ChristianMatch

Forum

PC-problemen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5370 5371 5372 5373 5374 5375 5376 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
PATRICK330

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 13:15

Windows 8 zou ik nog niet gebruiken, omdat nog niet alle producenten van bijv printers en andere apperatuur nog geen beschikbare drivers hebben.
Zou zeker een jaar wachten voor ik er mee zou gaan werken.
Windows 7 werkt erg fijn, maar toch blijf ik bij mijn OS X Mountain Lion steken.
Linux Ubuntu erg aan te raden, zeker in 64 bit versie, werkt erg fijn, maar ook Linux Mint, Open Suse zijn erg fijn om mee te werken.
Je zou ook programma Wine kunnen gebruiken om Windows programma s te draaien in Linux.
Wine zit er bij Ubuntu inbegrepen, of je kan het programma downloaden vanuit uit het software centrum.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 13:17

GERRIT084 schreef:
Zo voor de hele week die komen gaat gekookt Lachende smiley
Maandag...........bloemkool, aardappel en vlees
Dinsdag...................................................ook
Woensdag.......................................het zelfde
Donderdag, bijna het zelfde, alleen, nu met
kippe jus, omdat die van de gehakt op is Boze smiley k
Vrijdag...........................................het zelfde Clown smiley

En zaterdag, zondag.....?
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 13:18

Zal wel weer een hutselpotje worde., gemak dient de mens Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PATRICK330

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 13:18

Ik eet pasta vandaag met mijn zelf gemaakte pasta saus.
Had een hele pan saus eergisteren, heb het allemaal in bakjes gedaan, in de vriezer, dus heb voorlopig genoeg.
Morgen aardappelen, broccoli, en een zigeunerschnitsel erbij.
Knipoog smiley

Laatst aangepast door
PATRICK330
op vrijdag 22 maart 2013, 13:19
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 13:43

Das DUBBEL-ernstig geplaatst Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 13:47

GERRIT084 schreef:
Zo voor de hele week die komen gaat gekookt Lachende smiley
Maandag...........bloemkool, aardappel en vlees
Dinsdag...................................................ook
Woensdag.......................................het zelfde
Donderdag, bijna het zelfde, alleen, nu met
kippe jus, omdat die van de gehakt op is Boze smiley
Vrijdag...........................................het zelfde Clown smiley

Heerlijk die variatie...

Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 13:48

JOANNIE702 schreef:
zal vanavond ff keuren................ Boze smiley

Gaan ie meedoen met X-Factor, Idols ofzo dan? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 13:49

TESSYBEAR731 schreef:
Kun je een concreet voorbeeld geven?

als je het globaal bekijkt namelijk, ben ik het met je eens. Ik zie dit fenomeen ook gebeuren in de wereld om mij heen. In die zin kan ik me dus vinden in je mening. Toch is dit (voor mij) niet wat ik op het forum veel terug zie. Ik zie toch veel vaker 'gebroken' mensen die erkennen dat ze fouten gemaakt hebben maar zich door de genade Gods daarvoor vergeven zien. (Extreme uitzonderingen daar gelaten uiteraard) En daarbij christen zijn minder eensgezind dan vroeger doordat de bijbel op veel verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden. Het verschil zit hem dan denk ik vooral in de traditionelere christenen tegenover de meer evangelische kant. Zelf geloof ik heilig in een combinatie van de twee, maar of dat ook betekent dat mensen met een andere visie God ook allemaal als een (straffende- of een) knuffel God zien weet ik niet. Zij hebben waarschijnlijk vooral gewoon een ander beeld van God dat niet past in het mijne, maar daardoor niet verkeerd hoeft te zijn.

Ik heb twee onderwerpen bij naam genoemd, maar het hoef eigenlijk niet inhoudelijk behandeld te worden, daar is al genoeg over gezet.
Maar het gaat er mij meer om, hoe er met tal van onderwerpen wordt omgegaan.
Wij er onze goedkeuring aan geven, terwijl het in de Bijbel toch anders staat, alles bedekt wordt, en verweven onder de mantel der liefde.

Onze Lieve Heer Jezus Christus heeft de wet volbracht, maar heeft ook gezegd, niets aan de wetten van de Vader af te houden, of te veranderen.
Maar ogenschijnlijk denken wij dat soms wel ons te kunnen permitteren,
door veel onder de mantel der liefde te bedekken
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 13:50

ROADY558 schreef:
Ik herken het wel wat Gerrit zegt.
Soms wordt alles onder de mantel der genade geschoven. Dat is ook mijn indruk bij bepaalde thema's.

De genade is geweldig rijk, maar het neemt niet weg dat we als mens ons aan God te gehoorzamen hebben.

Dat is waar Roady. God vraagt om heiliging in je leven wanneer je Hem volgt.

En toch: ik kom veel op dit forum tegen van mensen die zich geen raad weten met een ander beeld van God dan ze van jongsaf aan hebben meegekregen of wijs zijn gemaakt na hun bekering. Ze weten zich moeilijk houding te geven of visie te bepalen wanneer ze met Zijn liefde en vrijspreken te maken krijgen. Hoe ruim, creatief, wijd, kleurrijk en de ruimte biedend Hij is om je te kunnen ontwikkelen als mens, als Zijn onderwerp van Zijn liefde. En dat is jammer. Je ontwikkelt je het beste en het meeste als je weet geaccepteerd te zijn, aanvaard en kunnen rusten daarin, ook als je een scheve schaats rijdt.

Is dat voer om er dan maar op los te leven? Natuurlijk niet, er zijn een aantal zaken die niet naar Zijn wil, plan, woord zijn en de gevolgen zijn duidelijk en divers.

Toch kom ik zowel in mijn werk als hier grof geschetst een paar zienswijzen op God tegen. Eén daarvan is die van een God waar je bij uit de genade kunt vallen wanneer je zondigt, een God die dan alleen maar "toornt" en daarvan uit ook vaak een sombere visie op deze tijd waarin we leven... de benauwdheid slaat je bij voorbaat om het hart.... En daar geloof ik niet in. Ik geloof dat Hij bij misstappen nog steeds vasthoudt, richting geeft, geduld toont en een eindeloze acceptatie van wie je BENT. Hij zal het werk in ons voltooien ten einde toe.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 22 maart 2013, 13:50
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 13:54

Variatie? Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley

*grinnik*

Volgens mij ga ik vandaag maar eens meedoen met Zeeland haar vrijdagse traditie. Lachende smiley

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op vrijdag 22 maart 2013, 13:56
Naar boven

Auteur Bericht
MARTI478

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 13:57

Denk toch dat dat met karaktereigenschappen te maken heeft.
Wellicht wordt de trots bij mannen eerder gekrenkt, wanneer zij in contact wensen te komen met anderen middels een site als deze dan bij vrouwen.

De stap om actief te zijn op zo'n site is dan ook groter. Misschien...?

Laatst aangepast door
MARTI478
op maandag 25 maart 2013, 16:41
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 14:05

STEENTJE178 schreef:
Variatie? Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley

*grinnik*

Volgens mij ga ik vandaag maar eens meedoen met Zeeland haar vrijdagse traditie. Lachende smiley

We kunnen het niet laten....en genieten er nog steeds van....
We zijn allebei vrij....ijverig aan het poetsen....
Dan willen we het makkelijk hebben...

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op vrijdag 22 maart 2013, 14:06
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 14:10

STEENTJE178 schreef:
Gaan ie meedoen met X-Factor, Idols ofzo dan? Verraste, verbaasde smiley
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 14:11

GERRIT084 schreef:
Ja ja ik zie jullie al genieten met je donkere zonnebril op Gefrustreerde smiley

Kan je zien hoe fel de zon al is............ Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 15:09

Er moet wel zoiets aan de hand zijn want op alle relatiesites staan meer vrouwen dan mannen ingeschreven. Als je de wet van de grote getallen toepast is dat een gegeven en moet er een verklaring zijn. Ik heb te weinig feiten om daar een zinnige mening over te hebben, anders dan wat me intuitief te binnen schiet. Vrouwen hebben doorgaans meer hang naar gezelligheid en zijn wat minder individualistisch maar het kan ook zijn dat economische omstandigheden vaker een rol spelen. Vrouwen hebben een achterstandspositie op dit punt omdat de kinderen vaak door de vrouw worden opgevoed.

De schaamte om op een relatiesite te gaan staan, neemt wel af denk ik. Het is in tegenstelliing tot een paar jaar geleden nu een geaccepteerde activiteit geworden. Dat is ook aan te tonen als je kijkt naar het totale aantal mensen dat ingeschreven staat op allerlei sites. Dat gaat om miljoenen en dat is veel als je bedenkt dat lang niet iedereen zoekende is.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 22 maart 2013, 15:26
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 15:40

Ik ben net als jij een fan van het Apple besturingssysteem en wijs er op dat op een Apple heel eenvoudig PC-programma's te draaien zijn met Parallels. Je kunt zelfs Windows 7, XP en Linux simultaan draaien met je Mac. Met de nieuwste update kun je van een Mac zelfs een dualboot maken. In systeem 10.8.3 werkt Bootcamp met Windows 8 inmiddels ook. Ik vind Windows 8 niet een grote verbetering overigens. In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates....

Thomas, waarom een Apple? Een Apple doet het gewoon.....

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 22 maart 2013, 15:43
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 16:40

GERRIT084 schreef:
Ik heb twee onderwerpen bij naam genoemd, maar het hoef eigenlijk niet inhoudelijk behandeld te worden, daar is al genoeg over gezet.
Maar het gaat er mij meer om, hoe er met tal van onderwerpen wordt omgegaan.
Wij er onze goedkeuring aan geven, terwijl het in de Bijbel toch anders staat, alles bedekt wordt, en verweven onder de mantel der liefde.

Onze Lieve Heer Jezus Christus heeft de wet volbracht, maar heeft ook gezegd, niets aan de wetten van de Vader af te houden, of te veranderen.
Maar ogenschijnlijk denken wij dat soms wel ons te kunnen permitteren,
door veel onder de mantel der liefde te bedekken

Ik heb je een aantal algemene punten zien benoemen, maar geen concrete voorbeelden. Jammer, want ik geloof dat daar nu juist de kern van de zaak zit. Wij kunnen van de buitenkant slechts aanschouwen, maar helemaal niet oordelen over de dingen die een ander doet. Wij zien niet welke 'gesprekken' zich afspelen tussen God en een persoon. We leven in een gebroken wereld en vroeg of laat krijgen we daar allemaal mee te maken en komen er dingen op onze weg die we daar liever niet hadden gehad. Dan lopen zaken toch anders dan de bijbel beschreven heeft. Daarom is het offer van Jezus juist zo belangrijk; Hij maakt dat wij, ondanks onze zonden, alles bij het kruis mogen brengen en vrijgekocht zijn.

Je noemde het onderwerp echtscheiding. Ik ben zelf gescheiden en heb destijds echt ervaren dat het God was die mij duidelijk maakte dat ik alles gedaan had dat binnen mijn vermogen lag om het huwelijk te doen slagen. Omdat mijn partner niet gelovig was, was er voor God ook geen ruimte in de relatie en dus hield het op. Niet meer en niet minder.
Geloof ik daarom dat ik niet gezondigd heb? Nee! God wilde die echtscheiding niet en ik ook niet omdat ik naar Zijn woord wil leven. Maar we leven niet in een perfecte wereld en er was gewoon simpelweg geen andere optie. Ik geloof dat ook God in dit geval zag dat het voor mij persoonlijk beter was te scheiden en mijn pad met Hem samen te vervolgen. Ben nu zelfs zo ver dat ik open sta voor een nieuwe relatie, een tweede huwelijk. Maar daarbij veeg ik absoluut het feit dat ik gezondigd heb niet onder het kleed. Ik heb mijn zonden beleden en vergeving mogen ontvangen. Eén van de belangrijkste dingen die ik in de hierop volgende periode heb geleerd is wat Jol ook al aangaf; ik heb geleerd mezelf te accepteren in Zijn liefde. En aan Zijn liefde verandert niets, of ik nu 'goed' of 'fout' doe. Wat in Zijn ogen veel belangrijker is, is dat ik leer van mijn fouten en mezelf voorneem ze niet weer te maken.

Natuurlijk zijn er ook een hoop mensen die wél misbruik maken van het geheel en bewust in de zonde blijven leven, maar stellen dat veel mensen op dit forum (want daar ging je topic in eerste instantie over) alles bedekken met de mantel der liefde vind ik toch iets heel anders. Dat heeft naar mijn mening vooral te maken met een verschil in visie op de bijbel.

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 22 maart 2013, 16:47
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 17:02

Even heerlijk een paar dagen weg geweest. In de bossen gewandeld en ruime gelegenheid gehad en genomen voor stille tijd. Heerlijk die gesprekken met God en de rust van de natuur. Ik kan er weer even tegenaan!
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 17:47

ERIKA129 schreef:
Lekker he dat zonnetje hier Coole smiley met zonnebril

Wat lief dat jullie hem ook aan het noorden gunnen Lachende smiley met blinkend witte tanden Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 17:54

STEENTJE178 schreef:
Wat lief dat jullie hem ook aan het noorden gunnen Lachende smiley met blinkend witte tanden Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley

Zo zijn die meiden die in het midden des lands wonen Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 18:16

Ik ben het met vele zaken niet eens, als men te pas en onpas met teksten komt aanzetten om eigen gelijk te krijgen. Gods is Liefde en daar is niets mis mee.

Scheiden bijvoorbeeld ben ik gezien wat er in de Bijbel staat dus ook op tegen, maar wie eigenlijk niet. Als ik de topics zo lees heeft men er alles aan gedaan om toch het huwelijk te doen slagen, maar als je haast vanaf begin huwelijk tegen een muur aanloopt of de partner misbruik heeft gemaakt van het huwelijk om zo eigen gerak te doen bevredigen en anti Gods regels handelde, is dat mijn inziens wel een reden om te scheiden met goedkeuring van God.

Zo zijn er ook ander zaken war ik het niet mee eenss ben maar het gaat niet om mij maar om wat God wi gelijk wij kunne leren uit Zijn Woord.

Waar ik moeite mee heb is dat men met teksten, God in verkeerd daglicht stelt, God die duidelijk bewezen, het beste met ons voorheeft.

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 24 maart 2013, 18:23
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 18:40

Ik denk dat het hier gaat over manier waarop mensen de bijbel lezen en het beeld wat mensen van God hebben. Dat bepaalt nl. hoe je naar bepaalde dingen kijkt. Je kunt alles wat in de bijbelstaat letterlijk nemen en dat proberen te doen, je kunt ook proberen te ontdekken wat de boodschap is die in de bijbel doorklinkt en daaruit en daarnaar leven. Dat is niet hetzelfde als de bijbel aanpassen aan datgene wat je graag wil horen. De boodschap blijft nl. onveranderd, ook al is het denken over de bijbel veranderd. Dat wat je van jongs af aan geleerd hebt of nu nog steeds hoort kan een grote rol spelen hoe je naar God kijkt en welk beeld je van Hem hebt. Dat wil dan niet zeggen, dat een ander Godsbeeld niet goed zou kunnen zijn. En iets wat vroeger niet bespreekbaar was is daarmee automatisch toch niet goed? Veranderende inzichten over datgene wat geschreven staat zullen er altijd blijven en daar is niets mis mee. God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf is door de eeuwen heen blijven staan.
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 19:00

overschot is relatief.

en mi is het zo dat men in dt land de lat om in contact te treden met elkaar wel erg hoog legt.
niet alleen hier maar ook elders , in de echte werkelijkheid , is het geen usance om elkaar aan te spreken.

de tv spot waarin een man achter een auto aanrent en de vrouw , die dat kuros bestuurt , er als een speer er van door gaat , omdat ze hem niet vertrouwt ,terwijl de arme ziel , slechts goede bedoelingen heeft, is niet alleen zeer ludiek , maar ook de trieste realiteit.

het is wellicht ten overvloede , maar in Europa , met ons land voorop is het wantrouwen tov elkaar echt pathologisch.

wat een verademing om mensen uit zuiderlijker streken te mogen ontmoeten , die niet meteen al het slechte van een ander denken en doorgaans nog een beetje fatsoen bezitten.

en ja .....ik weet wie gaat reageren en ja ik weet wat de rhetoriek gaat brengen.
dus bespaar je de moeite , het is geen punt op de agenda.

het elkaar toespreken en aftroeven op dit forum , in vele discussies , is mi al bewijzend genoeg , dat onze manier van omgaan met elkaar enige correctie behoeft.

wellicht is Nederland toch niet zo n heel gunstige omgeving om als kind in op te groeien ?

Laatst aangepast door
CORTAZAR588
op vrijdag 22 maart 2013, 19:01
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 19:20

Voor de verandering ben ik het met je eens. Wantrouwen en grofheid kenmerken veel mensen. In de randstad nog wat meer maar dat heeft denk ik ook met de Noord-Afrikaanse omgangscultuur met ongelovigen te maken. Dan valt het in dit landsdeel nog mee. In veel dorpen krijgen nieuwelingen automatisch vertrouwen wat ze niet hoeven te verdienen. De westerse import verbaast zich daar altijd over. Maar zeker in de grote steden en ook in steeds sterkere mate in de haadsted is dat al lang niet meer het geval. Nederland is met zijn liberale cultuur wel erg geindividualiseerd. Er is echter ook nog een gemeenschap.

Thomas, we dwalen wel af.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 19:22

...of de anderen het ook zo saai vinden op CM de laatste tijd...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 19:29

FRANKT627 schreef:
...of de anderen het ook zo saai vinden op CM de laatste tijd...

...net zo saai als het aankomende weekend, Frank?... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 19:35

TESSYBEAR731 schreef:
...net zo saai als het aankomende weekend, Frank?... Knipoog smiley

zoals de meeste weekends in het verleden en waarschijnlijk ook in de toekomst...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 20:13

PATRICK330 schreef:
omdat misschien een server een beetje traag is, of het ligt aan het soort internet dat je hebt, de werkelijke snelheid is altijd minder en kan flactueren. Knipoog smiley

Heb glasvezel dus nee daar ligt het niet aan maar sinds 2 dagen is het gewoon weer bal!
Zit bijna 3 jaar op cm maar het laatste half jaar is het hier met regelmaat erg traag...

Nee Joannie ik heb geen haast Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 20:15

ERIKA129 schreef:
Heb glasvezel dus nee daar ligt het niet aan maar sinds 2 dagen is het gewoon weer bal!
Zit bijna 3 jaar op cm maar het laatste half jaar is het hier met regelmaat erg traag...

Nee Joannie ik heb geen haast Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 20:16

dubbel Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOANNIE702
op vrijdag 22 maart 2013, 20:17
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5370 5371 5372 5373 5374 5375 5376 ... 6194 Volgende
Pagina 5373 van 6194