vreemd. Je maakt toch elke dag allerlei keuzes? Eén keuze is iemand uit ondraaglijk lijden te verlossen. Daar is God niet op tegen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 17:06
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | Roady schreef:
Ik bedoel maar te zeggen: Nooit heeft ze het een keer gehad over uitstappen uit dit leven... Dat was gewoon geen optie. En is het nog steeds niet. Alleen God bepaalt over leven en dood. Niet de mens.
Wat wil je daar eigenlijk mee zeggen. Als je deze zienswijze doortrekt in alle aspecten des levens, dan wil dat zeggen dat je alles "aan God over laat". Waar zijn wij dan nog als vrij denkende schepselen, dus we hebben nergens meer invloed op, nee, want "we laten alles aan God over". Dat vind ik op zijn minst erg vreemd. Je maakt toch elke dag allerlei keuzes? Eén keuze is iemand uit ondraaglijk lijden te verlossen. Daar is God niet op tegen. |
Of God daar wel of niet tegen is weet ik niet, ik ben er niet tegen en voor mij is dat voldoende. Het gaat erom dat je zorgvuldig en met respect menselijke beslissingen accepteert en eventueel ook helpt uitvoeren (voor diegene die daar bevoegd toe is) Ik vind het echt vreemd dat we wel allerlei medicatie nemen om te genezen en moeilijk doen over medicatie om de laatste stap te nemen. Het is een beetje hypocriet om wel levensverlengend bezig te zijn en het leven te verkorten te veroordelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 18:43
|
|
|
|
|
Mooi, je kan mooie gedichten schrijven!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 19:04
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | Of God daar wel of niet tegen is weet ik niet, ik ben er niet tegen en voor mij is dat voldoende. Het gaat erom dat je zorgvuldig en met respect menselijke beslissingen accepteert en eventueel ook helpt uitvoeren (voor diegene die daar bevoegd toe is) Ik vind het echt vreemd dat we wel allerlei medicatie nemen om te genezen en moeilijk doen over medicatie om de laatste stap te nemen. Het is een beetje hypocriet om wel levensverlengend bezig te zijn en het leven te verkorten te veroordelen. |
Of God daar wel of niet tegen is, is flauwe kul, het staat er wel degelijk in, lees dan het oude testament maar eens goed door. Naar ik meen, zijn er genoeg mensen die alleen het nieuwe testament lezen en niets meer menen te hebben met het oude testament.
En ik vraag me af, wie er toe bevoegd zijn, iemands leven te nemen, uit christelijke overweging, of overtuiging. Ik kan mij wel vinden in je uitspraak, dat het soms hypocriet is om levensverlengend bezig te zijn, terwijl wel al het levenseinde onvermijdelijk is.
Naar mijn mening wordt er alleen van uit gegaan wat wij menselijk denken wat goed is, zonder dat wij de geloofswereld er bij betrekken. Uit menselijk oogpunt gezien, is alles mogelijk, maar van uit Gods woord gezien niet, waarom geloven wij dan nog? Wij schijnen het toch beter te weten, allemaal, ik veroordeel niemand, maar zo denk ik er wel over.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 19:09
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | Roady schreef:
Wat wil je daar eigenlijk mee zeggen. Als je deze zienswijze doortrekt in alle aspecten des levens, dan wil dat zeggen dat je alles "aan God over laat". Waar zijn wij dan nog als vrij denkende schepselen, dus we hebben nergens meer invloed op, nee, want "we laten alles aan God over". Dat vind ik op zijn minst erg vreemd. Je maakt toch elke dag allerlei keuzes? Eén keuze is iemand uit ondraaglijk lijden te verlossen. Daar is God niet op tegen. |
Je trekt hele rare conclusies Rolf. Wat ik ermee wil zeggen is dat alleen God beschikt over zowel leven als dood. Het feit dat we vrijdenkend zijn, wil toch niet zeggen dat we maar mogen doen en laten wat we willen? Dat suggereer je nu namelijk. Jezus heeft ons toch het Leven gegeven? Jezus gaf ons toch talloze beloften en richtlijnen mee? Ik hoor Hem nergens zeggen dat we ons eigen sterfmoment mogen bepalen. Ik hoor Hem wel zeggen dat we in Zijn Liefde en Rust mogen binnengaan, dat we achter Hem aan mogen gaan, dat we Hem mogen gehoorzamen in alles, en zelfs nog grotere dingen zullen doen als Hij. En dat we als we volharden de krans des LEVENS zullen ontvangen.
Kijk 's naar zovele voorbeelden die in de bijbel te vinden zijn, van mensen die ook hun sterfmoment hadden kunnen bepalen, maar ondanks hun gruwelijk lijden hebben volhard en volgehouden. Kijk 's naar de Heer Jezus zelf. Tot de laatste druppel dronk Hij de beker van het lijden leeg. Hoe makkelijk had Hij dit kunnen voorkomen? Maar Hij deed het niet. Waarom niet? Om jou en mij en iedereen de weg naar het Leven te kunnen wijzen.
En ook zelf mag ik getuigen dat ik zonder Jezus niet meer had rondgewandeld. Ik heb ook voor die keuze gestaan. De keuze om te stoppen, de keuze om uit te stappen, toen mijn pijn ondragelijk werd, toen mijn geest verduisterd was. Ik heb gekozen, en God heeft mij het leven teruggegeven en mij gezegend tot op deze dag. Als ik toen had uitgestapt, was ik verloren geweest, in handen gevallen van duivelse machten, die ik nu overwonnen heb in Christus' naam.
Onderschat de geestelijke wereld niet. Wij dienen de satan VOLLEDIG te overwinnen. De dood komt van hem, niet van God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 19:27
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Je trekt hele rare conclusies Rolf. Wat ik ermee wil zeggen is dat alleen God beschikt over zowel leven als dood. Het feit dat we vrijdenkend zijn, wil toch niet zeggen dat we maar mogen doen en laten wat we willen? Dat suggereer je nu namelijk. Jezus heeft ons toch het Leven gegeven? Jezus gaf ons toch talloze beloften en richtlijnen mee? Ik hoor Hem nergens zeggen dat we ons eigen sterfmoment mogen bepalen. Ik hoor Hem wel zeggen dat we in Zijn Liefde en Rust mogen binnengaan, dat we achter Hem aan mogen gaan, dat we Hem mogen gehoorzamen in alles, en zelfs nog grotere dingen zullen doen als Hij. En dat we als we volharden de krans des LEVENS zullen ontvangen.
Kijk 's naar zovele voorbeelden die in de bijbel te vinden zijn, van mensen die ook hun sterfmoment hadden kunnen bepalen, maar ondanks hun gruwelijk lijden hebben volhard en volgehouden. Kijk 's naar de Heer Jezus zelf. Tot de laatste druppel dronk Hij de beker van het lijden leeg. Hoe makkelijk had Hij dit kunnen voorkomen? Maar Hij deed het niet. Waarom niet? Om jou en mij en iedereen de weg naar het Leven te kunnen wijzen.
En ook zelf mag ik getuigen dat ik zonder Jezus niet meer had rondgewandeld. Ik heb ook voor die keuze gestaan. De keuze om te stoppen, de keuze om uit te stappen, toen mijn pijn ondragelijk werd, toen mijn geest verduisterd was. Ik heb gekozen, en God heeft mij het leven teruggegeven en mij gezegend tot op deze dag. Als ik toen had uitgestapt, was ik verloren geweest, in handen gevallen van duivelse machten, die ik nu overwonnen heb in Christus' naam.
Onderschat de geestelijke wereld niet. Wij dienen de satan VOLLEDIG te overwinnen. De dood komt van hem, niet van God. |
Kijk, en dat kan ik dan gewoon niet geloven op grond van Gods woord. Voor mij is allereerst duidelijk dat Hij de Schepper is en tijden bepaald heeft. Ik geloof dat Hij het Leven heeft gecreëerd. zonder meer. Maar ik geloof niet dat degenen die ik heb gekend, die bouwden en vertrouwden op de naam van God maar de één voelde opnieuw een psychose aankomen en wie kan bevroeden aan welke doodsangst zij werd overgeleverd? Ze wist absoluut niet meer waar ze het zoeken moest en reken maar dat ze voor mij een voorbeeld was van Gods kleurrijkheid, de ander was doof, depressief, het was volslagen duister in zijn geest en niemand die er bij kon, wie zal oordelen? Nog iemand waar ik alleen maar naar kan gissen hoe zij heeft geleden.... etcetera.
En dan zegt God: dood, waar is je prikkel, waar je overwinning. Zijn genade reikt dwars door de dood, de einduitspraak van Jezus dat het is volbracht is genoeg voor mij om te vertrouwen dat ik ook hen straks terug zie. En zo niet? Wat is er dan nog waar van Zijn genade 100%? Hij ziet achter zonden de wonden. Hij ziet het hart en weet wie Zijn eigendom is.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 10 maart 2013, 19:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 19:33
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | Kom je mij op zoeken haha  |
Pfff, ik met de bus Nee geef mij maar individueel vervoer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 19:34
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | alles lijk zo prachtig. en het is zo machtig. romantiek en vrolijkheid. complete gelijkheid. kan je het geven. kan je er mee leven.
liefde die er is. het geen wat je mist. maar kan het bestaan. of is het de waan kan je het geven. kan je er mee leven.
geef de kracht. al dat pracht. verdriet kan er zijn. het is niet altijd fijn. kan je het geven. kan je er mee leven.
en dan is het er niet. is anders dan je ziet geeft even pijn. mag niet zo zijn kan niet geven. kan er niet mee leven.
berend jan |
Mooi!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 19:46
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Kijk, en dat kan ik dan gewoon niet geloven op grond van Gods woord. |
Dus je gelooft mijn eigen persoonlijke getuigenis niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 19:50
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | | Dus je gelooft mijn eigen persoonlijke getuigenis niet? |
Dat trek ik niet in twijfel, even voor alle duidelijkheid. Ik geloof dat God met jou deze weg is gegaan. Ik kan alleen niet instemmen met je angst/overtuiging dat men overgeleverd is aan satan wanneer je toch had gekozen voor zelfmoord. Dat mocht dat ouwe loeder willen maar zal toch echt niet gebeuren. Wat het dan ook is wat tegen Gods wil en plan ingaat wat de mens kan doen, ik geloof in Zijn trouw daar tegenover.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 19:59
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Je trekt hele rare conclusies Rolf. Wat ik ermee wil zeggen is dat alleen God beschikt over zowel leven als dood. Het feit dat we vrijdenkend zijn, wil toch niet zeggen dat we maar mogen doen en laten wat we willen? Dat suggereer je nu namelijk. Jezus heeft ons toch het Leven gegeven? Jezus gaf ons toch talloze beloften en richtlijnen mee? Ik hoor Hem nergens zeggen dat we ons eigen sterfmoment mogen bepalen. Ik hoor Hem wel zeggen dat we in Zijn Liefde en Rust mogen binnengaan, dat we achter Hem aan mogen gaan, dat we Hem mogen gehoorzamen in alles, en zelfs nog grotere dingen zullen doen als Hij. En dat we als we volharden de krans des LEVENS zullen ontvangen.
Onderschat de geestelijke wereld niet. Wij dienen de satan VOLLEDIG te overwinnen. De dood komt van hem, niet van God. |
Dood en leven horen bij ons leven op deze aarde. Er zijn veel mensen (vooral op CM) die dood en leven toedichten aan God, daarnaast zijn er nog veel meer mensen die dood en leven toeschrijven aan natuurwetten. Ik geloof niet dat de dood van de satan komt, de dood is ingeweven in de natuur. Zou de dood niet bestaan, dan waren wij met z'n allen allang van deze aardbol afgevallen vanwege overbevolking. Ik lees woorden die aangeven dat je weet wat God zou doen. Hoe kan dat? Hoe bestaat dat? Er zijn richtlijnen aangegeven in de bijbel, maar als je niet in iemand's diepste zelf kunt kijken, hoe kun je dan weten wat God met die persoon voor heeft? Hoe weet jij nou of God niet zegt: het is goed, kom maar bij me! Het heeft iets van arrogantie als je zegt te weten wat God zegt of vindt. Hoe pijnlijk is het als iemand zichzelf het leven moet benemen op een gruwelijke manier. Niet alleen gruwelijk voor hemzelf, ook voor degene die hem vinden. En voor diegene die achterblijven. Ik vind het mooi dat het nu mogelijk is om op een waardige manier afscheid van het leven te kunnen nemen als er geen uitweg meer is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:05
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Pfff, ik met de bus Nee geef mij maar individueel vervoer.  |
Is zo rustig dat het daar wel op lijkt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:06
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Dat trek ik niet in twijfel, even voor alle duidelijkheid. Ik geloof dat God met jou deze weg is gegaan. Ik kan alleen niet instemmen met je angst/overtuiging dat men overgeleverd is aan satan wanneer je toch had gekozen voor zelfmoord. Dat mocht dat ouwe loeder willen maar zal toch echt niet gebeuren. Wat het dan ook is wat tegen Gods wil en plan ingaat wat de mens kan doen, ik geloof in Zijn trouw daar tegenover. |
Precies, die ouwe bokkepoot zou dat wel willen... Toch had ik dan werkelijk verloren geweest. Hij fluistert wel hoor: kom maar, geef het maar op, geef je maar over aan mij...
Nu heb ik intussen wat geleerd en wat Hemelse kracht ontvangen :) KRAK, zegt zijn koppetje dan weer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:09
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | Dood en leven horen bij ons leven op deze aarde. Er zijn veel mensen (vooral op CM) die dood en leven toedichten aan God, daarnaast zijn er nog veel meer mensen die dood en leven toeschrijven aan natuurwetten. Ik geloof niet dat de dood van de satan komt, de dood is ingeweven in de natuur. Zou de dood niet bestaan, dan waren wij met z'n allen allang van deze aardbol afgevallen vanwege overbevolking. Ik lees woorden die aangeven dat je weet wat God zou doen. Hoe kan dat? Hoe bestaat dat? Er zijn richtlijnen aangegeven in de bijbel, maar als je niet in iemand's diepste zelf kunt kijken, hoe kun je dan weten wat God met die persoon voor heeft? Hoe weet jij nou of God niet zegt: het is goed, kom maar bij me! Het heeft iets van arrogantie als je zegt te weten wat God zegt of vindt. Hoe pijnlijk is het als iemand zichzelf het leven moet benemen op een gruwelijke manier. Niet alleen gruwelijk voor hemzelf, ook voor degene die hem vinden. En voor diegene die achterblijven. Ik vind het mooi dat het nu mogelijk is om op een waardige manier afscheid van het leven te kunnen nemen als er geen uitweg meer is. |
Ik concludeer dat je weinig in je bijbel leest...
Ik lees wel in de bijbel, en ontdek op die manier hoe God over bepaalde zaken denkt. Is dat arrogant? Nee, die kennis helpt mij juist om de goede weg in het leven te gaan.
Ik wil je uitdagen om 's wat rond te neuzen op bijvoorbeeld [url]www.biblija.net[/url] over thema's rondom de dood.
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op zondag 10 maart 2013, 20:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:14
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Precies, die ouwe bokkepoot zou dat wel willen... Toch had ik dan werkelijk verloren geweest. Hij fluistert wel hoor: kom maar, geef het maar op, geef je maar over aan mij...
Nu heb ik intussen wat geleerd en wat Hemelse kracht ontvangen :) KRAK, zegt zijn koppetje dan weer. |
Je leven is verborgen met God in Christus, niemand rooft je uit Zijn hand ook al zou je besluit het einde zijn. Krak zegt die ouwe bokkepoot.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 10 maart 2013, 22:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:21
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Ik concludeer dat je weinig in je bijbel leest...
Ik lees wel in de bijbel, en ontdek op die manier hoe God over bepaalde zaken denkt. Is dat arrogant? Nee, die kennis helpt mij juist om de goede weg in het leven te gaan.
Ik wil je uitdagen om 's wat rond te neuzen op bijvoorbeeld [url]www.biblija.net[/url] over thema's rondom de dood. |
't Is een kort door de bochtconclusie, maar je hebt wel gelijk. Ik lees bijna nooit in de bijbel. Bijbellezen is geen voorwaarde om een mening te hebben. Een mening die van mijzelf is en niet van iemand die ik citeer. Ik heb het over hoe ik kijk naar de levenseindekliniek, gewoon vanuit mijzelf. Waarom zou ik moeten lezen over thema's rond de dood? Ik lees liever over levensthema's. Het arrogante zit in het feit dat jij denkt te weten hoe God denkt, en iemand anders leest dezelfde woorden en denkt ook te weten hoe God denkt. Maar dan wel met een heel andere uitkomst. Is het dan niet zo dat God toch in ieder mens werkt op een geheel eigen manier en dat je dus nooit in elke situatie kunt zeggen: God vindt dit of dat? Persoonlijk interesseer ik me meer voor wat jouw eigen mening is, wat je hart zegt. Wat is voor jou belangrijk: een (mens)waardig einde of een wanhoopsdaad en nu zal ik niet in details treden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:27
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Haha, ik zag de bussen al staan Joepie eind van dit jaar 'tunnelen' we door Nijverdal  |
Prettig dat de trein dan weer rijdt. Al was de tijdelijke halte Nijverdal-West wel een zegen voor de Pieterpadwandelaars, het is dichtbij de etappe Ommen-Hellendoorn-Holten en dat zijn echt hele fraaie stukken. Maar ik gun jullie je tunnel...
Thomas, die het te koud vindt om te wandelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIES146
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:35
|
|
|
|
Vandaag zei ik tegen de jongens om het binnenzitweer van gisteren wat te compenseren: "zullen we even treinen gaan kijken?". "Mam", vroeg de jongste, "mogen we ook in de trein".Ik probeer een betje als motto te houden dat als de kids iets voorstellen en het kan en het is niet al te gel, dan gewoon er af en toe in meegaan.Voor de lol. En dus zijn we in de trein gestapt, twee stations later weer uitgestapt, gewacht op de trein terug naar huis en weer naar huis gereden. Kinderpret ten top
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:40
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Prettig dat de trein dan weer rijdt. Al was de tijdelijke halte Nijverdal-West wel een zegen voor de Pieterpadwandelaars, het is dichtbij de etappe Ommen-Hellendoorn-Holten en dat zijn echt hele fraaie stukken. Maar ik gun jullie je tunnel...
Thomas, die het te koud vindt om te wandelen. |
Dat hoeft je ook "vandaag" niet meer te gaan doen, Thomas
Maar het Pieterpad schijnt inderdaad heel mooi te zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:42
|
|
|
|
| MAMY994 schreef: | Dat hoeft je ook "vandaag" niet meer te gaan doen, Thomas
Maar het Pieterpad schijnt inderdaad heel mooi te zijn. |
Vooral in Salland!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:44
|
|
|
|
Ik vind de AH in Hoeven wel mooi...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:46
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | 't Is een kort door de bochtconclusie, maar je hebt wel gelijk. Ik lees bijna nooit in de bijbel. Bijbellezen is geen voorwaarde om een mening te hebben. Een mening die van mijzelf is en niet van iemand die ik citeer. Ik heb het over hoe ik kijk naar de levenseindekliniek, gewoon vanuit mijzelf. Waarom zou ik moeten lezen over thema's rond de dood? Ik lees liever over levensthema's. Het arrogante zit in het feit dat jij denkt te weten hoe God denkt, en iemand anders leest dezelfde woorden en denkt ook te weten hoe God denkt. Maar dan wel met een heel andere uitkomst. Is het dan niet zo dat God toch in ieder mens werkt op een geheel eigen manier en dat je dus nooit in elke situatie kunt zeggen: God vindt dit of dat? Persoonlijk interesseer ik me meer voor wat jouw eigen mening is, wat je hart zegt. Wat is voor jou belangrijk: een (mens)waardig einde of een wanhoopsdaad en nu zal ik niet in details treden? |
Even kort, ik geloof, dat jij niet gelooft, en gelooft zeker niet wat anderen geloven, het is maar net, wat geloof je.......... In ieder geval niet, wat de meesten hier geloven binnen de Christelijke belevingen, die hier zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:49
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik vind de AH in Hoeven wel mooi...  |
Is die AH in Hoeven zo groot dat je er met de trein heen moet en dagen in kunt wandelen? En wat voor prachtige natuur is daar dan wel te zien?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:50
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | 't Is een kort door de bochtconclusie, maar je hebt wel gelijk. Ik lees bijna nooit in de bijbel. Bijbellezen is geen voorwaarde om een mening te hebben. Een mening die van mijzelf is en niet van iemand die ik citeer. Ik heb het over hoe ik kijk naar de levenseindekliniek, gewoon vanuit mijzelf. Waarom zou ik moeten lezen over thema's rond de dood? Ik lees liever over levensthema's. Het arrogante zit in het feit dat jij denkt te weten hoe God denkt, en iemand anders leest dezelfde woorden en denkt ook te weten hoe God denkt. Maar dan wel met een heel andere uitkomst. Is het dan niet zo dat God toch in ieder mens werkt op een geheel eigen manier en dat je dus nooit in elke situatie kunt zeggen: God vindt dit of dat? Persoonlijk interesseer ik me meer voor wat jouw eigen mening is, wat je hart zegt. Wat is voor jou belangrijk: een (mens)waardig einde of een wanhoopsdaad en nu zal ik niet in details treden? |
Mee eens, als wij denken te weten hoe God denkt en geen vragen meer hebben, zijn wij aan God gelijk geworden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:50
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Even kort, ik geloof, dat jij niet gelooft, en gelooft zeker niet wat anderen geloven, het is maar net, wat geloof je.......... In ieder geval niet, wat de meesten hier geloven binnen de Christelijke belevingen, die hier zijn. |
Ook al zou dat zo zijn dat IJsje op andere manier gelooft of niet gelooft, ze zegt toch hele rake dingen en daarin herken ik dat zij Gods hart goed (her)kent.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:51
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Even kort, ik geloof, dat jij niet gelooft, en gelooft zeker niet wat anderen geloven, het is maar net, wat geloof je.......... In ieder geval niet, wat de meesten hier geloven binnen de Christelijke belevingen, die hier zijn. |
Dat klopt. Zoals ook in mijn profiel staat, ben ik zoekende. Geloven kun je niet afdwingen. Ik geloof in iets wat je misschien wel goddelijk kunt noemen, in de mens zelf. Want daar moeten we het mee doen, met de mensen om ons heen. Het maakt mij niet uit wat iemand gelooft, voor mij is het belangrijk wat je ermee doet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:52
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik vind de AH in Hoeven wel mooi...  |
Dat smaakt vast naar meer..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:53
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Dat smaakt vast naar meer..  |
Ja, maar als ik er kom proef ik nooit meer hoor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:56
|
|
|
|
Ik had jaren geleden nooit gedacht het nog eens in mijn hoofd te halen van Zuid-Limburg naar Noord-Groningen te lopen maar voor mij was het de grote ontdekking. Ik ben sindsdien hartstochtelijk wandelaar. Je komt door gebieden waarvan je nooit vermoedde dat ze zo mooi zouden zijn. En het is echt best te doen. Je past je hoeveelheid kilometers aan aan je conditie en ieder gezond mens kan het doen hoor. Prachtervaring die ik iedereen kan aanraden. Het valt niet te ontkennen dat het deel door Salland erg fraai is, van Hardenberg naar Holten.
Een paar collega-wandelaars zaten eens op het uitzichtpunt op de Holterberg. Ze stelden dat toen God uitrustte van zijn werk op de zevende dag Hij natuurlijk het mooiste plekje uit kon zoeken dat hij maar zou kunnen bedenken. Het moest vast hier op de Holterberg met het mooie uitzicht geweest zijn.
Het Pieterpad loopt langs allerlei stations dus ook met de trein goed te doen. Tja, had je nu die weekendvrijkaart maar gekocht van de NS he, voor 25 euro per maand, lol. Dan had je een heel jaar elk weekend kunnen wandelen. Hij is nog te krijgen voor 42. Als je door de week ook vrij bent moet je wat dieper in de buidel tasten maar er is nu een aanbieiding voor 79 pm, elk weekend vrij reizen en door de week in de daluren verder gratis.
Thomas, nog drie weken en het is zomertijd.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 17 maart 2013, 23:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |