| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 22:41
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | | Jans (ja, ik weet nog heel goed dat jij de leukste vrouw van CM bent!), wat heb je dat prachtig verwoord! Ik denk dat ik dit bedoel. Dat is wat ik zoek in een relatie, juist die basis van gelijkwaardigheid en respect voor elkaar. Elk je eigen unieke plek binnen dat samenzijn en van daaruit samengaan. |
Ja IJsje, was een leuk topic. en ik ben nog steeds op zoek naar de leukste man van CM! In elk geval weet de leukste man van CM nu wat ik in een relatie zoek en hoe ik het zie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 22:48
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | 't Is een kort door de bochtconclusie, maar je hebt wel gelijk. Ik lees bijna nooit in de bijbel. Bijbellezen is geen voorwaarde om een mening te hebben. Een mening die van mijzelf is en niet van iemand die ik citeer. Ik heb het over hoe ik kijk naar de levenseindekliniek, gewoon vanuit mijzelf. Waarom zou ik moeten lezen over thema's rond de dood? Ik lees liever over levensthema's. Het arrogante zit in het feit dat jij denkt te weten hoe God denkt, en iemand anders leest dezelfde woorden en denkt ook te weten hoe God denkt. Maar dan wel met een heel andere uitkomst. Is het dan niet zo dat God toch in ieder mens werkt op een geheel eigen manier en dat je dus nooit in elke situatie kunt zeggen: God vindt dit of dat? Persoonlijk interesseer ik me meer voor wat jouw eigen mening is, wat je hart zegt. Wat is voor jou belangrijk: een (mens)waardig einde of een wanhoopsdaad en nu zal ik niet in details treden? |
Niet zo ongeduldig, ik was even mijn avondwandeling aan het maken :) En soms moet ik even nadenken voordat ik zomaar wat tik...
Je hebt wel gelijk: je kan prima een mening hebben buiten de bijbel om. Die had ik ook altijd... Totdat ik vanuit mijn eigen diepe nood op zoek ging. Na lang zoeken (dat was een periode van 4 jaar) ben ik uitgekomen bij het kruis waar Jezus Christus hing, uit liefde voor jou en mij. Ik had ook een mening over dat kruis. TOTDAT ik er niet meer omheenkon. Mijn mening werd een ervaring. Die mijn mening weer veranderde.
Het heeft ook allemaal te maken met wat we als waarheid beschouwen. Ik dacht altijd dat "waarheid" een theorie was ofzo. Nu weet ik dat de waarheid een persoon is. Namelijk Jezus zelf. Dat is een geheimenis, dat je moet / mag ontdekken. Een kleine deur waardoor je naar binnen mag gaan. Jezus is de weg tot het Koninkrijk van God. En als je dat eenmaal vind, gaat dat je hele leven op z'n kop zetten. Dat gebeurde bij mij althans wel :)
Ik ontving de Heilige Geest, en Hij liet mij zien hoe ontzaglijk veel Hij om mij geeft. Zoveel liefde had ik nog nooit ervaren. Dat was echt wonderlijk, en nog steeds :) Hij is ZO liefdevol, Genadig, Vergevend en Levend, dat heeft mijn innerlijk helemaal schoongemaakt en bevrijd van alles wat mij de dood introk. Ook ontdekte ik dat die Geest mij aanwijzingen ging geven, richting ging geven. Je moet dat zelf meegemaakt hebben om dat te begrijpen denk ik. Ook leerde ik een beetje hoe God denkt. Een klein beetje maar, want God denkt nogal anders dan ik :) Maar bepaalde principes leerde ik wel kennen en toepassen. En tot op vandaag de dag zijn die mij tot zegen geweest. We kunnen dus wel weten wat God van ons vraagt, door het Hem zelf te vragen en de bijbel te bestuderen. Maar vooral: door relatie met Hem te hebben.
Jij hebt op zich gelijk als je zegt dat God met iedereen een eigen weg gaat. God is heel persoonlijk met ieder van ons bezig, om ons te leiden naar Zijn weg voor een ieder van ons.
"Wat is voor jou belangrijk: een (mens)waardig einde of een wanhoopsdaad en nu zal ik niet in details treden?"
Wat is een "waardig" einde? De dood is uberhaupt niet "waardig" want de dood hoort hier helemaal niet. Dat is het gevolg van de zondeval. Dat lees ik in de bijbel. En God heeft Zijn Reddingsplan voor ons uitgevoerd. Dat door het geloof in Jezus ik behouden ben. Als ik sterf, en bij God THuis mag komen, ja dan sterf ik waardig. Dat is namelijk geen sterven.
Maar een ongelovige die sterft, sterft niet "waardig" want waar blijf je zonder je behoud in Jezus?
Een "wanhoopsdaad" zeg je? Waarom zou ik wanhopen als ik Jezus in mijn hart heb? Hij is juist mijn bron van hoop, bron van liefde. Dwars door alle ellende heen die ik ook meemaak hoor. Maar juist door de ellende wordt het goud zichtbaar... (Lees de bijbel maar....)
Het een en ander is dus nogal tegenstrijdig.
Ik ben niet voor zelfmoord of euthanasie. Ik ben voor dat iedereen Jezus Christus zal kennen, en dat Zijn Geest hen allemaal over de dood heentilt. Niet op onze tijd, maar op Zijn tijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 23:02
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Ook al zou dat zo zijn dat IJsje op andere manier gelooft of niet gelooft, ze zegt toch hele rake dingen en daarin herken ik dat zij Gods hart goed (her)kent. |
Dat mag jij vinden, maar het delen doe ik niet, ze zegt zelf dat ze nog zoekende is binnen het geloof, leest de Bijbel niet of nauwelijks. Als je dan bepaalde uitspraken doet, moet je ze ook wel kunnen staven, en niet maar klakkeloos aannemen, dat iets ook zo is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 23:05
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Ja IJsje, was een leuk topic. en ik ben nog steeds op zoek naar de leukste man van CM! In elk geval weet de leukste man van CM nu wat ik in een relatie zoek en hoe ik het zie. |
Ik denk dat ik het weet de zweep over ons eens zo trotse ras
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 23:14
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | Mijn maillimiet is alweer op, dan maar een topic openen over het onderwerp waar we nog niet over uitgepraat waren. In deze tijd is wederzijdse afhankelijkheid een veel gehoorde kreet. Ik griezel van het woord afhankelijkheid, juist omdat je als alleenstaande (vrouw) het je niet kunt veroorloven om afhankelijk te zijn. |
Waarom kun je je dat niet veroorloven?
Ik denk dat we afhankelijk ZIJN (of je het nu wilt of niet). Ik denk dat we het ware leven zullen ontdekken als we dit steeds meer durven toelaten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PATRIES300
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 23:16
|
|
|
|
| Quote: | | 22 Vrouwen, erken het gezag van uw man als dat van de Heer, 23 want een man is het hoofd van zijn vrouw, zoals Christus het hoofd is van de kerk, het lichaam dat hij gered heeft. 24 En zoals de kerk het gezag van Christus erkent, zo moeten vrouwen in ieder opzicht het gezag van hun man erkennen. 25 Mannen, heb uw vrouw lief, zoals Christus de kerk heeft liefgehad en zich voor haar heeft prijsgegeven 26 om haar te heiligen, haar te reinigen met water en woorden 27 en om haar in al haar luister bij zich te nemen, zodat ze zonder vlek of rimpel of iets dergelijks zal zijn, heilig en zuiver. 28 Zo moeten mannen hun vrouw liefhebben, als hun eigen lichaam. Wie zijn vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief. 29 Niemand haat ooit zijn eigen lichaam, integendeel: men voedt en verzorgt het, zoals Christus de kerk, 30 want dat is zijn lichaam en wij zijn de ledematen. 31 ‘Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één lichaam zijn.’ 32 Dit mysterie is groot – en ik betrek het op Christus en de kerk. 33 Maar ook voor elk van u geldt dat ieder zijn vrouw moet liefhebben als zichzelf, en dat een vrouw ontzag moet hebben voor haar man. |
Dat is wat de bijbel er van zegt, en voor mij de basis van het huwelijk. Als man en vrouw zich daar aan houden is het volgens mij heel simpel en duidelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 23:23
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | heb even een professionele barbieknoeiapparaat geregeld. |
geweldig, pieter!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 23:24
|
|
|
|
| INGE626 schreef: | | He! Is wel gezellig ;) |
ga je ook GEZELLIG mee, inge?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PATRIES300
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 23:24
|
|
|
|
Yep, here we go againnnnn....
Afgelopen 2 jaar al meerdere keren gestopt, maar na een paar maanden grijp ik toch steeds terug naar sigaretten.
Deze week wederom een poging om te stoppen, want sinds december rook ik alweer stug.
Mijn roken begint steeds vanuit frustratie, boosheid en koppigheid, op momenten dat het in mijn leven even niet zo lekker loopt.
Deal met God gesloten, ik rook niet meer. En toch steeds weer begonnen, dus kom mijn afspraken met God ook niet na.
Goed, ik probeer het weer. Met God. En probeer mijn focus niet op het roken te leggen, maar probeer me te richten op de Heer.
Hopelijk dit keer voor goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 23:25
|
|
|
|
we willen op zaterdag 20 april voor de veertiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....) bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (6) joannie702, 49 jaar, regio 0318 petra373, 47 jaar, regio 0314, lies146, 27 jaar, regio 0318, met twee kinderen (leeftijden?) en hulp-hond Erika129, 38 jaar regio 0318 Anna415, 25 jaar ofzo, regio 0546 trijnie671, 51 jaar, regio 0594 esther999, 38 jaar, regio 0172 Roelande 345 (oud-lid), 53 jaar, regio 0342 zeeland736, 56 jaar, regio 113 (overweegt te komen) kennis van hannah810, ruim 50 jaar, regio midden nl voormalig cm-lid en kennis van hannah, regio midden, 32 jaar?
frankt 627, 47 jaar, regio 0165 (komt niet onder voorbehoud) berendjan519, 45 jaar, regio 0592 met twee kinderen (leeftijden?) marcowaal100(oud-lid) met zijn vrouw en drie kinderen (ov) pieter610, 57 jaar, regio 0514, (uiteraard MET hond) joop430, 46 jaar, regio 0598 mar907, 49 jaar, regio 0596 willem618, 44 jaar, met twee kinderen (9 en 4 jaar) gerrit084, 54 jaar, regio 071 De wonderen benne de wereld nog echt nie uit he
BBQ wordt meegenomen door; - anna 415 - willem618 - pieter618 -
briketten worden meegenomen door; - - -
bij druilerig weer wordt een feesttent meegenomen door; - - -
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 10 maart 2013, 23:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PATRIES300
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 23:28
|
|
|
|
Boos worden op God, mag dat? Ben jij weleens boos op Hem, en mag je dat? Zomaar eens nieuwsgierig naar.
Had laatst gesprek met mijn psycholoog, en vertelde hem dat ik met hoop boosheid kampte. En dat ik mijn woede richting God had ge uit. Mijn psych vroeg mij dat: "Mag je boos worden op God?"
Ja, was mijn antwoord. Want God kent al mijn doen en laten. En hoe schijnheilig is het dan om Hem te prijzen terwijl ik eigenlijk woest op Hem ben.
Het gebeurt me niet vaak, maar heb het naar Hem uitgeschreeuwd, dat ik het leven oneerlijk vind, dat ik Hem niet eerlijk vindt, ect....
Hoe sta jij daar in?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 23:32
|
|
|
|
ja, je mag boos zijn op God.
jesaja of jeremia was ook boos; en weet je wat God zei? vertel me je redenen en laten we het er eens over hebben.......
zelf ben ik meermalen boos geweest, maar eigenlijk meer vanuit frustratie. Uiteindelijk volgde er een flinke huilbui, ben ik in slaap gevallen en werd ik vredig wakker met een mooi lied in gedachten.
Ik denk dat onze Vader liever ziet dat we in gebed onze boosheid uiten, dan dat we niet (meer) tot hem naderen. Hij wil ons hart, ook wanneer we boosheid voelen; hetzij terecht, het zij onterecht.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 10 maart 2013, 23:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 23:36
|
|
|
|
God is je Vader. En tegen je Vader mag je altijd eerlijk zijn. Je mag alles met Hem delen, ook je boosheid en frustraties.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 06:41
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | God is je Vader. En tegen je Vader mag je altijd eerlijk zijn. Je mag alles met Hem delen, ook je boosheid en frustraties. |
Als je boos bent op God. Ja, ik ben het niet hoor. Maar als je het wel bent, moet je God ook vergeven. En dan kan je kiezen verzoenen of niet.
Vergeven is, voor mij, niet moeilijk, als ik degene toch niet meer hoef te zien. Verzoenen, ja dat is niet altijd mogelijk, door patronen waarin mensen zitten.
Maar boos op God? God heeft dingen niet gewild, dat zijn mensen.
En als het geen mensen waren, bijvoorbeeld ziekte, ja, ik zou zelf zeggen: 'Geef me Rust en Vrede, ondanks de ziekte en, vertrouwen.
Iedereen gaat dood, ik ook, ja, en naar de Hemel. Dat laatste klinkt prettiger.
Ik zou bidden voor een fijne rustige en vredige overgang.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 06:46
|
|
|
|
| PATRIES300 schreef: | Boos worden op God, mag dat? Ben jij weleens boos op Hem, en mag je dat? Zomaar eens nieuwsgierig naar.
Had laatst gesprek met mijn psycholoog, en vertelde hem dat ik met hoop boosheid kampte. En dat ik mijn woede richting God had ge uit. Mijn psych vroeg mij dat: "Mag je boos worden op God?"
Ja, was mijn antwoord. Want God kent al mijn doen en laten. En hoe schijnheilig is het dan om Hem te prijzen terwijl ik eigenlijk woest op Hem ben.
Het gebeurt me niet vaak, maar heb het naar Hem uitgeschreeuwd, dat ik het leven oneerlijk vind, dat ik Hem niet eerlijk vindt, ect....
Hoe sta jij daar in? |
Patries, kijk ook eens op de topic: Boos!
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3303&start=30
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 11 maart 2013, 06:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 06:55
|
|
|
|
|
Oef, gisteravond vergeten de wekker op de goede tijdstippen te zetten. Word ik vanmorgen precies op de minuut dat het moet wakker.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 06:59
|
|
|
|
| PATRIES300 schreef: | Dat is wat de bijbel er van zegt, en voor mij de basis van het huwelijk. Als man en vrouw zich daar aan houden is het volgens mij heel simpel en duidelijk. |
Dat is mij toch te simpel. Je gaat hierbij duidelijk uit van een man en vrouw die allebei hetzelfde nastreven en het daar ook nog eens helemaal over eens zijn. Hoeveel huwelijken zijn niet stuk (gegaan) omdat de door jou omschreven ideale situatie domweg niet bestaat? Dan heb je het over hoe het zou moeten zijn, niet over de realiteit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 07:00
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Oef, gisteravond vergeten de wekker op de goede tijdstippen te zetten. Word ik vanmorgen precies op de minuut dat het moet wakker. |
Dat komt van Boven!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 07:11
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Gunst.....dat wist ik niet....
Nou..ik wil mn warme prakje dagelijks toch niet missen.... |
Maak je toch een tosti
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 07:20
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Tja, vroeger gingen de mensen naar kermissen en circussen om rare wezens te zien  |
Ben jij nu aan het plagen Dat kan niet hoor dat is onlief, ga maar gauw naar de AH voordat er iemand ziek wordt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 07:20
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Maak je toch een tosti  |
Heb je ook nog andere suggesties?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 07:22
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ben jij nu aan het plagen Dat kan niet hoor dat is onlief, ga maar gauw naar de AH voordat er iemand ziek wordt  |
Ik plaag nooit ...binnen een halfuurtje is de AH open maar dan ligt er nog niets wat ik kan testen...nog effe geduld...zaterdag stonden ze er met iets lekkers maar ik durfde niet testen omdat mijn gast dan zou kunnen denken dat ik een vreetkop ben...of nog erger: dat ik een zuunige Zeeuw was...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 07:25
|
|
|
|
we willen op zaterdag 20 april voor de veertiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....) bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (6) joannie702, 49 jaar, regio 0318 petra373, 47 jaar, regio 0314, lies146, 27 jaar, regio 0318, met twee kinderen (leeftijden?) en hulp-hond Erika129, 38 jaar regio 0318 Anna415, 25 jaar ofzo, regio 0546 trijnie671, 51 jaar, regio 0594 esther999, 38 jaar, regio 0172 Roelande 345 (oud-lid), 53 jaar, regio 0342 zeeland736, 56 jaar, regio 113 (overweegt te komen) kennis van hannah810, ruim 50 jaar, regio midden nl voormalig cm-lid en kennis van hannah, regio midden, 32 jaar?
frankt 627, 47 jaar, regio 0165 (komt niet onder voorbehoud) berendjan519, 45 jaar, regio 0592 met twee kinderen (leeftijden?) marcowaal100(oud-lid) met zijn vrouw en drie kinderen (ov) pieter610, 57 jaar, regio 0514, (uiteraard MET hond) joop430, 46 jaar, regio 0598 mar907, 49 jaar, regio 0596 willem618, 44 jaar, met twee kinderen (9 en 4 jaar) gerrit084, 54 jaar, regio 071 De wonderen benne de wereld nog echt nie uit he
BBQ wordt meegenomen door; - anna 415 - willem618 - pieter618 -
briketten worden meegenomen door; - anna415 (houtskool ook goed?) - -
bij druilerig weer wordt een feesttent meegenomen door; - -
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 07:25
|
|
|
|
Anass
Zelfmoord...?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 07:28
|
|
|
|
| PATRIES300 schreef: | Boos worden op God, mag dat? Ben jij weleens boos op Hem, en mag je dat? Zomaar eens nieuwsgierig naar.
Hoe sta jij daar in? |
Een boosheid hoeft niet altijd negatief te zijn hoor. Soms zeg je wel eens in een boosheid bepaalde zaken die waarheid zijn en die je anders nooit zou zeggen.
Boosheid is ook een emotie en dat mag je tonen. Als je 100 keer per dag zegt dat je gelukkig bent zal iedereen graag horen maar vertel je enkele keren per dag dat je verdriet hebt of boos bent zal men je al vlug zielig vinden of wat dan ook. Zo is God niet. Je kan steeds bij Hem terecht.
Je mag God best in vraag stellen. Denken we maar aan de woorden van Jezus: 'Vader, waarom verlaat Gij mij?'...was dat boosheid, angst, verdriet...het was een puur menselijke vraag die Hij stelde. Zo mogen wij als gewone sterveling dus ook zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 07:33
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ik denk dat ik het weet de zweep over ons eens zo trotse ras  |
Gerrit, ik weet niet of je het door hebt, maar de enige die het over emancipatie heeft op CM ben jij. 't Wordt een keer tijd dat je afscheid neemt van je 'trauma'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 07:34
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Heb je ook nog andere suggesties? |
Lekker croissantje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 07:35
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik plaag nooit ...binnen een halfuurtje is de AH open maar dan ligt er nog niets wat ik kan testen...nog effe geduld...zaterdag stonden ze er met iets lekkers maar ik durfde niet testen omdat mijn gast dan zou kunnen denken dat ik een vreetkop ben...of nog erger: dat ik een zuunige Zeeuw was...  |
nee zuunig is pas als je de gast dat ook laat eten omdat je dan geen koekjes bij de thee hoeft te doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 07:40
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | nee zuunig is pas als je de gast dat ook laat eten omdat je dan geen koekjes bij de thee hoeft te doen  |
...dat heb ik geprobeerd...de gast proefde van een koekje in de AH en ik moest direct die bepaalde koekjes kopen...en dan at die gast er nog niet van toen ik ze had...en neen, ik heb ze niet zelf opgegeten want ze liggen hier nog...
Ik ga nooit meer winkelen met een gast...voila
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 07:41
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Lekker croissantje  |
Ojaa, dat is ook alweer een eeuwigheid geleden...
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |