ChristianMatch

Forum

(wederzijdse) afhankelijkheid
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5345 5346 5347 5348 5349 5350 5351 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 21:09

IJSJE204 schreef:
Jazeker mag iemand mij een vraag stellen. Graag zelfs. Vooral gewone vragen zijn welkom.

Vooral gewoon, dus niet prikkelende en provocerende vragen???? Knipoog smiley Maar meer van wat heb je gedaan vandaag?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 21:26

Mocht er iemand zijn die een privechat aanvroeg bij mij (zo hoorde het wel), stuur dan even een mail, ik hoor zo nu en dan wel eens wat, maar zie niets, vandaar.
Ligt soms ook aan de browser, en ik heb misschien de juiste niet momenteel.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 21:33

regenboog, bloemen regenboog, bloemen, regenboog.

Zo een beetje kleur en fleur hier, er zijn er weer een paar gepikeerd (zo komt het mi jwel over) bezig en had in het geheel niet gehoeven, maar reactie op reactie, wordt het soms van kwaad tot erger, terwijl men wel met goede bedoelingen begon en alleen een vraag stelde
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 22:03

THOMAS968 schreef:
Is wederzijdse afhankelijkheid in een relatie nou wel zo erg? Zolang er geen sprake van een machts- of dwangrelatie is, hindert dat niks toch. Veel vrouwen willen zich veilig en beschermd voelen door een man. Dan ben je nog niet afhankelijk, het beantwoordt dan aan je wensen. Een man is net zo afhankelijk van de eigenschappen die hij in of bij een vrouw zoekt. En als je beide vindt wat je wilt dan is het goed. Mijn relatie hoeft echt niet in de smaak te vallen bij doorgeslagen femina-getuigen of eventuele andere religieuze fundamentalisten, die de persoonlijke vrijheid niet aandurven en hun zekerheid in regeltjes zoeken.

De negatieve associatie die afhankelijkheid heeft komt denk ik voor uit het al dan niet verborgen machtsmisbruik in een voorbije relatie. Dat machtsmisbruik is overigens niet het exclusieve terrein van mannen.

Als je stukgelopen bent in een tradtioneel huwelijk dat niet bij je ontwikkeling leek aan te sluiten, trap daar dan geen tweede keer in. Je mag jezelf best gunnen nu wel gelukkig te zijn.

Thomas, een relatie is misschien wel zelfgekozen afhankelijkheid.

Toch is dat nog niet zo eenvoudig en eigenlijk waardevolle emancipatie voor de man en voor de vrouw.
Je ontworstelen aan ingebakken gewoonten en overtuigingen vergt zelfinzicht en moed.
Zeker als de buitenwacht en dierbaren dichterbij vinden dat je je aan de traditionele vormen moet houden wat een schaduw kan werpen op je verwonnen geluk.
Het met elkaar delen van die strijd of moeite maakt die dragelijker en geeft steun en vertrouwen in jezelf en elkaar.

Laatst aangepast door
MIEKE364
op dinsdag 12 maart 2013, 22:14
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 22:04

Pan buitenlandse pruttel Clown smiley met alles dur in Duiveltje smiley die krijg je er van, alleen met de vlammetjes beneden Gefrustreerde smiley

met iesie piesie te veel chili saus Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
GERRIT084
op dinsdag 12 maart 2013, 22:12
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 22:22

MIEKE364 schreef:
Toch is dat nog niet zo eenvoudig en eigenlijk je ware emancipathie voor de man en voor de vrouw.
Je ontworstelen aan ingebakken gewoonten en overtuigingen vergt zelfinzicht en moed en
Zeker ook als de buitenwacht en dierbaren dichterbij vinden dat je je aan de traditionele vormen moet houden wat een schaduw kan werpen op je verwonnen geluk.
Het met elkaar delen van die strijd of moeite maakt die dragelijker en geeft steun en vertrouwen in jezelf en elkaar.

Maar moet dan dan perse? Ik krijg soms juist wel eens het idee dat het nu omgedraait begint te worden en je er juist op aangekeken wordt als er met plezier zelf voor kiest?

Ik verkeer in de luxe positie dat ik niet perse hoef te werken, maar heb wel de mogelijkheid om het te doen. Ik ben erg blij dat ik geen hele week thuis zit maar ik ben ook erg blij dat ik als de kinderen hier uit school komen (en dat is hier elke dag al om half 2 s middags) gewoon thuis kan zijn bij ze.

Dat ik financieel dan afhankelijk ben vind ik niet erg, ik weet dat als het nodig is ik prima voor mezelf en mn kinderen kan zorgen. En ik ben blij dat dat nu voor me gedaan wordt en ik voor de kinderen kan zorgen.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 22:22

MIEKE364 schreef:
Toch is dat nog niet zo eenvoudig en eigenlijk waardevolle emancipatie voor de man en voor de vrouw.
Je ontworstelen aan ingebakken gewoonten en overtuigingen vergt zelfinzicht en moed.
Zeker als de buitenwacht en dierbaren dichterbij vinden dat je je aan de traditionele vormen moet houden wat een schaduw kan werpen op je verwonnen geluk.

Ik denk dat de traditionele overtuiging aardig aan het weg ebben is, zeker als straks de munten hard nodig zijn, om in leven te blijven.
Zeker het kerkelijke aanhangsel trouwen, en al dat ceremonieel circus wat er bij hoort (zit) kost bakken geld, dat beter ergens anders aan besteed kan worden Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 22:30

GERRIT084 schreef:
Pan buitenlandse pruttel Clown smiley met alles dur in Duiveltje smiley die krijg je er van, alleen met de vlammetjes beneden Gefrustreerde smiley

met iesie piesie te veel chili saus Lachende smiley met blinkend witte tanden

Weet jij in ieder geval wat je morgen te wachten staat....

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 22:31

ZEELAND736 schreef:
Weet jij in ieder geval wat je morgen te wachten staat....

Knipoog smiley

....nog meer gepruttel........

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op dinsdag 12 maart 2013, 22:32
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 22:34

ANNETTE792 schreef:
Maar moet dan dan perse? Ik krijg soms juist wel eens het idee dat het nu omgedraait begint te worden en je er juist op aangekeken wordt als er met plezier zelf voor kiest?

Ik verkeer in de luxe positie dat ik niet perse hoef te werken, maar heb wel de mogelijkheid om het te doen. Ik ben erg blij dat ik geen hele week thuis zit maar ik ben ook erg blij dat ik als de kinderen hier uit school komen (en dat is hier elke dag al om half 2 s middags) gewoon thuis kan zijn bij ze.

Dat ik financieel dan afhankelijk ben vind ik niet erg, ik weet dat als het nodig is ik prima voor mezelf en mn kinderen kan zorgen. En ik ben blij dat dat nu voor me gedaan wordt en ik voor de kinderen kan zorgen.

In dat opzicht ben ik het met je eens Annette, ben er erg voor kinderen in gezin- en familiesfeer op te voeden in plaats van ze als kleine baby's door weer en wind en druk spitsverkeer van hot naar her te slepen.
Vind dat deerniswekkend, kleintjes hebben rust en regelmaat nodig en zeker geen stress.
Ik heb de eerste twaalf jaar ook heel bewust fulltime gemoederd over mijn kind. Vrijwilligerswerk zorgde ervoor dat ik niet de hele dag alleen thuis hoefde te zijn want dat was toentertijd niks voor mij.
Ik ken meer mensen van jouw generatie die er net zo over denken en daar is niks mis mee, hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 23:14

GERRIT084 schreef:
Neu valt wel mee Smiley die vol vragen zit is het bij eieren anders, ja eigenlijk wel, dus ligt het meer aan de schaal Gefrustreerde smiley
Het gezegde, het is een zacht gekookt eitje Boze smiley zijn meestal zij, met een zacht hard Engeltje smiley
Wil je tegenwoordig overwinteren, ook in de zomer, zal je toch wat harder je best mogen (van moeten) doen, en hard zijn. Geschokte, onthutste smiley

Dat bedoel ik, een hard hart is altijd zacht van binnen, alleen de buitenkant moet je er soms even af peuteren.

Het ga u allen goed!
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 23:16

ERIKA129 schreef:
En zonnebank Geschokte, onthutste smiley Was dat dan Smiley die vol vragen zit

Das een Belgisch tosti-ijzer Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 23:19

STEENTJE178 schreef:

Boze smiley ...ik weet best wat een tosti-ijzer is. Ik heb vandaag nog 2 tostis gegeten...en ik werd er niet bruin door...en nu tik ik echt niet meer tegen jullie...voila...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 23:59

STEENTJE178 schreef:

Steen toch!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 07:10

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik weet best wat een tosti-ijzer is. Ik heb vandaag nog 2 tostis gegeten...en ik werd er niet bruin door...en nu tik ik echt niet meer tegen jullie...voila...

Lekker he zo'n grote tosti Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt , je zult er nu nog wel vol van zitten Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 07:16

vergaderen, vergaderen en ... tja .... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 07:18

IJSJE204 schreef:
Dat bedoel ik, een hard hart is altijd zacht van binnen, alleen de buitenkant moet je er soms even af peuteren.

Het ga u allen goed!

Maar dan heb ik nog altijd liever een hard dan een zacht gekookt eitje Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 07:49

Een witte wereld.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 08:12

MAT170 schreef:
Het grootste gevaar voor een volgeling van Jezus is denk ik niet een atheist, daar prik je zo doorheen. Maar iemand die in Jezus naam komt
en dan een valse boodschap komt verkondigen. Je hebt in Nederland maar ook daarbuiten mensen die bekende voorgangers of leraren zijn. Sommige kunnen misschien bekend zijn van tv en een heleboel mensen hebben die naar ze luisteren en haast sterren zijn. Het belangrijkste is denk ik om Jezus te volgen

Johannes10vers27 Mijn schapen horen naar mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij, 28 en Ik geef hun eeuwig leven en zij zullen voorzeker niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit mijn hand roven.

En te toesten wat iemand zegt of dat klopt met wat de bijbel zegt of niet. .

Hai Mat Lachende smiley ,

Nou het grootste gevaar voor onze ziel niet; ik bedoel we blijven wel behouden.

Wel zou je het mi wel idd het grootste gevaar kunnen noemen voor de geestelijke gezondheid en het persoonlijk geluk in het heden.

Ja, je ziet dat er ook bij de 10 geboden, geboden worden bijgetrokken; 'gij zult ten allen tijden iedereen van harte vergeven, berouw of geen berouw', is daar een van.
Niet gestaafd met Bijbelteksten, of iig, een gedeelte van een vergelijking en niet de gehele vergelijking.
Het gedeelte waar berouw aan de orde komt wordt dan weggelaten. Dus ja, vals.

En dan is het idd goed lezen wát er staat. Wat je zegt; toetsen wat iemand zegt of dat klopt met wat de bijbel zegt of niet.

Zegens!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 08:29

Een kwartier geleden is het hier ook weer opnieuw gaan sneeuwen...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 08:38

Boze smiley ...hier is het net begonnen me sneeuwen...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 08:53

ANNA415 schreef:

Ach dat is beter dan te moeten werken...eens lekker niets doen moet kunnen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNEMARIE415

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 09:01

Afgelopen dagen zo druk geweest dat ik vergeten ben hier te schrijven Huilende smiley, smiley in tranen
Vandaag wat rustiger: vanmorgen eerst even naar de fysiotherapie, vanmiddag krijg iki bezoek van iemand van het Longfonds (ik ga in mei de collecte van het Longfonds in Wageningen coördineren)
....en de rest van de dag natuurlijk weer breien aan mijn uitgehaalde trui Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 09:17

IJSJE204 schreef:

Het ga u allen goed!

Jou ook! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 09:20

ROADY558 schreef:
Vervelende dubbelposts Boze smiley

Je kunt heel makkelijk zoeken op goechol hoor.
Je driedubbelklikt op een zinnetje dat je wilt vertalen, rechtermuisklikt en kiest dan "Zoeken met google...." - tenminste bij mij werkt dat zo :)

Leuke kat heb je trouwens tegenwoordig Jol :)

Driedubbel klikken met je rechtermuisknop Smiley die vol vragen zit , nou, één keer klikken hoor. Smiley met dichtgeplakte mond

Maar ja, misschien werkt het op jou pc anders...en dan krijg je: But yes, maybe it works on you pc otherwise ...

Dus, ja, de vertaling is wel héél letterlijk....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 13 maart 2013, 09:26
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 09:21

ANNEMARIE415 schreef:
Afgelopen dagen zo druk geweest dat ik vergeten ben hier te schrijven Huilende smiley, smiley in tranen
Vandaag wat rustiger: vanmorgen eerst even naar de fysiotherapie, vanmiddag krijg iki bezoek van iemand van het Longfonds (ik ga in mei de collecte van het Longfonds in Wageningen coördineren)
....en de rest van de dag natuurlijk weer breien aan mijn uitgehaalde trui Gefrustreerde smiley

Volgens mij haal je meer uit dan je breit...nouja, ieder zijn hobby...
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 09:38

ANNA415 schreef:

Wij vergaderen tot we vergaderd worden.

Thomas, beetje keutelen en dan om elf uur de eerste vergadering, pff
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 10:12

ROADY558 schreef:

Je driedubbelklikt op een zinnetje dat je wilt vertalen, rechtermuisklikt en kiest dan "Zoeken met google...." - tenminste bij mij werkt dat zo :)

Ik weet hoe ik moet goegelen maar dan nog heb ik geen zin Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Die kat is amazing, is een jeugdvriendje.

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 13 maart 2013, 10:13
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 10:16

ROADY558 schreef:

Ik vraag me af waar al die onzin voor nodig is, nog effe gaan we allemaal in dialect zitten tikken, zit je de goe ganse dag te googlen . Gefrustreerde smiley

Stel je voor, elke predikant of voorganger gaat Latijns staan lullen, en zegt na de dienst, iedereen heeft tegenwoordig een woorden boek Coole smiley met zonnebril

(luktor et ee mergo).......................... ik hou niet van vechten
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 13 maart 2013, 10:17

FRANKT627 schreef:
Volgens mij haal je meer uit dan je breit...nouja, ieder zijn hobby...

Hedde gij de string met pijpies al afgebreid dan Clown smiley
Zo maar eens even stoffen en vloer doen.
Vanmiddag naar verjaardag en dan is het vandaag ook biddag dus eigenlijk hoort daar de kerkgang bij Knipoog smiley
sal wel sien wat de dag me brengt....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5345 5346 5347 5348 5349 5350 5351 ... 6194 Volgende
Pagina 5348 van 6194