| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 12:12
|
|
|
|
Met verbazing mijn mail gelezen van CM dat het voortaan verplicht is een persoonlijke foto bij je profiel te zetten Moet hier niet gekker worden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 12:15
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Nou.. om eerlijk te zijn vind ik het (dus) niet duidelijk, anders had ik er ook niet naar gevraagd hé? Je zei in je 1e reactie dat het niet om onze mening gaat maar om die van God. Daar kan ik van alles van maken. Daarom vroeg ik naar jouw mening. Ook deze bijdrage kan ik alle kanten op interpreteren.
Het is dus niet aan ons te oordelen over homo's die samenleven begrijp ik van je? Wat zeggen we dan bijvoorbeeld van samenlevende of gehuwde homo's/lesbiènnes die taken hebben in de kerk, het avondmaal bedienen en voorgaan in de aanbidding? Zijn we dan nog steeds welwillend en niet veroordelend? Ontvangen we brood en wijn uit hun handen?
Dat zijn concrete zaken waar we mee te maken hebben en kunnen ons niet in het grijze gebied laten van: ik laat het oordeel aan God. |
Ben het met je eens Jol, wij hoeven gelukkig niet overal wat van te vinden........Het is zo makkelijk om overal wat van te vinden als je zelf niet in die situatie bent, dan praat je vaak wel anders.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 12:20
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Met verbazing mijn mail gelezen van CM dat het voortaan verplicht is een persoonlijke foto bij je profiel te zetten Moet hier niet gekker worden! |
Dat zou toch een eigen keuze moeten zijn lijkt mij. Er zijn genoeg redenen waarom je dit niet zou willen of moeten willen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 13:15
|
|
|
|
|
Heerlijk op mijn beschutte tuinterras in het zonnetje gezeten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 13:27
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Met verbazing mijn mail gelezen van CM dat het voortaan verplicht is een persoonlijke foto bij je profiel te zetten Moet hier niet gekker worden! |
ok ok
Volledig ingetuint.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 13:45
|
|
|
|
Een overloop en 2 kamers...vol met kleding van mij en dochter...uitzoeken ... (alles bewaard) Weggooien....bewaren...passen.... We zijn nu al een uur bezig....en komt nog wel een uur bij...
Maar vanavond zullen de kasten een stuk leger zijn... En wij vrolijker dat we dit eindelijk gedaan hebben...(hoop ik)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 13:55
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Ff kijken of Anna ook er bij is bbq, oef..............!
 |
ik zal ducktape meenemen (kun je me vastbinden als ik te lastig wordt)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 14:13
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | ok ok
Volledig ingetuint.  |
Hahahahaha..je was niet de enige hoor Jol.....
Hij is goed Wil...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 14:18
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Een overloop en 2 kamers...vol met kleding van mij en dochter...uitzoeken ... (alles bewaard) Weggooien....bewaren...passen.... We zijn nu al een uur bezig....en komt nog wel een uur bij...
Maar vanavond zullen de kasten een stuk leger zijn... En wij vrolijker dat we dit eindelijk gedaan hebben...(hoop ik) |
oww..dat doe ik steeds na iedere seizoen.... Dan hoeft het niet een hele dag in beslag te nemen..... Maar ja....misschien ben ik te opruimerig.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 14:23
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | oww..dat doe ik steeds na iedere seizoen.... Dan hoeft het niet een hele dag in beslag te nemen..... Maar ja....misschien ben ik te opruimerig..... |
Ik heb al 2 verhuizingen gehad dit jaar, moet nieuwe kleding gaan kopen
(oepsie, iets te opruimerig)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 14:31
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | ik zal ducktape meenemen (kun je me vastbinden als ik te lastig wordt)  |
Je bent een schat , ja doe dat maar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 15:02
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | oww..dat doe ik steeds na iedere seizoen.... Dan hoeft het niet een hele dag in beslag te nemen..... Maar ja....misschien ben ik te opruimerig..... |
Heel slim...heel verstandig...je hebt volkomen gelijk... En inderdaad...ik ben NIET opruimerig....totaal niet!!! Ik bewaar alles(uhhh...veel)....een ramp... Afvallen...aankomen....ook daarmee kweek je een volle klerenkast... Als...als...(wat er dan dikwijls niet komt)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 15:06
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ik heb al 2 verhuizingen gehad dit jaar, moet nieuwe kleding gaan kopen
(oepsie, iets te opruimerig)  |
Kijk...dat bedoel ik van mezelf... Zodoende kwam ik toch veel kleding tegen wat toch weer leuk was wat ik had bewaard...en weer aankan... Afijn...het Leger des Heils kan hun winkel weer aanvullen.. Ik krijg heel veel kleding en ben daar erg blij mee..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 15:50
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | ja, dat kan je zijn en toch ook je gevoel en je hart volgen. Je hart waarin God woont.
Vrolijk Pasen dus. |
Precies. Dus achter Hem aan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 18:40
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | | Precies. Dus achter Hem aan... |
ik weet waar je op doelt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 19:10
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Heel slim...heel verstandig...je hebt volkomen gelijk... En inderdaad...ik ben NIET opruimerig....totaal niet!!! Ik bewaar alles(uhhh...veel)....een ramp... Afvallen...aankomen....ook daarmee kweek je een volle klerenkast... Als...als...(wat er dan dikwijls niet komt) |
De vuilnisman nou ja weet je, als Hollandse kaas weg gooit, en na verloop weer kijkt kan je voorlopig weer verder, met franse schimmelkaas best wel slim, echt Zeeland zunig op zun tijd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 19:15
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ben het met je eens Jol, wij hoeven gelukkig niet overal wat van te vinden........Het is zo makkelijk om overal wat van te vinden als je zelf niet in die situatie bent, dan praat je vaak wel anders..... |
Inderdaad
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 19:23
|
|
|
|
Prachtige diensten, geweldige samenkomsten, heerlijke grote, volle zalen, kampeermanifestaties met hoge bezoekerscijfers en bijbehorende juichende recensies. Wie dat ziet en meemaakt, krijgt niet het gevoel dat er iets ergs aan de hand is. Cijfers lijken erop te wijzen dat orthodox-gereformeerde kerken, de pinksterkerken en de evangelische gemeenten tegen de tijdgeest in blijven groeien. Daar zijn nog megakerken te vinden van honderden tot duizenden kerkleden. Wie er in zit wordt meegezogen met het positivisme dat de beweging, organisatie of kerk uitstraalt.
Toch ook hier een maar. Een boek dat is uitgekomen met interviews van gemeenteleden die de evangelische gemeenten via de achterdeur hebben verlaten. Mensen die ‘ooit evangelisch’ zijn, zich post-evangelisch noemen, traumatisch zijn van het evangelisch evangelie of uitgekotst zijn door het amateuristisch hogere management dat deze beweging kenmerkt. Bovendien is in de Geestvervulde beweging van geen statistiek sprake, waardoor cijfers slechts giswerk zijn.
Uit: http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=52729
@Tessybear: Google..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 20:54
|
|
|
|
Vandaag mijn verjaardag met vrienden gevierd...ben de afgelopen week druk geweest met de voorbereidingen maar de High Tea was een groot succes. En het was ook nog eens erg gezellig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 20:58
|
|
|
|
Gisteren voor het eerst een verjaardag met sneeuw gehad...en vandaag mijn verjaardag binnen gevierd, was ook voor het eerst sinds vele jaren...maar het zonnetje scheen vanmiddag wel heerlijk en achter het raam was het heerlijk warm...nu maar hopen dat het buiten ook wat warmer gaat worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 22:28
|
|
|
|
|
Heerlijke lange fietstocht gemaakt,was soms afzien door de harde wind maar daar wordt je heerlijk rozig van!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PATRICK330
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 22:40
|
|
|
|
mooi nummer Adele, naar mijn idee bijzondere artieste.
[/url]http://youtu.be/G7zcozI4q3A[url]
Laatst aangepast door
|
PATRICK330
|
op maandag 1 april 2013, 22:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 23:04
|
|
|
|
| JILL658 schreef: | Ja clowntje................. sta ik weer........... zonder woorden, prachtig !!!! Bedankt voor je delen  |
Volgens mij zijn ze in de warreweest Pasen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 23:09
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Jagers potje, op ut landgoed van de prins en volgende maand op ut landgoed van de koning  Oké dan zal het wel weer stropers potje heten  |
En jij gaat dat alleen opeten? Dan zal het wel een strooppot zijn, neem ik aan.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 23:29
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | En jij gaat dat alleen opeten? Dan zal het wel een strooppot zijn, neem ik aan.......  |
Moest wel Steen gisteren steen grillen dat wachten voor je eten klaar is .. niks voor mij
Maar een jagerspotje das knijn met spek van ut zwijn wilde erpels bospaddestoelen en vooraf eekhoorntjessoep Wauw daar kunnen ze mij voor uit ut bed halen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 april 2013, 00:33
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Volgens mij zijn ze in de warreweest Pasen |
Denk het niet.......eerder beetje laat met reageren, denk ik..... topic was ruim 3 jaar geleden gestart
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 april 2013, 07:26
|
|
|
|
ERIKA129 schreef: Nou na vele enthousiaste kreten en vragen maar vast een nieuwe datum voor de volgende wokavond.
We hopen DV 15 juni 2013 weer met elkaar te gaan wokken en wederom in Veenendaal dit is zeer goed bevallen. Hopelijk zijn er door de leuke verhalen nog meer mensen enthousiast geworden om mee te gaan!
Dus zet het in je agenda en geef je op!
Datum: DV 15 Juni 2013 Waar: Veenendaal Tijd: 18.30 uur http://www.wokplaza.nl/index_002.html
Mee hopen te gaan:
Erika129 38 jaar (regio 0318) Trijnie 51 jaar (regio 0594) Berendjan59 45 jaar (regio 0592) Anna415 37 jaar (regio 0546) Lonneke695 66 jaar (regio 0182) Joannie702 49 jaar (regio 0318) Inge626 28 jaar (regio 038)
Zet je naam er bij hopen op een gezellige en grote groep!
MAAR WEER FF UP!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 april 2013, 07:37
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Denk het niet.......eerder beetje laat met reageren, denk ik..... topic was ruim 3 jaar geleden gestart  |
aai noo, maar als ik zo naar buiten kijk, zitten we aardig in de richting
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 april 2013, 07:46
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | ERIKA129 schreef: Nou na vele enthousiaste kreten en vragen maar vast een nieuwe datum voor de volgende wokavond.
We hopen DV 15 juni 2013 weer met elkaar te gaan wokken en wederom in Veenendaal dit is zeer goed bevallen. Hopelijk zijn er door de leuke verhalen nog meer mensen enthousiast geworden om mee te gaan!
Dus zet het in je agenda en geef je op!
Datum: DV 15 Juni 2013 Waar: Veenendaal Tijd: 18.30 uur http://www.wokplaza.nl/index_002.html
Mee hopen te gaan:
Erika129 38 jaar (regio 0318) Trijnie 51 jaar (regio 0594) Berendjan59 45 jaar (regio 0592) Anna415 37 jaar (regio 0546) Lonneke695 66 jaar (regio 0182) Joannie702 49 jaar (regio 0318) Inge626 28 jaar (regio 038)
Zet je naam er bij hopen op een gezellige en grote groep!
MAAR WEER FF UP! |
Wrom niet wakken in Friesland  Tis net een kippehok gelijk Zes hennen en één haan
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 2 april 2013, 07:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 april 2013, 08:57
|
|
|
|
Dinsdag 2 april, Psalm 38: 1-13; en Matteüs 26: 6-7; De lepraman.
Het verhaal speelt zich af in Betanië, een klein dorp in de schaduw van Jeruzalem. Jezus ging er vaak ’s avonds naartoe om de nacht door te brengen. Deze keer is Hij te gast bij een zekere Simon die aan huidvraat – vroeger zei men melaatsheid – leed of had geleden. Zeg maar Simon de lepraman. Was die man door Jezus genezen, dat hij die bijnaam had. Of zag hij er nog steeds niet uit? ‘Ik weet wel bij wie ik liever aan tafel zit’, denk je al gauw. Het wordt niet gezegd, maar het zal wel een man met een verhaal zijn geweest zijn. Misschien was hij nog steeds melaats. Maar Jezus wil zijn gast zijn. De sfeer lijkt op het oog ontspannen, maar schijn bedriegt. Jezus had immers gezegd: ‘Nog twee dagen.’ Toch is Jezus gaan eten bij Simon de lepraman. Bewust en overtuigd van de weg die Hij moet gaan. Tot het bittere kruis om ons. Of zijn discipelen daar ook druk mee bezig zijn? Je krijgt niet de indruk. Wat Jezus gezegd heeft over zijn lijden en dood, tot vier keer toe, lijkt niet tot hen door te dringen. Aan deze maaltijd moet Jezus zich heel eenzaam gevoeld hebben. Misschien dat Jezus ook daarom het gezelschap zocht van Simon de lepraman. Lijden maakt eenzaam. Het liefst ben je maar in de buurt van zo’n lepramens. Jezus kennelijk ook.
|
|
| Naar boven |
|
|