| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 13:03
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | JOANNIE702 schreef: Het kan ook wijsheid zijn, niet op reageren! Of wijsheid kan ook weinige woorden zijn.......! Wat is wijsheid......?
Ik ben het inderdaad met deze woorden eens.... Dat niet reageren ook wijsheid kan zijn... En dat juist...heb ik hier geleerd...(je leert dus hier ook)
Sommige mensen hebben er moeite mee...de juiste woorden te vinden.. En zo ben ik...(soms heel moeilijk...ook voor mezelf) Dat wil niet zeggen dat het hart het niet weet.... Of het juist zo opschrijven dat een ander daar weer een andere conclusie uit trekt...
Ik vind het jammer te horen...dat alleen zinnige woorden...een zinnig antwoord waardig zijn en aandacht krijgen...
Ik had eens een privegesprek met iemand...en daar vertelde ik dat tegen... Die zei me....je kunt ook alleen schrijven...dat je het eens bent met de woorden van iemand...(als je de juiste woorden niet kunt vinden om mee te praten) |
Wat goed van jou om dit te vertellen, ik vindt juist heel mooi hoe jij dit altijd doet!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 13:08
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Wat denk jij negatief...........! jammer Gerrit, draai eens alles om en denk positief. Denk eens aan de liefde van God, Zijn wijsheid. |
Ben je mal ik dacht juist in de huidige realistische zin des levens, en dat heeft niets met mopperen te maken. Als je alles positief gaat zien, wat negatief bedoeld is, is het einde zoek, vroeger heette zoiets, iemand naar de mond praten. En het gedrag van sommige volwassenen, kan je nu eenmaal niet altijd onder de mantel der liefde van God vegen. En altijd maar klagen over wat een ander schrijft tikt, of weet ik niet wat dan ook, zonder zelf inhoudelijk iets bij te dragen, houd een keer op. (niet aan u persoonlijk gericht) Komt zo,n beetje overeen met, sommige mensen in de kerk, kijken wat een ander in het zakje doet, er over klagen, om er vervolgens zelf niets in de gooien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 13:09
|
|
|
|
| PATRIES300 schreef: | Snap je standpunt Roady, en toch heb ik zo mijn twijfels..... Juist mbt tot Job. Job was een speelbal, een weddenschap tussen God en de duivel.... Ik vind het heel knap als God je alles afneemt, om dan toch op Hem te blijven vertrouwen.
Ik weet ook best dat mijn boosheid niet aan God te verwijten is. Het zijn mijn verkeerde keuzes geweest, mijn plannen waar ik God te weinig bij betrokken heb, en verkeerd in heb verstaan.... |
Daarbij werd de aangehaalde tekst door één van de "vrienden" van Job uitgesproken die later door God in het ongelijk werden gesteld. Er zijn nog zoveel meer teksten waarin over boosheid wordt gesproken en er ruimte voor wordt gemaakt. Ook in het boos zijn mogen we lijken op God.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 11 maart 2013, 13:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 13:16
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Je weet nog niet half wat je hier zegt....
Ik vind dat je er een vreemde gedachtengang op nahoudt.. |
Dat vind ik nu van jou ook.....en ik weet heel goed wat ik zeg......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 13:21
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Zou het dat nou precies zijn???
Het geloof is een vaste grond....van dingen die men hoopt...en een bewijs van zaken die men niet ziet!!! |
Precies, maar dat geld volgens mij alleen voor mensen die ook echt geloven iemand die pas tot het geloof komt, denkt er misschien, iets anders over. Als je vanaf het moment dat je geboren wordt, opgroeit onderwezen wordt, met het woord van God, is het een vaste grond, of soms kan het zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 13:37
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Precies, maar dat geld volgens mij alleen voor mensen die ook echt geloven iemand die pas tot het geloof komt, denkt er misschien, iets anders over. Als je vanaf het moment dat je geboren wordt, opgroeit onderwezen wordt, met het woord van God, is het een vaste grond, of soms kan het zijn. |
Juist...helemaal waar...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 13:39
|
|
|
|
| PATRIES300 schreef: | Snap je standpunt Roady, en toch heb ik zo mijn twijfels..... Juist mbt tot Job. Job was een speelbal, een weddenschap tussen God en de duivel.... Ik vind het heel knap als God je alles afneemt, om dan toch op Hem te blijven vertrouwen.
Ik weet ook best dat mijn boosheid niet aan God te verwijten is. Het zijn mijn verkeerde keuzes geweest, mijn plannen waar ik God te weinig bij betrokken heb, en verkeerd in heb verstaan.... |
Ja, wie herkent dit niet? IK wel tenminste...
Weet je? In zo'n geval mag je ook jezelf vergeven, het loslaten, en het kan best zijn dat God nog iets mooiers voor je in petto heeft...
Ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan... maar zelfkritiek kan ook weer zoveel blokkeren...
Gods zegen gewenst op jouw weg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 13:53
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Ja, wie herkent dit niet? IK wel tenminste...
Weet je? In zo'n geval mag je ook jezelf vergeven, het loslaten, en het kan best zijn dat God nog iets mooiers voor je in petto heeft...
Ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan... maar zelfkritiek kan ook weer zoveel blokkeren...
Gods zegen gewenst op jouw weg. |
Ik denk dat jij wel heel makkelijk met het woord vergeven omgaat Roady..... Zeg je iets vervelends, huppeta, daa rkomt het woord vergeven weer....
vergeven is niet een klakkeloos woord maar een proces, soms van jaren en zeker niet iets wat je zo makkelijk voor in je mond moet hebben liggen dan komt het niet geloofwaardig over......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 14:42
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat jij wel heel makkelijk met het woord vergeven omgaat Roady..... Zeg je iets vervelends, huppeta, daa rkomt het woord vergeven weer....
vergeven is niet een klakkeloos woord maar een proces, soms van jaren en zeker niet iets wat je zo makkelijk voor in je mond moet hebben liggen dan komt het niet geloofwaardig over...... |
Mee eens! Daar is vergeving ook te kostbaar voor (geweest).
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 11 maart 2013, 14:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 15:00
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | vergeven is niet een klakkeloos woord maar een proces, soms van jaren
|
Mja, ik weet er alles van.
Wel typisch dat jij er bovenop springt, aan een reactie die niet aan jou gericht is. Is er misschien iemand in jouw eigen leven die je nog dient te vergeven?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 15:05
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat jij wel heel makkelijk met het woord vergeven omgaat Roady..... Zeg je iets vervelends, huppeta, daa rkomt het woord vergeven weer....
vergeven is niet een klakkeloos woord maar een proces, soms van jaren en zeker niet iets wat je zo makkelijk voor in je mond moet hebben liggen dan komt het niet geloofwaardig over...... |
Hai Willemijn,
Ja, ik zat er net zo de hele tijd aan te denken tijdens het werk, over vergeven. En ik dacht toch; nee, ik kan niet vergeven, het zou een leugen zijn als ik een bepaald iemand zou zeggen dat ik die vergeef, want ik kan het niet en wil het niet. Ook niet voor me eigen bestwil, dat mijn wrok, oid weggaan. Wat mensen vaak zeggen. Want ik heb die wrok en bitterheid niet, ben gewoon woedend, en terecht. Ik ben gewoon boos, woedend, en dat voelt goed en geeft me rust. Van dat mezelf aanpraten dat ik wil vergeven en denken dat ik heb vergeven terwijl dat niet zo is, daar wordt ik juist onrustig van. Want ik wil het niet namelijk. Ja, ik denk er niet de hele dag aan. Maar als ik er weleens aan denk ben ik woedend en dat voelt goed want het is een terechte woede. Nou kan ik me wel voorstellen als ik in een gemeente zou komen die zou zeggen van ja je moet vergeven dat ik, voor de vrede, zou zeggen dat ik heb vergeven, omdat ik degene toch niet mee zie/hoef te zien.
Ja, en dan zou ik liegen, en dus niet naar zo'n gemeente gaan bijvoorbeeld.
S. Mensen die willen vergeven om zichzelf ermee een plezier te doen, wat ik hier weleens las, dat ze dan rust en vrede hebben, prima.
Ik voel rust en vrede als ik één bepaald iemand niet vergeef, en woedend blijf, dat geeft mij rust, dan ben ik eerlijk tegenover mezelf en God wat ik voel.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 11 maart 2013, 15:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 15:29
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Je moet als je de koek hebt gekocht ook wel aanbieden aan de gast he een gesloten verpakking op de tafel leggen helpt niet  |
Volgens mij zat die gast vol met een heel brood, jam en kaas...en dan die liters koffie...een koek had er niet meer bij gekund...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 15:30
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Een Belg met Hollandse zuinigheid nu de rest van de allochtonen nog  |
...dat jij onlief bent kan heel de wereld lezen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 15:39
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Mja, ik weet er alles van.
Wel typisch dat jij er bovenop springt, aan een reactie die niet aan jou gericht is. Is er misschien iemand in jouw eigen leven die je nog dient te vergeven? |
tjonge jonge...
a. het is hier een open forum, we lezen elkaars bijdragen en reageren op elkaar en jouw reactie geeft Willemijn er aanleiding toe. b. ik heb moeite met jouw reactie op Willemijn met de insinuatie dat ze misschien iemand nog moet vergeven.
Jol, spreekt voor haar beurt en nee geen idee momenteel of ze nog iemand moet vergeven. Sorry IJsje voor je niet multifocale glazen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 11 maart 2013, 15:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 15:40
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai Willemijn,
Ja, ik zat er net zo de hele tijd aan te denken tijdens het werk, over vergeven. En ik dacht toch; nee, ik kan niet vergeven, het zou een leugen zijn als ik een bepaald iemand zou zeggen dat ik die vergeef, want ik kan het niet en wil het niet. Ook niet voor me eigen bestwil, dat mijn wrok, oid weggaan. Wat mensen vaak zeggen. Want ik heb die wrok en bitterheid niet, ben gewoon woedend, en terecht. Ik ben gewoon boos, woedend, en dat voelt goed en geeft me rust. Van dat mezelf aanpraten dat ik wil vergeven en denken dat ik heb vergeven terwijl dat niet zo is, daar wordt ik juist onrustig van. Want ik wil het niet namelijk. Ja, ik denk er niet de hele dag aan. Maar als ik er weleens aan denk ben ik woedend en dat voelt goed want het is een terechte woede. Nou kan ik me wel voorstellen als ik in een gemeente zou komen die zou zeggen van ja je moet vergeven dat ik, voor de vrede, zou zeggen dat ik heb vergeven, omdat ik degene toch niet mee zie/hoef te zien.
Ja, en dan zou ik liegen, en dus niet naar zo'n gemeente gaan bijvoorbeeld.
S. Mensen die willen vergeven om zichzelf ermee een plezier te doen, wat ik hier weleens las, dat ze dan rust en vrede hebben, prima.
Ik voel rust en vrede als ik één bepaald iemand niet vergeef, en woedend blijf, dat geeft mij rust, dan ben ik eerlijk tegenover mezelf en God wat ik voel. |
Voor nu geeft deze woede je kracht om te weten wat je per se niet wilt en dan kan ik die woede alleen maar zegenen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 15:48
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Voor nu geeft deze woede je kracht om te weten wat je per se niet wilt en dan kan ik die woede alleen maar zegenen. |
Hai Jol,
Ja, idd. als je vergeeft, terwijl dat niet zo voelt, juist andersom, ja, dan laat je mensen weer veel sneller over je grenzen gaan, cq, kan je veel minder goed je grenzen aangeven....Want ja, je hebt zelfs dit en dat 'vergeven'. tussen aanhalingstekens, want eigenlijk voelt het niet zo in je hart, maar je maakt het jezelf wijs, omdat zoveel mensen zeggen hoe bijbels en goed dat is, ook voor jezelf. En dan verdring je ook weer het gevoel dat jijzelf, ik dus, het helemaal niet bijbels vind(vergeving zonder berouw), en goed vind voor mezelf...
En ja, dan was het van, ja maar je hoeft dan niet meer met zo iemand die je hebt vergeven om te gaan, kan zijn, is meegenomen dan, maar het 'vergevingsgevoel' voel ik nu eenmaal niet bij iemand.
Dus ja, ik lieg dan tegen God tegen mezelf. En omdat ik niet 'voel' en mezelf wijsmaak dat ik vergeven heb, ja, dan komt er frustratie uit me. Want ik kan de woede niet meer richten naar de persoon voor wie het was bedoeld en wat mij altijd Rust gaf(in mijn gedachten, want ik zie degene nooit meer), want degene heb ik immers 'vergeven'. Tussen aanhalingstekens.
Zie ook oa boek 'Gij zult niet voelen(merken)', Alice Miller.
Ja, soms kunnen dingen zo groot zijn, dan kom je in een leven niet eens aan een begin van vergeven toe.
Ik denk juist het verdringen van je gevoel, dat is en oneerlijk naar jezelf en vooral naar God toe. Dan kan God ook niets met je.
En het is schadelijk, jezelf wijsmaken dat je hebt vergeven, omdat de goegemeente dat vindt, terwijl diep in je hart je nog steeds woedend bent. En Bedankt!
Groetjes
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 11 maart 2013, 17:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 16:08
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...dat jij onlief bent kan heel de wereld lezen... |
Frank, ik had zelfs al onlief als Wordfeud woord en dat pakte hij niet Was er nog verbaasd over ook......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 16:09
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Precies, maar dat geld volgens mij alleen voor mensen die ook echt geloven iemand die pas tot het geloof komt, denkt er misschien, iets anders over. Als je vanaf het moment dat je geboren wordt, opgroeit onderwezen wordt, met het woord van God, is het een vaste grond, of soms kan het zijn. |
Het kan ook een trauma in je leven worden he? Onderwezend opgevoed worden......... Maar ik ben het wel met je eens, het zal een significant verschil maken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 16:15
|
|
|
|
| Quote: | Shanita schreef: Maar boos op God? God heeft dingen niet gewild, dat zijn mensen.
En als het geen mensen waren, bijvoorbeeld ziekte, ja, ik zou zelf zeggen: 'Geef me Rust en Vrede, ondanks de ziekte en, vertrouwen. |
| Quote: | | Patries300: En dat vind ik dus een lastige...mijn beste vriend is op het moment alles in zijn leven kwijt geraakt. (gezondheid, werk, gezin) |
Ik ken mensen die hebben al jaren alle drie niet....
| Quote: | Het enige wat hij vraagt aan God is vertrouwen, nabijheid, rust. Maar ook die blijft uit. |
Ja, dat heb ik zelf geleerd op therapie...om in crisis kalm en redelijk gelukkig te blijven. Een proces was dat.
| Quote: | | Dan is het weleens heel erg moeilijk om te blijven vertrouwen, en niet boos te worden op God. |
Ja, dat kan. Ik zelf ben nooit boos op God geweest, wel op mensen, maar als ik ziek zou worden, wat ik al ben gedeeltelijk, ja, Vrede en Rust, ja, ik heb dingen geleerd op therapie, vandaar. Ja, niet effetje in een week, daar zijn jaren overheengegaan.. En ik heb geluk gehad. Dingen ik ik meemaakte veel mensen overleefden dat niet en zouden dat niet kunnen overleven. Zei me psych.
| Quote: | Denk ook niet dat God dat erg vindt, hij kent je hartsgesteldheid toch wel. En tuurlijk vraag ik later om vergeving, en vraag ik of God me daarbij wilt helpen. | Dat bedoel ik, natuurlijk niet vindt God dat niet erg, misschien is God ook wel boos..om die dingen die mensen overkomen direct of indirect door anderen. En, je bent eerlijk naar God toe dat je boos bent, eerlijkheid naar God is belangrijk. Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je boos bent op God, ook al heb ik dat zelf niet. Ik bedoel we leven in een gebroken wereld, met ontslagen door de crises, familie's die uitelkaar vallen door ruzie, ongelukken of ziekten. En we kunnen zelf heel erg ziek worden, door stoffen die vrijkomen uit fabrieken, afval wat wordt geloosd, stoffen in voedsel, en nog veel meer redenen, die weer gevolgen zijn van de gebroken wereld. Een voorbeeld: als er niet zoveel onnodig werd geproduceerd alleen om winst te maken, zou er niet zoveel giftig afval zijn..
ps: Dit stukje | Quote: | Als je boos bent op God. Ja, ik ben het niet hoor. Maar als je het wel bent, moet je God ook vergeven. En dan kan je kiezen verzoenen of niet. | schreef ik uit frustratie, van dat moeten vergeven, en alleen al omdat je er zelf zo van opknapt, wat je weleens hoort, ja, en bij mij werkte dat juist andersom. Juist omdat ik niet 'mocht' voelen raakte ik gefrustreerd.
En over het boos zijn op God; Je ziet het vaker, ook een keer bij het kleine huis op de prairie dat Charles boos was op God. Ik weet even niet meer welke aflevering zo uit me hoofd..
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 11 maart 2013, 17:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGRIET020
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 16:27
|
|
|
|
Lasagne ga ik maar eens maken!
Ik weet dat er vele vormen zijn, maar ik doe het even rustig en gemakkelijk met een pakje (niet veel puf wegens ziek zijn).
Smullen zullen ze zeker die pubers van me. Vooral als er veel kaas op zit!!!
Eet smakelijk allen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 17:02
|
|
|
|
Veel kaas??? Hier ook een kaasfan....
Hier is het sla....gekookte kabeljauw...(zal dochter juichen) En gebakken krieltjes....
Tevens een biecht.... Gisteren heel flink het lekkers bij de koffie geweigerd...om vervolgens vandaag een een heerlijke roomboter cake te gaan staan bakken.. (Waar ik natuurlijk vanavond een plakje van weiger )
En ook een heerlijk toetje zitten lepelen...i.p.v dat ik gewoon een boterham had moeten eten.... Ooit...komt het nog wel eens goed....
(ik had gewoon de KICK van zoet effe nodig om van mezelf te houden)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 17:19
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Het kan ook een trauma in je leven worden he? Onderwezend opgevoed worden......... Maar ik ben het wel met je eens, het zal een significant verschil maken |
Over trauma zou ik in mijn geval niet direct willen spreken, maar ik denk dat het misschien wel moeilijker is om, wat men altijd geloof heeft genoemd en heeft onderwezen, los te laten, dan om tot geloof te komen. Als je je vermeende geloof los laat, dan laat je daarmee ook een deel van de band met je familie en/of naasten los. Je moet vechten voor het hebben en uiten van je eigen mening. Het is een langdurig en moeizaam proces wat ik niet zo 1, 2, 3 via een topic kan uitleggen. En so offtopic als wat!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 17:27
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Voor deze opmerking wil ik mijn excuses aanbieden IJsje. Ik dacht er nog 's over na, en neem het terug. Ik mag namelijk niet oordelen over jou, en toch doe ik het weer 
Wil je het me vergeven? |
Excuses aanvaard, ik ben blij dat je er op terug komt. Je mag best oordelen over mij, alleen kun je dat niet omdat je mij niet kent. Het raakt mij dus ook niet. Groots dat je dit schrijft!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 17:29
|
|
|
|
| PATRIES300 schreef: | Yep, weet er helaas alles van... Mijn dochter wordt op school gepest, heeft nu een leraar die het totaal niet ziet en er niets mee doet... School staat op moment onder toezicht van inspectie, en hoop dat er veel gaat veranderen... |
ooit was er n tijd dat ik ook het bokkie was en de pispaal der school. reformatorische school overigens, dus allemaal nette kindertjes...
het duurde exact tot het moment dat er 2 van die irritantjes tegelijk naar de eerste hulp konden wegens een in mijn ogen terechte agressieve daad van mij. 1 ervan in het gips en beide een flinke hersenschudding zorgde voor rust in mn resterende tijd op die school (en wat extra vrije dagen voor mij...)
en dan zeggen ze nog dat geweld niets oplost!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 17:31
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | ... of gewoon mijn interne wekker.  |
Voor mij heeft dat veel met elkaar te maken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 17:32
|
|
|
|
| PATRIES300 schreef: | Yep, here we go againnnnn....
Afgelopen 2 jaar al meerdere keren gestopt, maar na een paar maanden grijp ik toch steeds terug naar sigaretten.
Deze week wederom een poging om te stoppen, want sinds december rook ik alweer stug.
Mijn roken begint steeds vanuit frustratie, boosheid en koppigheid, op momenten dat het in mijn leven even niet zo lekker loopt.
Deal met God gesloten, ik rook niet meer. En toch steeds weer begonnen, dus kom mijn afspraken met God ook niet na.
Goed, ik probeer het weer. Met God. En probeer mijn focus niet op het roken te leggen, maar probeer me te richten op de Heer.
Hopelijk dit keer voor goed.  |
Focus op je lichaam, jouw tempel van God! En vervolgens gewoon die eerste sigaret niet meer opsteken. Succes gegarandeerd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 17:35
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | tjonge jonge...
a. het is hier een open forum, we lezen elkaars bijdragen en reageren op elkaar en jouw reactie geeft Willemijn er aanleiding toe. b. ik heb moeite met jouw reactie op Willemijn met de insinuatie dat ze misschien iemand nog moet vergeven.
Jol, spreekt voor haar beurt en nee geen idee momenteel of ze nog iemand moet vergeven. Sorry IJsje voor je niet multifocale glazen. |
WAT ZEG JE, IK HOOR JE NIET, BATTERIJTJE LEEG
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 17:37
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | | Voor mij heeft dat veel met elkaar te maken! |
Okay! Spannend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 17:40
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai Jol,
Ja, idd. als je vergeeft, terwijl dat niet zo voelt, juist andersom, ja, dan laat je mensen weer veel sneller over je grenzen gaan, cq, kan je veel minder goed je grenzen aangeven....Want ja, je hebt zelfs dit en dat 'vergeven'. tussen aanhalingstekens, want eigenlijk voelt het niet zo in je hart, maar je maakt het jezelf wijs, omdat zoveel mensen zeggen hoe bijbels en goed dat is, ook voor jezelf. En dan verdring je ook weer het gevoel dat jijzelf, ik dus, het helemaal niet bijbels vind(vergeving zonder berouw), en goed vind voor mezelf...
En ja, dan was het van, ja maar je hoeft dan niet meer met zo iemand die je hebt vergeven om te gaan, kan zijn, is meegenomen dan, maar het 'vergevingsgevoel' voel ik nu eenmaal niet bij iemand.
Dus ja, ik lieg dan tegen God tegen mezelf. En omdat ik niet 'voel' en mezelf wijsmaak dat ik vergeven heb, ja, dan komt er frustratie uit me. Want ik kan de woede niet meer richten naar de persoon voor wie het was bedoeld en wat mij altijd Rust gaf(in mijn gedachten, want ik zie degene nooit meer), want degene heb ik immers 'vergeven'. Tussen aanhalingstekens.
Zie ook oa boek 'Gij zult niet voelen(merken)', Alice Miller.
Ja, soms kunnen dingen zo groot zijn, dan kom je in een leven niet eens aan een begin van vergeven toe.
Ik denk juist het verdringen van je gevoel, dat is en oneerlijk naar jezelf en vooral naar God toe. Dan kan God ook niets met je.
En het is schadelijk, jezelf wijsmaken dat je hebt vergeven, omdat de goegemeente dat vindt, terwijl diep in je hart je nog steeds woedend bent. En Bedankt!
Groetjes  |
Soms hebben verdringing en "vergeven" dezelfde procesmatigheid als dissociatie. Men heeft nu eenmaal geleerd te ontkennen en te verdringen, zichzelf weg te cijferen en de ander voor te laten gaan. Daarom is het goed om te kijken wát je vergeeft en waarom. Niet omdat het moet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: maandag 11 maart 2013, 17:43
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Okay! Spannend. |
Valt misschien mee, of tegen, maar als ik iets van God zoek, of iets goddelijks, dan zoek ik dat in mijzelf. Vandaar dat ik Boven combineer met innerlijke wekker. Snap je of bazel ik?
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |